PDA

View Full Version : Laatste update oversjaak zijn gezondheid



jan sensei kyokushin
20-12-2007, 18:57
Osu forumbroeders en zusters hier zijn de laatste update,s van sjaak zijn gezondheid toestand van 5 en 19december

http://www.musashi.nl/cms/index.php?option=_content&task=view&id=133&Itemid=136


Sjaak heeft kancho henk ook en brief gemailt over zijn gezondheids toestand.

en de match die zal plaats vinden tussen sjaak en henk , sjaak en ik en verdere bestuursleden van de N.K.O willen jullie er niet van weer houden wat er in die brief stond en uitleg en wordt dus ook nog geplaatst op het forum .

respect !!

jan
osu

chief108
20-12-2007, 19:37
Update 19 december
Shihan Sjaak is vandaag naar het Maxima Medisch Centrum te Eindhoven geweest er heeft daar een lichte ingreep gehad waarbij redelijk veel vocht en kleine bloedstolseltjes zijn verwijderd door een gaatje in de buikwand te prikken. Voor de rest ziet het er allemaal goed uit en de operatie lijkt geslaagd. Klein minpuntje is dat hij door de vele anti biotica kuren een lichte longontsteking heeft opgelopen. Zaak is om deze nu niet te verwaarlozen omdat de weerstand van het lichaam door de kuren nog niet optimaal is. Er zullen nog vele maanden nodig zijn om alle anti biotica uit het lichaam te laten verdwijnen. Van de arts mag hij weer alles gaan doen en karate bedrijven maar harde klappen en trappen op de maag wordt zeker het eerst jaar ten sterkste afgeraden daar de hele maag en buikwand toch zijn herstel nodig heeft. Houdt hij zich daar niet aan dan sluit de arts niet uit dat hij een volgende keer mogelijk weer problemen krijgt op een andere plek in de maag. Zaak voor shihan Sjaak is nu om snel in conditie te komen, met zorg om te gaan met zijn lichaam, goed te rusten en te gaan werken aan zijn gestel en weerstand. Vanaf vandaag is de weg terug begonnen en kan hij weer voor uit kijken. Succes !

chief108
20-12-2007, 19:37
oftewel: gevecht wordt een jaartje uitgesteld???

jan sensei kyokushin
20-12-2007, 19:53
oftewel: gevecht wordt een jaartje uitgesteld??? Osu chief de inhoud van de brief heb ik gepost met de uitleg
jan
osu

rem33
20-12-2007, 19:56
Osu sjaak

Kun je niet beter nu al vechten tegen Henk, want na de partij tegen henk kun je opnieuw een bedlegerige periode tegemoed.

beterschap

Quato
20-12-2007, 20:06
Osu sjaak

Kun je niet beter nu al vechten tegen Henk, want na de partij tegen henk kun je opnieuw een bedlegerige periode tegemoed.

beterschap

Zo'n opmerking verdient een nekschot...

The Bulldog
20-12-2007, 20:45
Osu sjaak

Kun je niet beter nu al vechten tegen Henk, want na de partij tegen henk kun je opnieuw een bedlegerige periode tegemoed.

beterschap

Opzouten met je OSU...

iemand die zulke opmerkingen plaatst mag OSU niet eens toepassen...

EIKEL!!!!!!!!!!!

FOCUS
20-12-2007, 20:48
33 is zeker je IQ

The Maniac
20-12-2007, 20:48
Osu sjaak

Kun je niet beter nu al vechten tegen Henk, want na de partij tegen henk kun je opnieuw een bedlegerige periode tegemoed.

beterschap

Jesus doe even normaal

marcelt
20-12-2007, 21:59
Osu sjaak

Kun je niet beter nu al vechten tegen Henk, want na de partij tegen henk kun je opnieuw een bedlegerige periode tegemoed.

beterschap

Ik denk dat menigeen op dit forum jou wel even aan een bedlegerige periode wil helpen :twak:

chief108
20-12-2007, 22:48
to play the devils'advocate:

persoonlijk denk ik dat Henk Sjaak ook wel weer het ziekenhuis in geslagen zou hebben
jammer dat we dat nooit te weten zullen komen

zou een gevecht geweest zijn dat ik graag gezien had

vanzelfsprekend wens ik Sjaak al het beste en een goed herstel
de laatste maanden zijn niet echt bepaal een pretje geweest voor hem

remco pardoel
21-12-2007, 11:25
Sjaak,

Beterschap!

Makijs
21-12-2007, 11:27
Sjaak, zet m op en wordt snel weer beter!

kyokushinkaikarate
21-12-2007, 11:34
Update 23 november
Shihan Sjaak heeft na zijn operatie een kleine bloeding gehad aan een wondje en dat is vandaag opnieuw gehecht in het ziekenhuis. Een ander wondje is wat ontstoken en inmiddels schoongemaakt. Voor de rest gaat alles goed alleen is er nog veel napijn van de operatie. Dinsdag zal meer bekend worden en we houden u op de hoogte.

Update 5 december
Vandaag is shihan Sjaak ter controle geweest bij de chirurg die hem heeft geopereerd. Het blijkt nu dat de chirurg eerst een normale liesbreuk operatie heeft proberen uit te voeren maar omdat door het vele jaren sporten er veel buikspieren waren die totaal waren verkleefd aan de buikwand was er geen doorkomen aan. Er is adhoc besloten om dan maar een operatie uit te voeren via de andere kant dus door de maag en tussen de buikwand en het buikvlies is een matje geplaatst van 10 x 15 cm. Er is meteen in de buik gekeken en de infectie lijkt weg te zijn. Wel zijn er wat zwakke plekken geconstateerd in de buikwand maar dat is niet verontrustend. Dat verklaard ook waarom er 5 gaatjes in de buik zitten en de operatie 2 uur en 10 minuten heeft geduurd en niet 30 minuten zoals van te voren was gezegd. Tot 1 janauri mag er niet zwaar gesport worden omdat het matje zich moet plaatsen en helemaal moet vastgroeien aan de buikwand. Shihan Sjaak klaagde over een opgezwollen buik en de chirurg heeft geconstateerd dat er n.a.v. de operatie veel liktekenweefsel, vocht en zelfs kleine bloedpropjes in de buikwand zitten. Om het herstel te bespoedigen en de bloedpropjes af te voeren heeft shihan Sjaak een speciale zalf gekregen die ook wordt gebruikt bij trombose om zoedoende te propjes op te lossen. Als op 19 december de buik niet geslonken is zal er een gaatje in worden geprikt en zal de arts het vocht handmatig verwijderen.

Update 19 december
Shihan Sjaak is vandaag naar het Maxima Medisch Centrum te Eindhoven geweest er heeft daar een lichte ingreep gehad waarbij redelijk veel vocht en kleine bloedstolseltjes zijn verwijderd door een gaatje in de buikwand te prikken. Voor de rest ziet het er allemaal goed uit en de operatie lijkt geslaagd. Klein minpuntje is dat hij door de vele anti biotica kuren een lichte longontsteking heeft opgelopen. Zaak is om deze nu niet te verwaarlozen omdat de weerstand van het lichaam door de kuren nog niet optimaal is. Er zullen nog vele maanden nodig zijn om alle anti biotica uit het lichaam te laten verdwijnen. Van de arts mag hij weer alles gaan doen en karate bedrijven maar harde klappen en trappen op de maag wordt zeker het eerst jaar ten sterkste afgeraden daar de hele maag en buikwand toch zijn herstel nodig heeft. Houdt hij zich daar niet aan dan sluit de arts niet uit dat hij een volgende keer mogelijk weer problemen krijgt op een andere plek in de maag. Zaak voor shihan Sjaak is nu om snel in conditie te komen, met zorg om te gaan met zijn lichaam, goed te rusten en te gaan werken aan zijn gestel en weerstand. Vanaf vandaag is de weg terug begonnen en kan hij weer voor uit kijken. Succes !
Musashi gastenboek : http://www.musashi.nl/cms/index.php?option=com_jambook&Itemid=113&task=list (http://www.musashi.nl/cms/index.php?option=com_jambook&Itemid=113&task=list)

Brief aan kancho Henk Kuipers

Beste shihan Henk osu !



vandaag naar het ziekenhuis geweest en daar een 2e gesprek gehad met de chirurg die mij heeft geopereerd.



Lees even http://www.musashi.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=133&Itemid=136 (http://www.musashi.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=133&Itemid=136) --> 5 en 19 december en dat zal je een hoop duidelijk maken.



Het komt er in het kort op neer dat mijn partij tegen jou helaas geen doorgang kan vinden en dat ik hem met pijn in me hart moet afzeggen. Had zo graag tegen je geknokt maar het is onverstandig en zelfs gevaarlijk voor me als ik het toch zou doen. Weet dat ik een hoop bagger over me heen zal krijgen op de forums maar dat moet dan maar. Me hart zegt knokken maar de chirurg en de mensen om me heen zeggen, wees wijs en denk aan je gezondheid en na uren van dubben heb ik dan toch besloten om je deze mail te sturen want zoals de situatie er nu voorstaat gaat herstel wel even duren en dan nog moet ik maar afwachten hoe en wat.



Wil bij deze mijn oprechte verontschuldigingen aanbieden dat ik niet in staat ben om aan te treden tegen je zoals ik had gezegd, hoop dat je enig begrip zal kunnen tonen voor mijn omstandigheden, het is niet anders en over dit heb ik geen controle. Jij bent een familie mens en ik las laatst dat je gezin het belangrijkste is in je leven en daar heb je gelijk in, zo is het ook voor mij. 3 x 2 minuten knokken tegen jou weegt niet op tegen de dingen die ik heb met de mensen waar ik van houd dus ik heb geluisterd naar de mensen die mij het allemaal afraden, ze hebben gelijk het is te gevaarlijk want als ik op een onfortuinlijke schop of stoot loop kan het heel slecht aflopen.



Vind dit zo klote dat ik je dit moet schrijven en weet eigenlijk niet wat ik meer moet zeggen ....................



Hoop dat we in de toekomst elkaar toch is kunnen ontmoeten en kunnen samenwerken zodat we met onzer beide groepen iets extra kunnen betekenen voor het kyokushin in Nederland.



Nogmaals sorry !!



osu Sjaak

Osu

Hallo jongens en meiden ben zelf lid van de NKO en heb even de moeite genomen om me te registreren om mijn mening te geven. Heb langs de zijlijn gestaan in het hele gebeuren maar vind dat shihan Sjaak de enige juiste beslisssing heeft genomen, gezien zijn recente problemen met zijn gezondheid. Tuurlijk is het moeilijk voor shihan Sjaak om dit openlijk aan kancho Henk Kuipers en publiekelijk te schrijven maar hij neemt wel zijn verantwoording en geeft openlijk toe dat het gevecht niet kan plaatsvinden en legt ook uit waarom. Ook vind ik het klasse dat hij kancho Henk de hand reikt om samen voor een sterkere kyokushin in Nederland te gaan en ook dit lijkt me niet makkelijk voor hem gezien zijn historie met kaicho Jon Bluming maar hij doet het wel. Als de sportman kancho Henk Kuipers de handreiking aanneemt zal dit het kyokushin in zijn algemeenheid zeker een boost geven want beide heren organiseren veel en zijn beide kartrekkers voor hun organisatie. Samenwerking is nodig en een must en ik weet zeker dat 1 en 1 minimaal 3 zal zijn.

Ik wens shihan Sjaak beterschap toe want begrijp van shihan Jan Norder dat hij momenteel ziek is en een longonsteking heeft nav de operatie en kuren en dat hij voorlopig nog niet de ouwe zal zijn.

Wens alle leden van dit forum een sportief, gezond en verdraagzaam 2008 toe en hoop op samenwerking, het zou zo mooi kunnen zijn voor iedereen als sommige hun trots op zij kunnen zetten. Ik besluit met een mooie oneliner van shihan Sjaak

One World, One Kyokushin

Osu
Kyokushinkaikarate aka Roel

Tony Galento
21-12-2007, 16:43
Osu sjaak

Kun je niet beter nu al vechten tegen Henk, want na de partij tegen henk kun je opnieuw een bedlegerige periode tegemoed.

beterschap

Henk is de goeiste!

(en Remmetje een pannenkoek)

Ben
21-12-2007, 19:36
Sjaak,

Beterschap!

x2

rem
21-12-2007, 21:44
Osu sjaak

Kun je niet beter nu al vechten tegen Henk, want na de partij tegen henk kun je opnieuw een bedlegerige periode tegemoed.

beterschap

Ik denk dat het verstandig is even terug te komen op de opmerking die ik gemaakt heb over Sjaak. Het is niet mijn bedoeling geweest om iemand ermee te kwetsen. Nu ik het terug lees kan ik me voorstellen dat het bij veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.

Ik wens niemand een ziekenhuisperiode toe en zeker niet mensen die aan de kyokushinweg timmeren.

Ik ben wel zeer teleurgesteld dat de partij niet doorgaat. Na veel gepraat en vaak uitstellen van de partij is dit een zware domper.

chief108
21-12-2007, 22:46
zo zie je maar weer eens dat er een enorm verschil kan zitten tussen dat wat je leest en de intentie van de poster....

blijft behelpen met de communicatie op een forum....

keep that in mind voordat je conclusies trekt....

reps voor Rem

De man van 14K
22-12-2007, 19:49
Sjaak, ik kan me niet voorstellen dat je modder over je heen krijgt als je voor je gezondheid kiest en zelfs dan nog het liefst zou knokken.
Ik hoop dat je er snel bovenopkomt,
Beterschap en respect!

FOCUS
22-12-2007, 22:05
sportief Rem,
ik neem mn opmerking terug.

marcelt
22-12-2007, 23:15
Idd. Moi aussi.

chief108
23-12-2007, 12:48
:ghug:

smike
23-12-2007, 14:26
Laten we met z'n alleen hopen dat Sjaak snel weer de oude is en dat ie fijne dagen tegemoet gaat, net zoals wij allemaal!

OSU

jan sensei kyokushin
24-12-2007, 11:02
Laten we met z'n alleen hopen dat Sjaak snel weer de oude is en dat ie fijne dagen tegemoet gaat, net zoals wij allemaal!

OSU goed gezegt smike

respect


osu

Fonz
24-12-2007, 12:40
Ik denk dat het verstandig is even terug te komen op de opmerking die ik gemaakt heb over Sjaak. Het is niet mijn bedoeling geweest om iemand ermee te kwetsen. Nu ik het terug lees kan ik me voorstellen dat het bij veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.

Ik wens niemand een ziekenhuisperiode toe en zeker niet mensen die aan de kyokushinweg timmeren.

Ik ben wel zeer teleurgesteld dat de partij niet doorgaat. Na veel gepraat en vaak uitstellen van de partij is dit een zware domper.


Heel jammer dat deze partij nu van de baan is, maar betekent dat ook dat het nooit meer zal plaatsvinden? Ook niet volgend jaar of zo? Ik wens Sjaak een goed voorspoedig herstel! Osu!

Quato
24-12-2007, 17:01
De post van Rem33 wordt gerectificeerd door Rem.
Is dit dezelfde Rem of speelt iemand hier weer spelletjes?

chief108
24-12-2007, 17:05
zover ik kan nagaan is rem gewoon een kyokushon vechter die zijn woorden wat anders uitlegt in z'n 2e post

niets mis mee IMHO

komen ook gewoon allebei van zelfde IP

rem
24-12-2007, 20:43
osu QUATO

Rem33 en rem zijn dezelfde. IK heb mezelf aangemeld en wist niet meer dat ik dit al eerder gedaan had. Omdat ik met mijn inloggegevens van rem33 op een of andere manier niet meer kon reageren heb ik de lijst met leden doorzocht en vond ik mijn andere account. Zodoende

BB
25-12-2007, 12:19
ik volg die discussie nu al een tijdje en ik snap nog steeds niet waarom dat die partij tussen deze twee mannen zo belangrijk is. Wellicht omdat ik geen karateka ben, maar dan nog. In mijn ogen kan het uit sportief oogpunt toch niet belangrijk zijn, als twee oudere mannen hun ego proberen op te krikken door elkaar te gaan bestrijden in de ring. Het komt op mij een beetje over als oud ajax tegen oud feyenoord. Leuk voor het publiek, maar uit het oogpunt van topsport een non-westrijd. Nu blijkt er een van de mannen niet te kunnen vechten en sommigen op deze topic doen alsof de hele wereld vergaat. Kijk als je dan wat wilt laten zien wie de beste bond heeft of wat dan ook maar, organiseer dan een teamwedstrijd tussen beide bonden, waarbij alle gewichtsklassen vertegenwoordigd zijn. En dan nog, zul je zien dat dit een momentopname is. Want dat is sport. Het ene moment ben je de Champ en het volgende moment niet meer. Goede dagen allemaal en veel wijsheid.