PDA

View Full Version : column gerard gordeau



martin
29-12-2007, 11:31
Ik las vanmorgen met veel plezier de colomn van Gerard Gordeau.
De frustratie ten top over andere bondjes { lees IBK/Kuipers }.
De man heeft het erover dat er zoveel bondjes zijn binnen kyokushin en dat het niet het geval is bij voetbal, judo en thai/kickboksen, nou ben ik het met de eerste twee eens maar in het thai/kickboksen ??????? zijn er volgens mij de meeste bonden en titels zelfs op gebied van kooigevechten zie je door de bomen het bos niet meer, dus Gerard het zal wel bij onze sport horen denk even terug aan jullie eigen overloop naar het Oyama karate in amerika { dat was toch ook niet zoals mas oyama het verwacht had '' samenwerken'' } begin 90 er jaren.
Hij moet nog steeds zijn frustratie kwijt over Blumings Jaquar { 10 jaar oud dan weten de insiders wel wat zo'n ding waard is ik denk een kwart van de harley van gordeau} en over dangraden.
Weer zegt ie bij ons kamakura lopen er lieden rond die na dertig jaar nog maar 3e dan zijn, dat is kyokushin roept hij ,maar Gerard jij hebt jou graden toch van die man van die Jaquar [ 9e dan ] vanaf je vierde dan omhoog geschoten naar 9e,en dan voor de zoveelste keer weer afgeven op die graden ,mischien dat de mensen hier het begrijpen maar ik niet meer.
Gerard je schrijft over de WK van Kuipers/IBK dat die niet open waren en jullie niet mee mochten doen, nou heb ik Henk net gesproken en die verteld mij dat er geen aanvraag van jullie kant is geweest om mee te doen ?????
En als andere mensen jullie weren dan moet je bij jezelf te rade gaan waarom jullie bij de NKA en IFK vroeger niet mee mochten doen, volgens mij had dat alles te maken met jullie eigen gedrags regels in die tijd.
Ik heb teveel wedstrijden van mensen van jullie gezien waar de begeleiders en de mensen zelf helemaal door schoten en vechtpartijen en scheldpartijen uitbraken [ dat was denk ik niet zoals mas oyam het bedoeld had]
Over de winnaar van de professionele tak van de IBK { rodney } roept hij dat die man geen enkele notie van kyokushin heeft, gerard dat is ook niet nodig de IBK pro had drie diciplines in de wedstrijd zitten 1 kyokushin 2 kickboksen 3 mma
nou geloof ik dat Rodney van twee uitermate goed op de hooghte is wat het betekend en volgens mij heeft hij ook al eens deelgenomen aan jullie OPEN EK.
Waarom ik dit schrijf is omdat hij zijn column begint met de slogan'' HYPOCRISIE IN DE SPORT'' en dat stoorde me want hij is zelf de grootste.
Ik denk gerard dat jij Mourad Bouzidi door jou frustratie nooit naar de top brengt, mensen beginnen moe te worden van jou frustratie over de arena, bonden,leiders etc etc als jezelf geen haar beter bent als de rest.

in 1 ding sprak je de waarheid in je column en dat was jullie kwaliteit als leraren en de lessen die staan buiten kijf echte kyokushin dieren in de puurste vorm, maar in jullie houding en mens wezen en zelf kennis schort het te vaak.

Jeru
29-12-2007, 11:37
En de beste wensen allemaal :D

BB
29-12-2007, 11:46
Waar kan ik de column vinden ?

chief108
29-12-2007, 12:01
stond in ringsports geloof ik

Tsuki
29-12-2007, 12:05
Ik heb is een keer een seminar gevolgd van gerard , die man is ERNSTIG grappig hahahaha wat een droge humor echt geweldig ....................

bloody
29-12-2007, 12:22
euh volgens mij onstaat hier een discussie ?

Jeru
29-12-2007, 12:34
euh volgens mij onstaat hier een discussie ?

Discussies zijn zooooo 2007....

euh wacht even deze opmerking had ik nog 3 dagen willen bewaren :whistling:

Justinian
29-12-2007, 12:57
Over de winnaar van de professionele tak van de IBK { rodney } roept hij dat die man geen enkele notie van kyokushin heeft(...)
Dat is inderdaad een beetje gek, want Rodney heeft zowel de kwartfinale als de halve finale gewonnen van karateka's en wel in de eerste ronde: op Kyokushin regels dus :D

Klinkhamer
29-12-2007, 13:07
Ik heb die column van Gordeau ook gelezen en ik kan mij wel vinden in wat Martin heeft geschreven. De man is een hele goede vechter geweest en zal een hele goede leraar zijn, maar zijn uitspraken doen de vechtsport geen goed. Hij heeft een zielige frustratie naar Amsterdammers toe, die hij altijd ******Amsterdammers noemt..ook al zo iets. Ook heb ik destijds die uitzendingen gezien op tv toen het freefight opkwam. Ook daar vlogen de scheldwoorden over tafel, nekken die hij zou breken etc. Mooie reclame dacht ik toen al. Nu doet hij zielig over zijn leerling Mourad, die hij nergens aan de bak krijgt...vind je het gek??? Wie wil er met deze man te maken hebben. Dus kijk even in de spiegel aub. voor dat je zo'n column schrijft.

chief108
29-12-2007, 13:13
Ook heb ik destijds die uitzendingen gezien op tv toen het freefight opkwam. Ook daar vlogen de scheldwoorden over tafel, nekken die hij zou breken etc. Mooie reclame dacht ik toen al.
x2

als er *iets* is wat die Terpstra over de streep heeft getrokken om te denken dat freefight een barbaarse sport is.....

Klinkhamer
29-12-2007, 13:22
x2

als er *iets* is wat die Terpstra over de streep heeft getrokken om te denken dat freefight een barbaarse sport is.....

Ja, dacht ik toen ook al. Laten ze deze man aan het woord. En dan moet deze 'nekkenbreker' :whistling:nu niet doen of iedereen de vechtsport aan het afbreken is. :boos:

mdk
29-12-2007, 13:45
Iemand nog een link naar deze aflevering waarbij Gordeau aan het woord was?

Jeru
29-12-2007, 14:01
Niet eens zo lang geleden...
http://www.youtube.com/watch?v=2p9c-XX7RZs

doom
29-12-2007, 14:59
Hij heeft de laaste tijd wel een grote bek over adammers maar hij trainde wel altijd bij vos gym in adam

bloody
29-12-2007, 15:52
lol!!!



Discussies zijn zooooo 2007....

euh wacht even deze opmerking had ik nog 3 dagen willen bewaren :whistling:

jan sensei kyokushin
29-12-2007, 16:31
Osu wie plaats het even wat geraldt gordeau schreef in de ringsport
ik heb er niks over gelezen en medere forum leden met mij
het is en forum het mag toch geplaatst worden wij zullen afwachten .

alle forumbroeders en zusters en goed uiteinde van 2007 en een sportief gezond vredevol respectvol 2008 toegewenst


jan

osu

Justinian
29-12-2007, 16:38
Osu wie plaats het even wat geraldt gordeau schreef in de ringsport
ik heb er niks over gelezen en medere forum leden met mij
het is en forum het mag toch geplaatst worden wij zullen afwachten .
Wat dacht je van auteursrechten Jan ;)

bloody
29-12-2007, 18:12
justi is ook altijd op zijn hoede!

jan sensei kyokushin
30-12-2007, 06:53
Wat dacht je van auteursrechten Jan ;) je bent ook altijd bij de les justinian ,als het niet in de dojo op de grond is , is het hier op mixfight wel het lukt mij niet :D

maar ja hoop doet leven

micha
30-12-2007, 07:40
het lijkt wel een grote soap man dat karate

rem
30-12-2007, 13:09
ik vind het erg jammer dat er zoveel onenigheid is binnen het kyokushin. Het is zo'n mooie pure harde sport. Iedere bond heeft z'n eigen leider die in het verleden weer eens onenigheid gehad heeft met een andere bondsleider waardoor er van samenwerken geen sprake meer is. Er lopen binnen het kyokushin zoveel talentvolle jongens rond die alleen maar zouden groeien als de bondjes samenkomen. Ik denk dat deze generatie leiders teveel verleden met elkaar hebben om nog samen te komen. Ik hoop dat de jongere generatie wel weer open staat voor samenwerking.

marcelt
30-12-2007, 13:30
De hele kyokushin discussie kan weer overnieuw beginnen:D
Maarre ff serieus Sjaak en Henk hebben de eerste stappen in de goede richting al gezet.

jan sensei kyokushin
30-12-2007, 14:08
het lijkt wel een grote soap man dat karateOsu micha het karate niet !!!de personen is net en grote soap ze willen mekaar niks toegeven het zit tussen de oren maar ze gebruiken het niet het is jalosie afgunst wat hen verteert .

wij zullen maar weer afwachten ,ik ben altijd op de achtergrond gebleven ,maar heb in tussen de meesten wel gesproken om de koppen naar een richting te draaien kai is samen werken want tenslotte alle leerlingen van elke bond organisatie school hebben er onder te lijden die mogen niks nopes alleen voor hun eiggen bond uitkomen soms een uitstapje er staan 3 grote europesekampioenschappen voor de deur in 2008 iedere bond organisatie heeft zijn eiggen toernooien kampioenschappen dat maakt niet uit maar laat je leerlingen er knokken dan is er een groot deel van de problemen op gelost geloof mij draai die knop om sensei,s

sensei blijf je altijd al ben je 10e Dan

ik hoop dat het gebeurt in 2008 dat is mijn wens

respect

osu jan

boldhead
30-12-2007, 15:30
het lijkt wel een grote soap man dat karate

De hele vechtsportwereld is een (zeer slechte) soap.:blush:

Trouwens Martin je vergat nog even eronder te zetten " respect".:sleep1:

Het valt me op dat het op dit forum een verschil is wie er zwart gemaakt wordt. Had iemand dit geschreven over een andere bondsvoorzitter had er zeker een slot opgegaan.
Maar respect:confused: voor iedereen en vooral voor alle vechters ......bla bla bla

Ronald
30-12-2007, 16:25
Het valt me op dat het op dit forum een verschil is wie er zwart gemaakt wordt. Had iemand dit geschreven over een andere bondsvoorzitter had er zeker een slot opgegaan.
Dat interpreteer je dan verkeerd. Het klopt wel dat er laatst idd een topic over gesloten is. Dat komt dan dat er wéér een zelfde topic geopend wordt uit wéér dezelfde hoek, over wéér hetzelfde, met wéér dezelfde klank. Tja, dat hebben we dan wel een keer gehad. Daar hebben we eerder al eens iets van 47 pagina's over door laten lopen (en daarna nog een aantal topics).

Deze topic is n.a.v. de actualiteit. Het is een reactie op een column die geschreven is en deze maand te lezen is. Geen enkel probleem om daar een reactie op te geven.

Quato
30-12-2007, 16:44
Zullen we weer voor de 47 pagina's gaan jongens? ;-)

FOCUS
30-12-2007, 18:36
http://preview.shareapic.net/preview/002348129.gif (http://www.shareapic.net/content.php?id=2348129)

martin
30-12-2007, 19:46
De hele vechtsportwereld is een (zeer slechte) soap.:blush:

Trouwens Martin je vergat nog even eronder te zetten " respect".:sleep1:

Het valt me op dat het op dit forum een verschil is wie er zwart gemaakt wordt. Had iemand dit geschreven over een andere bondsvoorzitter had er zeker een slot opgegaan.
Maar respect:confused: voor iedereen en vooral voor alle vechters ......bla bla bla

Boldhead hier komt ie RESPECT, en dat meen ik ook voor een ieder die een ander met respect behandeld maar deze man schiet door in zijn frustraties en grijpt elke kans aan om die te schrijven.
en Boldhead ook jij weet maar al te goed dat het nergens opslaat wat de man schrijft.
Het feit dat je een groot vechter bent geweest wil niet zeggen dat je over gelijk in hebt en dat je onaantastbaar bent en mensen respectloos moet behandelen.
Ik ben echt niet de enige die over hem zo denkt echt grote namen binnen de kyokushin denken er ook zo over, en dan doel ik op namen die echt door iedereen op dit forum gerespecteerd worden.

RESPECT

osu

Martin

j0rg
30-12-2007, 19:58
Wat ik vreemd vind is dat iedereen loopt te zeiken op de grote verscheidenheid aan bonden, maar er net zo makkelijk gebruik van maakt als dat zo uitkomt.

De column van Gilbert Yvel vond ik trouwens weer geweldig!

boldhead
30-12-2007, 21:33
Boldhead hier komt ie RESPECT, en dat meen ik ook voor een ieder die een ander met respect behandeld maar deze man schiet door in zijn frustraties en grijpt elke kans aan om die te schrijven.
en Boldhead ook jij weet maar al te goed dat het nergens opslaat wat de man schrijft.
Het feit dat je een groot vechter bent geweest wil niet zeggen dat je over gelijk in hebt en dat je onaantastbaar bent en mensen respectloos moet behandelen.
Ik ben echt niet de enige die over hem zo denkt echt grote namen binnen de kyokushin denken er ook zo over, en dan doel ik op namen die echt door iedereen op dit forum gerespecteerd worden.

RESPECT

osu

Martin

Ik vind dat jijzelf ook repectloos handelt om openbaar te reageren en daarmee bewust probeert om iemand naar beneden te halen.
Je had een mail of een telefoontje kunnen naar hem persoonlijk kunnen doen. had een stuk netter en repectvoller geweest.
Daarnaast vind ik dat je echt belachelijke uitspraken doet dat hij een van zijn pupillen het succes niet zal gunnen, omdat hij gefrustreerd zou zijn.
Daarmee ga je de inhoud van de column voorbij en zit je je eigen frustratie
af te schrijven. Missschien ben jij wel gefrustreerd dat jij het niet zo ver geschopt heb als Bouzidi?
Hoe dan ook. Respect moet je verdienen. Als je andere afzeikt verdien je het niet. Voor jou verdient Gordeau het niet omdat hij loopt te zeiken, en vervolgens doe je zelf hetzelfde.
Geen respekt en osu en zo dus
Wel allen een sportief 2008:)

martin
31-12-2007, 09:51
Ach wat lees je weer slecht boldhead, ik zeg niet dat Gerard Bouzidi geen toekomst gunt, maar dat de toekomst door zijn frustratie bemoeilijkt wordt omdat veel promotors moe zijn van zijn uitspraken.
En ik ben echt niet jaloers op Bouzidi sterker nog de man is een voorbeeld als sportman en een groot talent, maar wordt niet goed gepromoot door zijn trainer.
Ik maak Gerard hier ook niet zwart ik kom met feiten.
een Bouzidi is van het zelfde kaliber als Saki en moet in de wachtkamer zitten omdat .....man je weet het wel.
Boldhead voor jou dan geen respect en osu.

Ik wens ieder een gezond en sportief 2008

martin
31-12-2007, 10:07
Boldhead en ik was nog even vergeten te antwoorden op jou vraag waarom ik de man geen mail stuur, ik heb van Henk niet gehoord dat hij of Bluming een mail heeft gekregen met vragen over WK, dangraden, jaguars heer olivier of waarschuwingen omtrent mensen binnen de bond die opgelicht worden?????????
die moeten zijn frustratie lezen in de rings sport.
Dus verwacht dan niet van anderen dat die open zijn in hun communicatie.

Kameleon
31-12-2007, 13:05
Ik vond die column ook helemaal niks. De afgunst spatte er van af. Ik vind dat er sowieso te veel columns zijn waarin iedereen z'n gal maar kan spuwen..
Jammer.

chief108
31-12-2007, 13:21
Boldhead en ik was nog even vergeten te antwoorden op jou vraag waarom ik de man geen mail stuur, ik heb van Henk niet gehoord dat hij of Bluming een mail heeft gekregen met vragen over WK, dangraden, jaguars heer olivier of waarschuwingen omtrent mensen binnen de bond die opgelicht worden?????????
die moeten zijn frustratie lezen in de rings sport.
Dus verwacht dan niet van anderen dat die open zijn in hun communicatie.
touché :lol:

kyokushinkaikarate
03-01-2008, 02:13
De hele kyokushin discussie kan weer overnieuw beginnen:D
Maarre ff serieus Sjaak en Henk hebben de eerste stappen in de goede richting al gezet.

Mee eens Marcelt, dus het kan blijkbaar wel als de leiders het willen, chappo voor Henk en Sjaak. Hoop dat de rest daar een voorbeeld aan zal nemen

Oesh

boldhead
03-01-2008, 18:02
touché :lol:


Ik zie Bluming en Kuipers ook niet openbaar reageren ( lees afzeiken) op dit forum, dus misschien dat je daar dan een voorbeeld aan kan nemen.
Vooral als je maar met het woordje respect blijft gooien.

Enne chief altijd makkelijk om afzijdig te blijven wat betreft mening en daarna even olie op het vuur gooien.:thown:
Stokers noemen ze dat.
En als het escaleert wijzen ze met hun vinger naar anderen.

Zeikforum met zeikers altijd negatievelingen en stokers.
Mij zie je hier niet meer.(zal niemand rouwig om zijn hoor)

Poesh allemaal

martin
03-01-2008, 18:13
Die boldhead de waarheid is hard man.

tot ziens ik blijf wel op het forum en ik vond niet dat ik aan het zeiken was

Bud S
03-01-2008, 18:50
en ik vond niet dat ik aan het zeiken was

mwoah ...beetje stoken... dat wel

Reacties van Gordeau en Kuipers zelf zouden leuk zijn in deze discussie

MilfhunterMMA
03-01-2008, 18:55
het lijkt wel een grote soap man dat karate

x2

Justinian
03-01-2008, 22:32
IkZeikforum met zeikers altijd negatievelingen en stokers.
Mij zie je hier niet meer.(zal niemand rouwig om zijn hoor)

Poesh allemaal
Toedeledokie...

jan sensei kyokushin
04-01-2008, 07:39
het lijkt wel een grote soap man dat karate

Alleen het karate :whistling: ik dacht het niet Micha overal is wel wat ,ik loop al heel wat jaren mee in het martial- art -budo. in heel wat stijlen of het nu kickboxen , muaythai , jujitsu ,bjj of karate enz is , er zijn heel wat bonden organisatie die ze mekaar het leven zuur maken dwars zitten als het goed gaat, als het slecht gaat hoor je ze niet , het heeft met afgunst en jalosie temaken en vergeet het geld niet want daar draait alles om bij de Bobo,s

vriendschap in het martial art budo is voor mij belangrijker dan geldt

daar heb ik respect voor die beoefenaars ongeacht stijl die er net zo overdenken als mij .


sportgroeten


osu

Getto
04-01-2008, 10:41
Karate is zo een mooie tak van sport, vind het jammer dat er zulke dingen gebeuren in deze sport. Zo gaat het alleen maar achteruit i.pv. vooruit.

dimitri
04-01-2008, 11:11
Zeikforum met zeikers altijd negatievelingen en stokers.
Mij zie je hier niet meer.(zal niemand rouwig om zijn hoor)Poesh allemaal

http://www.machelpmaui.com/blogart/scared-monkey.png

Bud S
04-01-2008, 11:37
Karate is zo een mooie tak van sport, vind het jammer dat er zulke dingen gebeuren in deze sport. Zo gaat het alleen maar achteruit i.pv. vooruit.

x2

maar gelukkig (?) zie je dit niet alleen bij karate

MB667
04-01-2008, 12:06
Waar kyokushin is, is vuur.

oesh

Sjaak
04-01-2008, 14:23
vriendschap in het martial art budo is voor mij belangrijker dan geld

daar heb ik respect voor die beoefenaars die er net zo overdenken als mij .



Zo is het Jan en niet anders

Osu

chief108
04-01-2008, 14:26
:osu: