PDA

View Full Version : Interview met Melvin Costa ("nazi vechter")



Chico
20-10-2007, 10:02
http://samcaplan.proelite.com/64160

I decided to contact Melvin Costa yesterday in order to get his side of the story in regarding to the recent distribution of pictures on the Internet that show Costa with a swastika on his chest.
After speaking with Costa, I briefly thought about whether I should give him a platform to express views that I think could be hurtful and offensive. However, while I didn't agree with very much of what he said, the one point where he and I are in agreement is when it comes to his assertion that he should be allowed to express his views. I called the man for comment and he gave it to me so what kind of journalist would I be if I censored it just because I don't agree with it?

Furthermore, since I spoke out against Costa, I felt it was only fair to give him equal time and allow him a chance to explain himself. I also wasn't sure whether to write a quote-driven feature or post a full Q&A transcript. I've elected to go with the transcript because since I've spoken out against him, I think he deserves to be able to express his opinions in the same uncensored formum that I've been afforded.

The below interview is one that contains an open discussion about race and could potentially offend people that are sensitive when it comes to such issues. If you fall into that category, I would recommend not reading this article any further.

Sam Caplan: In regard to the swastika that is tattooed to your chest, is that an accurate representation of your views?

Melvin Costa: Yeah.

Sam Caplan: So you're a neo-nazi supporter?

Melvin Costa: I'm a white nationalist. I wouldn't call myself a neo-nazi.

Sam Caplan: Can you go into detail about what some of your vews as a white nationalist are?

Melvin Costa: First and foremost I want the people out there not to mix up love for my own with hate for others. I don't hate any other race. I love my own. That's what I'm about pretty much; the advancement of my people, my culture, (and) my heritage.

Sam Caplan: There have been a few reports that you've had supporters from your shows come out who are also white nationalists. To your knowledge, are those reports accurate?

Melvin Costa: I couldn't say I've seen that, honestly, I really don't.

Sam Caplan: There have also been claims that some of your tattoos are jail tattoos. Is that correct?

Melvin Costa: Yep.

Sam Caplan: So you have served time?

Melvin Costa: Uh-huh.

Sam Caplan: How much time have you served?

Melvin Costa: I've pretty much been locked up since I was 15 up until 18 months ago.

Sam Caplan: What were you sentenced for?

Melvin Costa: A variety of things. Mostly fighting; bodily injuries, assaults, a couple of bulgaries. Mostly fighting though and that's why I'm in the cage now (I'm) trying to direct my energy in a positive path.

Sam Caplan: So your assertion by wearing a swastika is that you're not neccessarily against other races, you're just for the white race?

Melvin Costa: Yes, exactly. A swastika, as far as I hold it true to my own, it stands for the purity of my people's blood. It doesn't stand for hating jews or any other ethnic race. If you look into the meaning of a swastika from a nationalist's point of a view, it's for the purity of our own race. I do believe in the purity, security, and the survival of the white race. I don't believe in hate crimes or going about the cultural advancement of your people in that avenue, but I do believe in supporting your local white boy and being proud of your people and your past. It's a part of who you are. You deny that and you deny yourself.

Sam Caplan: So if a minority attended a show you were fighting on and saw the swastika on your chest and was offended by it, what would you tell them if you were going to talk to them?

Melvin Costa: It depends on what race they are. If you're a black man saying that I would say "Are you ashamed of Malcom X?" Because Malcolm X pretty much held the same views that I do, except for his own people. To the Mexicans, I would say there's a lot of Latinos out there that hold the same views that I do: the cultural advancement of their people. I'm not trying to downplay them or do anything to alter their way of living; I'm trying to advance my people's way of living. That's what I hold true.

Sam Caplan: If a jew came up to you and expressed concern about the swastika, what would you tell them?

Melvin Costa: I'd tell them to look at their own people. Be proud of who they are. Their people are doing a lot to advance their own people. What avenues do the whites have now a day to be proud of who they are? None. There ain't no people out there going "White power. White pride." But you have all sorts of other races that have their own month. Maybe I'll stop wearing a swastika on my chest when we have a white heritage month. Until then I'm proud to be white and that's pretty much all that needs to be said.

Sam Caplan: I know you are entitled to your views of believing in the advancement of the white race, but don't you feel that maybe there's another symbol you could have chosen to represent your views other than a swastika?

Melvin Costa: You've got to understand the way that I grew up. My past is through jail. What other tattoo could I have gotten to represent as strongly as it does how I feel: white power, pretty much in one symbol? When I come down that ramp and people see me when I go to fight they know I'm white power. What else could I have put that people would have said "Oh, he's white power?" It's pretty much putting out there who I am and what I'm about.

Sam Caplan: Has anyone ever approached you in the fight game about either getting the swastika covered up or removed?

Melvin Costa: No.

Sam Caplan: If someone did, what would your response be?

Melvin Costa: You know, it's America (laughs). Like I said, the reason why I don't hold myself to be a neo-nazi is because I do believe in a lot a things our forefathers believed in. I believe in freedom of speech (and) I believe in freedom of press. I believe in all of that. I don't believe in communism or none of that repressing our views and our way of living.

Sam Caplan: Can you talk more about the difference between a white nationalist and neo-nazi?

Melvin Costa: A neo-nazi holds Hitler's beliefs to be true down to a T. I don't. I believe in Hitler's point of view as far as racial consonance but I don't believe a lot of things as far as controlling an economy. He wanted to control every single aspect of people's lives. He wanted to control the press. He wanted to control what people wore. I don't believe in none of that. I think that we should be allowed to live freely.

I think that today in our day and age I think the white race isn't able to have as many opportunities as other races have. Therefore I believe that we should start sticking up for ourselves to get the things that we need in society. I'll give one example. You've heard of (Barrack) Obama running for president?

Sam Caplan: Yes.

Melvin Costa: Well, why is it that he's gone on record as saying that "I'm for consonance in all my people, putting in civic duties for my people, and advancing my people" but he's not labled a racist? Why am I when I say the same thing labeled a racist?

Sam Caplan: Do you want me to answer that?

Melvin Costa: Yeah, go ahead.

Sam Caplan: I think some people feel that African-Americans are a minority and that the playing field is not equal for minority Americans in this country and that to help level the playing field there needs to be empowerment and that the white race is the majority and that they don't need some of the same advantages that African-Americans might be getting.

Melvin Costa: But as a president should those be the first on his list?

Sam Caplan: I'm just trying to give a different perspective here; it's not neccessarily one that I do or do not believe. But there's the belief that there isn't a level playing field when it comes to race in the United States and that minorities do need certain advantages in order to even the playing field with the majority.

Melvin Costa: I see what you're saying. I read a lot of articles in the press and I'm pretty mindful of what's going on in the world. But speaking solely for myself, I've never seen that. I grew up where I was a minority. I grew up getting picked on because I was white, okay? So I can't say what they've gone through but I know what I've gone through and the way it's portrayed to me through the media is we're the majority? I've never seen that. I've been beat up because I was white (and) I've been picked on because I was white. So for me solely when I tattoo a swastika on my chest it's saying that I'm against everything I've been through in life and that I'm trying to empower my people and I want the white kids to know that they can be proud to be white.

Sam Caplan: For the record, what area did you grow up in?

Melvin Costa: San Bernardino (Calif.).

Sam Caplan: There's also been speculation about another one of your tattoos. In the picture that's circulating, you're also shown with a spider web tatoo on one of your elbows. I'm not sure if this is true, so I wanted to ask you, but that's a prison tattoo that represents someone who has killed an African-American?

Melvin Costa: I don't know nothing about that. I got my tattoo when I got out. I got this tattooed last year. If that's true then it wasn't a part of my knowledge when I got it.

Sam Caplan: Is there anything else that you wanted to say for the record?

Melvin Costa: As I said earlier, I'm not out there trying to hate other races. I'm for the advancement of my people; racial consonance amongst my people. Be proud to be white. That's all that it is.

--
Sam Caplan

Chico
20-10-2007, 10:02
ik ben nog in dubio..

marcelt
20-10-2007, 17:20
Jammer dat r geen vragen waren over zijn vrienden met support your local SS shirts.

Rico Suave
20-10-2007, 19:32
Melvin Costa: Yes, exactly. A swastika, as far as I hold it true to my own, it stands for the purity of my people's blood.

Aldus een blanke nationalist met een Spaanse achternaam ;-)

Chico
20-10-2007, 19:41
spanjaarden worden als blank gezien in het white nationalisme..

The Bulldog
20-10-2007, 19:43
hij geeft mooie sociaal wenselijke antwoorden, maar als je naar een swastika kijkt..hoeft deze echt niet onder een adelaar te hangen lijkt me...

Betrefft de shirts van zijn fans....je kunt een RAmpage ook niet aansptreken omdat enkele fans een black power shirt aan zouden hebben...

wel een wazig verhaal en zeer provocerend in mijn ogen...

MMAFAN-1122
20-10-2007, 19:48
hij geeft mooie sociaal wenselijke antwoorden, maar als je naar een swastika kijkt..hoeft deze echt niet onder een adelaar te hangen lijkt me...

Betrefft de shirts van zijn fans....je kunt een RAmpage ook niet aansptreken omdat enkele fans een black power shirt aan zouden hebben...

wel een wazig verhaal en zeer provocerend in mijn ogen...

X 2.....

Floris
20-10-2007, 20:00
Als zijn denkbeelden idd beantwoorden aan hoe hij het nu uiteenzet, dan is zijn Malcolm-X analogie nog best accuraat.

Jeru
20-10-2007, 20:16
If it looks like a pig and smells like a pig..... it's probably a pig ;)

FOCUS
20-10-2007, 21:17
wel erg scherp om dit te posten chico, goede move.

BB
21-10-2007, 02:05
Het gevaarlijkste is dat hij met mooie woorden, zeer slechte dingen probeert goed te praten. Maar het is gewoon een neo nazi en niets anders en daarom: voor altijd verbannen uit de wedstrijdsport.!:twak:

Biiyen
21-10-2007, 02:15
Ja daaaag , Der Deutsche Adler die een hakenkruis vastklemt in de poten, en na de wedstrijd heeft hij zelf duidelijk een shirt met SS erop in zijn klauwen.... hoe duidelijker wil je het hebben?

Dit is gelul, hij zat vast voor geweld tegen minderheden..... die vent is een racist .uit

opzouten met die gast

smike
21-10-2007, 02:51
Allereerst: thx chico voor deze post. reps!

Inhoudelijk: tsja, hij is een nationalist en zo goed als zeker een racist, die gelooft in het witte ras boven alles.
Aangezien hij geen haat predikt in dit interview en hij zegt andere rassen/volken neit te haten, valt dit onder vrijheid van meningsuiting.
Wat mij betreft mag hij gewoon vechten, ik zou hem graag tegen een zwarte vechter zien!

marcelt
21-10-2007, 08:41
If it looks like a pig and smells like a pig..... it's probably a pig ;)
X10 !

donmofu
21-10-2007, 20:10
Hoop tegenstrijdigheden.
De kern van zijn verhaal betreft de zuiverheid van 'zijn' witte ras, in hoeverre is het zuiver als Spaanstaligen ook onder blanken worden geschaard?
Voor zover ik weet heb je in het Amerikaans gevangeniswezen onder andere de onderverdeling tussen Ariers en Spanics. Dan is Costa een dubieuze naam in het licht van zijn 'zuiverheid' van het ras.

Hoewel het verleidelijk is om hem tegen donkere vechters te matchen, is dat vragen om ongeregeldheden...

Bud S
21-10-2007, 21:38
http://samcaplan.proelite.com/64160

Melvin Costa: I grew up where I was a minority. I grew up getting picked on because I was white, okay? So I can't say what they've gone through but I know what I've gone through and the way it's portrayed to me through the media is we're the majority? I've never seen that. I've been beat up because I was white (and) I've been picked on because I was white. So for me solely when I tattoo a swastika on my chest it's saying that I'm against everything I've been through in life and that I'm trying to empower my people and I want the white kids to know that they can be proud to be white.

Sam Caplan: For the record, what area did you grow up in?

Melvin Costa: San Bernardino (Calif.).



beschadigd en waarschijnlijk niet meer te repareren
triest

Evilman
22-10-2007, 00:04
Het gevaarlijkste is dat hij met mooie woorden, zeer slechte dingen probeert goed te praten. Maar het is gewoon een neo nazi en niets anders en daarom: voor altijd verbannen uit de wedstrijdsport.!:twak:

pff gezeur.
rampage en kosheck hebben ook gezegd dat blanken niet athletisch
genoeg zijn en nerdy. Daar hoor je ook niet veel over.

Gelukkig zijn hun ook beiden afgebroken door blanke vechters :thup:
Wat deze gast is minder vervelend dan de misselijke opmerkingen
van de 2 hierboven.

Italian*Berlusconi*
22-10-2007, 00:30
pff gezeur.
rampage en kosheck hebben ook gezegd dat blanken niet athletisch
genoeg zijn en nerdy. Daar hoor je ook niet veel over.

Gelukkig zijn hun ook beiden afgebroken door blanke vechters :thup:
Wat deze gast is minder vervelend dan de misselijke opmerkingen
van de 2 hierboven.

................................zucht

tap-out
22-10-2007, 00:44
triest....

@ Evilman

De vergelijking met rampage gaat niet op.

Een aantal uitlatingen van rampage:
"Chuck is the man!" chuck = blank
"I really like sakuraba even though he beat me!" saku = aziaat

Koscheck is multi-rasciaal (hij heeft o.a. blank bloed), ik denk dus niet dat hij een hekel heeft aan blanken.
Rampage en Kosheck hebben in het verleden Randy de hemel in geprezen.
Randy = blank.
Jason Miller is een maat van Rampage
Jason miller = blank
Rampage heeft minstens 1 kind van een aziatische vrouw.

Uit het laatste blijkt dat hij zijn eigen ras niet als "Uber" beschouwt. Hetzelfde durf ik van Costa niet te zeggen.

Jij weet heus wel dat je Rampage niet altijd serieus moet nemen, en dat hij veel dingen zegt als grap.

Wat deze meneer Costa uit is iets heel anders, op een hele andere manier, met een andere motivatie...

tap-out
22-10-2007, 01:16
Overigens ben ik van mening dat, het voor ProElite vanuit zakelijk oogpunt slecht is om deze meneer Costa te Laten vechten.

Het grote succes van UFC is mede te danken aan de uitbreiding van de demografische doelgroepen.

Mainstream gaan wordt sterk bemoeilijkt als men dit soort uitingen toestaat tijdens/rondom/na een event.

Hoe wilt ProElite op deze manier ooit met de UFC concureren, als het op deze manier andere demografische doelgroepen weet af te schrikken door dit soort uitingen toe te staan tijdens/rondom/na een event?

Kijk naar het boksen in de VS:
zwarten doen het
hispanics doen het
blanken doen het
(waar blijven de aziaten)

resultaat:
pay per view buys van zwarte mannen tussen de 18 en 36 jaar +
pay per view buys van hispanic mannen tussen de 18 en 36 jaar +
pay per view buys van blanke mannen tussen de 18 en 36 jaar

(kijk maar naar de la hoya vs mayweather)

sponsorship en reclame deals van grotere bedrijven (multinationals willen veelal geen associatie hebben met racisme)
acceptatie door de bevolking.

= meer geld = beter voor de sport.

Kortom: dat hij daar mag vechten is slecht voor de sport, daarom ben ik van mening dat hij nooit meer zou mogen vechten.

tap-out
22-10-2007, 01:35
Oh ja, en waarom wilt hij eigenlijk participeren in een sport die zijn roots heeft in japan (pancrease, aziaten) en brazilie (bjj/vale tudo/luta livre, o.a. zwarten) ?

De dikke nudist
22-10-2007, 01:46
Om te voorkomen dat het er uit gaat zien alsof je met jezelf in discussie bent reageer ik maar even ;).

Ik vind niet dat je mensen moet uitsluiten om hun overtuigingen.

Alleen kunnen die tatouages aanstootgevend zijn voor sommige mensen.
Op basis daarvan zou hij wel moeten worden uitgesloten, of hij moet z'n tatouages bedekken als ie op TV is.

Als die gast een overtuigd neo-nazi is moet ie dat zelf weten.
Maar als hij het uit op een aanstootgevende manier zoals die tatouages dan is er wel een probleem.

Maar dan laat ik het zakelijk aspect buiten beschouwing.
Want ik neem wel aan dat het slecht voor je business is als er zo iemand meedoet.
Maar dat is een zaak voor de promoters.

Slome
22-10-2007, 10:28
"De swastika, ook wel bekend als hakenkruis, is het heiligste (http://nl.wikipedia.org/wiki/Heilig)symbool (http://nl.wikipedia.org/wiki/Symbool) uit het hindoeïsme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindoe%C3%AFsme) en Jaïnisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ja%C3%AFnisme) en wordt tevens gebruikt in het boeddhisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme). Het symbool komt echter ook voor op vroeg-christelijke graftomben in de catacomben bij Rome (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rome_%28stad%29), op Griekse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Griekenland) en Romeinse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Romeinse_Rijk) mozaïekvloeren uit de oudheid en op houten klompen van Noorse Vikingen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vikingen) uit de vroege Middeleeuwen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Middeleeuwen). Sinds de Tweede Wereldoorlog (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Wereldoorlog) is het hakenkruis in westerse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Westerse_wereld) landen vooral een symbool geworden van de nazi's (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nazi). Adolf Hitler zou het zonnerad-symbool bij excentieke Duitse-nationale groeperingen hebben kunnen leren kennen, maar noemt in zijn autobiografische "Mein Kampf (http://nl.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf)" de swastika uit het wapen van de Theoderich Hagn niet. Hagn was abt van het klooster in Lambach waar de jonge Adolf koorknaap was. Hij moet de in 1860 boven kerkdeur en poort aangebrachte wapenschilden met "een gouden swastika met omgebogen punten, op een blauw veld" desondanks dagelijks hebben gezien."
De NSDAP hees in de zomer van 1920 voor het eerst een swastikavlag. Hitler en zijn aanhangers waren zo enthousiast over hun nieuwe vaandel met het oude "Germaanse" motief dat de "de uitwerking ervan was als de uitwerking van een brand."

bron: Wikipedia

Slome
22-10-2007, 10:33
http://www.fightlinker.com/pics/melvincosta.jpg


http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?search=yes&FighterID=22243

dimitri
22-10-2007, 19:03
Ik had hem gevraagd wat er aan de hand is met die tattoo rond zijn navel.

Verloren weddenschap of zo?

Bud S
22-10-2007, 20:04
Ik had hem gevraagd wat er aan de hand is met die tattoo rond zijn navel.

Verloren weddenschap of zo?

nee hij is er gewoon heel erg trots op dat ie geen neger is ;)

chief108
22-10-2007, 20:27
:w00t:

da's weer heeeeeel erg scherp van Willem...

reps

The Bulldog
22-10-2007, 20:47
ik persoonlijk vind het ook niet tof zulke provocaties...

maar deze gast stelt zich communiceerbaar op en laat zich bevragen...

dusssss. laat hem knokken in een rash guard en als eerste tegen zulu:)

echt wel goed voor de kijk cijfers

Mike
23-10-2007, 01:50
als sportorganisatie MOET je hier afstand van nemen

zie je het al voor je dat er iemand bij ajax psv of feyenoord speelt met hakenkruizen op zn armen?

totale waanzin dit , dit soort kansloze debielen moet je geen podium geven voor hun idiote ideologie. Censureren en verbannen. Hij sleept de sport mee naar beneden door zich zo dom uit te laten en er zo dom uit te zien. Vervolgens doet hij het voorkomen alsof het de normaalste zaak van de wereld is..............

T valt gewoon niet goed te praten , oprotten met die tyfus nazi's.

er is geen enkele andere sport ter wereld waar je dit kunt zien bij de athleten, dat zegt denk ik wel genoeg. Hoort ook zeker niet in de MMAwereld thuis.

Chico
23-10-2007, 02:28
maar dan is de vraag... ga je vechters weren vanwege politieke ideeën of vanwege uiterlijke kenmerken

De man van 14K
23-10-2007, 02:30
nee vanwege de politieke ideen die ze als uiterlijke kenmerken uitdragen

De man van 14K
23-10-2007, 02:31
als er iemand siegheil roept en met hitler groet de ring in gaat wil ik die ook nooit meer zien

amilster
23-10-2007, 02:33
Sjoerd heeft helemaal gelijk met zijn post over de herkomst van het hakenkruis (al was de richting volgens mij wel de andere kant op, zeg maar tegen de klok in)
dat geeft maar weer aan wat voor gast het is :D
verder heb ik ook smakelijk moeten lachen om zijn onderstaande uitsparaken:
"If you look into the meaning of a swastika from a nationalist's point of a view, it's for the purity of our own race. I do believe in the purity, security, and the survival of the white race. I don't believe in hate crimes or going about the cultural advancement of your people in that avenue, but I do believe in supporting your local white boy and being proud of your people and your past."
Roemt ie het witte ras de veiligheid en culturele vooruitgang en zelf heeft ie gezeten voor geweldsdelicten overvallen en weet ik het wat. (tuurlijk, zijn omgeving zal een grote rol gespeeld hebben in wat hij nu is)

Chico
23-10-2007, 02:42
nee vanwege de politieke ideen die ze als uiterlijke kenmerken uitdragen
dus een nazi zonder tattoo's mag wel vechten?

Muay Thai Elite
23-10-2007, 03:19
Grappig dat juist de blanke kinderen op dit forum zo lopen te janken.. Kom nou, het is een tattoo (nog best een mooie ook).. Die oorlog is ondertussen alweer bijna 70 jaar geleden en hij zegt dat ie gewoon trots is. Je kunt nooit iemand zn gedachten lezen, dus moeten we afgaan op wat hij zegt.

Vind het overigens ook een goed idee van m om te gaan vechten, omdat hij altijd voor geweldsdelicten in de bak zat. Hij geeft toch een positieve draai aan zn leven, dus laat m lekker vechten dan..

Lee Hottie # 1 fan
23-10-2007, 03:27
dus een nazi zonder tattoo's mag wel vechten?

Ja.. want dat mogen extreme moslims en extreem linkse rakkers ook.
of niet? je kan toch niet iemand uitsluiten om zijn politie voorkeur dan doe je precies het zelfde als wat bijvoorbeeld nazi's (lees extreem rechts) doen

De dikke nudist
23-10-2007, 04:21
Ja.. want dat mogen extreme moslims en extreem linkse rakkers ook.
of niet? je kan toch niet iemand uitsluiten om zijn politie voorkeur dan doe je precies het zelfde als wat bijvoorbeeld nazi's (lees extreem rechts) doen
Da's waar ook.
Het woord moslim was nog niet gevallen in deze thread.
Good lookin' out bro.

Chico
23-10-2007, 04:49
ok.. maar waarom gaat de discussie dan over dat ie een nazi is.... en niet over tattoo's?

als hij een overtuigde nazi is.. politiek actief, publiekelijk bekend.. maar geen tattoo's.. mag ie dan wel mee doen..

zou het goed gevonden worden als Samir A op een gala staat?

De dikke nudist
23-10-2007, 04:56
Zolang iemand zijn politieke standpunten voor zich houdt vind ik alles best.

No politics, no religion, just fighting.

Wat die gast dan buiten de ring uitspookt heeft niemand wat mee te maken.

FOCUS
23-10-2007, 05:32
Zolang iemand zijn politieke standpunten voor zich houdt vind ik alles best.

No politics, no religion, just fighting.

Wat die gast dan buiten de ring uitspookt heeft niemand wat mee te maken.

x2

Lee Hottie # 1 fan
23-10-2007, 05:45
ok.. maar waarom gaat de discussie dan over dat ie een nazi is.... en niet over tattoo's?

als hij een overtuigde nazi is.. politiek actief, publiekelijk bekend.. maar geen tattoo's.. mag ie dan wel mee doen..

zou het goed gevonden worden als Samir A op een gala staat?

thats my point!! en over die moslims.. ik geef gewoon een mening en om mijn mening te onderbouwen gebruik het voorbeeld moslims.. niks racistisch aan.

De man van 14K
23-10-2007, 06:38
dus een nazi zonder tattoo's mag wel vechten?


zie post 2 Chico, jij kan niet in iemand zijn hoofd kijken wat hij voor uitdragingen heeft en eigenlijk boeit het me ook niet zolang ze het voor zich zelf houden.. dan kan je het ook nooit weten dus ik zou er niet te druk om maken.

Chico
23-10-2007, 06:44
zie mijn laatste post...

(ik ben trouwens momenteel in twijfel of je zoiets wel moet verbieden met of zonder tattoo's)

De man van 14K
23-10-2007, 07:11
dit is mijn laatste post chico ;)

Chico
23-10-2007, 07:17
ik hou ook van jou... :D

tom l
23-10-2007, 09:31
Ik ben zeker geen nazi, dus ik praat dit zeker niet goed. Maar als je controversiële tattoos zou gaan verbieden omdat ze politiek incorrect zijn dan zou Jeff Monson toch ook veel tattoos moeten bedekken...Als je het één verbied moet je het ander ook verbieden. Jeff Monson heeft tattoos van de hamer en de sikkel terwijl Stalin bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor miljoenen doden en alle communistische regimes van de wereld tesamen voor nog is veel meer. Ik ben zeker niet akkoord met de tattoos van die costa figuur, ik vind het zelfs vreselijk dat hij daar mee rondloopt. Maar je kunt swastikas niet verbieden en de hamer en de sikkel zomaar toelaten. Niemand zit te beweren dat Jeff Monson zijn tattoos moet bedekken. Ik vind dat iedereen recht heeft op vrije meningsuiting en dit ook mag tonen, hoe vreselijk sommige meningen ook mogen zijn (anderen zijn dan weer vrij om te tonen hoe oneens ze het wel niet zijn met die vreselijke meningen:)).

Henry
23-10-2007, 10:21
wat een fucking dommerik ook
Swastika stands for the purety of my race, terwijl de swastika een hindoe symbool is dat staat voor oneindigheid. Als de swastika namelijk snel draait wordt het een cirkel. de 4 vakken zijn bedoelt om levensfase en andere zaken in te categoriseren.
Dat hitler dit symbool heeft misbruikt via Subhash Chandra bose, indiase vrijheidstrijder, ala, maar dat deze amerikaanse boer het nu gebruikt damn damn!!!

rafi
23-10-2007, 10:58
weet iemand wanneer hij jarig is dan heb ik wel een kadotje voor hem.:thup:
http://www.dumpert.nl/mediabase/16992/0bca6f74/kaalkopje_is_jarig.html

Italian*Berlusconi*
23-10-2007, 15:29
weet iemand wanneer hij jarig is dan heb ik wel een kadotje voor hem.:thup:
http://www.dumpert.nl/mediabase/16992/0bca6f74/kaalkopje_is_jarig.html

hahahaha

chief108
23-10-2007, 17:00
LOL @ rafi... :rotflmao:

chief108
23-10-2007, 17:05
Ik ben zeker geen nazi, dus ik praat dit zeker niet goed. Maar als je controversiële tattoos zou gaan verbieden omdat ze politiek incorrect zijn dan zou Jeff Monson toch ook veel tattoos moeten bedekken...Als je het één verbied moet je het ander ook verbieden. Jeff Monson heeft tattoos van de hamer en de sikkel terwijl Stalin bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor miljoenen doden en alle communistische regimes van de wereld tesamen voor nog is veel meer. Ik ben zeker niet akkoord met de tattoos van die costa figuur, ik vind het zelfs vreselijk dat hij daar mee rondloopt. Maar je kunt swastikas niet verbieden en de hamer en de sikkel zomaar toelaten. Niemand zit te beweren dat Jeff Monson zijn tattoos moet bedekken. Ik vind dat iedereen recht heeft op vrije meningsuiting en dit ook mag tonen, hoe vreselijk sommige meningen ook mogen zijn (anderen zijn dan weer vrij om te tonen hoe oneens ze het wel niet zijn met die vreselijke meningen:)).
great post....

ik stoor me minstens net zo erg aan gasten met kruizen en Jezus symbolen op hun lijf (laten we maar niet gaan beginnen over het aantal doden dat De Kerk op zijn/ haar geweten heeft)
maar verbieden vind ik ook niet kunnen

voor je het weet is er iemand die zich aan jouw tats stoort en mag je jezelf gaan bedekken
or worse....

Richelieu
23-10-2007, 17:40
great post....

ik stoor me minstens net zo erg aan gasten met kruizen en Jezus symbolen op hun lijf (laten we maar niet gaan beginnen over het aantal doden dat De Kerk op zijn/ haar geweten heeft)


Jezus symbolen...dat is nieuw voor me. Is dat kleding van G-SUS?

chief108
23-10-2007, 18:00
dit soort shit:
Religious Tattoos > A Web Site Devoted to Judeo-Christian Body Art (http://www.religioustattoos.net/Other_Tattoos/Jesus/index.php)

Religious Tattoos > A Web Site Devoted to Judeo-Christian Body Art (http://www.religioustattoos.net/Other_Tattoos/Jesus_Fish_IXOYE/index.php)

Religious Tattoos > A Web Site Devoted to Judeo-Christian Body Art (http://www.religioustattoos.net/Other_Tattoos/Crucifixes/index.php)

Religious Tattoos > A Web Site Devoted to Judeo-Christian Body Art (http://www.religioustattoos.net/Other_Tattoos/Crosses/index.php)

Richelieu
23-10-2007, 18:57
Ach...ieder zijn eigen ding denk ik maar. Hoeveel Nederlanders hebben er bijvoorbeeld geen beeldenis van Andre Hazes, Cruijf of John de Wolf achter op hun rug?

Deze lijkt trouwens wel een beetje op het kruis wat Hannes Schneider (van Os Gym) om zijn nek heeft.
http://www.religioustattoos.net/Images/Crosses/cross_26.jpg

Bud S
23-10-2007, 19:11
Ach...ieder zijn eigen ding denk ik maar. Hoeveel Nederlanders hebben er bijvoorbeeld geen beeldenis van Andre Hazes, Cruijf of John de Wolf achter op hun rug?



80-90 % ?

hier in emmen vooral bouke en jannes trouwens

chief108
23-10-2007, 19:17
Ach...ieder zijn eigen ding denk ik maar.
precies...

andre hazes, jezus of een hakenkruis
geen probleem van maken

al trek ik wel de lijn bij jannes en bouke...
je kunt ook te ver gaan natuurlijk

Lee Hottie # 1 fan
23-10-2007, 20:26
precies...

andre hazes, jezus of een hakenkruis
geen probleem van maken

al trek ik wel de lijn bij jannes en bouke...
je kunt ook te ver gaan natuurlijk

[ Emmen mode aan]

Bauke ruled echt in het voorprogramma van Jannes..

11 november gaat ik weer naar een prachtig concert :whistle:

[emmen mode uit/]

ontopic. Het dragen van christelijke symbolen kan door mensen ook als kwetsend of aanstootgevend ervaren worden, net zoals swastika's sikkels en boedistische symbolen.

dus ik vind het overdreven om een " nazi " hier op te beoordelen terwijl anderen zich inprincipe het zelfde uiten door een andersoortige tattoo te laten zetten. let wel ik keur het nazisme/white power gedoe absoluut niet goed. maar ik vind het niet eerlijk tov van anderen.

smike
23-10-2007, 20:41
Ik vind dit een hele interessante discussie, maar ik erger me toch aan de laatste reacties die wat mij betreft weer erg simpel zijn.

Ik denk dat we een aantal dingen uit elkaar moeten houden:

1 Het nazisme is algemeen erkend als "slecht" zo wordt het ook gepresenteerd, de ideologie is gericht op het uitroeien van de "zwakkeren" van deze samenleving, of het nou een jood, homo of neger is.

2 Een religieus symbool is een algemeen geaccepteerd goed, vind het wel grappig dat je weer over het Christendom begint Chief terwijl in Nederland je bijvoorbeeld meisjes met een hoofddoek ziet vechten en daar hoor ik je nooit over.

3 Zoals al werd opgemerkt is er wat een vechter laat zien en wat hij verborgen houdt, we kunnen alleen op het 1e afgaan.

Dit alles gezegd hebbende vind ik het erg moeilijk om een oordeel te vellen over deze kwestie.
Het is namelijk een kwestie van grenzen stellen, het gaat erom wat de grote meerderheid van de mensen kwetsend en onacceptabel vind.
Dit is verschillend, dus een grens is erg moeilijk te trekken, wel denk ik dat die door de grote organisaties getrokken moet worden en bovendien eenduidig.

Als we nu zeggen: dit is vrije meningsuiting laat hem maar vechten, wat doen we dan als er de bolgende keer een gast komt met een white power tattoo met daaronder de tekst: "all blacks must die" ook vrije meningsuiting?

FOCUS
23-10-2007, 20:56
ik vind de reacties helemaal niet simpel, niet in de betekenis die jij impliceert,
maar de idee erachter is HELDER,
iedereen mag vinden/denken wat hij/zij wilt.
zijn de tattoo's kwetsend voor een individu/bevolkingsgroep,
dan is het idd logisch dat deze niet zichtbaar zijn. Maar vechten mag iedereen....
want waar houdt het op, wanneer er mensen die er -al dan niet- afwijkende ideeen op nahouden?
nu is het een neonazi, straks gaat het om religie, politiek, geaardheid, ga maar door.
Het recht om er een mening op na te houden is ABSOLUUT.
Geldt dus ook voor meningen waarvan jij en ik niet houden.
ga je deze vrijheid beperken, dan pleeg je cencuur.
Dat leidt op den duur onherroepelijk tot nog meer/ergere ideologieen, want je smoort de discussie en dus het gezond verstand.
Het is simpel, iedereen mag vechten ongeacht zn overtuigingen.

chief108
23-10-2007, 20:58
:stupid:

Chico
23-10-2007, 21:08
heeft iemand die gay tattoo nog ergens... gast met over zijn hele rug twee mannen die elkaar aftrekken (en dolfijntjes enzo erbij geloof ik)... stond tijdje terug in offtopic...

mag zo iemand ook de ring in?

mossad
23-10-2007, 21:17
Gaan we nou het christendom op één lijn stellen met het nazisme? Het nazisme had als doel iedereen te vermoorden die niet blank was. Dat is zowel racistisch als gewelddadig. Voor je het weet wordt Jezus op dit forum als een seriemoordenaar neergezet. Moet niet gekker worden.

smike
23-10-2007, 21:32
Gaan we nou het christendom op één lijn stellen met het nazisme? Het nazisme had als doel iedereen te vermoorden die niet blank was. Dat is zowel racistisch als gewelddadig. Voor je het weet wordt Jezus op dit forum als een seriemoordenaar neergezet. Moet niet gekker worden.

X1000
Maakt mij erg kwaad, als je deze vergelijking maakt, ben je geestelijk niet 100% Behoeft ook geen uitleg waarom het geen vergelijking is.

Jammer trouwens dat ik je nog geen reps kan geven mossad, maar jij bent een van de weinige mensen met wat intellect hier op het forum.

smike
23-10-2007, 21:35
heeft iemand die gay tattoo nog ergens... gast met over zijn hele rug twee mannen die elkaar aftrekken (en dolfijntjes enzo erbij geloof ik)... stond tijdje terug in offtopic...

mag zo iemand ook de ring in?

In de huidige tijd wel, we hebben het over de vechtsportwereld die zich voornamelijk in de ontwikkelde landen bezighoudt.
Vroeger was homosexualiteit en zelfs sexualiteit iets "vies" tegenwoordig is het geaccepteerd.
Tuurlijk, die gast spoort niet en het is provocatie, maar 2 gasten die elkaar aftrekken is wat anders dan miljoenen vermoorden vanwege hun "niet zuiverheid"....

Chico
23-10-2007, 21:51
maar het kan wel zo zijn dat mensen zich eraan storen..

zeker in de vs...

trouwens over het christendom... ik erger me dood aan atleten die elke keer hun overwinning danken aan god.. alsof god niets beters te doen heeft dan jou te laten winnen (en dus de ander te laten verliezen).. is het degene die het hardste bid die wint?

smike
23-10-2007, 22:05
Ik kan nu wel elke keer op jou reageren chico, maar ik heb je nog niet op mijn post inhoudelijk zien reageren.

Maar ok: wat jij zegt heeft helemaal niks met het Christendom te maken, wie denk je dat een Islamitische sporter dankt?
Bovendien als zij God willen danken, mogen zij dat, dat heet geloven.
Ik begrijp niet waarom jij je daar druk overmaakt, vind dat echt een non-discussie.

FOCUS
23-10-2007, 22:06
smike je hebt helemaal gelijk

christendom en bloedvergieten gaan prima samen
christendom en onderdrukking gaan prima samen
christendom en intolerantie gaan prima samen

de geschiedenis bewijst het, jij bevestigt het

Chico
23-10-2007, 22:08
hehe... ok misschien heb ik me fout uitgedrukt...

een gelovige die zijn god bedankt..

en als ik niet inhoudelijk op je post in ga.. kun je ervanuitgaan dat ik je gelijk geef op dat deel van je post... alleen wil ik dan een andere kant laten zien (zoals bv de visie van veel amerikanen op homo's)

edit

het christendom gaat in principe niet uit van geweld (hoewel.. OT).. maar het kan voor niet-christenen (atheisten zeg maar) wel irritant zijn.. een ode aan god na elke partij

Chico
23-10-2007, 22:10
en focus heeft natuurlijk een goed punt over christendom en de praktijk (in tegenstelling tot het principe)

smike
23-10-2007, 22:18
smike je hebt helemaal gelijk

christendom en bloedvergieten gaan prima samen
christendom en onderdrukking gaan prima samen
christendom en intolerantie gaan prima samen

de geschiedenis bewijst het, jij bevestigt het

Dat is bij elk geloof het geval, dus waarom jij je specifiek richt op het Christendom snap ik dan niet.
Bovendien, is dit allemaal in het verleden gebeurt en vooral het verre verleden, de middeleeuwen waren niet voor niets de "donkere eeuwen".

Ik zie heden ten dage weinig maar van jouw 3 puntjes, misschien de wat extremere in de vs met betrekking tot intolerantie, maar over het algemeen niet.

Waar is trouwens je argumentatie, ik zie wat losse zinnen, maar geen enkele argumentatie erachter.

Chico
23-10-2007, 22:22
christendom en bloedvergieten gaan prima samen

indonesie...

christendom en onderdrukking gaan prima samen

het vaticaan doet het anders aardig.. zeker betreffende vrijheid van meningsuiting... ze wilden zelfs harry potter verbieden.. kom op

FOCUS
23-10-2007, 22:24
zucht....

jij bent intolerant, je bevestigt het met je standpunt aangaande dit topic.
christendom...je mag er religie van maken, maar voel je vooral niet aangesproken.
drie puntjes...dit kabinet heeft dit jaar wel meer dan drie vrijheden ingeperkt, danwel verboden; abortus, paddo's, winkels op zondag etc etc.
nu ja, ze gooien het over de boeg van normen en waarden, maar het zijn wel HUN NORMEN EN WAARDEN, die zijn -zeggen ze zelf- weer afkomstig uit -jaja- de bijbel. wat er niet in staat verzinnen ze er zelf bij.
En ik maar denken dat kerk en staat gescheiden hoorden.
je vind het geen discussie, dat komt omdat je er niet open voor staat.
waarom verbaast me dat niets....
INTOLERANTIE

smike
23-10-2007, 22:24
hehe... ok misschien heb ik me fout uitgedrukt...

een gelovige die zijn god bedankt..

en als ik niet inhoudelijk op je post in ga.. kun je ervanuitgaan dat ik je gelijk geef op dat deel van je post... alleen wil ik dan een andere kant laten zien (zoals bv de visie van veel amerikanen op homo's)

edit

het christendom gaat in principe niet uit van geweld (hoewel.. OT).. maar het kan voor niet-christenen (atheisten zeg maar) wel irritant zijn.. een ode aan god na elke partij


Goede post.

Ik vind het ook storend als ik op tv een Moslim constant hoor refereren naar zijn geloof of de profeet etc, maar zolang het binnen de grenzen blijft van het toelaatbare prima.
"vroger" geloofde eigenlijk iedereen, in ieder geval openlijk, bijna iedereen is dus wel opgegroeid met geloof en dus ook een ode aan God na een partij.
Kijk naar Spanje waar heel veel een kruis slaan voor de wedstrijd.

Als je een bepaald geloof aanhangt moet je dat ook uitdragen vind ik, dat hebben vooral de Rooms katholieken in Nederland de laatste jaren nagelaten.
Ik ben er juist voor om je als Rooms katholiek of Christen in het algemeen te laten gelden, het is in mijn ogen het "beste" geloof en het predikt geweldloosheid. waarom mag ik of mogen wij dit dan niet uitdragen?

FOCUS
23-10-2007, 22:27
Ik ben er juist voor om je als Rooms katholiek of Christen in het algemeen te laten gelden, het is in mijn ogen het "beste" geloof en het predikt geweldloosheid. waarom mag ik of mogen wij dit dan niet uitdragen?


jouw niet onderbouwde mening....


RK kerk en pedofilie, en dan de boel verdoezelen, een verbod op abortus of geboortebeperking.... pffff, als dat het beste geloof is

ben ik liever ongelovig

smike
23-10-2007, 22:28
zucht....

jij bent intolerant, je bevestigt het met je standpunt aangaande dit topic.
christendom...je mag er religie van maken, maar voel je vooral niet aangesproken.
drie puntjes...dit kabinet heeft dit jaar wel meer dan drie vrijheden ingeperkt, danwel verboden; abortus, paddo's, winkels op zondag etc etc.
nu ja, ze gooien het over de boeg van normen en waarden, maar het zijn wel HUN NORMEN EN WAARDEN, die zijn -zeggen ze zelf- weer afkomstig uit -jaja- de bijbel. wat er niet in staat verzinnen ze er zelf bij.
En ik maar denken dat kerk en staat gescheiden hoorden.
je vind het geen discussie, dat komt omdat je er niet open voor staat.
waarom verbaast me dat niets....
INTOLERANTIE



wahahahah gast ik ga niet meer op jou reageren, jij bent te stom om op te reageren.
Ik wil alleen wel even zeggen dat de pvda ook in de regering zit, maar die is volgens jou zeker geindoctrineerd met het Christelijke kwaad... wahahahah

Met chico en vele anderen (pigdog etc) kan ik discussieren met jou niet.

Edit: even serieus gast, zie jij nou werkelijk het Vaticaan als het totale Christendom? Want dan ben je nog stommer dan ik dacht.

mossad
23-10-2007, 22:45
zucht....

jij bent intolerant, je bevestigt het met je standpunt aangaande dit topic.
christendom...je mag er religie van maken, maar voel je vooral niet aangesproken.
drie puntjes...dit kabinet heeft dit jaar wel meer dan drie vrijheden ingeperkt, danwel verboden; abortus, paddo's, winkels op zondag etc etc.
nu ja, ze gooien het over de boeg van normen en waarden, maar het zijn wel HUN NORMEN EN WAARDEN, die zijn -zeggen ze zelf- weer afkomstig uit -jaja- de bijbel. wat er niet in staat verzinnen ze er zelf bij.
En ik maar denken dat kerk en staat gescheiden hoorden.
je vind het geen discussie, dat komt omdat je er niet open voor staat.
waarom verbaast me dat niets....
INTOLERANTIE

Wat betreft de abortus is niets ingeperkt. Er wordt alleen gevraagd om er over na te denken en de arts moet zeker stellen dat degene die abortus wil goed geïnformeerd is. Wat die andere twee is inderdaad belachelijk. Hoewel ik het qua paddo's wel een goed idee vind er een minimumleeftijd aan te stellen en goede info te verstrekken.

Je rijtje christendom met allerlei uitwassen, daar kun je voor christendom mensheid invullen.

Richelieu
23-10-2007, 22:49
Wat betreft de abortus is niets ingeperkt. Er wordt alleen gevraagd om er over na te denken en de arts moet zeker stellen dat degene die abortus wil goed geïnformeerd is. Wat die andere twee is inderdaad belachelijk. Hoewel ik het qua paddo's wel een goed idee vind er een minimumleeftijd aan te stellen en goede info te verstrekken.

Je rijtje christendom met allerlei uitwassen, daar kun je voor christendom mensheid invullen.

x2...Abortus word helemaal niet verboden zoals FOCUS ons dat doet geloven. Nederland was het eerste land ter wereld die er zulke regels op na hield. Na een 8 jaar lang links/paars kabinet waar ik van walgde zijn er veel wetten aangenomen. Nu gaan er alleen stemmen op om eens strenger te kijken naar deze abortus aanvragen, wat ik een goede zaak vind!!!

Slome
23-10-2007, 23:26
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Latijns_kruis.JPGhttp://thechineseshoes.com/home/pictures/gsus-logo.gif
@Richelieu: hahaha;) zoek de verschillen...



Het enige wat ik aan te merken heb op deze hele Thread is:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

FOCUS
23-10-2007, 23:44
Edit: even serieus gast, zie jij nou werkelijk het Vaticaan als het totale Christendom? Want dan ben je nog stommer dan ik dacht.


noem eens een oorlog die niet geworteld is in een of andere religie...

weet je wat het probleem is met mensen zoals jij, GAST, jullie vinden het nodig om je ideen aan iedereen op te dringen, en als je aangevallen wordt op je mening voel je jezelf zo superieur dat je weigert een normale discussie aan te gaan.
inhoudelijk heb je geen moer te vertellen, dus speel je het op de man.
ik heb schijt aan jou en je mening, einde discussie dus.

Richelieu
23-10-2007, 23:46
haha..REPS Sjoerd.

G-SUS is een hele discussie op zich. Heel veel Christelijke organisaties staan erg negatief tegenover G-SUS omdat het spottend zou zijn. Ik vind het geweldig dat er een merk is die zichzelf Jezus, "welkom in de hemelse speeltuin" noemt. De doornenkrans (van G-SUS) is ook al een oud symbool, het refereert naar de krans die de Franse Hugenoten ook in hun Maltezer kruis hadden en waarin het lijden van Jezus werd gesymboliseerd.

Richelieu
24-10-2007, 00:03
noem eens een oorlog die niet geworteld is in een of andere religie...

weet je wat het probleem is met mensen zoals jij, GAST, jullie vinden het nodig om je ideen aan iedereen op te dringen, en als je aangevallen wordt op je mening voel je jezelf zo superieur dat je weigert een normale discussie aan te gaan.
inhoudelijk heb je geen moer te vertellen, dus speel je het op de man.
ik heb schijt aan jou en je mening, einde discussie dus.

Ik vind deze discussie erg interessant worden. Schijt hebben aan iemands mening is natuurlijk geen discussie voeren, dat weet jij ook heel goed FOCUS..;)..zo laat je jezelf alleen maar kennen.


noem eens een oorlog die niet geworteld is in een of andere religie...

Als ik jou nu eens die spiegel voorhoud. Noem mij er maar eens eentje dan? Ik hoor vaak de Kruistochten (hoe lang is dat ook alweer geleden..??) Alle conflicten van de afgelopen 400 jaar hebben niets met religie te maken maar hebben allemaal economische redenen. Of dacht je nu echt dat christelijk conservatief Amerika tegen de Islam streed...dat willen ze alleen maar doen geloven, maar de waarheid achter de hele oorlog is zo diep triest en dan nog te bedenken dat er ook Nederlandse jongens zijn meegesleurd in de Amerikaanse greep naar meer macht in invloed in deze wereld.

Maar als jij een conflict (door de media gebruik om een oorlog te kenmerken) weet die wel een religieuze aard heeft hoor ik het graag van je.

FOCUS
24-10-2007, 00:12
hmmm,
ok ben koel:cool2: Richelieu,
nu weer althans..

kan me een stukje aarde voor de geest halen, waar ze vechten om een stukje land dat aan hen als gelovig volk beloofd werd.

hmm, was er in engeland ook niet zoiets gaande?

enne, waar vechten ze ook alweer om in amerika.

ja toegeven, dat laatste is economisch van oorsprong, maar god wordt er van beide kanten direct bijgehaald, en dat is precies mn punt.
misschien moet ik het nuanceren (grr, daar ga ik dan)
niet religie, maar MENSEN zijn het probleem.
maar ga die nu eens van elkaar scheiden...lukt je niet:rolleyes:

Richelieu
24-10-2007, 00:22
ja toegeven, dat laatste is economisch van oorsprong, maar god wordt er van beide kanten direct bijgehaald, en dat is precies mn punt.


Tuurlijk word God er meteen bijgehaald. De mensen moesten toch iets hebben om voor te vechten. In de tijd die jij schetst was er nauwelijk zoiets als nationaal besef. De bevolking was natuurlijk niet zo enthousiast om de schatkist van hun machthebbers nog meer te spekken. Uiteindelijk leidde dit weer tot het verlichte depostisme.

Trust me...er zit veel meer achter dan dat wij met zijn allen denken..;)

Slome
24-10-2007, 00:52
Vertel? Heeft het met http://www.rnn7.nl/showgallery/image/herman.jpg te maken?
Ik vindt dat de discussie een een hoog niveau krijgt. Goed!

Tussen 1839 en 1860 werden twee opiumoorlogen uitgevochten tussen Groot - Brittanie en China. Dit heeft niets met religie te maken... zo zijn er nog tig oorlogen te noemen,,, maar als je daarover wilt babbelen, www.anderforum.nl (http://www.anderforum.nl) hihi.. deze thead is gestart met een ander doel. Ik vindt de disscussie wel goed, maar t gaat niet meer over Mr. Costa met zijn Tatoe's.

Chico
24-10-2007, 02:49
Als ik jou nu eens die spiegel voorhoud. Noem mij er maar eens eentje dan? Ik hoor vaak de Kruistochten (hoe lang is dat ook alweer geleden..??) Alle conflicten van de afgelopen 400 jaar hebben niets met religie te maken maar hebben allemaal economische redenen.
Ierland..

Israel/palestijnen.. naast het gebiedgebeuren zit daar ook een religieus element aan.. beide rechtvaardigen hun claim met het heilige schrift en religieus belangrijke plaatsen

India.. conflicten tussen moslims en hindoestanen

Indonesie.. conflicten tussen moslims en christenen

De amerikanen halen ook overal god bij.. zeker bij oorlogen... elke toespraak eindigd met god bless america..

chief108
24-10-2007, 03:09
De amerikanen halen ook overal god bij.. zeker bij oorlogen... elke toespraak eindigd met god bless america..
George Bush: 'God told me to end the tyranny in Iraq' | Special reports | Guardian Unlimited (http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1586978,00.html)
Bush: God told me to invade Iraq - Independent Online Edition > Americas (http://news.independent.co.uk/world/americas/article317805.ece)

hun president praat zelfs met god....
en volgt zijn opdrachten

in mijn boekje zijn mensen die praten met onzichtbare vriendjes en daarnaar handelen schizofreen en vaak een gevaar voor zichzelf en/ of de maatschappij

deze freak is president en heeft toegang tot een enorme verzameling nukes en andere wartoys... :eek:

FOCUS
24-10-2007, 04:14
deze freak is president en heeft toegang tot een enorme verzameling nukes en andere wartoys... :eek:


Wacht maar tot de gouverneur van Californie president wordt
stevige one-liners en de goede oude ijzervreter mentaliteit.

Hasta la Vista Baby/pushes the red button:nuke:

amilster
24-10-2007, 07:14
Wacht maar tot de gouverneur van Californie president wordt
stevige one-liners en de goede oude ijzervreter mentaliteit.

Hasta la Vista Baby/pushes the red button:nuke:

Doe es niet zo eng man :P

thrillseekah
24-10-2007, 08:11
Doe es niet zo eng man :P

dan worden we allemaal ERASED:d

maar liever hem dan bush, al denk ik dat het allemaal niet zo veel uitmaakt aangezien er toch een senaat achter zit...

Mr. O
24-10-2007, 09:13
er is geen enkele andere sport ter wereld waar je dit kunt zien bij de atleten, dat zegt denk ik wel genoeg. Hoort ook zeker niet in de MMAwereld thuis.

Er zijn heel wat andere sporten waar je dit ook kunt zien. Alle sporten waarbij er een ontbloot bovenlichaam geldt. Boksen, worstelen, bodybuilding, sterkste man, zwemmen en natuurlijk professioneel tafeltennissen bij 40°C!!:D Maar ik geef je gelijk in jouw (waarschijnlijk) achterliggende gedachte: het is voor de ´tegenstanders´ van MMA natuurlijk een inkoppertje om een slecht MMA-beeld te vormen en te zeggen ´zie je wel´.

Mr. O
24-10-2007, 09:33
Tuurlijk word God er meteen bijgehaald. De mensen moesten toch iets hebben om voor te vechten.

Offtopic: ´t is inderdaad zo jammer dat mensen altijd wel een reden (moeten) hebben om te kunnen vechten. En dan vechten in de zin van oorlog voeren. Vaak wordt het geloof er dan bijgehaald, omdat dit het (waarschijnlijk) enigzins vergoeilijkt! Alsof iemand je influistert ´vermoord die en die, want dat wil ik en ik ben God en ik ben goed´. ALS er al iemand/iets vanuit de hemel (of waar dan ook) neer-/omhoogkijkt op/naar de aarde, dan denk ik dat hij/zij echt denkt: `Waar zijn ze daar nou met z´n allen mee bezig!!!! En waar halen ze het idee vandaan om namens mij al die zaken uit te voeren`. Keer uw andere wang toe!!

Ik ben vroeger gelovig opgevoed, maar ik ben dit (helaas of niet, daar mag je zelf over oordelen) in de loop der tijd wel ´verloren´. Al hang ik de (naar mijn idee) essentie van het geloof wel aan - LIEFDE (voor jezelf en voor je naasten). Als iedereen zou beginnen om dat ´simpele´ aspect uit de verschillende geloven na te leven, dan zou de wereld er al heeeeeeeeeeeeeel anders uitzien. En niet het geloof op jouw manier gaan interpreteren, iedereen die gelooft EN die niet gelooft in hun waarde laten, geen waarden en normen gaan opdringen aan anderen én voor het grootste gedeelte ´de boel de boel laten´ en niet gelijk oververhit gaan reageren.

On topic: mijn mening is dat Costa gewoon mag en kan gaan vechten. Misschien evt. verzoeken om e.e.a. te verbergen, maar daar twijfel ik nog over. Stop zulke zaken in ieder geval niet speciaal in een verdomhoekje (sorry). Wordt het alleen maar interessanter en wordt het meer ondergrondser, waardoor het er niet beter op wordt.

Leuk weetje: in het verleden moest Ricardo Fyeet het opnemen tegen iemand van Loeks Gym (in het dagelijks leven een beveiliger met altijd een aparte kleur haar). Volgens mij was dit in de Vechtse Banen in Utrecht. Deze tegenstander van Ricardo kon om één of andere reden niet vechten, waardoor er een invaller kwam. Deze invaller kwam rechtstreeks uit het publiek. Hij trok zijn shirt uit en wat zagen we........ een hakenkruis met een mooie nederlandse vlag erbij. Reactie van Ricardo - binnen ± 2 minuten een KO!! Goed antwoord. En hoezo een minder ras.... :cool2:

Bud S
24-10-2007, 16:54
laat die man gewoon knokken
feitelijk kan het toch niemand ene reet schelen wat een 1 of andere gefrustreerde mongool op z'n pens laat tattoeëren.
we hebben allemaal onze kortzichtige bevooroordeelde meningen.
de een ventileert deze op een forum, de ander denkt dat het een goed idee is z'n lijf daarmee vol te kalken.

harry
24-10-2007, 17:53
laat die man gewoon knokken
feitelijk kan het toch niemand ene reet schelen wat een 1 of andere gefrustreerde mongool op z'n pens laat tattoeëren.

Zo daar zijn we ook weer uit :thup:

chief108
24-10-2007, 19:26
http://rofl.wheresthebeef.co.uk/End%20of%20Thread.gif

Muay Thai Elite
24-10-2007, 22:00
http://rofl.wheresthebeef.co.uk/End%20of%20Thread.gif

x 2

Trismegistos
25-10-2007, 02:01
Die gast is gestoord en ben het met iedereen eens die schrijft dat dit niet goed is voor de sport. Maar toch nog ff over dat Christendom he:

-Actief supporter van het fascisme zowel de Italiaanse als de Duitse variant gedurenden de spaanse burgeroolog (voor andere christelijke misstanden tijdens deze oorlog lees ...Antony Beevor)
-Dubieuze houding ten opzichte nazisme gedurende WO2 (helaas niet zo goed gedocumenteerd alss tijdens Spaanse burgeroorlog)
-Talloze pedofilie schandalen over de hele wereld, is interessant nieuw materiaal over watje spontaan je lidmaatschap doet opzeggen (en het schandaal zit em dan vooral in het fijt dat men ervan op de hoogte was en het binnenskamers hield)
-Het nog immer verbieden van condoomgebruik in de 3e wereld
-Het systematisch discrimineren van vrouwen
En laat ik over het verdere verleden alleen zeggen dat we zon het christendom wellicht 1000 jaar verder waren geweest in onze ontwikkeling (good or bad :-))

Hmmm sta zelf ook nog als RK geboekt.. maar eens iets aan doen voor ik wordt aangeklaagd wegens lidmaatschap van een criminele organisatie!

tap-out
25-10-2007, 09:39
Zoals ik al eerder zei: het is slecht voor de sport, ik kan me niet voorstellen dat de grotere bokspromotors zulke tattoos zouden toestaan.

Op deze manier zal mma nooit de acceptatie genieten die het boksen in de VS al geniet.

Op deze manier zal mma het boksen nooit overschaduwen in de VS.

Dit is dus niet alleen slecht voor ProElite, nee het is slecht voor heel mma
(met name in de VS). Vergeet niet dat de sport in de VS bekend is als 'ultimate fighting' en dat het algemene publiek (dus niet de echte fans) vaak het verschil niet weet tussen de verschillende promoties.

Kortom: zoiets is een smet op mma in de VS, mma heeft al moeite om acceptatie te krijgen van het brede publiek, nu geef je de haters weer een extra stok om mee te slaan.

En naast het bovenstaande: Het is walgelijk om iemand te haten omdat hij/zij een andere huidskleur heeft als jijzelf.

Oh ja en als hij echt zo trots is op zijn ras en zijn ras beter acht dan de rest, laat hem dan een andere sport doen, niet eentje die zijn roots heeft in japan (pancrease / shootwrestling) en brazilie (bjj/vale tudo - vale tudo waar veel zwarten aan hebben bijgedragen.)

Muay Thai Elite
25-10-2007, 21:34
Zoals WIJ al zeiden: END OF THREAD, CUT HERE.... Damn zeg.......

chief108
25-10-2007, 22:18
:stupid:

http://rofl.wheresthebeef.co.uk/End%20of%20Thread.gif

Shinbone
26-10-2007, 21:41
Ik lees weer een aantal hypocriete opmerkingen. Laat ik direct zeggen dat ik het verwerpelijk vind dat deze heer Costa dit symbol op zijn lichaam heeft getattooerd.

Maar nu vraag ik mij af: wat als een vechter een hamer en sikkel op zijn lichaam tattooerd? Hebben sommige van jullie nog zulke reacties? Het communisme heeft tientallen miljoenen mensen de dood in gejaagd, mensen gedeporteerd, onderdrukt, gemarteld, honger en verderf gezaaid en doet dit tot op de dag van vandaag, Noord-Korea bijvoorbeeld.

Toch denk ik dat wij hier niet een discussie of een thread zouden openen als iemand met een eveneens verwerpelijk symbool als de hamer en sikkel zou hebben getattooerd. Integendeel, ik zie geregelt mensen met een Che Guevara T-hemd en ook een bokser als Mike Tyson heeft een tattoo van hem en van Mao Ze Dong. Mensen aan wiens handen zeer veel bloed kleefde. Vreemd dat daar niemand over zeurt.

FOCUS
26-10-2007, 21:52
@Shinbone,

deze topic was door Chico gestart naar aanleiding van een dicussie op een andere topic. In deze topic komen de argumenten welke jij nu aanvoert ook ter sprake.
Kan die draad nu ff niet vinden.
Chico?? help me out...

Shinbone
26-10-2007, 22:07
o, ik was mij niet bewust van die andere discussie.

FOCUS
26-10-2007, 22:22
ik kan hem niet vinden, vreemd.

FOCUS
26-10-2007, 22:24
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=75754

dit is hem

Chico
26-10-2007, 22:45
hehe.. ik helemaal voor niets zoeken :D

ik dacht al... shinbone heeft een stuk van de discussie gemist :D

Shinbone
26-10-2007, 23:07
Ja excuses, ik heb dat topic over het hoofd gezien.

Slome
19-06-2008, 21:24
Vecht deze freaky-tatoo kereltje nog>??

micha
19-06-2008, 21:55
hij is gewoon een neo nazi . een idoot dus

remco pardoel
20-06-2008, 11:08
Een nazi die werd geowned door onze eigen Jason Jones
:-)

renamer
20-06-2008, 18:17
http://www.osirisshoes.com/news/wp-content/uploads/entertainment/rampage.jpg

back panthers tat...

ik geloof dat dat een beetje voor dezelfde dingen staat als die gast zijn tatoo

Muay Thai Elite
20-06-2008, 18:28
Zeker weten enamer.. Black Panthers zijn militante strijders voor meer power voor het zwarte ras. Eigenlijk gewoon de tegenhangers van de neo-nazis...

Fasada
20-06-2008, 19:04
Sorry hoor maar die gast hoort gewoon niet te vechten...

De hakenkruis is symbool voor het ergste kwaad die er is.... Dat hij dat zelf wil moet hij zelf weten maar zo'n persoon zou ik niet in mijn organisatie willen hebben.
Er bestaat zoiets als imagoschade, als je gaat solliciteren kom je ook niet in je trainingspak..
Ik bedoel te zeggen dat hij dondersgoed moet weten dat zo'n tattoe hebben effect heeft op je leven in een maatschappij en je hierdoor het jezelf moeilijk maakt.. Ben al verbaasd dat hij uberhaupt heb mogen vechten.

Mensen die de vergelijking trekken met geloof, Malcom X, tattoe van Monson dat zijn allemaal zaken die ook niet goed zijn maar die voor mij gevoel in een totaal ander beeld zijn als de hakenkruis...

Als ik zo'n persoon tegen kom dan gaan alle alarmbellen bij mij rinkelen en verdiend die gozer gewoon een portie klappen, hoewel ik weet dat dit niet de beste manier is maar zo voel ik het wel... Kan mij gewoon niet voorstellen dat mensen het maar goed vinden en dat zij vinden dat het bij vrijheids van mening hoort... Heb zoveel gezien en gelezen over de WOII dat ik nog steeds vol verbazing kijk dat zoiets 65 jaar geleden heeft kunnen gebeuren...

Nog even over dat blackpower/blackpanther

Dat was een beweging die zich inzette voor burgerrechten voor de zwarte bevolking, als je de geschiedenis goed kent dan weet je dat de zwarte bevolking jaren lang is onderdrukt en zij niet dezelfde kansen hebben gekregen als de blanken. Daar vochten zij voor, dat er ondertussen een militante tak is ontstaan die geweld gebruikte is ook meteen hun downfall geworden (het was dus geen haatgroep t.o.v. andere rasssen)... Dat je nazisme en blackpanther als vergelijking trekt zie ik als heel stuitend... Hoe veel doden heeft de blackpanther beweging op zich gehad t.o.v. nazisme... maar goed mensen denken over dit soort zaken erg verschillend..

Black Panther Party - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Panther_Party)

OFFTOPIC; Zie dat onze donkere Nederlander ;) Jason Jones van die gast heb gewonnen hahahahahah!!!!!!!! ok dan!

De dikke nudist
20-06-2008, 19:12
Emoties, ouwe.

marster
20-06-2008, 23:04
hoe zit het met alexander broertje van fedor,Is hij ook Neo Natie omdat hij 1 hakenkruis op zijn knie heeft.

De dikke nudist
20-06-2008, 23:16
Nee, bij ééntje ben je nog geen nazi. Pas bij minstens drie op het lichaam, of een enkele op je voorhoofd of hart ben je een nazi.

Hell, ik heb een hakenkruis op m'n onderarm. Maakt dat mij dan gelijk een nazi? Dat zou een beetje te kort door de bocht zijn.

Bud S
20-06-2008, 23:31
Nee, bij ééntje ben je nog geen nazi. Pas bij minstens drie op het lichaam, of een enkele op je voorhoofd of hart ben je een nazi.

Hell, ik heb een hakenkruis op m'n onderarm. Maakt dat mij dan gelijk een nazi? Dat zou een beetje te kort door de bocht zijn.


serieus ?

blackadder
20-06-2008, 23:33
Lekker boeien allemaal zeg.:sleep1:

micha
20-06-2008, 23:48
lang leve jason jones

anonymous001
21-06-2008, 00:00
Blunderdiscussie, dit.

MB667
21-06-2008, 01:10
die melvin heeft gewoon in de bak gezeten in de us of a, een lange tijd, en daar is het gewoon kiezen voor een kleur of ge assrapred worden, wat zou jij dan doen...... fok arian brotherhood. maar dat schrijf ik nu, vanuit een nederlands perspectief lijkt me, daar is het in de bak toch iets anders.

Fasada
21-06-2008, 06:53
Hij moet zelf weten wat hij doet, maar als je zo zichtbaar een tattoe heb staan dan vind ik dat gewoon ziek. Van Aleksander heb ik het een hele poos niet geweten omdat die niet heel goed zichtbaar is. Ook van hem vind ik het erg, alleen hij loopt er niet mee te koop en heeft meerdere malen aangegeven dat het iets is uit het verleden is en dat hij er afstand van doet. Wat hij zelf in zijn hoofd denkt kan ik niet oordelen maar hij weet het goed te verbergen. De grote en de plaatsing van een tattoe kan heel bepalend zijn en hierdoor confronterend. Van hem vind ik gewoon too much, zo op z'n borst met een adelaar..

Bud S
21-06-2008, 09:51
die melvin heeft gewoon in de bak gezeten in de us of a, een lange tijd, en daar is het gewoon kiezen voor een kleur of ge assrapred worden, wat zou jij dan doen...... fok arian brotherhood. maar dat schrijf ik nu, vanuit een nederlands perspectief lijkt me, daar is het in de bak toch iets anders.

in de bak terecht komen is ook een keuze...

stampertje
21-06-2008, 13:55
een trotse blanke met een swastika? welk trots mens gaat nu met een swastika lopen... moet zich kapot schamen. en die praatjes over geen 'downtalk', volgens mij zegt ie dat nu, maar kan me niet voorstellen dat hij in zijn eigen omgeving beschaafd praat over 'anderen'.
hoe dan ook; deze vent lijkt gevormd te zijn in het amerikaanse justitiele systeem. wat dat betreft hebben we makkelijk praten, hij komt uit een bruut systeem.

Mike
21-06-2008, 14:12
Thanks Sam for providing this interview. I understand what he is saying but it makes no sense to promote yourself with a symbol that clearly was meant to promote hate and superiority of one over another. He has justified all of this in his own mind. What he is saying about promoting his people is not beyond any other race doing the same thing but how he is doing it is disgusting. I hope that others will not promote such a deranged individual.


x10000

Mike
21-06-2008, 14:23
http://www.osirisshoes.com/news/wp-content/uploads/entertainment/rampage.jpg

back panthers tat...

ik geloof dat dat een beetje voor dezelfde dingen staat als die gast zijn tatoo

volgens mij hebben de black panthers geen miljoenen mensen afgevoerd en gruwelijk vermooord.

The Bulldog
21-06-2008, 14:27
volgens mij hebben de black panthers geen miljoenen mensen afgevoerd en gruwelijk vermooord.

idd:twak:

Muay Thai Elite
21-06-2008, 14:42
volgens mij hebben de black panthers geen miljoenen mensen afgevoerd en gruwelijk vermooord.

de NEO-nazis in principe ook niet he.. Maargoed, je hebt een punt. Toch moet je niet onderschatten dat de Black Panthers vrij racistisch jegens blanken waren. Wordt dit gerechtvaardigd door de onderdrukking die zij ondergingen? Vind ik niet.


In de Verenigde Staten zijn acht mannen gearresteerd in verband met de moord op een politieagent in San Francisco gepleegd in 1971. Zeven van de arrestanten zouden vroeger lid zijn geweest van de Black Liberation Army (BLA), een afsplitsing van de Black Panther Party (BPP). De verdachten zijn tussen de 58 en 71 jaar oud.

De moord op 51-jarige agent John Young was volgens de autoriteiten onderdeel van een tussen 1968 en 1973 gevoerde campagne van de BLA om politieagenten in San Francisco en New York te vermoorden. Het onderzoek naar die moorden werd acht jaar geleden heropend, nadat nieuwe technieken in de forensische wetenschap tot nieuwe bewijzen leidden.

De advocaat van één van de verdachten, zei dat de arrestaties zijn gebaseerd op ''wraak en haat'' uit de jaren '60. Bij de politie zou een ''houding van haat'' jegens de Black Panthers bestaan. ''Nu gaan ze achter oude mannen aan.'' De verdachten riskeren maximaal een levenslange celstraf.

Bud S
21-06-2008, 14:57
Toch moet je niet onderschatten dat de Black Panthers vrij racistisch jegens blanken waren.

ja maar meester...zij begonnen

jij bent stom !
nee, jij bent stom !
jij bent stommer !
jij bent nog stommer !
jij bent het stomst !
jij bent het aller,aller,aller,aller,aller,aller,aller,aller stomst !
wat je zegt ben je zelf !

tja, die blanken en die zwarten

ben blij dat ik een willem,pillem, poepchinees ben

chief108
21-06-2008, 15:02
net joden en palestijntjes....

Tony Galento
21-06-2008, 15:17
volgens mij hebben de black panthers geen miljoenen mensen afgevoerd en gruwelijk vermooord.

Dat wil niet zeggen dat de intentie er niet is.

Chico
21-06-2008, 15:46
Black panthers waren niet racistisch... ze hadden geen problemen met blanken.. alleen met racisten...

rassenkwestie toen was ook heel anders dan rassenkwestie nu..

Bud S
21-06-2008, 16:26
racisme is voor homo's

chief108
21-06-2008, 16:33
LOL @ Willem
x2 :lol:

renamer
21-06-2008, 16:44
Swastika kan veel verschillende betekinssen hebben.. die van Aleksander emilianenco zijn waarschijnlijk niet de nazivariant.. ze staat voor dat de eigenaar van die sterren niet op zijn knieen gebracht zal worden.. mja het blijft Aleksander..

http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika

Je kan de black panthers relativeren wat je wilt.. Maar racisme vanuit die kant is wel degelijk aanwezig. Ik ben een tijdje geleden naar een debat geweest over racisme en tot mijn verbazing waren ik en een vriend van mij de enige 2 blanke mensen in de zaal en daar werd over de blanke bevolking gesproken alsof het compleet tuig was. Ik denk dat iedereen snapt dat als er iemand met een hakenkruis op zijn borst rondloopt dat hij fout bezig is.. Daarintegen als je in een slachtofferrol kan vervullen zoals bv donkere mensen joden ect dan word de haartdragendheid van de texten die die mensen uitkramen meteen gerelativeert. "Ja maar wij zijn ook niet lief geweest tegen de negers, Joden, indonezen ect" En dat maakt hun uitlatingen dan weer goed.

Persoonlijk vind ik dat gevaarlijker als racisme vanuit de hoek van mensen waar iedereen van weet dat die fout zit omdat dit gerelativeerd word en niemand durft er vanuit het verleden iets over te zeggen....

http://www.youtube.com/watch?v=l--EmxXz4yA

Mike
21-06-2008, 18:42
hahaha wat een onzin kraamt die gast uit

de white man has made an international plantation and they want to kill you all. they made all white men slavemasters hahahaha

i dont know why they want to kill us but i just know they do hahaha heel wetenschappelijk onderbouwd van onze college teacher

dit is gewoon een gek , dit heeft niks met black panthers te maken

Muay Thai Elite
21-06-2008, 18:45
Damn, dat filmpje vanaf 8:30 ............. Die kerel is maf.

Tony Galento
24-06-2008, 13:57
Black panthers waren niet racistisch... ze hadden geen problemen met blanken.. alleen met racisten...

rassenkwestie toen was ook heel anders dan rassenkwestie nu..

Doe niet zo naief...

hayastan
24-06-2008, 14:39
spanjaarden worden als blank gezien in het white nationalisme..
Volgens mij niet hoor. Spanjaarden stammen toch niet af van het arische ras..?

De man van 14K
24-06-2008, 17:53
Dit kan zo onderhand wel naar offtopic.

anonymous001
24-06-2008, 18:28
Dit kan zo onderhand wel naar offtopic.

Daar hoorde het de hele tijd al thuis...

Ik check zo nu en dan eens om te kijken hoe deze discussie verloopt, en hij wordt steeds kanslozer...

Pepe the Ice-Murderer
24-06-2008, 19:27
Als zijn denkbeelden idd beantwoorden aan hoe hij het nu uiteenzet, dan is zijn Malcolm-X analogie nog best accuraat.

Inderdaad, je hebt white supremacists, black supremacists, latino supremacists,... elk ras heeft wel zijn eigen die-hard kern.

Maar die neo nazi, (ook al zegt hij er geen te zijn, maar zijn antwoorden getuigen wel van nazisme), vergeet dat de swastika een boeddhistisch symbool is!

Duizenden thaiboksers en monniken hebben swastika tatouages. Mensen zoals deze costa maken misbruik van dit teken en hangen er een soort nostalgisch ideaalsymbool van white power aan. Dit is dikke bullshit.

Als Melvin Costa onder Hitler had geleefd had hij en heel zijn ideologie eveneens in de kampen terechtgekomen.

Hitler was geen white power fanaat. Hitler was van overtuiging dat het Arische ras met een donkerharige Führer het droombeeld was.

Het probleem met racisten, neonazis, nationalisten, hoe dat tuig zich ook wil noemen, is dat ze geen kennis hebben. Geen kennis van hun geschiedenis, van wereldgeschiedenis en geen kennis van waarvoor symbolen en overtuigingen staan.

Dus bij deze, aan alle sympathisanten van dit soort groeperingen, lees over je geschiedenis, leer bij over je volk, je afkomst, en vraag je af waar je overtuigingen vandaan komen. Dan zouden de mensen misschien niet zo zwart-wit denken.

Boeddhisme: de weg van de glimlach :D (en in de ring AFMAKEN die tegenstander :thup:)

spen
24-06-2008, 20:47
http://www.kingofthecage.com/images/events/10-07-2007_500.jpg


Getuige bovenstaande flyer van een gala waar ook Melvin Costa gevochten heeft neemt de King of the Cage organisatie het niet zo nauw met bepaalde 'provocerende' tatoeages... Vind dat je als organisatie zeker een standpunt moet innemen door dit soort jongens niet te laten vechten. Wellicht staat deze organisatie wel achter deze uitingen?

Slome
24-06-2008, 20:55
welkom @mixfight spen...

Muay Thai Elite
24-06-2008, 23:53
Huidskleur is voor homo's.

Dragon Tail
25-06-2008, 00:31
Volgens mij niet hoor. Spanjaarden stammen toch niet af van het arische ras..?

Toen Carolus Linnaeus eind achttiende eeuw een raciale vierdeling van de mensheid maakte in witte, zwarte, gele en rode mensen, deed hij alsof hij dat wetenschappelijk waarnam en ontdekte. In werkelijkheid verzon hij die indeling natuurlijk zelf en sloot hij nauw aan bij het racisme van zijn tijd. Eerst was er dus het racisme, en daarna pas de indeling in "rassen". "Rassen" zijn dus gevolg van racisme en niet omgekeerd.

Èn als je toch een indeling wilt maken:

1. Witte (Kaukasisch), zwarte, gele of rode ras.
2. Aethiopische, Mongools of Kaukasisch (Grieks, Italiaans of Teuton) ras.
3. Teuton (Spanjaard, Fransman, Engelsman en Duitser)

Een Spanjaard is dus een witte, kaukasische Teuton. Net als de Duitser.

Ariër is dus ook een verzonnen mensenras.
De term Ariër groeide uit tot een racistische aanduiding waarop in de twintigste eeuw de nazi's hun rassenleer baseerden. Door Arthur de Gobineau werd een leer ontwikkeld waarin de Ariërs als een ras werden beschouwd. In de twintigste eeuw adopteerden de nazi's deze verhalen als ondersteuning voor hun rassenleer. De blonde, blauwogige Germaan werd daarbij voorgesteld als de Ariër in zijn zuiverste vorm.

Muay Thai Elite
25-06-2008, 02:59
Toen Carolus Linnaeus eind achttiende eeuw een raciale vierdeling van de mensheid maakte in witte, zwarte, gele en rode mensen, deed hij alsof hij dat wetenschappelijk waarnam en ontdekte. In werkelijkheid verzon hij die indeling natuurlijk zelf en sloot hij nauw aan bij het racisme van zijn tijd. Eerst was er dus het racisme, en daarna pas de indeling in "rassen". "Rassen" zijn dus gevolg van racisme en niet omgekeerd.

Èn als je toch een indeling wilt maken:

1. Witte (Kaukasisch), zwarte, gele of rode ras.
2. Aethiopische, Mongools of Kaukasisch (Grieks, Italiaans of Teuton) ras.
3. Teuton (Spanjaard, Fransman, Engelsman en Duitser)

Een Spanjaard is dus een witte, kaukasische Teuton. Net als de Duitser.

Ariër is dus ook een verzonnen mensenras.
De term Ariër groeide uit tot een racistische aanduiding waarop in de twintigste eeuw de nazi's hun rassenleer baseerden. Door Arthur de Gobineau werd een leer ontwikkeld waarin de Ariërs als een ras werden beschouwd. In de twintigste eeuw adopteerden de nazi's deze verhalen als ondersteuning voor hun rassenleer. De blonde, blauwogige Germaan werd daarbij voorgesteld als de Ariër in zijn zuiverste vorm.

*Gaap*....



En btweg, wat een crap.. Elk woord/begrip in de menselijke taal is "verzonnen" door de mens. Logisch dus dat het begrip Arier een "verzonnen mensenras" is. Net als het woord "boom", dat ze verzonnen hebben om die dingen die uit de aarde groeien te noemen. We zien iets over het hoofd, en dat is dat de mens een ras op zich is. Dat de ene aap wat kleiner of hariger is en een dikke staart of een rode kont heeft wil niet zeggen dat het niet allemaal apen zijn. En sinds wanneer is dit weer zo'n pseudo-semi-gay-ass-intellectuele-thread geworden, zoals ze begin dit jaar vooral in offtopic ontstonden? Daar werd ik zo moe van............

Dragon Tail
25-06-2008, 10:55
*Gaap*....

En btweg, wat een crap.. Elk woord/begrip in de menselijke taal is "verzonnen" door de mens. Logisch dus dat het begrip Arier een "verzonnen mensenras" is. Net als het woord "boom", dat ze verzonnen hebben om die dingen die uit de aarde groeien te noemen. We zien iets over het hoofd, en dat is dat de mens een ras op zich is. Dat de ene aap wat kleiner of hariger is en een dikke staart of een rode kont heeft wil niet zeggen dat het niet allemaal apen zijn. En sinds wanneer is dit weer zo'n pseudo-semi-gay-ass-intellectuele-thread geworden, zoals ze begin dit jaar vooral in offtopic ontstonden? Daar werd ik zo moe van............


Jij begrijpt tenminste de intentie van mijn post.
Ik heb ook eerst 10 maal moeten kijken of ik me wel in de Mixed Martial Arts sectie bevond.
Al die onzin over rassen.
Kom op jongens, terug op de mat of in de ring. :)

fedor
25-06-2008, 11:24
Poeh dat deze thread nog steeds actief is zeg...nou vooruit dan..even een leuke op waarheid gebaseerde zelftest....het gaat om wat HET EERSTE BIJ JE OPKOMT oke..?
Daar gaatie dan..

Een paar jaar geleden was ik met mijn vrouw op vakantie in Zuid-Frankrijk. Terwijl ik voor een winkel stond te wachten op m'n vrouw (iedereen kent het fenomeen), liep er een grote gespierde donkere man voorbij met een t-shirt met daarop de tekst...."proud to be black!"
Je eerste reactie is:........................


Mijn reactie was: goh wat een grappig shirt....maar goed that's me...


Daarna kwam mijn vrouw naar buiten, ik wees naar het shirt en vroeg haar wat zou je denken als daar een grote gespierde blanke man had gelopen met de tekst: "proud to be white" op z'n shirt...?

Racisme is een two way street en racisme is kleurenblind IMHO ;)

Fr3ddy
25-06-2008, 11:44
Toen Carolus Linnaeus eind achttiende eeuw een raciale vierdeling van de mensheid maakte in witte, zwarte, gele en rode mensen, deed hij alsof hij dat wetenschappelijk waarnam en ontdekte. In werkelijkheid verzon hij die indeling natuurlijk zelf en sloot hij nauw aan bij het racisme van zijn tijd. Eerst was er dus het racisme, en daarna pas de indeling in "rassen". "Rassen" zijn dus gevolg van racisme en niet omgekeerd.

Èn als je toch een indeling wilt maken:

1. Witte (Kaukasisch), zwarte, gele of rode ras.
2. Aethiopische, Mongools of Kaukasisch (Grieks, Italiaans of Teuton) ras.
3. Teuton (Spanjaard, Fransman, Engelsman en Duitser)

Een Spanjaard is dus een witte, kaukasische Teuton. Net als de Duitser.

Ariër is dus ook een verzonnen mensenras.
De term Ariër groeide uit tot een racistische aanduiding waarop in de twintigste eeuw de nazi's hun rassenleer baseerden. Door Arthur de Gobineau werd een leer ontwikkeld waarin de Ariërs als een ras werden beschouwd. In de twintigste eeuw adopteerden de nazi's deze verhalen als ondersteuning voor hun rassenleer. De blonde, blauwogige Germaan werd daarbij voorgesteld als de Ariër in zijn zuiverste vorm.

Reps, jij bent toch van het bruine pinda ras?

De man van 14K
25-06-2008, 11:50
zit een kern van waarheid in.
Maar ja, het donker getinte volk is jaren onderschikt geweest aan the white man (althans zo zien ze het) dus is het sociaal wat meer geaccepteerd als je met een shirt rond loopt waarin je de voorkeur voor een onderdrukt volk uit. Als je op je shit uit dat je trots bent wit te zijn, geeft dat kennelijk aan dat je de onderdrukker steunt of daar sympathie voor voelt en het met andere woorden eens bent dat er brandende kruizen in tuinen gezet worden of grote groepen donker getinte mensen gedwongen werden om aan spoorrailsen te werken enzo.

Dragon Tail
25-06-2008, 12:01
......... of grote groepen donker getinte mensen gedwongen werden om aan spoorrailsen te werken enzo.


Reps, jij bent toch van het bruine pinda ras?

Ja, en voorouders hebben aan de Birma spoorweg gewerkt. ;)
Zitten jouw pinda's alweer op hun plek na die aanslag in Hilversum? http://www.mixfight.nl/forum/images/icons/icon10.gif

fedor
25-06-2008, 12:14
zit een kern van waarheid in.
Maar ja, het donker getinte volk is jaren onderschikt geweest aan the white man (althans zo zien ze het) dus is het sociaal wat meer geaccepteerd als je met een shirt rond loopt waarin je de voorkeur voor een onderdrukt volk uit. Als je op je shit uit dat je trots bent wit te zijn, geeft dat kennelijk aan dat je de onderdrukker steunt of daar sympathie voor voelt en het met andere woorden eens bent dat er brandende kruizen in tuinen gezet worden of grote groepen donker getinte mensen gedwongen werden om aan spoorrailsen te werken enzo.

Denk idd dat je daar een goed punt mee raakt...

Fr3ddy
25-06-2008, 12:51
Als je op je shit uit dat je trots bent wit te zijn

Mijn shit heeft zelf de voorkeur om bruin te zijn. Wat zegt dat over mij? :confused:

Fr3ddy
25-06-2008, 12:52
Zitten jouw pinda's alweer op hun plek na die aanslag in Hilversum? http://www.mixfight.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Nee die zijn nog steeds aan het werk aan een of andere spoorlijn

thrillseekah
25-06-2008, 13:31
Mijn shit heeft zelf de voorkeur om bruin te zijn. Wat zegt dat over mij? :confused:

dat je een gezonde darmflora hebt?

De man van 14K
25-06-2008, 13:33
ik zag het maar kon de post niet wijzigingen.

Fr3ddy
25-06-2008, 13:43
Kun je deze nog wel wijzigeningenen?

ROFL

Muay Thai Elite
25-06-2008, 13:52
Forecast had een paar jaar geleden een huismerk-kledinglijn die White heette. Ik heb toen een zwart shirt gekocht met daarop groot het woord "White", en daaronder wat kleiner "By Forecast". Ik heb er nog nooit slechte reacties op gekregen, maar ik zie soms mijn buitenlandse medemens wel een beetje staren om te kijken wat er nou precies op het shirt staat. Dan lol ik altijd. Is er trouwens iets leukers dan flirten met een mooie moslima? Ik heb altijd het idee dat ze, als ze de kans zouden krijgen, me als een dier willen bespringen (en ik bedoel dat op de 'goede' manier ;)).

Fr3ddy
25-06-2008, 14:11
Wat voor dier?

Muay Thai Elite
25-06-2008, 14:27
Een tijger!

http://www.youtube.com/watch?v=gJ0hYMyYEtc

anonymous001
25-06-2008, 15:04
x2!

Did he get him?!

Deze thread gaat helemaal de goede kant op! (maar moet nog steeds naar offtopic...)

De man van 14K
25-06-2008, 15:12
Kun je deze nog wel wijzigeningenen?


was deze te subtiel voor je ;)

Muay Thai Elite
25-06-2008, 15:45
lol@laatste 3 posts.. En ja, he got him: Z'n arm was zwaar vernederd en hij leeft nu met een stuk of 2,3 vingers minder.