PDA

View Full Version : Wie heeft : "Het bloed van Genghis Khan" gezien?



Noel
21-10-2007, 22:54
Het bloed van Genghis Khan
Nederlands (NL) docudrama. Prins Dschero Khan zegt een rechtstreekse afstammeling van de Mongoolse veroveraar Genghis Khan te zijn. Vanaf z'n zesde is Dschero Khan wees: zijn adellijke ouders worden in 1935 in Mongolië vermoord door de Chinese bezetters. Dschero Khan vlucht met hulp van een monnik en komt na vele omzwervingen naar Indonesië, alwaar hij een Nederlandse pleegvader vindt. Na afloop van de oorlog daar komt hij in 1950 naar Nederland, waar hij nu nog woont. Prins Dschero Khan toont zich vanaf zijn vroege jeugd een bewonderenswaardig grootmeester in de vechtkunst en een charismatisch leraar. Hij vecht in vele oorlogen, staat bekend als de onoverwinnelijke, maar zet zich ook in als vredesactivist. Beïnvloed door de Boeddhistische cultuur van Mongolië en het Taoïsme demonstreert hij hoe het beheersen van chi, de levensenergie, een mens onkwetsbaar kan maken voor de hardste klappen. Leerlingen slaat hij tot ridder en geliefde dorpsgenoten maakt hij graaf. In Mongolië krijgt hij een staatsontvangst... 'De dingen zijn niet wat ze schijnen te zijn; In alles wat kwaad lijkt, schuilt ook het goede en dat wat goed lijkt, herbergt ook het kwade.' Regie: Jurgen Gude en Jaap Verhoeven.

------------------

Goed, ik heb 10 minuten gezien, zag hem in zn zwarte gi staan en z'n samurai kapsel en voorkomen. Half Nederlands-Indisch en Duits (?) pratend en hij gaf een trainingsseminar.
Ik keek het aan maar wist niet of ik moest lachen of huilen toen hij over da-mak begon en dat "mijn handen staan in Nederland geregistreerd als dodelijk wapens".
Hij is ..blijkbaar... directe afstammeling van Genghis Khan.
Maar in zn vrije tijd trekt ie ook er graag op uit GEHEEL gekleed in Amerikaanse camo kleding om op zn quad motor te rijden. Stofbril op en omgehangen in goude kettingen. Woorden schieten tekort, maar gelukkig had ik er een paar gevonden. Grootheidswaan, waanideeen, verminderd toerekeningsvatbaar, eigen wereldje, verliefd op zn eigen legende.
Zeker het kijken waard op uitzending gemist... was vandaag ( zondag 21/10 te zien van 1250-1355 op NL 2)

Ik ga Nederland twee aanklagen, omdat ik 65 minuten van mn leven nooit meer terug krijg!

FOCUS
21-10-2007, 23:12
whahaha,

volgens mij heb ik hem ooit op een vechtsportgala gezien.
deed een soort imitatie van the emperor in Return of the Jedi...wapperen met zn handen en dan vallen zn tegenstanders op de grond.
Hij heeft dacht ik (staat me iets van bij) zelfs een keer een brief aan de zendokan gestuurd, waarin hij uitlegt dat hij de enige echte afstammeling van Djenghis Khan is.
die docu moet heel erg grappig geweest zijn

Jeru
21-10-2007, 23:17
http://www.shaolinkempoboek.nl/

Ik voel een Ray revival opkomen :D

Shit hij is nog niet te zien op uitzending gemist...
http://www.buddhistmedia.com/uitzending.aspx?lIntType=0

Jeru
21-10-2007, 23:19
http://home.versatel.nl/theloesen.t/Meijers_2001.html

Noel
21-10-2007, 23:33
Zomer 2008 wilde ik 7 dagen naar Israel om bij Itay Gil te gaan trainen.
Ik denk dat ik maar Krav Maga laat voor wat het is, ik wil ook net zo worden als Prins Dschero Khan. UFC watch out!

Daarnaast kan ik gewoon in NL blijven en niet naar Israel! Scheelt in kosten, nu alleen nog een zwarte gi en een kapsel van hier tot overmorgen en massa's gouden kettingen! En een quad uiteraard!

chief108
21-10-2007, 23:44
vond het wel een interessante uitzending

heel aparte gozer

Noel
22-10-2007, 00:02
heel aparte gozer

Ja, Hitler was ook apart...

chief108
22-10-2007, 00:05
yup....

maar deze "prins" heeft wel heel wat verhalen te vertellen
en verhalenvertelers zijn interessant

Noel
22-10-2007, 00:10
yup....

maar deze "prins" heeft wel heel wat verhalen te vertellen
en verhalenvertelers zijn interessant

Dat is wel zo ja, Hitler heeft idd niet meer zo veel te vertellen.
Maar "verhalen vertellers"willen nog wel eens creatief zijn met hun "waargebeurde verhalen". Realiteit of waarheid wordt dan een rekbaar begrip. Wellicht net zo rekbaar als de beste man zn broeksriem...

chief108
22-10-2007, 01:54
denk dat je zijn verhaal ook meer moet zien als een Alice in Wonderland ipv de Geschiedenis van het Mongoolse Rijk

desalniettemin heeft die gast vast wel een veelbewogen leven gehad

backfist
22-10-2007, 02:21
Ik was wel onder de indruk toen werd verteld wat de man allemaal had meegemaakt,
maar dat was het dan ook zo'n beetje
Verder wist ik niet of ik deze man serieus moest nemen of niet, vooral zijn vechtmoves en sterke uitspraken waren vermakelijk

Maar hij had wel erg vette auto's

Jeru
22-10-2007, 02:48
Mooi dan kan ik eindelijk ook even kijken waar de discussie over is ;)

amilster
22-10-2007, 03:40
yup....

maar deze "prins" heeft wel heel wat verhalen te vertellen
en verhalenvertelers zijn interessant

Ik heb hem ook gezien en moet eigenlijk toegeven dat ik hem ook aan het uitlachen was hier op de bank maar eigenlijk heb je helemaal gelijk met je post en is het wel heel erg gemakkelijk om mensen helemaal af te branden, ik moet toch zeggen dat ik me vermaakt heb met die uitzending en hij had inderdaad intersante verhalen, tis zoiezo een markante persoon en deze mensen bregen het leven op smaak denk ik

jan sensei kyokushin
22-10-2007, 03:46
Osu de man was en goeie kempo vechter leraar maar de rest is .................................................. .vul zelf maar in :whistling:


ik kan hem al van af mijn jeugd of beter gezegt ik volg zijn doen en laten al jaren

de man gelooft in zich zelf alleen zich zelf en dan is er altijd nog hoop :rolleyes:


osu jan

zodoon
22-10-2007, 11:20
jan sensei kent hem wel erg goed zo te zien.... wil je mischien meer over hem vertellen??? vind het best interessant..........

jan sensei kyokushin
22-10-2007, 16:16
jan sensei kent hem wel erg goed zo te zien.... wil je mischien meer over hem vertellen??? vind het best interessant.......... Osu ik heb deze beelden zovaak gezien ZODOON , en geloof mij als ik begin te vertellen kan ik er wel 10 afleveringen mee vol maken .Maar ik doe het niet ik vertel het in 1 bladzijde ,de ouderen onder ons begrijpen mij wel op mixfight enz, daarom zet ik er ook bij vul de rest.................................. zelf maar in ,laat je hersenen even werken nadenken zet alles even op en rijtje ZODOON dan haal jij er al uit deze aflevering wat waarheid is en komedie over de rest kan ik en iedereen die het weet beter zwijgen .

sifu meijer was en goeie leraar in het kempo karate daar hou ik het bij
respect .

osu

Mickey
22-10-2007, 16:38
Reps voor iedereen die mij die LSD kan leveren die ook door die gasten wordt gebruikt in die demo's!

Ruilen voor die smirnov ice?

zodoon
23-10-2007, 00:20
Osu ik heb deze beelden zovaak gezien ZODOON , en geloof mij als ik begin te vertellen kan ik er wel 10 afleveringen mee vol maken .Maar ik doe het niet ik vertel het in 1 bladzijde ,de ouderen onder ons begrijpen mij wel op mixfight enz, daarom zet ik er ook bij vul de rest.................................. zelf maar in ,laat je hersenen even werken nadenken zet alles even op en rijtje ZODOON dan haal jij er al uit deze aflevering wat waarheid is en komedie over de rest kan ik en iedereen die het weet beter zwijgen .

sifu meijer was en goeie leraar in het kempo karate daar hou ik het bij
respect .

osu
ik heb het beetje zitten nadenken maar kan er niks bij brengen... het lijkt mij wel een echt waargebeurd verhaal maar volgens u is het niet helemaal wat het zijn??

stuur maar anders via pm over stukje wat u denkt of weet, zou ik echt leuk vinden :hypocrite:

ashi76
23-10-2007, 00:41
Wie heeft : "Het bloed van Genghis Khan" gezien?Ik.
Lag bij mij in de koelkast....

http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/1999609/2/istockphoto_1999609_blood_tube.jpg

FOCUS
23-10-2007, 05:23
Ik.
Lag bij mij in de koelkast....

http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/1999609/2/istockphoto_1999609_blood_tube.jpg


:smartass::D

remco pardoel
23-10-2007, 05:47
vroeger heette hij Sifu Meijer.

Noel
23-10-2007, 07:05
Vroeger... Toen de Batavieren nog met z'n drieen waren en sifu Meijer niet n paar frietjes van z'n spreekwoordelijke Happy Meal mistte.

@ Ashi76 - reps!

Stonehorn
23-10-2007, 19:13
Voor degenen die hem toch nog graag willen opnemen:

Herhaling: Zaterdag 27-10-2007 09:36 - 10:26 ned. 2

Lee Hottie # 1 fan
23-10-2007, 20:27
wat vond u van het beeld dat geschetst word in de docu sifu?

Stonehorn
23-10-2007, 21:59
wat vond u van het beeld dat geschetst word in de docu sifu?

Heb 'm nog niet gekeken. Ga hem a.s. vrijdag kijken.

zodoon
24-10-2007, 04:17
Heb 'm nog niet gekeken. Ga hem a.s. vrijdag kijken.
hehe waarom heeft u zich sifu meijers genoemd als ik vragen mag? :whistling:

Chimofu
24-10-2007, 05:06
Uitzending is hier terug te zien....
http://player.omroep.nl/?aflID=5740816

Jochem
24-10-2007, 05:08
hehe waarom heeft u zich sifu meijers genoemd als ik vragen mag? :whistling:

vraagt "zodoon" :)

Stonehorn
24-10-2007, 05:14
hehe waarom heeft u zich sifu meijers genoemd als ik vragen mag? :whistling:

Vond het altijd wel een markante persoonlijkheid. En de naam zelf klonk goed.

De dikke nudist
24-10-2007, 05:14
vraagt "zodoon" :)
vraagt "Jochem" :)

Ronald
24-10-2007, 08:55
Vond het altijd wel een markante persoonlijkheid. En de naam zelf klonk goed.
Sifu, op Mixfight hanteren we de regel dat je geen nickname van bekenden mag gebruiken als daardoor verwarring kan ontstaan. Dat betekent dat je rustig een naam als Fedor mag gebruiken. Iedereen weet namelijk dat hij geen Nederlands spreekt en dus ook niet op Mixfight post.
Voor een naam als "Sifu Meijers" geldt echter wat anders. Daarmee kan makkelijk verwarring ontstaan met de echte Sifu Meijers. Ik zou je dan ook willen vragen een ander nickname te kiezen. Zou je deze even naar mij door willen PM'en? Dan zal ik die daarna aanpassen (vergeet daarna niet in te loggen onder je nieuwe naam als je plots geen toegang meer hebt ;) )

zodoon
24-10-2007, 10:11
vraagt "Jochem" :)
vraagt ''O11'' :)







hahaha:cool2:

Khanom Thom
24-10-2007, 11:06
Check deze topic uit 2004 van DT op FT; fighttalk.nl :: View topic - Wie is SIFU MEIJERS (http://www.fighttalk.nl/forum/viewtopic.php?t=1050&highlight=sifu)

Stonehorn
28-10-2007, 01:09
Heb 'm gisteren gekeken. Het blijft een intrigerende persoonlijkheid die dingen voor mekaar krijgt waar velen slechts van dromen: mooie auto's, mooie vrouwen en een heuse staatsontvangst in Mongolie.

Van de weinige beelden die hem in actie toonden, werd ik niet veel wijzer. Hij zal best het een en ander gekund hebben op vechtsportgebied, maar fabelachtig was het niet.

Fr3ddy
28-10-2007, 03:49
Haha, lol toen hij die garagehouder 'Graaf van Horst' maakte! Vermakelijke docu..

ValeTudo
29-10-2007, 22:16
Zomer 2008 wilde ik 7 dagen naar Israel om bij Itay Gil te gaan trainen.
Ik denk dat ik maar Krav Maga laat voor wat het is, ik wil ook net zo worden als Prins Dschero Khan. UFC watch out!

Daarnaast kan ik gewoon in NL blijven en niet naar Israel! Scheelt in kosten, nu alleen nog een zwarte gi en een kapsel van hier tot overmorgen en massa's gouden kettingen! En een quad uiteraard!OT
Itay gaat waarschijnlijk zeer binnenkort een seminar houden bij ons.
Onze instr is nogal close met hem.

Als je interesse hebt kan je altijd een PB sturen :)

ICON
29-10-2007, 22:57
Ik heb kemp beoefend van mn 15e tot mn 17e.
Ik weet t niet helemaal zeker maar vlgs mij is hij degene die toen altijd de examens afnam, hij was de trainer van mijn trainer( als ik het goed heb dus) van al die kamehamehatoei geloof ik nix, maar hij was toen wel ontzettend sterk en heel erg snel.daar ging je niet echt mee lachen

maar ik twijfel dus nog of hij t echt is.