PDA

View Full Version : BJJ/MMA bij Kickboxing Arnhem F&PC



Strange Cutbean
01-01-2008, 18:13
Vanaf dinsdag 8 januari begint Kickboxing Arnhem met braziliaans jiu jitsu/grappling. We zijn blij dat wij Willem Peters, van Yamasaki Academy, bereid hebben hebben gevonden om deze lessen op zich te nemen!

KBA/Fight&PowerCenter gelooft in MMA en wil dit serieus oppakken. Vandaar de keuze voor een degelijke grondwerk-basis. De eerste tijd word er getraind no gi maar in korte broek en shirtje. Dit om veel mensen kennis te laten maken met deze sport. Later willen we meer naar gi.

De lessen beginnen om 20:30 uur en duren tot 22:00 uur met evt. een uitloop. Na de aanloopfase willen we naar meer uren in de week.

Meer info: Nieuws (http://www.kickboxingarnhem.nl) of Kickboxing Arnhem :: Bekijk onderwerp - Braziliaans Jiu Jitsu/Grappling/MMA bij KBA/FightPowerC (http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=KBArnhem&t=810653)

TheSkindo
01-01-2008, 19:34
Maar met gi is het geen MMA.....

HUNTER
01-01-2008, 20:46
Maar met gi is het geen MMA.....

Wat deed Royce dan vroeger in de UFC? En Yoshida? ;)

TheSkindo
01-01-2008, 23:39
De oude UFC was eigenlijk geen MMA, er crosstrainde vrijwel niemand. Daarnaast vind ik een gi niet thuis horen in MMA en op een paar losse partijen na word hij ook nergens meer gebruikt.

casca grossa
02-01-2008, 11:13
De oude UFC was eigenlijk geen MMA, er crosstrainde vrijwel niemand. Daarnaast vind ik een gi niet thuis horen in MMA en op een paar losse partijen na word hij ook nergens meer gebruikt.

trainen met gi geeft een goede basis voor het grondgevecht.
de beste grapplers van de wereld zijn gi vechters.

Christophe
02-01-2008, 11:41
Maar met gi is het geen MMA.....

Het is niet omdat er met gi getraind zal worden, dat het de bedoeling is dat ze ook daadwerkelijk met gi in de ring kruipen. Maar het gaat hun grondwerk wel serieus verbeteren, dus het is imo een erg goed plan.

Willem Peeters is ook een uitstekende keuze! :thup:

Rammy
02-01-2008, 11:53
Ik kom in mijn zwembroek!;)


Goeie actie en top trainer!:thup:

TheSkindo
02-01-2008, 12:09
trainen met gi geeft een goede basis voor het grondgevecht.
de beste grapplers van de wereld zijn gi vechters.

Ow ja? ga dan maar eens even met Eddie Bravo babbelen. Het ontgaat mij nog steeds dat als je vecht zonder gi waarom je zou trainen met gi...

Stallion
02-01-2008, 13:15
Er staat toch dat het om BJJ gaat en niet direct om MMA. KB Arnhem ziet het als goede basis voor het grondgevecht. En volgens mij is BJJ toch mét Gi?

Jochem
02-01-2008, 14:20
Ow ja? ga dan maar eens even met Eddie Bravo babbelen. Het ontgaat mij nog steeds dat als je vecht zonder gi waarom je zou trainen met gi...

IMO, met Gi is de basis beter te leren. Als je snel en sterk bent kun je je met grappling veel te goed redden zonder een goede basis. Dit staat je eigen leerproces in de weg.

Met gi maakt het minder uit of je snel en sterk bent, dus moet je het meer op je techniek winnen.

Zo denk ik er iig over.

TheSkindo
02-01-2008, 15:04
[QUOTE=Strange Cutbean;487925]

KBA/Fight&PowerCenter gelooft in MMA en wil dit serieus oppakken. Vandaar de keuze voor een degelijke grondwerk-basis. De eerste tijd word er getraind no gi maar in korte broek en shirtje. Dit om veel mensen kennis te laten maken met deze sport. Later willen we meer naar gi.
[QUOTE]

Ik ging er van uit dat dit puur over MMA ging. Ik zie MMA en Grappling (en natuurlijk BJJ) als verschillende sporten die wel overeenkomsten hebben (net als bv Thaiboksen overeenkomsten heeft met MMA) maar wel verschillende sporten zijn. Met een Gi trainen voor een sport die je zonder gi beoeffend is voor mij net zoiets als kata's lopen voor een Thaibokspartij....Ik deel Jochems mening dan ook niet en denk dat bij bv Grappling er steeds meer een scheiding zal onstaan te opzichte van puur BJJ, net zoals Judo, Jiujitsu, worstelen en BJJ in competitie van elkaar verschillen....

TheSkindo
02-01-2008, 15:06
Hmm...die Quote ging niet helemaal goed.....

Mauler
02-01-2008, 16:41
Met een Gi trainen voor een sport die je zonder gi beoeffend is voor mij net zoiets als kata's lopen voor een Thaibokspartij....Ik deel Jochems mening dan ook niet en denk dat bij bv Grappling er steeds meer een scheiding zal onstaan te opzichte van puur BJJ, net zoals Judo, Jiujitsu, worstelen en BJJ in competitie van elkaar verschillen....

Misschien geen argument op zichzelf voor de gi (misschien zijn er na al die jaren NOG STEEDS niet genoeg vechters die enkel no-gi trainen en trainden..?) maar de ADCC wordt anno 2007 NOG ALTIJD voornamelijk gedomineerd door bjj:



ADCC 2007- Mens Finals

Absolute Division
Robert Drysdale def. Marcelo Garcia

Over 99kg:
Fabricio Werdum def. Rolles Gracie

Under 99kg:
Xande Ribeiro def. Braulio Estima

Under 87kg:
Demian Maia def. Flavio Cachorrinho

Under 76kg:
Marcelo Garcia def. Pablo Popovich

Under 65kg:
Rani Yahya def. Leo Vieria

Volgens mij hebben al deze vechters zonder uitzondering een basis in de gi? (net als Bravo..)
Totdat vechters die enkel no-gi trainen de ADCC domineren gaat mijn voordeel van de twijfel naar een basis met de gi.

TheSkindo
02-01-2008, 18:35
Dat was in MMA ook ooit zo, en nu is worstelen toch aan het domineren....(Kijk maar naar de UFC) maar ook Bravo vind het (laat ik het netjes zeggen) vreemd dat Submission Grapplers trainen met een gi aan. Ieder zijn ding, maar ik denk dat je zo realisties mogelijk moet trainen (in welke sport dan ook) in de competitie die je gaat doen....

Maar misschien verdiend dit een eigen topic...?

Christophe
02-01-2008, 19:21
Misschien geen argument op zichzelf voor de gi (misschien zijn er na al die jaren NOG STEEDS niet genoeg vechters die enkel no-gi trainen en trainden..?) maar de ADCC wordt anno 2007 NOG ALTIJD voornamelijk gedomineerd door bjj:



Volgens mij hebben al deze vechters zonder uitzondering een basis in de gi? (net als Bravo..)
Totdat vechters die enkel no-gi trainen de ADCC domineren gaat mijn voordeel van de twijfel naar een basis met de gi.

En niet alleen ADCC ... ook in ons kleinere "Grappling Ede" zijn de meeste jaarkampioenen mensen die trainen met gi.

Mauler
03-01-2008, 02:18
Dat was in MMA ook ooit zo, en nu is worstelen toch aan het domineren....(Kijk maar naar de UFC)
Ja maar zoals je zegt: mma is geen grappling. Als worstelen al domineert, dan is dat toch niet omdat ze het submissionspelletje in het mma beter beheersen dan de bjj vechters, of omdat gaandeweg meer worstelaars het mma in zijn gegaan.


maar ook Bravo vind het (laat ik het netjes zeggen) vreemd dat Submission Grapplers trainen met een gi aan.
Maar zijn er al jongens van zijn school die uitblinken in de adcc of andere no-gi toernooien? Dat zou een goede aanwijzing zijn...!

Waarom trainen zoveel top grapplers nog in gi? Is het enkel een door Helio opgelegd dogma of hebben ze echt de ervaring dat het ze beter maakt.
Intuïtief gezien geef ik je meteen gelijk! maar de praktijk ziet er 14 jaar na de eerste UFC en 7 jaar na de eerste ADCC nog steeds anders uit.. ( wie weet geef ik je over 10 jaar alsnog gelijk..;))



Ieder zijn ding, maar ik denk dat je zo realisties mogelijk moet trainen (in welke sport dan ook) in de competitie die je gaat doen....

-Veel wegatleten trainen vaak off-road: minder blessures/ grotere trainingsomvang, meer afwisseling, evenwichtere beenspierontwikkeling, meer functionele kracht.
-De sledes die je in sprint training ziet. In de wedstrijd afwezig, maar in de training vergroot het de power en vooral ook mechanische efficiëntie (door manier van bevestiging).

Moet de gi misschien niet op een vergelijkbare manier bekeken worden?
Om bepaalde aspecten van je spel ( meer gaan voor positie, mechanische efficientie) OF van je training (veiliger/ trainingsomvang, afwisselender) te veranderen?

Christophe
03-01-2008, 10:14
Mooie uitleg! reps!

daafit
03-01-2008, 13:19
Als je op hoog niveau aan MMA doet moet je ook in de winter trainen, en in de winter is het koud, dus moet je wel met pak aan trainen...

TheSkindo
03-01-2008, 13:51
Ja maar zoals je zegt: mma is geen grappling. Als worstelen al domineert, dan is dat toch niet omdat ze het submissionspelletje in het mma beter beheersen dan de bjj vechters, of omdat gaandeweg meer worstelaars het mma in zijn gegaan.
Thu, ik denk dat worstelen nog steeds niet volledig domineert omdat ze idd submissions nog niet beheersten. Hun takedown-skillz zijn echter ongeëvenaard en je ziet ook steeds meer BJJ-ers (en andere grapplers) hier gebruik van maken (Christophe, niks voor jouw?  ) De reden dat zo weinig worstelaars meedoen aan Grappling (Judo zie je nl ook niet veel) is imo omdat het een gesubsidieerde sport is en dus zijn de beoefenaars meer bezig met het behalen van hun status (Olympische spelen, etc je snapt wat ik bedoel) en Grappling is gewoon nog niet aantrekkelijk genoeg.

Maar zijn er al jongens van zijn school die uitblinken in de adcc of andere no-gi toernooien? Dat zou een goede aanwijzing zijn...!
Yep, check: MySpace.com - 10th Planet - 27 - Man - LOS ANGELES, California - www.myspace.com/10thplanetjiujitsu
(http://www.myspace.com/10thplanetjiujitsu)

Waarom trainen zoveel top grapplers nog in gi? Is het enkel een door Helio opgelegd dogma of hebben ze echt de ervaring dat het ze beter maakt.
Veel vechters in BJJ trainen met een gi, maar de volgende generaties grapplers zullen zich steeds meer gaan focussen op No-gi Grappling als een aparte sport. Dat betekent dus crosstraining…Net zoals je vrijwel geen BJJ-ers meer ziet die alleen BJJ met een pak aan trainen en dan MMA gaan doen zal dat ook hier langzaam ophouden.

-Veel wegatleten trainen vaak off-road: minder blessures/ grotere trainingsomvang, meer afwisseling, evenwichtere beenspierontwikkeling, meer functionele kracht.
-De sledes die je in sprint training ziet. In de wedstrijd afwezig, maar in de training vergroot het de power en vooral ook mechanische efficiëntie (door manier van bevestiging).
Klopt, maar het zien als hulpmiddel is misschien een beetje weinig credit. Veel submissions die je met een gi kan doen vallen nl weg als je zonder gi vecht, en dat is toch niet de bedoeling van een hulpmiddel. Als afwisseling kan het misschien wel werken, maar meer voor een “Lol”-factor. Vergis je niet, ik vind BJJ een mooie sport en de effectiviteit spreekt voor zich, met en zonder gi. Maar ik denk ook dat je moet groeien en de toekomst zal imo liggen bij het no-gi grapplen en trainen….

Strange Cutbean
06-02-2008, 00:27
Daar het allemaal lekker loopt in Arnhem, gaan we er een avond bij doen!
En wel de donderdagavond. Weer van 20:30 tot 22:00 uur.
Met ingang van a.s. donderdag 7 februari.
Deze avond zal er met Gi/pak getraint worden.

Dus iedereen die op dinsdags niet kan is dan natuurlijk meer dan welkom.

See you!

Peete
06-02-2008, 02:01
Als je op hoog niveau aan MMA doet moet je ook in de winter trainen, en in de winter is het koud, dus moet je wel met pak aan trainen...

lmao

SebasMMA
06-02-2008, 05:39
Ja hijzelf (Eddie Bravo).



Misschien moeten we de stelling anders opzetten; de grote toernooien worden vaak gewonnen door bjj omdat dat nou eenmaal meer getraind word dan no-gi. M.a.w. er zijn meer bjj scholen dan no-gi scholen. Misschien als er straks meer no-gi grappling scholen zijn, dat de verhouding dan heel anders ligt?

Dit hele verhaal haalt bjj uiteraard niet onderuit, die sport heeft zijn sporen al <15 jaar geleden verdient in het mma circuit.

Goede topic btw!

Eddie Bravo heeft 1 goeie overwinning behaalt in zijn leven @ ADCC tegen Royler. Heel erg indrukwekkend hoor maar dat lukt het never nooit nog een keer.

HUNTER
06-02-2008, 09:49
Ook Eddie Bravo heeft zijn basis in het vechten met Gi.... zie zijn film Twister.

Daarbij ben ik van mening dat het vechten met Gi vooral verdedigend veel moeilijker is dan zonder Gi. Zonder Gi kun je nog wel eens gebruik maken van glibberigheid etc, maar als je je defense in een gevecht met Gi goed hebt kun je er IMO wel vanuit gaan dat dit zonder Gi ook lukt.

En trouwens... ging deze post niet over het nieuwe aanbod van KB Arnhem?? :p