PDA

View Full Version : Emelianenko: "Let Randy Couture fight me. The only obstacle is Dana."



Chico
12-12-2007, 15:33
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=5261&zoneid=13


http://www.mmaweekly.com/images/emailButton.png (javascript:openppl('ppl.sendarticle.asp?a=5261',0 ,0,360,240))http://www.mmaweekly.com/images/printButton.png (http://www.mmaweekly.com/absolutenm/anmviewer.asp?a=5261&print=yes)- CATCHING UP WITH FEDOR EMELIANENKO
Wednesday, December 12, 2007 - by John Evans - MMAWeekly.com

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/5261-Fedor.jpg
MMAWeekly’s Korea Correspondent, John Evans, recently caught up with Fedor Emelianenko, the man almost universally regarded as the No. 1 mixed martial arts heavyweight in the world.

MMAWeekly: You will be fighting on New Year's Eve in Tokyo, but your opponent has yet to be named. Can you confirm the rumors that you will be fighting Hong Man Choi?

Emelianenko: I cannot confirm this fight at the moment. I am ready to meet any opponent in the ring.

MMAWeekly: Jeff Monson and Josh Barnett are obviously perspective opponents as well. Do you have plans to fight either of them in a future M-1 Global promotion?

Emelianenko: I think that fights with these fighters are possible in the future. M-1 opens greater opportuinties for sportsmen.

MMAWeekly: Ultimate Fighting Championship president Dana White has been quoted as saying, "I don't think Fedor is a top-five heavyweight in the world, and I'm not saying that because I didn't get Fedor. I've always felt that way about Fedor and I always felt Randy Couture would beat Fedor … Fedor is a farce." How do you feel about these comments?

Emelianenko: Dana talks a lot and uses words lightly. Let Randy Couture fight me. Allow this fight that everyone wants to take place. Me, Randy and MMA fans all over the world want it. The only obstacle is Dana.

MMAWeekly: What is your opinion of Randy Couture? He has announced publicly that at this point in his career you are the only fighter that he feels it is worth it for him to face in the ring.

Emelianenko: People want to see this fight and I want to meet him in the ring. I have the greatest respect for Randy and have always admired him. I am also thankful that he has such a high opinion of me.

MMAWeekly: Can you discuss your long-term goals in the M-1 organization? Where do you see the M-1 promotion, and Russian MMA in general, ten years from now?

Emelianenko: I trust in (M-1) and the good people that they have brought together. M-1 gives me the chance to meet champions from various organisations in the ring, instead of being restrained within the limits of one organization.

MMA has great potential in Russia. In every city there are Mix Fight clubs opening. There are fights shown on TV, including fights from Pride Fighting Championships which are shown on NTV, (one of the most popular television stations in Russia). On subscription/pay TV there is a special fight channel. The president of Russia respects our sport and attends the large events.

Tony
12-12-2007, 15:38
Ik zeg: Russia is booming qua mma...

Denk dat het binnen 10 jaar Amerika overclassed kan hebben.

dimitri
12-12-2007, 15:39
Fedor is een natuurtalent, maar de andere vechters uit Rusland zijn aanzienlijk minder.

Als Fedor tegen Randy had willen vechten had hij zijn eisen naar UFC toe wat kunnen aanpassen zodat een contract mogelijk was geweest.

michaell
12-12-2007, 15:42
"There are fights shown on TV, including fights from Pride Fighting Championships which are shown on NTV"

Dit programme is trouwens hier te vinden:
: videos (http://www.m1mixfight.com/multimedia/video/category/fights/2007/12/video/)

Chico
12-12-2007, 15:50
@ dimitri... alleen op het exclusiviteit van het contract liep het fout.. fedor wilde sambo blijven doen.. en dat mocht niet van dana..

persoonlijk vond ik dat best onredelijk aangezien de rest wel adcc enzo mogen blijven doen..

zover ik verder weet is het promoten van mma in rusland en het aanbieden van mogelijkheden voor andere russen geen dealbreakers voor fedor.. maar de exclusiviteit wel..

topfighter
12-12-2007, 15:50
Fedor is een natuurtalent, maar de andere vechters uit Rusland zijn aanzienlijk minder..


Daar zitten nochtans nog talenten , ze krijgen gewoon de kans niet om door te breken, en dat is een spijtige zaak!!

michaell
12-12-2007, 15:53
En daarop wordt momenteel hard gewerkt.
Denk aan reality-show.

ashi76
12-12-2007, 15:55
Die uitspraak van Dana slaat nergens op. Iedereen weet dat Fedor de #1 MMA HW is.

FOCUS
12-12-2007, 15:56
Het gevecht is nu al legendarisch. Maar als het niet snel komt, zal nooit aan de hoog gespannen verwachtingen kunnen woren voldaan:(.
Fedor zal hopelijk in de toekomst zijn visie en kennis op het gebied van MMA op de nieuwe generatie kunnen overdragen. Ik vind het hoe dan ook een goede keus om niet voor UFC te gaan -ook al zie ik hem graag vechten-.

anonymous001
12-12-2007, 16:56
Ik zal wel weer even niet op hebben zitten letten, maar waarom is Dana een obstakel? Randy Couture is daar toch weg? Of moet ie nog een contract uitdienen? Hoop wel echt dat het komt... Hoewel tegen Josh Barnett ook wel heel tof zou zijn.

Ikzelf heb het trouwens altijd vreemd gevonden dat Pride het goed vond, dat Sambo. Gaat soms best wel lomp en hard, en een blessure zit tegen al die harde Russen in een klein hoekje.

Tony
12-12-2007, 17:00
jupz.. couture heeft nog een vrontract bij dana white voor 2 gevechten... kut he.

Jochem
12-12-2007, 17:08
jupz.. couture heeft nog een vrontract bij dana white voor 2 gevechten... kut he.

ik geloof dat hij tot eind 2008 onder contract staat, of dus 2 gevechten inderdaad

Mike
12-12-2007, 17:46
dana heeft enkel en alleen zichzelf beschadigd met die uitspraak over fedor

ik kan hem sindsdien niet meer serieus nemen.......... hij heeft zijn tijd ook gehad, tijd voor een nieuwe ambassadeur/president bij de ufc. Ik hoop dat Randy zelf president wordt bij UFC later :D

Evilman
12-12-2007, 22:47
Randy moet gewoon daar gaan vechten en dan betaald M1 wel de afkoopsom ofso. Dan staat de UFC voor lul en hebben hun de inkomsten van die dikke match!

el bastardo
12-12-2007, 23:16
Randy moet gewoon daar gaan vechten en dan betaald M1 wel de afkoopsom ofso. Dan staat de UFC voor lul en hebben hun de inkomsten van die dikke match!
Laat Poetin het maar betalen :) Issie toch vriendjes mee.

dimitri
13-12-2007, 08:53
Het zal wel om meer dan geld voor dit gevecht gaan.

Als Dana het gevecht organiseerd door Fedor een contract voor slechts één fight te geven, en Fedor wint, dan heeft Dana M1 dus net een geweldig promotioneel kado gegeven.

M1 zal bekend worden bij het grote Amerikaanse publiek (de grootste markt voor UFC) en zal de vechter hebben die de UFC HW kampioen verslaan heeft.

UFC kan zo'n risico nooit lopen.

chief108
13-12-2007, 09:37
denk het ook niet nee....

wrestler_nl
13-12-2007, 11:17
Het gevecht is nu al legendarisch. Maar als het niet snel komt, zal nooit aan de hoog gespannen verwachtingen kunnen woren voldaan:(.
Fedor zal hopelijk in de toekomst zijn visie en kennis op het gebied van MMA op de nieuwe generatie kunnen overdragen. Ik vind het hoe dan ook een goede keus om niet voor UFC te gaan -ook al zie ik hem graag vechten-.

X2..:thup: