PDA

View Full Version : UFC weigert aanbod M-1



Chico
20-12-2007, 21:33
http://fiveouncesofpain.com/2007/12/20/m-1-made-an-offer-to-ufc-for-couture-vs-fedor/

That’s the word according to Randy Couture (http://blogs.chron.com/fighting/2007/12/ufc_turns_down_couturefedor_fi.html):

“We got an official offer from M-1 to the UFC to do a co-promotion for the Couture-Emelianenko fight, and they (UFC) rejected that offer. Really, the only thing standing in the way for that fight right now is Dana and the UFC. Obviously, M-1 is happy to do a co-promotion like that. It only serves to help them. I think the UFC is looking at it the other way, and it’s like why do we want to help out another organization? The fans want to see that fight. At some point, you have to put that first.”
The UFC will only cross promote when it’s in their best interest to do so. When they sent Chuck Liddell to PRIDE in 2003, there was a real possibility that Chuck would eventually fight Wanderlei Silva and that he would beat him, thus ending the debate about PRIDE fighters vs. UFC fighters. Even though Chuck ran into a buzzsaw in Quinton Jackson, cross promoting with PRIDE was in their best interest.
When they cross promoted with K-1 back in 2006 to bring Royce Gracie back to the Octagon to face Matt Hughes, it was in the UFC’s best interest. Of course Hughes was going to beat him. The game had passed Gracie by and it was a winning situation for the UFC.
Couture vs. Fedor is not in the UFC’s best interest unless it’s under the UFC banner. Like Randy said, it only helps M-1 in one form or another. It gives them publicity, it gives them press, and it gives them legitimacy. It’s a big money fight, that’s for sure. But there’s too much risk involved in putting the fight on, especially when that fight will help legitimize a fledgling promotion who wants to become a major player.



:crying:

smike
20-12-2007, 21:42
Tyfus amerikanen laat ze allemaal de ****** krijgen!
M-1 is de nieuwe pride en de UFC speelt weer de 2e viool, wat ze niet kunne handelen...

chief108
20-12-2007, 21:42
bummer...

bryan
20-12-2007, 21:47
ach was wel te verwacht... dana gaat niet samen werken met 1 gast die niet signed en een andere die weg is gelopen voor het geld... en nadat fedor wint.. is the UFC HM titel niets waard...

Tony
20-12-2007, 22:01
Tyfus amerikanen laat ze allemaal de ****** krijgen!
M-1 is de nieuwe pride en de UFC speelt weer de 2e viool, wat ze niet kunne handelen...

Ik vind het nog wat erg voorbarig om te roepen dat m-1 de nieuwe pride is. Er is zelfs nog geen echt event geweest.. (van de m-1 in de huidige vorm)

1 Fedor maakt nog geen pride.... Pride was meer dan fedor.

Wel hoop ik dat de M-1 kan uitgroeien tot een gezonde en stabiele tegenhanger van de UFC.. Dit kan de sport alleen maar ten goeden komen.

Keep fingers crossed!

topfighter
20-12-2007, 23:11
Ik vind het nog wat erg voorbarig om te roepen dat m-1 de nieuwe pride is. Er is zelfs nog geen echt event geweest.. (van de m-1 in de huidige vorm)

1 Fedor maakt nog geen pride.... Pride was meer dan fedor.

Wel hoop ik dat de M-1 kan uitgroeien tot een gezonde en stabiele tegenhanger van de UFC.. Dit kan de sport alleen maar ten goeden komen.

Keep fingers crossed!

VIND IK OOK!!!!

kickboxer1987
21-12-2007, 12:42
Tyfus amerikanen laat ze allemaal de ****** krijgen!
M-1 is de nieuwe pride en de UFC speelt weer de 2e viool, wat ze niet kunne handelen...

als UFC de 2e viool speelde hadden ze juist graag samengewerkt ;-)
UFC is op dit moment nr1 (los van je persoonlijke mening) dan ga je toch niet je promoten...
vind het erg logish vanuit zakelijk standpunt, helaas zien de fans het graag anders

Evilman
21-12-2007, 14:02
Niet logisch, want nu staan ze wederom weer bekend als
klootzakken die vanalles in het mma tegenhouden om hun
eigen hachie. En straks missen ze de boot want dat gaat
de vette shit buiten hun om en raken ze hun relaxte vechters
na hun contract ook kwijt omdat ze bij M1 meer vrijheid hebben
en vettere gevechten etc.

Ik denk dat ufc zn eigen gat aan het graven is :)

Biiyen
21-12-2007, 14:14
Niet logisch, want nu staan ze wederom weer bekend als
klootzakken die vanalles in het mma tegenhouden om hun
eigen hachie. En straks missen ze de boot want dat gaat
de vette shit buiten hun om en raken ze hun relaxte vechters
na hun contract ook kwijt omdat ze bij M1 meer vrijheid hebben
en vettere gevechten etc.

Ik denk dat ufc zn eigen gat aan het graven is :)

Ze staan niet bekend als klootzakken. Ze staan bekend als de Nr1 MMA organisatie en als Nr1 Organisatie gooi je niet je eigen ramen in. Het is logisch dat de UFC daar niet in meegaat. Als ik Dana was dan zou ik dat dus ook niet doen.

Tony
21-12-2007, 14:30
Niet logisch, want nu staan ze wederom weer bekend als
klootzakken die vanalles in het mma tegenhouden om hun
eigen hachie. En straks missen ze de boot want dat gaat
de vette shit buiten hun om en raken ze hun relaxte vechters
na hun contract ook kwijt omdat ze bij M1 meer vrijheid hebben
en vettere gevechten etc.

Ik denk dat ufc zn eigen gat aan het graven is :)

Nee denk dat je toch fout denkt... Al al zou de UFC bekend staan als een stelletje klootzakken... Dan nog is de UFC the place to be...