PDA

View Full Version : Apple



Wheelie
30-11-2007, 12:49
Remco Pardoel en Wiggert (Deuce) hebben me bijna zo ver dat ik een Apple ga kopen.
Wiggert werkt nu in de Apple store en ik ga morgen kijken.

Hebben jullie nog tips waarom ik het juist wel of niet moet doen ?

Als ik een koop dan word het deze : http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=18F50B3C&node=home/shop_mac/family/mac_pro

Jochem
30-11-2007, 12:51
niet doen is mijn tip :D

;)

Wheelie
30-11-2007, 12:52
niet doen is mijn tip :D

;)

Waarom ? :lol:

Dennuz
30-11-2007, 12:57
Waar wil je hem vooral voor gaan gebruiken??

Volgens mij is Mac wel geschikt voor foto en video bewerking.. Maar wil je ook gamen enzo dan zou ik toch voor een gewone windows pc gaan..

Influcted
30-11-2007, 12:58
Wat moet je met een Mac..?

paspoes
30-11-2007, 12:59
niet doen is mijn tip :D

;)


ik zou meer kijken naar + en - punten en warvoor je het gaat gebruiken;)

+ punten:

virus vrij
spam vrij
windows vrij
grafisch de beste wat er is
hij is snel
je hoeft weinig tools op te zetten bijv. popus blokking

- punten:
Duur echt duur
omdat het simpel weg Apple is :D
je kan niet alle games en software's op installeren
o jaa je kan niet syncen met pda :lol:

Meer + en - punten zal chief oa bij vullen

Mickey
30-11-2007, 13:04
Apple is een merk voor fanboys.
Het ziet er gelikt uit en heeft een boel fancy dingetjes in de interface.
Maar met een prijskaartje.

Vroeger was de Mac de machine voor vormgevers. Zou beter omgaan met grafisch rekenwerk. De nieuwste pcs echter concurreren de mac er gewoon snoeihard uit.

Qua software is Apple kut. Met name als je een gamer bent.
Daarnaast is het merendeel van de software dat voor de PC gratis beschikbaar op het internet te verkrijgen. Dat is vele malen minder op de Apple.

Een ander probleem is dat dingen die het op internet perfect doen op een PC op een Mac stomweg dienst weigeren. Heeft alles te maken met browsercompatibiliteit en hoewel het altijd wel te fixen is, werkt het direct. Als webdesigner hou ik niet eens rekening met Apple browsers. (Safari)

Als je dus echt van de grafische leukigheidjes houd, dan is Mac een goeie keuze, maar ik vind het simpelweg het geld niet waard. Dan installeer ik wel Ubuntu op mijn PC. Kan nagenoeg hetzelfde voor nop.

Ook kwa prijs - kwaliteits - cpu kracht is zijn de verhoudingen in het voordeel van de PC. Pcs zijn domweg goedkoper.

Ook kijkende naar je voorliefde voor multimedia verzamelen is capactiteit voor een pc simpelweg goedkoper en zijn er meer software alternatieven voor het branden en opslaan van media.

Enige echt voordeel dat ik een Mac vind hebben is dat er nagenoeg geen virussen zijn voor de Mac. Hoewel dat begint te veranderen.

Ik zou dus nimmer zelf een Mac aanschaffen. De PC is versatieler.

paspoes
30-11-2007, 13:09
Mickey = correct

en als je toch voor een MAC ga wil ik jou pc overnemen voor een simbolische bedrag :D

jan sensei kyokushin
30-11-2007, 13:13
sensei kijkt naar de prijs 2499 euro pffffffffffffffffffffff

ik dacht 24,95:D dat heb ik nog net ;)

paspoes
30-11-2007, 13:17
sensei kijkt naar de prijs 2499 euro pffffffffffffffffffffff

ik dacht 24,95:D dat heb ik nog net ;)

:osu:

bryan
30-11-2007, 13:28
de mijn werkt prima... mij hoor je er niet over klagen.. loopt nooit vast en is super snel.. en al de programma's werken gewoon. was wel ff wennen maar ach...

Ronald
30-11-2007, 14:06
Persoonlijk zou ik nooit een Apple kopen, tenzij ik er toe verplicht werd. In de grafische industrie wordt idd nog regelmatig met Apple gewerkt waardoor het handig kan zijn om er een te hebben als je in dat werk zit.

Reden waarom ik nooit voor Apple zou kiezen: PC is gewoon dé standaard. Alles wat je nodig hebt kun je er eenvoudig voor krijgen en is ook makkelijk uitwisselbaar. Meer redenen heb ik als gebruiker niet nodig ;) .

Een Apple kopen is jezelf isoleren, en waarom zou je dat doen als daar geen noodzaak toe is?

Paganstars
30-11-2007, 22:04
*KWIJL* Die bak wil ik dus wel hebben voor photoshop enzo maar das ook het enige! verder sluit ik me aan bij mickey, ik pleur veel liever ubuntu, kubuntu, xubuntu of andere linux op me pc.... ik werk op school eik alleen met apple omdat die grafisch en gebruik van processor etc beter is dan een winblows machine maar voor inet is het echt fok op! verder ja liever een winblows machine dan apple omdat er meer software etc voor te krijgen is. Maar zodra photoshop ook is voor Linux is het bye bye zwaai zwaai microshit! En ja ik ken gimp ben er bekend mee maar het haalt het gewoon nooit bij photoshop!

Richelieu
02-12-2007, 13:01
*KWIJL* Die bak wil ik dus wel hebben voor photoshop enzo maar das ook het enige! verder sluit ik me aan bij mickey, ik pleur veel liever ubuntu, kubuntu, xubuntu of andere linux op me pc.... ik werk op school eik alleen met apple omdat die grafisch en gebruik van processor etc beter is dan een winblows machine maar voor inet is het echt fok op! verder ja liever een winblows machine dan apple omdat er meer software etc voor te krijgen is. Maar zodra photoshop ook is voor Linux is het bye bye zwaai zwaai microshit! En ja ik ken gimp ben er bekend mee maar het haalt het gewoon nooit bij photoshop!

tja... Het hele gezeik Apple of PC... Alle Mac fanboys lopen te ouwehoeren..geen virussen..gelikte interface blabla..Ja tuurlijk, geen virussen als je zo'n scriptschrijvende kneus bent en je maakt een virus kijk je hoe je een groot publiek kan pakken. Groot publiek = Microsoft. Die enkele stervelingen die dan een Mac hebben die ja die zitten dan even in een goed straatje.

Maar wtf 1400,- betalen zodat je een witte laptop hebt JUUJ, voor 800,- zit je met dezelfde setup en dan met een of Windowsje of je gooit je Linux distro erop.. Maar Ubuntu, Kbuntu no f*kking way, Debian of FreeBSD dan maar erop Pagantje..;)

Gelikte interface, wat voor toegevoegde waarde leverd dat?? is leuk voor aan een leek te laten zien, zoals die Mac Prof in die Mac Stores.

Naja Safari, gooi der een mooie Firefox op met die IE emulator en nooit maar gezeik over dat sites niet werken.
Microsoft hebben gewoon de markt in handen, maar ik vind het prima. De producten die ze maken doen wat ze moeten doen. :thup:
En voor wie nu begint over Vista, XP was in het begin ook knap waardeloos.
Service Pack 1 meeste bagger eruit, Service Pack 2 en het is mijn tweede vriendin. De enige keren dat ik in mijn branche Linux heb is voor een Samba server.

De meeste Vista problemen komen ook gewoon door randedielen die het heel glimmend vinden maar niet weten waar ze dingen moeten zoeken.

Dus Mac users i give u the :finger:.

Dat was mijn rant.

paspoes
03-12-2007, 10:56
:lol:die Harmen :thup:

Paganstars
03-12-2007, 12:55
tja... Het hele gezeik Apple of PC... Alle Mac fanboys lopen te ouwehoeren..geen virussen..gelikte interface blabla..Ja tuurlijk, geen virussen als je zo'n scriptschrijvende kneus bent en je maakt een virus kijk je hoe je een groot publiek kan pakken. Groot publiek = Microsoft. Die enkele stervelingen die dan een Mac hebben die ja die zitten dan even in een goed straatje.

Maar wtf 1400,- betalen zodat je een witte laptop hebt JUUJ, voor 800,- zit je met dezelfde setup en dan met een of Windowsje of je gooit je Linux distro erop.. Maar Ubuntu, Kbuntu no f*kking way, Debian of FreeBSD dan maar erop Pagantje..;)

Gelikte interface, wat voor toegevoegde waarde leverd dat?? is leuk voor aan een leek te laten zien, zoals die Mac Prof in die Mac Stores.

Naja Safari, gooi der een mooie Firefox op met die IE emulator en nooit maar gezeik over dat sites niet werken.
Microsoft hebben gewoon de markt in handen, maar ik vind het prima. De producten die ze maken doen wat ze moeten doen. :thup:
En voor wie nu begint over Vista, XP was in het begin ook knap waardeloos.
Service Pack 1 meeste bagger eruit, Service Pack 2 en het is mijn tweede vriendin. De enige keren dat ik in mijn branche Linux heb is voor een Samba server.

De meeste Vista problemen komen ook gewoon door randedielen die het heel glimmend vinden maar niet weten waar ze dingen moeten zoeken.

Dus Mac users i give u the :finger:.

Dat was mijn rant.

erm wat betreft debian of freebsd... ubuntu is voor een n00b eindgebruiker makkelijker imo dan freebsd en debian! I know dat ubuntu een debian afgeleide is maar toch!

Wheelie
07-12-2007, 17:09
Ik heb toch de Mac Pro gekocht met een 23" HD scherm, 5 GB geheugen en 1 TB aan schijfruimte

Voor de liefhebbers:


Het is stiller dan een dief in de nacht, sneller dan het licht en completer dan een Zwitsers zakmes. We hebben het hier over Apple's nieuwe Power Tower! Alhoewel we het woord Power niet meer mogen gebruiken sinds de overgang van de PowerPC processor naar Intel, druipt dit aan alle kanten van Apple's nieuwe Mac Pro af. Voor deze productbeschouwing hebben we het adviesmodel van de Mac Pro, aan ons geleverd door de firma Mac Support in Uitgeest (http://www.macfreak.nl/bannerview.php?action=go&from=Review&customer=mail-a-mac&url=http://www.macsupport.nl), eens stevig aan de tand gevoeld. De configuratie is een Mac Pro met twee 2,66GHz dual-core Intel Xeon processors, 2x250GB harddisk (* 1x), 1GB RAM, Nvidia GeForce 7300GT 256MB videokaart en een interne BlueTooth(*) en AirPort Extreme(*) module.

(*) = optioneel

http://www.macfreak.nl/base/data/reviews/images//review-6-3.jpg

Het eerste dat ons direct opviel, naast het enorme gewicht, is dat de Mac Pro erg veel gelijkenissen heeft met z'n G5 voorganger. Eigenlijk verwachte iedereen bij de introductie zo'n twee maanden geleden, stiekem een compleet vernieuwde behuizing. Toch zijn enkele verschillen aan de buitenkant direct waarneembaar. Zo beschikt de nieuwe Mac Pro over twee USB en twee FireWire (1x400 en 1x800) poorten aan de voorzijde (dit was 1x USB en 1x FireWire 400) en kun je er gelukkig weer twee optische loopwerken in plaatsen, zoals in het verleden bij de PowerMac G4. Aan de achterkant is de poort indeling ook behoorlijk gewijzigd.

Aan de achterzijde is de Mac Pro voorzien van twee Gigabit ethernet aansluitingen en in plaats van twee USB poorten zitten er nu drie (5 in totaal) in de machine. Verder zijn gebleven de optische (digitale) audio in- en uitgangen, een FireWire 400 en een FireWire 800 aansluiting en natuurlijk de analoge audio in-/uitgang. De AirPort en BlueTooth antenne aansluitingen zijn verdwenen, net als de modem aansluiting. Om dat laatste zijn we overigens niet rouwig want wie gebruikt er met zo'n grote snelle desktop kast nu nog een traag modem. Voor reizende laptop gebruikers is het natuurlijk een ander verhaal, maar gelukkig levert Apple tegenwoordig een los USB modem voor deze groep mensen. Verder oogt de machine redelijk hetzelfde ten opzichte van de PowerMac G5, totdat je 'm open maakt.

De aandacht die geschonken is aan de ingewanden van de nieuwe Mac Pro is werkelijk om van te te smullen. In onze ogen is het de best afgewerkte en meest uitbreidbare Mac die Apple ooit op de markt heeft gezet. Met ruimte voor 4 interne harde schijven (goed voor 3TB aan interne opslag) die erg eenvoudig middels sledes uit te breiden zijn, en 2 riserboards voor in totaal 8 geheugen modules (goed voor maximaal 16GB RAM) is het toevoegen van extra werkgeheugen en interne opslag absoluut geen probleem. De kosten voor het geheugen zijn dan nog wel exorbitant hoog, maar dat neemt niet weg dat qua uitbreidbaarheid we zeker geen klagen meer hebben. Verder beschikt de machine over 4 interne PCI Express sloten, waarvan er een in gebruik is door de videokaart.

De afwerking is zo fraai dat het een genot is om de machine van binnen te bekijken. Alles is zo goed bereikbaar en zo perfect afgewerkt dat de bij de gemiddelde hardware freak het kwijl niet uit de mond zal lopen, maar stromen! Het aluminium, zoals we dat gewend zijn van de PowerMac G5, geeft ook de Mac Pro een stoer en degelijk uiterlijk.

En dan het geluidsniveau. De machine is zo stil dat je 'm bijna niet hoort. De ventilatoren gaan alleen iets harder draaien wanneer de machine echt flink staat te rekenen. En zelfs dan is het geluidsniveau zeer acceptabel te noemen. De iMac en Mac mini staan bekend om hun stilte, en na het PowerMac G4 "windtunnel" debacle en de rumoerige G5's is Apple er toch weer in geslaagd om zelfs haar pro machine weer lekker stil te krijgen. De harde schijf is feitelijk dat gene wat enigszins geluid maakt en ook eigenlijk het enige dat je hoort, zelfs als de ventilators een tandje harder draaien. De airflow in de machine is iets waar Apple ogenschijnlijk erg veel aandacht aan geschonken heeft. Door gebruik te maken van hoogwaardig aluminium (wat warmte goed geleidt), door de gaatjes die in de voor en achterkant van de machine verwerkt zitten, en door 4 slimme en stille ventilators (was 9(!!) in de G5), is de Mac Pro goed in staat om warme lucht af te voeren en koele lucht naar binnen te halen. De afname van geluid en ventilators ten opzichte van de G5 is een goede indicator dat de Intel Xeon processors beduidend koeler draaien dan de G5.

De videokaart die Apple standaard levert (de Nvidia GeForce 7300GT met 256MB) zal de meeste gamers niet echt bekoren. Alhoewel deze kaart goed genoeg is om bijvoorbeeld stevig te Photoshoppen, andere alledaagse taken uit te voeren, en zelfs twee 23 inch beeldschermen aan te sturen, is de iets duurdere ATI Radeon X1900XT met 512MB goed beschouwd een iets betere keus. Deze beschikt niet alleen over 2x zoveel geheugen, maar is ook beduidend sneller dan de Nvidia. Zeker wanneer je twee 30 inch beeldschermen wilt gaan gebruiken is deze kaart een must, of je moet kiezen voor 2 Nvidia GeForce 7300GT kaarten. De Radeon kaart kost alleen wel 250 euro meer dan de standaard GT 7300 kaart. Heb je echt geld teveel, dan kun je natuurlijk de snelste videokaart die op dit moment verkrijgbaar is aanschaffen, de Nvidia Quatro FX 5400 met 512MB. Hier moet je dan ook wel een slordige 1.650 euro extra voor ophoesten.

http://www.macfreak.nl/base/data/reviews/images//review-6-1.jpg

* Nvidia Quatro FX 5400

Wheelie
07-12-2007, 17:09
Apple levert de Mac Pro standaard met 1GB aan werkgeheugen. Voor de meeste applicaties is dit wel voldoende, maar ga je met de zwaardere pro-apps werken, zoals Aperture, Final Cut en de Adobe CS suite, dan is het nogal aan de krappe kant, zo bleek al snel. We snappen dat Apple probeert de kosten omlaag te krijgen voor de basis machine, maar met zo'n beest als de Mac Pro is 2GB toch eigenlijk wel het absolute minimum. Wanneer je slechts 1 applicatie open hebt, werkt het allemaal redelijk snel en soepel, maar wanneer je twee zware programma's zoals Aperture en PhotoShop tegelijk hebt draaien merk je dat 1GB toch echt te krap is. Overweeg je dus de aanschaf van een Mac Pro, koop dan gelijk 1GB aan geheugen extra (bij voorkeur meer) want dat loont de moeite!

Verder is de Mac Pro voorzien van een SuperDrive met 16-voudige snelheid. Uiteraard fikt de nieuwe SuperDrive dual-layer DVD's zodat je 8,5GB aan informatie op een DVD'tje kunt branden. Voor een kleine 100 euro extra kun je een tweede SuperDrive aanschaffen zodat je ook snel DVD's en CD's kunt dupliceren. Op veler verzoek heeft Apple deze mogelijkheid gelukkig weer terug gebracht in haar professionele desktop's.

Geheugen bijprikken en harde schijven bijplaatsen is nog nooit zo eenvoudig geweest. Dankzij de twee goed toegankelijke riserboards kun je tot 2x4 geheugenmodules bijprikken. Deze moeten wel in gelijke paren geplaatst worden! Een harddisk toevoegen aan de Mac Pro is al net zo eenvoudig. Geen gedoe meer met kabels, maar de schijf monteren op een van de drie vrije sledes (die al voorzien zijn van schroeven) en je prikt de harddisk zo vast op het logicboard. Aan de binnenkant van de Mac Pro is dankzij deze nieuwe techniek dan ook geen draadje meer te bekennen, wat het binnenwerk van deze machine een erg opgeruimd uiterlijk geeft. Het toevoegen van extra video kaarten of andere PCI Express uitbreidingen is al net zo eenvoudig. Er komt (op het monteren van de harddisk in de slede) geen schroefje meer bij te pas want alles werkt tegenwoordig met klemmen en schuifjes. Je hoeft gelukkig geen genie meer te zijn om een computer uit te breiden, want zelfs je grootmoeder kan het nu.

http://www.macfreak.nl/base/data/reviews/images//review-6-2.jpg

Genoeg over de specs en het uiterlijk. Hoe snel is dat beest nu eigenlijk?! Nou, we kunnen verklappen dat hij echt waanzinnig snel is. Zoals met iedere computer geldt natuurlijk dat de hoeveelheid geheugen wel mede bepalend is voor de snelheid waarmee de machine z'n taken kan verwerken. Dat geldt in het bijzonder voor de Mac Pro. Met 4GB aan extra (tijdelijk geleend) geheugen bleek al snel dat de Mac Pro begon te vlammen. Hieruit bleek ook al direct dat de snelheid van de Mac Pro pas ècht goed tot z'n recht komt met 2GB of meer aan werkgeheugen. Met name de Universal Binary applicaties (software die geschikt gemaakt is voor zowel PowerPC als Intel CPU's) merk je dat je een echt workstation op je bureau hebt staan (ik zeg bewust "op", want onder raden we niet aan in verband met stof).

Zo vlammen de applicaties die we gebruikt hebben voor onze testen, zoals Aperture 1.5, FileMaker 8.5, Final Cut Pro 5.1, iWork '06 en iLife, alsof het niets is. De Mac Pro is een echt snelheidsmonster. In tegenstelling tot wat sommige mensen beweren, voelt de Adobe CS2 suite zeker niet net zo snel aan als op een G5. De Rosetta PowerPC emulatie is zeer indrukwekkend te noemen (aangezien het een emulatie is), maar complexe handelingen in bijvoorbeeld PhotoShop duren toch soms bijna 2x zo lang op de Mac Pro dan op een Dual G5/2GHz die we voor deze test als referentiemachine gebruikt hebben, maar gemiddeld gezien is de Mac Pro slechts 25% langzamer met de Aobe CS2 suite, wat op zichzelf best indrukwekkend is. We wachten dan ook met smart op de Universal Binary versie van de CS suite die we t.z.t. uiteraard ook zullen gaan testen! Wat ons wel opviel was dat na de upgrade van de standaard meegeleverde OS X 10.4.7 naar 10.4.8 de niet-Universal programma's zo'n 10 to 12% sneller draaiden. Apple heeft kennelijk in de laatste update het een en ander verbetert in de Rosetta emulator.

Na alle benchmark testen die we gedaan hebben bleek dat de MacPro gemiddeld zo'n 60% sneller is ten opzichte van de Quad G5 2,5GHz. Vooral de harddisk benchmarks lieten zien dat de Mac Pro tussen de 25 en bijna 300% sneller is. De CPU gerelateerde testen (zoals JPG (de)compressie, ZIP archiveren en de Mandelbrot testen, wezen uit dat de Mac Pro tussen de 10% en 150% sneller is dan de G5. De programmatuur die we getest hebben reageerde ook veel sneller op de Mac Pro. Zo was de FileMaker 8.5 sorteer test (met 15.000 records) op de Mac Pro maar liefst 42% sneller. De iMovie 6 render test wees uit dat de Mac Pro tot zo'n 33% sneller is, en de iTunes compressie test deed er op de G5 ongeveer 21% langer over. De render test met Final Cut Pro 5.1 bleek op de Mac Pro ongeveer 41% sneller te zijn. Kortom, best prettige cijfers!

Zoals gezegd is de Mac Pro dus gemiddeld 60% sneller in de testen die wij hebben uitgevoerd, waarbij we op willen merken dat we deze testen alleen hebben uitgevoerd met Universal Binary applicaties. De CS 2 suite hebben we wel getest, maar willen we voor deze test het liefst even buiten beschouwing laten, omdat de software nog niet geschikt gemaakt is voor Intel processors. Met alles voelt de Mac Pro in ieder geval veel sneller aan dan de quad 2,5GHz G5. De opstarttijd van de Mac Pro is zeer indrukwekkend met z'n 21 seconden ten opzichte van de 54 seconden die de G5 nodig had (beiden na een schone installatie!) en het OS reageert over het algemeen ook vrijwel onmiddellijk. We kunnen dan ook niet wachten tot Apple Mac OS 10.5 uitbrengt, want die zou voor de Intel machines een enorme snelheidswinst beloven.

Windows draaien (we halen het toch maar even aan, voor wie het interesseert) is een eitje. De Mac Pro hebben we getest met Parallels en met Apple's eigen Boot Camp. Vooral die laatste is zo snel dat een recente test (http://www.pcpro.co.uk/news/95175/apple-mac-pro-is-crowned-the-fastest-pc-in-the-uk.html) door het Engelse PC-Pro magazine uitwees dat de Mac Pro de snelste PC is die op dit moment verkrijgbaar is. Apple's eigen Boot Camp maakt ook gebruik van alle cores en processors, in tegenstelling tot de virtualisation techniek die gebruikt wordt in Parallels. Deze software heeft dan wel als voordeel dat je niet hoeft te herstarten om Windows programmatuur te kunnen draaien, maar dit gaat dan wel ten koste van de performance. Gamers die PC spellen willen spelen zullen om die reden Parallels dan ook links laten liggen. Wellicht ook omdat Apple's Boot Camp gratis is en Parallels ongeveer US$80 kost.

Al met al is de nieuwe Pro tower van Apple een waar snelheidsmonster die qua prijs flink gunstiger ligt dan de G5 dat deed. Waar je nu voor 2.500 euro een Quad core 2,66GHz Mac Pro koopt, kocht je voorheen voor grofweg 800 euro meer een Quad core G5. Het is zelfs zo dat een gelijkwaardige Dell maar liefst 2x zo duur is dan de Mac Pro. Wie nu nog durft te beweren dat Apple duur is! Verder is Apple een beetje afgestapt van de drie standaard configuraties (instapmodel, tussenmodel en topmodel) en kun je nu je Mac Pro volledig naar eigen wens en specificatie samenstellen. Er is nu alleen nog een "adviesmodel" en dat is de 2,66Ghz uitvoering zoals wij die getest hebben, alleen dan zonder de extra 250GB harddisk, AirPort en BlueTooth.

Wat ons betreft is dit de mooiste, snelste, coolste, stilste, en meest ultieme stuk desktop gereedschap dat wij ooit op de pijnbank hebben mogen leggen. Hij heeft absoluut een gigantisch hoog wanna-have gehalte. De Mac Pro verdient dan ook 5 van de 5 sterren. Oh, one more thing... De jongens en meisjes van de hardware afdeling hadden het interne speakertje alleen wel van een wat betere kwaliteit mogen maken. De opstart-gong klinkt hierdoor wel een beetje zielig. Hadden we trouwens al gezegd dat hij snel is!?

Paganstars
07-12-2007, 17:52
KWIJL!!!! wil alleen weten hoe snel photoshop cs3 is op die bak!

paspoes
07-12-2007, 18:04
Nou zelf KWIJL ik er niet van hoor, heb nu 2 pc's eentje met een NVIDIA 7800 GT 512 mb (special edition met licht) en andere met een NVIDIA 8400 GT 256mb. ja ik ben een gamer :D

@Kevin, je bent gek enne wat doe je met die andere pm me maar effe. O jaaa veel plezier ermee;)

Paganstars
07-12-2007, 18:06
da gamen kan me gestolen worden! man echt wtf die benchmarks tov de g5 :O omfg echt te sick voor woorden!

Wheelie
07-12-2007, 19:20
da gamen kan me gestolen worden!!

x 2, ik ga er ook niet op gamen

Paganstars
07-12-2007, 19:22
heb je cs2 of 3 erop staan?? Zo ja hoe loopt ie??

Richelieu
07-12-2007, 19:50
erm wat betreft debian of freebsd... ubuntu is voor een n00b eindgebruiker makkelijker imo dan freebsd en debian! I know dat ubuntu een debian afgeleide is maar toch!

Dude, je beseft dus dat je redelijk n00b bent met linux??
Wist je dat ons allermooist Apple OS ook allemaal afgeleid is van een linux kernel???

Hele leuke specs die Mac Pro muscle workstation, enkel nogmaals als je dit zelf samensteld en dan de prijskaartjes naast elkaar legt kun je heel wat cursusboekjes voor Paganstar kopen.

Zelf ben ik nog steeds niet van de Mac producten, tja men IPod dan maar een kado geef je niet terug. Anders zat ik wel met een Zune of dergelijke speler.

Vind alleen jammer dat er een ongelooflijke hype heerst om het status symbooltje "ik ben een mac userrrrr", ja meestal zijn de mac users koude kak met veel rrrr.

Ik heb tot op heden mijn vinger nog niet kunnen leggen op het gigantische voordeel welke Mac bied waardoor ik mijn Windows basisstation verlaat om over te stappen naar een systeem waar veel minder ondersteuning voor is. En qua software vele malen beperkter is qua keuze.
Net als die Linux fanbase die blijft zeuren over het "commerciele" Microsoft.

Zelfde specs systeem, plus Windows XP met binnenkort SP3 welke weer 10% betere performance eruit perst, en ja dan ben ik een heel gelukkig mensje. Die videokaart is helaas wel imo een beetje aan de veroudere kant qua snelheid. Desnietaltemin voor beetje dual monitoring of quad monitoring nog steeds heel fijn. Vooral omdat een extra kaart voor SLI niet de meest grote investering zal zijn naast het aanschaffen van je witte parade paard.

paspoes
07-12-2007, 20:13
Hele leuke specs die Mac Pro muscle workstation, enkel nogmaals als je dit zelf samensteld en dan de prijskaartjes naast elkaar legt kun je heel wat cursusboekjes voor Paganstar kopen.


Bedoel je "Fotografie voor Dummies" Harmen.:whistling:

Paganstars
07-12-2007, 20:18
Dude, je beseft dus dat je redelijk n00b bent met linux??
Wist je dat ons allermooist Apple OS ook allemaal afgeleid is van een linux kernel???

Hele leuke specs die Mac Pro muscle workstation, enkel nogmaals als je dit zelf samensteld en dan de prijskaartjes naast elkaar legt kun je heel wat cursusboekjes voor Paganstar kopen.

Zelf ben ik nog steeds niet van de Mac producten, tja men IPod dan maar een kado geef je niet terug. Anders zat ik wel met een Zune of dergelijke speler.

Vind alleen jammer dat er een ongelooflijke hype heerst om het status symbooltje "ik ben een mac userrrrr", ja meestal zijn de mac users koude kak met veel rrrr.

Ik heb tot op heden mijn vinger nog niet kunnen leggen op het gigantische voordeel welke Mac bied waardoor ik mijn Windows basisstation verlaat om over te stappen naar een systeem waar veel minder ondersteuning voor is. En qua software vele malen beperkter is qua keuze.
Net als die Linux fanbase die blijft zeuren over het "commerciele" Microsoft.

Zelfde specs systeem, plus Windows XP met binnenkort SP3 welke weer 10% betere performance eruit perst, en ja dan ben ik een heel gelukkig mensje. Die videokaart is helaas wel imo een beetje aan de veroudere kant qua snelheid. Desnietaltemin voor beetje dual monitoring of quad monitoring nog steeds heel fijn. Vooral omdat een extra kaart voor SLI niet de meest grote investering zal zijn naast het aanschaffen van je witte parade paard.

klopt ja dat ik een n00b ben wat betreft linux! @ paspoes laat maar ik ga op zo'n trieste opmerking geeneens meer reageren!

paspoes
07-12-2007, 20:20
klopt ja dat ik een n00b ben wat betreft linux! @ paspoes laat maar ik ga op zo'n trieste opmerking geeneens meer reageren!


:lol:chill man ;)