PDA

View Full Version : verslag training ubeda



schaper
09-12-2007, 21:22
Training Ubeda,

Zondag 9 december was er weer een grote ploeg van verschillende sportscholen lekker aan het werk bij het Enkhuizer Sport Centrum. Sportschool Sokudo was ruim vertegenwoordigd, Enkhuizer Sport Centrum en Afafa uit Zandvoort, maar ook individueel waren er sporters op de training afgekomen. Zo zie je hier en daar gezichten die je al een tijdje niet meer gezien hebt, maar toch de spullen uit de mottenballen getrokken hadden, om het weer op te pakken. Aan alles was gedacht bij ESC o.a. een headset voor de trainers om duidelijk over te komen en broodjes op de balie voor de hongerige maag.

Even over twaalf uur begon Jan Botman met de w-up. Jan is tweede Dan Tae Kwon Do en gaf een leuke leerzame les met uiteraard veel trapwerk. Jan lag goed uit waar je op moet letten met achterwaartse trappen en speelde goed in op het kickboks-spelletje, wat toch weer anders is. Het overnemen en counteren met een backkick, een andere variant van een lowkick binnen / buitenkant en de levertrap. Jan bedankt, het was top!

Daarna gaf Robin Vriend een kleine 20 minuten les in het clinchen. Robin lag goed uit waar je op moet letten bij het clinchen, o.a. het wegzetten van je tegenstander en volgen met een knie. Als laatste nog een aantal minuten vrij clinchen.
Robin bedankt, ook deze keer was het weer top!!

Daarna was het de beurt van de sympathieke nijmegenaar en topvechter Perry Ubeda om acte de presence te geven. Perry had drie leerlingen van zichzelf mee, die ook rustig door de zaal heen liepen en hier en daar corrigeerden en tips gaven. Zoals we Perry kennen zat er ook in de les veel been technieken. Alles werd rustig en duidelijk uitgelegd en voorgedaan door Perry. Wat is die man ook vreselijk goed met z’n benen, draaitrappen – backkicks – Axe kick ,alles werd met het grootste gemak uitgevoerd. Ook gaf hij handige tips waar je op moet letten, waar je je standbeen moet plaatsen bij het volgen van een techniek. Er werd nog even ingehaakt op het K1 van de vorige dag, de Brazilian kick van Feitosa werd ook nog even onder de loep genomen. Wat hij ook aangaf en benadrukte is dat je met een training ook elkaar moet gaan coachen en corrigeren, dekking hoog, meer gewegen etc. Zo maak je elkaar alleen maar beter. Stapsgewijs bouwde hij dit op door steeds meer technieken toe te voegen. Enorm leerzaam! Perry, bedankt!

Iedereen bedankt die aanwezig waren, er werd goed en intensief getraind met elkaar.

Sportieve groet,

Ed Schaper

Jeru
09-12-2007, 22:47
Bedankt! Foto's?

Ronald
09-12-2007, 23:28
Bedankt! Foto's?
Foto's zou leuk zijn idd :)

Richelieu
09-12-2007, 23:31
Bedankt voor je post Schaper..reps verdiend!

Justinian
10-12-2007, 08:55
Leuk verslag, bedankt!

schaper
10-12-2007, 18:35
Bedankt voor de leuke reacties!!!
Ik heb foto's maar ik weet niet hoe ik deze moet plaatsen! Oeps!
Het is mischien een handigheidje, maar mij is het nog niet gelukt!


Greetz Ed