PDA

View Full Version : Ginty Vrede nieuwe WBC wereldkampioen zwaargewicht.



Richelieu
13-01-2008, 10:39
Zojuist heeft Ginty Vrede in een zinderende slotpartij de wereldtitel in het zwaargewicht gewonnen bij de WBC. In de uitverkochte ballery zaal van het Hilton hotel Las Vegas sloeg Ginty zijn nog ongeslagen tegenstander Shane `Rocky` del Rosario zwaar KO. Alles was live op pay-per-vieuw in Amerika te zien.

Del Rosario had Vrede goed bestudeerd op YouTube, wat we konden opmaken dankzij de vele opmerkingen van zijn meegereisde fans in de zaal. De hoek van Vrede wist weinig van deze ongeslagen Amerikaan en was ook verrast toen deze rechtsvoor ging staan en de partij opende met een harde lichaamstrap. Ginty had in de beginfase moeite om een opening te vinden en de 10kg zwaardere Amerikaan, die het publiek in eerste instantie ruim voor zich had counterde goed met een hoge trap.

Na deze trap counterde Vrede deze vlijmscherp met eveneens een hoge trap die dwars door de dekking van de Amerikaan ging. Vrede reageerde meteen en lanceerde zijn stotenoffensief waarin de Amerikaan voor het eerst neerging. Vrede rook aan de titel en maakte het vakkundig om en Rocky del Rosario ging wederom neer en was na de 8 hersteltellen nog bij lange na niet bij zijn positieven. Vrede gaat door zijn knieën en kan het nog steeds niet geloven. Vrede wint op TKO in de eerste ronde. Het publiek vind het allemaal geweldig en het was een hele mooie afsluiting van een geweldig gala. Ginty mag zich de nieuwe wereldkampioen van de WBC noemen, een grote bond in de wereld van het thaiboksen.

http://pic19.picturetrail.com/VOL1057/4173317/8724759/298207425.jpg

sjakie
13-01-2008, 10:42
Mooi dan ben ik de eerste( na uit mn bed gebeld te zijn ;-) )
van harte gefeliciteerd jongens!!
trots om een bearpawer te zijn :-)

Jeru
13-01-2008, 10:51
Ik snap niet dat de rest van de wereld het nog probeert om die titels te halen. Geef ze nou gewoon maar aan ons. Dat scheelt jullie weer een paar dagen hoofdpijn ;)

lopez86
13-01-2008, 10:57
vrede heeft geschiedenis geschreven! proficiat

PigDog
13-01-2008, 10:58
Gefeliciteerd Ginty, ik voorzie een mooie carriere voor deze topper!

jan sensei kyokushin
13-01-2008, 11:03
Top prestatie gefeliciteerd Ginty


hoeveel bonden en organisatie,s heeft het muaythai eiggelijk :whistling:
zijn ook veel wereldkampioenen in het muaythai dacht ik zo

wie weet dat ??

sportgroeten

marcelt
13-01-2008, 11:04
Gefeliciteerd Ginty!
K1 kan nu al niet meer om je heen, alhoewel ze er alles aan zullen doen om niet nog meer Nederlanders in de finale te krijgen.

Sjaak
13-01-2008, 11:07
Die jongen moet nu eens een kans krijgen in K1

marcelt
13-01-2008, 11:10
Wie legt het me uit. Ginty traint bij Bearpaw Gym. Om met gasten met een hoger niveau te sparren gaat hij naar Meijro Gym en gaat voor zijn titelgevecht naar Vegas met Slamm ?

donmofu
13-01-2008, 11:13
Gefeliciteerd! Was zeker geen makkelijke tegenstander...

Misschien is die nieuwe organisatie een goede volgende stap (voor zolang als die bestaat).

Jeru
13-01-2008, 11:13
Overigens is hij pas 22 dus lijkt het me een mooie partij om in de K-1 te komen tegen Badr Hari. In Amsterdam wel te verstaan :D

rene37
13-01-2008, 11:14
Gefeliciteerd, Top!!!

donmofu
13-01-2008, 11:16
Tja wie zijn er nu nog over? Misschien een Superfight in Amsterdam tegen Zimmerman of Saki...

Jeru
13-01-2008, 11:17
Tja wie zijn er nu nog over? Misschien een Superfight in Amsterdam tegen Zimmerman of Saki...

Tegen Saki zou zeker een goede graadmeter zijn!!

DUTCHDEATH
13-01-2008, 11:26
Well done Ginty !!!
Gefeliciteerd met je titel !
Moet een waanzinnige avond zijn geweest voor hem en het hele team ook natuurlijk ! :thup:

Jeru
13-01-2008, 12:06
Of toch maar tegen Ricardo van den Bos? Hoewel ik denk dat Ginty veel verder is dan hem....

PATTAYA (AP) - Zwollenaar Ricardo van den Bos heeft met succes zijn interim-wereldtitel Muaythai van boksbond WBC verdedigd. In het Fairtex Stadium in de Thaise stad Pattaya versloeg de kickbokser de kiezelharde Tomasz Wozack in een bloederige partij op punten. Bij deze vorm van kickboksen mogen ook knieën en ellebogen als wapen worden gebruikt. Van den Bos, die zijn opponent al in de eerste ronde twee keer wist neer te slaan, maar zelf ook klappen moest incasseren, nam met zijn zege revanche voor de smadelijke nederlaag die hij op 8 september in Los Angeles leed. Hij verloor toen op knock-out de WBC-wereldtitel Muaythai aan het Amerikaanse talent Rocky Rosario. "Ik was zwaar teleurgesteld over het verloop van die gebeurtenis in Los Angeles en dit was precies wat ik nu nodig had."
http://wbcmuaythai.com/contentimage/vandenbos2.jpg

http://wbcmuaythai.com/index.php?topgroupid=1&groupid=8&subgroupid=&contentid=154

payap
13-01-2008, 12:15
VAn harte gefeliciteerd Ginty! Klasse!

En je kan zeggen dat je een ECHTE wereldtitel op zak heb!!!

MMAFAN-1122
13-01-2008, 12:30
Is ook wel zo, maar hij is wel wereld kampioen, dat wordt je niet zo maar lijkt mij....
Er zullen vele maar al te graag in zijn schoenen willen zijn!


Top prestatie gefeliciteerd Ginty


hoeveel bonden en organisatie,s heeft het muaythai eiggelijk :whistling:
zijn ook veel wereldkampioenen in het muaythai dacht ik zo

wie weet dat ??

sportgroeten

payap
13-01-2008, 12:30
Top prestatie gefeliciteerd Ginty


hoeveel bonden en organisatie,s heeft het muaythai eiggelijk :whistling:
zijn ook veel wereldkampioenen in het muaythai dacht ik zo

wie weet dat ??

sportgroeten

Uiteraard zijn er in het muaythai veel titels en bonden. De grootste hier zijn de WMC en de WBC, die de eerst genoemde ondertussen wel voorbij is gestreefd. Toch moet bij deze titel een aantekening worden gemaakt. Ten eerste is dit niet een thaiboks titel maar een muaythai titel in de zuivere vorm. Hij wordt gevochten op de orginele Thaise regels! Dus met ellebogen.

De WBC is natuurlijk bekend van het boksen. Deze bond heeft een jaar of twee / drie geleden overleg in Thailand gehad om ook het muaythai wereldwijd te gaan verspreiden zoals ze het boksen doen. De hele infrastructuur uit het boksen ligt eral en men hoeft deze dus niet te ontwikkelen.

Sindsdien zijn er evenementen over de hele wereld geweest waar vechters uit de hele wereld vochten. Mexico, Las Vegas, Australie, Londen en bv ook Bangkok (lumpinee en Rajadamnern stadion) Hier onder al diverse wereldtitelgevechten. Het zijn dus geen titelgevechten tussen twee subtoppers uit het zelfde land (waat toevallig ook t gala is) in lutjebroek, zoals je in Nederland veel ziet bij titelgevechten. Ginty Vrede staat nu tussen andere werldkampioenen als Anuwat Kaewsamrit, Yodsaenklai Fairtex, Kongpipop Petchyindee en Nathan Corbett.

Ook houdt men, zo goed als dat gaat, een wereld ranglijst bij en worden de titels regelmatig verdedigd. Natuurlijk is het nog niet helemaal zoals het eigenlijk zou moeten. T wereldje is nu eenmaal erg verdeeld en spelen er belangen mee. Maar dat is ook bij de K-1 zo. Sommige vechters krijgen daar gelijk een kans en andere die beter zijn nooit!

Toch kun je zeggen dat deze titel internationaal is waar de beste vechters uit de hele wereld voor vechten. En niet zo maar een bond (WBC is er al ff) die in een paar landen wat aanklooi en hun eigen vechters kampioen maak, wat ze dan weer tot aan hun dood onverdedigd blijven!


Kijk eens op Welcome to WBC Muaythai ( Official site ) (http://www.WBCmuaythai.com)

MMAFAN-1122
13-01-2008, 12:32
Is ook wel zo, maar hij is wel wereld kampioen, dat wordt je niet zo maar lijkt mij....
Er zullen vele maar al te graag in zijn schoenen willen staan!

A-team
13-01-2008, 13:57
Die jongen moet nu eens een kans krijgen in K1

x2 Zeer goede vechter!

kmr
13-01-2008, 15:34
Hoeveel weegt hij?

Biiyen
13-01-2008, 15:40
Gefeliciteerd GINTY!!!!! Mooi nieuws op de zondag

jan sensei kyokushin
13-01-2008, 16:12
Uiteraard zijn er in het muaythai veel titels en bonden. De grootste hier zijn de WMC en de WBC, die de eerst genoemde ondertussen wel voorbij is gestreefd. Toch moet bij deze titel een aantekening worden gemaakt. Ten eerste is dit niet een thaiboks titel maar een muaythai titel in de zuivere vorm. Hij wordt gevochten op de orginele Thaise regels! Dus met ellebogen.

De WBC is natuurlijk bekend van het boksen. Deze bond heeft een jaar of twee / drie geleden overleg in Thailand gehad om ook het muaythai wereldwijd te gaan verspreiden zoals ze het boksen doen. De hele infrastructuur uit het boksen ligt eral en men hoeft deze dus niet te ontwikkelen.

Sindsdien zijn er evenementen over de hele wereld geweest waar vechters uit de hele wereld vochten. Mexico, Las Vegas, Australie, Londen en bv ook Bangkok (lumpinee en Rajadamnern stadion) Hier onder al diverse wereldtitelgevechten. Het zijn dus geen titelgevechten tussen twee subtoppers uit het zelfde land (waat toevallig ook t gala is) in lutjebroek, zoals je in Nederland veel ziet bij titelgevechten. Ginty Vrede staat nu tussen andere werldkampioenen als Anuwat Kaewsamrit, Yodsaenklai Fairtex, Kongpipop Petchyindee en Nathan Corbett.

Ook houdt men, zo goed als dat gaat, een wereld ranglijst bij en worden de titels regelmatig verdedigd. Natuurlijk is het nog niet helemaal zoals het eigenlijk zou moeten. T wereldje is nu eenmaal erg verdeeld en spelen er belangen mee. Maar dat is ook bij de K-1 zo. Sommige vechters krijgen daar gelijk een kans en andere die beter zijn nooit!

Toch kun je zeggen dat deze titel internationaal is waar de beste vechters uit de hele wereld voor vechten. En niet zo maar een bond (WBC is er al ff) die in een paar landen wat aanklooi en hun eigen vechters kampioen maak, wat ze dan weer tot aan hun dood onverdedigd blijven!


Kijk eens op Welcome to WBC Muaythai ( Official site ) (http://www.WBCmuaythai.com) Bedankt voor de uitleg payap
sportgroeten

YoMarK
13-01-2008, 16:47
Inderdaad tnx, payap.
Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker om deze titel op waarde te schatten.

schippertje
13-01-2008, 17:10
Super ginty gefeliciteerd!!

kentaro
13-01-2008, 17:21
Wow hele mooie overwinning van Vrede!!!!!
En Wereld kampioen van een "grote" bond!!!!!

Echt Super!!!!

Effective
13-01-2008, 18:05
:thup:Mooie prestatie!! Congratz!

Karel
13-01-2008, 18:06
altijd top !

connect
13-01-2008, 19:16
gefeliciteerd ginty

bloody
13-01-2008, 19:46
super gefeliciteerd! Als nou de jongens uit andere landen nou eens naar nederland komen om te vechten, want de kampioenen zitten hier en de meeste titels zitten nu in nederland. Dan hebben de fans in nederland ook mooi gala's en kunnen ze hun eigen jongens aan het werk zien. Zo van als je voor een titel wilt gaan dan moet je naar nederland en als je daar mag vechten dan speel je in de eredivisie, major league kickbiksen netherlands! met een kickbiks drome in utrecht of zo ?.... het is maar een idee

Octavius
13-01-2008, 21:34
Anuwat heeft hem ook. Zoals vele thai;s de WBC muay thai title hebben.

mama
13-01-2008, 22:16
Wie legt het me uit. Ginty traint bij Bearpaw Gym. Om met gasten met een hoger niveau te sparren gaat hij naar Meijro Gym en gaat voor zijn titelgevecht naar Vegas met Slamm ?


Allereerst super Ginty ik ben beretrots op je ;)
Heiloo is weer een wereldkampioen rijker.

Maar Marcel de stap tussen Bearpaw en Meijro is niet zo heel groot. Harry Berepoot komt bij Meijro vandaan. Toen hij nog een verdienstelijke Kickbokser was trainde hij bij Meijro.
En met Slamm? geen idee. Maar dat is toch een mooie kans voor Ginty

De man van 14K
13-01-2008, 22:46
Ginty traint wel bij meer scholen mee hoor, wel een keiharde gozer. Ik heb ook wel eens gespard met hem.. werd er niet echt vrolijk van zeg maar ;)

adam
13-01-2008, 22:47
top, mooi om te horen

F@dur
14-01-2008, 20:11
WBC?????Wat bond is dat nou weer uit de 1000?????Stelt het wel echt iets voor want.....

j0rg
14-01-2008, 20:22
Lees op de vorige bladzijdes de reacties eens door. Daar vind je je antwoord.

bami112
15-01-2008, 10:08
he F@dur anders moet je nog even aan je huiswerk gaan want als je we WBC niet kent! de wbc is de bond met de gifgroene belts..... wie wil niet zon gifgroene kikker om ze pens gespeld krijgen.. een droom voor iedereen zeg goeie moggel

Glen
15-01-2008, 11:43
Eerst wat rechtzetten tegen Wendell Roche toch ??

Dragon Tail
15-01-2008, 12:48
Eerst wat rechtzetten tegen Wendell Roche toch ??

Denk je?

connect
15-01-2008, 13:10
ginty heeft terecht verloren van roche maar ginty was niet zichzelf die partij hij heeft geen 1 combo gemaakt alleen maar losse harde stoten.
dat was wel roche zijn verdienste daar niet van maar ik denk toch dat ginty niet veel te winnen heeft tegen roche.
hij verloor bv van hesdey waar ginty weer van won op ko.
ik zou ginty bv wel tegen de volgende jongens willen zien de "subtop" want het heeft geen nut om hem nu tegen manhoef ofzo te zetten.
eric zowa
balrak (topper in 76 )
mourad bouzidi
jantje siersema
mutlu
als hij deze jongens kan verslaan dan kan je weer een trede hoger gaan en misschien tegen saki ofzo

Richelieu
15-01-2008, 13:30
"Ik ben nog niet klaar in Nederland" - Ginty Vrede

Connect noemde hierboven al een serie goede tegenstanders voor Ginty

De man van 14K
15-01-2008, 13:36
leuke partijen, maar ik zie Ginty ze (op mogelijk Balrak na) allemaal winnen...

connect
15-01-2008, 14:03
ik ook rosso maar het heeft weinig nut om hem nu te gelijk tegen alle toppers te matchen omdat ie nu de wbc titel heeft.
ik denk trouwens dat ie aan zowa wel een flinke kluit heeft hoor.

FOCUS
15-01-2008, 17:41
WBC?????Wat bond is dat nou weer uit de 1000?????Stelt het wel echt iets voor want.....


hersenen een tijdje zuurstofloos geweest zeker:rolleyes:?

bami112
15-01-2008, 17:58
hersenen een tijdje zuurstofloos geweest zeker:rolleyes:?

X2

DAJAK
17-01-2008, 18:40
Zijn er ook actie foto's of filmpies van deze partij????

Richelieu
17-01-2008, 21:34
Zijn er ook actie foto's of filmpies van deze partij????

Morgen komt alles online Theo. Volgende moet je me effe aanspreken. Dan heb ik wel wat beelden voor je.

DAJAK
17-01-2008, 23:24
Morgen komt alles online Theo. Volgende moet je me effe aanspreken. Dan heb ik wel wat beelden voor je.

Toppp Harmen, ik ben zeeer benieuwd!

F@dur
18-01-2008, 00:37
hersenen een tijdje zuurstofloos geweest zeker:rolleyes:?

X2
Toch heb ik er nooit iets van gehoord.... maja,zit ook meer in het mixfight wereld'je dan boksen/kickboksen/karate or whatever.......

Tomcraft86
18-01-2008, 01:02
Ginty bij Hart van Nederland:

http://www.youtube.com/watch?v=CF9kXP9p1do

errolkoning
18-01-2008, 15:42
Payap heb je al wat??

Richelieu
18-01-2008, 15:56
Payap heb je al wat??

Ik denk dat je de backstage foto's bedoelt van Suriname?

Dit weekend komen de foto's van de partijen @ Las Vegas online + backstage.

anonymous001
18-01-2008, 16:14
Toch heb ik er nooit iets van gehoord.... maja,zit ook meer in het mixfight wereld'je dan boksen/kickboksen/karate or whatever.......

Ik denk dat er bedoeld werd dat je thread even had moeten lezen...