PDA

View Full Version : RESULTS DUTCH OPEN BJJ 2007



yas
22-10-2007, 00:44
Open Class Blue Belts

1 Yves Lambele Behring Belgium/Federal team
2 Ediz Bektas Gracie Barra Caveirinha Germany
3 Frank van Rossum Rickson Gracie Haarlem

Open Class Purple Belts

1 Johnny Larsson Kaisho Sweden
2 Wim Deputter Team Exit Belgium
3 Frederic Spets Team Bad Boys Belgium


Open Class Elite

1 Bruno Mathias Team Brasa France
2 Jesse Gibs Team Augua
3 Remco Rettob “James” Yamasaki Holland

Open Class Female coloured belts
1 Sara Demaesschalck Team Bad Boys Belgium
2 Yasmin Sewgobind Yamasaki Holland
3 Katharina Zink Kylin BJJ Hong Kong


Best Team Dutch Open 2007.

1 Team Exit Belgium
2 Yamasaki Holland
3 Bad Boys Belgium


Elite

class -64 M

Just 1 Fighter

1 Hugo Gollum Gracie Barra Caveirinha Germany


class -82,3 M

1 Aldo Caveirinha de Oliveira Gracie Barra Caveirinha Germany

2 Remco Rettob "James" Yamasaki Holland

3 Bruno Pedras Malicia team Belgium

class +100,5 M

1 Jesse Gibs Team Agua

2 Bruno Mathias ( -94kg). Team Brasa France

3 Gustavo Bresia (-100,5kg) Gracie Barra Caveirinha Germany

Purple

class -70 M

1 Maurice Goffart Team Exit Belgium

2 Philippe Nicolle Kaisho Sweden

class -82,3 M

1 Wim Deputter Team Exit Belgium

2 Glender Assuniciao Malicia Team Belgium

3 Bart Creemers Team Bad Boys Belgium

class -88,3 M

1 Johnny Larsson Kaisho Sweden

2 Frederic Spets Team Bad Boys Belgium

class -94,3 M

1 Guillaume Duranton Behring Belgium/Federal team

2 Farbold Fadami Gracie Barra Caveirinha Germany

Blue Belts

class -70 M

1 Tim Bachot Team Exit Belgium

2 Vakhid Alabaev Team Exit Belgium

3 Ydir Kamal Brasa France

class -76 M

1 Lee Lei Woo Team Agua

2 Kenny Polmans Team Bad Boys Belgium

3 Danny Kruithof Rickson Gracie Roterdam

class -82,3 M

1 Jefferson '' Malicia Team Belgium

2 Michael Stauder Yamasaki Holland

3 Horacio Nemseff BJJ Purmerend

class -88,3 M

1 Christophe Deferme Team Exit Belgium

2 Henk Heneweer Team Agua

3 Christian Fuhr Yamasaki Holland

class -94,3 M

1 Remco van der Brink Budo Academy Physical Ede

2 Yves Lambele Behring Belgium/Federal team

3 Dennis Wong Team Bad Boys Belgium

class -100,5 M

NO Fighters

class +102,5 M

1 Raoul Hywatt Rickson Gracie Haarlem

2 Frank van Rossum Rickson Gracie Haarlem

3 John Dequick Behring Belgium/Federal team

White Belts

class -64 M

1 Christiaan Elderson Rickson Gracie Roterdam

2 Joey Lathouwers Team Exit Belgium

3 Tarci ' Ze Marcello Belgium

class -70 M

1 Khoetyev Tamerlan Team Exit Belgium

2 Wouter Vanloffelt Team Bad Boys Belgium

3 Dennis Beckx UCT Spartans

class -76 M

1 Sikko van ;t Klooster Yamasaki Holland

2 Wouter Smilde UCT Spartans

3 Yael Tersluijsen Yamasaki Holland

class -82,3 M

1 Brian van Miltenburg Budo Academy Physical Ede

2 Sebastian Kurek Gracie Barra Germany

3 Eric Bauw BJJ Gemert

class -88,3 M

1 Jeroen Putzeys Team Bad Boys Belgium

2 Crespo Anthony Malicia Team Belgium

3 Tom Vandepoel Team Exit Belgium

class -94,3 M

1 Lukas Turecek Izngle Prague

2 Checkwa Aneka Yamasaki Holland

3 Nicolas Malfeyt Team Exit Belgium

class -100,5 M

1 Paulo Brasil Malicia team Belgium

2 Ron van der Aar Rickson Gracie Haarlem

class +100,5 M

1 Francis " Team Agua

2 Bas van de Wolk Yamasaki Holland

3 Hans van Essen Rickson Gracie Haarlem

class -67 V

1 Jilly Lathouwers Team Exit Belgium

2 Soraida van Ommeren UCT Spartans

3 Adinde Jansen Team Exit Belgium

Jeru
22-10-2007, 01:52
Thanks!
Okee dan Hiwat! Goed gedaan!! Alleen idd wat pondjes zwaarder dan een aantal jaartjes terug ;)

GB
22-10-2007, 03:22
hahaha..........zo erg is het nou ook weer niet ouwe...........ik zat in de klasse daaronder........maar daar waren geen tegenstanders, dus heb ik een klasse zwaarder gedaan. Maar thanks amigo! Kom een keer mee trainen!!

Jeru
23-10-2007, 07:02
Eerst even op vakantie ;)

Christophe
23-10-2007, 16:45
Balen dat ik door de timing niet aan de open klasse mee kon doen ... maar wel erg leuk dat Team Exit met zulk een voorsprong de Teambeker heeft gewonnen! :thup:

Christophe
24-10-2007, 01:31
Best Team Dutch Open 2007.

1 Team Exit Belgium
2 Yamasaki Holland
3 Bad Boys Belgium


Ik wou even kijken met welke puntenvoorsprong we afgelopen weekend de teambeker gewonnen hadden op de Dutch Open, toen ik het volgende berekende:

1) Team Exit Belgium - 66 punten
2) Yamasaki Holland - 27 punten
3) Bad Boys Belgium - 30 punten

Ik heb de resultaten uitgeprint, en het 2 x naberekend, en ik kom steeds hetzelfde uit. Volgens het officiële reglement (International Brazilian Jiu-Jitsu Federation (http://www.ibjjf.com)) is een eerste plaats 9 punten, een tweede 3 punten en een derde plaats 1 punt waard.

1) Team Exit Belgium - 6 1st places, 3 2nd places and 3 3rd places
2) Team Yamasaki Holland - 1 1st place, 5 2nd places and 3 3rd places
3) Team Bad Boys Belgium - 2 1st places, 3 2nd places and 3 3rd places

We wachten de reactie van de organisatie af! ;)

Jochem
24-10-2007, 01:38
Ik wou even kijken met welke puntenvoorsprong we afgelopen weekend de teambeker gewonnen hadden op de Dutch Open, toen ik het volgende berekende:

1) Team Exit Belgium - 66 punten
2) Yamasaki Holland - 27 punten
3) Bad Boys Belgium - 30 punten

Ik heb de resultaten uitgeprint, en het 2 x naberekend, en ik kom steeds hetzelfde uit. Volgens het officiële reglement (International Brazilian Jiu-Jitsu Federation (http://www.ibjjf.com)) is een eerste plaats 9 punten, een tweede 3 punten en een derde plaats 1 punt waard.

1) Team Exit Belgium - 6 1st places, 3 2nd places and 3 3rd places
2) Team Yamasaki Holland - 1 1st place, 5 2nd places and 3 3rd places
3) Team Bad Boys Belgium - 2 1st places, 3 2nd places and 3 3rd places

We wachten de reactie van de organisatie af! ;)

in game-termen noem je zoiets "Ownage". :D

Christophe
24-10-2007, 01:42
in game-termen noem je zoiets "Ownage". :D

Meaning?! (ik ben geen gamer)

Jochem
24-10-2007, 01:47
ownage, of Pwned, Owned.

wikipedia

Ownage is een Engels (http://nl.wikipedia.org/wiki/Engels) neologisme. Het betekent zoveel als het zijn van de allerbeste.
Het is afgeleid van het Engelse werkwoord (http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkwoord) to own (bezitten). De variant pwn wordt ook vaak gebruikt, dit is een typfout (http://nl.wikipedia.org/wiki/Typfout) die in de loop van de tijd opzettelijk gebruikt begon te worden. Ook wordt het gebruikt in de Canadese internetserie "Pure-Pwnage". De makers van de show spreken het uit als "own", hoewel dit ter discussie staat. Het woord is ontstaan in de wereld van de computerspellen. Het wordt ook gebruikt als iemand een ander overtreft in iets. You're owned! betekent dan : Ik heb jou overtroffen. Bij het hacken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hacken) van een computer (http://nl.wikipedia.org/wiki/Computer) wordt deze term ook gebruikt.

Christophe
24-10-2007, 01:51
ownage, of Pwned, Owned.

wikipedia

Ownage is een Engels (http://nl.wikipedia.org/wiki/Engels) neologisme. Het betekent zoveel als het zijn van de allerbeste.
Het is afgeleid van het Engelse werkwoord (http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkwoord) to own (bezitten). De variant pwn wordt ook vaak gebruikt, dit is een typfout (http://nl.wikipedia.org/wiki/Typfout) die in de loop van de tijd opzettelijk gebruikt begon te worden. Ook wordt het gebruikt in de Canadese internetserie "Pure-Pwnage". De makers van de show spreken het uit als "own", hoewel dit ter discussie staat. Het woord is ontstaan in de wereld van de computerspellen. Het wordt ook gebruikt als iemand een ander overtreft in iets. You're owned! betekent dan : Ik heb jou overtroffen. Bij het hacken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hacken) van een computer (http://nl.wikipedia.org/wiki/Computer) wordt deze term ook gebruikt.

Nou, nou ... zolang we maar winnen vind ik het best! ;)

Briant
24-10-2007, 02:21
Ik wou even kijken met welke puntenvoorsprong we afgelopen weekend de teambeker gewonnen hadden op de Dutch Open, toen ik het volgende berekende:

1) Team Exit Belgium - 66 punten
2) Yamasaki Holland - 27 punten
3) Bad Boys Belgium - 30 punten

Ik heb de resultaten uitgeprint, en het 2 x naberekend, en ik kom steeds hetzelfde uit. Volgens het officiële reglement (International Brazilian Jiu-Jitsu Federation (http://www.ibjjf.com)) is een eerste plaats 9 punten, een tweede 3 punten en een derde plaats 1 punt waard.

1) Team Exit Belgium - 6 1st places, 3 2nd places and 3 3rd places
2) Team Yamasaki Holland - 1 1st place, 5 2nd places and 3 3rd places
3) Team Bad Boys Belgium - 2 1st places, 3 2nd places and 3 3rd places

We wachten de reactie van de organisatie af! ;)

Hebben ze misschien rekening gehouden met waar die medailles gewonnen zijn? Dat open klasse wat zwaarder mee telt dan de reguliere klassen? En eventueel met de banden divisies ook een verdeling...

Gewoon een brainstorm hoor, ik heb geen idee.

Christophe
24-10-2007, 16:48
Hebben ze misschien rekening gehouden met waar die medailles gewonnen zijn? Dat open klasse wat zwaarder mee telt dan de reguliere klassen? En eventueel met de banden divisies ook een verdeling...

Gewoon een brainstorm hoor, ik heb geen idee.

Dat zijn dingen die je mag doen bij gelijk puntenaantal ... wat hier niet het geval is!

Christophe
24-10-2007, 18:31
Bron: International Brazilian Jiu-Jitsu Federation (http://www.ibjjf.com/rules.htm)

ARTICLE 11º- Awarded points according to the athletes classification

a-) First place: 9 points

b-) Second place: 3 points

c-) Third place: 1 point


ARTICLE 12º- When there is a tie situation between teams in a tournament

a-) Larger number of gold medals

b-) Larger number of silver medals

c-) Higher rank champion

d-) Heavier champion

yas
24-10-2007, 19:19
ik heb ff gechecked..er zit idd een fout in de results..Lee Lei Woo valt onder team Yamasaki Holland..zal t ff aanpassen, daarmee wordt iig de 27 punten --> 36 punten!! goed gedaan trouwens leetje hehe

slickensmooth
25-10-2007, 04:29
hahahah wat een verklaring.. dat moet een grap zijn..

creontes in full effect maar goed.

Christophe
25-10-2007, 18:13
hahahah wat een verklaring.. dat moet een grap zijn..

creontes in full effect maar goed.

:D

yas
25-10-2007, 23:16
ik dacht dat de verklaring was.., maar: yamasaki is tweede geworden omdat zij van de 16 deelnemers 9 mensen hadden die 1, 2 of 3 werden. Alleen Exit kon dat overtreffen. Zij hadden 600 punten, wij 375 en bad boys zat daar weer iets onder.

mods-->ik kan helaas niets editten??

Jochem
26-10-2007, 00:16
Laat je niet gek maken door dat stelletje belgen yas, we weten allemaal dat hun minpunten krijgen vanwege het guardjumpen.

Christophe
26-10-2007, 00:29
ik dacht dat de verklaring was.., maar: yamasaki is tweede geworden omdat zij van de 16 deelnemers 9 mensen hadden die 1, 2 of 3 werden. Alleen Exit kon dat overtreffen. Zij hadden 600 punten, wij 375 en bad boys zat daar weer iets onder.

mods-->ik kan helaas niets editten??

600 punten??? Hoe bereken je dat?! De officiële manier van puntenberekenen staat in één van m'n vorige posts, en dat heeft niks met het aantal deelnemers te maken!

Christophe
26-10-2007, 00:33
Something smells fishy around here! ;)

Vision
26-10-2007, 09:39
We waren maar met 9vechters en toch 8 medailles :D
Dan is een derde plaats voor het team nog niet slecht :)

Greetz,

Vision

Christophe
28-10-2007, 22:22
ik dacht dat de verklaring was.., maar: yamasaki is tweede geworden omdat zij van de 16 deelnemers 9 mensen hadden die 1, 2 of 3 werden. Alleen Exit kon dat overtreffen. Zij hadden 600 punten, wij 375 en bad boys zat daar weer iets onder.

600 punten??? Hoe bereken je dat?! De officiële manier van puntenberekenen staat in één van m'n vorige posts, en dat heeft niks met het aantal deelnemers te maken!

Ik ben hier toch echt benieuwd naar! Volgens wat ik hoor is Lee Lei Woo écht wel van Team Agua, en hoe je de teamresultaten bereken heb ik een paar posts hierboven duidelijk laten zien.

Hoe dat er dan opeens aan "600 en 375" punten geraakt wordt is me dus echt een raadsel, maar Yasmine, jij bent wereldkampioene en ik niet ... dus leg het me eens even uit! ;)

Christophe
29-10-2007, 19:20
Yasmine?

BBC
29-10-2007, 20:00
Eerlijk gezegd...Doet het er eigenlijk iets toe? Jullie hebben ruim gewonnen, proficiat.
Begint me zo'n beetje te lijken op de mug die komma's neukt op laag water, neen? ;)

PS: Christophe, nogmaals bedankt voor een leuk gevecht. Heb ik eindelijk zelf eens mogen ondervinden hoe ongenadig je americana game vanuit mount is. Nice.

Jochem
29-10-2007, 20:02
Christophe "Pitbull" Deferme heeft zich weer ergens in vastgebeten. :D.

go Christophe!

edit; BBC het gaat niet om zijn team, maar om het feit dat de 2e en 3e plaats zijn omgewisseld zonder een duidelijke verklaring. Bad Boys en Team Yamasaki.

Christophe
29-10-2007, 20:31
Eerlijk gezegd...Doet het er eigenlijk iets toe? Jullie hebben ruim gewonnen, proficiat.
Begint me zo'n beetje te lijken op de mug die komma's neukt op laag water, neen? ;)

PS: Christophe, nogmaals bedankt voor een leuk gevecht. Heb ik eindelijk zelf eens mogen ondervinden hoe ongenadig je americana game vanuit mount is. Nice.

Beste BBC, ik wil helemaal niet kommaneuken of extra lang de aandacht erop vestigen dat Exit zo ruim heeft gewonnen (;)), maar ik ben absoluut voorstander van open communicatie en correcte uitslagen. Zoals Jochem al zei heeft het zelfs niks met Exit te maken, maar inderdaad met de ranking van Yamasaki / Bad Boys.

Ik ben er van overtuigd dat er hier geen intentioneel "bedrog" van Yamasaki is betreffende de 2de en 3de plaats in de teamranking, maar ik zou wel op prijs stellen dat ze even de tijd nemen om de correcte puntenberekening te doen en de juiste uitslag hier dan zetten. En als dat niet dezelfde is als degene die ze aanvankelijk hadden gepost, kan dat vergeven worden, maar dan moet het wel even eerlijk gepost worden. ;)

BBC
29-10-2007, 20:46
I stand very much corrected. Ik dacht dat het om het om de punten van Exit ging.

Om het goed te maken: een fijne link

http://www.youtube.com/watch?v=sHzdsFiBbFc

Christophe
29-10-2007, 21:34
I stand very much corrected. Ik dacht dat het om het om de punten van Exit ging.

No problemo amigo!


Om het goed te maken: een fijne link

http://www.youtube.com/watch?v=sHzdsFiBbFc

Hahahaha, gek! Je lijkt op een Tim bij Exit (we hebben er 3), die doet ook altijd van die gekke dingen bij posts.

Eén van zijn meest recente, als voorbeeld:


Of ik fake een dubbel leg waarna ik toch een gaurd jump fake doe zodat ik toch die single leg kan pakken om dan in guillotine terecht te komen waar ik een tap fake zodat hij los laat en ik dan naar een flying heelhook ga, maar dat mag niet want het is BJJ waardoor de arbitter er tussen komt hoewel ik niets had aangezet aangezien het fake was. Ik roep en tier en fake dan een hartstilstand zodat ik snel weg kan raken voor ze ontdekken dat de 20€ inschrijving die ik betaald had ook fake was.




En voor de entertainment fake tetten!!!


http://www.bullz-eye.com/Models/200409Amber/Amber-04.jpg

Te bewonderen op Vechtsporten :: Index (http://www.ken.be/forum) ;)

Christophe
29-10-2007, 23:38
Maar effe serieus ... we wachten nog altijd vol ongeduld op een reactie van Yasmine, of iemand anders van Yamasaki!

Christophe
30-10-2007, 17:00
Reminder! ;)

Christophe
30-10-2007, 20:35
Reminder II :confused:

yas
30-10-2007, 21:53
alstublieft, nog ff geduld. wat ik op dit moment weet is dat er dus geen gebruik is gemaakt van het int. puntensysteem. binnenkort een heldere uitleg!

Christophe
30-10-2007, 22:08
alstublieft, nog ff geduld. wat ik op dit moment weet is dat er dus geen gebruik is gemaakt van het int. puntensysteem. binnenkort een heldere uitleg!

Ok, thanks Yasmine! Ik kijk er naar uit! :thup:

yas
31-10-2007, 19:00
ik hoop bij deze dat de FCI is afgerond ;)

1e plaats = 75 punten
2e plaats =37,5 punten
3e plaats =25 punten

Team Bad Boys Belgium
Team Bad Boys Belgium 75 Jeroen Putzeys
Team Bad Boys Belgium 75 Sara Demaesschalck
Team Bad Boys Belgium 37,5 Kenny Polmans
Team Bad Boys Belgium 37,5 Frederic Spets
Team Bad Boys Belgium 37,5 Wouter v Loffelt.
Team Bad Boys Belgium 25 Bart Creemers
Team Bad Boys Belgium 25 Dennis Wong
Open class Purple 25 Fredreric Spets
Totaal 337,5 points

Yamasaki

Yamasaki Holland 75 Lei Lei Woo
Yamasaki Holland 75 Sikko van ;t Klooster
Yamasaki Holland 37,5 Bas van de Wolk
Yamasaki Holland 37,5 Remco Rettob "James"
Yamasaki Holland 37,5 Michael Stauder
Yamasaki Holland 37,5 Checkwa Aneka
Yamasaki Holland 37,5 Yasmin Sewgobind
Yamasaki Holland 25 Christian Fuhr
Yamasaki Holland 25 Yael Tersluijsen
Open Class Elite 25 Remco Rettob
Totaal 412,50

Christophe
31-10-2007, 20:07
ik hoop bij deze dat de FCI is afgerond ;)


Euh ... eigenlijk niet! :blush:

Ik vraag me af waar deze "speciale" puntentelling vandaan komt, en waarom jullie deze hebben gebruikt?!

Vooral omdat jullie er alles aan doen om zo éénduidig mogelijk het originele Braziliaanse model voor wedstrijden te handhaven (weging net voor het 1ste gevecht, gi checker, etc.), wat ik ten zeerste op prijs stel.

Maar vooral ook omdat jullie het officiële reglement van het IBJJF in jullie "informatiefolder" over de Dutch Open 2007 hebben gezet, en daaruit komt volgend uittreksel:

Awarded points according to the athletes classification
a-) First place: 9 points
b-) Second place: 3 points
c-) Third place: 1 point

When there is a tie situation between teams in a tournament
a-) Larger number of gold medals
b-) Larger number of silver medals
c-) Higher rank champion
d-) Heavier champion


Ik wil echt niet moeilijk (blijven) doen ... maar begrijp je dat ik moeite heb om te snappen waar jullie "speciale" puntentelling plots vandaan komt, en hoe dit allemaal in elkaar zit?!

Partijdigheid, hypocrisie, McDojo'ism, etc. zijn allemaal dingen die ik niet met BJJ kan vereenzelvigen ... en daarom dat ik graag zou hebben dat alles éénduidig, eerlijk en correct verloopt. Het is natuurlijk niet mijn tornooi, dus ik heb er helemaal niks over te zeggen. Maar ik weet dat "het management" van Yamasaki de allerbeste bedoelingen heeft met de sport, en de groei ervan blijvend wil stimuleren (en daar altijd erg veel voor gedaan heeft) ... en daarom dat ik deze situatie zo ontzettend vreemd vind.

Maar misschien ben ik de enige, en is dit - daardoor - een grote sheet in een fles. ;)

Christophe
31-10-2007, 20:10
Yamasaki Holland 75 Lei Lei Woo


Dit is ook erg onduidelijk vind ik. Hoort Lee Lei Woo nu bij Yamasaki Holland of Team Agua?! Ik hoor langs alle kanten dat hij van Team Agua is, maar misschien dat hij "multifunctioneel" inzetbaar is naargelang de resultaten?! ;)

Amazing James
31-10-2007, 21:50
Dit is ook erg onduidelijk vind ik. Hoort Lee Lei Woo nu bij Yamasaki Holland of Team Agua?! Ik hoor langs alle kanten dat hij van Team Agua is, maar misschien dat hij "multifunctioneel" inzetbaar is naargelang de resultaten?! ;)

Zover ik weet heeft hij dit zelf aangegeven bij Mathieu om voor Team Yamasaki uit te komen. De puntentelling die wij elk jaar gehanteerd hebben en die Yas hierboven beschreven heeft. Komt van de programmeur die de applicatie gemaakt heeft om de brackets in te kunnen delen. We hebben hier ook verder niet bij stil gestaan. Totdat jij hierover begon te zeiken ;-)
Misschien voor volgend jaar dat we de officiele puntentelling gebruiken.

Christophe
31-10-2007, 23:34
Zover ik weet heeft hij dit zelf aangegeven bij Mathieu om voor Team Yamasaki uit te komen. De puntentelling die wij elk jaar gehanteerd hebben en die Yas hierboven beschreven heeft. Komt van de programmeur die de applicatie gemaakt heeft om de brackets in te kunnen delen. We hebben hier ook verder niet bij stil gestaan. Totdat jij hierover begon te zeiken ;-)
Misschien voor volgend jaar dat we de officiele puntentelling gebruiken.

Duidelijk, bedankt Remco! :thup:


Totdat jij hierover begon te zeiken ;-)

:eek: