PDA

View Full Version : M-1 global krijgt lawsuit van Zuffa



123trisweat
02-01-2008, 22:41
Wat ik (als toerist) me toch afvraag is: Krijgt M-1 Global een lawsuit van Zuffa?

Ik had begrepen dat Zuffa pride had overgenomen, dit is toch incl. het concept/materiaal/evt. mensen. M-1 Global heeft veel overgenomen van Pride.

Wat sommige van jullie zagen ware de blauw met paarse tape gloves van Pride. Valt dit niet onder het concept "Pride"?

ltr

remco pardoel
02-01-2008, 23:07
Erg ver gezocht.....

123trisweat
02-01-2008, 23:37
het zijn en blijven natuurlijk amerikanen :D

ps: remco, heb je vroeger nog weleens in de escape gestaan?

Jeru
02-01-2008, 23:38
Ik denk dat iedereen weleens in de escape heeft gestaan ;)

blazin.arr0w::::
02-01-2008, 23:58
Ik denk dat iedereen weleens in de escape heeft gestaan ;)

Of gelegen ;)

michaell
03-01-2008, 01:49
Kleur is nooit een trademark van iemand een en de gloves zelf zijn standard mma-gloves dus dat valt niet onder deze scope tenzij op de gloves het woord Pride stond :)
Medewerkers van Pride zijn ontslagen dus ze zijn vrij om te doen wat ze maar willen.
materiaal van Pride die gekoch was door Zuffa (video bijv.) werd niet gebruikt in Yarennoka!.
Het woord concept in dit geval is best moeilijk om te definieren.
In zijn geheel lijkt het erg op Pride (dat was de bedoeling, toch?) maar alle details zijn op zich apart van Pride te gebruiken.

Justinian
03-01-2008, 10:34
Kleur is nooit een trademark van iemand een en de gloves zelf zijn standard mma-gloves dus dat valt niet onder deze scope tenzij op de gloves het woord Pride stond :)
Dat ligt toch iets anders; kleurmerken bestaan wel degelijk ;)


Medewerkers van Pride zijn ontslagen dus ze zijn vrij om te doen wat ze maar willen.
materiaal van Pride die gekoch was door Zuffa (video bijv.) werd niet gebruikt in Yarennoka!.
Dat ligt er aan wat er in het contract stond. Het zou kunnen zijn dat er een beding in stond op grond waarvan het medewerkers van Pride niet is toegestaan, binnen een bepaalde periode na afloop van het contract een soortgelijke functie te betrekken.

michaell
03-01-2008, 14:00
Dat ligt toch iets anders; kleurmerken bestaan wel degelijk ;)
Maar gewoon blauw kleur dan? Geen buitengewone kleuren bedoel ik.

Dat ligt er aan wat er in het contract stond. Het zou kunnen zijn dat er een beding in stond op grond waarvan het medewerkers van Pride niet is toegestaan, binnen een bepaalde periode na afloop van het contract een soortgelijke functie te betrekken.
Klopt, maar dat wetendie ex-medewerkers zelf beter. Aan hun dus de verantwoordelijkheid.

Justinian
03-01-2008, 14:12
Maar gewoon blauw kleur dan? Geen buitengewone kleuren bedoel ik.
Punt is dat 'gewoon blauw' niet bestaat. Simpel gezegd heb je donkerblauw en lichtblauw en alles wat daar tussen in zit heeft een bepaalde code heb ik mij eens laten vertellen. En dus heb je misschien wel duizenden kleuren blauw. Die specifieke kleur kun je dan onder bepaalde omstandigheden als merk laten registreren.

Slome
03-01-2008, 14:21
How about mixfightblue????? or :smurf:

michaell
03-01-2008, 14:53
Punt is dat 'gewoon blauw' niet bestaat. Simpel gezegd heb je donkerblauw en lichtblauw en alles wat daar tussen in zit heeft een bepaalde code heb ik mij eens laten vertellen. En dus heb je misschien wel duizenden kleuren blauw. Die specifieke kleur kun je dan onder bepaalde omstandigheden als merk laten registreren.

Oh zo :) Interessant idee. Maar dan weten we niet zeker. Misschie hebben ze maar een beetje donkerder kleur gloves laten verven hoewel het steeds op dezelfde kleur lijkt en ke kunt niets meer bewijzen. Ik denk dat deze nuancen ze in de gaten hielden.