PDA

View Full Version : Ik wil ook MMA doen



Liquidfire
01-01-2008, 20:29
Goedeavond heren, Ik loop al een tijdje met de gedachte rond een vechtsport/zelf-verdediging sport op te nemen. En ik was erg aan het twijfelen tussen jeet kun do en MMA. Na wat research lijken deze veel op elkaar. Ik heb zelf op judo gezeten en daar had ik de groene band, dat is ook de enige echte ervaring die ik heb. Verder doe ik not aan body builden/fitness. Ik wil hier nog een sport bij doen, maar ik heb geen flauw idee welke. Heb al gekeken naar Akido, krav magna, wing chun, kung-fu, brazilian/normal jui-jutsu. En na veel googlen en zoeken, kwam ik op deze site uit. Hopelijk kunnen jullie me een beetje wegwijs maken. Is er ook een lijst met waar ik de verschillende scholen kan zien in Nederland? thanks in advance :D

Biiyen
01-01-2008, 20:47
Welkom op Mixfight!

Hier vind je een overzicht van MMA scholen in NL, maar als je zegt waar je woon of in welke regio je wil trainen dan zijn er genoeg members die je in de juiste richting kunnen sturen.

Lijst MMA scholen. - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=68903)

Succes en veel leesplezier op Mixfight.

Jochem
01-01-2008, 20:49
Dit is de lamste Post van 2008 tot nu toe.

ps

welkom op mixfight :D

Liquidfire
01-01-2008, 20:51
Welkom op Mixfight!

Hier vind je een overzicht van MMA scholen in NL, maar als je zegt waar je woon of in welke regio je wil trainen dan zijn er genoeg members die je in de juiste richting kunnen sturen.

Lijst MMA scholen. - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=68903)

Succes en veel leesplezier op Mixfight.



Oja, Ik ben woonachtig te limburg omgeving Venlo.


Lameste post, kan best zijn dat het een stomme vraag is in jullie ogen. Maar jullie hebben de kennis, knowledge is power :D

Biiyen
01-01-2008, 21:12
Oja, Ik ben woonachtig te limburg omgeving Venlo.


Lameste post, kan best zijn dat het een stomme vraag is in jullie ogen. Maar jullie hebben de kennis, knowledge is power :D


Geen stomme vraag hoor.... maar ben maar niet bang hoor, morgen heeft vast alweer iemand anders iets lamers gepost. :lol:

MMA wil zeggen Mixed Martial Arts en zoals Mixed het al zegt moet je op de grond kunnen knokken maar ook staand.

JKD lijkt dus niet op MMA, maar JKD zou wel een onderdeel van je MMA training kunnen zijn. Al is JKD niet gebruikelijk. De meest gebruikte variant in NL is een combo van Muay Thai / Kickboksen & Boksen + BJJ / Worstelen.

the boxer
01-01-2008, 21:16
Bjj kan hij al komen doen in Maastricht bij Jordy Peute!

:thup:

Christophe
01-01-2008, 21:28
Bjj kan hij al komen doen in Maastricht bij Jordy Peute!

:thup:

En als 1 dag/week niet genoeg is, kan hij altijd nog Bad Boys JJ (http://www.grappling.be) overwegen! ;)

jopke
01-01-2008, 21:44
als ik jou was zou ik eerst beginnen te kickboksen..

dan leer je het stand-up werk, en kun je een beetje kijken of je het vechten wel echt leuk vind. want judo is toch wel heel iets anders als mma...

als ik jou was zou ik een sportschool opzoeken waar je kunt kickboksen en mma kunt doen!

dan zou ik eerst gaan kickboksen en daarna mma gaan doen,

dit is mijn mening mischien dat anderen hier een ander idee over hebben!

Evilman
01-01-2008, 21:50
ik heb een andere mening ja.
kheb ooit 2 gefrustreerde kickbox lessen gehad haha.

mma vind ik heerlijk.
daarnaast maak je je lichaam ook heel weerbaar met mma.
je raakt gewend aan uitputting, weerstand, impact etc.
mma zou ideal zijn imo.

remco pardoel
01-01-2008, 22:00
Mijn advies
min. 1 x per week thai boksen
min. 1 x per week Judo
min. 2 x per week bjj / grappling / mma trainen

Rammy
01-01-2008, 22:03
Kijker anders eens op de lijst van MMASTORE (http://www.mmastore.nl/index.php?cPath=95&osCsid=4f4737bb3a1e0cb12510ca0f689a02ad)naar, de lijst met clubs!

Greetz

Barroom Hero
01-01-2008, 22:04
Mijn advies
min. 1 x per week thai boksen
min. 1 x per week Judo
min. 2 x per week bjj / grappling / mma trainen

Waarom dan die keer judo erbij? Omdat de topicstarter hier al ervaring heeft, of voegt dit echt wat toe als je ook al aan grappling/bjj doet?

el bastardo
01-01-2008, 22:11
Ik weet niet of je Heerlen te ver rijden vindt... Hoyer's gym kun je mma/grappling trainen en kick/thaiboxen. En er zijn heel aardige mensen ;)

dimitri
02-01-2008, 11:58
Waarom dan die keer judo erbij? Omdat de topicstarter hier al ervaring heeft, of voegt dit echt wat toe als je ook al aan grappling/bjj doet?

Misschien hierom:

http://mmagifs.com/albums/uploads/ufc79/gsp_throw_elbow.gif

Tai Otoshi FTW!!!

Christophe
02-01-2008, 12:04
Waarom dan die keer judo erbij? Omdat de topicstarter hier al ervaring heeft, of voegt dit echt wat toe als je ook al aan grappling/bjj doet?

Omdat Remco tegen guardjumpen is ... dus dan moet je wel leren werpen of take-downen. Aangezien de persoon in kwestie MMA wil gaan doen (wat ik vermoed zonder pak is) zou ik eerder worstelen voor take-downs trainen dan judo voor worpen. Of nog beter, aanvaard de guardjump als super effectieve techniek, en dan kan je die extra dag gewoon aan grappling/BJJ wijden ... kom je veel en veel verder mee! ;)

En nu even een moment van stilte, want dit was m'n eerste pro-guardjump post van 2008 ... en zeker niet m'n laatste! ;)

Briant
02-01-2008, 12:35
Als de guardjump je enige manier is om naar de grond te gaan beperk je jezelf met judo leer je veel manieren om je tegenstander naar de grond te krijgen. Bovendien leer je op de grond een goede top-game te ontwikkelen. Worstelen is uiteraard ook geschikt, maar een stuk minder beschikbaar in Nederland.

marcelt
02-01-2008, 12:39
Ik denk niet dat liquidfire het nog kan volgen!

Barroom Hero
02-01-2008, 16:32
Omdat Remco tegen guardjumpen is ... dus dan moet je wel leren werpen of take-downen.

Mijn kennis van BJJ is erg klein, maar trainen jullie geen take-downs? Ik ging er altijd vanuit dat bijna alle grapplingtechnieken die ik bij mijn mmatraining kreeg uit het BJJ kwamen... :confused:

Paganstars
02-01-2008, 16:36
@ liquidfire ik ben het eens met remco! misschien zou je muay thai of kickboxen vervangen door een andere standup zoals kyokushin kai karate of ashihara!

Jochem
02-01-2008, 16:49
Mijn kennis van BJJ is erg klein, maar trainen jullie geen take-downs? Ik ging er altijd vanuit dat bijna alle grapplingtechnieken die ik bij mijn mmatraining kreeg uit het BJJ kwamen... :confused:

De meeste scholen trainen zeker wel takedowns. Deze komen uit het Judo en uit het worstelen en zijn wel een IMO belangrijk onderdeel van het BJJ.

Biiyen
02-01-2008, 18:11
Waarom dan die keer judo erbij? Omdat de topicstarter hier al ervaring heeft, of voegt dit echt wat toe als je ook al aan grappling/bjj doet?

Judo heeft een heel uitgebreid en mooi arsenaal aan worpen en grepen die je kan aanzetten vanuit een staande postitie. Als je vanuit een muay Thai positie naar de clinch ingaat dan is Judo een groot voordeel en heb je een goede basis om je tegenstander te gaan smijten. Met BJJ alleen is dat toch net minder.

marcelt
02-01-2008, 19:53
@ liquidfire ik ben het eens met remco! misschien zou je muay thai of kickboxen vervangen door een andere standup zoals kyokushin kai karate of ashihara!
Dan kom je wel ernstig tekort in je boksvaardigheid.

schurem
03-01-2008, 00:35
liquid, welkom, volgens mij was die comment over de lamste post niet over die van jou bedoeld, maar over zijn eigen post. zoals je ziet levert jouw vraag een uitstekende discussie op over hoe het best te beginnen als MMA-beoefenaar.

Zelf ben ik gewoon met alleen MMA begonnen nadat ik een paar jaar helemaal niets gedaan had. daarvoor enkele jaren judo en daarna enkele jaren pencak silat. Ik heb af moeten leren om raar te stoten (van silat) en af moeten leren om raar te werpen (judo). Eigenlijk zou ik er hard op vooruit gaan als ik eens wat muai thai trainingen mee ging doen, maar ja, ik ga liever naar de grond, gestomp op me kop vind ik maar nix.

Barroom Hero
03-01-2008, 00:57
gestomp op me kop vind ik maar nix.

Goed om te weten, tot morgen bij de training! :lol:

jopke
03-01-2008, 00:59
@ liquidfire ik ben het eens met remco! misschien zou je muay thai of kickboxen vervangen door een andere standup zoals kyokushin kai karate of ashihara!

waarom zou je dat doen als muay thai/kickboksen een veel completere manier van stand-up vechten is???

Jochem
03-01-2008, 12:22
liquid, welkom, volgens mij was die comment over de lamste post niet over die van jou bedoeld, maar over zijn eigen post. zoals je ziet levert jouw vraag een uitstekende discussie op over hoe het best te beginnen als MMA-beoefenaar.

Zelf ben ik gewoon met alleen MMA begonnen nadat ik een paar jaar helemaal niets gedaan had. daarvoor enkele jaren judo en daarna enkele jaren pencak silat. Ik heb af moeten leren om raar te stoten (van silat) en af moeten leren om raar te werpen (judo). Eigenlijk zou ik er hard op vooruit gaan als ik eens wat muai thai trainingen mee ging doen, maar ja, ik ga liever naar de grond, gestomp op me kop vind ik maar nix.

Tuurlijk levert het een interessante discussie op. dit is mixfight.nl, een post over zweten in je tok levert hier nog een interessante discussie op (thx Iwan ;) )
Maarre, ik noemde het de lamste post van 2008 omdat hij letterlijk aangeeft te willen kiezen tussen MMA en Jeet Kun Do. Dit omdat het veel op elkaar lijkt, volgens zijn research. :D

Ronald
03-01-2008, 13:13
Maarre, ik noemde het de lamste post van 2008 omdat hij letterlijk aangeeft te willen kiezen tussen MMA en Jeet Kun Do. Dit omdat het veel op elkaar lijkt, volgens zijn research. :D
Toch klopt dat wel in theorie. Bruce Lee pretendeerde in Jeet Kun Do alles uit verschillende stijlen op te nemen en er zo een compleet systeem van te maken. Kijk ook eens naar de handschoenen die hij draagt in "Enter the dragon". Die hebben open vingers en zijn een soort van mma-handschoenen. Dat er in de praktijk niet veel aan het grondgevecht gedaan werd, tja... ;)

Jochem
03-01-2008, 13:25
He Ronald, ik weet dat jij Bruce Lee films kijken als research beschouwt, maar dat tel ik niet mee hoor :D


Lol! ik kijk net op youtube, en nu begrijp ik het. Daar staan een paar halfzachte jeet kundo gasten elkaar met haymakers te bestoken, gekleed in MMA gear. Tja, nu snap ik waar de vergelijking vandaan komt. Voor de leek lijkt het wel op elkaar. Maar volgens mij is dit niet Jeet kun do zoals het in NL wordt gegeven. Excuses, guess dat de post niet zo lam was als ik dacht :D

Biiyen
03-01-2008, 15:57
He Ronald, ik weet dat jij Bruce Lee films kijken als research beschouwt, maar dat tel ik niet mee hoor :D



Bruce Lee was wel de eerste die pretendeerde dat iemand die zowel boksen als worstelen beoefend bijna niet is aan te pakken. En vanuit die fylosofie is hij ook JKD gaan creeëren, de ultieme vechter.

Dat tegenwoordig Jeet Kun Do verworden is tot rotzooi daar kan Bruce zelf ook niets aan doen. Er zijn gewoon een stel Amerikanen die met zijn fylosofie grof geld zijn gaan verdienen. Maar de gedachtte was goed, dat dan weer wel.

Ronald
03-01-2008, 18:15
He Ronald, ik weet dat jij Bruce Lee films kijken als research beschouwt, maar dat tel ik niet mee hoor :D
Van die films heb ik ook geleerd hoe je een sportschool binnen kunt stappen en leeg kunt vegen. Ga ik van de week nog maar 's proberen :D

Klopt trouwens wat Biiyen zegt, Bruce Lee onderkende de waarde van bijv. worstelen. Het verhaal gaat dat hij op de set ook nog 's gechoked is door Gene Labelle. Dan leer je de waarde daarvan vanzelf kennen ;)