PDA

View Full Version : Nog een Wandy interview (Gracie mag)



dimitri
09-01-2008, 17:58
Exclusive: Wand talks to GRACIEMAG.com (http://www.graciemag.com/news/144/ARTICLE/9095/2008-01-08.html)

GM - How do you break down your UFC-return fight?

Wand - The battle itself was a victory for me, as I managed to do what I like, which is to fight well and be tested. I held out against some good strikes, managed to throw some blows, I got two knockdowns and lost by a small margin. I saw that, with the new circumstances I have faced here, of putting together a new team and all, I'm really close to finding my best performance. I'll go to Brazil now to rest and reunite with my family, to put the longing aside, and then I plan to do some muay thai training in Holland, I met Ernesto Hoost in Vegas and he seems like a great guy, besides being a champion needing no introduction.

GM - In the very first trade of the fight, nearly a minute after you two studied each other, the crowd was brought to its feet: when you dropped back against the fence, before the first trading of blows, was that on purpose to start off the spectacle?

Wand - He got me with two good punches there, I could have closed the distance and gone for his legs, but at the time I was not too confidant, as I hadn't trained too much wrestling. So I pulled back to get some breathing room and wait for him to bring it on, even knowing that it would take seconds. It was good because the crowd likes that, I know I can go back and win with that type of showing and that's what I want, to show victorious style and for the fans to have fun. I want to help the sport grow without changing that in me.

GM - What do you think you did wrong?

Wand - I could have kicked more. And after the fight I was left with the impression that I could have taken him down, his base is good but not impossible to deal with as they say. But now they're talking about another fight between us two, and I want to fight him again, this year.

GM - They're now talking about Lyoto Machida versus Tito Ortiz. Did you see Lyoto's fight? Do you have a prediction?

Wand - It was curious that we arrived there in the gymnasium, already filled and sensational, and I thought the event would start a little later, so there were only two fights till I would go in. So the adrenaline started pumping and I started to warm up. So during Lyoto's fight I was warming up, but I watched it later, he really gave it to the guy, in his hands he makes the guys seem easy. And Tito is a guy that wears out, it would be a big upgrade for Lyoto. He is a great athlete, and certainly has a chance of getting the under 93kg belt. Another one I'd put my money on is Shogun. That wasn't him that lost to Forrest Griffin in 2007, he was injured. He's a guy who's beaten the toughest around, and I believe he'll bring it all on. This will be Shogun's year.

Tony
09-01-2008, 18:06
Thanks voor het interview... mooi verhaal :)

kickboxer1987
09-01-2008, 18:10
plant ie om naar Nederland te komen?
of zijn er al plannen?

wie weet meer?

Tony
09-01-2008, 18:19
nd then I plan to do some muay thai training in Holland, I met Ernesto Hoost in Vegas and he seems like a great guy, besides being a champion needing no introduction. :)

MMA Fan
09-01-2008, 18:26
Exclusive: Wand talks to GRACIEMAG.com (http://www.graciemag.com/news/144/ARTICLE/9095/2008-01-08.html)
I plan to do some muay thai training in Holland, I met Ernesto Hoost in Vegas and he seems like a great guy, besides being a champion needing no introduction.

FOTO'S !!!!!!!!!!!

Evilman
09-01-2008, 23:20
Toch vind ik het maar tegenvallen.
Eerst heel die ufc access.. en dan
heeft ie niet genoeg worstelen getraind
en vergeet ie te trappen.

Tijdens de fkng wedstrijd waar hij al 7
jaar op wacht, om dan zo te verliezen??
Nee.. dat vind ik ronduit tegenvallen.

Conditie is Erg belangrijk, maar op deze
manier heb je er niet genoeg aan.
Slechte zet imo.

nicolas the red
10-01-2008, 09:36
je kan niet op 6 maand het niveau van worstelen halen van een chuck liddell die reeds op het hoogste niveau in college geworsteld heeft

tenzij je GSP heet natuurlijk

dimitri
10-01-2008, 09:38
Toch vind ik het maar tegenvallen.
Eerst heel die ufc access.. en dan
heeft ie niet genoeg worstelen getraind
en vergeet ie te trappen.

Tijdens de fkng wedstrijd waar hij al 7
jaar op wacht, om dan zo te verliezen??
Nee.. dat vind ik ronduit tegenvallen.

Conditie is Erg belangrijk, maar op deze
manier heb je er niet genoeg aan.
Slechte zet imo.

Hoe bedoel je, "zo" verliezen? Het was een bangelijk gevecht, ze hebben alletwee alles gegeven, Chuck was gewoon beter die avond.

Jay Hoov
10-01-2008, 10:29
Toch vind ik het maar tegenvallen.
Eerst heel die ufc access.. en dan
heeft ie niet genoeg worstelen getraind
en vergeet ie te trappen.

Tijdens de fkng wedstrijd waar hij al 7
jaar op wacht, om dan zo te verliezen??
Nee.. dat vind ik ronduit tegenvallen.

Conditie is Erg belangrijk, maar op deze
manier heb je er niet genoeg aan.
Slechte zet imo.

Je klinkt als een echte Pro!
Misschien juist omdat ie zo lang heeft gewacht op deze partij, was de druk errug hoog, en kon ie niet doen, wat ie normaal doet.Ten tweede staat ie tegen Chuck, wat volgens mij geen kleine jongen is!
En het is z'n eerste partij na 2 losses, en bijna een jaar....En dan opeens main event zijn bij de Ufc.....
Chuck heeft gewoon goed gevochten, en Wanderlei ook, maar dit keer wint Chuck!
Misschien moet jij ff je mond spoelen!!!!!

Evilman
10-01-2008, 19:43
Je klinkt als een echte Pro!
Misschien juist omdat ie zo lang heeft gewacht op deze partij, was de druk errug hoog, en kon ie niet doen, wat ie normaal doet.Ten tweede staat ie tegen Chuck, wat volgens mij geen kleine jongen is!
En het is z'n eerste partij na 2 losses, en bijna een jaar....En dan opeens main event zijn bij de Ufc.....
Chuck heeft gewoon goed gevochten, en Wanderlei ook, maar dit keer wint Chuck!
Misschien moet jij ff je mond spoelen!!!!!

ik hoef helemaal niets want ik mag zeggen wat ik wil net als jij ;)
iedereen weet dat hij meer allround is dan alleen striken..
dus dat er niet alles uit is gehaald lijkt me een hele objectieve statement.
wat jij zegt speelt ook allemaal mee.. maar ze zijn beiden prof,
en als ie zo graag wilde winnen had ie t anders moeten spelen.

Al had ie t spelletje van jardine maar overgepakt dan maakte
dat worstelen ook al niet meer uit. anyways..
volgende keer beter hoop k

F@dur
11-01-2008, 14:51
en vergeet ie te trappen.
Daar ergerde ik me dood aan man,waarom geen van beide ook maar geen lowkick wilde geven of een middlekick of zoiets,en ma blijven boksen,en ma blijven boksen..... en soms gewoon maar meer schaduwboksen eig.....

Tony
11-01-2008, 15:16
Ik denk dat je het anders moet zien... In de tijden van pride werd Silva gezien als de allerbeste LW Striker... Liddell daarentegen was zo'n zelfde icoon, maar dan binnen de wereld van de ufc..

Dus als de 2 beste strikers tegen elkaar komen te staan... Dan wil je ook laten zien aan het publiek wie de beste striker is... En hoe doe je dat??.... precies... door te striken :)

F@dur
11-01-2008, 16:23
Ik denk dat je het anders moet zien... In de tijden van pride werd Silva gezien als de allerbeste LW Striker... Liddell daarentegen was zo'n zelfde icoon, maar dan binnen de wereld van de ufc..

Dus als de 2 beste strikers tegen elkaar komen te staan... Dan wil je ook laten zien aan het publiek wie de beste striker is... En hoe doe je dat??.... precies... door te striken :)
Trappen hoort ook bij striken of niet???