PDA

View Full Version : Ik mis Pride



Vincentino
29-11-2007, 10:15
Ik begin de UFC een beetje saai te vinden. Het duurt vrij lang voordat vechters weer aan de beurt zijn en ik heb het gevoel dat er bij de matchmaking teveel naar toekomstige titelgevechten en imagebuilding wordt gekeken.
Ze melken de winst er gewoon uit. Pride zette gewoon iedereen op een kaart tegen elkaar.

Wanneer zien ze is een keer zo'n kaart op een ufc event?

Fight Finder - PRIDE Final Conflict 2005 Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?search=yes&EventID=3184)

Wat vinden jullie hiervan?

chief108
29-11-2007, 10:17
ik hoop dat de M1 de nieuwe Pride gaat worden....

Tony
29-11-2007, 10:47
me too inderdaad...
Maar man man man.. wat was final conflict 2005 toch een meesterlijke fightcard he.

Maar zoals chief al zei.... Go M1 :)

el bastardo
29-11-2007, 11:43
ik hoop dat de M1 de nieuwe Pride gaat worden....
2x

Ulis-E
29-11-2007, 11:44
hmm vind UFC ook vrij saai.. hoop dat M1 wat van die ouwe pride-vibe terugbrengt...

Highline
29-11-2007, 11:50
ik mis pride ook :(

CDW
29-11-2007, 12:23
Ik begin de UFC een beetje saai te vinden. Het duurt vrij lang voordat vechters weer aan de beurt zijn en ik heb het gevoel dat er bij de matchmaking teveel naar toekomstige titelgevechten en imagebuilding wordt gekeken.
Ze melken de winst er gewoon uit. Pride zette gewoon iedereen op een kaart tegen elkaar.

Wanneer zien ze is een keer zo'n kaart op een ufc event?

Fight Finder - PRIDE Final Conflict 2005 Mixed Martial Arts Statistics (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?search=yes&EventID=3184)

Wat vinden jullie hiervan?

Pride zette alleen tijdens de grandprix's de beste vechters tegen elkaar. En je kan zeggen wat je wilt maar bij de UFC worden de belt dragers altijd tegen de nr 1 Contender gezet. En ze moeten hun belt velen malen vaker verdedigen dan bij Pride het geval was. Rampage wint de belt van Chuck en moet direct daarna zijn belt verdedigen tegen Hendo. Bij Pride heeft bijv Wanderlei iets van 5 jaar zijn belt gehad alleen als je ziet hoe weinig hij zijn titel heeft verdedigt in die 5 jaar en tegen wat voor tegenstanders hij is neergezet daar kun je ook je vraagtekens bij zetten.

MB667
29-11-2007, 12:32
Ben ook benieuwd wat de m1 gaat brengen, als ze Vovchanchyn fixxen zijn ze voor mij god!

steven_v_geel
29-11-2007, 12:38
shooto heeft goeie events in japan :) evenals k1 heroes :D

het zijn geen pride events maar heb geduld. shooto is vaak \veel lichtere gewichten en veel gevechten

chief108
29-11-2007, 12:55
CDW heeft een punt natuurlijk

we kunnen alleen hopen dat de M1 het beter aanpakt

HUNEBED
29-11-2007, 13:43
met weemoed denk 'k terug aan die gouwe ouwe tijd... oh 'n half jaar terug was de laatste ? ;)

Vincentino
29-11-2007, 14:34
Pride zette alleen tijdens de grandprix's de beste vechters tegen elkaar. En je kan zeggen wat je wilt maar bij de UFC worden de belt dragers altijd tegen de nr 1 Contender gezet. En ze moeten hun belt velen malen vaker verdedigen dan bij Pride het geval was. Rampage wint de belt van Chuck en moet direct daarna zijn belt verdedigen tegen Hendo. Bij Pride heeft bijv Wanderlei iets van 5 jaar zijn belt gehad alleen als je ziet hoe weinig hij zijn titel heeft verdedigt in die 5 jaar en tegen wat voor tegenstanders hij is neergezet daar kun je ook je vraagtekens bij zetten.

M.b.t. het verdedigen van de belt heb je wel gelijk, maar over het algemeen vond ik pride spannender en leuker om te kijken. De laatste UFC daar ben ik voor het eerst nieteens voor wakker voor gebleven (!).

Ik vind dat de UFC bij het samenstellen van de matchups teveel geld probeert te melken. Je ziet vaak 2 partijen met (verdient of onverdient) gehypte mensen en de rest van de kaart is een stuk minder, maar men gaat er vanuit dat het wel een faniancieel succes wordt door die 2 partijen.

Je zegt dat Pride alleen de beste mensen tegen elkaar zet tijdens een grand prix maar juist het feit dat Pride wél een Grand Prix had maakte het al een stuk leuker. Je zag op een avond de beste vechters tegen elkaar! En als je bijvoorbeeld naar Pride 33 kijkt dan vind ik bijvoorbeeld dat ze al meer interessante partijen erop hadden staan dan de afgelopen 2 ufc's bij elkaar.

1 Joachim Hansen Jason Ireland Submission (Armbar) 3 2:33
2 Frank Trigg Kazuo Misaki Decision (Unanimous) 3 5:00
3 James Lee Travis Wiuff Submission (Guillotine Choke) 1 0:39
4 Rameau Thierry Sokoudjou Antonio Rogerio Nogueira KO (Punch) 1 0:23
5 Hayato Sakurai Mac Danzig KO (Punch) 2 4:01
6 Sergei Kharitonov Michael Russow Submission (Armbar) 1 3:46
7 Mauricio Rua Alistair Overeem KO (Punches) 1 3:37
8 Nick Diaz Takanori Gomi No Decision - Overturned by NSAC 2 1:46
9 Dan Henderson Wanderlei Silva KO (Punches) 3 2:08

Als je naar de afgelopen UFC's kijkt dan was dat het vaak net niet helemaal (met UFC 78 als dieptepunt). Ik begin eigenlijk gewoon een beetje ongeduldig te worden hoop ook een beetje op dat M-1. En UFC 79 ziet er ook wel goed uit dus wie weet is dat een goed voorteken en wordt 2008 het jaar van de UFC toernooien. Wie weet.

Chico
29-11-2007, 15:00
ik denk dat je teveel naar namen kijkt... op de ufc cards staan vaak onbekende namen... maar meestal zitten daar wel goede partijen tussen...

ik mis pride ook.. maar vind de ufc zeker niet saai...

F@dur
29-11-2007, 15:19
ik denk dat je teveel naar namen kijkt... op de ufc cards staan vaak onbekende namen... maar meestal zitten daar wel goede partijen tussen...

ik mis pride ook.. maar vind de ufc zeker niet saai...
Dat heb ik ook wel gemerkt dat regelmatig bij de Ufc heel onbekende namen heel goede wedstrijden neerzetten met die ellebogen erbij en afwisselend staand en grondwerk en ook een enorme enorme conditie hebben maar toch........... of dit evenaart aan Pride????????Nog geen beetje man om heel eerlijk te zijn.Toch zouden wij wel wat blij moeten zijn met Ufc want stel nu eens voor dat die er ook niet waren???!!!!!Wat dan????Ook al zetten ze maar meestal max. 2 hoofdpartijen op een avond,gelijk Rodrigo Nogueira Vs Hearring,toch altijd wel meegenomen voor de fanatieke MMA fans.Toch?Ik mis Pride echt enorm en probeer zowat men Pride collectie helemaal kompleet te maken voor het geval dat ge die dvd's ook al niet meer kunt krijgen.En blijf ook de oude maar kijken.Wat ik ook niet echt snap is dat zogezegd Pride dus opgekocht is door Ufc maar waar blijft dan de eerste Pride evenement onder de Ufc authoriteiten dan????Die Jappen hebben echt oog voor detail en dat vond ik ook zo goed aan Pride.Alles was altijd zo piekfijn geregeld.Zelfs de witte vloer in de ring vond ik echt speciaal en aangenaam om te kijken.

Chico
29-11-2007, 15:26
op één of andere manier is het mma in de ufc anders dan in pride... niet beter, niet slechter maar anders

ik weet niet waar dat aan ligt...

Remco
29-11-2007, 15:28
Wat ik niet snap is dat je vrijwel nooit iets hoort van het zeer deskundige Japanse publiek dat altijd in grote getalen naar de Pride (en vroeger ook RINGS) shows kwam kijken. Je zou denken dat deze mensen Pride het meest zouden moeten missen en er dus alles aan zouden moeten doen om iets soortgelijks te ontwikkelen.

inc
29-11-2007, 15:31
Ik heb het idee dat de UFC lijdt aan het "rupsjenooitgenoegsyndroom"voor degene die het kinderboek kennen weten wat het inhoud.

met hun monopoly maken ze eigenlijk de hele scene stuk. kracht achter een goed lopend bedrijf is de drang om concurentie voor te zijn...moet je niet je concurentie opkopen en dood laten bloeden.

hun lijst van goede vechters is zo enorm en zij blijven investeren in nieuw talent( ultimate fighter series blijven ze uitpoepen) ik vind nu al dat ik een aantal vechters veel te weinig zie. Echter topvechter als shogun- silva-rampage-gsp, maar ook huerta-tyson grif- enz enz moeten gewoon min 3x per jaar vechter. desnoods een soort toernooi vorm zoals pride dat deed verdeeld over 2 of 3 evenementen zou de UFC cards veeeeel interessanter maken...

Helaas denk ik dat de UFC te commercieel denkt, en enerzijds is dit goed( professionalisering ervan) anderzijds werkt het voor de liefhebber zeer bellemmerend.

Hoop dat M1 de insteek van Pride overneemt. Sterker nog zij zouden dom zijn als zij dit gat niet als de sodemieter gaan opvullen... ik had het wel geweten als ik een zak met geld zou hebben..... Dus ja... ik mis pride ook

CDW
29-11-2007, 15:42
Elke promotor denkt comercieel want elke promoter wil geld verdienen. En wat Chico zegt het mma in de UFC is anders dan in Pride. En ook wat betreft de namen. Ik denk ook dat Nederlanders meer betrokken zijn bij Pride omdat daar een hoop nederlanders in gevochten hebben en ook een hoop vechters uit bijv Rusland die men kent van RINGS en 2H2H. UFC heeft de afgelopen edities bewezen op de zeer goede weg te zijn en ook bewezen van een zeer hoog niveau te zijn. zie bijv de overwinningen van Griffin op Shogun en Monson op Fujita.

Het gene wat mij vooral aantrok bij Pride was het algehele show element. De mooie opkomsten, de aankleding van de zaal enz. enz.

Wat mij aantrekt aan de UFC is dat er geen freakshows zijn.

Beide hebben hun charmes en ik ben blij dat zowel UFC en Pride (hebben) bestaan.

F@dur
29-11-2007, 15:43
Dan is de Ufc nog zo belachelijk ook nog dat ze al de oude Pride stuff gelijk op Youtube enzo die daar geupload zijn te verwijderen omdat hun de rechten hebben nu!!!!!!!!Zet ge ze terug verwijderen ze het terug.Zo belachelijk zijn ze bezig en maken ze er volop profijt van dat ze de Pride rechten hebben gekocht.

Khanom Thom
29-11-2007, 18:54
Ben ook benieuwd wat de m1 gaat brengen, als ze Vovchanchyn fixxen zijn ze voor mij god!

Vecht hij nog...?

raoull
29-11-2007, 23:01
Haha Mac Danzig op de fight card van pride 33 is dat dezelfde als bij de ultimate fighter seizoen 6?

CDW
29-11-2007, 23:50
Nee dat is een andere Mac Danzig! Mac is in Amerika wat hier Jan is. En Danzig is wat hiet Jansen is! Dus eigenlijk heet die Jan Jansen

leobos
30-11-2007, 02:07
jaaaa mendo als ze igor fixen dan vliegen we naar zo n m1 event!

schurem
30-11-2007, 03:11
UFC is op zich wel okee, ze doen veel voor het bekend en populair maken van de sport, maar ik vindt ze soms wat al te commercieel. Daarbij is Dana White een E I K E L.
M1 gaat de goede kant op en wellicht dat het olympisch comittee ook nog een keer omgaat :P

Tony
30-11-2007, 09:16
IEdereen heeft het over de superieure organisatie van Pride... Maar pride was een groot zootje ongeregelde organisatie. Voor de camera leek alles mooi en goud, maar in werkelijkheid was het een organisatie die achter de schermen compleet in de knoop zat met alles.

Maar goed, dat doet er niet aan toe.. Want wij zijn fans en we zien alleen hetgeen ze uitzenden.. en hetgeen ze uitzenden is meesterlijk tot wel glorieus.

Ik zal mijn hele leven zo'n trieste Pride nuthugger blijven. MAar ik heb de UFC inmiddels wel al helemaal tot me genomen.

Toen de UFC begon in 1993 zat sakukaraba nog met zijn poepluier te goochelen.

Maar hoe dan ook.. Pride was gewoon een league of his own. Zwaar dominerend vooral in de HW divisie. UFC domineert in de cardio/conditioning divisie.

Hoe dan ook. Pride is er nu niet meer. UFC is er wel. Dus we kunnen blijven zeuren over hoe geweldig pride wel niet was... Pride vervult op dit moment geen behoefte bij mij. UFC wel. Ook al kon dat soms op een betere manier.

Dus Pride... blijf voor mij de top in mijn hoofd. Maar stiekem weten we allemaal dat UFC op dit moment het je-van-het is.

Welcome reality

chief108
30-11-2007, 10:24
ik hoop dat de M1 de nieuwe Pride gaat worden....

Tony
30-11-2007, 10:29
Keep fingers crossed idd...

Ofja, ik hoef geen "nieuwe Pride".. Pride is deaud.

Ik wil gewoon een nieuwe organisatie die mijn behoeftes op een zelfde manier kan bevredigen als Pride FC en mijn vriendin.
(op een goeie manier dus ;)