PDA

View Full Version : 2 maart 2008 - The fight of the Year: Andy Souwer VS ....



payap
06-12-2007, 23:32
Vanavond werd de tegenstander bekend van Andy Souwer op 2 maart tijdens Slamm IV!!. Na vele onderhandelingen over en weer is de kogel nu door de kerk en staat Nederland die 2e maart 2008 de partij van het jaar te wachten!

Andy Souwer zal die avond vechten tegen ..........

.

.

.

.

.

.

ff wachten!

.

.

.

.

Eerst nog een foto van Andy Souwer!

http://img248.imageshack.us/img248/96/andyfm0.jpg

.

.

.

.

.

JA! daar komt ie!

.

.

.

.

.

.

En nu echt!!!!

.

.

http://www.wbcmuaythai.com/contentimage/Yodsaenklai%20Fairtex.gif


YODSAENKLAI FAIRTEX




Andy Souwer staat momenteel op het toppunt van zijn carriere! Alles al meerdere malen gewonnen waar hij voor vecht. De afgelopen drie jaar stond hij in de finales van de K-1 MAX in Japan. In 2006 werd hij tweede maar in 2005 en dit jaar werd hij K-1 MAX kampioen. Het hoogste wat er voor een vechter op 70kg te winnen valt.

Hij heeft zo'n beetje alle groten die er in zijn gewicht zijn wel bevochten en ook een keer verslagen. Masato Kobayashi, Drago, Albert Kraus, Buakaw Por. Pramuk, Joeri Mes enz enz


Toch is er op deze planeet nog een man van het zelfde kaliber. Een man die uitkomt in die andere grote wereldwijde tak van de sport : het muaythai.

Daar waar Andy Souwer de onbetwiste kampioen en nr.1 in de K-1 MAX is, daar is Yodsaenklai Fairtex de absolute nr.1 in de wereld in het muaythai en heeft hij alle titels in zijn bezit die er toe doen in deze sport.

In die 70 kg waar ook de K-1 MAX op zit is hij al een paar jaar de Kampioen van Thailand in deze klasse. Aangezien het Lumpinee stadion geen 70 kg klasse heeft is hij daar de kampioen in de 67 kg klasse! (de zwaarste die ze daar hebben) en is hij de regerend wereldkampioen van de grooste muaythai bond ter wereld de WBC in de 70 kg klasse! Al jaren lang ongeslagen sloeg hij verleden week nog de beste vechter van Frankrijk KO nml Farid Villaume!


Na veel onderhandelen zal de partij nu worden gehouden op K-1 regels van 3 x 3 minuten met de mogelijkheid tot 2 verlengingen! De organisatie wou de partij op muaythai (zonder ellebogen) regels laten plaatsvinden maar de vechters wouden allebei anders.

Yodsaenklai die al eens op K-1 regels in Japan vocht tegen El Amrani en deze kansloos versloeg liet weten de kampioen op zijn eigen regels te zullen verlsaan. Aangezien ik toch bijna niet clinch of zelfs mijn ellebogen gebruikt is mijn stijl toch al K-1 MAX gericht liet Yodsaenklai weten. En de nu kan de wereld zien wie niet alleen de beste muaythai vechter ter wereld is maar ook de beste K-1 MAX vechter ter wereld is. Buakaw wilde ook al niet tegen mij vechten en aangezien hij nu de titel weer kwijt is aan Andy moet ik hem hebben om de champ te verslaan! En Andy is een echte vent die mij niet ontloopt! Na die 2e maart kan K-1 niet meer om mij heen als ik hun kampioen een pak heb gegeven en kunnen ze geen verstoppertje meer kunnen spelen.

Aldus Yodsaenklai!

Ralph
06-12-2007, 23:52
Vet! Dat wordt echt een dikke partij. Ben erbij!

Khanom Thom
07-12-2007, 00:13
Heftige uitspraken van Yodsaenklai... superpartij :thup:

m.g
07-12-2007, 00:24
Damn dat wordt ook weer erg vet daar. Die partij is moeilijk te voorspellen.

Jeru
07-12-2007, 07:02
Yodsenklai rocks!!!! Dit wordt een HELE vette partij!

Iwan
07-12-2007, 08:22
Heel gaaf!

Lex
07-12-2007, 08:37
Heb slamm al een keer moeten missen vanwege verblijf in een zonnig land.
Dit keer trotseer ik alle weersvoorspellingen en blijf ik lekker hier Slamm kijken

Tony
07-12-2007, 09:16
Zware dobber voor souwer... maar we hopen en gaan uit van het beste ofcorso.

GB
07-12-2007, 09:40
VET!!!

Hoe komt het dat die YODSAENKLAI FAIRTEX niet allang K1 max vecht??
Daar zit toch het grootste geld? Willen ze hem daar niet bij hebben?

Emilio
07-12-2007, 10:05
is die knakker echt zo goed dan?

nick
07-12-2007, 10:10
Zeer brute partij. :thup: Succes Andy

Straight
07-12-2007, 10:15
Mooi van Slamm dat ze dit voor elkaar hebben gekregen.. Het nieuws is goed, nu afwachten of deze partij wel werkelijk komt.

Jammer dat het op K-1 regels gaat plaatsvinden. Al die keiharde trappen van Yod op de bovenarmen zullen dus geen punten scoren. Souwer die combineert veel meer en scoort veel met lowkicks. Als het op een decision zal eindigen dan zal Souwer er waarschijnlijk mee vandoor gaan.
5 x 3 K-1 regels (wat ik bij de buren las) was veel beter geweest (want de regels van nu zijn gewoon dik in souwers voordeel imo).
Ik had Souwer ook es een keer op MT regels willen zien. Maar goed, dit is wat beide heren willen..

54321
07-12-2007, 10:17
oh shit...vette pot!!!

FOCUS
07-12-2007, 10:19
MT regels was beter geweest,
maar toch..:thup:

Paganstars
07-12-2007, 10:22
wel stoer dat yodsaenklai op k1 regels vecht en niet op zijn eigen regels! dit gaat echt wel een knaller worden!

lopez86
07-12-2007, 10:26
Supervet dit, echt een droompartij.
Maar heel jammer dat het op K-1 regels gevochten word wat hoe dan ook toch voordeel is voor Souwer.
Yodsaenklai heeft nog nooit iemand tegenover zich gehad dit zo'n tempo draait.
Maar kwa kracht komt Souwer toch echt veel te kort, Yod is een monster.
Had het liever op 5x3 gezien, maar ik snap dat er belangen zijn bij Team Souwer die anders willen.
En dapper van Yod dat hij Souwer op eigen regels wil verslaan.

leobos
07-12-2007, 11:08
yod kon het andy wel eens heel moeilijk gaan maken..ben benieuwd wat ze verdienen trouwens met deze partij..zou het in de buurt komen van k1?

Wheelie
07-12-2007, 11:30
Wat een vette partij, hier wil ik graag bij zijn :)

connect
07-12-2007, 11:46
je leest toch dat die thai het zelf ook wilt hij wil de k1 in en geeft aan dat hij al weinig clincht en zijn ellebogen gebruikt dus hij wil dit zelf ook op deze manier.

payap
07-12-2007, 11:52
Yodsaenklai heeft een keer in de K-1 MAX gevochten en daar El Amrani aardig achter zijn broek aangezeten. Daarna hebben de Jappen hem nooit meer uitgenodigd. Buiten de Nederlanders hebben ze al de Thai Buakw die constant de titels voor de Japanse neus wegkapen en nog zo'n Thaise killer erbij wordt het helemaal onmogelijk om de titel weer in Japan te houden.

Yodsaenklai is natuurlijk meer gewend aan muaythai regels maar als je zijn partijen z\bekijkt zie je hem ampe gebruik maken van zijn ellebogen en bijna niet clinchen. Hij vecht veel op afstand om zijn monsterlijk harde trappen te maken en harde lange directe linkse stoten naar hoofd en lichaam.

5 x 3 was ook mooigeweest maar daarom is er nu die optie tot 2 verlengingen.

Farid Villaume die toch echt de absolute top is kreeg in hun laatste partij zelfs 8 tellen op een lichaamsstoot van Yodsaenklai.

Pimp-Daddy
07-12-2007, 12:44
Net de partij gezien tegen Farid Villaume. Nou Andy Souwer, maak je borst maar nat...

Straight
07-12-2007, 13:55
Yodsaenklai heeft een keer in de K-1 MAX gevochten en daar El Amrani aardig achter zijn broek aangezeten. Daarna hebben de Jappen hem nooit meer uitgenodigd. Buiten de Nederlanders hebben ze al de Thai Buakw die constant de titels voor de Japanse neus wegkapen en nog zo'n Thaise killer erbij wordt het helemaal onmogelijk om de titel weer in Japan te houden.

Yodsaenklai is natuurlijk meer gewend aan muaythai regels maar als je zijn partijen z\bekijkt zie je hem ampe gebruik maken van zijn ellebogen en bijna niet clinchen. Hij vecht veel op afstand om zijn monsterlijk harde trappen te maken en harde lange directe linkse stoten naar hoofd en lichaam.

5 x 3 was ook mooigeweest maar daarom is er nu die optie tot 2 verlengingen.

Farid Villaume die toch echt de absolute top is kreeg in hun laatste partij zelfs 8 tellen op een lichaamsstoot van Yodsaenklai.

Het boksspelletje is niet het sterkste punt van Thaise vechters.
Souwer bokst imo veel beter dan Yodsenklai. Yod moet het vooral hebben van zn knockout power en timing. Een vechter die zo goed kan boksen als Souwer heeft hij volgens mij nog niet gehad. Logisch dat je dan niet hoeft te clinchen. Je tegenstander op afstand houden met keiharde trappen (vaak op dekking) is voordelig in MT, maar op K-1 regels krijg geen punten.
Ik hoop dat er toch een beetje geclincht mag worden, want dat zie ik Souwer ook vaak stiekem doen.

[snelschaken 3x3 vs schaken 5x3]
De optie tot 2 verlengingen klinkt leuk, maar wees realistisch. Een verlening komt niet zo vaak voor. Doe dan gelijk 5 x 3, want dan is aan het eind van de partij veel duidelijker wie de betere is. Publiek geniet ook meer.
Bovendien zegt Andy dat hij pas in de 2e ronde het gas pedaal indrukt. Over het algemeen beginnen Thaise vechters ook in de 2e/3e ronde.

Eelco
07-12-2007, 14:00
Net de partij gezien tegen Farid Villaume. Nou Andy Souwer, maak je borst maar nat...

x2

el bastardo
07-12-2007, 14:18
Das zeker geen eitje voor m! Vette pot!

Ralph
07-12-2007, 14:26
Ik vind het wel begrijpelijk dat deze partij op K-1 regels geknokt wordt. Yodsenklai wil het blijkbaar maken in de K-1 MAX, dus dan moet ie, als uitdager, logischer wijs ook knokken op die regels. En het is voor hem natuurlijk wel een grote kans om tegen de regerend kampioen uit te komen!

dietrik
07-12-2007, 16:58
Hier ben ik dus weer bij. Idd jammer dat het 3x3 minuten is, de partij van souwer tegen mes kwam in ronde 3 ook pas goed los.

topfighter
07-12-2007, 17:03
Heftige uitspraken van Yodsaenklai... superpartij :thup:

klinkt overtuigend!!! GO for it Andy!!!

Biiyen
07-12-2007, 18:12
Als er ene is die Yodsenklaii aan kan dan is het Andy!

payap
09-12-2007, 18:15
From k-1 fans:

By Zidov:


hi my friends..i just talk with yod about this fight..and he told me he gona train harder then ever for this fight.
and i told him and thats wath i think..
if yod win this fight with souwer he gona have a fight in k1 max eleminations with buakaw and who from the 2 thais win that fight gona stay in k1 max..
that is wath i think..
and im sure yod gona win this fight.
and yes buakaw is afraid of yod for sure.

http://www.k-1fans.com/forum/viewtopic.php?t=38712&start=50

marcelt
09-12-2007, 23:01
Interesting!

Dat gevecht is een must see!

5x3 muay thai was beter geweest :crying: