PDA

View Full Version : Gage mma vs thaiboksen?



Ellen
16-01-2008, 15:42
Even een vraag over de gages bij mma vechters. Vanaf hoeveel partijen krijgt een mma vechter gage? Wat is normaal? Waarom willen sommige amateur mma vechters bv al gage na een stuk of 6 partijen, terwijl een gemiddelde thaibokser dan nog in de c-klasse zit en GEEN gage krijgt? De tijd dat ze vechten is toch hetzelfde (c-klasse 3x2 minuten, amateur mma vechter 2x3 minuten).......?

Wie heeft hier een logische verklaring voor?

Dennuz
16-01-2008, 15:55
Volgens mij is het bij mma over het algemeen zo: Pro regels = Gage, Amateur regels niet.

jopke
16-01-2008, 16:05
tja sommige thai boksers krijgen in de c-klasse ook een kleine gage €50,- ofzo

ik denk dat het er mee te maken heeft dat er minder mma vechters zijn, dus dat ze dan ook sneller gage vragen...

ik vind persoonlijk gage (vooral in lagere klasses) een beetje onzin..

HUNTER
16-01-2008, 16:13
Dennuz = correct.

wanneer je pro vecht dan kun je spreken van een gage, bij amateur niet. Het is echter wel zo dat MMA vechters sneller richting pro gaan omdat er niet zo veel vechters zijn als in het thaiboksen....

maar van gages bij MMA amateur partijen heb ik nog nooit gehoord

Maar

The Bulldog
16-01-2008, 16:16
Als je een vechter hebt die met zijn ama partij 50 kaarten verkoopt kan het wel zo zijn dat hij bijvoorbeeld 10 % van de kaarten krijgt als dank... of per 10 verkochte kaarten 1 kaaretje gratis...

heeft dan meer de maken met de kaart verkoop dus.

De man van 14K
16-01-2008, 17:52
jep idd. maar dat is de reden dat ook sommige vechters vaker aan de bak komen dan andere terwijl ze minder getalenteerd zijn.
Anyway, een B klasse thaibokser krijgt is van 100 eu geloof ik? kan me voorstellen dat een prof MMA-er ook zoiets krijgt afhankelijk van staat van dienst?

Christophe
16-01-2008, 17:55
jep idd. maar dat is de reden dat ook sommige vechters vaker aan de bak komen dan andere terwijl ze minder getalenteerd zijn.
Anyway, een B klasse thaibokser krijgt is van 100 eu geloof ik? kan me voorstellen dat een prof MMA-er ook zoiets krijgt afhankelijk van staat van dienst?

Ik hoop dat een prof MMA'er veel meer krijgt dan € 100

Chico
16-01-2008, 18:01
ik ook

lunatic
16-01-2008, 18:13
ik krijg altijd een zak chips. Bij winst krijg ik als bonus saus.

De man van 14K
16-01-2008, 18:14
*gaap*
net als je in de pro komt, daar zit je toch met een partij of 6?

Chico
16-01-2008, 18:16
in mma wel geloof ik... 6 winnende partijen dan he

De man van 14K
16-01-2008, 18:36
ja idd. vind ik wel een redelijk vergelijk met een C klasser en die krijgt dan nog geen gage in principe dus vanaf 100 eu voor beginnend MMA pro lijkt me redelijk..

Tony
16-01-2008, 19:23
ik krijg altijd een zak chips. Bij winst krijg ik als bonus saus.

Zeur niet.. jij krijgt tenminste nog studiefinanciering ;)

hoest met je msn.. doet ie t nog :lol:

lopez86
16-01-2008, 19:58
*gaap*
net als je in de pro komt, daar zit je toch met een partij of 6?

En wanneer ben je dan pro mma'er?
Bij shooto is er sinds een jaar of wat een c klasse geloof ik, maar sommige trainers slaan dat gelijk over en laten hun vechters gelijk in de B beginnen en dat word dan ook gelijk pro genoemd.
Voorbeeld: Keoma de Groot die zaterdag (geloof ik, correct me if im wrong) zijn eerste mma partij draait, maar wel gelijk pro.
Ben je dan gelijk pro of mag je jezelf uberhaupt wel zo noemen?
Ik vind het bij mma nogal een vaag verhaal wanneer je jezelf nou pro mag noemen of niet, het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig "pro" is.
En als je dan "pro" bent, mag je dan ook gelijk gage vragen?

adam
16-01-2008, 21:43
Even een vraag over de gages bij mma vechters. Vanaf hoeveel partijen krijgt een mma vechter gage? Wat is normaal? Waarom willen sommige amateur mma vechters bv al gage na een stuk of 6 partijen, terwijl een gemiddelde thaibokser dan nog in de c-klasse zit en GEEN gage krijgt? De tijd dat ze vechten is toch hetzelfde (c-klasse 3x2 minuten, amateur mma vechter 2x3 minuten).......?

Wie heeft hier een logische verklaring voor?
dat hangt er natuurlijk van af,
meeste mma vechters, vechten na paar partijen een shooto-B of een pro mma, meestal kunnen ze niet meer dan amateur gaan vechten, dat mag ook meestal niet van de bond.
bij rings als ik het goed heb, heb je nu ook B-klasse.
en ze krijgen gewoon gage
en het is ook logisch, het is eigenlijk een pro mma

De dikke nudist
16-01-2008, 21:53
Ik vind het bij mma nogal een vaag verhaal wanneer je jezelf nou pro mag noemen of niet, het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig "pro" is.
En als je dan "pro" bent, mag je dan ook gelijk gage vragen?
Volgens mij mag je altijd gage vragen.
Maar of je 't krijgt...:whistling:

Mischien wordt het niveau bij MMA eerder "pro" genoemd door het verschil in regels.
Het moet toch een naam hebben hè.
Shooto A is dan "echt" pro niveau denk ik.

Jochem
16-01-2008, 22:12
duh, pro = professional. Als je het voor je werk doet ben je pro(je traint 2/3x per dag), anders ben je dus niet pro.

In andere woorden, als je er enigzins normaal voor betaald krijgt zodat je niet fulltime nog ergens anders MOET werken ben je pro. anders ben je een amateur die zichzelf voor de gek houdt.

Lex
16-01-2008, 22:24
En wanneer ben je dan pro mma'er?
Bij shooto is er sinds een jaar of wat een c klasse geloof ik, maar sommige trainers slaan dat gelijk over en laten hun vechters gelijk in de B beginnen en dat word dan ook gelijk pro genoemd.
Voorbeeld: Keoma de Groot die zaterdag (geloof ik, correct me if im wrong) zijn eerste mma partij draait, maar wel gelijk pro.
Ben je dan gelijk pro of mag je jezelf uberhaupt wel zo noemen?
Ik vind het bij mma nogal een vaag verhaal wanneer je jezelf nou pro mag noemen of niet, het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig "pro" is.
En als je dan "pro" bent, mag je dan ook gelijk gage vragen?

Kuku Victor vocht zijn allereerste MMA partij ook gelijk pro.
Kwam na anderhalf jaar cel eruit en vocht na 3 weken zonder enige training MMA en een strenge dieet zijn eerste pro partij.

Deze heeft hij door G&P gewonnen. Kuku traint 1x en soms 2x in de week maar vecht altijd prima. (status is te vinden).
Uitzonderlijk is dat hij nooit een blessure heeft, niet eens een bloedneus/lip.
Oh ja 1 x een gebroken bosrtbeen...vecht er de 2e ronde mee door en won.

Sommige mensen trainen zoch suf en doen na lange ??? traningen een partij.

Motto van het verhaal niet iedereen is hetzelfde dus de beslissingen wel of niet pro te gaan is ook verschillend ongeacht de trainingen, inzet en aanleg van een persoon.

Het zal dus altijd een vraagstuk blijven denk ik.

adam
16-01-2008, 22:31
als je prof wil vechten, word je eigenlijk gebeld door de promotor of je wil vechten, en dan vecht je gewoon op pr regel tegen iemand die goed is. en je verdient ook een gage vind ik. of je nou direct prof doet of niet ligt meestal aan je kunde

Christophe
16-01-2008, 23:34
duh, pro = professional. Als je het voor je werk doet ben je pro(je traint 2/3x per dag), anders ben je dus niet pro.

In andere woorden, als je er enigzins normaal voor betaald krijgt zodat je niet fulltime nog ergens anders MOET werken ben je pro. anders ben je een amateur die zichzelf voor de gek houdt.

Hahahahahaha ... lekker droog, maar wel waar! :thup:

FightingDutchman
17-01-2008, 16:29
Voorbeeld: Keoma de Groot die zaterdag (geloof ik, correct me if im wrong) zijn eerste mma partij draait, maar wel gelijk pro.


Zou die niet uitkomen tegen Jordy Peute? Maar volgens mij zag ik bij de laaste update op een andere thread dat Jordy nu tegen iemand anders gematched staat.....

Maar hij stond volgens mij wel gematched onder MMA Pro.