PDA

View Full Version : Piets Blog: Superstorm november 2007?



joost
06-11-2007, 09:58
stukje op de site van piet paulusma..

volgens mij is dit zwaar overdreven :wacko: wat denken jullie??


De Engelse weerkundige Piers Corbijn heeft op de website Weather Action.fi een globale weersverwachting voor de maand november staan. Deze verwachting geeft aan dat wij later in november een superstorm kunnen verwachten. Ik heb besloten dit artikel te vertalen en nu bij mij op de site te plaatsen.


Piers Corbijn heeft hier toestemming voor gegeven, omdat hij vindt dat iedereen gewaarschuwd moet worden. Piers Corbijn baseert zijn verwachting op de zonne-activiteit. Hieronder de verwachting van Piers Corbijn voor Nederland in november:
November kent eerst een korte periode van rustig weer onder invloed van een hogedrukgebied. Dit is echter stilte voor de (eerste) zware storm, die tussen 8 en 13 november wordt verwacht. Er bestaat een kans van 80% dat deze over Nederland trekt, met windstoten van 145 tot 175 km/uur. Hierna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan t.g.v. aangevoerde tropische lucht een zich uitdiepende depressie ontwikkelt. Er omheen vormen zich randstoringen en een zeer actief (kou) front. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987 en die van 1703. Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht. De bijbehorende diepe troglijnen zullen voor orkaankracht kunnen zorgen. Er worden windstoten van meer dan 200 km/uur verwacht! De kans dat deze storm over Nederland trekt wordt ook op 80% geschat. T.g.v. de grote onstabiliteit van de atmosfeer zijn tornado's niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw.


http://pietpaulusma.sbs6.nl/piets-blog-algemeen/superstorm-in-november.html

blazin.arr0w::::
06-11-2007, 10:18
volgens mij is dit zwaar overdreven :wacko: wat denken jullie??




Piet (of Piers) heb een glazen bol.

Die van 87 was wel cool (buiten de schade etc)

mama
06-11-2007, 10:22
het waait hier al redelijk hard......... beetje te vroeg alleen.
En sneeuw met kerst is wel cool

FOCUS
06-11-2007, 11:15
kicke man,.
ik 87 heb ik nog aan een verkeerspaal gehangen, als een vlag wapperend in de wind:D
12de verdieping van een flat geweest, man! wat een kracht had die wind.

kan niet wachten....:freaky:

Mephisto
06-11-2007, 12:40
die van 1703 was ook cool...

Wheelie
06-11-2007, 12:46
die van 1703 was ook cool...

dat waren nog eens tijden :thup:

ashi76
06-11-2007, 14:31
Piet lult uit zijn nek....

ashi76
06-11-2007, 14:32
KNMI: Onnodige paniek superstorm

DE BILT - Het KNMI vindt dat de voorspelling van de Britse weerkundige Piers Corbyn over een 'superstorm' die Nederland eind november zou treffen, onnodige paniek veroorzaakt. Cees Molenaars van het weerinstituut zegt dat de berichten over de storm gebaseerd zijn op sensatie.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00130/Storm468x250FC5_130802h.gif (http://javascript<b></b>:launchPopup('http://www.ad.nl/binnenland/article1801843.ece?service=fotoPopup','fotoPopup', 505,380,'yes','no','no','no');)

Tevens zouden ze iedere wetenschappelijke grond missen. ,,Op deze manier maak je mensen onnodig bang en dat is gevaarlijk.''
Molenaars is gebeld door een vrouw in een rolstoel. ,,Door de sensatieberichten die verspreid zijn, is deze vrouw bang dat ze haar huis niet uitkan als het gaat stormen. Het is vreselijk dat een weersvoorspelling zo'n effect heeft. Daar moeten we echt verre van blijven.''
Volgens meteorologen van het KNMI kan het komend weekeinde best stormachtig worden maar hoort dat gewoon bij het najaar. Mocht er reden zijn tot paniek dan geeft het KNMI een weeralarm af.

(ANP)

joost
06-11-2007, 14:37
dat dacht ik al... sensatiezoekerssss!!!

phranq
06-11-2007, 14:49
Zou lekker zijn zeg, dan vlieg ik net naar Londen....

joost
06-11-2007, 14:54
Zou lekker zijn zeg, dan vlieg ik net naar Londen....


me 2 ;)

FOCUS
06-11-2007, 16:54
coming in from the Netherlands,
a devastating fighter......it's..'Hurricane-Joost' :lol:

chief108
07-11-2007, 08:43
is St Maarten van het weekend toch?

leuk met al die lampionnetjes in de storm

phranq
07-11-2007, 09:16
Met een beetje mazzel komt de wind vanuit het oosten. Ga je met je kite op het strand staan. Kom je ook in Engeland en bespaar je het geld voor een ticket.

En met een beetje pech land ik in Groenland....

smike
07-11-2007, 12:16
KNMI heeft gezegd dat er onnodige paniek is.
Ik moet wel zeggen dat het heir inderdaad extreem waait, als ik op me brommer zit rij ik met tegenwind gewoon 10 km langzamer en ik voel dat hij ook instabiel wordt.
Maar of dat nou de voorbode is voor een superstorm? Ik zou in ieder geval wel extra alert zijn.