PDA

View Full Version : Politie Mept gitarist..



joost
07-01-2008, 17:58
check it out..


wie vind je dat er gelijk heeft?

http://www.dumpert.nl/mediabase/37717/acbd41cf/politie_mept_gitarist.html

Mike
07-01-2008, 19:04
die agent pimpslapped em :)
die punknerd zit fout maar die agent zit helemaal fout. dat kost hem een streep

Nickuraba
07-01-2008, 19:04
ik vind dat de wouten groot gelijk hadden. Gewoon hard optreden, dan word je nog n beetje geloofwaardig.

kleine sidenoot: moet je niet selectief hard optreden, ook de bikkel zijn als het er op aan komt en tegen criminelen en in gevaarlijke situaties hard optreden. Doe je dat, dan heb ik hier geheel geen problemen mee!

Steve-o
07-01-2008, 19:10
de agent had groot gelijk...

knilles
07-01-2008, 19:12
Zo gaat dat hier in Friesland :D

Guillermo
07-01-2008, 19:55
Haha! respect voor die agenten! Dan moet dat joch zich maar 2x bedenken voordat hij dat doet. Hij is bewust bezig geweest met zijn voorbereiding door zijn cameravriend erbij te halen.
Dit soort ventjes denken dat ze alles kunnen maken. "Camera vrijheid" roept ie dan :twak:

Alleen vrees ik dat hij nieteens 1 nacht in de cel doorbrengt met dit rotbeleid.
Het geweld (verbaal en fysiek) tegen hulpverleners en justitie moet eens zwaarder afgesetrafd worden!

Straight
07-01-2008, 19:59
Die jongen lokte het een beetje uit, maar die agent liet zich gewoon flink opnaaien. Geen beheersing of hij had zn dag niet, maar dit kan eigenlijk niet.

De jongen begon niet netjes, maar de eerste klap of schop (tegen de gitaar?) toen de jongen "HE" zei was nergens voor nodig.
Toen de jongen hem een aap in een uniform noemde (:D), kon de agent eerst een waarschuwing geven. Niet beledigen anders arresteren we je. Maar nee, de agent gaf gewoon een klap en hij werd ook nog gearresteerd. Arresteer hem dan direct, maar slaan was totaal overbodig.

jopke
07-01-2008, 23:47
ze moesten wat vaker slaan en wat minder arresteren...
ik kom uit pekela, en ga zo af en toe naar winschoten even naar een kroeg,
op het "marktplein" vind je veel kroegen bij elkaar, en er is vrij veel criminaliteit, ieder weekend word er wel gevochten en er word ook vaak gestoken enzo,

nu hebben ze laats van het marktplein een zero-tollerance zone gemaakt, waar harder word opgetreden.
nu word er gewoon ingeknuppelt op mensen die veel problemen maken.
en wat denk je?, binnen een paar maand is het er al een heeeeel stuk rustiger geworden!
dus een beetje gepast geweld werpt toch zijn vruchten af.!

ze zouden eigenlijk van heel nederland een zero-tollerance zone moeten maken, dan heb je dit soort dingen ook niet meer, of had deze gast direct een knuppel op zn pan gehad.!!

Tony
08-01-2008, 00:26
Pliesie +1 :)

goed gedaan van die agenten... Geen woorden maar daden.

tom l
08-01-2008, 13:08
Ik vind het helemaal niet goed gedaan van de politie. Die kerel kwam duidelijk uitdagen zonder reden, ok, maar als agent moet je zeker niet als eerste een mep uitdelen. Hij verdiende het wel om gearresteerd te worden, maar ik vind het niet professioneel dat agenten als eerste beginnen met fysiek geweld. Ze hadden hem ook gewoon kunnen arresteren zonder eerst op zen gezicht te slagen. Overigens zit ik wel vol vooroordelen tegenover de politie en heb ik waarschijnlijk een gekleurde mening. Ik ben bijvoorbeeld ooit eens op een festival onterecht en met veel machtsvertoon gearresteerd en één van die agenten vond het nodig om mij op mijn gezicht te slagen terwijl ik al geboeid was.

kickboxer1987
08-01-2008, 13:23
" dit wordt lachen ghaha"
" ik kom mezelf aangeven"
*pats tik op zijn hoofd*


" nee ik ben niet aangehouden"



sorry hoor eigen schuld dikke bult!

Dennuz
08-01-2008, 13:38
Net goed, achterlijke debiel.

Als je zulke domme acties uithaald had ie best een knuppel in zijn nek mogen hebben.

el bastardo
08-01-2008, 17:41
Zielige gast zeg. Dat ze overal maar dit beleid voeren. Ventje zal nu wel nadenken voordat ie weer een grote bek geeft naar de politie.

1-0 voor de wouten

Tony
08-01-2008, 18:02
Ik pleit voor een systeem bij de politie waarbij er weer een soort van "veldwachter" aktief is. Zo'n ras echte buurt agent die alle rotte gevalletjes zo'n beetje kent.. En die zo'n mensen ook aan hun oren kan trekken als ze iets in hun schild voeren.

natuurlijk komt de tegenpartij weer met antwoorden als: ja maar hoeveel geweld mag je in welke situatie gebruiken? Geweld is een rekbaar begrip.

Maar ik vind letterlijk een draai om de oren geven een goed iets :)

kickboxer1987
08-01-2008, 19:05
update en beetje achtergrond

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article2950903.ece

Tony
08-01-2008, 19:21
hehe inderdaad :)



De meerderheid van de kijkers naar het filmpje laat in een reactie weten de handelswijze van de politie toe te juichen.

Guillermo
08-01-2008, 19:22
Ja, het was niet normaal, bijna 900 reacties op telegraaf en ruim 90% keurde de handeling van de agent goed.

Arie
08-01-2008, 19:36
Indien een burger een andere burger beledigt en die ander geeft hem zonder meer een klap dan wordt dat absoluut niet geaccepteerd en zal vervolging zeker tot de mogelijkheden behoren. Ik zie niet in waarom dit voor een agent anders zou moeten zijn, integendeel, gelet op het gezag waarmee ze zijn belast en de daarbij behorende verantwoordelijkheid zou juist anders dienen te worden opgetreden. En laten ze daar nou de bevoegdheden voor hebben: deze actie dent in mijn optiek dan ook krachtig te worden veroordeeld, althans indien een beetje algemeen wordt gedacht wel.

Doe ik dat niet, dan kan ik er wel om lachen, alleen weet ik dat ik dan tekort schiet.

Fr3ddy
08-01-2008, 23:20
Zo zou het hele politiekorps moeten optreden (en het recht ertoe krijgen). Bijdehand tegen de politie.. KLAPPEN vangen. De enige manier voor agenten om het 'verloren' aanzien weer terug te krijgen. Deze maatschappij is er niet geschikt meer voor om problemen met woorden op te lossen.

Arie
08-01-2008, 23:49
Ja laten we het maar weer bagatelliseren en in een grappige verpakking stoppen. Is dat niet het geval, dan hoop ik dat je in staat bent e.e.a. aannemelijk te maken in plaats van slechts een ongefundeerde mening te ventileren.

jopke
08-01-2008, 23:53
pff :please: :knal:

Paco
09-01-2008, 08:39
Het zal niet helemaal volgens de regeltjes zijn nee, maar deze agenten laten zich iig niet in de zeik nemen. Beetje respect afdwingen vind ik hier wel kunnen.
"Dit wordt lachen.." liep toch ff anders.

Arie
09-01-2008, 09:11
Nee, net alsof het oppakken en vervolgen wegens het plegen van het misdrijf eenvoudige belediging onder de strafverzwarende omstandigheid, een ambtenaar gedurende de rechtmatige uitoefening van zijn beroep, te hebben beledigd, geen behoorlijk middel is om deze toestand tegen te gaan.

Guillermo
09-01-2008, 11:15
Nee, net alsof het oppakken en vervolgen wegens het plegen van het misdrijf eenvoudige belediging onder de strafverzwarende omstandigheid, een ambtenaar gedurende de rechtmatige uitoefening van zijn beroep, te hebben beledigd, geen behoorlijk middel is om deze toestand tegen te gaan.

Nee! teneerste duurt dat veel te lang als je dat via het rechtsysteem gaat afhandelen en kost het geld. Waarom geld en tijd verspillen aan zo een jandoedel?

Ten tweede met een klap tegen zijn harses waar iedereen bijstaat is het de beste manier om de bootschap over te brengen op de samenleving. Dont fuck with da police or you get stomped. Zo hoort het, ze zijn verdomme wetsdienaren, een beetje respect verdienen ze.

Natuurlijk heb je ook van die rambo wannabe agenten ertussen zitten die zomaar meppen uitdelen, die moeten aangepakt worden natuurlijk.

Guillermo
09-01-2008, 12:04
Argh! typo: "boodschap" :blush:

ashi76
09-01-2008, 12:08
Niets mis mee zo'n corrigerende tik. :thup:

MB667
09-01-2008, 13:10
Dat zal die nerd van zijn ouders nog nooit hebben gekregen, lijkt me.

Arie
09-01-2008, 13:54
Nee! teneerste duurt dat veel te lang als je dat via het rechtsysteem gaat afhandelen en kost het geld. Waarom geld en tijd verspillen aan zo een jandoedel?


Begrijp ik het goed dit standpunt impliceert dat op grond van voldoening aan deze delictomschrijving geen vervolging meer wordt ingesteld? Want dat is wel de consequentie, indien je het rechtsysteem tracht te ontzien in verband met kostenbesparende motieven. In onderhavig geval ziet het ernaar uit dat een dergelijk onderscheid niet wordt gemaakt.

Ufuk
09-01-2008, 13:57
Dat zal die nerd van zijn ouders nog nooit hebben gekregen, lijkt me.

x2

Guillermo
09-01-2008, 14:00
Dat begrijpt u heel goed heer Arie. En vergis je niet, kostenbesparing gaat soms voor het handhaving van de wet. Dat heb ik helaas niet bepaald, het is gewoon zo.

Arie
09-01-2008, 14:12
Dat begrijpt u heel goed heer Arie. En vergis je niet, kostenbesparing gaat soms voor het handhaving van de wet. Dat heb ik helaas niet bepaald, het is gewoon zo.

Interessant, dan wordt er kennelijk voor gekozen om uitvoering en controle samen te voegen en toe te vertrouwen aan de politie. Want hoe moet ik dat anders plaatsen, als de rechter er in het geheel niet meer aan te pas komt?

En zo worden de waarborgen van het strafrecht op eenvoudige wijze ingeruild voor een constructie die zeer wel de potentie bezit te verworden tot terreur.:(

Paco
09-01-2008, 20:56
Bijzonder aangename schrijfstijl..

Mephisto
13-01-2008, 20:06
Het zal niet helemaal volgens de regeltjes zijn nee, maar deze agenten laten zich iig niet in de zeik nemen. Beetje respect afdwingen vind ik hier wel kunnen.
"Dit wordt lachen.." liep toch ff anders.

Kan wel zijn, maar als dit gedrag van agenten wordt getolereerd waar ligt dan de grens. Die gasten moeten hun grenzen kennen en zich niet door zo een lamlul in de zeik laten nemen. Volgende keer ben jij het die in hun ogen "iets" verkeerds zegt en een ros voor zijn harses krijgt en wordt meegenomen.

De man van 14K
13-01-2008, 21:10
Moet je eens de US proberen. Heb je gelijk een laag pepperspray in je waffel.
Joch lokt het uit, politie deed het overigens niet te tacktvol zeker niet met die schop onder zn kont en klap op zn kop.
Grote bek? mooi oppakken. Geen gelul.
Slaan en trappen met een camera is bij = dom
ongeacht het support weet je dat dit uitgemeten in de pers komt.

MB667
14-01-2008, 08:56
Moet je eens de US proberen. Heb je gelijk een laag pepperspray in je waffel.

kat gisteren pepersap in mijn oog in een restaurant, ook geen pretje ;)

Jay Hoov
14-01-2008, 09:10
Sukkel of geen sukkel...Geen enkele agent heeft dit recht...Klaar!
Ik snap die agent wel, maar toch moet ie altijd het goede voorbeeld geven......

De man van 14K
14-01-2008, 10:21
kat gisteren pepersap in mijn oog in een restaurant, ook geen pretje ;)

wilde je niet betalen? :D

MB667
14-01-2008, 10:55
Was iets te gortig aan het vreten, was wokken voor 13,50e op een gegeven moment ketste er op een of ander manier een stuk zeewier met peper tegen mijn mond aan, en ketste zo tussen mijn bril en oog in op dat moment, dus ik kreeg hem er ook niet meer uit. Dat brandde me een pot. de tering.

Christophe
14-01-2008, 11:16
Was iets te gortig aan het vreten, was wokken voor 13,50e op een gegeven moment ketste er op een of ander manier een stuk zeewier met peper tegen mijn mond aan, en ketste zo tussen mijn bril en oog in op dat moment, dus ik kreeg hem er ook niet meer uit. Dat brandde me een pot. de tering.

:lol:

Christophe
14-01-2008, 11:36
Er moet inderdaad respect getoond worden voor en geluisterd worden naar de politie, en anders mag er imo zeker opgetreden worden, zoals:

www.dumpert.nl - Arrestatie (http://www.dumpert.nl/mediabase/38513/e554d312/arrestatie.html)

Kansen genoeg gehad, zou ik zeggen. Het zat er aan te komen, ik was er op aan 't wachten en ik moet zeggen dat ik blij was toen het gebeurde! Electrical!

Arie
14-01-2008, 12:57
En dat zonder ook maar iets te weten omtrent de context waarbinnen e.e.a. zich afspeelt?

Christophe
14-01-2008, 13:41
En dat zonder ook maar iets te weten omtrent de context waarbinnen e.e.a. zich afspeelt?

Yep, als ik zie hoe die dame doet tegen de - imo beleefde - agenten, en zie hoe haar aggressie escaleert denk ik dat het het juiste gevolg was! Uit het filmpje kan ik afleiden dat ze een "relationeel meningsverschil" heeft gehad met haar vriend/man dat blijkbaar ernstig genoeg was om de politie voor te bellen. En ik hoor ook iets vallen over het feit dat ze de man gebeten zou hebben. Dus qua context heb ik genoeg info om blij te zijn met deze actie.

Heb jij er een andere mening over?!

Christophe
14-01-2008, 13:52
We hebben hier in het westen niets te klagen. Gewoon beleefd zijn en meewerken, en in de meeste gevallen zal er niets gebeuren.

Je zal hier maar mee te maken krijgen (opgelet: niet voor gevoelige kijkers zoals mezelf :( ):

LiveLeak.com - Sodomy Video Shows Police Brutality In Egypt (http://www.liveleak.com/view?i=1de970650e)

CAIRO, Egypt -- The footage is shocking: A man lies screaming on the floor of a police station as officers sodomize him with a wooden pole.

Compounding the shock, it turns out that it was the police who made the film, and that they then transmitted it to the cell phones of the victim's friends in order to humiliate him.

For Egypt, the ordeal of 21-year-old Emad el-Kabir has been something of a Rodney King moment -- a sudden, stark glimpse of a reality which authorities routinely deny, but which human rights groups say is part of a pattern of police brutality.

:eek:

Guillermo
14-01-2008, 14:43
Die techniek die toegepast wordt op die Egyptenaar mogen ze best wel toepassen op meneer Joran van der sloot. Wedden dat hij weet waar Nathalie is? :thup:

Arie
14-01-2008, 15:13
Yep, als ik zie hoe die dame doet tegen de - imo beleefde - agenten, en zie hoe haar aggressie escaleert denk ik dat het het juiste gevolg was! Uit het filmpje kan ik afleiden dat ze een "relationeel meningsverschil" heeft gehad met haar vriend/man dat blijkbaar ernstig genoeg was om de politie voor te bellen. En ik hoor ook iets vallen over het feit dat ze de man gebeten zou hebben. Dus qua context heb ik genoeg info om blij te zijn met deze actie.

Heb jij er een andere mening over?!

Ik vind de regel die wij in Nederland hanteren niet slecht:

De ambtenaar van politie die is aangesteld voor de uitvoering van de politietaak is bevoegd in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening geweld te gebruiken, wanneer het daarmee beoogde doel dit, mede gelet op de aan het gebruik van geweld verbonden gevaren, rechtvaardigt en dat doel niet op een andere wijze kan worden bereikt. Aan het gebruik van geweld gaat zo mogelijk een waarschuwing vooraf.

Vooralsnog vind ik dat het beoogde doel op een andere, minder geweldadige, manier kon worden bereikt.

Christophe
14-01-2008, 15:22
Ik niet! ;)

Arie
14-01-2008, 15:28
Momenteel wellicht niet,maar als het een naaste betreft?

Guillermo
14-01-2008, 15:29
Als de naaste het verdiend, allee!:pimp:

Christophe
14-01-2008, 15:31
Als de naaste het verdiend, allee!:pimp:

:lol:

Judas
14-01-2008, 15:49
En als die gozer nou terug had gemept? Dan ging die aap vrijuit en die gozer mag gaan zitten voor mishandeling. Pfff en maar janken als ze zelf es klappies krijgen...

Vale Tudo
14-01-2008, 17:59
en toch had die jongen de kans om de slaande politieagent op zn kop te rammen met zn gitaar toen die andere politieagent hem al vasthield... :whistling:

ja sorry ik heb het niet zo op de politie!!

Guillermo
14-01-2008, 20:39
Check dit filmpje eens. Ik ben het volkomen eens met die cops, en ik vind dat meneer boefje er nog makkelijk vanaf is gekomen, enjoy :)

clicky==> YouTube - You wont believe what the police do to this Guy! (http://www.youtube.com/watch?v=SXolf463YbM&feature=related)