PDA

View Full Version : A Champ Never Forgets: Silva Gives Back in a Big Way



cholitzu
08-01-2008, 16:55
A Champ Never Forgets: Silva Gives Back in a Big Way

By Thomas
Gerbasi ([email protected])

Considered to one of the best, if not the best, fighters in the world, pound for pound, UFC Middleweight Champion Anderson Silva can also be considered one of the best human beings in the world, pound for pound, as he has decided to donate his entire portion of the proceeds from a recent UFC auction to the Ronald McDonald House.

For Brazil’s Silva - who defends his title against Dan Henderson in the main event of UFC 82 on March 1st at the Nationwide Arena in Columbus, Ohio – it’s a way of not only giving back to those less fortunate, but to remember where he came from, as his first job as a young man was at McDonald’s.

Now, the monies Silva gathered from the UFC auction, which saw the gloves he wore in his UFC 77 win over Rich Franklin go for $7,150, and the fight-worn trunks from UFC 77 go for $3,500, will go towards helping improve the health and well-being of children and their families in need.

Such selflessness is the true measure of a champion and a man – and the definition of Anderson Silva.

Tha Spider is echt een kampioen, in en buiten de ring....

Ben benieuwd hoe hij vecht tegen Hendy!!

Gulo gulo
08-01-2008, 17:00
Diepe buiging voor een ware kampioen.

Respect verdient hij in de ring, maar dit maakt dat hij nog meer respect verdient!

Tony
08-01-2008, 18:17
Class act silva

Guillermo
08-01-2008, 18:42
Wanneer gaat een champ nou eens mijn goede doel steunen of geld eraan doneren? :thup:
SPider voor president!

Illuminati
08-01-2008, 21:12
Slechts $10.650??????

Beetje gierig vind ik het.... En dan is dat geld ook nog eens opgebracht door een veiling..... Wat verdient die gast per wedstrijd????

Nee mijn respect krijgt hij niet zo.

Tony
08-01-2008, 21:23
Hoeveel hebben al die andere UFC vechters dan gegeven?

wrestler_nl
08-01-2008, 22:30
Slechts $10.650??????

Beetje gierig vind ik het.... En dan is dat geld ook nog eens opgebracht door een veiling..... Wat verdient die gast per wedstrijd????

Nee mijn respect krijgt hij niet zo.

Het is altijd beter dan niets:thup:...dus ik weet niet waarom je hem gierig vind:ehhh:...Wat Tony ook zegt:thup:..Wat hebben die andere UFC vechters gegeven..NIETS DUS:crying::crying:

54321
08-01-2008, 22:38
Slechts $10.650??????

Beetje gierig vind ik het.... En dan is dat geld ook nog eens opgebracht door een veiling..... Wat verdient die gast per wedstrijd????

Nee mijn respect krijgt hij niet zo.


zo rijk zijn die gasten niet, en hij had het ook in zijn zak kunnen steken toch? anderson silva is gewoon een goede ambassadeur voor de sport!!

123trisweat
08-01-2008, 22:58
hmm, nope geen respect obv dit verhaal.

Wel mooi/leuk/goed gebaar dat hij zijn handschoenen en broek ter beschikking stelt.

Maar als je hier al respect mee krijgt wordt het woord respect een beetje leeg. (En dan moet ik ook respect hebben voor alle BN die iets ter beschikking stellen voor een veiling)

Respect heb ik overigens wel voor het Ronald McDonald House.

Illuminati
08-01-2008, 23:02
Zulke reacties had ik al verwacht;)

Van de ene kant ja idd, die andere vechters geven niets.... Niets waar wij tenminste van af weten ja. Yvel heeft de nieuwjaarsslachtoffers in Volendam toendertijd VEEL geld gegeven. Heel veel zelfs.

Silva heeft ook in Pride gevochten en vecht nu regelmatig in de UFC. Daarnaast zal hij ook wel het een en ander meesnoepen met reclames en sponsoring. Dus weinig geld zal hij ook niet hebben..... En om dan 'slechts' $10.650 te geven, wat niet eens zijn geld is.....

Dus ja, mooi dat Silva geld heeft gegeven. Maar om daar een post voor te maken en te zeggen goed gedaan, diepe buiging..... Nee, dat hoeft van mij niet.

Mike
08-01-2008, 23:11
t boeit silva sowieso niks wat de fanbases ervan vinden. ALs je doneert dan doe je dat vaak voor jezelf en voor de slachtoffers/stichtingleden en niet voor wat men erover schrijft op fora en in kranten.

chief108
09-01-2008, 13:36
ff email gestuurd en geattendeerd op ons klein Rossootje en zijn Droomwens...

Guillermo
09-01-2008, 15:06
ff email gestuurd en geattendeerd op ons klein Rossootje en zijn Droomwens...

LOL!

Garcia
09-01-2008, 15:22
Toevallig laatst Chuck Liddell gezien bij MTV Cribs. Gezien het feit dat zijn huis ongeveer 30 x zo groot is als een gemiddelde nederlandse woning en zijn wagenpark idem dito zou je denken dat de echte toppers zoals Silva toch wel wat meer zouden kunnen doneren dan enkel een paar handschoenen en een short.

Maargoed het begin is er, wellicht dat andere toppers zijn voorbeeld gaan volgen en ook gaan doneren :D

kickboxer1987
09-01-2008, 15:44
Toevallig laatst Chuck Liddell gezien bij MTV Cribs. Gezien het feit dat zijn huis ongeveer 30 x zo groot is als een gemiddelde nederlandse woning en zijn wagenpark idem dito zou je denken dat de echte toppers zoals Silva toch wel wat meer zouden kunnen doneren dan enkel een paar handschoenen en een short.

Maargoed het begin is er, wellicht dat andere toppers zijn voorbeeld gaan volgen en ook gaan doneren :D

chuck verdient dan ook ongeveer een mill per event...

daarnaast interviews en dergelijke...


wat Silva verdient:


Anderson Silva: $120,000 (5th fight for UFC; defeated Rich Franklin; includes win bonus of $60,000)


dan nog een deel naar je trainer/coach managment en een deel belasting.

ik vind het een heel mooi gebaar!

NigelW
09-01-2008, 15:47
Mooi!

In principe hoeft hij helemaal geen f*ck terug te geven, dus dat hij het doet vind ik persoonlijk mooi.
:thup:

wrestler_nl
09-01-2008, 15:49
chuck verdient dan ook ongeveer een mill per event...

daarnaast interviews en dergelijke...


wat Silva verdient:


dan nog een deel naar je trainer/coach managment en een deel belasting.

ik vind het een heel mooi gebaar!


X2..:thup::thup::thup:...kickboxer1987:thup::thup: :thup: