PDA

View Full Version : Even een vraag



Casparvdzouw
07-01-2008, 23:08
Zou iemand hier even wat tips willen geven, bij mijn Gym zeggen ze dat ik wel goed kan boksen maar dat ik te bang ben om te incasseren. Hoe zou ik kunnen zorgen dat ik niet achteruit deins of de hele tijd met mijn ogen knipper als er een knal mijn kant op komt.

Graag alleen serieuze reacties:cool2:

Jochem
07-01-2008, 23:18
Niet achteruit deinzen en niet met je ogen knipperen helpt misschien. serieus. gewoon niet doen.

Casparvdzouw
07-01-2008, 23:27
Maar ffe serieus hoe kan ik nou zorgen dat dat niet meer gebeurd??
het heeft volgens mij iets met je reactievermogente maken.. hoe kun je daar op oefenen? Ik wil niet meer bang zijn voor stoten :crying:

The Bulldog
07-01-2008, 23:35
is idd een kwestie van doen.....of juist een kwestie van niet doen...

het is tegen je reflexen in gaan wat dus tegen natuurlijkis...en dat is even vreemd..

je zult zien dat als je een lichte voorwaartse beweging maakt als je tegenstander met stoten komt je ook veel makkelijker countert..

Jochem zet dus eigenlijk neer hoe het in elkaar zit..

Casparvdzouw
07-01-2008, 23:41
ja maar ik heb zo'n opa die alleen maar een beetje snel combinatie's maakt van 10 x een 1-2 tje zeg maar en af en toe een hoek erdoor en daar kom ik gewoon niet tussen omdat ik bang ben( het is niet dat hij hard slaat maar hij komt gewoon heel snel non stop te slaan) echt irritant is dat omdat ik echt niet kan raken. Maar ik hoor van anderen als hij 1 goede klap krijgt dan stopt hij gelijk dus dat wil ik ook kunnen

Ralph
07-01-2008, 23:48
Laat hem jou een paar keer flink raken op je dekking. Dan voel je dat het wel meevalt als je een klap op je dekking krijgt en krijg je wat meer vertrouwen in je verdediging. En dan gewoon je ogen open houden.
Je kan ook je ogen stijf dichtknijpen en in het wild rondmaaien en dan maar hopen dat je 'em raakt ;)

Casparvdzouw
08-01-2008, 00:05
Laat hem jou een paar keer flink raken op je dekking. Dan voel je dat het wel meevalt als je een klap op je dekking krijgt en krijg je wat meer vertrouwen in je verdediging. En dan gewoon je ogen open houden.
Je kan ook je ogen stijf dichtknijpen en in het wild rondmaaien en dan maar hopen dat je 'em raakt ;)

haha dat rondmaaien lijkt me wel een goede

Noffus
08-01-2008, 00:09
Beste Caspar,
het heeft totaal niets met te bang zijn om te incasseren. Sterker nog, er wordt te vaak te veel geincaseerd door gebrek aan techniek. Ze bedoelen dat je te bang bent geraakt te worden. De reflex is natuurlijk en een mentale kwestie. Je verdediging moet niet bestaan uit het in elkaar kruipen/terugtrekken maar uit een ontwijkende reflex waarbij je de aanval van je tegenstander controleert. Je antwoord of antwoorden op een aanval zitten nog niet in je hoofd. Oefen veelvuldig de verschillende scenario's en raak vertrouwd met de mogelijkheden. Je trainer kan je daar vast prima bij helpen. Dan heb je reele kansen en wordt de schrik minder doordat je grip op de situatie hebt.

Chico
08-01-2008, 00:15
tegen de muur aanstaan met je rug.. dekking hoog en laat iemand combinaties op je oefenen.. zodoende kun je niet weg... en probeer alleen te focussen op dekking.. niet op counteren.. en dan concentreren op blijven kijken...

meer kan ik er ook niet van maken :D

Strange Cutbean
08-01-2008, 00:23
Gewoon doortrainen, als je er aan gewend bent gaat het vanzelf over.

jopke
08-01-2008, 00:37
het klinkt misschien stom, maar als je wilt boksen moet je soms ook willen incasseren...

jij hebt niet alleen dit probleem, ik train bij meerdere sportscholen en ik zie het overal.
waarschijnlijk train jij nog niet lang en ben jij redelijk jong, en is degene waar jij tegen spart een ervarenere en oudere vechter.

het is voor jou gewoon een kwestie van tijd om van hem te winnen, maar als je echt wilt lukt het vanzelf.

ik raad je aan om met zo veel mogelijk mensen te gaan sparren, ben je bij hun ook angstig?
dan moet je gewoon semi-contact gaan sparren...

een goede sparringspartner die jou iets wil leren moet jou ook kansen geven.

nog een goede tip is, om je te laten "coachen" door je trainer.

als hij zecht wat je moet doen weet jij ook hoe je moet reageren.
als je hier langere tijd op traint slijten de reacties er vanzelf in, en kun jij zelfstandig gaan vechten.

ik denk ook dat als jij in je dekking gaat je in elkaar kruipt(correct me if im wrong)
probeer dat niet te doen, hou rustig je buik naar voren, en je kin op je borst. en hou je armen eens iets verder voor je zodat het voor je tegenstander moeilijker word om om je dekking heen te komen.
ook kun jij op die manier de situatie beter over zien!

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen,
maar vraag ook je trainer hoe hij er over denkt, want hij is degene die je ook echt ziet vechten, dus hij heeft er ook meer inzicht in.

m.v.g. jopke

Slome
08-01-2008, 00:40
@jopke: mooi gesproken... en zo is het!! (_no joke_):thup:

Khanom Thom
08-01-2008, 01:09
Beste Caspar,
het heeft totaal niets met te bang zijn om te incasseren. Sterker nog, er wordt te vaak te veel geincaseerd door gebrek aan techniek. Ze bedoelen dat je te bang bent geraakt te worden. De reflex is natuurlijk en een mentale kwestie. Je verdediging moet niet bestaan uit het in elkaar kruipen/terugtrekken maar uit een ontwijkende reflex waarbij je de aanval van je tegenstander controleert. Je antwoord of antwoorden op een aanval zitten nog niet in je hoofd. Oefen veelvuldig de verschillende scenario's en raak vertrouwd met de mogelijkheden. Je trainer kan je daar vast prima bij helpen. Dan heb je reele kansen en wordt de schrik minder doordat je grip op de situatie hebt.


Yep, oefening baart kunst!

jan sensei kyokushin
08-01-2008, 08:18
Maar ffe serieus hoe kan ik nou zorgen dat dat niet meer gebeurd??
het heeft volgens mij iets met je reactievermogente maken.. hoe kun je daar op oefenen? Ik wil niet meer bang zijn voor stoten :crying: Osu Het is angst je moet de knop om draaien Casper ,het moet je nog feller maken als je een beuk krijgt, dan krijg jij de spirit van en krijger het komt vast goed met je ,draai die knop om en zeg tegen je zelf ik ga er voor ik ga er tegen aan ,je kan niet alleen klappen uitdelen Caspar, overwin je angst je moet ook klappen ontvangen kunnen dan ben je en man met ballen .
van iedere beuk die je krijgt wordt je sterker daar leer je van en de ogen open houden !!
het zit tussen je oren caspar:whistling:

sportgroeten

Garcia
08-01-2008, 09:45
tegen de muur aanstaan met je rug.. dekking hoog en laat iemand combinaties op je oefenen.. zodoende kun je niet weg... en probeer alleen te focussen op dekking.. niet op counteren.. en dan concentreren op blijven kijken...

meer kan ik er ook niet van maken :D

Ik had daar vroeger ook last van. Deze manier heeft mij er heel snel vanaf geholpen.

Casparvdzouw
09-01-2008, 13:54
Bedankt voor de tips iedereen ik zal de trainer vragen hoe hij er over denkt en zal jullie tips gebruiken! Zou het misch ook slim zijn om te oefenen zonder dekking en dan gewoon stoten op me af laten komen en dat ik die moet ontwijken en als dat niet lukt dat ik gewoon een klap krijg?

Trouwens wat jopke zei klopt ik ben 16 jaar en de mensen waar ik tegenover sta zijn allemaal 10 kilo zwaarder+5 jaar ouder en meer ervaring

KO TKO
09-01-2008, 14:48
Ik denk dat je gewoon aan moet wennen, dus gewoon blijven trainen.

"You can conquer almost any fear if you will only make up your mind to do so. For remember, fear doesn't exist anywhere except in the mind." - Dale Carnegie

dimitri
09-01-2008, 14:51
Zou iemand hier even wat tips willen geven, bij mijn Gym zeggen ze dat ik wel goed kan boksen maar dat ik te bang ben om te incasseren. Hoe zou ik kunnen zorgen dat ik niet achteruit deins of de hele tijd met mijn ogen knipper als er een knal mijn kant op komt.

Graag alleen serieuze reacties:cool2:

Ik begrijp je probleem wel hoor. Lelijkaards (ongeveer 95% van de mixfight.nl leden) hebben niets te verliezen bij een goeie djoef op hun gezicht. Ze geven er dus ook niet om en kunnen niet echt nuttige tips geven.

Knappe jonge halfgoden zoals wij daarentegen kunnen door een harde stoot onze goede looks verliezen.

FOCUS
09-01-2008, 14:52
FOCUS!

mossad
09-01-2008, 15:13
Beginnen met hele lichte sparring. Bijna in slow motion elkaar raken en proberen de verdedigingsoefeningen in de praktijk te brengen bij het sparren. Denk tijdens het sparren niet aan de klappen maar aan je techniek. Naarmate je leert in te schatten waar en wanneer de stoten komen steeds harder gaan sparren. Ook tijdens het sparren veel bewegen en dreigen, omdat je anders een bokszak bent. Als je beweegt kunnen ze je minder makkelijk raken en als je af en toe dreigt met stoten zul je zien dat ze daarop reageren.

Succes.

Biiyen
09-01-2008, 18:41
Ga in bad zitten en sla in het water terwijl je met je neus erboven hangt. Je zult zien dat het een reflex is dat je de ogen sluit zodra het water opspat richting je gezicht. Nu kun je urenlang in bad zitten en in het water slaan en leren om de reflex te onderdrukken.

Briant
09-01-2008, 18:49
ja maar ik heb zo'n opa die alleen maar een beetje snel combinatie's maakt van 10 x een 1-2 tje zeg maar en af en toe een hoek erdoor en daar kom ik gewoon niet tussen omdat ik bang ben( het is niet dat hij hard slaat maar hij komt gewoon heel snel non stop te slaan) echt irritant is dat omdat ik echt niet kan raken. Maar ik hoor van anderen als hij 1 goede klap krijgt dan stopt hij gelijk dus dat wil ik ook kunnen

Als je er niet door heen komt, ga er dan omheen :) Je hoeft niet overal door heen te douwen, maar je kan ook hoeken creeeren. Maar goed dat is een andere taktiek en zal niet altijd werken of de beste manier zijn, je krijgt hoe dan ook klappen met sparren/vechten. Ik hoop dat je er snel overheen komt :)

Casparvdzouw
09-01-2008, 18:55
Als je er niet door heen komt, ga er dan omheen :) Je hoeft niet overal door heen te douwen, maar je kan ook hoeken creeeren. Maar goed dat is een andere taktiek en zal niet altijd werken of de beste manier zijn, je krijgt hoe dan ook klappen met sparren/vechten. Ik hoop dat je er snel overheen komt :)

dat hoop ik ook;)
maandag weer uitgebreid sparren en vrijdag ook.. vandaag wordt het hem niet ben al 3 kilo kwijt aan overgeven/schijterij:pimp:

jopke
09-01-2008, 23:32
doe dan maar kalm aan met trainen:P

krijgen jullie nog steeds les van ruud bruinsma??

Casparvdzouw
10-01-2008, 22:35
alleen op vrijdag jammer genoeg:crying:

Dragon Tail
10-01-2008, 23:35
doe dan maar kalm aan met trainen:P

krijgen jullie nog steeds les van ruud bruinsma??

Sensei Ruud Bruinsma is ook mijn karatetrainer geweest.
Hij is een goeie. Ik was in ieder geval trots op mijn gele band.

Respect. Oush!

jopke
10-01-2008, 23:53
Sensei Ruud Bruinsma is ook mijn karatetrainer geweest.
Hij is een goeie. Ik was in ieder geval trots op mijn gele band.

Respect. Oush!


ken je theo prak dan ook?

topfighter
11-01-2008, 00:01
tegen de muur aanstaan met je rug.. dekking hoog en laat iemand combinaties op je oefenen.. zodoende kun je niet weg... en probeer alleen te focussen op dekking.. niet op counteren.. en dan concentreren op blijven kijken...

Dit is een zeer goede oefening, doe ik heel veel met mijn jongens en dit gooit echt vruchten af.
wij stellen dit op één minuutje in en na het belsein mag de verdediger ook counteren en sparren we aansluitend twee minuutjes.
Zodoende moet de boksende partner alert blijven voor eventuele counters en verwaarloost hij zijn dekking niet !!!

De man van 14K
11-01-2008, 00:03
Zou iemand hier even wat tips willen geven, bij mijn Gym zeggen ze dat ik wel goed kan boksen maar dat ik te bang ben om te incasseren. Hoe zou ik kunnen zorgen dat ik niet achteruit deins of de hele tijd met mijn ogen knipper als er een knal mijn kant op komt.

Graag alleen serieuze reacties:cool2:


klinkt stom maar als ze vroeger bij mij over een goede (kick) boxer praten op de sportschool dan zeiden ze altijd dat hij er "schijt aan had", schijt aan wat de ander kan maar je eigen plan trekken en niet op zijn stoten wachten maar gaan, naar voren handen bij je kop en kin tegen je borst.
Je moet van je eigen kunnen uitgaan en wat jij gaat doen en niet wachten tot je een vuist ziet aankomen waar je op wil reageren en eigenlijk bang voor bent

jopke
11-01-2008, 00:12
:thup:reps

Bud S
11-01-2008, 00:37
klinkt stom maar als ze vroeger bij mij over een goede (kick) boxer praten op de sportschool dan zeiden ze altijd dat hij er "schijt aan had", schijt aan wat de ander kan maar je eigen plan trekken en niet op zijn stoten wachten maar gaan, naar voren handen bij je kop en kin tegen je borst.
Je moet van je eigen kunnen uitgaan en wat jij gaat doen en niet wachten tot je een vuist ziet aankomen waar je op wil reageren en eigenlijk bang voor bent

x2
gewoon niet moeilijk doen. als ie raak is is ie raak en als ie mis is heb je geluk

jan sensei kyokushin
11-01-2008, 08:39
ken je theo prak dan ook?dat is jou trainer Jopke Theo prak die bolle Sem 2 ;)alleen iets kleiner is jou trainer hij had altijd een Dojo in Blijham shotokan karate hij loopt ook al een tijdtje mee in het karate of heb ik het mis :whistling:denk het niet .



sportgroeten

jopke
11-01-2008, 10:05
haha:thup:

klopt hij geeft nog shotokan in blijham en duitsland:D

De dikke nudist
06-01-2009, 22:30
TTT

barclay
06-01-2009, 23:39
http://nl.wikipedia.org/wiki/TTT

De dikke nudist
06-01-2009, 23:41
Nederlandse wikipedia is fail.

Muay Thai Elite
07-01-2009, 00:14
http://nl.wikipedia.org/wiki/TTT

http://danielle2dani.files.wordpress.com/2008/03/newbie2.jpg

TTT = To the top
Also known as: Bump

barclay
07-01-2009, 00:23
http://danielle2dani.files.wordpress.com/2008/03/newbie2.jpg

TTT = To the top
Also known as: Bump

Thanks MTE!


Ik leer hier nog eens wat :lol:

Karel
07-01-2009, 00:31
tips om een forum actief te houden :lol:

Karel
07-01-2009, 00:32
Hmm RHEINFIGHT!??

OehlersMan
07-01-2009, 00:36
het klinkt misschien stom, maar als je wilt boksen moet je soms ook willen incasseren...

jij hebt niet alleen dit probleem, ik train bij meerdere sportscholen en ik zie het overal.
waarschijnlijk train jij nog niet lang en ben jij redelijk jong, en is degene waar jij tegen spart een ervarenere en oudere vechter.

het is voor jou gewoon een kwestie van tijd om van hem te winnen, maar als je echt wilt lukt het vanzelf.

ik raad je aan om met zo veel mogelijk mensen te gaan sparren, ben je bij hun ook angstig?
dan moet je gewoon semi-contact gaan sparren...

een goede sparringspartner die jou iets wil leren moet jou ook kansen geven.

nog een goede tip is, om je te laten "coachen" door je trainer.

als hij zecht wat je moet doen weet jij ook hoe je moet reageren.
als je hier langere tijd op traint slijten de reacties er vanzelf in, en kun jij zelfstandig gaan vechten.

ik denk ook dat als jij in je dekking gaat je in elkaar kruipt(correct me if im wrong)
probeer dat niet te doen, hou rustig je buik naar voren, en je kin op je borst. en hou je armen eens iets verder voor je zodat het voor je tegenstander moeilijker word om om je dekking heen te komen.
ook kun jij op die manier de situatie beter over zien!

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen,
maar vraag ook je trainer hoe hij er over denkt, want hij is degene die je ook echt ziet vechten, dus hij heeft er ook meer inzicht in.

m.v.g. jopke


2X helemaal mee eens

De man van 14K
07-01-2009, 00:46
vraag maar aan Willem777 die is het er ook mee eens, vooral dat gedeelte met incasseren.

l a n g z a a m p r a t e n a n d e r s k a n w i l l e m j e n i e t v o l g e n