PDA

View Full Version : mma history ??



The Persian Killer
21-10-2007, 01:39
ik wil n Presentatie doen over MMA ...

heeft iemand misschien n site waar ik die info kan vinden ..
MMA history..

maar dan in engels he :D

Biiyen
21-10-2007, 01:45
ik wil n Presentatie doen over MMA ...

heeft iemand misschien n site waar ik die info kan vinden ..
MMA history..

maar dan in engels he :D

Een mondiale bendaring zou zijn met de opkomst van het vale tudo in Brazil, de opkomst van UFC in de US. De opkomst en ondergang van Pride FC. Dan heb je wel het belangrijkste gecovered.

Info genoeg op het internet lijkt me zo.

Highline
21-10-2007, 02:15
google...

chief108
21-10-2007, 02:24
:google:

chief108
21-10-2007, 02:25
Mixed martial arts - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Mixed_martial_arts)

Slome
22-10-2007, 09:36
http://www.mixfight.nl/forum/forumdisplay.php?f=33;)

TheSkindo
23-10-2007, 00:40
Vale tudo en UFC? Wat dacht je van Shooto en Pancrase?

Jochem
23-10-2007, 00:42
Vale tudo en UFC? Wat dacht je van Shooto en Pancrase?

UFC en Vale Tudo 15 jaar geleden was toch andere koek.

Briant
23-10-2007, 00:44
Vale tudo en UFC? Wat dacht je van Shooto en Pancrase?

Ja dat word al vaak vergeten. Voor UFC in Amerika opkwam had je inderdaad het Pancrase in Japan. Dat is eigenlijk voortgekomen uit het japans Pro-Wrestling. Goeie ouwe tijd :P

TheSkindo
23-10-2007, 06:51
Yep Shamrock was in UFC 1 al een Pancrase veteraan. Shooto is zelfs nog ouder....Dus als je het over de geschiedenis van het MMA wilt hebben moet je ze er echt wel bij betrekken. (Je kan zelfs nog verder terug naar het Pankration)

Briant
23-10-2007, 07:06
YouTube - ISWA Wrestling History (http://www.youtube.com/watch?v=hFn1CdGduA8)

meer een historie van subwrestling maar hoe dan ook grappig.

Paganstars
23-10-2007, 07:07
vergeet bare knuckle fighting niet... grote invloed op hedendaagse vechtsporten!

Chico
23-10-2007, 07:25
http://en.wikipedia.org/wiki/Shooto

begonnen in 1985.. aardig tijdje terug

Ronald
23-10-2007, 18:47
vergeet bare knuckle fighting niet... grote invloed op hedendaagse vechtsporten!
Biiyen noemt al de opkomst van Vale Tudo in Brazilië en de opkomst van de UFC. Dat was beiden bare knuckle fighting.

Lee Hottie # 1 fan
23-10-2007, 19:21
ask the pendakar?

The Persian Killer
23-10-2007, 21:30
oekkeeeee:wacko::wacko::wacko: damn ik word gek :P whehhe

Pankration
valetudo --
shooto formed in 1985
Pancrase 1993
UFC
Pride

Paganstars
23-10-2007, 21:34
Biiyen noemt al de opkomst van Vale Tudo in Brazilië en de opkomst van de UFC. Dat was beiden bare knuckle fighting.

Ik bedoel de meer het bare knuckle boxen van pak en beet 130 a 150 jaar terug of wel pugileren

Ronald
23-10-2007, 21:37
Ik bedoel de meer het bare knuckle boxen van pak en beet 130 a 150 jaar terug of wel pugileren
Persian doet z'n presentatie over MMA ;)

Briant
23-10-2007, 22:50
oekkeeeee:wacko::wacko::wacko: damn ik word gek :P whehhe

Pankration
valetudo --
shooto formed in 1985
Pancrase 1993
UFC
Pride

Het idee is dat MMA al een heel oud concept is. Eigenlijk elke vorm van worstelen waarbij je mag slaan kun je beschouwen als MMA. Pankration is denk ik wat ze in het oude Griekenland op de spelen deden, waarbij worstelen, slaan, schoppen en submissions werden toegestaan.
Meer directe voorouders van wat we vandaag de dag MMA noemen zijn vanuit Japan via het pro-worstelen ontstaan. In japan wilden ze van het proworstelen geen afgesproken gevechten meer maken maar echte wedstrijden. Van uit brazilie had je de Vale Tudo (alles mag), wat bareknuckled was en als directe voorvader van de UFC wordt gezien (de Gracies hadden immers al ervaring met het Vale Tudo). Het oude UFC leek heel veel op het Vale Tudo, en wat kenmerkend was, was dat het echt gevechten waren van stijl vs stijl. Pas na verloop van tijd kregen ze in Amerika door dat je van alles een beetje moet trainen wil je succes in de ring hebben. Sindsdien is MMA meer een stijl op zich geworden en kun je het tegenwoordig als zodanig trainen.

dat is heel beknopt mijn interpertatie van de geschiedenis van MMA.

Voor meer achtergrond informatie kan ik je aanraden iig de Wikipedia paginas te lezen van die door jou opgesomde trefwoorden. Daar word je al een stuk wijzer van.

The Persian Killer
23-10-2007, 23:52
Het idee is dat MMA al een heel oud concept is. Eigenlijk elke vorm van worstelen waarbij je mag slaan kun je beschouwen als MMA. Pankration is denk ik wat ze in het oude Griekenland op de spelen deden, waarbij worstelen, slaan, schoppen en submissions werden toegestaan.
Meer directe voorouders van wat we vandaag de dag MMA noemen zijn vanuit Japan via het pro-worstelen ontstaan. In japan wilden ze van het proworstelen geen afgesproken gevechten meer maken maar echte wedstrijden. Van uit brazilie had je de Vale Tudo (alles mag), wat bareknuckled was en als directe voorvader van de UFC wordt gezien (de Gracies hadden immers al ervaring met het Vale Tudo). Het oude UFC leek heel veel op het Vale Tudo, en wat kenmerkend was, was dat het echt gevechten waren van stijl vs stijl. Pas na verloop van tijd kregen ze in Amerika door dat je van alles een beetje moet trainen wil je succes in de ring hebben. Sindsdien is MMA meer een stijl op zich geworden en kun je het tegenwoordig als zodanig trainen.

dat is heel beknopt mijn interpertatie van de geschiedenis van MMA.

Voor meer achtergrond informatie kan ik je aanraden iig de Wikipedia paginas te lezen van die door jou opgesomde trefwoorden. Daar word je al een stuk wijzer van.


thanksssssssssssssssssssss :thup::thup:
voor de hulp boys :thup: