PDA

View Full Version : Reportage MMA gala Dessel.



Marco (scheids)
10-10-2007, 18:08
De reportage wordt (hoogswaarschijnlijk) vanavond uitgezonden op Canvas (BELGIE 2) in het programma TERZAKE.

Is meestal rond 20.00 uur !!

Solar
10-10-2007, 18:18
Ik ben benieuwd.
'k Zal het wel opnemen, want is onder trainingstijd!

Evilman
10-10-2007, 20:38
thnx

nicolas the red
10-10-2007, 22:45
op canvas.be - Terzake (http://www.canvas.be/canvas_master/programmas/terzake/c_terzake_vandaag/index.shtml) staat nog het programma van gisteren... zucht

Marco (scheids)
10-10-2007, 23:15
op canvas.be - Terzake (http://www.canvas.be/canvas_master/programmas/terzake/c_terzake_vandaag/index.shtml) staat nog het programma van gisteren... zucht

FF teletekst kijken ;) !!!

Myny
11-10-2007, 03:42
Hey op de site staat voor vandaag 10 oktober niets over freefight?? vergissing???

Evilman
11-10-2007, 04:08
zo te zien komt er nix over?

the boxer
11-10-2007, 04:21
Hey op de site staat voor vandaag 10 oktober niets over freefight?? vergissing???


nope ik denk dat het is moeten schuiven voor de overname van Fortis!!! :mad:


ps. proficiat nog met je titel!! :thup:

Myny
11-10-2007, 04:35
Thx!

Jammer, vandaag had ik er juist naar kunnen kijken.

Wim
11-10-2007, 07:13
Ik denk dat het verschoven door die rechtzaak van Van Temse. Is het grootste nieuws momenteel in België.
Ik kreeg gisteren nochtans een mail van Canvas dat het vandaag zou doorgaan.
Volgende week dan maar. Hoop echt dat het deze keer positief is. Moet normaal wel, maar ge weet nooit wat ze knippen en plakken :)

Solar
11-10-2007, 08:29
Morgen de DVD-recorder maar weer instellen dan...

topfighter
12-10-2007, 00:02
Normaal komt het vandaag op tv , dit is voor 99%zeker , wurg me niet indien niet correct :)
--------------------------------------------------------------------------------

op canvas.be - Terzake

Marco (scheids)
12-10-2007, 01:35
wurg me niet indien niet correct :)


Ook geen simpele site-choke??

topfighter
12-10-2007, 02:20
Ook geen simpele site-choke??

Ja, dat kan nog net, juist bevestiging gehad, wordt uitgezonden.
hopelijk voor onze sport ,word het goed in beeld gezet!

jurgen ruymbeek
12-10-2007, 04:26
hierover gaat het vanavond op canvas van 20.00hr tot 20.50hr

terzake op canvas
<H1>Donderdag 11 oktober</H1>

Ultimate Fighting

Mixed Martial Arts of Ultimate Fighting is een erg gewelddadige gevechtssport die de laatste jaren enorm aan populariteit heeft gewonnen. Maar er gaan ook meer en meer stemmen op om de extreme gevechtssport te verbieden. Peter Brems woonde zo'n "free fight" bij in de Kempen.
Ook op het kabinet van Vlaams minister van Sport, Anciaux stelde men zich de vraag of deze gevechten wel kunnen? Kabinetsmedewerker dokter Chris Goossens komt naar de studio


http://www.canvas.be/canvas_master/programmas/terzake/c_terzake_vandaag/index.shtml

jurgen ruymbeek
12-10-2007, 04:27
hoo^p met deze reportage dat de sport in een goed daglicht gezet word en niet word afgebroken of zoals hierboven vermeld verboden

Jeru
12-10-2007, 05:51
Ai ai ai ai het is nu op en wordt weer ZEER negatief belicht.... Die "dokter" weer met z'n alles is toegestaan en de eerste dode zal niet lang op zich laten wachten. Negatieve reps voor deze Belg!!! :thown:

jurgen ruymbeek
12-10-2007, 05:58
jaja vond het mooie reportage tot diene dokter aan het woord kwam pfff niet zo goed eigenlijk voor de sport zijn comentaar
benieuwd wat dit gaat geven volgend jaar met hun regels en wetgeving
ze spraken over medische kontrole maar die is er toch neen vind diene dokter zijn opvattingen raar maar dit zijn dan ook mensen die niks met deze sport te maken hebben of te maken wil hebben
en die uitspraak van het zal nie lang meet duren voor er een dode valt waar slaat dit nu op ????
ben niet vrolijk geworden van deze reportage
jammer

nicolas the red
12-10-2007, 06:37
ik vind het een totaal gemiste kans om MMA in een positief daglicht te stellen. geen één keer is er vermeld dat er in deze sport veel minder blessures vallen dan in de meeste balsporten, en zelfs in boksen! maar ja, dat kan je niet verbieden want "die hebben een traditie" (dixit pipo van kabinet anciaux)... randdebiel. :thown:

en de "fans" die ze dan interviewen zijn mensen die nog geen MMA match van een schaakwedstrijd kunnen onderscheiden... "een beetje bloed, dat moet he" :twak:

mooie poging van benny, en alle respect daarvoor, maar de VRT heeft de bal serieus misgeslagen hier. om nog maar te zwijgen van die idiote kabinetsmedewerker. onwetendheid...

topfighter
12-10-2007, 07:40
ik vind het een totaal gemiste kans om MMA in een positief daglicht te stellen. geen één keer is er vermeld dat er in deze sport veel minder blessures vallen dan in de meeste balsporten, en zelfs in boksen! maar ja, dat kan je niet verbieden want "die hebben een traditie" (dixit pipo van kabinet anciaux)... randdebiel. :thown:

en de "fans" die ze dan interviewen zijn mensen die nog geen MMA match van een schaakwedstrijd kunnen onderscheiden... "een beetje bloed, dat moet he" :twak:

mooie poging van benny, en alle respect daarvoor, maar de VRT heeft de bal serieus misgeslagen hier. om nog maar te zwijgen van die idiote kabinetsmedewerker. onwetendheid...

Ik had Wim Deputter als woordvoerder in het MMA voorgesteld en dan laten ze niks van hem horen!!!! Dat terwijl Wim de ideale man is met de nodige bagage om dit te verwoorden en aan te brengen ....Dit vind ik pas klote !!!

Christophe
12-10-2007, 07:50
Ik had Wim Deputter als woordvoerder in het MMA voorgesteld en dan laten ze niks van hem horen!!!! Dat terwijl Wim de ideale man is met de nodige bagage om dit te verwoorden en aan te brengen ....Dit vind ik pas klote !!!

Ach Benny, je mag voorstellen wat je wilt, maar als die pipo's van de VRT het (wellicht op voorhand al) willen voorstellen als "brood en spelen" i.p.v. een echte sport kan je daar toch niks tegen beginnen! We kunnen een petitie houden, maar dat heeft in Frankrijk ook niet veel uitgehaald. Ik hoop alleen dat ze hier niet zo ver gaan als daar (als het regent in Parijs, druppelt het in Brussel) met hun volledig verbod! :(

Wim
12-10-2007, 08:24
Ik had Wim Deputter als woordvoerder in het MMA voorgesteld en dan laten ze niks van hem horen!!!! Dat terwijl Wim de ideale man is met de nodige bagage om dit te verwoorden en aan te brengen ....Dit vind ik pas klote !!!

Heb de reportage net bekeken. Ben echt kwaad nu.
Mijn interview hebben ze inderdaad geknipt... :crying: Mijn vriendin gaat lachen... voor niks een trouwfeest gemist... :crying: Ik kan al raden waarom... Toen ze mij vroegen waarom het MMA dikwijls in een verkeerd daglicht staat, zei ik dat dit vooral door de media kwam. Wel... het is weer maar eens bevestigd. Uw fout ni Benny, uw antwoorden op de vragen waren goed. Ze hebben het gewoon weer volledig negatief belicht.

Toen ik dien kerel uit het publiek zag dat ze aan het woord lieten, wist ik genoeg; 'e beke bloed da moet'... En dien minister op het laatste... met zijnen dode... Ik zal is gaan filmen in een voetbalstadion en een dronken hooligan aan het woord laten. Kunnen ze voetbal ook ineens verbieden.

Dat ze de wielersport ook maar ineens verbieden. Hoe veel zijn er daar al mee doodgevallen.
Nen trap op het hart is dodelijk zeggen ze. Ik heb zelfs ooit gehoord van een tennisser die stierf door een bal op de hartstreek. Ik heb veel zin om morgen naar het kabinet van die minister te bellen. Maar ik betwijfel dat ik hem te spreken krijg.

In ieder geval, als het in België verboden wordt, dan emigreer ik... Wat kost een huis tegenwoordig in Nederland? :)

mdk
12-10-2007, 08:34
Voor de opblijvers:

herhaling om 00:05

Solar
12-10-2007, 08:38
Jammer inderdaad.
Maar ik hoop dat men de echte beslissing beter onderbouwd zal nemen dan deze gekleurde reportage.

Ik heb de uitzending geript en op YouTube gezet. Hij is nog aan het 'processen', maar zometeen staat ie hier:

http://www.youtube.com/v/E3C3KbI9gRM

mdk
12-10-2007, 09:05
wat is die arts uit Mechelen een loony tune zeg!

"Het is een opkomende sport" .... is die knakker na de oorlog niet meer buiten geweest???? MMA wordt misschien al langer beoefend dan dat hij dokter is!

"Boksen valt moeilijk te verbieden want dat is een traditie!!!"
Aan de andere kant van de wereld is de clitoris bij een vrouw wegsnijden ook een traditie, dus ja dat moeten we dan ook maar niet verbieden!!!!

P.s. @ Solar: jammer dat we in de reportage allebei onderop liggen!

Wim
12-10-2007, 09:52
Merk ook op dat ze het in de reportage hebben over 'gevechtsport' ipv 'vechtsport'. Het is een detail, maar zoveel kennis van zaken is er dus... :)
Ik ben geen leerkracht Nederlands ofzo, maar van de nationale omroep had ik wel meer verwacht.

nicolas the red
12-10-2007, 17:49
benny heeft idd correct geantwoord op de vragen, maar ze stellen de verkeerde vragen! heel triestig dit.

chief108
12-10-2007, 17:56
wat een zaaduitzending zeg...

daar zitten we net op te wachten

nou maar hopen dat die christelijk rechtse mongolen die hier in de regering zitten dat niet gezien hebben.....
voel de bui alweer hangen :(

Tony
12-10-2007, 18:18
Jammer inderdaad.
Maar ik hoop dat men de echte beslissing beter onderbouwd zal nemen dan deze gekleurde reportage.

Ik heb de uitzending geript en op YouTube gezet. Hij is nog aan het 'processen', maar zometeen staat ie hier:

http://www.youtube.com/v/E3C3KbI9gRM

Solar, dank voor het rippen en de moeite die je gedaan hebt.. Maar ik vertik het gewoon om die aflevering te gaan bekijken.
Kan me er zo over ergeren he.. bah bah bah..

vieze indoctrinatie van de overheid, anti-mma mensen en andere onwetenden.

nicolas the red
12-10-2007, 18:19
De Standaard Online - Duitse vrouw (83) krijgt voetbal tegen hoofd en overlijdt (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF11102007_092)

verbied voetbal!!! levensgevaarlijke sport!!!!

Tony
12-10-2007, 18:32
http://www.ad.nl/sport/article1617767.ece

Puerta zakt in elkaar op het veld..

Slecht hoor, dat voetbal.

chief108
12-10-2007, 18:43
tijd om 10,000 handtekeningen te verzamelen om dat barbaarse en gevaarlijke voetbal te verbieden lijkt me...

dimitri
12-10-2007, 18:59
Jammer, maar voor de media is enkel sensatie van belang. Hopen dat ze niet de Franse weg op gaan.

el bastardo
12-10-2007, 21:52
Als je van tevoren al met de insteek een programma gaat maken om de sport in een kwaad daglicht te stellen, dan zul altijd wel een mongool vinden die jouw vooroordelen zal bevestigen. Nog even monteren zodat de sport op een nog negatievere manier in het nieuws komt en voila, je hebt bereikt wat je wil bereiken. Voeg een "dokter" aan het geheel toe voor de geloofwaardigheid en de grote massa hapt.
Dit is niks nieuws en gebeurt al vreselijk lang. Het wordt nu alleen es tijd, zeker nu MMA steeds populairder wordt, dat er op een andere manier naar gekeken gaat worden en dat iemand het aandurft om het sportieve aspect te benadrukken. Laat ze een docu over zaalvoetbal maken. Al jaren de meest blessuregevoelige sport. Verbieden die handel! Al die agressie in het veld...BAH!

smike
12-10-2007, 22:44
wat een zaaduitzending zeg...

daar zitten we net op te wachten

nou maar hopen dat die christelijk rechtse mongolen die hier in de regering zitten dat niet gezien hebben.....
voel de bui alweer hangen :(

Pfff, wat is dit nou weer voor een fucking achterlijke opmerking!!

We hebben geen eens een rechtse regering, dus wtf praat je voor kkdomme bullshit!
Bovendien was het wel een goede uitzending, die dokter heeft gewoon gelijk, het is gewoon elkaar de tyfus in rammen, niks meer en niks minder.
En er zijn 100% de meeste blessures, niemand zit zonder blauwe plekken/bloeduitstoertingen/gekneusde lichaamsdelen na een wedstrijd dus klopt.

Marco (scheids)
12-10-2007, 22:46
Bovendien was het wel een goede uitzending, die dokter heeft gewoon gelijk, het is gewoon elkaar de tyfus in rammen, niks meer en niks minder.
En er zijn 100% de meeste blessures, niemand zit zonder blauwe plekken/bloeduitstoertingen/gekneusde lichaamsdelen na een wedstrijd dus klopt.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

:twak::twak::twak:

dimitri
12-10-2007, 22:48
Pfff, wat is dit nou weer voor een fucking achterlijke opmerking!!

We hebben geen eens een rechtse regering, dus wtf praat je voor kkdomme bullshit!
Bovendien was het wel een goede uitzending, die dokter heeft gewoon gelijk, het is gewoon elkaar de tyfus in rammen, niks meer en niks minder.
En er zijn 100% de meeste blessures, niemand zit zonder blauwe plekken/bloeduitstoertingen/gekneusde lichaamsdelen na een wedstrijd dus klopt.

WTF

Tony
12-10-2007, 22:49
Pfff, wat is dit nou weer voor een fucking achterlijke opmerking!!

We hebben geen eens een rechtse regering, dus wtf praat je voor kkdomme bullshit!
Bovendien was het wel een goede uitzending, die dokter heeft gewoon gelijk, het is gewoon elkaar de tyfus in rammen, niks meer en niks minder.
En er zijn 100% de meeste blessures, niemand zit zonder blauwe plekken/bloeduitstoertingen/gekneusde lichaamsdelen na een wedstrijd dus klopt.

Weet je zeker dat je op het goede forum zit en niet toevallig deze (http://www.eo.nl/portals/homepage.jsp) site moest hebben.

the boxer
12-10-2007, 22:51
bah bah ik heb al spijt dat ik gekeken heb!!!
Ze hebben daar ook weer de slimste uit het publiek genomen!!!


:thown:

dimitri
12-10-2007, 22:53
bah bah ik heb al spijt dat ik gekeken heb!!!
Ze hebben daar ook weer de slimste uit het publiek genomen!!!


:thown:

Hey man, dat zou je me vast niet zeggen als ik voor je stond!

the boxer
12-10-2007, 22:54
Weet je zeker dat je op het goede forum zit en niet toevallig deze (http://www.eo.nl/portals/homepage.jsp) site moest hebben.


:lol: :lol:

tom l
12-10-2007, 23:04
Over submissies wordt natuurlijk niet gesproken in de reportage. Het wordt voorgesteld als elkaar gewoon naar de klote rammen tot iemand niet meer kan...zucht...

dimitri
12-10-2007, 23:05
YouTube - #1 MMA-fan: Just Bleed Guy (http://www.youtube.com/watch?v=1WaUOs2UkQE)

Let op die kerel op de achtergrond die plots doorheeft dat hij al lurkend aan zijn J op TV zal komen :-)

Wim
12-10-2007, 23:17
Ik ben momenteel in een email-discussie verwikkeld met de reporter van 'Ter Zake'. Als die volledig gedaan is, post ik de mails op internet.

the boxer
12-10-2007, 23:49
Ik ben momenteel in een email-discussie verwikkeld met de reporter van 'Ter Zake'. Als die volledig gedaan is, post ik de mails op internet.


goed bezig Wim! :thup:

Solar
13-10-2007, 00:02
Pfff, wat is dit nou weer voor een fucking achterlijke opmerking!!

We hebben geen eens een rechtse regering, dus wtf praat je voor kkdomme bullshit!
Bovendien was het wel een goede uitzending, die dokter heeft gewoon gelijk, het is gewoon elkaar de tyfus in rammen, niks meer en niks minder.
En er zijn 100% de meeste blessures, niemand zit zonder blauwe plekken/bloeduitstoertingen/gekneusde lichaamsdelen na een wedstrijd dus klopt.

Nou ik heb daar toch maar zelden last van.

the boxer
13-10-2007, 00:15
Hey man, dat zou je me vast niet zeggen als ik voor je stond!

oeps sorry man ,dat was niet de bedoeling. :sorry:

chief108
13-10-2007, 00:21
LOL @ Smike...

heeft last van al die klappen die hij voor z'n kop heeft gehad...
denk ik...

reps voor Wim...

Jeru
13-10-2007, 02:20
Pfff, wat is dit nou weer voor een fucking achterlijke opmerking!!

We hebben geen eens een rechtse regering, dus wtf praat je voor kkdomme bullshit!
Bovendien was het wel een goede uitzending, die dokter heeft gewoon gelijk, het is gewoon elkaar de tyfus in rammen, niks meer en niks minder.
En er zijn 100% de meeste blessures, niemand zit zonder blauwe plekken/bloeduitstoertingen/gekneusde lichaamsdelen na een wedstrijd dus klopt.

Jaja en daarom wil jij het ook verbieden zeker???? Ga lekker een ander forum bevuilen.

Christophe
13-10-2007, 18:54
tijd om 10,000 handtekeningen te verzamelen om dat barbaarse en gevaarlijke voetbal te verbieden lijkt me...

Hey, effe serieus, is dat niet een super idee?! We zoeken al de voetbal-gerelateerde ongevallencijfers op (doden, gewonden, publieksproblemen, ... hoe meer en hoe smeuiger, hoe liever) en starten een petitie om het voetbal te verbieden om al de redenen dat sommigen MMA willen verbieden. Dat zal de aandacht van de media wel trekken. Als ze er op ingaan, vertellen we dat het niet kan dat onze sport zo barbaars word afgeschilderd, terwijl de volkssport nummer 1 net veel barbaarser en onsportiever is!

We kiezen een paar intelligente, spraakvaardige en keurige MMA'ers als woordvoerders (keuze genoeg, lijkt me) en laten hen het in de diverse TV-programma's gaan uitleggen. Als we maar hard genoeg actie voeren om voetbal te verbieden gaat er genoeg interesse zijn van de Media. Kunnen we geen T-shirts laten drukken met "verbied voetbal" en dan allerlei cijfers over het aantal doden en gewonden?! En posters, en stickers, en ...!

Als het goed loopt, trekken we de lijn door naar Frankrijk en de Skandinavische landen. Voetbal is overal populair, dus het zal overal wel de aandacht trekken! En dan zijn wij hier in de Lage Landen met deze actie begonnen!!! Denk eens wat we dan in de geschiedenis voor de sport kunnen betekenen!!!

:thup:

Tony
13-10-2007, 19:18
hehe, lijkt me een redelijke utopie..

feit is dat voetbal een normale sport is (in een ideale situatie).. alleen jammerlijk dat er geweld of blessures of zelfs doden kunnen vallen.

Bij mma is de basis om een tegenstander te verslaan middels ko, submission/opgave, punten, doctor stoppage... En om dat te bewerkstelligen zul je je tegenstander "schade" toe moeten brengen. En dat is bij voetbal niet.

Simple as that.

Ook al zou ik er alles voor geven om het hele voetbal gebeuren te verbieden :lol:

el bastardo
13-10-2007, 19:50
Je kunt natuurlijk wel op dezelfde manier een montage maken met de meest smerige overtredingen en natuurlijk supportersrellen. Paar interviews met een aantal relmongolen... Maar idd, denk niet dat je daar ver mee komt om dezelfde reden als Dacide noemt.

Solar
13-10-2007, 20:21
hehe, lijkt me een redelijke utopie..

feit is dat voetbal een normale sport is (in een ideale situatie).. alleen jammerlijk dat er geweld of blessures of zelfs doden kunnen vallen.

Bij mma is de basis om een tegenstander te verslaan middels ko, submission/opgave, punten, doctor stoppage... En om dat te bewerkstelligen zul je je tegenstander "schade" toe moeten brengen. En dat is bij voetbal niet.

Simple as that.

Ook al zou ik er alles voor geven om het hele voetbal gebeuren te verbieden :lol:

Het gaat er denk ik ook niet om om voetbal te verbieden, maar om een statement te maken.
Ik hoop toch echt niet dat voetbal verboden gaat worden :)

Een sport waarbij men elkaar 'schade' aan dient te brengen neemt wel het voordeel met zich mee, dat twee fighters ook weten wat er komen gaat. Ze zijn beiden getraind op het incasseren van klappen. Dat kun je van voetballers niet zeggen. Je verwacht als voetballer niet dat wanneer je een versnelling maakt, iemand je onderuit trapt. Blessures komen dan veel sneller voor.

nicolas the red
13-10-2007, 20:36
... en voetballers zijn ook mietjes natuurlijk

smike
13-10-2007, 20:38
hehe, lijkt me een redelijke utopie..

feit is dat voetbal een normale sport is (in een ideale situatie).. alleen jammerlijk dat er geweld of blessures of zelfs doden kunnen vallen.

Bij mma is de basis om een tegenstander te verslaan middels ko, submission/opgave, punten, doctor stoppage... En om dat te bewerkstelligen zul je je tegenstander "schade" toe moeten brengen. En dat is bij voetbal niet.

Simple as that.

Ook al zou ik er alles voor geven om het hele voetbal gebeuren te verbieden :lol:

En zo simpel is het dus.

Bovendien, als jij iemand gemount heb, mag je door blijven rammen tot wanneer de scheidsrechter ingrijpt of de hoek, of de hoek de handdoek gooit.
Als je als normaal persoon dit ziet, is dat toch een heel ander beeld, dan waneer iemand een mooie volley bij het tennis maakt, om de wedstrijd af te maken....

O en chief: jij meot is wat klappen voor je kop hebben.

smike
13-10-2007, 20:40
Je kunt natuurlijk wel op dezelfde manier een montage maken met de meest smerige overtredingen en natuurlijk supportersrellen. Paar interviews met een aantal relmongolen... Maar idd, denk niet dat je daar ver mee komt om dezelfde reden als Dacide noemt.

Het woord overtredingen zegt het zelf al... en supportersrellen hebben niks met voetbal zelf te maken.
Als iemand bij mma de kanker wordt ingeslagen en ze hele gezicht onder het bloed zit, is dat het risico van het vak.

smike
13-10-2007, 20:42
Voordat ik het vergeet, begrijp me niet verkeerd ik wil mma absoluut niet verbieden, maar ik kijk er naar om eerdergenoemde "brood en spelen" .
Van mag mogen ze doorgaan tot er 1 dood is, zolang beide maar vantevoren ingestemd hebben. Ik wil geweld en bloed zien als ik mma kijk.

Marco (scheids)
13-10-2007, 21:59
Ik wil geweld en bloed zien als ik mma kijk.

Ieder zn mening natuurlijk, maar voor mij een totaal verkeerde mening !!!

MMA is sport en niet bedoeld om geweld en bloed te zien !!!:thown:

Je gaat toch ook niet naar een voetbalwedstrijd (om maar even een voorbeeld te noemen) om te zien hoe iemand zn been gebroken wordt bij een tackle :twak:

smike
13-10-2007, 22:12
nee, maar bij voetbal gaat het om de tackle die op de bal hoort te zijn, als het fout gaat komt die op de man en kan die z'n been breken.

Bij mma trap je em op z'n been en als je het goed doet, trap je z'n been in puin.
De intentie is dus anders.
Bovendien als je bv naar Rusland gaat dan is mma ook brood en spelen, een vriend van mij was in Moskou en die was naar zo'n gala geweest en dat schijnt echt ziek te zijn, gasten worden per brancard afgedragen, soms meer dood dan levend!

Chico
14-10-2007, 00:50
Voordat ik het vergeet, begrijp me niet verkeerd ik wil mma absoluut niet verbieden, maar ik kijk er naar om eerdergenoemde "brood en spelen" .
Van mag mogen ze doorgaan tot er 1 dood is, zolang beide maar vantevoren ingestemd hebben. Ik wil geweld en bloed zien als ik mma kijk.
:thown:

Jeru
14-10-2007, 01:02
Hmmm moet toch eerlijk zeggen dat ik liever geen bloed zie, maar een mooie KO is natuurlijk wel welkom ;)

Christophe
14-10-2007, 11:24
Het gaat er denk ik ook niet om om voetbal te verbieden, maar om een statement te maken.
Ik hoop toch echt niet dat voetbal verboden gaat worden :)

Een sport waarbij men elkaar 'schade' aan dient te brengen neemt wel het voordeel met zich mee, dat twee fighters ook weten wat er komen gaat. Ze zijn beiden getraind op het incasseren van klappen. Dat kun je van voetballers niet zeggen. Je verwacht als voetballer niet dat wanneer je een versnelling maakt, iemand je onderuit trapt. Blessures komen dan veel sneller voor.

2 x Mee eens!!!

Christophe
14-10-2007, 11:26
Christophe heeft wel een punt. Natuurlijk kun je voetbal nooit verbieden, maar dat is ook niet de intentie erachter. Voetbal is groot, wereldwijd en superpopulair. Zodra je daar openlijk aan gaat 'morren', gaan er absoluut een berg mensen "Wtf gebeurt er nou? Wat willen die gasten?" en zo genereer je misschien wel (media-)aandacht. En als je dat eenmaal hebt, kun je je echte intentie uitleggen.
Ik zeg niet dat het gegarandeerd lukt, maar er is een kans.

Inderdaad ... jij snapt het! Ik wil helemaal niet dat voetbal verboden word, maar dat gaat heel wat mensen wel behoorlijk wakker schudden ... en dan zijn ze klaar en aandachtig voor onze boodschap! Echt, als we massaal actie voeren tegen voetbal (met T-shirts, betogingen, e.d.) en zeker als we dit lekken naar de pers zonder al te veel duiding vooraf gaat dit enorm veel aandacht trekken!

the boxer
14-10-2007, 19:51
Inderdaad ... jij snapt het! Ik wil helemaal niet dat voetbal verboden word, maar dat gaat heel wat mensen wel behoorlijk wakker schudden ... en dan zijn ze klaar en aandachtig voor onze boodschap! Echt, als we massaal actie voeren tegen voetbal (met T-shirts, betogingen, e.d.) en zeker als we dit lekken naar de pers zonder al te veel duiding vooraf gaat dit enorm veel aandacht trekken!

count me in!!!

klepsi
14-10-2007, 22:36
Nou dat zijn er al 2.

Kom op mensen hoe naíef zijn we nu. Openlijke geweldpleging zal nooit geaccepteerd worden. MMA is nu eenmaal zo leuk opmdat het een rauw iets is. Geen beperkingen of irritante bemoeienissen van een jury of scheids. Wie naar mma kijkt, kijkt naar geweld. Intentioneel! Hoe technischer uitgevoerd hoe beter, maar een ouderwetse slugpartij gaat er bij menig fan ook altijd in. Van dik hout zaagt men planken...Hoe vaak heb ik dat wel niet ergens gelezen.

iedereen wil KO's zien of subs. Als dit uitblijft gaan de mensen klagen...ook hier! We zijn nu eenmaal een nichesport en zullen dat altijd blijven. En als je jezelf voor lul wil zetten met een achterlijke petitie of demonstratie...join ILK, christophe en boxer en "be an idiot!" Ga je lekker met z'n 3-en naar Den Haag om begrip te vragen voor iets wat op elke manier onderuit gehaald kan worden.

topfighter
14-10-2007, 23:01
nee, maar bij voetbal gaat het om de tackle die op de bal hoort te zijn, als het fout gaat komt die op de man en kan die z'n been breken.

Bij mma trap je em op z'n been en als je het goed doet, trap je z'n been in puin.
De intentie is dus anders.
Bovendien als je bv naar Rusland gaat dan is mma ook brood en spelen, een vriend van mij was in Moskou en die was naar zo'n gala geweest en dat schijnt echt ziek te zijn, gasten worden per brancard afgedragen, soms meer dood dan levend!

ik heb ook in AFC7 gevochten in Moskou, allemaal goede en sportieve partijen.
Er word sterk overdreven met de partijen in de Oostbloklanden, WEL zijn het allemaal harde knokkers maar met Respect en Sportiviteit voor de tegenstander en sport.
In voetbal worden de brancards veel meer gebruikt...

Evilman
15-10-2007, 02:09
jezus wat is die dokter een aap zeg.
komt echt met argumenten van niets aanzetten.
die zegt ook precies de lompe dingen die het publiek
alleen maar meer laten denken, dat MMA gewoon
lomp op elkaar inbeuken is zonder regels.

stomme lul. kunnen we hem ook negatieve reps geven?

tom l
15-10-2007, 03:04
"Voordat ik het vergeet, begrijp me niet verkeerd ik wil mma absoluut niet verbieden, maar ik kijk er naar om eerdergenoemde "brood en spelen" .
Van mag mogen ze doorgaan tot er 1 dood is, zolang beide maar vantevoren ingestemd hebben. Ik wil geweld en bloed zien als ik mma kijk.
13-10-2007 17:40 "

Ik kijk alleszins naar mma voor volledige andere redenen. Van die all out beukpartijen in de trend van Don Frye VS Takayama zijn wel eens lachen, maar vind ik over het algemeen toch niet zo interessant. Als alle mma matchen zo zouden zijn zo mijn interesse snel weg zijn. En het grote publiek denkt blijkbaar dat zulke matchen échte mma zijn. Geef mij maar matchen zoals Sakuraba VS Carlos Newton: netjes, technisch, intelligent en met een coole submissie. Die kant van mma kent de media helemaal niet. En smike, ik ken je niet en mss ben je wel een heel toffe kerel, maar het is voor een groot deel toch door mensen zoals jij (die beamen dat mma gewoon hersenloos rammen is en die bloed willen zien) dat mma binnenkort mss verboden wordt.

the boxer
15-10-2007, 05:45
Nou dat zijn er al 2.

Kom op mensen hoe naíef zijn we nu. Openlijke geweldpleging zal nooit geaccepteerd worden. MMA is nu eenmaal zo leuk opmdat het een rauw iets is. Geen beperkingen of irritante bemoeienissen van een jury of scheids. Wie naar mma kijkt, kijkt naar geweld. Intentioneel! Hoe technischer uitgevoerd hoe beter, maar een ouderwetse slugpartij gaat er bij menig fan ook altijd in. Van dik hout zaagt men planken...Hoe vaak heb ik dat wel niet ergens gelezen.

iedereen wil KO's zien of subs. Als dit uitblijft gaan de mensen klagen...ook hier! We zijn nu eenmaal een nichesport en zullen dat altijd blijven. En als je jezelf voor lul wil zetten met een achterlijke petitie of demonstratie...join ILK, christophe en boxer en "be an idiot!" Ga je lekker met z'n 3-en naar Den Haag om begrip te vragen voor iets wat op elke manier onderuit gehaald kan worden.



stoer..... wij proberen ten minste iets te doen voor de sport!

Wim
15-10-2007, 08:36
Ik wil ook wel meedoen. Alleen voor de 'BAN FOOTBALL!!!' T-shirt... :)

Christophe
16-10-2007, 03:38
Nou dat zijn er al 2.

Kom op mensen hoe naíef zijn we nu. Openlijke geweldpleging zal nooit geaccepteerd worden. MMA is nu eenmaal zo leuk opmdat het een rauw iets is. Geen beperkingen of irritante bemoeienissen van een jury of scheids. Wie naar mma kijkt, kijkt naar geweld. Intentioneel! Hoe technischer uitgevoerd hoe beter, maar een ouderwetse slugpartij gaat er bij menig fan ook altijd in. Van dik hout zaagt men planken...Hoe vaak heb ik dat wel niet ergens gelezen.

iedereen wil KO's zien of subs. Als dit uitblijft gaan de mensen klagen...ook hier! We zijn nu eenmaal een nichesport en zullen dat altijd blijven. En als je jezelf voor lul wil zetten met een achterlijke petitie of demonstratie...join ILK, christophe en boxer en "be an idiot!" Ga je lekker met z'n 3-en naar Den Haag om begrip te vragen voor iets wat op elke manier onderuit gehaald kan worden.

Kerel, jij weet er volgens mij niets van! In Japan zijn ze gek van K1, Pride, etc. en trekken die events een massa volk naar de reusachtige stadiums waar ze gehouden worden. En dat publiek bestaat niet uit op bloed beluste dronken mongolen die we hier spijtig genoeg op zulke events tegenkomen, maar mensen uit alle lagen van de bevolking ... sommigen met gezin en al.

Een groot deel van de fanbase in het westen zijn ook mensen "uit de sport" of toch tenminste mensen die het snappen. Alleen jammer dat er ook veel aggressieve dombo's bijzitten die er helemaal niets van begrepen hebben. En die zien alleen de buitenste laag van de sport: het geweld!

Dat onze sport nooit even populair als voetbal zal worden kan ik begrijpen, maar ik zou graag willen dat mensen die er niets van kennen een ander beeld krijgen van MMA en snappen dat het de vergelijking met sporten waar geweld niet de intentie is gerust kan doorstaan door het hoge gehalte aan respect, sportiviteit, etc.

Dus voor jou geen "Verbied Voetbal" T-shirt?!

klepsi
16-10-2007, 07:03
Kerel, jij weet er volgens mij niets van! In Japan zijn ze gek van K1, Pride, etc. en trekken die events een massa volk naar de reusachtige stadiums waar ze gehouden worden. En dat publiek bestaat niet uit op bloed beluste dronken mongolen die we hier spijtig genoeg op zulke events tegenkomen, maar mensen uit alle lagen van de bevolking ... sommigen met gezin en al.

Een groot deel van de fanbase in het westen zijn ook mensen "uit de sport" of toch tenminste mensen die het snappen. Alleen jammer dat er ook veel aggressieve dombo's bijzitten die er helemaal niets van begrepen hebben. En die zien alleen de buitenste laag van de sport: het geweld!

Dat onze sport nooit even populair als voetbal zal worden kan ik begrijpen, maar ik zou graag willen dat mensen die er niets van kennen een ander beeld krijgen van MMA en snappen dat het de vergelijking met sporten waar geweld niet de intentie is gerust kan doorstaan door het hoge gehalte aan respect, sportiviteit, etc.

Dus voor jou geen "Verbied Voetbal" T-shirt?!

Het verschil is alleen dat geweld in de oosterse cultuur zit geworteld. Ze kennen een rijke geschiedenis van hand tot hand gevechten. Iets wat wij in het westen minder kennen. In het oosten heb je aanzien als je begaafd bent in een vechtsport. Dit alles hebben ze te danken aan de plechtige en eervolle manier waarop de samurai werd herdacht. het publiek denkt binnen het mma aan die kroegvechters uit de jaren 90. Niet echt iets om respect voor te hebben. Dat is nu eenmaal de associatie die ze maken. Doe je niets meer aan. Kost alleen heel veel tijd.

Het blijft gewoon freefaighten!!!

Christophe
16-10-2007, 17:06
Het verschil is alleen dat geweld in de oosterse cultuur zit geworteld. Ze kennen een rijke geschiedenis van hand tot hand gevechten. Iets wat wij in het westen minder kennen. In het oosten heb je aanzien als je begaafd bent in een vechtsport. Dit alles hebben ze te danken aan de plechtige en eervolle manier waarop de samurai werd herdacht. het publiek denkt binnen het mma aan die kroegvechters uit de jaren 90. Niet echt iets om respect voor te hebben. Dat is nu eenmaal de associatie die ze maken. Doe je niets meer aan. Kost alleen heel veel tijd.

Het blijft gewoon freefaighten!!!

Aannames, aannames! Kijk hoe ons "Westen" aanvankelijk tegen Judo en Karate aankeek, en hoe die sporten nu volop door "de samenleving" omarmd zijn. Als die connotatie met kroegvechten er bij jou ingebakken zit, moet je niet aannemen dat dat bij de rest van de bevolking ook zo is. En daarenboven: the sky is the limit. Als je niet probeert, zal het zeker niet lukken ... daar heb je gelijk in!

dimitri
16-10-2007, 17:42
MMA kan volgens mij evenveel fans krijgen als boxen of judo, zelfs nog meer waarschijnlijk.

Maar de naam "Freefight", of eender wat met "fight" erin, zal de sport niet helpen om meer succes te boeken.

Of het is vechten, of het is een echte sport met atleten en regels. Het kan niet allebei tegelijk zijn.

Wim
17-10-2007, 00:26
Na een discussie met de reporter van 'Ter Zake', heeft hij mij beloofd om binnen enkele maanden een nieuwe reportage te maken.
Hij was zelf ook niet blij met de manier waarop het verschenen was. Hij gaf ook toe dat ze beter andere mensen uit het publiek hadden genomen.
De reportage zal deze keer langer mogen duren en er zullen dus meer kanten van het MMA belicht kunnen worden. Hij zei ook dat ik dit keer de montage op voorhand mag bekijken voor ze wordt uitgezonden.
Nu alleen hopen dat hij woord houdt.

Marco (scheids)
17-10-2007, 00:28
Na een discussie met de reporter van 'Ter Zake', heeft hij mij beloofd om binnen enkele maanden een nieuwe reportage te maken.
Hij was zelf ook niet blij met de manier waarop het verschenen was. Hij gaf ook toe dat ze beter andere mensen uit het publiek hadden genomen.
De reportage zal deze keer langer mogen duren en er zullen dus meer kanten van het MMA belicht kunnen worden. Hij zei ook dat ik dit keer de montage op voorhand mag bekijken voor ze wordt uitgezonden.
Nu alleen hopen dat hij woord houdt.

Gaan we weer gezellig aan een tafeltje Wim ? :D

Solar
17-10-2007, 02:24
Na een discussie met de reporter van 'Ter Zake', heeft hij mij beloofd om binnen enkele maanden een nieuwe reportage te maken.
Hij was zelf ook niet blij met de manier waarop het verschenen was. Hij gaf ook toe dat ze beter andere mensen uit het publiek hadden genomen.
De reportage zal deze keer langer mogen duren en er zullen dus meer kanten van het MMA belicht kunnen worden. Hij zei ook dat ik dit keer de montage op voorhand mag bekijken voor ze wordt uitgezonden.
Nu alleen hopen dat hij woord houdt.

Ja, die heeft natuurlijk schijt dat ie zelf in een menselijk hanengevecht terecht komt. Ik ben bang dat ie geen woord zal houden, maar alleen de gemoederen een beetje probeert te sussen. Ik hoop natuurlijk dat ie het meent!

the boxer
17-10-2007, 02:35
reps voor onze Wim!!! :hooray:

nicolas the red
17-10-2007, 19:36
nice job wim

Myny
17-10-2007, 20:25
Als hij zijn woord houdt zou het super zijn!
Allesinds good job wim!!!

chief108
17-10-2007, 20:34
reps voor den wim

el bastardo
17-10-2007, 23:24
Go Wim! Reps!

jurgen ruymbeek
17-10-2007, 23:25
ja Wim Knap gedaan waren er maar wa meer als jij he
hopen dat dit geen fabeltje is en dat ze hun fout kunne goedmaken en een deftige reportage maken dat er wat meer respect en erkenning voor deze sport komt

Wim
17-10-2007, 23:27
Gaan we weer gezellig aan een tafeltje Wim ? :D

Tuurlijk! :)

Ik denk wel dat hij het meent. Ik heb hem eigenlijk in heel de discussie nergens persoonlijk aangevallen of verwijten gemaakt. Ik heb hem gewoon gezegd wat ik van enkele zaken vond en met de meeste ervan was hij het wel eens. Hij stelde mij de nieuwe reportage zelf voor. Hij moest dit voorstel niet doen, want als hij gewoon had beslist van heel het gebeuren verder te negeren, was er voor hem ook geen probleem geweest.
Of de VRT ermee akkoord gaat gaan is natuurlijk een andere vraag... maar ik denk wel dat hij als reporter voor een groot stuk zelf mag beslissen waar zijn reportage over gaat.

We zien wel hoe het loopt.

smike
18-10-2007, 02:23
Ben heel benieuwd of het doorgaat en zo ja wat voor uitzending het dan wordt!

F@dur
18-10-2007, 02:29
Nu alleen hopen dat hij woord houdt.
Hahahahahah... .Ik hoop het echt voor u maar ik spreek uit ervaring en dat is dat die mannen bijna nooit hun beloftes nakomen achteraf.Als hij dat doet zet hij zen eigen voor schut:eerst laten ze het zo aggressief mogelijk zien en daarna zouden ze het dus zo braaf mogelijk laten zien ofwa?

BBC
18-10-2007, 03:10
Wat er ook van komt, reps voor Wim.:)

Wim
18-10-2007, 22:54
Hahahahahah... .Ik hoop het echt voor u maar ik spreek uit ervaring en dat is dat die mannen bijna nooit hun beloftes nakomen achteraf.Als hij dat doet zet hij zen eigen voor schut:eerst laten ze het zo aggressief mogelijk zien en daarna zouden ze het dus zo braaf mogelijk laten zien ofwa?

Misschien wel, maar vergeet niet dat de reporter niet op TV komt.
Diegene die het programma voorzit in de studio (het anker) maakt eigenlijk zelf de reportage niet. Bovendien zou het deze keer terug in het programma 'Koppen' komen en niet in 'Ter Zake'. Als ze het daarbij ook nog een beetje kaderen waarom ze een nieuwe reportage doen, valt dat belachelijk maken nog wel mee.

F@dur
18-10-2007, 23:03
Misschien wel, maar vergeet niet dat de reporter niet op TV komt.
Diegene die het programma voorzit in de studio (het anker) maakt eigenlijk zelf de reportage niet. Bovendien zou het deze keer terug in het programma 'Koppen' komen en niet in 'Ter Zake'. Als ze het daarbij ook nog een beetje kaderen waarom ze een nieuwe reportage doen, valt dat belachelijk maken nog wel mee.
Ik hoop het echt voor u,en voor ons allen eig.Het is in't belang van ons allen natuurlijk.Het verbieden van Mixfight is toch wel wat een nachtmerrie voor de fanatiekeling..... .

topfighter
19-10-2007, 01:34
Misschien wel, maar vergeet niet dat de reporter niet op TV komt.
Diegene die het programma voorzit in de studio (het anker) maakt eigenlijk zelf de reportage niet. Bovendien zou het deze keer terug in het programma 'Koppen' komen en niet in 'Ter Zake'. Als ze het daarbij ook nog een beetje kaderen waarom ze een nieuwe reportage doen, valt dat belachelijk maken nog wel mee.

hoi Wim, vorige maal kwam de reportage er nog erger uit , ze hadden me ook beloofd dat ik een inspraak mocht hebben maar ondertussen hadden ze het al uitgezonden. Koppen is zeker sensatie bewuste en zeker geen objectief programma

Wim
19-10-2007, 08:09
Da's ook waar natuurlijk...

Christophe
19-10-2007, 18:32
Misschien dan toch maar doorgaan met die "Verbied Voetbal" actie, dan heeft die reporter een extra motivatie om die reportage er snel te laten komen ... en dan kunnen we onze visie misschien nog iets harder doordrukken!

Christophe
06-11-2007, 23:26
Misschien dan toch maar doorgaan met die "Verbied Voetbal" actie, dan heeft die reporter een extra motivatie om die reportage er snel te laten komen ... en dan kunnen we onze visie misschien nog iets harder doordrukken!

We kunnen (o.a.) dit filmpje gebruiken: YouTube - Vechtpartij Zwaluwen-HVO (http://www.youtube.com/watch?v=8udIqGJt-pE)

el bastardo
06-11-2007, 23:58
Haha, altijd gezellig!

Christophe
07-11-2007, 10:26
Hahaha! Wat een mafkezen!

Voetballers hé!

smike
07-11-2007, 12:44
Leek mij juist meer mma :D

topfighter
07-11-2007, 12:46
zullen nog hard moeten trainen om MMA's te worden

mdk
07-11-2007, 12:51
H&#233; kom jongens.

Dit is traditie en daar mag je niet aankomen volgens de arts uit de reportage.....

@ Benny: zijn er nog filmbeelden van de div. partijen?

Christophe
07-11-2007, 14:42
zullen nog hard moeten trainen om MMA's te worden

x2

En leren wat sportiviteit is

topfighter
07-11-2007, 23:47
Hé kom jongens.

Dit is traditie en daar mag je niet aankomen volgens de arts uit de reportage.....

@ Benny: zijn er nog filmbeelden van de div. partijen?

Yep, er is een dvdtje van gemaakt;

mdk
08-11-2007, 00:48
Yep, er is een dvdtje van gemaakt;

Via jullie site te bestellen?

topfighter
08-11-2007, 17:13
Via jullie site te bestellen?

stuur me een mailtje met je adres, ik mail je terug met het rekeningnr
gr

mdk
09-11-2007, 00:51
stuur me een mailtje met je adres, ik mail je terug met het rekeningnr
gr


heb een pm verstuurd.