PDA

View Full Version : Bonjasky's benen? *spoiler*



Tomcraft86
08-12-2007, 23:28
Als ik naar de halve finale partij van Bonjasky tegen Aerts kijk, dan valt me op dat Remy in de 2e en 3e ronde niet meer trapt en alleen maar bokst...

In de 2e ronde tel ik 1 lowkick, in de 3e ronde 1 lowkick en 1 highkick... Dat is heel weinig voor Remy omdat trappen zijn sterke wapen is, in de 2e en 3e ronde zie je hem alleen maar boksen wat niet zijn sterke kant is...

Toch nog knap van Remy dat hij zo meekwam als hij waarschijnlijk geblesseerd was, maar repz voor Aerts.. Wat denken jullie?

MJOKKIE
09-12-2007, 04:40
boksen is niet zijn sterkste kant, maar tegen aerts vond ik hem juist heel sterk boksen. Vooral die ene serie, zaten er een paar lekker op. Opstoten vooral

manila
09-12-2007, 05:24
Mischien dat het niet meer zo soepel ging omdat i door badr was mishandeld.

dreamone
13-12-2007, 03:41
Mischien dat het niet meer zo soepel ging omdat i door badr was mishandeld.

Badr was denk 'k nog erger mishandeld, hij kon haast niet meer lopen.. Nog een aantal lowkicks en hij zou kruipen..

BJJCORE
13-12-2007, 08:08
Ik vind sowieso dat Remy in zijn laatste partijen weinig aanvallend ingesteld is. Veel incasseren en dan af en toe wat terug doen. Misschien is het gewoon zijn stijl, maar het is wat minder leuk om te zien. Badr had in mijn ogen gewoon gewonnen. Ben een Remy fan maar moet eerlijk zeggen dat ik 99% zeker wist dat Badr had gewonnen. Maar goed .... it's all in the game

FOCUS
13-12-2007, 08:52
Ik vind sowieso dat Remy in zijn laatste partijen weinig aanvallend ingesteld is. Veel incasseren en dan af en toe wat terug doen. Misschien is het gewoon zijn stijl, maar het is wat minder leuk om te zien. Badr had in mijn ogen gewoon gewonnen. Ben een Remy fan maar moet eerlijk zeggen dat ik 99% zeker wist dat Badr had gewonnen. Maar goed .... it's all in the game


x2

The Bulldog
13-12-2007, 08:57
ik vond Remy ook een afwachtende houding hebben en alleen maar op de counter vechten...dit terwijl hij niet de startsnelheid leek te hebben...

kooivechter
13-12-2007, 09:07
Remy vechte de laatste jaren sowieso afwachtend. Waarom hij dat doet en waar dat vandaan komt, vraag ik me ook wel eens af. Het is niet te vergelijken met 2003 en 2004 toen was hij ontzettend aanvallend ingesteld. Bji Badr had hij ook makkelijk een tandje hoger gekund, maar op de een ofd andere manier doet hij dat niet ook bij aerts

De man van 14K
13-12-2007, 09:16
misschien toch het toernooi principe waarbij je genoeg probeert te doen om door te gaan en jezelf zoveel mogelijk probeert te sparen?
Tegen Leko was hij juist wel heel aanvallend in de laatste op zich staande partij.
In Ronde 3 tegen Badr vond ik Remy ook wel lekker losgaan btw.

phranq
13-12-2007, 09:19
1e ronde was voor Badr
2e ronde was gelijk
3e ronde was voor Remy

Een extra ronde had dus wel op z'n plaats geweest, maar Badr was in de 3e ronde wel helemaal leeg, dus of die extra ronde in z'n voordeel was geweest valt te betwijfelen..

FOCUS
13-12-2007, 09:33
je zou juist denken dat hij in een tournooi baat heeft bij een snelle overwinning.
In plaats daarvan hield hij de hele tijd zn dekking, ving klappen en counterde heel weinig. De counters die hij maakte, misten timing en snelheid. Hij had -vond ik- totaal geen wedstrijdvorm.
De enige keer dat ik de oude Bonjasky terugzag, was toen hij -na waarschuwingen van de scheids?- besloot om aerts middels een stootcombinatie vast te zetten tegen de touwen.
zag er mooi uit, maar de reactie van Aerts sprak boekdelen..NOT IMPRESSED.

Tony Galento
13-12-2007, 09:36
Remy vechte de laatste jaren sowieso afwachtend. Waarom hij dat doet en waar dat vandaan komt, vraag ik me ook wel eens af. Het is niet te vergelijken met 2003 en 2004 toen was hij ontzettend aanvallend ingesteld. Bji Badr had hij ook makkelijk een tandje hoger gekund, maar op de een ofd andere manier doet hij dat niet ook bij aerts

Hij vecht qua stijl nu precies hetzelfde als Hippolyte. Hij vecht compleet anders dan vroeger toen hij Mejiro-stijl vocht. Ik vind het geen vooruitgang maar als je eerlijk bent blijkt het wel effectief.

MJOKKIE
13-12-2007, 09:38
misschien toch het toernooi principe waarbij je genoeg probeert te doen om door te gaan en jezelf zoveel mogelijk probeert te sparen?
Tegen Leko was hij juist wel heel aanvallend in de laatste op zich staande partij.
In Ronde 3 tegen Badr vond ik Remy ook wel lekker losgaan btw.

Ja tegen Leko..

De man van 14K
13-12-2007, 09:40
Hij vecht qua stijl nu precies hetzelfde als Hippolyte. Hij vecht compleet anders dan vroeger toen hij Mejiro-stijl vocht. Ik vind het geen vooruitgang maar als je eerlijk bent blijkt het wel effectief.


Hypo was nog wat explosiever en echt een genot om naar te kijken

Tony Galento
13-12-2007, 11:16
Hypo was nog wat explosiever en echt een genot om naar te kijken


Bonjasky staat nogal eens "vast" ja.

Hyppolite was fantastisch, één van de besten die we ooit hebben gehad.

Kaoklai
13-12-2007, 17:17
Bonjasky staat nogal eens "vast" ja.

Hyppolite was fantastisch, één van de besten die we ooit hebben gehad.



Hippo was gewoon een beest in die ring , als je alles gaf wat je had lachte hij je uit en pakte je keihard terug.

Haast niemand is te vergelijken met hem op dit momment , behalve Chahid en Warren stevelmans vind ik wel af en toe erop lijken in de ring, de hardheid en de explosieve combo's van hun zijn haast identiek .

Marco
13-12-2007, 17:20
Ik vond Bonjasky al heel wat beter dan we de laatste tijd van hem gezien hebben, feit blijft wel dat hij met zijn stoten niet denderend is en zijn explosiviteit wel eens hoger is geweest. Hij lijkt qua stijl idd wel wat op Hippolyte maar die was veel dominanter, een killer pur sang.