PDA

View Full Version : K1- Schilt overweegt afscheid (telegraaf)



The Bulldog
09-12-2007, 21:51
door onze Telesportredactie
Yokohama - Sem Schilt deed kort na het veroveren van zijn derde wereldtitel een opmerkelijke uitspraak. De reus uit Zuidlaren overweegt om binnen afzienbare tijd de K-1 te verlaten. ,,Dat sluit ik niet uit, maar ik wil eerst afwachten wat er op mijn pad komt”, aldus de glorieuze winnaar van de ‘K-1 World GP 2007 Final’ in Yokohama.

Sem Schilt met de trofee die zijn derde wereldtitel K-1 vertegenwoordigt.


Als Schilt daadwerkelijk besluit om de K-1 vaarwel te zeggen, betekent dat niet dat hij helemaal uit beeld verdwijnt. ,,Ik stap voorlopig niet uit de vechtsport. Kickboksen vind ik heel gaaf en het wordt steeds bekender in Nederland. Dat schept wellicht mogelijkheden voor de toekomst, bijvoorbeeld op het gebied van sponsoring”, bleef Schilt vaag over zijn toekomstplannen.



Nu Schilt de geschiedenisboeken in is gegaan met zijn derde wereldtitel op rij, heeft de ‘pupil’ van trainer Dave Jonkers zijn doel bereikt in de K-1. Voor de 34-jarige ‘Hightower’, die alle massahysterie in Japan rondom zijn persoon maar niets vindt, zou het daarom een goed moment kunnen zijn om zijn K-1-carrière te beëindigen. Dat is dus mogelijk goed nieuws voor zijn concurrenten, die zich al jaren stukbijten op de ongenaakbare Schilt.



UFC voor een grote zak geld misschien???

Solar
09-12-2007, 21:55
Ik denk het wel!

paspoes
09-12-2007, 22:03
lijkt mij top voor hem

The Bulldog
09-12-2007, 22:14
weer iets zoeken om wereld kampioen te worden....

mma heeft ie al gehad..al is UFC wel weer iets anders natuurlijk....

Gun hem wel de bergen centen in ieder geval want hij is een WARRIOR 1e klas.

Karel
09-12-2007, 22:14
tja, de K1 heeft hij nou ook wel zo'n beetje gehad denk ik..

zijn nog genoeg andere takken van de vechtsport waar hij een mooie aanwinst zal zijn.


of korfbal, daar zijn de Nederlanders ook niet slecht in

paspoes
09-12-2007, 22:15
ja zeker een TOPPER :thup:

Jani
09-12-2007, 22:18
wat het ook wordt.

ik zou hem in de ufc,graag tegen crocop ,kongo en zeker tegen tim sylvia willen zien knokken

Influcted
09-12-2007, 22:23
Hij wou vs Fedor.

Vale Tudo
09-12-2007, 22:26
Hij wou vs Fedor.

dan krijg je denk ik een schilt vs kharitonov effect!! :twak:

Ronald
09-12-2007, 22:47
dan krijg je denk ik een schilt vs kharitonov effect!! :twak:
Heb je de eerste Schilt vs Fedor niet gezien?

Schilt vs Fedor lijkt mij super!

el bastardo
09-12-2007, 23:40
Heb je de eerste Schilt vs Fedor niet gezien?

Schilt vs Fedor lijkt mij super!
2x

123trisweat
09-12-2007, 23:55
die vecht niet meer in een competitie als ie vader wordt. Als hij de gekte niet leuk vind in Japan rond zijn persoontje dan lijkt de UFC me ook niets voor hem.

Hoop dat ik geen gelijk heb.

Geniet van je overwinning

bryan
10-12-2007, 00:48
als ik hem was zou ik voor het record van hoost gaan...

F@dur
10-12-2007, 02:12
Basket????NBA mss?????:) Ik persoonlijk vind ook wel dat hij de record moet breken en dus gaan voor 5x de K-1 te winnen.Dan heeft hij eig de K-1 gehad volgens mij.

Tony
10-12-2007, 09:28
Heb je de eerste Schilt vs Fedor niet gezien?

Schilt vs Fedor lijkt mij super!

Kanttekening.. in die tijden was Fedor nog niet de cyborg die hij nu is... Wellicht zal een Fedor in de huidige vorm sneller klaar met hem zijn..

alhoewel, Sem heeft ook niet stil gezeten daar en tegen..

Solar
10-12-2007, 10:19
Ik zou het echt gaaf vinden als Semmy weer MMA partijen gaat draaien.
Ik denk dat hij Nederland daarmee weer op de MMA-kaart zet!

ashi76
10-12-2007, 11:31
Kanttekening.. in die tijden was Fedor nog niet de cyborg die hij nu is... Wellicht zal een Fedor in de huidige vorm sneller klaar met hem zijn..

alhoewel, Sem heeft ook niet stil gezeten daar en tegen..

Sem is overigens een van de weinigen die van zowel Fedor als Big Nog op punten heeft verloren.

dimitri
10-12-2007, 11:35
Ik denk dat UFC wel wat minder betaald dan K1 champ zijn. Bovendien is er een maximaal gewicht voor zwaargewichten, ik ben niet zeker of Schilt daar tegenwoordig makkelijk onder zou geraken.

ashi76
10-12-2007, 11:42
Zou Sem zoveel zwaarder wegen dan Tim Syliva ??

YoMarK
10-12-2007, 11:52
Sem woog volgens mij 133kg tijdens de k-1.
UFC is maximaal 265 pounds, dus 120kg ongeveer.
Lijkt me dat dat wel mogelijk moet zijn voor Sem, aangezien hij ook wel wat kilotjes vet had.

Het zou leuk zijn,ik hoop sowieso dat ie ZELF actief blijft in de vechtsport.

ashi76
10-12-2007, 12:07
Dus Sapp en Akebono kunnen nooit voor de UFC uitkomen... :wacko:

CDW
10-12-2007, 12:27
Sem heeft al eerder in de UFC gevochten! Toen kon hij ook het gewicht halen. Al is dat al wel 6 jaar geleden. Ik weet niet of hij in die tussen tijd ook nog wat in lengte gegroeid is.

Fr3ddy
10-12-2007, 12:29
Sem heeft al eerder in de UFC gevochten! Toen kon hij ook het gewicht halen. Al is dat al wel 6 jaar geleden. Ik weet niet of hij in die tussen tijd ook nog wat in lengte gegroeid is.

De beste man is in de 30. Zou hij nog in lengte groeien? ;)

dimitri
10-12-2007, 12:35
Sem heeft al eerder in de UFC gevochten! Toen kon hij ook het gewicht halen. Al is dat al wel 6 jaar geleden. Ik weet niet of hij in die tussen tijd ook nog wat in lengte gegroeid is.

Sem in UFC was heel wat minder gespierd en zwaar dan Sem in K1 (iirc).

Sylvia haalt de grens net, maar hij moet weight cutten om onder de 265 te geraken. Sylvia is trouwens 203 cm, da's nog wel wat kleiner dan Schilt.

TOON
10-12-2007, 13:23
als ik schilt was zou ik doorgaan...zolang hij meedoet blijft hij weer de topfavoriet voor volgend jaar! en een rematch tegen choi wil ik eigenlijk ook nog zien, vooral dan dat ie Choi KO krijgt!!!!

maar de UFC zou ook heeeeel vet zijn idd... als ie maar niet stopt!!!

kooivechter
10-12-2007, 13:33
Quote:
Originally Posted by Dacide
Kanttekening.. in die tijden was Fedor nog niet de cyborg die hij nu is... Wellicht zal een Fedor in de huidige vorm sneller klaar met hem zijn..

alhoewel, Sem heeft ook niet stil gezeten daar en tegen..

Sem is overigens een van de weinigen die van zowel Fedor als Big Nog op punten heeft verloren.
__________________
N00b FAQ

sem heeft van Big Nog op een triangle choke verloren al vrij snel in de partij

Italian*Berlusconi*
10-12-2007, 13:39
big nog heeft hij verloren op een triangle volgens mij....

Punk in drublic
10-12-2007, 15:16
big nog heeft hij verloren op een triangle volgens mij....

klopt

Sjaak
10-12-2007, 17:18
K1- Schilt overweegt afscheid (telegraaf)

Ik hoop niet dat dat gebeurt zou heel jammer zijn, Semmy moet gewoon doorgaan en 5 x op rij de K1 gaan winnen, hij kan het.

osu

Quato
10-12-2007, 19:30
Ik hoop niet dat dat gebeurt zou heel jammer zijn, Semmy moet gewoon doorgaan en 5 x op rij de K1 gaan winnen, hij kan het.

osu

x2 Zou er stevig van balen. Die jongen moet niet alleen de boeken ingaan als degene die 'm drie keer wint, maar ook als degene die 'm 't vaakste wint! Twee keer moet makkelijk lukken als ie zo door gaat! Maar goed, als hij nog wat anders wil in vechtsporten, is dit natuurlijk ook wel weer 't tijdstip om 't te doen. Snap alleen niet goed waarom hij zou gaan kickboxen, wat ie zelf suggereerd. Is daar een hoger niveau in te bereiken dan 't huidige K-1? MMA daarentegen heeft hij nog wel voldoende mogelijkheden. Vind alleen de organisatie met het beste vechtsporterassortiment zo'n zak van een baas hebben... ;-)

micha
10-12-2007, 19:36
Sem heeft in de UFC van Pete williams gewonnen

Theosan
10-12-2007, 20:56
Mee eens . Een Rematch tegen Choi zou ik , als ik Sem was wel willen .
Sem is toen mega genaaid in Korea. (politiek)

amilster
10-12-2007, 22:15
Ik zou Sem graag in de UFC willen zien hoor, ik denk echt wel dat hij daar heel wat kan bereiken en volgens mij was hij op de grond tegen Fedor ook helemaal niet slecht, wist zelfs flink schade toe te brengen vanaf zijn rug onder fedor die Sem nog wegens zijn bankschroefgrip roemde!

CDW
10-12-2007, 22:46
Sem heeft in de UFC van Pete williams gewonnen

En verloren van Josh Barnett

Guillermo
11-12-2007, 00:39
Hell no!! Sem moet niet stoppen! Hij kan zeker de K-1 5x winnen, moet lukken. Nee mijn favoriete cyborg moet niet stoppen :crying:

De man van 14K
11-12-2007, 10:36
hoe goed Sem ik ook is, ik kijk liever naar Chalid Arrab

chief108
11-12-2007, 11:54
denk dat Sem en Dave een weloverwogen keuze zullen maken voor het vervolg van zijn carrière

komt wel goud met 't jonkie....

smike
11-12-2007, 12:06
Ik begrijp Shilt wel... zou ook beter zijn voor de k1 als organisatie en evenement.
Shilt is een goede mma vechter, dus ik hoop dat ie naar m-1 gaat!
denk dat ie het fedor lastig kan maken!

mit16
11-12-2007, 14:39
k ben benieuwd hoeveel geld ie mee heeft gekregen om te vertrekken bij de k-1...

Slome
11-12-2007, 16:15
is ie al weg dang?:sleep1:

jopke
11-12-2007, 17:02
ehm nee!!

mit16
11-12-2007, 17:04
volgens onze krant wel.....
omdat er niet genoeg tegenstand zou zijn in de k-1, en vanwege de hysterie van het japanse volk :wacko: niet mijn artikel

Judas
11-12-2007, 17:55
Sem is overigens een van de weinigen die van zowel Fedor als Big Nog op punten heeft verloren.

Tegen Big Nog moest hij tikken hoor;)

Quato
11-12-2007, 22:11
k ben benieuwd hoeveel geld ie mee heeft gekregen om te vertrekken bij de k-1...

Daar ben ik ook enigzins bang voor... Waarom geef je anders verder willen gaan in kickboksen? Het hoogste niveau is dan m.i. in K-1 te behalen, dus zie daar geen verdere eer in te behalen. Maar goed, we zull'n 't wel zien! Misschien wordt 't de nieuwe Jensen wel na vanavond ;-)

Bud S
11-12-2007, 22:38
ok hier komt ie dan, de complottheorie:
sem is voor $1000.000 uitgekocht door de k-1 organisatie en wordt nauwlettend door de yakuza in de gaten gehouden in opdracht van willem holleeder.

mit16
11-12-2007, 23:46
ik denk dat de mensen achter het k-1 gebeuren allang blij zijn dat hari voor marokko vecht, dat sem stopt, en dat aerts er uit is (tijdelijk)

jopke
11-12-2007, 23:58
ik denk dat de mensen achter het k-1 gebeuren allang blij zijn dat hari voor marokko vecht, dat sem stopt, en dat aerts er uit is (tijdelijk)


hoe kom jij er nu dan bij dat hij al gestopt is??:wacko:

citygym
12-12-2007, 00:07
Sem stopt echt niet, hoorde hem vanmorgen bij een radio interview zeggen dat hij er gewoon weer bij is volgend jaar! en dus voor de 4e keer wint!

jopke
12-12-2007, 00:12
Sem stopt echt niet, hoorde hem vanmorgen bij een radio interview zeggen dat hij er gewoon weer bij is volgend jaar! en dus voor de 4e keer wint!


juist dus mit stop maar met dat gezeur hij stopt gewoon niet!

en na die 4e keer zie ik hem ook nog wel een 5e keer winnen!

Cave
12-12-2007, 00:34
juist dus mit stop maar met dat gezeur hij stopt gewoon niet!

en na die 4e keer zie ik hem ook nog wel een 5e keer winnen!

Pfff, ik hoop dat hij wel stopt. Heb niks met zijn stijl en zie het als de doodsteek voor K-1 als Sem nog meer titels wint.

Let the flaming begin...

jopke
12-12-2007, 00:44
Pfff, ik hoop dat hij wel stopt. Heb niks met zijn stijl en zie het als de doodsteek voor K-1 als Sem nog meer titels wint.

Let the flaming begin...

ben ook meer een fan van aerts, maar als sem gewoon de sterkste nederlander is is dat toch mooi?

wij nederlanders moeten de k1 toch wel blijven winnen!!:thup:

Guillermo
12-12-2007, 00:47
Waarom zou hij stoppen? ik zou meself echt onsterfelijk maken door 5x of 6x te winnen voor dat ik stop, en de geschiedenis ingaan als DE man die zoveel achter elkaar gewonnen heeft, en misschien verbreekt niemand dat record :thup:

ashi76
12-12-2007, 00:57
Pfff, ik hoop dat hij wel stopt. Heb niks met zijn stijl en zie het als de doodsteek voor K-1 als Sem nog meer titels wint.

Let the flaming begin...

Je bent fan van Sem of je bent het niet, maar de prestatie is er niet minder om.

3x op rij de K1 titel winnen is fenomenaal !!! :thup:

JeMalleMoer
12-12-2007, 02:36
Tja, ook al ben ik geen fan van hem, toch hoop ik dat hij even verder knokt. Er komt een moment dat een vechter hem kan verslaan, en dan wordt het weer spannend. Als hij nu zou stoppen dan zal je er nooit achter komen of hij _echt_ te verslaan is op k-1 regels. Of hij gaat door en niemand verslaat hem. Dat kan natuurlijk ook :P

mit16
12-12-2007, 19:05
(onze??) krant brengt de leugens in het land..?

chief108
13-12-2007, 12:49
Sem zou eigenlijk gewoon dat IBK Pro Division moeten doen...
eerst op kyokushin regels (eerste ronde full gi, 2e ronde zonder jasje), dan 3e ronde op K-1 regels en 4e op Pride regels

ligt hem vast wel lijkt me :p

Bud S
13-12-2007, 13:11
Sem zou eigenlijk gewoon dat IBK Pro Division moeten doen...
eerst op kyokushin regels (eerste ronde full gi, 2e ronde zonder jasje), dan 3e ronde op K-1 regels en 4e op Pride regels

ligt hem vast wel lijkt me :p

toch heeft het iets van een striptease

chief108
13-12-2007, 13:21
LOL...

dat dan weer wel ja...
maar ze houden gelukkig wel hun karate broek aan de hele tijd
dat scheelt dan weer een boel :p

Cave
13-12-2007, 15:14
Je bent fan van Sem of je bent het niet, maar de prestatie is er niet minder om.

3x op rij de K1 titel winnen is fenomenaal !!! :thup:

Ik ben van mening dat er wel wat op de prestatie valt af te dingen maar dat het niet Sems schuld is. Als een vechter zoveel meer gewicht en reach brengt dan de gemiddelde tegenstander dan zou dit normaal gesproken door iedereen als een mismatch worden gezien.
K-1 is geen MMA waarbij een kleinere tegenstander met submissions kan winnen van een grotere tegenstander. Het voordeel voor de grotere vechter is dus, wanneer deze vechter ook over een goede techniek beschikt, duidelijk groter dan bij een mma partij waarbij hij bedacht moet zijn op takedowns en submissions.

Dat Sem 3x de K-1 titel wint is geweldig voor hem, voor zijn trainers en zijn fans. Zelf vind ik echter dat Sem geen groot kickbokser is. Zijn stijl, zijn (in mijn ogen) gebrek aan KO-drang, het gebrek aan emotie dat ik voel als ik hem zie vechten, alles maakt voor mij dat hij nooit in dezelfde adem kan worden genoemd met een Hoost of een Aerts.

Dat hij 3 titels heeft is geweldig voor hem maar ik zie het niet als een winst voor de Nederlandse sportwereld.

HUNEBED
13-12-2007, 16:28
dat moet je tegen z'n tegenstanders zeggen Cave hahaha... [echt lachwekkend stukje vriend]

Stallion
13-12-2007, 21:44
Ik ben van mening dat er wel wat op de prestatie valt af te dingen maar dat het niet Sems schuld is. Als een vechter zoveel meer gewicht en reach brengt dan de gemiddelde tegenstander dan zou dit normaal gesproken door iedereen als een mismatch worden gezien.
K-1 is geen MMA waarbij een kleinere tegenstander met submissions kan winnen van een grotere tegenstander. Het voordeel voor de grotere vechter is dus, wanneer deze vechter ook over een goede techniek beschikt, duidelijk groter dan bij een mma partij waarbij hij bedacht moet zijn op takedowns en submissions.

Dat Sem 3x de K-1 titel wint is geweldig voor hem, voor zijn trainers en zijn fans. Zelf vind ik echter dat Sem geen groot kickbokser is. Zijn stijl, zijn (in mijn ogen) gebrek aan KO-drang, het gebrek aan emotie dat ik voel als ik hem zie vechten, alles maakt voor mij dat hij nooit in dezelfde adem kan worden genoemd met een Hoost of een Aerts.

Dat hij 3 titels heeft is geweldig voor hem maar ik zie het niet als een winst voor de Nederlandse sportwereld.

Zo heeft iedere vechter wel weer zijn voordeel. Bonjasky is bijvoorbeeld sneller, LeBanner stoot hard, Manhoef is ontzettend explosief etc. Dat Schilt zo lang is, hoeft niet persé te betekenen dat hij een voordeel heeft. Kijk maar naar Choi, bij hem werkt de lengte hem meer tegen dan dat het hem helpt. Schilt beschikt echter over veel techniek en maakt goed gebruik van zijn lengte en reach. Daarom is hij de beste en niet Choi, die maar een beetje door de ring huppelt en af en toe om zich heen slaat.

Dat hij geen emotie toont maakt toch niet uit? Alsof hij niet blij is met zijn titels. Dus als hij uitbundig begint te janken in de ring is hij al een stuk beter? Daarbij vond ik juist wel dat Sem er heel blij uitzag toen hij de titel won.

Sem is gewoon de beste dit jaar en daar valt volgens mij weinig op af te dingen.

anonymous001
13-12-2007, 21:48
Dat hij geen emotie toont maakt toch niet uit? Alsof hij niet blij is met zijn titels. Dus als hij uitbundig begint te janken in de ring is hij al een stuk beter? Daarbij vond ik juist wel dat Sem er heel blij uitzag toen hij de titel won.



Nee, hij zegt dat ie zelf geen emotie voelt als ie het ziet...

Verder ben ik het helemaal met je eens. En, net alsof die andere vechters allemaal als pygmeeen geboren zijn. Toch ook allemaal geen natuurlijke lichtgewichten.

Straight
13-12-2007, 21:53
Zo heeft iedere vechter wel weer zijn voordeel. Bonjasky is bijvoorbeeld sneller, LeBanner stoot hard, Manhoef is ontzettend explosief etc. Dat Schilt zo lang is, hoeft niet persé te betekenen dat hij een voordeel heeft. Kijk maar naar Choi, bij hem werkt de lengte hem meer tegen dan dat het hem helpt. Schilt beschikt echter over veel techniek en maakt goed gebruik van zijn lengte en reach. Daarom is hij de beste en niet Choi, die maar een beetje door de ring huppelt en af en toe om zich heen slaat.

Dat hij geen emotie toont maakt toch niet uit? Alsof hij niet blij is met zijn titels. Dus als hij uitbundig begint te janken in de ring is hij al een stuk beter? Daarbij vond ik juist wel dat Sem er heel blij uitzag toen hij de titel won.

Sem is gewoon de beste dit jaar en daar valt volgens mij weinig op af te dingen.

Sem en Choi kan je niet met elkaar vergelijken. Oke, ze zijn allebei erg lang.
Sem heeft een vechtsport achtergrond en Choi niet.
Toen Choi nieuw was in de K-1 was hij ook moeilijk te bevechten ondanks het feit dat hij geen vechtsportachtergrond heeft.
Nou dan moet je nagaan, hoe het is om tegen Schilt te vechten.

Stallion
13-12-2007, 22:20
Sem en Choi kan je niet met elkaar vergelijken. Oke, ze zijn allebei erg lang.
Sem heeft een vechtsport achtergrond en Choi niet.
Toen Choi nieuw was in de K-1 was hij ook moeilijk te bevechten ondanks het feit dat hij geen vechtsportachtergrond heeft.
Nou dan moet je nagaan, hoe het is om tegen Schilt te vechten.

Het punt wat ik probeerde aan te halen is dat lengte niet alles zegt. Ik denk zelfs dat als Choi over meer techniek beschikt, dat zijn lengte hem nog tegen zal werken. En dat Choi lastig is kan best waar zijn, maar hij heeft 'gewoon' verloren van alle echte vechters zoals Bonjasky, LeBanner en eigenlijk ook Schilt. Voor de rest heeft ie alleen maar matige vechters gehad. 3x Akebone, 2x Sapp, Olugun nog zo'n sumoworstelaar etc.

Straight
13-12-2007, 22:29
Het punt wat ik probeerde aan te halen is dat lengte niet alles zegt. Ik denk zelfs dat als Choi over meer techniek beschikt, dat zijn lengte hem nog tegen zal werken. En dat Choi lastig is kan best waar zijn, maar hij heeft 'gewoon' verloren van alle echte vechters zoals Bonjasky, LeBanner en eigenlijk ook Schilt. Voor de rest heeft ie alleen maar matige vechters gehad. 3x Akebone, 2x Sapp, Olugun nog zo'n sumoworstelaar etc.

Idd, lengte zegt niet alles. Maar het is wel een grote factor geweest voor zijn succes.
Choi mag dan niet van de toppers hebben gewonnen, maar ze hebben hem niet echt een pakslaag gegeven. Hij is volgens mij alleen KO geslagen door Mo.

topjournalist
14-12-2007, 11:20
Ik ben van mening dat er wel wat op de prestatie valt af te dingen maar dat het niet Sems schuld is. Als een vechter zoveel meer gewicht en reach brengt dan de gemiddelde tegenstander dan zou dit normaal gesproken door iedereen als een mismatch worden gezien.
K-1 is geen MMA waarbij een kleinere tegenstander met submissions kan winnen van een grotere tegenstander. Het voordeel voor de grotere vechter is dus, wanneer deze vechter ook over een goede techniek beschikt, duidelijk groter dan bij een mma partij waarbij hij bedacht moet zijn op takedowns en submissions.

Dat Sem 3x de K-1 titel wint is geweldig voor hem, voor zijn trainers en zijn fans. Zelf vind ik echter dat Sem geen groot kickbokser is. Zijn stijl, zijn (in mijn ogen) gebrek aan KO-drang, het gebrek aan emotie dat ik voel als ik hem zie vechten, alles maakt voor mij dat hij nooit in dezelfde adem kan worden genoemd met een Hoost of een Aerts.

Dat hij 3 titels heeft is geweldig voor hem maar ik zie het niet als een winst voor de Nederlandse sportwereld.

Ik vond het ook niet eerlijk dat Mike Tyson maar 100 kg woog en veel kleiner was als al die andere grote en langere tegenstanders die veel meer wogen. Hij hoefte maar schuin omhoog te slaan en hij raakte gemakkelijk een kin!
Calimero sprak in het grote sprookjesbos: en hun zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk!

Briant
14-12-2007, 11:43
Grappig dat elke keer dat Sem Schilt won hij meer kritiek kreeg ipv de felicitaties en complimenten die hij verdient. Iedereen kent de regels en kent de stijl van Sem maar toch krijgt hij het telkens weer voor elkaar om te winnen.

Daarnaast vraag ik me af welke Nederlander het gat van Sem gaat opvangen, Peter Aerts is natuurlijk ook niet de jongste meer (alhoewel hij er verdomd scherp uitzag deze keer).

The Bulldog
14-12-2007, 11:47
iedereen kan kletsen wat ie wil...maar Schilt traint zich de pleuris...knokt tegen iedereen en wint gewoon alles....en betreft zijn techniek kan dit jaar alleen maar gezegd worden dat ie meer liet zien dan de jaren ervoor ...klaar dan toch?

Fightchick
14-12-2007, 11:53
Het is een mooie prestatie als je een paar keer de titel in de wacht sleept. Maar op een gegeven moment moet je stoppen. Net als met Schumacher (F1). Het is niet leuk als dezelfde er steeds met de prijs vandoor gaat. Het spannende element van het toernooi valt dan weg.

ijsbier
14-12-2007, 11:55
Al dat gezeik over Sem's vechtstijl en dat het niet eerlijk is. De man weet gewoon erg goed zijn lengte te gebruiken, net zoals iedere vechter zijn goede fysieke kanten gebruikt. Daarnaast is wordt hij echt elk jaar beter, kijk maar naar zijn partij tegen feitosa afgelopen finale. Ik weet zeker dat Sem keihard traint en leeft voor zijn sport, dus doe niet als of hij het niet verdient.

Ik ben blij dat we weer een Nederlandse kampioen hebben en dat hij zich binnen en buiten de ring als een goede kampioen gedraagt.

Ik hoop dat hij in iedergeval volgend jaar voor de 4e keer wint, om het record van Hoost te evenaren door 4 keer achter elkaar te winnen. Niet dat ik Hoost zijn record niet gun, maar Sem verdient het net zo goed.

Cave
14-12-2007, 12:09
dat moet je tegen z'n tegenstanders zeggen Cave hahaha... [echt lachwekkend stukje vriend]

Moet je wel even een smiley achter je stukje zetten Hunebed, nu komt het sarcastisch over..... :wink:

Cave
14-12-2007, 12:13
Al dat gezeik over Sem's vechtstijl en dat het niet eerlijk is. De man weet gewoon erg goed zijn lengte te gebruiken, net zoals iedere vechter zijn goede fysieke kanten gebruikt. Daarnaast is wordt hij echt elk jaar beter, kijk maar naar zijn partij tegen feitosa afgelopen finale. Ik weet zeker dat Sem keihard traint en leeft voor zijn sport, dus doe niet als of hij het niet verdient.

Ik ben blij dat we weer een Nederlandse kampioen hebben en dat hij zich binnen en buiten de ring als een goede kampioen gedraagt.

Ik hoop dat hij in iedergeval volgend jaar voor de 4e keer wint, om het record van Hoost te evenaren door 4 keer achter elkaar te winnen. Niet dat ik Hoost zijn record niet gun, maar Sem verdient het net zo goed.

Nergens heb ik ontkend dat Sem niet kei- en keihard traint en ook nergens heb ik gezegd dat hij er niet helemaal voor leeft. Ik heb respect voor de man zelf maar zodra ik vraagtekens zet bij zijn stijl van vechten en of dit nu wel of niet aantrekkelijk is wordt het door iedereen hier gezien als een aanval op Sem zelf.

Vraag jezelf eerst maar eens af hoe julle zouden reageren als Choi veel beter zou leren vechten en hij keer op keer van Sem zou winnen puur vanwege het lengte- en gewichtsverschil.

HUNEBED
14-12-2007, 12:16
nee mienjongen, echt lachwekkend stukje wat je geschreven hebt, das géén mening maar gewoon dom praten

Cave
14-12-2007, 12:42
nee mienjongen, echt lachwekkend stukje wat je geschreven hebt, das géén mening maar gewoon dom praten

Dacht dat van alle leden van Mixfight juist jij dat wel zou waarderen. Neem jezelf toch niet zo ontzettend serieus man...

harry
14-12-2007, 12:48
Op Lance Armstrong begon ook iedereen te zeiken, als je "te" goed bent wordt dat door een aantal (het fluitpubliek) niet gewaardeerd.

Krijg je dat gelul van lengte pff zullen we dan ook gelijk een leeftijdsverschil, omdat de 1 wat meer ervaring heeft.
Mogen dan mensen onder de 100 kg ook niet meer meedoen omdat ze te beweegelijk zijn?(Manhoef en die Thay) bla bla en ga zo maar door...
Het is de open klasse maar somige schijnen dat niet te begrijpen, als je het vechttalent/bouw en trainingsintensiteit hebt van een Lance Armstrong maar dan op vechtgebied tja dan heeft de rest gewoon een probleem.

Krijg in andere topics maar weinig keer een vermelding wat Aerts verloren heeft, of Bonjanski etc.
Volgens mij heeft Sem nu al 2 keer van Aerts gewonnen maar dat vergeten we maar ff, toen had tie last van... eeh gewoon van Sem (met alle respect voor Aerts!)?!

Of Sem je nu aanspreekt of niet, je ziet maar weer hoe enkele hollanders met een 3 voudig wereld kampioen omgaan... waardeloos vechtsportpubliek (fluitpubliek) zit er idd tussen.

En nu even ademhalen, ik wilde niet meer reageren, maar da's me dus weer niet gelukt.

lopez86
14-12-2007, 12:56
Sem is de meest ondergewaardeerde K-1 kampioen aller tijden.
Maar je moet wel voor beide partijen begrip hebben.
Ja hij traint er keihard voor, en ja hij wint van alles en iedereen.
En ja, daar verdiend hij veeeel meer reps voor dan dat ie kan krijgen.
Maar hij is niet mooi om naar te kijken, en dat is iets dat K-1 (zeker nu) hard nodig heeft.

ashi76
14-12-2007, 13:08
Op Lance Armstrong begon ook iedereen te zeiken, als je "te" goed bent wordt dat door een aantal (het fluitpubliek) niet gewaardeerd.

Krijg je dat gelul van lengte pff zullen we dan ook gelijk een leeftijdsverschil, omdat de 1 wat meer ervaring heeft.
Mogen dan mensen onder de 100 kg ook niet meer meedoen omdat ze te beweegelijk zijn?(Manhoef en die Thay) bla bla en ga zo maar door...
Het is de open klasse maar somige schijnen dat niet te begrijpen, als je het vechttalent/bouw en trainingsintensiteit hebt van een Lance Armstrong maar dan op vechtgebied tja dan heeft de rest gewoon een probleem.

Krijg in andere topics maar weinig keer een vermelding wat Aerts verloren heeft, of Bonjanski etc.
Volgens mij heeft Sem nu al 2 keer van Aerts gewonnen maar dat vergeten we maar ff, toen had tie last van... eeh gewoon van Sem (met alle respect voor Aerts!)?!

Of Sem je nu aanspreekt of niet, je ziet maar weer hoe enkele hollanders met een 3 voudig wereld kampioen omgaan... waardeloos vechtsportpubliek (fluitpubliek) zit er idd tussen.

En nu even ademhalen, ik wilde niet meer reageren, maar da's me dus weer niet gelukt.

amen. :thup:

FOCUS
14-12-2007, 13:27
de andere kant van de medaille is dat je geeneens meer kritiek mag hebben op een vechter, omdat je dan meteen wordt vergeleken met uitfluitend publiek:thown:.