PDA

View Full Version : Grappling Competition - Lock & Choke 5



Christophe
17-10-2007, 20:10
http://www.lock-and-choke.com/images/banner-lac5web250.jpg

LOCK & CHOKE - the mission is submission (http://www.lock-and-choke.com/)

TOURNAMENT 2007 - LOCK AND CHOKE 5 - November 10th - Cologne - Germany


THE MISSION IS SUBMISSION

Submission wrestling the newest trend in the fightingscene. It means fulcontact fighting without punches or kicks and a few more rules for safety.

The main aim of the fight is to submit the oponent! The Competitioners are allowed to use jointlocks to every joint of the human body and any kind of choke or even painful techniques that make the oponent tap out.

The LOCK AND CHOKE (LAC) is an open european submission wrestling tournament, organized until 2002 by the European Luta Livre Organization (ELLO) in cooperation with the German Sportsuniversity of Cologne. The Event is open for competitioners of all styls and organizations to compete under the LAC-Rules.

“We are working hard to establish our sports submission wrestling in Europe, and we are proud to present each time an international crowd of fighters participating in our tournaments like the LAC!

The LAC is a kind of forum where the main fighters from all over Europe are presenting their styles Luta Livre, Brazilian Jiu Jitsu, Judo, Sambo, JKD, Freestyle Wrestling and others under the same rules and regulations.”
Andreas Schmidt “the Andyconda” (ELLO Headcoach and scientst of pysical education)

In the LOCK AND CHOKE tournament the fights are without any timelimit in the advanced class. The fighters can just win by submission or by colleting points until the pointlimit. Points are given for throws or dominant positions where the oponent is in real danger like the Mount or Backmount.

This kind of rules makes the fights spectaculare and attractive to watch, because they avoid any kind of stalling (passiv way of fighting).

Christophe
17-10-2007, 20:10
News:

LOCK AND CHOKE V

The LAC V will take place on November 10 th 2007 at the Gym 23 of the German Sportsuniversity of Cologne. Weight-in starts at 09:00 am.

In this years edition of the LAC 5, fighters from all over europe are participating. They come all the way from Spain, France, Belgium, Netherlands, Luxembourg, Poland, Sweden and from all parts of Germany.

We will established last vear already a seniors class for fighters older than 40 years.

This year we will have the first beginners class at the LOCK AND CHOKE.

This years winner of the absolute class will get 200,-- Euro prizemoney.

The winners of the other five weightclasses will get trophys, medalls and fightequipment for 1000 Euro in total value. Members of the ELLO can improve their place in the ELLO ranking and teamranking.

The fights will take place on three fighting areas with matsize of 7 x 7 meters.

Christophe
17-10-2007, 20:11
Rules: http://www.lock-and-choke.com/documents/ausschr-lac5-e.pdf

Sporthochschule Köln, Hall 23

Weigh-in: from 09:00 am to 10:15 am

Start of fights: 10:45 am

Finals: 06:30 pm

Weight classes:
• under 65 kg
• 66 to 76,9 kg
• 77 to 87,9 kg
• 88 to 98,9 kg
• 99 and more
• Absolute class

Beginnersclass: Beginners with graduation less than bluebelt in Luta Livre, BJJ, Judo, Jiu Jitsu, Ju-Jutsu or less than 1 year wrestling experience

Advancedclass: more than bluebelt, or more than one year wrestling

Christophe
17-10-2007, 20:15
Volgens m'n leraar is dit een super-tornooi. Het is mijn allereerste keer dat ik er aan zal deelnemen, dus ik kan me er niet over uitspreken. Maar allen daarheen, zou ik zeggen! ;)

Jochem
17-10-2007, 20:19
klinkt leuk. Zal eens kijken wat de animo is.

Christophe
17-10-2007, 20:21
A fight is won if:
• The opponent gives up (verbally or by tapp out)
• After one fighter has reached 9 points
• The fighting judge breaks of the fight because one of the
fighters can’t defend himself.
• A fighter is coutioned twice for breaking the rules he will be
disqualified by the judges.
• If a fighter, his coach or his fans are behaving against the
rules of good sportsmanship the fighter can be disqualified
by the judge.

Fighting time:
• ATTENTION: Fightingtime in the advanced class is
unlimited!!!
• Beginner class: Fightingtime 5 minutes, if draw 2 minutes
overtime more with option to golden point. Draw after
overtime, referee decision.

Jochem
17-10-2007, 20:29
A fight is won if:
• The opponent gives up (verbally or by tapp out)
• After one fighter has reached 9 points
• The fighting judge breaks of the fight because one of the
fighters can’t defend himself.
• A fighter is coutioned twice for breaking the rules he will be
disqualified by the judges.
• If a fighter, his coach or his fans are behaving against the
rules of good sportsmanship the fighter can be disqualified
by the judge.

Fighting time:
• ATTENTION: Fightingtime in the advanced class is
unlimited!!!
• Beginner class: Fightingtime 5 minutes, if draw 2 minutes
overtime more with option to golden point. Draw after
overtime, referee decision.

je mag dus 1x slammen als iemand guard springt?

TheSkindo
17-10-2007, 20:37
Pointlimit? Beter. ik haat het als iemand wint omdat ze 1 punt met een guardpass hebben verdient en vervolgens niks meer doen.....

Christophe
17-10-2007, 23:35
Pointlimit? Beter. ik haat het als iemand wint omdat ze 1 punt met een guardpass hebben verdient en vervolgens niks meer doen.....

x2

De slogan "submission is the mission" zegt het helemaal! :thup:

Christophe
17-10-2007, 23:37
je mag dus 1x slammen als iemand guard springt?

Hmmm... dan mag de guardspringer ook 1 heelhook effe stevig aanzetten als wraak?! :p

Christophe
30-10-2007, 19:03
En jongens, wie gaat er mee de Lage Landen vertegenwoordigen bij onze duitse vrienden?! :p

Christophe
10-11-2007, 22:48
Net terug uit Duitsland, en behoorlijk moe dus ik ga me beperken tot de uitslagen van Team Exit en Team Pardoel (voor de rest waren er alleen maar Duitsers - voornamelijk uit het Luta Livre - en in Duitslang gestationeerde Amerikanen):

-66 advanced
1° Jordy Peute - Team Pardoel
2° Maurice Goffart - Team Exit

-77 advanced
1° Wim Deputter - Team Exit

-87 advanced
1° Christophe Deferme - Team Exit
2° Bart Albers - Team Pardoel

-98 advanced
2° Bruno Charvet - Team Exit

women's open advanced
3° Jilly Lathouwers - Team Exit

Al bij al goede resultaten voor "de Lage Landen", maar vooral voor BJJ dat hier toch zwaar gedomineerd heeft. :thup:

Christophe
10-11-2007, 22:51
Ik heb in m'n eerste partij m'n tegenstander z'n arm gebroken ... toch even schrikken hoor! :eek:

Hij had ruim de tijd om af te kloppen, maar was blijkbaar zo "advanced" dat hij dacht dat dit niet nodig was en hij er zo wel uit zou komen. :confused: Iemand van Luta Livre Duitsland heeft het gefilmd en zou het me doormailen. Als het "kraken" te horen is, post ik het filmpje hier wel!

Ik zal maandag wel een uitgebreider verslag doen (als ik het dan nog weet ;)), nu ben ik te moe! :p

Jochem
11-11-2007, 01:09
nou Christophe " Schnappie " Deferme, dan heb je eindelijk een bijnaam verdiend zou ik zeggen.


(van snap/breken en es was im deutschland)

remco pardoel
11-11-2007, 03:01
alleen in de -98 een "buitenlander" aan ons voorbij moeten laten gaan omdat de Flamingo verstek liet gaan....
Foei..

Wiggert en Roel verloren beide om hun 3e plaats...
Wel knap dat we met twee clubs zoveel prijzen meegenomen hebben
:-)

Christophe
11-11-2007, 06:54
nou Christophe " Schnappie " Deferme, dan heb je eindelijk een bijnaam verdiend zou ik zeggen.


(van snap/breken en es was im deutschland)

Nou, liever een andere als je het niet erg vind! ;)

Van mij moet het niet meer gebeuren, so people ... please learn how to tap before enterring competitions! :p

Christophe
11-11-2007, 06:55
alleen in de -98 een "buitenlander" aan ons voorbij moeten laten gaan omdat de Flamingo verstek liet gaan....
Foei..

Wiggert en Roel verloren beide om hun 3e plaats...
Wel knap dat we met twee clubs zoveel prijzen meegenomen hebben
:-)

Inderdaad, de Luta Livre kerels waren sterker, agressiever en zagen er gevaarlijker uit ... de BJJ'ers hebben gewoon goed gevochten! ;)

Atama
11-11-2007, 09:09
Gefeliciteerd mannen

mdk
11-11-2007, 09:29
Gefeliciteerd Christope en de andere heren.

HUNTER
11-11-2007, 11:45
cool.....

gefeliciteerd mensen!! Op naar Parijs!

el bastardo
11-11-2007, 11:51
Proficiat.

Christophe
11-11-2007, 15:33
Thanks amigos! :D

Christophe
11-11-2007, 15:40
alleen in de -98 een "buitenlander" aan ons voorbij moeten laten gaan omdat de Flamingo verstek liet gaan....
Foei..


Hahahaha, hier had ik deze morgen over heen gelezen! Inderdaad Remco, als Jochem erbij was geweest waren alle categorieën gewonnen door BJJ'ers. Zou mooi geweest zijn ... voor de BJJ'ers dan, wellicht iets minder voor de Luta Livre Organisatie! ;)

Het allerergste is nog dat niemand van het "BJJ Dream Team" (Exit/Pardoel) zin had om €10 extra te betalen om aan het open gewicht mee te mogen doen om dan "maar" €200 te kunnen winnen, vooral omdat de Luta Livre jongens vrij aggressief waren, en niemand van ons erg happig was op blessures. Maar toen we uiteindelijk zagen wie er allemaal aan het open gewicht mee deed, hadden we toch wel spijt. Als iedereen van Exit en Pardoel €1 had bijgelegd, en we hadden één iemand gekozen om voor ons uit te komen in het Open Gewicht, hadden we met z'n allen lekker kunnen gaan eten. :p

Oh well ... there will be a next time! ;)

Wim
11-11-2007, 16:50
Hier is mijn verslag van het tornooi:
http://wimdeputter.spaces.live.com/blog/cns!9F26A1D34E8E0ACB!990.entry

Christophe
11-11-2007, 18:57
Pfffffffff... Wim, ik weet van mijn partijen dat ik eraan begon, en hoe ze zijn geeïndigd ... wat er tussenin is gebeurt weet ik de dag nadien al niet meer hoor! ;)

Wim
11-11-2007, 19:35
Ik weet nog wel iets van uw partijen Christophe...

Christophe won één partij op punten
en drie op submission...:)

Christophe
11-11-2007, 19:46
:lol: Varken!

Christophe
12-11-2007, 17:16
Die duitsers zijn wel erg vriendelijk zeg. Eentje heeft me een pm gestuurd dat ik me geen zorgen moest maken dat ik die kerel in m'n eerste gevecht z'n arm gebroken zou hebben. Blijkbaar zijn de ligamenten in z'n elleboog "slechts" gescheurd! :confused:

Een andere duitser had die eerste partij gefilmd, en heeft het me via yousendit doorgemaild.

Het geluid dat je op het einde hoort is niet zijn tap op m'n rug, maar z'n elleboog! :eek:


YouTube - Lock Choke (ELLO): 1st fight - 88 advanced (http://www.youtube.com/watch?v=0L2yIuMscZE)

Highline
12-11-2007, 17:25
flinke snap...

fireblade900
12-11-2007, 17:28
Zo dan! Lekker geluidje hoor!
Mooie overname btw nadat hij bij jou in sidemount wou gaan liggen.

Gefeliciteerd ouwe!

cholitzu
12-11-2007, 17:33
inderdaad geen best geluid:eek:

Schnappie;)

Toch coole gasten die duitsers..

dimitri
12-11-2007, 17:33
Waarom klopte die kerel niet af?

Christophe
12-11-2007, 17:34
Was flink schrikken, om eerlijk te zijn! Als ik er nu aan denk, krijg ik nog kippenvel.

Ik probeer elke techniek die ik aanzet steeds harder aan te zetten tot ze tappen of de scheids het gevecht stil legt, maar wel rustig en gecontroleerd (dat is in het filmpje ook te zien, denk ik wel). Ik besef heel goed dat dit soort dingen toch kunnen gebeuren, maar ik leg de volledige verantwoordelijkheid bij m'n tegenstander. Hij had alle tijd om af te kloppen, was niet actief aan 't ontsnappen en dacht gewoon dat ik 'm niet verder kon zetten. Jammer, maar ik kon nog veel verder!

M'n volledige concentratie zat op de techniek. Ik stopte onmiddelijk toen ik het hoorde kraken, ik had zelfs niet gevoeld dat hij op m'n rug had getapped.

Jammer, maar dit hoort erbij. Als iemand van Exit zo lang wacht met aftikken, stopt m'n trainer het gevecht en mag die persoon waarschijnlijk een hele tijd niet meer mee naar competities. Zeker als hij dit doet bij de gevorderden. Je moet - als je daar vecht - je grenzen ook kennen. Een wurging laat al wat meer ruimte om je grens op te zoeken, maar met zulke klemmen moet je verdomd voorzichtig zijn.

Christophe
12-11-2007, 17:35
Zo dan! Lekker geluidje hoor!
Mooie overname btw nadat hij bij jou in sidemount wou gaan liggen.

Gefeliciteerd ouwe!

Thanks amigo, jammer dat je er niet bij was!

Wim
12-11-2007, 19:13
Heeft die Duitser nog andere filmkes of foto's doorgestuurd?

Christophe
13-11-2007, 10:01
Heeft die Duitser nog andere filmkes of foto's doorgestuurd?

Nee Wim, toch niet. Waarom, wie wilt je graag zien vechten: je vriendin of je sponsor?! ;)

Tony
13-11-2007, 10:13
mooie partij christophe. Ben blij dat ik geen geluid heb hier op kantoor. Ik hoef die snap geluidjes niet te horen.

Christophe
13-11-2007, 10:34
De organisatie van het Lock & Choke-tornooi (met name hoofdcoach "Andyconda") wil - in de nasleep van o.a. de geblesseerde elleboog (maar volgens mij vooral door het grote verlies door Luta Livre-vechters van BJJ-vechters) - mij en de verdere Nederlandse delegatie (waarmee ze volgens mij Teams Exit en Pardoel bedoelen) verbieden om nog aan het tornooi (of andere LL-tornooien) deel te nemen! :confused:

De reden hiervan zou zijn dat de Nederlandse vechters submissions zo ongenadig hard aanzetten, zonder de nodige tijd te geven om af te kloppen, dat de Duitse LL-gewrichten moeten beschermd worden door zo'n verbod!

Ik werd hiervan door een pm op de hoogte gebracht door "Gung Fu", waarvoor ik hem zeer erkentelijk ben!


Hi Christophe,
thanks a lot for the link :)
In the german Forum they are now discussing if it was like" unfair" .... the LL Headcoach posted that some teams/persons have no permission to fight at the comp again(he was speaking from dutch guys, so I told him that you are Belgium ;)
Anyways I posted that you are one of the fairest guys I know, and that I know that you didn´t do it with bad intentions!!
You wanna have a link tothat discussion?

The guy should have tapped before!!!!!!!!!!!!!!!!

Take care,
Gong Fu


Hier is de link naar die discussie: LOCK and CHOKE 5 - the mission is submission! 08.09.07 (http://www.kampfkunst-board.info/forum/f91/lock-and-choke-5-the-mission-is-submission-08-09-07-a-60237/index8.html)

Ik kan het half en half snappen (zo goed is m'n duits nu ook weer niet), maar volgens mij wilden ze me absoluut verbieden nog aan hun activiteiten deel te nemen totdat ze het filmpje zagen (waarin duidelijk te zien is dat die kerel tijd genoeg had om af te kloppen), én doordat m'n andere duitse tegenstander en andere LL-jongens getuigden dat ik wel een sportieve vechter was.

Ik vind het toch nogal wat, vooral omdat het hele "BJJ Dream Team" de indruk had dat de duitse LL-vechters hun gebrek aan techniek probeerden te compenseren met kracht en aggressiviteit. En ze wilden inderdaad niet afkloppen. Ik heb er ook meer bloed zien vloeien dan ik gewoon ben, en geloof me, ik kom op nog al wat competities!

Tony
13-11-2007, 10:55
Hoofdcoach AndyConda in aktie:

YouTube - Luta Livre -- No Gi Brazilian Submission Wrestling and Vale T (http://www.youtube.com/watch?v=-klNDE_NJ7Y)

Christophe
13-11-2007, 11:08
Hoofdcoach AndyConda in aktie:

YouTube - Luta Livre -- No Gi Brazilian Submission Wrestling and Vale T (http://www.youtube.com/watch?v=-klNDE_NJ7Y)

Wow ... secret handshake and everything!

Geef mij maar goede competitie-resultaten, mogen zij de showtechnieken houden! ;)

a.s.c.
13-11-2007, 11:21
Je deed het gewoon express Christophe. Geen wedstrijden meer voor Schnappie :D

chief108
13-11-2007, 11:25
mooi hoor!!!

Christophe
13-11-2007, 12:06
Je deed het gewoon express Christophe. Geen wedstrijden meer voor Schnappie :D

Kijk eens wie er nog leeft! Hahahaha, als je dit express vindt, ken je niet veel van het spelletje ... en dat kan ik me bij jou hééééééél moeilijk voorstellen! ;)

a.s.c.
13-11-2007, 12:13
:D nee, eigen schuld dikke bult, als je niet klopt moet je maar leven met de gevolgen. Sterk en technisch gevochten trouwens!

Christophe
13-11-2007, 13:11
M'n halve finale tegen Roel van Pardoel. Ongelooflijke vechter is dat: ik heb 'm tussen z'n gevechten door taartjes zien eten en verschillende koffies zien drinken. En toch nog vlot in de halve finale geraken! :p

YouTube - Lock Choke (ELLO): 1/2 Final -88 advanced (http://www.youtube.com/watch?v=JKYuw2TnAzk)

Christophe
13-11-2007, 13:33
Die duitsers vinden het dus belangrijk dat iemand tijd krijgt om af te tikken, en dat je daar dan onmiddelijk op reageert?!

YouTube - choked out by andyconda (http://www.youtube.com/watch?v=NEhRvLJP6Ts)

Christophe
13-11-2007, 13:40
Is het hun ontgroening of wat?!

YouTube - Choked Out By Andyconda (http://www.youtube.com/watch?v=13NKzKB26mA)

YouTube - Guts Nächtle! (http://www.youtube.com/watch?v=JLKXrzHTN8k)

remco pardoel
13-11-2007, 13:45
Dit gaat nergens over.
Ik kan wel een paar redenen bedenken waarom bepaalde personen wel of niet welkom zijn.
Maar als je een submission toernooi houdt, dan weet je dat je een submissie te wachten staat.
Dan moet de scheidsrechter meer zijn mensen beschermen. Een sporter heeft altijd de kans / mogelijkheid als een partij voor hem in gevaar komt om af te kloppen.

FOCUS
13-11-2007, 13:52
[quote=Christophe;458459]





It means fulcontact fighting without punches or kicks and a few more rules for safety.


wat is er dan fullcontact aan? :whistling::sleep1:

Jochem
13-11-2007, 13:55
Ik heb maar ff gereageerd op hun forum, wat een idioten. Ze lopen te zeiken dat de buitenlanders zo hard klemmen aanzetten. Uh, Tap anyone?

remco pardoel
13-11-2007, 13:58
Mijn antwoord aan ze germans:
Bester Andy,

Mein deutsch ist nicht zo gut. Ich soll auf English schreiben.

It's a pitty that your guys don't have the level to win in your own competition. But it will be good for the German grappling level if you competed, for instance, in the Ede competition and other outside of your own ones. We did compete the last 3 years, in all the competitions that where avaible, and our level, and that of our Belgium friends, went up.

The arrogance that you are showing by telling us that we are not welcome because we submit all your guys on your own submission tournament is ridiculous!!! Tell your students, if you are in a position that is not comfortable. Just tap. It is an tournament and not the UFC or an MMA event.

Greets,

Remco Pardoel

Christophe
13-11-2007, 14:14
Hahahaha ... reps voor Remco! :thup:

Jochem
13-11-2007, 14:20
hehehe, duidelijke post, ik heb er nog geen reactie op gezien op hun forum.

Christophe
13-11-2007, 14:30
Toch wel, en niet zo vriendelijk ook! :(

Jochem
13-11-2007, 14:39
Toch wel, en niet zo vriendelijk ook! :(

hehehe, inderdaad. with love from Andy

"
Yeah man! What should I expect from fighters, that are competing with the same mentality as their coach! http://www.kampfkunst-board.info/forum/images/smilies/smile.gif
I saw you fighting on the UGC, where you were pressing your thumbs into the opponents throat to submit him after you mounted him! What a development you must have made than! Respect!

Andy
"


ben benieuwd wanneer ik van dat forum afgetrapt wordt. met dit soort reacties gaat dat niet lang duren.

Christophe
13-11-2007, 14:54
Hahahaha ... effe duidelijk maken dat BJJ superieur is en het zal inderdaad niet lang meer duren!

Tony
13-11-2007, 15:42
zijn ze ook al op de hoogte van onze guard jump technieken :lol:

of vinden ze germans dat gay?

nicolas the red
13-11-2007, 15:54
hij heeft dan toch wel respect voor remco, hij zegt het zelf:

Respect!
Andy

Paganstars
13-11-2007, 16:05
ja maar iets eerder lezen nicolas en hij beschuldigd remco van unsportmansship... ik heb ook maar mijn 2 cts gespouwt op dat forum, maar echt ik dacht dat wij af en toe koppig waren maar sommige op dat forum hebben echt een bord voor hun kop waar je u tegen zegt!

Jochem
13-11-2007, 16:16
Heerlijk om zo af en toe even te keyboard-warriorren. Is bijna leuker als een echte competitie.

dimitri
13-11-2007, 16:28
History repeating, vorig jaar was er ook al gezever blijkbaar.

Lock and Choke - The Germans | EXIT Brazilian Jiu-Jitsu (BJJ) Antwerpen Leuven België (http://www.exit-bjj.be/nieuws/2006/09/lock_and_choke_-_the_germans)

Christophe
13-11-2007, 16:38
Hahahaha ... klik op die link "The Germans are mad at me" ... daar heeft Maurice toen nog wééééééééken mee gelachen! :lol:

dimitri
13-11-2007, 16:44
Gewoon op het LAC forum posten dan hé

FOCUS
13-11-2007, 16:47
http://www.kampfkunst-board.info/forum/f91/lock-and-choke-5-the-mission-is-submission-08-09-07-a-60237/index11.html

Paganstars
13-11-2007, 16:54
Heerlijk om zo af en toe even te keyboard-warriorren. Is bijna leuker als een echte competitie.

Ik kan het niet beter verwoorden behalve dat ik niet meer kan trainen! btw wel hilarisch dat die andy nu ineens zijn woorden allemaal inslikt! Wat een laffe twat!

Christophe
13-11-2007, 17:04
Even tussendoor ... als het iemand interesseert is hier m'n finale tegen ArmBart (Bart Albers) van Team Pardoel:

YouTube - Lock Choke (ELLO): Final -88 advanced (http://www.youtube.com/watch?v=f1VAVobfiFY)

Je ziet de agressie tijdens, en vooral na de partij! Beesten zijn we, niet meer dan beesten! ;)

Paganstars
13-11-2007, 17:21
jezus stelletje beesten! Btw wat gebeurde er halverwege de partij dat jij en bart elkaar loslieten? ik kon het namelijk niet goed zien!

Christophe
13-11-2007, 17:24
jezus stelletje beesten! Btw wat gebeurde er halverwege de partij dat jij en bart elkaar loslieten? ik kon het namelijk niet goed zien!

In het begin, voordat we naar de grond gingen?

Bart probeerde mijn grip achter z'n hoofd los te maken, en deed daarmee zijn duim pijn (als ik me niet vergis). Ik zag de pijnlijke grimas op z'n gezicht, en vroeg of hij ok was. Hij zei van wel, maar ik zag 'm nog schudden met z'n hand, dus ik gaf 'm nog een momentje zodat hij zijn concentratie terug kon krijgen (nadat de pijn wegtrok). Ik ben de kwaadste nog niet! ;)

mdk
13-11-2007, 18:37
Die duitsers hebben de afgelopen 65/70 jaar echt niks geleerd.

Ze hebben al eens bevolkingsgroepen uitgesloten van deelname.

Willen ze dit nu weer doen maar dan op een kleinere schaal met de Nederlanders en Belgen????

Paganstars
13-11-2007, 18:41
In het begin, voordat we naar de grond gingen?

Bart probeerde mijn grip achter z'n hoofd los te maken, en deed daarmee zijn duim pijn (als ik me niet vergis). Ik zag de pijnlijke grimas op z'n gezicht, en vroeg of hij ok was. Hij zei van wel, maar ik zag 'm nog schudden met z'n hand, dus ik gaf 'm nog een momentje zodat hij zijn concentratie terug kon krijgen (nadat de pijn wegtrok). Ik ben de kwaadste nog niet! ;)

okay ja was nogal vaag!

@mdk whahaha! en iedere feestdag die invasie in zeeland, scheveningen en andere kustplaatsen!

Christophe
14-11-2007, 10:15
Die kerel die niet wou afkloppen voor die americana heeft een reactie gepost op het Duitse forum:


"The Fighter that did not tap..."

That would be me!

First I would like to say, it kind of hurts to be talked about as if I would be retarded or something, like I would not know when to tap or whatever...

Now let´s hear my side of the "story":

I started my fight totally unprepared because I missed my fightnumber and thus was kind of surprised when my name was up...stupid mistake number one!

I was neither mentally nor physically prepared for the fight...stupid mistake number two!

Then I ended up in a pretty shitty position...stupid mistake number three!

And then, when Christophe had me in that Armbar or "Americana" or whatever you guys call it I had the feeling I did not need to tap because I felt like I could just flip and so get into his guard. I just underestimated his strength. Stupid mistake number four!

And, by the way, any one who has ever had a fight in a competition, knows that fighting a fight is totally different from watching a fight! I watched the video after the fight and nearly had to puke! I asked myself why I did not tap earlier, but during the fight I thought everything was going to be alright. One guy, one fight, two perspectives: during the fight, and after the fight!

And now: please do not tell me I should have known better! I know that! But, as I said, sometimes, something seems like a good idea at the time and later on you think: Duh, maybe it was not so clever after all...!

I competed in a lot of tournaments, i have been doing this sport for a few years now (even quite succesfull from time to time;)) and I never had any accident before! This time, a lot of very stupid things came together and in the end: shit happened... LIFE GOES ON!

No need to make a big fuss about it!!!

By the way, right now it looks like a ligament is ripped, so in a few weeks, I will probably be back on the mat! Until then life sucks!;)

And no emergency first aid team could have helped me with that. And: about 2.5 minutes after my injury Ulrike was already there with some ice! Thanks again for that, by the way!!!

And, personally, I really do not see the point of arguing about which style is the best style, luta livre or bjj or what ever you call it. We all just have two arms and two legs and a head and there is an almost infinite number of "locks and chokes" to finish a fight. There definitely are no "secret techniques" that only one school is aware of. And, if i have learned one thing in my life, there is always someone who is better than yourself, no matter how good you are!

Last but not least I would like to add that, although the belgian guys were really succesfull (congratulations), our fifteen(!) year old Maurice kicked some serious ass in the absolute class! And my lovely girlfriend Sandra too. Not only in the womens class, but also in the absolute class! She definitely kicks ass and I am unbelievably proud of her!

Puuh, I think, I have never written so much before without anyone forcing me to...:)

Thanks for a really great tournament with really nice rules for a change!

May the true spirit of the sport be with you guys!

Yours, Patrick

Kampfkunst-Board - Kampfkunst, Kampfsport Forum (http://www.kampfkunst-board.info/forum/newreply.php?do=newreply&p=1139016)

Hmmm... klinkt ergens wel aannemelijk. Al moet ik zeggen dat hij, na die mislukte poging om me over te bruggen, ietsje vroeger mocht doorhebben dat hij niet ging ontsnappen. Maar goed, dat heeft hij nu ook al door, spijtig genoeg op een pijnlijke manier. Vergissen is menselijk, en zolang hij er zelf het grootste slachtoffer van is kan ik er moeilijk lastig over zijn.

Tony
14-11-2007, 10:29
toch een mooie reactie vind ik... geen "global blame game" of iets dergelijks.
Tenminste wel fair vind ik...

Nu de rest van het land nog :lol:

Paganstars
14-11-2007, 18:54
wel netjes van die kerel dat hij ook ff zijn reactie en view toont! maar ja zoals hij het zelf al zei dat het gewoon een domme fout van hem zelf is!

fireblade900
14-11-2007, 20:45
No aggression 100% tecknic

nicolas the red
14-11-2007, 22:44
ja maar iets eerder lezen nicolas en hij beschuldigd remco van unsportmansship...
eh... ironie? ;)

mdk
15-11-2007, 14:36
"I hope the fact BJJ dominated the advanced categories of your tournament is a challenge for you rather than an insult"

Whahaha!!!! ik pis (bijna!) in mijn broek!

Geweldige post van jou Christophe.

Het is dat je pas geleden nog REPS van mij hebt gehad en dat ik daardoor geen nieuwe kan geven, anders had jij de eerste geweest die REPS verdient op mixfight door op een ander forum te posten!

Nog een paar jaartjes trainen voor mij en dan kan ik hopelijk het stokje van jullie over nemen om in duitsland te schitteren en weer een nieuwe discussie op te starten...LOL

Christophe
15-11-2007, 14:43
"I hope the fact BJJ dominated the advanced categories of your tournament is a challenge for you rather than an insult"

Whahaha!!!! ik pis (bijna!) in mijn broek!

Geweldige post van jou Christophe.

Het is dat je pas geleden nog REPS van mij hebt gehad en dat ik daardoor geen nieuwe kan geven, anders had jij de eerste geweest die REPS verdient op mixfight door op een ander forum te posten!

Nog een paar jaartjes trainen voor mij en dan kan ik hopelijk het stokje van jullie over nemen om in duitsland te schitteren en weer een nieuwe discussie op te starten...LOL

:lol: Thanks amigo!

Maar overnemen?! Is het stokje mee vasthouden ook niet goed (hmmm... klinkt eigenlijk best homofiel, maar ik ga het toch laten staan ... je weet wel wat ik bedoel hé)?! Ik hoop nog eventjes mee te gaan, als ik volgend jaar niet - in één of ander Duits wraakplan - in stukken gebroken word! ;)

Christophe
15-11-2007, 14:46
No aggression 100% tecknic

Hahahaha, heb je ervan gehoord?! :lol:

Er liep zo'n duitse Luta Livre-kerel rond met een T-shirt waarop bovenstaande tekst stond met daaronder een tekening van een vechter die mount zat en zijn "tegenstander" helemaal verrot sloeg! :p

mdk
15-11-2007, 14:47
HAha, ik bedoelde niet dat jij binnenkort al "te" oud ben maar dat het eerder heel wat jaren gaat duren voordat ik op hetzelfde niveau zit, en geloof me tegen de tijd dat ik alles echt goed door heb dan ben jij wel "te" oud haha.

p.s. ik begrijp wat je bedoelt maar, het klinkt inderdaad erg gay, zeker uit de mond van iemand die guard-jumpen oke vind, haha

Christophe
15-11-2007, 14:50
Weet iemand wat ze hier mee bedoelen?!


dito,
die Kollegen können auch froh sein, dass viele der angekündigten Kämpfer nicht antreten konnten ;)

Het stond onder dit, dus het zal er wel iets mee te maken hebben:


Zunächst wollte ich klarstellen, dass Andy viele ELLO - Mitglieder nicht persönlich kennt, sich jedoch als Organisator des Tuniers und Chef der ELLO für jene einsetzt :cool: Er vermittelt im Training immer, wie wichtig das rechtzeitige Tappen ist und welche Wirkung die Finalen Techniken des Submission Wrestlings haben. Andreas hat also mit dem Vorfall und dem Opfer dessen wenig bzw. gar nichts zu tun. Ich halte es deswegen für unfair Andy dafür (wenn auch nur in gringen Maßen) verantwortlich zu machen oder die Situation zu missbrauchen, indem man andere herabsetzt, (BJJ was dominating the tournament etc.) oder sich heraufstuft. :rolleyes:

MfG Ulrich Steinbach

Ik kan wel een beetje duits, maar ik wil het goed begrijpen vooraleer ik reageer! ;)

Christophe
15-11-2007, 14:53
HAha, ik bedoelde niet dat jij binnenkort al "te" oud ben maar dat het eerder heel wat jaren gaat duren voordat ik op hetzelfde niveau zit, en geloof me tegen de tijd dat ik alles echt goed door heb dan ben jij wel "te" oud haha.

Hahahaha ... vast niet amigo, gewoon blijven trainen en zoveel mogelijk wedstrijd-ervaring opdoen en dan komt het allemaal sneller goed dan je zelf denkt! ;)



p.s. ik begrijp wat je bedoelt maar, het klinkt inderdaad erg gay, zeker uit de mond van iemand die guard-jumpen oke vind, haha
Maar als je ooit echt een goede en technische BJJ'er wilt worden, zal je het guardspringen wel moeten omarmen. ;)

Heb vertrouwen, ontspan je ... laat je leiden door de techniek! :cool2:

mdk
15-11-2007, 14:56
Weet iemand wat ze hier mee bedoelen?!



Het stond onder dit, dus het zal er wel iets mee te maken hebben:



Ik kan wel een beetje duits, maar ik wil het goed begrijpen vooraleer ik reageer! ;)

Het is iets heel naars over jou persoonlijk en Belgen in het algemeen.
Het is zo erg dat ik het echt niet voor je kan vertalen want anders zou je direct in de auto stappen en naar die gozer toe rijden.

Het enige advies wat ik je kan geven is om alle registers open te gooien op dat forum en iedereen verrot te schelden.
Dan lees ik stiekem mee......hahaha!!

Christophe
15-11-2007, 15:01
Okay ... en nou de echte vertaling?! ;)

mdk
15-11-2007, 15:05
Okay ... en nou de echte vertaling?! ;)


Sorry ik kan alleen maar schelden in het Duits, je zult dus moeten wachten totdat iemand anders het voor je kan vertalen.

Het was weer gezellig maar ik moet nu gaan werken, ciao!

dimitri
15-11-2007, 15:33
Mijn polderduits:

"die Kollegen können auch froh sein, dass viele der angekündigten Kämpfer nicht antreten konnten "

"De collegas (leden) mogen ook blij zijn dat vele van de aangekondigde vechters niet konden starten."

"Zunächst wollte ich klarstellen, dass Andy viele ELLO - Mitglieder nicht persönlich kennt, sich jedoch als Organisator des Tuniers und Chef der ELLO für jene einsetzt Er vermittelt im Training immer, wie wichtig das rechtzeitige Tappen ist und welche Wirkung die Finalen Techniken des Submission Wrestlings haben. Andreas hat also mit dem Vorfall und dem Opfer dessen wenig bzw. gar nichts zu tun. Ich halte es deswegen für unfair Andy dafür (wenn auch nur in gringen Maßen) verantwortlich zu machen oder die Situation zu missbrauchen, indem man andere herabsetzt, (BJJ was dominating the tournament etc.) oder sich heraufstuft.

MfG Ulrich Steinbach"

"Eerst en vooral wil ik duidelijk stellen dat Andreas niet alle ELLO leden persoonlijk kent, maar dat hij als oganisator van het tornooi en voorzitter van ELLO steeds duidelijk maakt wat het belang van afkloppen is en what de gevolgen kunnen zijn van submissies.
Andreas heeft ook weinig of niets te maken met het slachtoffer en het incident.
Dus ik denk dat het niet eerlijk is om Andy ook maar een beetje verantwoordelijk te stellen, of de situatie te misbruiken om andere naar beneden te halen (BJJ is dominating blabla) of zichzelf beter te laten lijken."

Christophe
15-11-2007, 15:37
Mijn polderduits:

"die Kollegen können auch froh sein, dass viele der angekündigten Kämpfer nicht antreten konnten "

"De collegas (leden) mogen ook blij zijn dat vele van de aangekondigde vechters niet konden starten."

"Zunächst wollte ich klarstellen, dass Andy viele ELLO - Mitglieder nicht persönlich kennt, sich jedoch als Organisator des Tuniers und Chef der ELLO für jene einsetzt Er vermittelt im Training immer, wie wichtig das rechtzeitige Tappen ist und welche Wirkung die Finalen Techniken des Submission Wrestlings haben. Andreas hat also mit dem Vorfall und dem Opfer dessen wenig bzw. gar nichts zu tun. Ich halte es deswegen für unfair Andy dafür (wenn auch nur in gringen Maßen) verantwortlich zu machen oder die Situation zu missbrauchen, indem man andere herabsetzt, (BJJ was dominating the tournament etc.) oder sich heraufstuft.

MfG Ulrich Steinbach"

"Eerst en vooral wil ik duidelijk stellen dat Andreas niet alle ELLO leden persoonlijk kent, maar dat hij als oganisator van het tornooi en voorzitter van ELLO steeds duidelijk maakt wat het belang van afkloppen is en what de gevolgen kunnen zijn van submissies.
Andreas heeft ook weinig of niets te maken met het slachtoffer en het incident.
Dus ik denk dat het niet eerlijk is om Andy ook maar een beetje verantwoordelijk te stellen, of de situatie te misbruiken om andere naar beneden te halen (BJJ is dominating blabla) of zichzelf beter te laten lijken."

Duidelijk ... thanks kerel! :thup:

Hmmm... blij zijn dat vele aangekondigde vechters er niet waren?! Dan waren ze er de afgelopen jaren nooit, want het was misschien mijn eerste keer, maar Ken, Maurice en Wim gaan er al enkele jaren alleen maar winnen! :p

dimitri
15-11-2007, 15:40
Hmmm ... Froh, dass viele Kämpfer wurden angekündigt aber nicht dar wahren? Damals waren sie es nie in den letzten Jahren, vielleicht, weil es war mein erstes Mal, aber Ken, Maurice und Wim dort seit mehreren Jahren nur um zu gewinnen!

Christophe
15-11-2007, 15:43
Hmmm ... Froh, dass viele Kämpfer wurden angekündigt aber nicht dar wahren? Damals waren sie es nie in den letzten Jahren, vielleicht, weil es war mein erstes Mal, aber Ken, Maurice und Wim dort seit mehreren Jahren nur um zu gewinnen!

Hahahaha ... bedankt, maar ik schrijf m'n posts daar wel in het engels. Dat verstaan ze wel, en zo doen ze toch een beetje moeite om me te antwoorden in het engels! ;)

Paganstars
15-11-2007, 16:39
Haha vergeet niet dat duitsers af en toe nogal raar zijn en het vertikken om in een andere taal te praten!

fireblade900
15-11-2007, 19:15
Hahahaha, heb je ervan gehoord?! :lol:

Er liep zo'n duitse Luta Livre-kerel rond met een T-shirt waarop bovenstaande tekst stond met daaronder een tekening van een vechter die mount zat en zijn "tegenstander" helemaal verrot sloeg! :p

Idd jullie moesten toen al lachen maar nu helemaal!

Christophe
16-11-2007, 10:33
:lol:

Christophe
16-11-2007, 11:43
Hmmmm... er zijn blijkbaar toch nog plannen om ArmBart (en bij uitbreiding misschien heel Team Pardoel) de toegang te ontzeggen op het volgende Lock&Choke-event.

Ground Pound - Deutschlands Kampfsportportal Nr. 1 - The Mission was Submission (http://www.groundandpound.de/news/europa/the-mission-was-submission.html)

:thown:

Jochem
16-11-2007, 11:47
Hmmmm... er zijn blijkbaar toch nog plannen om ArmBart (en bij uitbreiding misschien heel Team Pardoel) de toegang te ontzeggen op het volgende Lock&Choke-event.

Ground Pound - Deutschlands Kampfsportportal Nr. 1 - The Mission was Submission (http://www.groundandpound.de/news/europa/the-mission-was-submission.html)

:thown:

Dan is team exit volgende keer waarschijnlijk 2x zo groot. :whistling:

Christophe
16-11-2007, 11:54
Dan is team exit volgende keer waarschijnlijk 2x zo groot. :whistling:

Hahahaha, goed voor mij. Maar jullie kunnen ook altijd inschrijven onder "Flamingo Gym" of zo ... maar eigenlijk vind ik niet dat ze het "recht" hebben dit te doen. Vooral omdat net hun jongens zo "agressief" en wild vochten, dan is het maar normaal dat je als BJJ'er zeker wilt zijn dat je submission zit!

dimitri
16-11-2007, 22:32
http://farm3.static.flickr.com/2150/2029123682_2430dcaddb_o.png