PDA

View Full Version : BJJ: Nieuwe lichting Zwarte Banders Be/Ne



Christophe
26-12-2007, 09:34
Wat ik me afvraag: wie zal straks de eerste Nederlands/Belgische zwarte bander worden van de nieuwe lichting? Nederlandse zwarte banders zijn nu Remco Pardoel, Martijn de Jong en Matthieu Peters en dat zijn alle 3 mannen van het eerste uur. Wie komt er nou straks als eerste leerling naast de meesters te staan? (leuke vCash weddenschap :D)

Christophe
26-12-2007, 09:38
Ik zou graag mezelf opgeven, maar ik denk dat voor België Saïd Chaabi en voor Nederland Hans Stringer de allereerste kandidaten zullen zijn! Dit is natuurlijk gebaseerd op mijn competitie-ervaring, ik weet niet welke "technisch capabele" hogere banders de verschillende teams allemaal verstopt houden. ;)

Hans en Saïd zijn erg goede technische competitie-vechters, en na hen zullen er vast nog een heel deel volgen! :thup:

mdk
26-12-2007, 10:02
Farid Ben Omar en Jessie Gibbs misschien?

nicolas the red
26-12-2007, 10:47
yup gibbs is al bruin, die zit dicht in de buurt. stringer is paars nee?

remco pardoel
26-12-2007, 10:56
Gebroeders Goffart, Jordy Peute, Frans van Casteren, Jochem Branderhorst,
Farid Ben Omar, Jessie Gibbs, Remco van Baardewijk, Christophe DeFerme, Hans Stringer, Remco Rettob (mogen we zeker niet vergeten), Wim de Putter en Ken! onze Exit vrienden, Bart Creemers

dat zijn de eerste namen die in me opkomen en ook snel (binnen 3 jaar de zwarte band gaan halen, tot aan bruin duurt lang en bruin is max 1,5 jaar wachttijd mits iemand tenminste 3 x per week traint en 6 x per jaar aan competitie doet)

Christophe
26-12-2007, 12:58
yup gibbs is al bruin, die zit dicht in de buurt. stringer is paars nee?

Nope, Stringer is bruin

Christophe
26-12-2007, 13:00
Gebroeders Goffart, Jordy Peute, Frans van Casteren, Jochem Branderhorst,
Farid Ben Omar, Jessie Gibbs, Remco van Baardewijk, Christophe Deferme, Hans Stringer, Remco Rettob (mogen we zeker niet vergeten), Wim de Putter en Ken! onze Exit vrienden, Bart Creemers

dat zijn de eerste namen die in me opkomen en ook snel (binnen 3 jaar de zwarte band gaan halen, tot aan bruin duurt lang en bruin is max 1,5 jaar wachttijd mits iemand tenminste 3 x per week traint en 6 x per jaar aan competitie doet)

Michel Goffart is al bijna 2 jaar weinig tot niet aan 't trainen, dus het zal alleen Maurice Goffart zijn. Verder ben ik erg vereerd dat je me in het lijstje bijzet Remco! Vooral omdat het een mooi lijstje met allemaal topvechters is! ;)

casca grossa
26-12-2007, 13:17
rettob en ikzelf zullen snel zwart halen, stringer nog een jaar of zo.
dus over een jaar zeker 4 zwarte banders bij yamasaki!!

FSW
26-12-2007, 14:09
Farid Ben Omar en Jessie Gibbs misschien?


Loopt Farid Ben Omar al niet zo'n 2 jaartjes met een bruine band rond?

casca grossa
26-12-2007, 14:51
Loopt Farid Ben Omar al niet zo'n 2 jaartjes met een bruine band rond?
iets meer dan een jaar volgens mij

nicolas the red
26-12-2007, 15:28
Nope, Stringer is bruin
mental note: zo lang mogelijk bij de beginners in ede proberen blijven vechten

Christophe
26-12-2007, 17:10
mental note: zo lang mogelijk bij de beginners in ede proberen blijven vechten

Mental tip: Je gaat meer leren door te verliezen bij de gevorderden, dan door te winnen bij de beginners ... het hangt er maar vanaf waar jouw prioriteit ligt! ;)

Vision
26-12-2007, 23:52
Bart Demaesschalck en Marijke Vleeschouwers van ons team hebben ook allebei bruin, dus dat zal ook niet meer zo lang duren.
Dan hebben wij de eerste vrouwelijke black belt in België :)

HUNTER
27-12-2007, 01:19
tsja....

denk dat er zat potentieel is, en dat er steeds meer mensen super goed bezig zijn met BJJ in Nl/Be. Wat alleen jammer is, is dat er bij iedere club of organisatie verschillende eisen zijn voor de banden. Zo kijkt iedereen er weer anders tegenaan en krijg je nooit de waardering die je als BJJ wereld verdient.......

cholitzu
27-12-2007, 01:37
tsja....

denk dat er zat potentieel is, en dat er steeds meer mensen super goed bezig zijn met BJJ in Nl/Be. Wat alleen jammer is, is dat er bij iedere club of organisatie verschillende eisen zijn voor de banden. Zo kijkt iedereen er weer anders tegenaan en krijg je nooit de waardering die je als BJJ wereld verdient.......


mee eens, volgens mij heeft christophe hier ook al eens over geschreven.

Die verschillen (als die er zijn) zal je dan ook te zien krijgen op de tournooien en kampioenschappen.

Maar geloof niet dat er nou erg veel verschil zit tussen de eisen van verschillende clubs.



Misschien dat de leraren van verschillende clubs hun eisen (richtlijnen) voor een hogere band/graad hier ook kunnen posten.

nicolas the red
27-12-2007, 08:33
idd, zolang die clubs meedoen aan toernooien blijft het niveau wel gehandhaafd denk ik. "valse" gordels vallen dan heel snel door de mand.

mdk
27-12-2007, 08:53
Ik heb de verschillende exameneisen ook al eens in een topic porberen naar voren te halen:

Hoe zit de BJJ-wereld in elkaar? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=74656&highlight=bjj+wereld)

Maar in dit topic werd dat niet echt duidelijk.

Christophe
27-12-2007, 14:20
idd, zolang die clubs meedoen aan toernooien blijft het niveau wel gehandhaafd denk ik. "valse" gordels vallen dan heel snel door de mand.

En wat doe je als clubs niet meedoen aan tornooien?! Zoals deze pipo die les geeft in Hasselt. Ik heb hem nog op geen enkel tornooi gezien, het is weer iemand uit de "kwaliteits-renstal" van Mario d'Hoker ... en het is volgens mij gewoon een witte gordel BJJ die net de basis en een paar internet-instructionals heeft gezien ... maar hij staat wel op z'n site met een zwarte gordel BJJ-technieken uit te voeren. Voor een leek lijkt het alsof hij behoorlijk in het BJJ-wereldje zit en op de hoogte is ... en daar heb ik het een beetje moeilijk mee!

http://www.karatehasselt.be/993bis.jpg

Link: Zanshin Karate Hasselt MMA en Brazilian jiu-jitsu (http://www.karatehasselt.be/index.html)

Kato
27-12-2007, 14:52
http://www.karatehasselt.be/BJJ.html

Op deze foto met Behring draagt hij toch een witte band?

Of is het iemand anders?

BBC
27-12-2007, 15:29
Ooit al iemand met hem gerold? Op de site ergens gezien dat hij een zwarte band BJJ is?
Ontegensprekelijk vastgesteld dat het hier inderdaad om een pipo gaat?

Wat de "kwaliteit-renstal" van Mario betreft: ik heb al verloren en gewonnen tegen kampers van bij Mario, net als tegen Exitters trouwens. Vond het verschil niet zo gigantisch groot.

Cheers,

cholitzu
27-12-2007, 15:30
En wat doe je als clubs niet meedoen aan tornooien?! Zoals deze pipo die les geeft in Hasselt. Ik heb hem nog op geen enkel tornooi gezien, het is weer iemand uit de "kwaliteits-renstal" van Mario d'Hoker ... en het is volgens mij gewoon een witte gordel BJJ die net de basis en een paar internet-instructionals heeft gezien ... maar hij staat wel op z'n site met een zwarte gordel BJJ-technieken uit te voeren. Voor een leek lijkt het alsof hij behoorlijk in het BJJ-wereldje zit en op de hoogte is ... en daar heb ik het een beetje moeilijk mee!


Op de fotos met Sr. Behring staan toch zeker wel 3/4 mensen die ik op verschillende tournooien heb gezien, zowel in belgie als in nederland.

Denk dat het een zwarte band karate is...

Christophe "Don't worry be Happy" :)

nicolas the red
27-12-2007, 15:47
Denk dat het een zwarte band karate is...
lol dat denk ik ook ja... zou wel een beetje fout zijn anders :bash:

mdk
27-12-2007, 16:18
Kan hem niet op de site betrappen dat hij zichzelf uitgeeft voor zwarte band BJJ.

Toch is het erg misleidend om tijdens BJJ-oefeningen je karatepak met een zwarte band te dragen (zoals te zien op een foto en in een flimpje)....

Ik kan het nare gevoel wat Christophe bij deze man heeft wel enigzins begrijpen...

dimitri
27-12-2007, 16:39
Kan hem niet op de site betrappen dat hij zichzelf uitgeeft voor zwarte band BJJ.

Toch is het erg misleidend om tijdens BJJ-oefeningen je karatepak met een zwarte band te dragen (zoals te zien op een foto en in een flimpje)....

Ik kan het nare gevoel wat Christophe bij deze man heeft wel enigzins begrijpen...

Ik vind het vreemd dat de karate sensei (die blijkbaar witte band is in BJJ) de lessen BJJ en MMA lijkt te geven (2x/week).

Als hij een witte band is zou hij een echte BJJ instructor moeten inhuren om de lessen te geven. Maar misschien doet hij dit wel en is de site op dat gebied gewoon niet heel duidelijk.

BBC
27-12-2007, 16:54
Voor alle duidelijkheid: Ik ken deze jongen helemaal niet. Ik vind wel dat hij nogal snel afgerekend wordt door de BJJ-police.

http://www.citizenarcane.com/files/2005/May/21/cop_with_baton.jpg

Misschien moeten we in ons bjj wereldje een beetje meer het advies van onze mamma's opvolgen: KIJK IN UW EIGEN BORD!;). De afrekeningen gebeuren dan wel op de mat. En de mensen die niet naar de competities komen, verraden daarmee misschien sowieso iets van hun eigen nivo.

Christophe
27-12-2007, 17:03
Wel, het is een karate zwarte gordel, maar als je naar zijn trainingsuren kijkt, geeft hij bijna uitsluitend BJJ en nog maar een beetje Karate. Maar dan wel in z'n zwarte gordel BJJ-technieken fotograferen, ik vraag me af of hij ook met een zwarte gordel les geeft. Ik heb laatst ook filmpjes op Youtube gezien waar hij met z'n zwarte gordel BJJ-technieken toont. Ik vind dat van erg weinig respect voor echte BJJ'ers getuigen.

Bart Creemers van Bad Boys Jiu Jitsu (Bad Boys JJ (http://www.grappling.be)) geeft échte BJJ in Belgisch Limburg, en ik heb gehoord dat die karateka daar over zat te bullshitten. Het is misschien een beetje kinderachtig, maar dat stoort me!

Christophe
27-12-2007, 17:07
Voor alle duidelijkheid: Ik ken deze jongen helemaal niet. Ik vind wel dat hij nogal snel afgerekend wordt door de BJJ-police.

http://www.citizenarcane.com/files/2005/May/21/cop_with_baton.jpg

Misschien moeten we in ons bjj wereldje een beetje meer het advies van onze mamma's opvolgen: KIJK IN UW EIGEN BORD!;).
Jij traint toevallig ook bij d'Hoker?! ;)


De afrekeningen gebeuren dan wel op de mat. En de mensen die niet naar de competities komen, verraden daarmee misschien sowieso iets van hun eigen nivo.
Als dat zou gebeuren, had ik geen probleem ... dan wist ik dat deze situatie zich vanzelf wel zou oplossen!

BBC
27-12-2007, 18:08
Jij traint toevallig ook bij d'Hoker?! ;)


Nope, helemaal niet. We hebben af en toe wel al interclub competities gedaan met / tegen hen. Vond ze allemaal erg sympathiek, net als de Exitters die ik al ben tegengekomen.

Eerlijk gezegd vind ik al dat gedoe over wie een minderwaardige gordel heeft nogal lullig. Onze sport is één van de snelst groeiende sporten in de wereld. In België en Nederland stijgt het aantal beoefenaars zienderogen. Kwaliteit komt toch wel bovendrijven uiteindelijk. Door het competitieve (ook in de les) aspect van BJJ denk ik dat we redelijk gespaard gaan blijven van de Mac Dojo's (hoeveel Mac boks- en worstelclubs ken je?).

Anyway, ik pleit alleen voor een beetje meer respect.

Jochem
27-12-2007, 19:26
Een band in het BJJ bepaald alleen het niveau van je tegenstanders op wedstrijden. Alle waarde die je er verder aan hecht, zit in je hoofd.

BJJCORE
27-12-2007, 20:53
Goed gezegd Jochem... :)

Christophe
28-12-2007, 01:32
Een band in het BJJ bepaald alleen het niveau van je tegenstanders op wedstrijden. Alle waarde die je er verder aan hecht, zit in je hoofd.

Dus iedereen die wil mag een zwarte band omdoen en een BJJ club openen zonder ooit op een wedstrijd te komen?!

nicolas the red
28-12-2007, 08:25
wat zei royce weer... een band dient om je broek op te houden :)

dimitri
28-12-2007, 09:01
Nope, meer iets als "a belt only covers 2 inches of your ass. You've got to cover the rest yourself".

Maar BJJ blijft een sport met een systeem van banden. Als hij het grappling noemt dat heeft hij geen belt nodig anderen instructie te geven.

Maar als hij het BJJ noemt (of karate, of judo, of jujutsu) dan moet hij eigenlijk wel de juiste graad hebben voor hij zelf les kan geven.

Jochem
28-12-2007, 11:27
Dus iedereen die wil mag een zwarte band omdoen en een BJJ club openen zonder ooit op een wedstrijd te komen?!

Van mij wel. Ik zal er echt niet wakker van liggen.

Paganstars
28-12-2007, 11:54
wat zei royce weer... een band dient om je broek op te houden :)

volgens mij was dat bruce lee die dat zei en royce over die 2 inch!

back on topic... Ik denk niet dat bjj in europa zal vervallen tot het macdojo! In de vs ligt dat anders maar zolang het geregulleerd blijft worden zal het imo niet veel uitmaken welke band je hebt! Alleen door jezelf te meten met andere zal je je graduatie kunnen bewijzen! iedere man kan met een zwarte band lopen maar ja in sommige gevallen kan je je broek en je gi ook dicht maken met een verlengsnoer!

BBC
28-12-2007, 12:37
Van mij wel. Ik zal er echt niet wakker van liggen.

x2

BBC
28-12-2007, 15:43
Zolang we maar niet in dit straatje belanden, alles okay.
http://www.mma.tv/TUF/index.cfm?ac=ListMessages&PID=2&TID=1111132&FID=119

dimitri
28-12-2007, 15:57
http://www.onthemat.com/xcart/files/image_school646.bmp

lol!

Christophe
28-12-2007, 17:00
Hahahahahahahahahahaha ... LMAO

Christophe
28-12-2007, 17:09
Als die kerel in Hasselt ook een Jui Jistu-leraar is, heb ik er geen probleem meer mee! ;)

Vision
28-12-2007, 23:37
hier zijn de filmpjes vanop youtube. Ik vind het het er toch serieus over dat hij deze gemaakt heeft met een zwarte band om....
Bij het eerste filmpje had ik een comment geplaatst dat hij een witte band heeft en geen zwarte band zoals hij in het filmpje laat uitschijnen maar de comment was al heel snel terug verdwenen... :twak:


http://www.youtube.com/watch?v=dWhCtdwS-EE

http://www.youtube.com/watch?v=sf88X1qfFyU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=XgFYl6a8KiI

Christophe
29-12-2007, 01:36
Jullie mogen denken wat jullie vinden, ik vind het ook niet kunnen! Ik ben de laatste om te zeggen dat alles tot in de puntjes gereglementeerd moet worden, maar uit respect en fatsoen doe je zo iets niet. En als hij echt een zwarte gordel karate is, zou hij dat moeten weten!

Christophe
29-12-2007, 01:44
En ik vind het helemaal een misdaad dat hij "Eye of the Tiger" gebruikt voor z'n McDojo-instructionals! :boos:













:p

Christophe
29-12-2007, 01:50
Dit zijn de "kernwoorden" bij z'n "instructional": bjj brazilian jiu jitsu jiu-jitsi sweeps escape demonstration instructional mount technique techniques sex

Die (en ik wik en weeg m'n woorden met veel zorg voor ik ze gebruik) pipo weet inderdaad waar hij het over heeft! :rolleyes: