PDA

View Full Version : Ali Gunyar STOPT met zijn prof carriere!!!!!!!



Artiest
25-11-2007, 12:08
Beste mensen,

We kunnen u mededelen dat dit Ali zijn laatste wedstrijd was.
We zijn samen in overleg tot conclusie gekomen, dat hij beter kan stoppen.


Met vriendelijke groet,


Team Gunyar

MB667
25-11-2007, 12:25
zou echt zonde zijn, tis een wereldvechter, snap niet waarom, door de nederlaag van gisteren? zoals ik het lees, was het toch een goede partij van beide kanten?

Jeru
25-11-2007, 12:28
Helaas. Goede vechter...

Khanom Thom
25-11-2007, 12:58
Geen echte afscheidspartij? Jammer, heeft hij wel verdient....

el bastardo
25-11-2007, 13:06
Zonde man. Wat is de reden?

Justinian
25-11-2007, 13:28
Spijtig...

Biiyen
25-11-2007, 15:23
Dank voor die mooie jaren en de inzet... Toch vind ik het jammer

De man van 14K
25-11-2007, 17:09
wat is dit nou weer, hij heeft echt goed resultaten neergezet en volgens mij nog zat overwinningen in zich! Jammer, ik vind Gunyar echt een goede knokker met een mooie stijl!

marcelt
25-11-2007, 17:35
Jammer. Respect voor Ali. Topvechter!

makavelli
25-11-2007, 18:55
idd erg jammer, had nog veel goede jaren inzich volgens mij!

Hatice_66
25-11-2007, 21:32
ali blijft de turkse trots dat is wat zeker is. allah emanetsin ...

Paganstars
25-11-2007, 21:46
Jammer was een goeie vechter heb ervan genoten om hem in de ring te mogen zien! Respect! Osu!

Getto
25-11-2007, 23:43
Ik zal het erg jammer vinden als een vechter zoals hij niet meer te bewonderen zal zijn op gala's. Mijn vraag naar zijn team is dan ook waarom deze bewuste en snelle overweging om te stoppen, of is er nog een optie om toch door te gaan? Wat iedereen hoopt natuurlijk, want van elke partij van Ali kon je genieten en moest je op het puntje van je stoel zitten.

Artiest
26-11-2007, 00:29
Ik zal het erg jammer vinden als een vechter zoals hij niet meer te bewonderen zal zijn op gala's. Mijn vraag naar zijn team is dan ook waarom deze bewuste en snelle overweging om te stoppen, of is er nog een optie om toch door te gaan? Wat iedereen hoopt natuurlijk, want van elke partij van Ali kon je genieten en moest je op het puntje van je stoel zitten.
Hallo Getto,

Alles stapelt op Ali heeft van zijn 96 wedstrijden 14 verliespartijen.
Maar zeker de helft van de verlies partijen is onterecht.
Ik zal er een aantal oorzaken op noemen Dennis de Rus de partij in de Arena Ali geeft de Rus 8 tellen in de eerste ronde. maar de partij word beslist op een onbeslist, Meer als de helft van de Arena was er niet mee eens met de uitslag. (De trainer van de Rus vond ook dat Ali had gewonnen). Maar het wordt dus een onbeslist.

Dan weer in de Arena dit maal tegen Kaas. Ali is de gene die 4 rondes lang beter is. Maar dan pakt Kaas Ali met 2 handen vast en geeft 2 X een knie op de hoofd.(In de persconferentie werd gezegd dat je maar met een hand mocht vast pakken en een actie) Dit was namelijk op K1 regels. Normaal gezien moest Kaas gediskwaliceerd worden, maar dat is niet gebeurd. Als Ali zo'n actie had gedaan weet ik zeker was hij mee gediskwalificeerd. Winst Kaas.

Dan in de Ahoy, de eerste partij tegen Faldir. De partij had minimaal een onbeslist moeten zijn voor Ali. Want de eerste keer was hij ook beter.
Maar wat er nou laatste keer gebeurde Ali is 3 rondes lang beter.
Hij maakt gewoon de wedstrijd. De punten zijn ook in de voordeel van Ali. Maar dan zegt een Jap dat de blauwe hoek heeft gewonnen. En hij heeft eerst een punt aftrek gedaan, Daarna heeft hij blijkbaar met zijn briefje gesjoemeld. Van een 9 heeft een 6 gemaakt.

Zoals jullie zien stapelt alles op dit zijn maar een paar voorbeelden.
Wij zijn van mening op welke regels dan ook heeft Ali deze partij zeker gewonnen. Kijk de beelden maar terug. Ik ben het spuug zat al die politieke spelletjes. Ja hij is mijn mannetje dus ik laat hem winnen.
Het zijn allebei top vechters en Nederlandse jongens. Laat gewoon de beste winnen. Dat is alleen maar goed voor wie dan ook. Want van een verlies partij leer je ook heel veel.

jopke
26-11-2007, 00:44
Hallo Getto,

Alles stapelt op Ali heeft van zijn 96 wedstrijden 14 verliespartijen.
Maar zeker de helft van de verlies partijen is onterecht.
Ik zal er een aantal oorzaken op noemen Dennis de Rus de partij in de Arena Ali geeft de Rus 8 tellen in de eerste ronde. maar de partij word beslist op een onbeslist, Meer als de helft van de Arena was er niet mee eens met de uitslag. (De trainer van de Rus vond ook dat Ali had gewonnen). Maar het wordt dus een onbeslist.

Dan weer in de Arena dit maal tegen Kaas. Ali is de gene die 4 rondes lang beter is. Maar dan pakt Kaas Ali met 2 handen vast en geeft 2 X een knie op de hoofd.(In de persconferentie werd gezegd dat je maar met een hand mocht vast pakken en een actie) Dit was namelijk op K1 regels. Normaal gezien moest Kaas gediskwaliceerd worden, maar dat is niet gebeurd. Als Ali zo'n actie had gedaan weet ik zeker was hij mee gediskwalificeerd. Winst Kaas.

Dan in de Ahoy, de eerste partij tegen Faldir. De partij had minimaal een onbeslist moeten zijn voor Ali. Want de eerste keer was hij ook beter.
Maar wat er nou laatste keer gebeurde Ali is 3 rondes lang beter.
Hij maakt gewoon de wedstrijd. De punten zijn ook in de voordeel van Ali. Maar dan zegt een Jap dat de blauwe hoek heeft gewonnen. En hij heeft eerst een punt aftrek gedaan, Daarna heeft hij blijkbaar met zijn briefje gesjoemeld. Van een 9 heeft een 6 gemaakt.

Zoals jullie zien stapelt alles op dit zijn maar een paar voorbeelden.
Wij zijn van mening op welke regels dan ook heeft Ali deze partij zeker gewonnen. Kijk de beelden maar terug. Ik ben het spuug zat al die politieke spelletjes. Ja hij is mijn mannetje dus ik laat hem winnen.
Het zijn allebei top vechters en Nederlandse jongens. Laat gewoon de beste winnen. Dat is alleen maar goed voor wie dan ook. Want van een verlies partij leer je ook heel veel.


okee fouten worden gemaakt!

maar is dit een reden om te stoppen??

nee!!

juist op dit moment moet hij doorzetten en bewijzen dat hij de betere is!!

dit is erg moeilijk okee..

maar een vechter moet een vechters-mentaliteit hebben!!

maarja ieder zn keus... respect voor hem in ieder geval...

Ronald
26-11-2007, 01:34
Alles stapelt op Ali heeft van zijn 96 wedstrijden 14 verliespartijen.
Maar zeker de helft van de verlies partijen is onterecht.
Als de jury er steeds 50% naast zit, zijn die 82 (=96-14) gewonnen wedstrijden dan eigenlijk ook voor de helft verloren?

Ik bedoel het niet zo scherp als het er staat hoor, maar het zet de boel wel weer een beetje in perspectief.

Pimp-Daddy
26-11-2007, 01:46
Als de jury er steeds 50% naast zit, zijn die 82 (=96-14) gewonnen wedstrijden dan eigenlijk ook voor de helft verloren?

Heel slim, zo had ik het nog niet bekeken...:D

paspoes
26-11-2007, 11:08
Als de jury er steeds 50% naast zit, zijn die 82 (=96-14) gewonnen wedstrijden dan eigenlijk ook voor de helft verloren?

Ik bedoel het niet zo scherp als het er staat hoor, maar het zet de boel wel weer een beetje in perspectief.


Heel slim, zo had ik het nog niet bekeken...:D


ik ook niet;) , maar ik begrijp jullie wel het is idd zuur. Ali succes met wat je gaat doen en hoop je weer te zien bij een gala.:thup:

Wheelie
26-11-2007, 11:53
Jammer dat hij stopt

Highline
26-11-2007, 14:39
erg jammer dat gunyar stopt. altijd mooie partijen

Jochem
26-11-2007, 14:46
Stoppen omdat juryleden fouten maken? K`heb wel eens betere redenen gehoord, maar het blijft je eigen keuze.

succes met de carriere na MT!

Effective
26-11-2007, 15:16
:eek: Zonde dat Gunyar stopt! En idd een afscheidpartij zou voor een vechter van zijn kaliber zeker niet misstaan! Echt jammer als het zo afloopt.

Getto
27-11-2007, 16:27
Vechter moet een vechtersmentaliteit hebben daar heb je gelijk in. Maar volgens mij behoort Gunyar tot een van de weinige vechters die een vechtersmentaliteit heeft.

Christophe
27-11-2007, 21:48
Bij BJJ worden er ook erg veel scheidsfouten gemaakt, tot op het hoogste niveau toe (Mundials). Daarom hou ik ook altijd in m'n achterhoofd dat er eigenlijk maar één echte manier van winnen is, en dat is in BJJ de submission en bij jullie de KO (of TKO). Als je daar niet in slaagt, zou je de uitslag moeten aanvaarden, wat hij ook is! Klinkt klote, maar er is geen andere manier om ermee om te gaan. Als ik wegwandel van een partij waar ik niet op submission heb gewonnen, heb ik niet het gevoel dat ik heb gewonnen.

Artiest
30-11-2007, 02:10
Even een reactie uit mijn (Ali Gunyar) kant.
Zoals na elke partij gingen mijn broer en ik alles evalueren. Ik zei meteen; "ik KAP ermee zo hoeft het van mij niet meer" en mijn broer begon mij te calmeren en liet mij de positieve kanten van het verhaal zien (jury briefjes) en horen. Maar voor mij was dit al de ZOVEELSTE teleurstelling. Hij probeerde mij dan nogmaals te overtuigen, dat dit wel mijn enigste inkomstenbron is. Ik zei; "ok maar ik doe het niet voor het geld, ik doe het voor mijn eer en omdat het vechten in mijn hart zit". De redenen zijn natuurlijk dat het voor de zoveelste keer is gebeurd, maar dat het alleen maar erger wordt en niet alleen met mijn partijen maar meerdere. Waarom zijn mensen niet oprecht en geven ze de sporters niet waar ze recht op hebben? Er zijn zoveel dingen op te noemen, wat we allemaal weten maar niet durven te uiten. Al die POLITIEKE spelletjes.
Vroeger stond het bekend, vocht je in het buitenland kon je alleen maar winnen op KO. Dat dit hier tussen 2 nederlandse vechters op eigen land ook steeds vaker zou gaan gebeuren, zag ik allang aankomen, maar hoopte eigenlijk van NIET. Moet het nou zo zijn dat je machtige mensen achter je moet hebben of dat je in de organisatie moet zitten of bevriend zijn. Is het zo dat je de kampioen altijd overduidelijk moet verslaan anders verlies je bij voorbaat.

Als ik kijk naar het moment opzich, dan ben ik echt trots op mezelf maar ook op mijn tegenstander om een goede partij te leveren heb je 2 mensen nodig ook nog op Andy en Nieky (wat een partij). Maar ik ben nog meer trots op de duizenden mensen die er waren en op hun reactie en nu nog steeds. IK DANK JULLIE NOGMAALS.

Ik ben niet een meeloop persoon of iemand die van me gebruik laat maken of de mensen op wil lichten met uitgekozen tegenstanders of afgesproken partijen. Dit is dan misschien ook wel de reden dat ik alleen maar tegen wereldtoppers sta. Ik heb een eigen mening, misschien wel een sterke eigen mening. Daarom is het ook nog steeds het geval dat ik me nergens bij heb aangesloten.

Er wordt gezegd dat ik van te voren toch wist dat er op deze regels gevochten zou gaan worden en dat ik me beter moest gaan voorbereiden hierop. JA, dat is zeker zo toen er aan mij werd gevraagd revange tegen Faldir, hoefde ik niet lang na te denken. Maar het was op shootboxing regels en ik vroeg wat houdt dat in en kan het niet op K-1 of thaibox-regels. Antwoord was NEE, het was een shootboxing gala en werd mede dankzij hun georganiseerd, alleen de partij tussen en Andy en Nieky werd gevochten op K-1 regels. Ik zei; "het zei zo maakt me niet zoveel uit", als ik het gevecht controleer en staande houd kan me weinig overkomen dacht ik en vroeg om de puntetelling en wat uitleg over de extra regels. Alle technieken van het staande kick-thaiboksen was toegestaan en je mocht dus werpen in de clinch of een judoworp. Dit werd dan beschouwt als 8 tellen bij het staandegevecht werd mij vertelt (is ook ECHT zo). Je mocht ook nog staand wurgen, been- en armklemmem leggen. Ik vroeg nog extra om dit via de mail naar mij door te mailen en dat werd ook gedaan en daarin stond ook nergens een aftrek van 4 punten en dergelijke. Op de wedstrijd dag waren de klemmen en verwurging eruit gehaald, je mocht je tegenstander werpen en hierbij moesten beide benen van je tegenstander in de lucht zijn.

Nogmaals het gaat mij om andere zaken en daar zit veel meer in dan alleen de regels beter kennen. Als de uitslag van te voren al 80% bekend is waarom zitten wij ons eigen daar uit te sloven en daarnaast nog zoveel moeite doen om zoveel mensen mee te nemen tafel of tafels verkopen. We moeten dus hopen op die ene KO, WAARVOOR?
Dus de mensen die daar hun werk doen als jurylid zitten er voor niks, dus niet alleen de vechters worden benadeeld maar ook de ook mensen die in hun vrije tijd kilometers door het hele land rijden weekend in weekend uit hun best doen voor de sport worden beschouwt als niks en er wordt in een keer met regels omgegooid en punten verwisseld enz. Dit zijn allemaal factoren die mij dwars zitten en geloof mij dit wordt in heel veel organisaties gedaan. Als dit allemaal in onze land Nederland het geval is wat heb ik hier dan nog te behalen!

Wil ik eigenlijk WEL stoppen? Nee, mijn hart zegt tuurlijk NIET. Ik vind dat ik nog steeds zoveel progressie heb en nog veel te bereiken. Ik ben al zo lang bezig met de sport, het is gewoon een verslaving geworden. Ik ben geen VERLIEZER. Mijn verstand zegt waar doe je het voor. Als ik dan de teleurstellende gezichten zie van mijn leerlingen die van hun zakgeld een duur kaartje kopen doet dat van de ene kant pijn en aan de andere kant zijn het die zelfde kanjers die mij ook echt weer kunnen motiveren om er nog sterker uit te komen en weer opnieuw er nog harder tegen aan te gaan. En heb in de laatste dagen zoveel steun gekregen van iedereen, dat het mij nog in me zelf heeft laten geloven.

Maar als eerst ga ik deze uitslag aankaarten want het klopt gewoon niet, ik heb gewonnen en vele zeggen dat ook. Maar geloof me ik heb dit vaker meegemaakt. Jij was beter en had moeten winnen al zo vaak, maar na een aantal jaar is iedereen het vergeten maar zelf doe ik dat nooit. Dan wordt er gezegd, hij heeft wel gewonnen van Ali Gunyar de manier HOE en WAT is PAST TIME. Wat afgelopen zaterdag mij is overkomen is een grote FOUT en die moet opgelost worden...

Groeten en nogmaals bedankt voor jullie steun,

Ali Gunyar

Khanom Thom
30-11-2007, 02:47
Wil ik eigenlijk WEL stoppen? Nee, mijn hart zegt tuurlijk NIET. Ik vind dat ik nog steeds zoveel progressie heb en nog veel te bereiken. Ik ben al zo lang bezig met de sport, het is gewoon een verslaving geworden. Ik ben geen VERLIEZER. Mijn verstand zegt waar doe je het voor. Als ik dan de teleurstellende gezichten zie van mijn leerlingen die van hun zakgeld een duur kaartje kopen doet dat van de ene kant pijn en aan de andere kant zijn het die zelfde kanjers die mij ook echt weer kunnen motiveren om er nog sterker uit te komen en weer opnieuw er nog harder tegen aan te gaan. En heb in de laatste dagen zoveel steun gekregen van iedereen, dat het mij nog in me zelf heeft laten geloven.

Maar als eerst ga ik deze uitslag aankaarten want het klopt gewoon niet, ik heb gewonnen en vele zeggen dat ook. Maar geloof me ik heb dit vaker meegemaakt. Jij was beter en had moeten winnen al zo vaak, maar na een aantal jaar is iedereen het vergeten maar zelf doe ik dat nooit. Dan wordt er gezegd, hij heeft wel gewonnen van Ali Gunyar de manier HOE en WAT is PAST TIME. Wat afgelopen zaterdag mij is overkomen is een grote FOUT en die moet opgelost worden...



Dus je gaat misschien nog wel de ring weer in?

paspoes
30-11-2007, 10:50
Ali respect en succes ermee man.

Pimp-Daddy
30-11-2007, 13:24
Mooie reactie....

Succes met het aanvechten van je verlies...

Christophe
30-11-2007, 14:39
Mooie reactie....

Succes met het aanvechten van je verlies...


x 2

Goede uitleg ja! :thup:

ambasadeur
30-11-2007, 21:42
Goede uitleg ali, dit uitslag moet omgedraaid worden .

De Ketting/Keten is zo sterk als de zwakste schakel.
(De kracht van het geheel wordt bepaald door het zwakste deel).

ArjanV
01-12-2007, 10:19
Als je er echt een punt achter zet Ali....bedankt voor je mooie partijen!

Ik kan me nog veel van die spectaculaire partijen van jou en Fidan herrinneren toen jullie nog voor Rijntjes vochten in het Karregat...altijd genieten! Succes verder!

F@dur
01-12-2007, 20:13
Stoppen omdat juryleden fouten maken? K`heb wel eens betere redenen gehoord



Betere redenen????Ik vind dat dat eig wel een heel goede reden is.Als je zoiets blijft meemaken word je er gek van na een tijd.Royce Gracie en zijn vader hadden ook besloten om niet meer in Japan te vechten na de beslissing van de twijfelachtige wedstrijd van Royce Vs Yoshida in Pride Dynamite.

cruz
15-12-2007, 01:00
Geef nooit op