PDA

View Full Version : hanshi joop reilman/taikishin karate



taikishin-emmen
26-10-2007, 07:20
Hanshi joop reilman bekende naam binnen de vechtsportwereld komt met een nieuwe vechtstijl genoemd TAIKISHIN. hij is de laatste 8jaar contstand bezig geweest met taikishin en heeft in zijn ruim 40jaar vechtsportervaring(kyokushin 8de dan)(goyu ryu 4de dan)(shotokan 3de dan) de beste technieken uit zijn ervaringen binnen de sporten gehaald en heeft dit toegepast tot 1stijl en noemde dit taikishin karate .kenmerkend voor deze stijl is dat er geen grote standen zijn.alles wordt gedaan vanuit een natuurlijke houding.taikishin begint nu al zen vruchten af te werpen.Het bijzondere aan taikishin is dat je leert omgaan met agressie en energie. en je maakt gebruik van de kracht van je tegenstander met behoud van je eigen krachten. deze nieuwe karate stijl is keihard en stamt af van het kyokushin karate. full contact dus en keihard.....na ruim 40jaar ervaring en veel ervaringen rijker binnen de vechtsport komt hanshi joop reilman(secretatiaat ibk 8de dan dus met taikishin..mocht je nog nieuwsgierig zijn kijk dan is op:

www.taikishin.com (http://www.taikishin.com)

osu!!

groeten,
taikishin team reilman!!!

Patty
26-10-2007, 22:58
OSU !

FOCUS
27-10-2007, 00:30
Je ziet niet iedere dag dat een nwe stijl ontwikkeld wordt. Vrij uniek lijkt me.
Ik heb daarom een aantal vragen, uit pure nieuwsgierigheid;

uit welke stijlen hebben jullie geput? Zijn de bewegingen onveranderd of aangepast?

Een stijl kenmerkt zich als het goed is door bepaalde ideeen.
Technieken/bewegingen zijn de uiting van die ideeen. Haal je slechts een enkele beweging uit een stijl, is die ene -losse- beweging dan nog volgens hetzelfde idee uit te voeren? Of is er eerst een idee gevormd en is later een 'zoektocht' onstaan naar technieken die daarbij pasten?

Aikido en bijv Ashihara karate proberen beiden -in verschillende mate-
de kracht van de tegenstander te gebruiken of af te leiden. Toch zijn het hele verschillende manieren om te vechten.
Hoe kenmerkt jullie stijl zich?

Het zijn gewoon wat vragen om een beeld te vormen, het is niet als (negatieve) kritiek bedoeld.
Ik vind het interessant om te horen hoe een stijl zich kan ontwikkelen/veranderen in de loop van de tijd. Er moet een soort onvrede, of gevoel van incompleetheid zijn geweest om verder te zoeken....

Ik weet het, als ik het echt wil weten, moet ik het ervaren,
maar het zou denk ik voor meer forumbroeders leuk zijn om hier wat meer over te vertellen

hoe dan ook succes met de dojo.

paul_r
27-10-2007, 00:50
kijk eens op de site zou ik zeggen..daar kun je ook al veel informatie van af halen...http://www.taikishin.com

osu!!

FOCUS
27-10-2007, 01:17
heb ik gedaan,
vandaar mn vragen;)

Patty
27-10-2007, 02:00
Osu Focus,

Bedankt voor je interesse! :thup:
Onze website is sinds gisteren online gegaan.
Er staat wel een beetje info op, maar technieken en meerdere info volgen zo spoedig mogelijk. We zijn er hard mee bezig om zoveel mogelijk info over deze mooie stijl te geven.
Hou de website goed in de gaten, er is dagelijks een update! :D

OSU! Patty.

chief108
27-10-2007, 02:42
Emmen is goed bezig :p

Effective
27-10-2007, 19:55
Deze stijl doet me erg denken aan het Taikiken (Sawai/Kallenbach) als ik dit zo lees, is het niet zo dat Reilman net als Kallenbach hier ook invloeden van Kenichi Sawai in gebruikt?

OSU

Patty
27-10-2007, 21:37
Deze stijl doet me erg denken aan het Taikiken (Sawai/Kallenbach) als ik dit zo lees, is het niet zo dat Reilman net als Kallenbach hier ook invloeden van Kenichi Sawai in gebruikt?

OSU
Onder andere, ja. Maar ook uit het Kyokushin en Kung-Fu, en van zn vader heeft hij ook het een en ander geleerd. Die vertelde hem dus dat kleinere standen beter waren omdat je dan in een natuurlijke houding staat. En het werkt ook echt. Ik heb een poosje Goju Ryu gedaan voordat ik bij Reilman ging trainen. En in o.a. Goju en Kyokushin heb je dus grote standen zoals b.v. de zenkutsu dachi, o.a. die stand gebruiken we dus niet bij Taikishin.

Bud S
27-10-2007, 21:39
Bij deze wens ik Hansie Reilman veel osu
osu !

Effective
27-10-2007, 21:47
Onder andere, ja. Maar ook uit het Kyokushin en Kung-Fu, en van zn vader heeft hij ook het een en ander geleerd. Die vertelde hem dus dat kleinere standen beter waren omdat je dan in een natuurlijke houding staat. En het werkt ook echt. Ik heb een poosje Goju Ryu gedaan voordat ik bij Reilman ging trainen. En in o.a. Goju en Kyokushin heb je dus grote standen zoals b.v. de zenkutsu dachi, o.a. die stand gebruiken we dus niet bij Taikishin.

Thanks voor je reply, klinkt goed! Ik heb ook een hekel aan die diepe standen in onze kata en kihon (kyokushin).., ik ben zwaargewicht dus dat drukt altijd 'lekker' op de knieën (kiba dachi ed) Anyways, succes daar in Emmen!

OSU!!

paul_r
28-10-2007, 21:40
osu!!!

Patty
29-10-2007, 04:46
Thanks voor je reply, klinkt goed! Ik heb ook een hekel aan die diepe standen in onze kata en kihon (kyokushin).., ik ben zwaargewicht dus dat drukt altijd 'lekker' op de knieën (kiba dachi ed) Anyways, succes daar in Emmen!

OSU!!
:)Dank je ! OSU !

jan sensei kyokushin
29-10-2007, 19:07
:)Dank je ! OSU ! Osu Patty san

een oude foto van de dojo Za-Zen Wim bregonje helaas overleden en tijd terug waar Joop en ik trainden met geert bode enz in de jaren eind 60 begin 70

http://img147.echo.cx/img147/4900/senseijandojozazen19733lh.jpg

ik zit voor de kamizee dit waren examen,s . in die dojo daar zaten wij met en dikke 60 man in iedere week dat was echt kyokushin ;) vraag joop maar eens .
respect
osu

Bud S
29-10-2007, 19:23
Osu Patty san

een oude foto van de dojo Za-Zen Wim bregonje helaas overleden en tijd terug waar Joop en ik trainden met geert bode enz in de jaren eind 60 begin 70

osu

geert bode...ook zo'n roemruchte naam hier in de omgeving

jan sensei kyokushin
29-10-2007, 19:46
geert bode...ook zo'n roemruchte naam hier in de omgevingOsu Willem Geert Bode is nog 1 van mijn maatjes maar trainde veel in Emmen bij Joop . Geert is een ras kyokushin oersterk en nergens bang voor ;) die is nog gekker als mij lol .

osu

Patty
30-10-2007, 05:43
Osu Patty san

een oude foto van de dojo Za-Zen Wim bregonje helaas overleden en tijd terug waar Joop en ik trainden met geert bode enz in de jaren eind 60 begin 70

http://img147.echo.cx/img147/4900/senseijandojozazen19733lh.jpg

ik zit voor de kamizee dit waren examen,s . in die dojo daar zaten wij met en dikke 60 man in iedere week dat was echt kyokushin ;) vraag joop maar eens .
respect
osu

Osu Jan, overbodig om mij aan Hanshi Joop Reilman te laten vragen, zijn zoon leest en post wel mee hier ;) Maar leuke foto, wel een beetje wazig, maar goed het is ook al zo lang geleden he? Leuk dat je dat wilt delen met ons.

OSU!

Briant
30-10-2007, 07:07
Onegai shimasu!

Patty
30-10-2007, 23:49
:D
Onegai shimasu!

taikishin-emmen
31-10-2007, 00:30
beste jan!

bedankt voor je complimenten vooral als jij het schrijft! inderdaad wij hebben vroeger samen getraint. wij hebben veel meegemaakt bij wim bregonje(za zen). ook jij behoort bij de oude kern. ik hoop dat ik je zie op de wk in Emmen

osu!!

hanshi joop

jan sensei kyokushin
31-10-2007, 00:55
beste jan!

bedankt voor je complimenten vooral als jij het schrijft! inderdaad wij hebben vroeger samen getraint. wij hebben veel meegemaakt bij wim bregonje(za zen). ook jij behoort bij de oude kern. ik hoop dat ik je zie op de wk in Emmen

osu!!

hanshi joopOsu Joop ja zeker ik kom zaterdag en zondag met nog 2 sensei,s even weer bij lullen :D over de oude tijden en nieuwe tijden jajaja ook wij moeten met de tijd mee Joop , DO DE WEG die nooit ophoud waar geen einde aankomt .
het oosterse spreekwoord zegt
" Van de weg kan je niet afwijken , wijk je van de weg heb je de goeie weg niet "
Respect

osu

chief108
31-10-2007, 04:33
Osu Joop ja zeker ik kom zaterdag en zondag
mooi...
zie ik jou dus ook een keer

tot zaterdag Jan!!

jan sensei kyokushin
31-10-2007, 17:44
mooi...
zie ik jou dus ook een keer

tot zaterdag Jan!!Osu op zeker chief maar ik ben altijd op de achtergrond geweest ik ben geen kyokushin die op de voorgrond treed ,maar ik ben al vaker geweest chief 1 keer toen was jou zoontje jarig toen was jij er niet en juiste beslissing dan moet jij thuis wezen :Den met de opening van kancho henk zijn dojo in klazineveen ;).

tot zaterdag en zondag .
respect
osu

chief108
31-10-2007, 17:53
bij die opening was ik ook met me zoontjes
grappige is dat 1tje daardoor in het kihonboek van het IBK (http://www.molsport.com/winkel/index1.html) staat en nu dan ook aan kyokushin doet (blz 80)

http://www.molsport.com/winkel/contents/media/l_kyokushinnlomslag.jpg

Patty
31-10-2007, 21:10
bij die opening was ik ook met me zoontjes
grappige is dat 1tje daardoor in het kihonboek van het IBK (http://www.molsport.com/winkel/index1.html) staat en nu dan ook aan kyokushin doet (blz 80)

http://www.molsport.com/winkel/contents/media/l_kyokushinnlomslag.jpg

Wat leuk dat je zoontje er in staat. Zal het boek ff open slaan hiero. :)
Ik heb ook nog een heleboel foto's gemaakt tijdens de opening, is er een topic voor? Dat ik ze daar kan droppen ofzo?

chief108
31-10-2007, 21:22
blz 80
blond manneke met z'n kop tussen de meervoudige dangraden :p

er was wel ergens een thread over de opening ja...

jan sensei kyokushin
31-10-2007, 21:31
Wat leuk dat je zoontje er in staat. Zal het boek ff open slaan hiero. :)
Ik heb ook nog een heleboel foto's gemaakt tijdens de opening, is er een topic voor? Dat ik ze daar kan droppen ofzo?Osu patty san je kan en nieuwe topic openen en daar de foto,s plaatsen altijd mooi om te zien
osu
sportgroeten jan

jan sensei kyokushin
31-10-2007, 21:34
blz 80
blond manneke met z'n kop tussen de meervoudige dangraden :p

er was wel ergens een thread over de opening ja... Osu Chief ik heb het boek niet plaats het hier maar die foto voor de pc cam houden die foto klik en je hebt het plaatje ;)

osu

chief108
31-10-2007, 22:02
ik zal de foto wel ff scannen

maar beter kan je het boek gewoon ff scoren dit weekend Jan :whistling:

is een mooi naslagwerk

jan sensei kyokushin
31-10-2007, 22:33
ik zal de foto wel ff scannen

maar beter kan je het boek gewoon ff scoren dit weekend Jan :whistling:

is een mooi naslagwerk Osu dat wil ik graag geloven chief maar jan heeft al zoveel boeken over kyokushin maar is nog niet uitgeleert never ;)

jan sensei kyokushin
31-10-2007, 22:54
osu chief ik gaf zaterdag een gast training bij karate ver. katsu in winsum was een open dag hier de zak en stoottraining van 5minuten combinatie,s maken van 3 tot 4 technieken
en kata training .

osu

http://www.youtube.com/watch?v=jKu9KpC0cKo

Chimofu
31-10-2007, 23:04
Osu patty san je kan en nieuwe topic openen en daar de foto,s plaatsen altijd mooi om te zien
osu
sportgroeten jan

Osu Patty,

Kweet niet of je al een nieuwe topic hebt geopend.
Maar hier nog een paar foto's van de opening

http://www.chimofu.nl/Opening%20Honbu/thumbs.htm

Osu Tim en tot zaterdag...

Oja, ik sta ook in het mooie kihonboek. Kweet niet op welke pagina, maar bij de tobi's :)

Patty
01-11-2007, 00:04
Osu Patty,

Kweet niet of je al een nieuwe topic hebt geopend.
Maar hier nog een paar foto's van de opening

http://www.chimofu.nl/Opening%20Honbu/thumbs.htm

Osu Tim en tot zaterdag...

Oja, ik sta ook in het mooie kihonboek. Kweet niet op welke pagina, maar bij de tobi's :)Osu ! Mattie, ik had je al gezien in het boek:D Ik zal de foto's er bij in zetten , zijn alleen niet zo mooi als jij ze altijd maakt ;) Bis zaterdag! Kheb er zin in!!! :thup:


Na het weekend ga ik ook foto's van het WK op www.taikishin.com (http://www.taikishin.com) zetten.

Patty
01-11-2007, 00:14
Volgens mij zie ik Y-Master op een van die foto's maar kan niet duidelijk zien, en weet echt niet meer wat voor shirt ie aan had die dag! Hij was wel in de ring aan het ouwehoeren met die andere kiddo's... http://www.chimofu.nl/Opening%20Honbu/p2.htm

Chimofu
01-11-2007, 00:18
Volgens mij zie ik Y-Master op een van die foto's maar kan niet duidelijk zien, en weet echt niet meer wat voor shirt ie aan had die dag! Hij was wel in de ring aan het ouwehoeren met die andere kiddo's... http://www.chimofu.nl/Opening%20Honbu/p2.htm

Ik zal wel ff kijken op de orginele foto.... Maar ik denk dat het the Y-master is....:D

Chimofu
01-11-2007, 01:36
:crying:Nope, tis hem niet...:crying:

Patty
01-11-2007, 06:05
:crying:Nope, tis hem niet...:crying:
Jammer dat je niet bij de opening bent morgen, hij loopt mee met jeugd demo team van Hanshi Reilman :D My 5 year old baby :)

chief108
01-11-2007, 06:34
hoe laat is dat?

Patty
01-11-2007, 06:47
hoe laat is dat? De opening begint om 20.00 uur...

chief108
01-11-2007, 06:49
hmmm....

ff kijken of ik dan ook ff langskom dan
zal Muth ook wle ff bellen

Patty
01-11-2007, 06:52
Dochter van Mas Oyama komt ook...

chief108
01-11-2007, 06:55
I know... :brow:

een waar kyokushin festijn
arme Sjaak, dat die dit allemaal moet missen

Chimofu
01-11-2007, 07:09
blz 80
blond manneke met z'n kop tussen de meervoudige dangraden :p

er was wel ergens een thread over de opening ja...

Osu Chief,

Heb het blonde manneke gezien. En op de foto daarboven, maak ik die tobi mawashi gerie. En ik was ook bij de opening...

Laggêh... Tis de martial art world toch klein....

Osu

chief108
01-11-2007, 07:12
osu!!!

Patty
06-11-2007, 18:12
En Shihan Jan... heb je bijgeklets met Hanshi Joop Reilman? Heb je hem nog gevraagd over Taikishin?

jan sensei kyokushin
06-11-2007, 19:06
En Shihan Jan... heb je bijgeklets met Hanshi Joop Reilman? Heb je hem nog gevraagd over Taikishin?;)Osu echt wel en ik kom bij jullie voor en gast training ga ik met de BO 3 kata,s lopen enz de sensei,s komen ook mee .

volgend voor jaar hoor als het weer wat langer licht word jaja ik word ouder patty san lol


en leuke poster patty san van Taikishin:D

PS en op die ene foto dag 4 draai je net je rug toe voor de foto jammer ga ik daar apart zitten patty san , maar wel door kwebbelen he lol ;)
je bent en toffe meid
respect
sportgroeten
jan osu

Patty
06-11-2007, 20:00
;)Osu echt wel en ik kom bij jullie voor en gast training ga ik met de BO 3 kata,s lopen enz de sensei,s komen ook mee .

volgend voor jaar hoor als het weer wat langer licht word jaja ik word ouder patty san lol


en leuke poster patty san van Taikishin:D

PS en op die ene foto dag 4 draai je net je rug toe voor de foto jammer ga ik daar apart zitten patty san , maar wel door kwebbelen he lol ;)
je bent en toffe meid
respect
sportgroeten
jan osu
Osu Thnx...

Jah ik ben erg fotogeniek (not) Hahaha. En jah ik heb veel commentaar...helemaal als ze in de ring staan en geen combi's maken :rolleyes: Maar gelukkig werd dat later wel beter, haha.
Kan maar niet wennen aan MMA or whateffa. Geef mij maar gewoon Kyokushin. Of Taikishin :thup:. Wel leuk dat die ene sensei (ben zn naam kwijt ...sorry) Earl Blijd ook kent.

Welke kata's gaan jullie lopen als jullie bij ons komen trainen?

chief108
07-11-2007, 08:23
YouTube - WK Kyokushin Jeugd Team Reilman Demo (http://www.youtube.com/watch?v=uatvtncDhTI)

de kids van Reilman tijdens WK afgelopen weekend

>>chief wacht af op de reaktie van de trotste mama :whistling: <<

jan sensei kyokushin
07-11-2007, 09:33
Osu Thnx...

Jah ik ben erg fotogeniek (not) Hahaha. En jah ik heb veel commentaar...helemaal als ze in de ring staan en geen combi's maken :rolleyes: Maar gelukkig werd dat later wel beter, haha.
Kan maar niet wennen aan MMA or whateffa. Geef mij maar gewoon Kyokushin. Of Taikishin :thup:. Wel leuk dat die ene sensei (ben zn naam kwijt ...sorry) Earl Blijd ook kent.
sensei freek
Earl blijd is en bekende van mij kan ik al jaren al voor zijn ongeluk en fijne jongen .zal je de site geven

http://www.baotrieu.com/pre/

Welke kata's gaan jullie lopen als jullie bij ons komen trainen? osu patty dat maakt mij niet uit de sensei,s kunnen ze allemaal lopen ook in Ura ik heb ze onderwezen en het hun geleert ben er nog mee bezig ook voor de volgende generatie,s je hebt niet het eeuwigeleven Patty san ,je bent nooit uitgeleert of volleert Patty san aan DO DE WEG komt nooit en einde !! maar ik doe meerdere stijlen net als Joop Reilman Patty san . je hoort er wel van dan wat je dan mee moeten nemen naarde dojo als je komt trainen ;) als ik BO & JO kata jujitsu les geef
als als als mijn gezondheid het toelaat want ik ben ziekelijk en nog onderbehandeling.
osu
respect

Patty
07-11-2007, 13:00
YouTube - WK Kyokushin Jeugd Team Reilman Demo (http://www.youtube.com/watch?v=uatvtncDhTI)

de kids van Reilman tijdens WK afgelopen weekend

>>chief wacht af op de reaktie van de trotste mama :whistling: <<
Haha Chief! Nou hier is een v d trotse mama's hoor ! Filmpje komt van mijn camera...Heb hem zelf op youtube gezet :whistling:Het was echt leuk die kleintjes, mijn zoontje deed ook leuk mee. :D Hij schreeuwde het hardst Kijaaaj! :thup:

OSU!

Patty
07-11-2007, 13:04
osu patty dat maakt mij niet uit de sensei,s kunnen ze allemaal lopen ook in Ura ik heb ze onderwezen en het hun geleert ben er nog mee bezig ook voor de volgende generatie,s je hebt niet het eeuwigeleven Patty san ,je bent nooit uitgeleert of volleert Patty san aan DO DE WEG komt nooit en einde !! maar ik doe meerdere stijlen net als Joop Reilman Patty san . je hoort er wel van dan wat je dan mee moeten nemen naarde dojo als je komt trainen ;) als ik BO & JO kata jujitsu les geef
als als als mijn gezondheid het toelaat want ik ben ziekelijk en nog onderbehandeling.
osu
respect
Ik ken er ook een aantal...de 1ste 12 van Goju Ryu...

jan sensei kyokushin
07-11-2007, 16:31
Ik ken er ook een aantal...de 1ste 12 van Goju Ryu... Osu Patty San dat is mooi meid wel regelmatig lopen anders ben je ze zo kwijd en haal je ze door elkaar ;) Doe je Judy San even de groetjes van mij en Joop & Paul
osu
respect

Patty
09-11-2007, 22:29
Binnenkort een fotoverslag van onze Taikishin Training op Mixfight, made By Paspoes !!! Hij was vanavond te gast in onze Dojo.

Respect!

chief108
09-11-2007, 22:49
cool...

ben benieuwd!!!

jan sensei kyokushin
10-11-2007, 06:07
cool...

ben benieuwd!!!x2 ike is altijd benieuwd naar de verrichtingen van mijn vrienden .

respect
osu

Chimofu
10-11-2007, 08:46
Binnenkort een fotoverslag van onze Taikishin Training op Mixfight, made By Paspoes !!! Hij was vanavond te gast in onze Dojo.

Respect!


Heej Patster,

Jij ben goe bezig...Ben ook benieuwd naar die picz van Paspoes....

greetz T

Patty
10-11-2007, 15:48
Heej Patster,

Jij ben goe bezig...Ben ook benieuwd naar die picz van Paspoes....

greetz T Thnx T, Hij was onder de indruk van onze training in ieder geval...:) Hij vond hem streng en hard !

jan sensei kyokushin
10-11-2007, 16:00
Thnx T, Hij was onder de indruk van onze training in ieder geval...:) Hij vond hem streng en hard ! Osu die poespas Roderic is niks gewoon ;)

sportgroeten
osu

jan sensei kyokushin
10-11-2007, 16:02
Heej Patster,

Jij ben goe bezig...Ben ook benieuwd naar die picz van Paspoes....

greetz T osu T.M x2

;)

paul_r
15-11-2007, 17:39
osu!!!