PDA

View Full Version : Regels Tag Team (deelnemers gezocht voor 3 februari Groningen)



Ellen
02-01-2008, 15:10
Free MMA Tag Team Holland

Regels:
1. Regels MMA Tag Team zijn gelijk aan N.O.V.E.R. regels MMA bij Amateur, met stoten naar het hoofd op de grond.

2. Aantal deelnemers: 2 per team.
Alle deelnemers moeten hetzelfde gewicht hebben.
Alle deelnemers moeten hetzelfde nivea/klasse hebben.
Bij interlands mogen de deelnemers van een team uit verschillende scholen komen om hun land te vertegenwoordigen.

3. Tijdsduur: 2x5 minuten of bij afspraak 2x10 minuten.
Pauze van 30 seconden tussen de Rondes.
Bij een Tag wordt er binnen 10 seconden gewisseld, anders krijgt de team een officiele waarschuwing.

4. Loting: wordt bepaalt op basis van 1 – 2 systeem.
De loting wordt voor de 1e ronde in de ring met de vier deelnemers gedaan.

5. Tag regels:

• Een Tag wordt alleen gedaan door de coach, de deelnemers mogen dat niet, dit doet hij door op de ring te klimmen en “Tag blauw” of “ Tag rood” te roepen, afhankelijk van de hoek waar de trainer zich in bevind. Na deze “aankondiging” klinkt 1 bel signaal.
• Een Tag kan alleen gedaan worden wanneer de deelnemer in de ring in een vrije positie verkeerd. Dus niet tijdens een aanval staande of in een liggende positie.
• In liggende positie mag er alleen een Tag gedaan worden als het gevecht stil ligt, de scheidsrechter bepaald op dat moment of de Tag toegestaan wordt.
• De scheidsrechter breekt de partij wanneer er een Tag is gemaakt en de andere deelnemer moet dan binnen 10 seconden de plaats van zijn teamgenoot overnemen.
Op het moment dat er een Tag plaats vindt staat de tijd waarneming
Stil.
• Er mag per team maximaal 3 keer in 1 ronden een Tag worden uitgevoerd.
• Na een gemaakte Tag gaat de wedstrijd in staande positie verder.
• Na een Tag mag er aan beide kanten voor 30 seconden geen Tag komen.
• Per ronde moeten er door de teams minimaal 1 keer een Tag komen.


6. Beeindging partij
Win-lose:
De partij is gewonnen wanneer allebei de deelnemers van het andere team zijn uitgeschakeld.
Een deelnemer wordt uitgeschakeld dmv: afkloppen, TKO, KO, interventie,handdoek, scheids of arts. Deze doet dan niet meer mee met de partij.
Wanneer 1 deelnemer wordt uitgeschakeld, kan er voor dat team dus geen Tag meer gemaakt worden, maar moet er verder gevochten worden met de overgebleven vechter tegen de nog twee overgebleven vechters van de tegen partij die nog wel een Tag kunnen maken.
Is er echter aan 1 kant één vechter over, moet hij één van zijn tegenstanders uitschakelen om de wedstrijd alsnog te kunnen winnen. 1 Tegen 2 kan nooit een draw uit voort komen.
Als er aan beide kanten 2 deelnemers zijn overgebleven aan het einde van de match kan de wedstrijd ook zijn gewonnen door de kant die het meest agressief heeft gevochten en het meeste punten heeft gescoord.
Draw:
Wanneer er aan het einde van de partij aan beide kanten evenveel deelnemers over zijn en evenveel punten zijn gescoord is er een draw.
Bij een draw (mits er aan beide teams nog 2 vechters over zijn) wordt er geloot wie de verlenging vecht zonder Tag.
Tijdsduur verlenging: 3 minuten.
Als het na de verlenging nog gelijk is, beslist de Jury.

Ralph
02-01-2008, 15:33
Grappig principe... Ben benieuwd of het wat wordt.

ashi76
02-01-2008, 15:35
Vroeg ik me ook meteen af.
Als het de WWF kant op gaat hoeft het van mij niet.

Peete
02-01-2008, 15:36
Ik heb het wel eens gezien en toen werd het gedaan in Japan, toen vocht er ook 1 op z'n sokken!

Lijkt mij wel leuk om te zien!

De dikke nudist
02-01-2008, 15:38
LIjkt me wel geinig om te doen :thup:.
WWF stijl staan brullen langs de kant en schudden aan de touwen als The Ultimate Warrior.

dimitri
02-01-2008, 16:12
Lijkt me eerlijk gezegd niet echt de manier om van MMA een gerespecteerde sport te maken.

Solar
02-01-2008, 17:06
Ik was er niet bij, maar vorig jaar heeft Team Schreiber toch al de eerste TAG wedstrijd in Nederland neergezet en wat ik er van hoorde, was dat het publiek het geweldig vond.

The Bulldog
02-01-2008, 17:19
Ik proef in sommige posts alweer een veroordelende toon..

Terwijl er na wat gereserveerheid vorig kjaar..

Na de partij echt super reacties waren op dit fenomeen...

Het betrof toen een pot van team Schreiber tegen Team G-force

Team schreiber won toen naa een pittige strijd waarin zowel Tags als afkloppen voor kwam....


Niet gelijk veroordelen mensen...eerst kijken wat het ie voordat er een oordeel gevormd wordt...

OSU Ralf!!!!!!!

De man van 14K
02-01-2008, 17:36
vind het wel heel stoer klinken en heel goed dat er eindelijk vernieuwend over de sport nagedacht wordt.

CDW
02-01-2008, 19:18
Ik was er de vorige keer bij en ik vond het erg dik! Was top partij! En de hele zaal stond op zijn kop!

danial
02-01-2008, 22:11
er staat 'deelnemers gezocht' om welke gewicht gaat het dan?
lijkt me ook leuk om een keer te doen, is heel apart en even wennen natuurlijk

HUNTER
02-01-2008, 23:50
lijkt mij een beetje moeilijk om een 'Tag' te zetten op de grond, want een grondgevecht ligt (hoewel vele mensen dat wel denken) vrijwel nooit stil. Het gaat dus afhangen van de kundigheid van de scheids in deze. En wat grondvechten betreft heb ik daar zo mijn twijfels over bij NOVER.

Maar goed, het lijkt me echt een super vet concept! Ben heel benieuwd hoe de overgangen dan gaan lopen. Ik zou als tagteam dan gewoon een hele goeie kickbokser en een goeie grappler neerzetten en een tag maken wanneer het moeilijk wordt voor een van beiden

Ellen
03-01-2008, 10:18
er staat 'deelnemers gezocht' om welke gewicht gaat het dan?
lijkt me ook leuk om een keer te doen, is heel apart en even wennen natuurlijk

Ik zoek nog een team van 100 kg, 84 kg en 77 kg
dus als iemand het leuk vind om mee te doen aan dit nieuwe concept, mail me dan even:
[email protected]

vorige keer was het idd erg leuk!

Slome
03-01-2008, 10:33
vraagje:

• Per ronde moeten er door de teams minimaal 1 keer een Tag komen.

maar:
Wanneer 1 deelnemer wordt uitgeschakeld, kan er voor dat team dus geen Tag meer gemaakt worden, maar moet er verder gevochten worden met de overgebleven vechter tegen de nog twee overgebleven vechters van de tegen partij die nog wel een Tag kunnen maken.

Wat is het nou?
Lijkt me indd een mooi concept, en tuurlijk zullen wij de sportliefhebber in zo'n zaal strak staan van adrealine en spanning..
Maar de overige medelanders die alles wat ze van vechtsport weten van telelgraaf sport halen o.i.d. die gaan het verordelen, net als de gewone kantoor pik... straks krijg je nog verhalen in de wereld,, " Ja er is nu een soort K-1 tournament maar dan met WWF regels... ofzoo.." U get ma point?

j0rg
04-01-2008, 00:11
vraagje:

• Per ronde moeten er door de teams minimaal 1 keer een Tag komen.

maar:
Wanneer 1 deelnemer wordt uitgeschakeld, kan er voor dat team dus geen Tag meer gemaakt worden, maar moet er verder gevochten worden met de overgebleven vechter tegen de nog twee overgebleven vechters van de tegen partij die nog wel een Tag kunnen maken.

Wat is het nou?
Lijkt me indd een mooi concept, en tuurlijk zullen wij de sportliefhebber in zo'n zaal strak staan van adrealine en spanning..
Maar de overige medelanders die alles wat ze van vechtsport weten van telelgraaf sport halen o.i.d. die gaan het verordelen, net als de gewone kantoor pik... straks krijg je nog verhalen in de wereld,, " Ja er is nu een soort K-1 tournament maar dan met WWF regels... ofzoo.." U get ma point?

Als je maatje is uitgeschakeld kun je niet meer taggen en dus hoeft dat niet meer. Wel moet jij dan als overblijvende vechter de 2 tegenstanders uitschakelen wil je de wedstrijd winnen.

Wat dat onderste betreft, dat ben ik inderdaad met je eens. Mensen zullen het snel gaan veroordelen.