PDA

View Full Version : K-1?!?!



Slome
06-12-2007, 16:27
Ik ben het de laatste tijd echt zat, ik irriteer me er mateloos aan.
Aan mensen die je het hele jaar niet over de k-1 vechtsport hoort. (uberhaupt niet over sport, laat staan vechtsport)
Maar nu je in allerlei media gevoerd wordt door leuke, interesante en vermoeiende artikelen......
Begint iedereen over K-1! Tuurlijk positief? (voor de sport)

"He Sjoerd jij doet toch ook aan kickboksen, weet je het al, 08 december is er op sbs6 iets over, K-1 ofzo.."
Pff... :twak:

En nog zo'n voorbeeld: Een collega van mij begon over Jerome LeBanner (hij sprak zijn naam heel leuk uit iets van Jerommme LeeBennér):

Hij zei: "Sjoerd weet je het al, in de K-1 die vechtsport van eurosport daar is een vechter met een "glazen kin"!

Ik zeg: " O' ja, joh!, Dat meen je niet, vertel?"... Pff... :twak:

Zijn er meer vechtsportliefhebbers die er in deze tijd van het jaar tegenaanlopen...;)

Ulis-E
06-12-2007, 16:33
ahh joh, je moet maar denken, tis alleen maar goed.. kickboksen wint dus aan populariteit

en wat al dat gelul betreft.. met voetbal toch precies hetzelfde? iedereen denkt dattie een betere coach is dan marco..

Italian*Berlusconi*
06-12-2007, 16:39
is toch leuk juist... het leeft dan tenminste bij de mensen en misschien gaan ze het dan ook proberen te volgen, of nog beter ook gaan trainen etc.
Ik vind het wel leuk hoor dit soort dingen, heel herkenbaar :)

Jofeljoh!
06-12-2007, 16:51
Vind het ook wel geinig, behalve dan die betwetertjes die eens een keertje Eurosport toevallig hebben gezien en gelijk denken dat ze alles weten.

Niet waard om de discussie aan te gaan maar dan doe je het toch maar. Totaal geen clue hebbende hoe intensief je de sport volgt en altijd al gevolgd hebt...

Biiyen
06-12-2007, 17:25
Ik ben het de laatste tijd echt zat, ik irriteer me er mateloos aan.
Aan mensen die je het hele jaar niet over de k-1 vechtsport hoort. (uberhaupt niet over sport, laat staan vechtsport)
Maar nu je in allerlei media gevoerd wordt door leuke, interesante en vermoeiende artikelen......
Begint iedereen over K-1! Tuurlijk positief? (voor de sport)

"He Sjoerd jij doet toch ook aan kickboksen, weet je het al, 08 december is er op sbs6 iets over, K-1 ofzo.."
Pff... :twak:

En nog zo'n voorbeeld: Een collega van mij begon over Jerome LeBanner (hij sprak zijn naam heel leuk uit iets van Jerommme LeeBennér):

Hij zei: "Sjoerd weet je het al, in de K-1 die vechtsport van eurosport daar is een vechter met een "glazen kin"!

Ik zeg: " O' ja, joh!, Dat meen je niet, vertel?"... Pff... :twak:

Zijn er meer vechtsportliefhebbers die er in deze tijd van het jaar tegenaanlopen...;)

Ik vind het alleen maar positief eigenlijk. heb liever dat ze het leuk vinden en er over praten dan dat mensen er gewoon maar vanuit gaan dat het voor debielen en criminelen is.

Karel
06-12-2007, 17:26
met alles dat populairder lijkt te worden: er zitten voordelen en nadelen aan

idd net als met andere sporten, de helft weet toch niet echt wat het voorstelt...

als ik bij mezelf na ga zijn er eigenlijk ook wel sporten waar de echte kenners ook niet vrolijk van worden als ik iets op te merken heb, zo mag ik ook wel Rallys kijken maar om nou een mening te kunnen geven over stuurfoutjes en dergelijke? hou mijn mond ook maar daarover dan :rolleyes:

Slome
06-12-2007, 17:31
Ik vind het alleen maar positief eigenlijk. heb liever dat ze het leuk vinden en er over praten dan dat mensen er gewoon maar vanuit gaan dat het voor debielen en criminelen is.

Maar dat ben ik ook volkomen met je eens!

Ik was vooral nieuwschierig of ik de enige was die dit mee maakte...

Net nog: zo'n dame van de receptie (zaterdag 08 december-kerstfeest van mijn werkgever)
"Mijn mannetje blijft thuis, die gaat boksen kijken ofzo.... doet ie anders nooit" Pff....:twak:

dtgerald
06-12-2007, 17:39
ahh joh, je moet maar denken, tis alleen maar goed.. kickboksen wint dus aan populariteit

en wat al dat gelul betreft.. met voetbal toch precies hetzelfde? iedereen denkt dattie een betere coach is dan marco..

Inderdaad tijdens een EK of WK beginnen sommige ook over voetbal.Terwijl je ze de rest van het jaar niet hoort.

TOON
06-12-2007, 18:32
hahahah ja inderdaad, op zich goed voor de sport, maar toch soms wel een beetje ergerlijk... ook een aantal collega's begonnen er deze week over, dat dat K een, niet one, weer kwam dit weekend...

krijg je zo'n gesprekken, dat choi van lebanner gaat winnen, omdat choi van schilt heeft gewonnen en schilt weer van lebanner vorig jaar dus dan moet choi wel van lebanner gaan winnen, alsof het wiskunde is hahahaha

gelukkig volgt mn baas, die tegenover me zit het wel net zo als ik doe dus ik kan mn ei wel kwijt maandag!!

chief108
06-12-2007, 19:23
met alles dat populairder lijkt te worden: er zitten voordelen en nadelen aan

'nuff said

nu word ik kapot gemailed door idioten die ook wat mee willen lullen
en maandag krokg je van een andere groep weer te horen wat voor barbaarse dingen ze dit weekend op sbs6 hebben gezien :wacko:

maar al met al is het mooi dat een breder en groter publiek vechtsporten gaat accepteren
nou nog de M1 en UFC gevechten live op de buis and all is well.... ;)

nick
06-12-2007, 19:31
Iemand bij mij op het werk vroeg of ik van het weekend nog naar de k-1 ging. Omdat ik ook toch aan vechtsport deed.

Toen ik hem zei dat de k-1 finale in Tokio wordt gehouden keek hij heel raar.

Hij dacht namelijk dat de k-1 alleen in de amsterdam arena werd gehouden :twak:

Tony
06-12-2007, 20:23
Inderdaad tijdens een EK of WK beginnen sommige ook over voetbal.Terwijl je ze de rest van het jaar niet hoort.

Jeps, zo eentje ben ik inderdaad :lol:

Maar dat maak ik dan weer goed door 365 dagen per jaar over vechtsporten te praten :)

FOCUS
06-12-2007, 20:34
en wat al dat gelul betreft.. met voetbal toch precies hetzelfde? iedereen denkt dattie een betere coach is dan marco..



iedereen is een betere coach dan Marco

Aarti
06-12-2007, 21:31
Ik vond vechtsporten al een K*sport en helemaal K-1! Ik kijk liever naar voetbal. Totdat mijn vriend voor de tv de hele boel bij elkaar schreeuwde als er weer iemand was neer gegaan, hij keek vooral naar K-1! Maakte me wel nieuwsgierig en ik ben een fan van de laatste tijd. Wij praten er wel vaak over, maar helemaal al er weer een ronde K-1 is en ook mijn profielfoto's worden per ronde aangepast...Maar of ik er ook verstand van heb...;-)Oja, ik doe ook sinds een jaar aan thaiboksen....

harry
06-12-2007, 22:43
Iemand bij mij op het werk vroeg of ik van het weekend nog naar de k-1 ging. Omdat ik ook toch aan vechtsport deed.

Toen ik hem zei dat de k-1 finale in Tokio wordt gehouden keek hij heel raar.

Hij dacht namelijk dat de k-1 alleen in de amsterdam arena werd gehouden :twak:

En jij denkt dat de finale alleen in Tokyo gehouden wordt :whistling:

nick
07-12-2007, 10:46
En jij denkt dat de finale alleen in Tokyo gehouden wordt :whistling:

Yokohama ook goed ;)

Pimp-Daddy
07-12-2007, 12:52
Wie heeft deze al wel eens gehoord: "K-1??? Dat is toch waar alles mag???"


:crying:

Geesink
07-12-2007, 12:59
Wie heeft deze al wel eens gehoord: "K-1??? Dat is toch waar alles mag???"


:crying:

Hoorde van de week zoiets op de radio, de presentator dacht dat er geen regels waren in het kickboksen.

reefer
07-12-2007, 14:06
Mijn ervaringen zijn toch iets leuker,ik werk bij een japans logistiek bedrijf met alleen maar japanse klanten,die af en toe komen kijken in de loods waar ik werk om te zien hoe hun handel erbij staat.Nu heb ik in de kantine een poster of 12 hangen van gala`s en een stuk of 40 flyers dus die jappen zijn meestal wel geinterresseerd en als ze dan een poster zien hangen van de arena met bijv. Aerts erop beginnen ze gelijk te glimmen en druk te doen en in sommige gevallen komt zelfs de welbekende camera te voorschijn.Mijn baas had er eerst zijn bedenkingen over dat die posters enzo daar hangen maar feit is gewoon dat sommige jappen het echt tof vinden en er soms ook met mijn baas over beginnen die dan uiteraard naar mij verwijst aangezien hij niet echt de sport volgt.Zit eigenlijk te wachten tot een japanner mij een keer uitnodigt om een bezoekkie aan japan te brengen maar dat zal wel nooit gebeuren......

Khanom Thom
07-12-2007, 14:13
Wie heeft deze al wel eens gehoord: "K-1??? Dat is toch waar alles mag???"

:crying:


Of, K1 is toch streetfight, waar alles mag!? ghehehe (ach ja, ze bedoelen het meestal goed!) ;), maak me er niet druk om...

Boxer
07-12-2007, 14:21
Vind het eigenlijk wel leuk als mensen geinteresseerd zijn. Ik heb mijn broer jaren geleden al aangestoken en hij is nu ook "fan", hij krijgt ook steeds meer inzicht in het spelletje en het circus eromheen..leuk toch.

RisingSun
07-12-2007, 14:44
Haha ik loop stage in de crisishulpverlening voor jongeren. Pas in intake van een jongen die een paar weken bij ons onderdak krijgt. Verteld ie dat ie aan vechtsport doet. Dus ik nieuwsgierig vragen welke dan....... Zegt ie dat ie 16 vechtsporten heeft gedaan :D
Noemt ie vervolgens eerst 6 sporten op die op "jitsu" eindigen, vervolgens doet ie kickboksen, mma, extreme martial arts, freefight en ga zo maar ff door haha.
Een vereniging kon ie ook niet echt noemen, deed het meestal met vrienden bij iemand thuis haha.

Ik kan me er altijd wel mee vermaken :D

chief108
07-12-2007, 15:00
het is ook verbazingwekkend hoeveel mensen "ook wel eens aan vechtsport" hebben gedaan...
meestal een week of 2 kickboxen, 2 maanden max...

tja....

Remco
07-12-2007, 15:02
Het wint aan bekendheid. Prima.

Mensen die praten over trainen bij de dorpsgek thuis, die maken me wel moe ja.

nick
07-12-2007, 15:32
Er werkt ook een jonge bij ons en die schijnt volgens de verhalen bijna elk weekend aan ilegale straat gevechten in luxenburg deel te nemen :twak:

heb hem nog nooit wat zien doen, maar zal hem nog geen stuiver geven............

Karel
07-12-2007, 16:05
het is ook verbazingwekkend hoeveel mensen "ook wel eens aan vechtsport" hebben gedaan...
meestal een week of 2 kickboxen, 2 maanden max...

tja....

merk dat idd vooral met kickboxen de afgelopen jaren, bijna iedereen is in de buurt tegenwoordig kickboxer of heeft een kennis die kickboxer is, met helaas het bekende vooroordeel er weer bij dat "je toch geen problemen ermee moet hebben" (niks ten nadele van de echte beoefenaars natuurlijk)...

Aan de andere kant, misschien is het wel een positief punt, het zelfvertrouwen van de deelnemers neemt dan wel na een week een vechtsport te hebben gedaan ontzettend toe , daar kan je dan weer niks over zeggen ;)

zal mezelf misschien ook wel terugherinneren als een goede voetballer, zoals zovelen, voor die paar jaar dat je gespeeld hebt....

mit16
07-12-2007, 18:01
iedereen weet het toch altijd beter...;)