PDA

View Full Version : Rotterdammer steekt 70 keer in op ex.... ( NSFW filmpje)



Biiyen
06-01-2008, 14:54
Damn, check dit dan.... :eek:

www.dumpert.nl - Gekke Nederlandse man steekt vrouw in Rotterdam (http://www.dumpert.nl/mediabase/37634/bbdb6a10/gekke_nederlandse_man_steekt_vrouw_in_rotterdam.ht ml)

De dikke nudist
06-01-2008, 14:59
Wat me gelijk opvalt is de nationaliteit van de dader.

Jeru
06-01-2008, 15:32
Tering... dat ze nog leeft zeg. En die gasten in het begin die er omheen staan dan... Trek 'm er dan meteen af.

Muay Thai Elite
06-01-2008, 15:55
Ik moet serieus ff bijkomen, mn bloed kookt... Maareh, ik denk dat mensen op Mixfight anders zouden reageren als de 'normale Nederlander' , omdat wij als vechter wat meer getraind zijn in het uitdelen van 1 goede stoot of trap. Hulde voor de mensen die toch wat probeerden, maar het had allemaal wel iets daadkrachtiger gekund.

Die trappen werkten niet; die man staat waarschijnlijk stijf van de adrenaline, dus ze hadden m eraf moeten trekken en met een paar man tegen de grond aan moeten drukken (wat op een gegeven moment dan toch gebeurde).

En Biiyen, NSFW is nog zwak uitgedrukt: hier mag best [SCHOKKEND] voor komen te staan hoor!

Tony
06-01-2008, 16:03
halleluja zeg.. dit is me toch echt ff een partij zeeeeer shcokkend beeldmateriaal.

Mijn hartslag ging binnen 30 seconden van 70 naar 170...

Ik snap dat je als omstander geen mes tussen je ribben wil hebben. MAar als je ziet dat iemand totaal niet op de buitenwereld reageert en alleen maaer met die vrouw bezig is... dan ga je toch op volle kracht op die vent in.. Zeker als je met meerdere mensen bent.

Of zie ik het door een roze bril en heeft adrenaline een te sterke verdovende werking?

Biiyen
06-01-2008, 16:22
Ik moet serieus ff bijkomen, mn bloed kookt... Maareh, ik denk dat mensen op Mixfight anders zouden reageren als de 'normale Nederlander' , omdat wij als vechter wat meer getraind zijn in het uitdelen van 1 goede stoot of trap. Hulde voor de mensen die toch wat probeerden, maar het had allemaal wel iets daadkrachtiger gekund.

Die trappen werkten niet; die man staat waarschijnlijk stijf van de adrenaline, dus ze hadden m eraf moeten trekken en met een paar man tegen de grond aan moeten drukken (wat op een gegeven moment dan toch gebeurde).


Precies, ik lees de reacties op Geen Stijl en daar lees je allemaal stoere jongens praat als "Ik had em naar zijn bek in gestampt" en "Ik zou blabla" maar dat werkt niet bij iemand die stijf staat van de spanning en adrenaline. Dit is heel erg eng, als je dit ziet gebeuren dan moet je van goede huize komen wil je de situatie onder controle krijgen. 90% van alle mensen bezwijkt onder de druk en spanning die je dan voelt. Voor je het weet lig je zelf daar met dat mes in je nek en een gek die maar blijft steken.

Justinian
06-01-2008, 16:36
Damn, wat een gast! Ik begrijp die omstanders wel, die zien midden op straat een gestoorde insteken op een vrouw en zijn bang dat wanneer ze ingrijpen hij (wild) om zich heen zal steken. De vechtsporters onder ons zullen wellicht anders reageren. Ik denk niet dat ik hem had gegrepen, want je loopt toch het risico dat hij dan in een keer uithaalt. Denk dat ik hem een soccerkick in het gezicht zou hebben gegeven, dat is het eerste wat in me op kwam toen ik het filmpje zag. Zeker weten kun je dat niet, want Biiyen zegt terecht: "90% van alle mensen bezwijkt onder de druk en spanning die je dan voelt". Toch denk ik dat ik hem een soccerkick zou geven, want ik heb wel vaker ingegrepen op straat. Die gast mag dan vol adrenaline zitten, maar neem van mij aan dat hij na een soccerkick toch ff de weg kwijt is. Dat is het moment om z'n mes af te pakken en hem te controleren zou ik menen.

ashi76
06-01-2008, 16:49
Bizar...

Ik dacht in 1e instantie.. wtf staan die gasten daar nou naast te doen.
Blijkbaar regeert niet iedereen het zelfde. Ook is duidelijk dat er maar zeer weinig mensen echt in kunnen of durven grijpen.

Vraag me overigens af of die vrouw het overleefd heeft...



Enne... gekke Nederlandse man ?? :confused:

Dennuz
06-01-2008, 17:11
Bizar...

Ik dacht in 1e instantie.. wtf staan die gasten daar nou naast te doen.
Blijkbaar regeert niet iedereen het zelfde. Ook is duidelijk dat er maar zeer weinig mensen echt in kunnen of durven grijpen.

Vraag me overigens af of die vrouw het overleefd heeft...



Enne... gekke Nederlandse man ?? :confused:

Ja, die vrouw heeft het overleefd

Richelieu
06-01-2008, 17:31
Ja, die vrouw heeft het overleefd

Dat vraag ik me dus ook af. Wat was de oorzaak van deze steekpartij bijvoorbeeld?

Ton
06-01-2008, 17:34
DAMN!!! Heavy shit! Kan me helemaal vinden in het verhaal van Justi. Kan me niet voorstellen dat ik hélemaal niets zou doen. Maar fuck ik zou wel staan te shaken met zo'n psychopaat die daar voor je op een vrouw aan het hakken is. :eek:

Trouwens, er bij gaan staan, mn mobieltje pakken, en het hele gebeuren filmen zou het laatste zijn waar ik op dat moment aan zou denken.....

Dennuz
06-01-2008, 17:36
Stukje van het bericht op FOK. De vrouw was bij de rechtzaak aanwezig..

In 2007 diende (http://www.ad.nl/rotterdam/article1435241.ece) de rechtszaak tegen Van L. Op de rechtszitting werden onder protest van de advocaat van Van L. de beelden vertoond. Het filmpje maakte de zaak nodeloos sensationeel, vond de raadsman. De rechter sprak dit toen tegen. ''Het gaat om de waarheidsvinding. In vele strafzaken hebben we gewenst: ’Was er maar een filmpje om te zien wat er exact is gebeurd’. Nu krijgen we de kans het met eigen ogen te zien.''

Het slachtoffer verliet indertijd de zaal bij vertoning. Verdachte Van L. keek herhaaldelijk weg, terwijl op een groot scherm te zien was hoe hij minutenlang op zijn ex instak.

ijsbier
06-01-2008, 18:51
welke kankeridioot gaat dat ook zitten filmen, pak gewoon een stoeptegel ofzo en mep die gast er af.

Nickuraba
06-01-2008, 19:11
ik zou toch ook kiezen voor een trap in zijn face of een volle punch op zijn achterhoofd, zelf wel te bang om als je er op spring...zelf ook een messteek te ontvangen!

De man van 14K
06-01-2008, 19:19
ziek.. ik kreeg het warm en koud te gelijk dat ik dit zag (en mn bami komt omhoog) die psychotische blik van die kerel en dat die vrouw het overleefd heeft mag echt een godswonder heten hij steekt in haar hals, schouders nek etc.
En dan die gasten die haar zogenaamd proberen te helpen maar tegelijk doodsbang zijn zelf gestoken te worden. Ik heb hier echt geen woorden voor.

Biiyen
06-01-2008, 19:23
welke kankeridioot gaat dat ook zitten filmen, pak gewoon een stoeptegel ofzo en mep die gast er af.

Niet mee eens, nu is er tenminste geen advocaat die zegt "Mijn client dreigde alleen te steken maar door de zware mishandeling die hij onderging van omstaanders duwde hij per ongeluk het mes in haar"

De man van 14K
06-01-2008, 19:35
Niet mee eens, nu is er tenminste geen advocaat die zegt "Mijn client dreigde alleen te steken maar door de zware mishandeling die hij onderging van omstaanders duwde hij per ongeluk het mes in haar"


dus je moet hem door laten gaan tot ze dood is om vervolgens een goede zaak te hebben?

Guillermo
06-01-2008, 19:47
Dit ziet er zooo nep uit. En als het echt is snap ik bepaalde dingen niet: 1= die knapen zijn vanaf het begin aan het filmen. 2= er zijn minstens 5 man eromheen die dat aanschouwen en die gast trappen met kicks die niet eens een baby zouden vellen.

Er is helemaal geen sprake van razernij bij die gast, ik heb vele mensen gezien die stijf staan van de spanning en adrenaline, dit was niet het geval bij deze meneer. Hij is gewoon geschift. Hij zat vrij relaxed op zijn slachtoffer en stak rustig op in...:eek:

Fr3ddy
06-01-2008, 19:50
Hulde voor die gasten die er iets aan probeerden te doen.. van de zijlijn praten is altijd makkelijk tot je er in je kouwe schoenen voor staat.. heftig filmpje

Emilio
06-01-2008, 19:54
ziekelijk ja. Dit is toch wel t ziekste filmpje wat ik vanuit het binnenland heb gezien.

Justi is idd juist. Een flinke soccerkick had een wereld van verschil gemaakt. Al kan ik me wel voorstellen dat je benen loodzwaar aanvoelen als je er naast staat. Maar toch gezien de grote getalen met wie de omstanders waren had ik die schop toch wel uitgedeeld.

En met het Nederlandse rechtsysteem is het idd oppassen met wat voor geweld je toepast.

Op 1 moment lijkt het trouwens nog even of die psycho voor een straight armbar wil gaan kwa positie :D

Guillermo
06-01-2008, 19:55
Ik praat niet vanaf de zijlijn vriend, ik werk als beveiligingsbeambte en als je op een paar objecten in amsterdam zuidoost en amsterdam west zit maak je elke dag zieke shit mee dat redelijk in de buurt komt hierbij...

Ik vind het gewoon frapant dat bij zoeiets je eerste ingeving is om je camera erbij te pakken :eek:

Tony
06-01-2008, 20:10
Er is trouwens een groot en bekend onderzoek geweest naar het groepsgedrag van omstanders bij een calamiteit...

SImpel voorbeeld: Mevrouw X valt in het water en dreigt te verdrinken..

als er 1 of 2 omstanders zijn wordt er direct ingegrepen..

Staan er echter 25 tot 50 mensen omheen.. dan grijpt niemand in.. Want er zijn immers zat anderen..

Muay Thai Elite
06-01-2008, 20:37
Ja vind ik een apart onderzoek.. Ik heb mezelf naar aanleiding van de conclusie van dat onderzoek voorgenomen altijd in het water te springen. Beter met 4 man in de vijver springen om 1 iemand te redden dan niemand die iets doet.

Muay Thai Elite
06-01-2008, 20:42
Hoe vaak zijn er nu al gevallen geweest waarin een meisje of vrouw die de ex werd van een buitenlandse man het slachtoffer werd van achterlijke mishandelingen??? (Even uit m'n hoofd: dat meisje dat in de fik werd gezet door dr gekke exvriend, die vrouw en kindjes die in dat fikkende huis werden gevonden)

Wanneer leren Nederlandse vrouwen het nou eens: het IS niet interessant en je BENT niet stoer, je houdt er minstens een stel brandwonden aan over als je m zat bent....

Jochem
06-01-2008, 20:44
Ja vind ik een apart onderzoek.. Ik heb mezelf naar aanleiding van de conclusie van dat onderzoek voorgenomen altijd in het water te springen. Beter met 4 man in de vijver springen om 1 iemand te redden dan niemand die iets doet.

Ik haat dat groepsgedrag. Ik heb mezelf ooit voorgenomen zoveel mogelijk "het eerste schaap" te zijn.
Je ziet zo vaak dat mensen lopen te dralen, ergens op te wachten. Ik heb er een sport van gemaakt om dan de 1e te zijn die er iets aan doet.
Als 1e naar het buffet. als 1e de tentamenzaal in, dat soort dingen. Je ziet dan meteen 50 man denken " oh, dan ga ik ook". Tot nu toe gaat dit dus om gewone alledaagse dingen. Maar ik hoop wel dat in in een situatie als dit ik dan ook durf in te grijpen. Eigenlijk hoop ik die zieke shit nooit in het echt te zien, maar ik ben wel benieuwd hoe ik reageer.

aliendwurf
06-01-2008, 20:44
Ik denk dat ik deze maar even oversla....

mdk
06-01-2008, 20:53
"Ik stond erbij en ik keek er naar......."

Ik denk dat niet alleen de man die met het mes bezig was een straf verdiend.

Je hebt ook wel een zieke tering geest om het te filmen en verder niks te doen.

PigDog
06-01-2008, 21:22
Les 1: Sluit je ogen en controleer je ademhaling.
Denk: Ik ben Clarence Seedorf, en ik kan met deze vrije trap wereldkampioen worden, en alle foute penalties worden me vergeven.
Neem je aanloop secuur en getimed. Zijn gezicht is geen gezicht maar een voetbal.
Leun goed naar voren, anders gaat hij over de lat.
Swing je been naar achter en laat hem snel naar voren belanden op de bal.
Binnenkant voet, Schot! Scoor! en Juich!

Ontwaak uit je droom en schraap zijn neus van je gympie voor de politie komt.

Straight
06-01-2008, 21:32
"Ik stond erbij en ik keek er naar......."

Ik denk dat niet alleen de man die met het mes bezig was een straf verdiend.

Je hebt ook wel een zieke tering geest om het te filmen en verder niks te doen.

:confused:
Er stonden ook mensen bij die HELEMAAL NIETS deden (dus ook niet filmen). Dit kan omdat ze gewoon bang zijn om in te grijpen. Een beetje begrijpelijk als je iemand ziet zo'n daad uitvoert. Bang dat jij de volgende bent als je ingrijpt.
De man die dit heeft gefilmd kon ook zo een persoon zijn, MAAR filmde het tenminste. .... -> bewijsmateriaal.
Verder sluit ik me ook aan bij justiaan's verhaal.
Ik dacht ook gelijk aan een soccerkick naar het hoofd of de ribben. Een baksteen op het achterhoofd (als je die uberhaupt kan vinden). Zo denk ik er NU over. Als dit echt gebeurd speelt angst/paniek een grote rol, waardoor er vaak toch anders wordt gehandeld dan men van te voren heeft zitten uitkramen.

smike
06-01-2008, 21:47
Degene die dit heeft gefilmd is een gore kankerleier! Zogenaamd te verstijfd om in te grijpen, maar wel mans genoeg om het lekekr te filmen, want het is o zo cool... had die vent de cameraman niet een paar keer kunnen steken in plaats van die arme vrouw!

Influcted
06-01-2008, 21:58
dus je moet hem door laten gaan tot ze dood is om vervolgens een goede zaak te hebben?

Tja, als je helpt heb je zo rechtszaak om mishandeling te pakken in Nederland.

Straight
06-01-2008, 22:00
Degene die dit heeft gefilmd is een gore kankerleier! Zogenaamd te verstijfd om in te grijpen, maar wel mans genoeg om het lekekr te filmen, want het is o zo cool... had die vent de cameraman niet een paar keer kunnen steken in plaats van die arme vrouw!

Misschien bang om in te grijpen.
Tussen bang en verstijfd staan/zijn zit een heel groot verschil.

Muay Thai Elite
06-01-2008, 22:01
Ja kmoet zeggen dat ik ook nogal snel mn tel pak om iets te filmen hoor, als er iets niet alledaags gebeurt, maar dit gaat indd wel erg ver.

Emilio
06-01-2008, 22:02
Degene die dit heeft gefilmd is een gore kankerleier! Zogenaamd te verstijfd om in te grijpen, maar wel mans genoeg om het lekekr te filmen, want het is o zo cool... had die vent de cameraman niet een paar keer kunnen steken in plaats van die arme vrouw!

niet mee eens. je hoort duidelijk dat iemand naast hem de politie belt dus ergens zijn ze wel goed bezig. Tevens heeft het voor goed bewijsmateriaal gezorgd al zal t misschien uit sensatiedoeleinden zijn gefilmd.

Nickuraba
07-01-2008, 00:44
ik zie hier wel een hoop mensen die flink roepen dat ze hem wel ff zouden bespringen etc.... maar ik denk daar toch echt anders over..

het is tenslotte een vreemde, en als het familie/vrienden zijn, mensen waar je heel veel om geeft, steek je je handen in het vuur. Het zou heel simpel zijn als het om een vuistgevecht zou gaan, maar hier is een mes in het spel, en voor een vreemde, zou ik ook niet mijn leven op het spel zetten. Een worstelpartij zou ik dus al geheel ontwijken, als dit de enige manier zou zijn, ja sorry jammer dan. Ik heb nog veel om voor te leven..

echter als vechtsporter zou ik wel gaan voor 1 harde sockerkick, of gewoon een mep, maar dan gewoon met de intentie hem uit te schakelen (in feite dus het risico nemen iemand te vermoorden)... maar als er al 50-50 kans is dat ik zelf ook de pijp uit ga, denk aan iemand die ook met het mes in de rondte zwaait, dan passeer ik ook eigenlijk. In dit geval was het een obsessde dude die alleen maar op haar in stak, die kan je dan nog wel een trap geven. Maar er zijn een hoop situaties waarbij ik toch ff zou afvragen wat ik wel niet zou doen

NTT-FX
07-01-2008, 01:11
Dit verhaal heeft meerdere kanten ; in de eerste plaats is die gast die staat te steken gewoon ziek in z'n hoofd.
Dat het klapvee op straat niks doet da's bekend en dat je als omstander het dan filmt da's op z'n minst brutaal danwel onsmakelijk.

Aan de andere kant ; hoe misselijk het ook is , zoiets filmen is ook nieuws vergaren.
Je kunt nog kiezen of je het sensationeel ( lees: smakeloos ) brengt of echt puur om in beeld te laten zien wat er gebeurt.

Dat omstanders niet ingrijpen is misschien wel zwak maar denk je eens in ; hoe veel kans heb je er ongeschonden uit te komen ?
en zelfs al heb je zoveel mazzel ( want dat is het meestal ) , hoe groot is de kans dat je uiteindelijk aan een officier je mag verantwoorden omdat dat zieke figuur een aanklacht tegen je heeft ingedient omdat je 'm ( volkomen terecht ) klappen hebt verkocht ?
Als je 'm per ongelukt van het leven zou beroven dan ben je helemaal de sigaar...

Zodra justitie zich milder gaat opstellen jegens mensen die ingrijpen bij dit soort dingen zul je merken dat mensen minder zullen twijfelen omdat er minder zorg is over de mogelijke gevolgen.

Muay Thai Elite
07-01-2008, 01:14
hoe groot is de kans dat je uiteindelijk aan een officier je mag verantwoorden omdat dat zieke figuur een aanklacht tegen je heeft ingedient omdat je 'm ( volkomen terecht ) klappen hebt verkocht ?

Ik denk dat je daar in dit geval wel mee weg zou komen hoor...... Kom nou.

Arjan
07-01-2008, 01:33
Aan de andere kant ; hoe misselijk het ook is , zoiets filmen is ook nieuws vergaren.
Je kunt nog kiezen of je het sensationeel ( lees: smakeloos ) brengt of echt puur om in beeld te laten zien wat er gebeurt.


Helemaal mee eens, alle oorlogs fotograven die zelfmoord aanslagen en straten bezaait met slachtoffers vastleggen zijn toch ook geen 'kankerlijers'.. beetje raar dat zulke woorden gebruikt moeten worden maargoed..

dan zeg je ook niet leg je camera neer en ga ze helpen, veel gepraat na het zien van dit filmpje maar je weet dus niet wat je zelf in de werkelijkheid klaarspeelt mocht je zomaar passeren en zoiets zieks voor je zien gebeuren, en zoals vele malen genoemd.. wij zijn hier de vechtsportliefhebbers die altijd al wat anders zullen reageren!

Guillermo
07-01-2008, 02:02
Niet iedereen heeft het in zich om de rambo uit te hangen als er iets gebeurd, en dat is ook niet altijd verstandig MAAR, ik denk dat veel mensen het met mij eens zijn dat de algemene instelling in nederland zuigt.

Hoeveel voorbeelden zijn er niet in het nieuws over mensen die zijn doodgeslagen/geschopt op straat? En dan zijn er nog helemaal geen wapens ter sprake gekomen:eek:

Ik ben in verschillende landen geweest waar je duidelijk merkt dat de algemene instelling anders is. Een voorbeeld: Suriname. Ik kan je vertellen dat je daar niet zomaar een vrouwtje op straat gaat aanvallen hoor, je komt gewoon niet weg. Mischien ben je sterk en sla je 1 iemand neer maar tegen de hele straat kun je niks.

Vvoorbeeld 1: een of andere mafketel gaat bekvechten met zijn vriendin midden op het marktplein. Van het een komt het ander en hij begint op haar in te slaan. Nou, die vent kreeg een ieder achter zijn kont aan. Van marktlui tot gewone bezoekers. Dat zie ik niet gebeuren in NL, hier had dat meisje lief haar klappen geincasseerd en was ze in het blijf-van-me lijf huis beland.

Voorbeeld 2: 2 heren van de middelbare school lopen naar huis met hun vriendinnen. Ze staan op de hoek van de straat te vechten. Eentje trekt een mes. De heren bevonden zich voor een kroeg, en die zuiplappen (ja niet goed te praten dat ze vroeg op de dag zuipen maar ja:D) zien dat en die heren worden door een man of 6 omsingeld, gewapend mat barkruks enz enz. Ze worden overgeleverd aan de kops en einde verhaal. In Nederland hadden we gewoon een stille tocht erbij gehad...

Natuurlijk is het een ander verhaal als een of andere mafketel met een Mac-10 gaat lopen sproeien :pimp:
Ik heb nog zat van voorbeelden, maar mijn post wordt anders veel te lang.

Paganstars
07-01-2008, 03:26
gast die kerel zat er zo mooi voor.... een rnc zou op zijn plaats zijn! wtf!! hier kookt mijn bloed echt van!

mdk
07-01-2008, 07:35
:confused:
Er stonden ook mensen bij die HELEMAAL NIETS deden (dus ook niet filmen). Dit kan omdat ze gewoon bang zijn om in te grijpen. Een beetje begrijpelijk als je iemand ziet zo'n daad uitvoert. Bang dat jij de volgende bent als je ingrijpt.
De man die dit heeft gefilmd kon ook zo een persoon zijn, MAAR filmde het tenminste. .... -> bewijsmateriaal.
Verder sluit ik me ook aan bij justiaan's verhaal.
Ik dacht ook gelijk aan een soccerkick naar het hoofd of de ribben. Een baksteen op het achterhoofd (als je die uberhaupt kan vinden). Zo denk ik er NU over. Als dit echt gebeurd speelt angst/paniek een grote rol, waardoor er vaak toch anders wordt gehandeld dan men van te voren heeft zitten uitkramen.

Ik kan ook begrijpen dat er omstanders zijn die niks doen.
Ik ben gelukkig zelf nooit in zo'n situatie terecht gekomen maar, ik veroordeel wel degene die "zogenaamd" verstijfd is van angst maar wel de tegenwoordigheid van geest heeft om het te filmen.
Vervolgens komt dat filmpje ook nog op internet te staan.
Misschien niet door hem zelf gepost maar toch wel door hem naar andere mensen doorgestuurd anders kan het uiteindelijk niet op zo'n site terecht komen...

jan sensei kyokushin
07-01-2008, 07:45
Osu forumbroeders en zusters ja als je dat ziet gebeuren dat schop je zijn kop er af ,maar ze zijn niet allemaal zo echt niet de meesten durfen pas al er 1 persoon begint tehelpen , en ze zitten niet allemaal op en vechtsport .

ik hielp een buurvrouw haar man sloeg haar bont en blauw ik kon het niet meer aanzien en sprong er tussen ik gaf hem 3 stoten en hij was gevloerd uitgeteldt politie kwam , en ja hoor wacht dachten jullie nou ik moest ook mee voor mishandeling van de buurman ik heb een dag op het politie burau gezetten , en omdat ik een leraar was in het martial -art -budo kreeg ik ook nog een uitbrander maar ze konden het wel begrijpen ,ik weet het de politie doet ook zijn plicht maar ze zijn vaak telaat bij zulke gevallen


maar ik had het er voor over


sportgroeten
jan
osu

Mickey
07-01-2008, 09:24
Ik haat dat groepsgedrag. Ik heb mezelf ooit voorgenomen zoveel mogelijk "het eerste schaap" te zijn.
Je ziet zo vaak dat mensen lopen te dralen, ergens op te wachten. Ik heb er een sport van gemaakt om dan de 1e te zijn die er iets aan doet.
Als 1e naar het buffet. als 1e de tentamenzaal in, dat soort dingen. Je ziet dan meteen 50 man denken " oh, dan ga ik ook". Tot nu toe gaat dit dus om gewone alledaagse dingen. Maar ik hoop wel dat in in een situatie als dit ik dan ook durf in te grijpen. Eigenlijk hoop ik die zieke shit nooit in het echt te zien, maar ik ben wel benieuwd hoe ik reageer.

Reps hiervoor! Ik doe hetzelfde! Als er om een vrijwilliger wordt gevraagd in een cursus / workshop, als er presentaties moeten worden gegeven, spreken voor een zaal... etc etc.

Gewoon als eerste gaan.

Heat FC
07-01-2008, 09:27
Veel praatjes die Jochem,

Maar owee als het om de warming up gaat.........

Tony
07-01-2008, 10:00
Heat FC is een insider ;)

YoMarK
07-01-2008, 11:29
Ik heb het eens een keer meegemaakt dat een persoon zijn vrouw, al rennend, aan het slaan was met een stok langs de weg.
Dus m'n auto aan de kant, met het idee die gast eens even z'n stok af te pakken, en hem een koekje van eigen deeg te geven.
Het was best een klein mannetje(1.70 ofzo), en bovendien een jaar of 55 schat ik.
Toch viel het me zwaar toen ik er voor stond om z'n stok afgepakt te krijgen(toen ik een poging had gedaan begon hij mij te slaan), op een of andere manier verkramp je helemaal op zo'n moment. Ik ben 1.88 en 90kilo en had hem normaal gespoken zo ongeveer boven m'n hoofd kunnen tillen. Uiteindelijk wel gelukt, maar ik viel me zo zwaar tegen...dat weet ik nog wel. Kerel op de grond gewerk(waren inmidels gelukkig wat meer mensen uitgestapt), en de politie gebeld.
Die kerel zal er uit alsof ie ernstig onder de dope zat sowieso(door het dolle heen).

In mijn geval was het maar een stok, maar een mes is toch andere koek.
Reken maar dat je niet happig op bent om die af te pakken.

Soccer kick was in het geval van dit filmpje misschien nog wel te doen(die persoon in dit filmpje zag er sowieso niet al te wakker meer uit).

Overigens is het ook belangrijk dat iemand dat dit gefilmt heeft, anders was het veel moeilijker geweest om die kerel zo lang achter slot en grendel te krijgen.

Mike
07-01-2008, 14:10
begrijp niet dan men die kerel niet lyncht als zn mes weg is, ik vind t echt raar dat ze de camera niet hebben weggedraaid en die kerel zn kop hebben verbouwd nadat ze hem hadden overmeesterd, Wat een hond die man, en dan zo'n lage straf weer.............

Muay Thai Elite
07-01-2008, 14:15
Guillermo beetje gelul.. Laatst nog dat filmpje in Turkije gezien? Die vrouw die door iedereen geschopt en geslagen wordt, en daarna een auto in gesleurd wordt? Die schreeuwde en huilde ook alles bij elkaar, NIEMAND die wat deed... Daar heb je dan je Turken, die zogenaamd een eenheid vormen... Zinloos geweld gebeurt in elk land, en het is niet een Nederlandse mentaliteit om niks te doen, maar een menselijke mentaliteit.

mossad
07-01-2008, 14:24
Ik begrijp(is een groot woord trouwens) dat er mensen zijn die te bang zijn om in te grijpen. Wat ik alleen niet begrijp is dat ze zo laf ingrijpen. Als je toch gaat schoppen neem dan een aanloop en neem die kutkop op je pantoffel. Dat moet heerlijk zijn om dat voor het goede doel te doen. En als je dat niet durft spreek dan snel met elkaar af om elkaar te helpen(twee pakken ieder een arm, de ander zijn harses).

Mensen grijpen vaak niet in omdat mensen bang zijn dat omstanders ze ook niet helpen. Er zou ipv van dat de overheid stimuleert niks te doen(bel 112 maar doe vooral niks in die tv-spotjes) een tutorial moeten komen hoe je snel een groep omstanders kunt mobiliseren en dan met zijn vijven zo iemand in elkaar trimt.

Vreselijk om te zien trouwens. Ik heb op het internet een hoop gezien maar net als anderen hier kookte mijn bloed en mijn ademhaling was ook niet helemaal regelmatig.

Straight
07-01-2008, 15:15
Ik kan ook begrijpen dat er omstanders zijn die niks doen.
Ik ben gelukkig zelf nooit in zo'n situatie terecht gekomen maar, ik veroordeel wel degene die "zogenaamd" verstijfd is van angst maar wel de tegenwoordigheid van geest heeft om het te filmen.
Vervolgens komt dat filmpje ook nog op internet te staan.
Misschien niet door hem zelf gepost maar toch wel door hem naar andere mensen doorgestuurd anders kan het uiteindelijk niet op zo'n site terecht komen...

Je weet niet wat voor soort meneer het was die het filmde. Als een oud vrouwtje dit had gefilmd dan zou ik niemand hierover iets horen zeggen. Misschien is het met de gezondheid van de man slecht gesteld of is er iets anders aan de hand.
Misschien is het naief van me om zo te denken, maar als je geen kennis hebt over de situatie kan je niet (ver)oordelen. Zo ook over hoe het filmpje op internet is gekomen. (Niet specifiek naar jou gericht mdk).

Als je verstijfd bent dan kan je nauwelijks nadenken. Je klapt gewoon (even) dicht. Voorbeeld: Soms zie je wel dat iemand gewoon stil staat als er een fietser/auto op hem afkomt.

Als je bang bent, maar niet verstijfd dan kun je nog nadenken. Je hebt een idee wat de mogelijke gevolgen zijn als je ingrijpt (of juist niet ingrijpt).
De meeste omstanders zouden in deze categorie gestopt kunnen worden.

Dat je bang bent voor een aanklacht wegens mishandeling als je ingrijpt; daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar hier zijn er genoeg getuigen (+ mensen die filmen), zodat je je daar niet echt druk over hoeft te maken.
Wat hier gebeurde is zo heftig dat je m.i. zeker het nodige geweld mag gebruiken. Het rechtsysteem is idd erg krom, maar op dit punt niet zo krom als in Amerika. Daar is de kans een stuk groter dat je de gevangenis in moet wegens mishandeling (of zit ik er toch echt naast?)

De meeste mensen hierop het forum zullen denk ik wel recreanten zijn. Er w zitten waarschijnlijk ook een hoop die niets beoefenen.
Als er een mes in het spel zit dan zullen de recreanten/amateurtjes het echt niet veel beter doen dan leken (in de vechtsport).
Vanuit de zijlijn praten is heel gemakkelijk, maar als je in zo'n situatie terecht komt dan praat/handel je niet zo makkelijk meer. Yomark gaf daar een mooi voorbeeld van.


---
"Dilemma" ?
Stel je het volgende voor...
Als je ingrijpt dan red je de VREEMDE vrouw, maar dan ga je wel 2 jaar de gevangenis in wegens mishandeling van de dader.
Als je niet ingrijpt dan gaat de VREEMDE vrouw dood.
Als jij dit van de te voren weet en je zal in beide situaties lichamelijk er ongeschonden uitkomen.
Wat kies jij? Waar ligt bij jou de grens? half jaar, 2 jaar, 5, 10, ...?
---

Tony
07-01-2008, 15:29
Weet je...

als ik heel eerlijk ben... Ik liet die vent die vrouw gewoon steken.. Ik loop gewoon door.. bemoei me er niet mee... en heb voor de rest van mijn leven een ongelukkig schuldgevoel... MAAAR ik leef wel nog..

voor hetzelfde geldt is die vrouw een crackhoer... Klinkt hard... is het ook. maar zou zomaar de waarheid kunnen zijn.. En ik, de barmhartige samaritaan zou ingrijpen en dan geraakt worden en sterven of aids eraan overhouden... Wat schiet ik er dan mee op?

Face it... Homo sapiens zijn niet bedoeld om in gestoken te worden met een mes.. daar zijn ze allergisch voor.

Straight
07-01-2008, 15:32
Guillermo beetje gelul.. Laatst nog dat filmpje in Turkije gezien? Die vrouw die door iedereen geschopt en geslagen wordt, en daarna een auto in gesleurd wordt? Die schreeuwde en huilde ook alles bij elkaar, NIEMAND die wat deed... Daar heb je dan je Turken, die zogenaamd een eenheid vormen... Zinloos geweld gebeurt in elk land, en het is niet een Nederlandse mentaliteit om niks te doen, maar een menselijke mentaliteit.

Ik heb hem niets over Turken zien schrijven. Misschien heb ik het over het hoofd gezien.

Dat zinloos geweld komt overal idd overal voor. Het eenheid gevoel is in Suriname zoals door Guillermo werd benoemd echt wel meer aanwezig dan in Nederland. Dit betekent echter niet dat zulke incidenten niet zullen voorkomen. Je voorbeeld slaat dus nergens op, want zinloos geweld komt in elk land voor zoals je dat net al aan gaf.

Nickuraba
07-01-2008, 15:45
er zijn gelukkig toch nog enkelen die gewoon de waarheid spreken :P
voor een vreemde zou ik mijn handen simpelweg niet in het vuur steken. Als ik kan ingrijpen zonder zelf ernstige 'schade' op te lopen zou ik het zeker doen, maar als er een mes of ander wapen in het spel komt is de kans voor mij te groot zelf ook slachtoffer te worden.

voor een vreemde draai ik gewoon NIET de bak in of zet ik mijn leven op het spel, dus of je spreekt af met de omstanders samen hem te ontwapenen of je deelt een (sucker)punch of (soccer)kick uit en gaat meteen in de startblokken om er vandoor te hollen. Het steken met een mes is nu eenmaal niet een simpele knokpartij, een blauw oog kan me weinig schelen. Dat zie ik meer als een mooi vrijkaartje om iemand die niet deugt, ff goed te verbouwen. Maargoed zodra er meer op t spel staat voor ook jezelf... wordt het een ander verhaal

DK
07-01-2008, 15:56
Dat niet iedereen ingrijpt kan ik begrijpen. Maar er stonden ondertussen meerdere mensen, dus je kan wel proberen samen met elkaar in te grijpen. Zag later in het filmpje een jongen met een stok. Daarmee kan je toch al wat afstand houden. Of een paar personen hadden voor de man kunnen staan en zijn aandacht trekken en achter hem hadden twee personen beide armen stevig beet kunnen pakken, dan is het mes onder controle.

Zelf heb ik niet zo heel lang geleden nog een oud vrouwtje geholpen. Uiteindelijk heb ik de man die het vrouwtje weer aan wilde vallen een kopstoot gegeven, waar hij op neer ging, maar toen hij weer opstond trok hij direct een mes. Nu even afstand te hebben gehouden heb ik hem alsng kunnen overmeesteren en het mes veilig kunnen stellen. De man heb ik aan de politie overgedragen. Na een verklaring afgelegd te hebben, werd ik een paar dagen later gebeld of ik niet vergeten was te vertellen dat ik een kopstoot had uitgedeeld, want dat hadden alle getuigen gezien, maar zij hadden niet gezien dat de man een mes trok en mij neer wilde steken. Ook weer zo iets, die mensen wilden niet helpen, dan help ik en dan heb ik het opeens gedaan.

Tony
07-01-2008, 15:56
er zijn gelukkig toch nog enkelen die gewoon de waarheid spreken :P
voor een vreemde zou ik mijn handen simpelweg niet in het vuur steken. Als ik kan ingrijpen zonder zelf ernstige 'schade' op te lopen zou ik het zeker doen, maar als er een mes of ander wapen in het spel komt is de kans voor mij te groot zelf ook slachtoffer te worden.

voor een vreemde draai ik gewoon NIET de bak in of zet ik mijn leven op het spel, dus of je spreekt af met de omstanders samen hem te ontwapenen of je deelt een (sucker)punch of (soccer)kick uit en gaat meteen in de startblokken om er vandoor te hollen. Het steken met een mes is nu eenmaal niet een simpele knokpartij, een blauw oog kan me weinig schelen. Dat zie ik meer als een mooi vrijkaartje om iemand die niet deugt, ff goed te verbouwen. Maargoed zodra er meer op t spel staat voor ook jezelf... wordt het een ander verhaal

Delen we toch dezelfde mening ja..

knilles
07-01-2008, 16:12
Van achteren keihard tegen zn kop schoppen of slaan, maar dan wel eerst even de camera´s uit, Voor je het weet zit je zelf weer vast, terwijl je iemand probeert te redden.

Ik zou persoonlijk denk ik wel wat doen, helemaal als er meerdere mensen bij staan om evt. net mes af te pakken. Maar ik ben nog nooit in zo´n erge situatie geweest, dus met zekerheid is het niet te zeggen natuurlijk.

Denk dat in zo´n situatie iedereen wacht op elkaar en er gewoon iemand de eerste harde trap moet uitdelen. Op zn face en niet een beetje laf op de rug ;)

mossad
07-01-2008, 16:12
Weet je...

als ik heel eerlijk ben... Ik liet die vent die vrouw gewoon steken.. Ik loop gewoon door.. bemoei me er niet mee... en heb voor de rest van mijn leven een ongelukkig schuldgevoel... MAAAR ik leef wel nog..

voor hetzelfde geldt is die vrouw een crackhoer... Klinkt hard... is het ook. maar zou zomaar de waarheid kunnen zijn.. En ik, de barmhartige samaritaan zou ingrijpen en dan geraakt worden en sterven of aids eraan overhouden... Wat schiet ik er dan mee op?

Face it... Homo sapiens zijn niet bedoeld om in gestoken te worden met een mes.. daar zijn ze allergisch voor.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat een vreselijke houding die je hebt. Ten eerste gewoon doorlopen als zoiets gebeurt is wat mij betreft laf(als bel je maar politie o.i.d).

En als is die vrouw een crackhoer. Maakt het dan niet uit dat ze verrot gestoken wordt? Wat mij betreft probeer je in zo'n situatie hulp te bieden op welke manier dan ook in je mogelijkheden ligt zonder je af te vragen of het misschien een crackhoer is(is trouwens ook een mens).

mossad
07-01-2008, 16:13
er zijn gelukkig toch nog enkelen die gewoon de waarheid spreken :P
voor een vreemde zou ik mijn handen simpelweg niet in het vuur steken. Als ik kan ingrijpen zonder zelf ernstige 'schade' op te lopen zou ik het zeker doen, maar als er een mes of ander wapen in het spel komt is de kans voor mij te groot zelf ook slachtoffer te worden.

voor een vreemde draai ik gewoon NIET de bak in of zet ik mijn leven op het spel, dus of je spreekt af met de omstanders samen hem te ontwapenen of je deelt een (sucker)punch of (soccer)kick uit en gaat meteen in de startblokken om er vandoor te hollen. Het steken met een mes is nu eenmaal niet een simpele knokpartij, een blauw oog kan me weinig schelen. Dat zie ik meer als een mooi vrijkaartje om iemand die niet deugt, ff goed te verbouwen. Maargoed zodra er meer op t spel staat voor ook jezelf... wordt het een ander verhaal

Dus je spreekt alleen de waarheid als je zegt dat je lag doorloopt? Er zijn ook mensen die daadwerkelijk iets doen, lijkt me.

Muay Thai Elite
07-01-2008, 16:27
Wegrennen / lopen is de meest zwakzinnige actie die je op dat moment kan hebben.... Kom nou zeg, kun je dan OOIT nog slapen???

Nickuraba
07-01-2008, 16:44
Dus je spreekt alleen de waarheid als je zegt dat je lag doorloopt? Er zijn ook mensen die daadwerkelijk iets doen, lijkt me.

het sloeg niet perse op het 'weglopen' meer op het :
"ik weet niet wat ik doe" of "ik zou ook pas ingrijpen als"

ik zeg toch in mijn hele verhaal dat ik wel iets zou doen, of heb je dat soms ff voor het gemakt niet gelezen? Ik zei niet dat ik door zou lopen, ik zei dat ik af zou wegen hoeveel risico het voor mij zou opleveren en daar mijn handelen op af stel. Als iemand door 10 man in elkaar getrapt word loop ik ook wijs een straatje om, bel ik de wouten of zoek ik meerdere mensen om in te grijpen of een knuppel. Maar in me uppie ben ik dan niet dom genoeg om er in te springen, eerst mijn eigen hachje dan dat van een ander!

hier is het nog een zakmes, dan kan je nog iets beginnen. like I said, een soccerkick of een harde mep voor z'n achterhoofd van mij part. Maar ik ga er niet op duiken, dalijk heeft dat mens aids, word ik geraakt en zit ik met de gebakken peren. Stel dat die kerel er met een superscherp groot mes/zwaard zou staan, dan zou ik dus echt NIET ingrjipen en wel doorlopen. De kans dat ik dan ook daar op de grond beland is dan tenslotte heel groot. Als een dierbaar iemand licht, dan word het een anderverhaal maar dit blijft een vreemde. En gokken met je leven is geen spel, dus dan blijft het echt wel bij een telefoontje richting te wouten

Tony
07-01-2008, 17:41
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat een vreselijke houding die je hebt. Ten eerste gewoon doorlopen als zoiets gebeurt is wat mij betreft laf(als bel je maar politie o.i.d).

En als is die vrouw een crackhoer. Maakt het dan niet uit dat ze verrot gestoken wordt? Wat mij betreft probeer je in zo'n situatie hulp te bieden op welke manier dan ook in je mogelijkheden ligt zonder je af te vragen of het misschien een crackhoer is(is trouwens ook een mens).

Ik heb me idd wat vreemd verwoord in dat bericht..maar ja natuurlijk bel ik 112 en natuurlijk zou ik die vrouw proberen te helpen met medische hulp of wat dan ook (achteraf).. Ik doelde meer op het stukje "ingrijpen of niet ingrijpen dmv geweld tegen de dader"...

Als iemand anders die kerel een schop wil geven.. prima.. dan verzorg ik daarna medische hulp aan de slachtoffers..

En ja, een crackhoer is idd een mens... Maar ze behoort niet tot de doelgrooep voor wie ik mijn hand in het vuur steek..

En besides that... ik ben geen vechtsporter.. heb net een paar maandjes bjj achter de rug. Dus mijn ervaring is nihil.

Kaun
07-01-2008, 17:42
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat een vreselijke houding die je hebt. Ten eerste gewoon doorlopen als zoiets gebeurt is wat mij betreft laf(als bel je maar politie o.i.d).

En als is die vrouw een crackhoer. Maakt het dan niet uit dat ze verrot gestoken wordt? Wat mij betreft probeer je in zo'n situatie hulp te bieden op welke manier dan ook in je mogelijkheden ligt zonder je af te vragen of het misschien een crackhoer is(is trouwens ook een mens).

x2 ,,het is een persoon die gestoken word,,lijkt me sterk dat je op dat moment gaat denken wat de achtergrond van die persoon zou kunnen zijn,,ik denk ook dat in deze situatie doorlopen zowieso geen optie is,,dit is zo'n bizar tafereel dat ook al grijp je niet in, je toch blijft kijken..

Biiyen
07-01-2008, 18:01
Wegrennen / lopen is de meest zwakzinnige actie die je op dat moment kan hebben.... Kom nou zeg, kun je dan OOIT nog slapen???

Het is niet de meest zwakzinnige actie die je op dat moment kan hebben.

De meest zwakzinnige actie zou zijn om je eigen mes uit je zak te halen en die vent helpen met afsteken.

Nee, de meest zwakzinnige actie zou zijn om je kleding uit te doen en hem naakt te helpen.

Wacht effe... je kan je ook beginnen af te trekken en je cum spuiten op dat wijf.

Zie je wel het kan altijd nog zwakzinniger!

Muay Thai Elite
07-01-2008, 18:05
Niks is zwakzinniger dan weglopen...

Tony
07-01-2008, 18:33
Jawel... jouw mening... ;)

Wie ben jij om te bepalen wat goed voor een mens is... wat de norm is.. welke ethiek ik moet hanteren of wat dan ook.

Enige dat ik zeg is... "Ik grijp niet in met geweld" en dat komt doordat ik geen vechtsport ervaring heb (besides paar maandjes bjj). Liever 1 dode vrouw dan 1 dode vrouw en 1 dode jongen.

en wie zegt dat jij wel echt ingrijpt.. Ik wil het wel eens meemaken... Grote kans dat je gewoon in elkaar krimpt van de shock.. Ik zeg niet dat jij niet kan vechten (geen idee wat en hoe jij vechtsport beoefend en op welk niveau). Hoe goed je ook bent in een ring.. dat is heel wat anders dan in zo'n real life situatie..

en persoonlijk denk ik dat ik niet sterk in mijn schoenen sta bij zo'n situatie.. dus nee... Ik grijp niet in.

Maar bel wel 112 zo snel als ik kan.

jopke
07-01-2008, 18:40
wat doe jij dan op een vechtsport forum als je geen vechtsport ervaring hebt??:D:D

Muay Thai Elite
07-01-2008, 19:33
Jawel... jouw mening... ;)

Wie ben jij om te bepalen wat goed voor een mens is... wat de norm is.. welke ethiek ik moet hanteren of wat dan ook.



Wie ben ik? Ik ben niemand, de wet bepaalt alleen dat er sprake is van een omissiedelict als je getuige bent van een misdrijf en je doet niks... Dus wie ben ik....

Tony
07-01-2008, 19:40
Wie ben ik? Ik ben niemand, de wet bepaalt alleen dat er sprake is van een omissiedelict als je getuige bent van een misdrijf en je doet niks... Dus wie ben ik....

Zoals ik al zei.. ik zal direct de alarmlijn bellen.. Maar ik duik er niet bovenop.. No way dat de wet mij iets kwalijk neemt.

Muay Thai Elite
07-01-2008, 19:42
De wet vindt jou een bitch

Tony
07-01-2008, 19:51
achja.. whatever. Je weet hoe ik er over denk. Ik weet dat jij er anders over denkt. Laten we het hierbij houden want anders gaat t dalijk helemaal nergens meer over.

De volgende keer als zoiets gebeurt en we lopen ons er bij uit.. Dan schop jij die vent tegen zijn gezicht. en dan bel ik ondertussen de alarmlijn. Hebben we allebei onze duit in het zakje gedaan.

Voor de rest... No offence.

Nickuraba
07-01-2008, 19:51
haah nee t probleem is dat de wet mensen die te hard ingrijpen bitches vindt!

Muay Thai Elite
07-01-2008, 20:03
Ik vind de wet een bitch

Evilman
07-01-2008, 20:24
ik ga t filmpje niet kijken als ik alles hier zo eens lees.
maar Iets doen lijtk me wel belangrijk.
op zn minst de cops bellen. en filmen is idd bewijs..
het hoeft geen sensatiegeile tiener te zijn maar het
kan ook iemand zijn die nadenkt dat dit gebruikt kan
worden tegen hem.

en zo te horen zat ie dus knielend klaar voor n soccerkick.
klinkt als uit de dode hoek aanloop nemen, schoppen.. afstand
nemen en zien wat er gebeurt ;)

wel eerst veters strikken van te voren!

FOCUS
07-01-2008, 21:01
niemand weet van te voren wat ie zou doen. Geen tijd om te denken, ik zou dit, of dat....Bizarre situatie, onwerkelijk.
Minstens de helft van de mensen die hier roept dat ie dit...of dat.. is net zo stoer als zn keyboard toelaat.

tom l
08-01-2008, 13:26
Dit is echt een afgrijselijk filmpje...De realiteit blijkt weeral is erger te zijn als fictie. Ik snap niet waarom die omstanders zo zacht op deze man trapten. Ik zou er zelf nu ook niet mee worstelen, uit angst voor het mes, maar een stevige trap of steen op zen achterhoofd of zen gezicht of hem er bij zen kap aftrekken zou ik toch ook wel gewaagd hebben.

Arie
08-01-2008, 14:32
Tegen L. werd gisteren uiteindelijk vier jaar celstraf geëist, waarvan acht maanden voorwaardelijk, voor onder meer de poging moord en eerdere bedreigingen.

Is dit een redelijke straf(eis)?

Guillermo
08-01-2008, 14:52
Ja dat zijn jammer genoeg typisch de straffen in NL. Ik vat het al jaren niet, je beroofd iemand van het leven en je krijgt een straf minder dan 10 jaar. :twak:
Poging tot is wat anders, maar vind ik toch te mild.


Ik begin mijn vader steeds meer te begrijpen wanneer hij zegt dat hij een inbreker helemaal doodknuppelt als hij hem snapt. Je krijgt godverdomme meer straf als je die gast laat leven, hij klaagt je toch aan.:eek:

mossad
08-01-2008, 15:36
Heel triest deze straf. Ik vind dat het gelijk zou moeten staan aan moord omdat de enige reden dat ze nog leeft, is omdat omstanders geholpen hebben en zij geluk heeft dat hij geen levensbedreigende schade heeft kunnen aanrichten. In dit geval is het door het filmpje ook bewijsbaar dat hij geen enkele intentie had om te stoppen en van enig medeleven met het slachtoffer was ook geen sprake. Ik zie niet in wat zo'n man ooit nog in de maatschappij te zoeken heeft. Misschien moeten we een eiland kopen en dit soort types daar droppen.

Weet iemand wat die hufter als reden heeft opgegeven?

Guillermo
08-01-2008, 15:56
Misschien moeten we een eiland kopen en dit soort types daar droppen.


Gewoon friesland doen joh! :D:D:D

(sorry ik kon het niet laten, no offense naar de friezen toe, its comedy you know :))

De man van 14K
08-01-2008, 16:19
Reps hiervoor! Ik doe hetzelfde! Als er om een vrijwilliger wordt gevraagd in een cursus / workshop, als er presentaties moeten worden gegeven, spreken voor een zaal... etc etc.

Gewoon als eerste gaan.


Brutalen hebben de halve wereld!

DAJAK
08-01-2008, 16:23
Wat een verschrikkelijk filmpie man! In ieder geval hulde aan alle jongens die haar hebben gered!!

anonymous001
08-01-2008, 17:23
Ja dat zijn jammer genoeg typisch de straffen in NL. Ik vat het al jaren niet, je beroofd iemand van het leven en je krijgt een straf minder dan 10 jaar. :twak:
Poging tot is wat anders, maar vind ik toch te mild.




Normaal ben ik niet zo van de Nederland-Straft-Te-Mild kerk (behalve voor zedendelicten, dat is echt droevig), maar in dit geval ben ik het 100 % met je eens, als het klopt.

Is er geen TBS geeist??? Lijkt me toch wel een klein beetje voor de hand liggen, toch?

mossad
08-01-2008, 19:38
Normaal ben ik niet zo van de Nederland-Straft-Te-Mild kerk (behalve voor zedendelicten, dat is echt droevig), maar in dit geval ben ik het 100 % met je eens, als het klopt.

Is er geen TBS geeist??? Lijkt me toch wel een klein beetje voor de hand liggen, toch?


Vind jij dat in NL er behalve zedendelicten te hard of precies goed gestraft wordt? Ik zou ook graag weten waarom je dat vindt.

FOCUS
08-01-2008, 19:39
[quote=mossad;490125]. Misschien moeten we een eiland kopen en dit soort types daar droppen.
quote]


hebben we al eens gedaan

het heet australie

anonymous001
09-01-2008, 13:37
Vind jij dat in NL er behalve zedendelicten te hard of precies goed gestraft wordt? Ik zou ook graag weten waarom je dat vindt.

'Precies goed' zou ik niet zeggen, te hard alleen maar in hele uitzonderlijke gevallen. Maar over het algemeen vind ik dat we het inderdaad zo gek nog niet doen. Het is denk ik moeilijk om te zeggen wat precies 'terecht' is, maar als ik het Nederlandse systeem vergelijk met het Engeland of de VS, dan vind ik dat ons systeem beter werkt en rechtvaardiger is. Gevangenisstraf is niet niets.

Wat niet betekent dat ik vind dat het Nederlandse systeem perfect is; ik denk dat het vaker daadwerkelijk van straf moet komen.

knilles
09-01-2008, 13:45
Gewoon friesland doen joh! :D:D:D

(sorry ik kon het niet laten, no offense naar de friezen toe, its comedy you know :))
Stuur ze hier maar naar toe, kan ik op straat full-contact oefenen en proportioneel geweld toepassen :D

En proportioneel is dan een rekbaar begrip imo als ik in een dergelijke situatie tegenkom....

knilles
09-01-2008, 13:47
Misschien moeten we een eiland kopen en dit soort types daar droppen.
Antillen iemand? En dan wel alle banden met Nederland verbreken uiteraard

Net als vroegah, de goeie slaven naar Suriname en het gespuis naar de Antillen. JP wou toch de VOC mentaliteit terug? ;)

PigDog
09-01-2008, 20:36
Net als vroegah, de goeie slaven naar Suriname en het gespuis naar de Antillen. JP wou toch de VOC mentaliteit terug? ;)

Wat moet jij nou op de Antillen?


:lol:

knilles
10-01-2008, 23:45
Wat moet jij nou op de Antillen?


:lol:
En bedankt he! :D