PDA

View Full Version : dick vrij



connect
22-10-2007, 22:04
wat ik me afvroeg is wat is het fightrecord van dick vrij?

op sherdog zag ik wel wat staan maar 6 partijen ofzo.

De man van 14K
22-10-2007, 22:38
staat dat niet in de royal rumble waar hij geinterviewd is?

makavelli
23-10-2007, 02:06
beetje lastig om te zeggen denk ik omdat in er in het begin van rings japan heel veel 'works' bij zaten.

Roover
23-10-2007, 04:17
De database van Full Contact Fighter heeft wat meer:

http://fcfighter.brinkster.net/fighter.asp?FighterID=9630

micha
23-10-2007, 04:24
Dick is en blijft een topper.

FOCUS
23-10-2007, 04:26
dick vrij is een icoon,
wat zn fightcard ook zegt

Kalikula
23-10-2007, 05:14
Hallo iedereen. Ben nieuw op deze site. Zat net een wedstrijd van Vrij te kijken op youtube, en zag dat daar een puntensysteem gehanteerd werd dat ik niet kende. Het was alsware twee levensbalkjes voor elke vechter, die je ook in vechtspelletjes ziet. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt, waar dit gebruikt werd en tot wanneer (als dit tenminste afgeschaft is)?

De dikke nudist
23-10-2007, 05:41
Als ik het me goed herinner is er een balkje van vier hokjes voor de "downs".
En een balkje van twee of drie hokjes voor de rope escapes.

Balkje vol => gevecht voorbij.

bloody
25-10-2007, 04:13
he volgens die link van fc fighter heeft hij tegen hans nijman gestaan! Die zijn toch vrienden ?

Ronald
25-10-2007, 05:55
Hallo iedereen. Ben nieuw op deze site. Zat net een wedstrijd van Vrij te kijken op youtube, en zag dat daar een puntensysteem gehanteerd werd dat ik niet kende. Het was alsware twee levensbalkjes voor elke vechter, die je ook in vechtspelletjes ziet. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt, waar dit gebruikt werd en tot wanneer (als dit tenminste afgeschaft is)?
Gebruikten ze dat bij Pancrase vroeger ook niet?

Tony
25-10-2007, 07:30
jupz... zoiets kan ik me ook nog herinneren ja..

elke keer als een opponent down ging ofzo.. dan verbrak de referee het gevecht. En dan kreeg de vechter een minpunt dacht ik.

die bekende partij van bas rutten vs frank shamrock had in elk geval die punten telling.

makavelli
25-10-2007, 07:49
he volgens die link van fc fighter heeft hij tegen hans nijman gestaan! Die zijn toch vrienden ?

das dus een work, oftewel vooraf afgesproken wie er wint..

detje
25-10-2007, 09:10
das dus een work, oftewel vooraf afgesproken wie er wint..
heb je Dick z'n partij tegen Paul"polarbear"Varelans gezien? toch ging hij heel apart knock-out...er leek weinig loos, maar plotseling was het afgelopen, en die partij van Hans Nijman tegen Barrington Patterson ging Hans ook heel vreemd knockie..

micha
25-10-2007, 14:50
heb je Dick z'n partij tegen Paul"polarbear"Varelans gezien? toch ging hij heel apart knock-out...er leek weinig loos, maar plotseling was het afgelopen, en die partij van Hans Nijman tegen Barrington Patterson ging Hans ook heel vreemd knockie..


tegen Varelans was ik bij en dat was zeker niet afgesproken

Marco
25-10-2007, 17:27
Tegen Varelans was Dick Vrij uitgeput, lees de laatste Royal Rumble maar ff staat het allemaal in.

Remco
25-10-2007, 17:33
Apart?

Dat was een van de meest historische KO's uit de vaderlandse vechtsportgeschiedenis. Wat een partij en wat ging iedereen op de banken. Commentaar Varelans achteraf: "This is where the men separate from the boys".

Dick ging ronde 1 helemaal los. Ronde 2 was het op en bleek Varelans meer incasseringsvermogen te hebben dan iedereen zich voor kon stellen.

Koude rillingen!

TOON
25-10-2007, 18:13
dacht inderdaad dat de partij binnen twee minuten over zou zijn...echter die amerikaan bleef iedere keer staan... Dick was inderdaad helemaal kapot, volgens mij komt dat je incasseringsvermogen ook niet helemaal ten goede...

makavelli
25-10-2007, 22:47
Tegen vareleans had dick een pepmiddel gebruikt ephedra of efedrine ofzo daardoor had hij zich helemaal opgeblazen in de eerste ronde

Ralph
25-10-2007, 23:50
Ff wat oude partijen... altijd leuk om te zien

Dick Vrij vs Volk Han:
http://www.youtube.com/watch?v=lWpE_IbM05w

Dick Vrij vs Bitsadze Tarieli:
http://www.youtube.com/watch?v=-z592gUF88M

Nobuaki Kakuda vs. Dick Vrij:
http://www.youtube.com/watch?v=a8J3SBWZzDc

bquiroga
26-10-2007, 00:02
nobuaki kakuta vs dick fly.. LOL!

connect
26-10-2007, 21:53
zo best wel bizar dat ie die eerste partij nog uit handen geeft.
ik vond dick ze fysiek ook een stuk minder zeg dit was voor ze kuurtje zeker
en ze vechtstijl vind ik ook een stuk minder dan de partijen die ik van hem gezien had.

Italian*Berlusconi*
26-10-2007, 22:08
na de partij tegen varelans laat r. wustenburg echt zien hoe een slechte ringspeaker te werk moet gaan... echt wat die daarna roept, ben blij dat het in het nl'ds was en niet in het engels.. zou me doodschamen...

Highline
26-10-2007, 22:21
na de partij tegen varelans laat r. wustenburg echt zien hoe een slechte ringspeaker te werk moet gaan... echt wat die daarna roept, ben blij dat het in het nl'ds was en niet in het engels.. zou me doodschamen...

wat dan? :D nu heb je me nieuwsgierig gemaakt

Italian*Berlusconi*
26-10-2007, 22:34
wat dan? :D nu heb je me nieuwsgierig gemaakt

wustenburg na de wedstrijd, en Dick ligt nog half KO.. roept wustenburg op de mic van "Als dit een kickbox of box partij geweest was, had DIck zeker op punten voor gestaan en gewonnen, maar ja" en zo ging die nog even door... echt apart.. en nogmaals, blij dat die amerikanen geen NL'ds kunnen want dit heb ik op nog geen ander buitenlands gala mee gemaakt, dat de ringspeaker zijn eigen voorkeursvechters heeft..en dat laat merken..

RedDawn
27-10-2007, 00:02
Dick Vrij heeft in totaal 62 wedstrijden in RINGS gevochten. Daarvan heeft hij er 34 gewonnen, 27 verloren en 1 partij eindigde in een no-contest.

FOCUS
27-10-2007, 00:05
Ja allemaal commentaar en aanmerkingen (doe ik ook graag hoor) maar het waren wel de dagen van het Freefight. Zie het in die tijdgeest. Deze manier van vechten was nog vrij onbekend en had een slechte naam, er deden echt geen puntenvechters mee, het waren allemaal stuk voor stuk bikkels die niet bang aangelegd waren. Dick Vrij was voor mij een blonde REUS, met die aggressieve kop en dat grote lijf van hem!!!
Ik had deze partijen op videoband, bekeek ze vaak en ik was onder de indruk! Zie die partijen tegen die achtergrond, het vechten is geevolueert, maar als Dick Vrij nu in zn Prime was geweest, had ie ook een andere stijl en manier van vechten gehad.
Leuk, je ziet duidelijk de Karate achtergrond en het grondvechten was nog in zn kinderschoenen wat FreeFight betreft.
blijft leuk om te kijken, maar misschien dat mensen die wat jonger zijn er anders tegen aan kijken.

Remco
27-10-2007, 00:06
Italian heeft gelijk. Dat vond ik ook een enorme afknapper. Het publiek was massaal in verwarring dat hun Dickie van die lelijke dikke Amerikaan verloor. Dick was echt volledig out.

Ronald was kennelijk wat bang dat het uit de hand zou lopen en presenteerde het publiek een soort 'goedmakertje'. Italian gaf de letterlijke tekst al aan. Hij had voorgestaan op punten.... zucht.

Italian*Berlusconi*
27-10-2007, 00:19
Tuurlijk waren het andere tijden.. het waren toen nog de tijden van stijl tegen stijl.. karate tegen boksen etc.. met regels dat wel..
Probeer al een tijd die rings 10th anniversary te regelen.... waar kan ik die eventueel bestellen??

mankind
27-10-2007, 00:27
Die laatste partij, dat is tog die ref van k-1 of niet dan?

FOCUS
27-10-2007, 00:31
Die laatste partij, dat is tog die ref van k-1 of niet dan?


nou je het zegt:)

Italian*Berlusconi*
27-10-2007, 00:33
die kleine draait al heeeeel lang mee.. in meerdere disiplines.. Kickboxen, karateka van hoog nivo, freefight ook dus..

De man van 14K
27-10-2007, 01:10
Dick Vrij heeft in totaal 62 wedstrijden in RINGS gevochten. Daarvan heeft hij er 34 gewonnen, 27 verloren en 1 partij eindigde in een no-contest.


das een hoop, met redelijk wat verlies partijen

smaab
27-10-2007, 01:47
Ziet er allemaal nogal half echt half gespeeld uit, maar wel hard.

Italian*Berlusconi*
27-10-2007, 04:30
Ziet er allemaal nogal half echt half gespeeld uit, maar wel hard.

dat was ook zo met sommige partijen in RINGS in die tijd in japan.

detje
27-10-2007, 05:48
bedankt voor de verduidelijking over die partij van hem tegen "polarbear"
ik was zelf bij zijn afscheidspartij tegen patterson in de arena en dat was ook een beste knalpartij die vrij eigenlijk niet kon verliezen..Dick was net zijn vader verloren toenertijd en ik had echt het idee dat hij die laatste partij extra kracht had om nog 1 keer te vlammen, ook door de boosheid die hij op dat moment in zich had..patterson maakte geen schijn van kans, terwijl dat toch ook geen kleine jongen was

alf
27-10-2007, 07:44
Dick Vrij is een slager van nederlandse bodem. Ik ben blij als ik hem zie vechten. Antillen thailand japan. Gelukkig was ik er live bij toen hij barrington patterson verkr8te met zijn schoppen.

Hammerkick
27-10-2007, 16:05
Dick Vrij heeft in totaal 62 wedstrijden in RINGS gevochten. Daarvan heeft hij er 34 gewonnen, 27 verloren en 1 partij eindigde in een no-contest.
Kan je zijn ranglijst met de namen, niet een keer plaatsen ?
Alvast bedankt !