PDA

View Full Version : Iran waarschuwt Den Haag over film Wilders



The Persian Killer
22-01-2008, 14:50
TEHERAN - Een Iraanse parlementariër heeft de Nederlandse regering maandag gewaarschuwd over de anti-islamfilm van Geert Wilders. Als Den Haag de vertoning niet voorkomt, zal het Iraanse parlement de Iraanse regering oproepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen.


Dat meldde het Iraanse persbureau IRNA maandag. Volgens de afgevaardigde Alaeddin Boroujerdi, die voorzitter is van de parlementaire commissie voor Nationale Veiligheid en Buitenlands Beleid, kan de film leiden tot ,,uitgebreide negatieve reacties'' van moslims over de hele wereld.

natasja
22-01-2008, 14:53
zo zie je maar weer........
Zelfs daar bemoeien ze zich ermee.
Wonen ze hier NEE dus moeten ze zich ermee bemoeien NEE..
Ik word er niet goed van...

The Persian Killer
22-01-2008, 14:55
zo zie je maar weer........
Zelfs daar bemoeien ze zich ermee.
Wonen ze hier NEE dus moeten ze zich ermee bemoeien NEE..
Ik word er niet goed van...


WTF ... over wat gaat die film ??? ( ISLAM )
wat zijn die iraniers ? ( moslim'S )

natasja
22-01-2008, 14:59
ja duh maar als er iets in de fik gezet wordt gaan ze mensen vermoorden, vlaggen in de fik zetten etc...
DAt geloof moet eens toleranter zijn en niet denken dat ze alles maar mogen..

The Persian Killer
22-01-2008, 15:06
ja duh maar als er iets in de fik gezet wordt gaan ze mensen vermoorden, vlaggen in de fik zetten etc...
DAt geloof moet eens toleranter zijn en niet denken dat ze alles maar mogen..


het is n geloof .. waar 1.4 miljard mensen in geloven ..
ik bedoel het is geen grap weet je ...
als je geen respect hebt 4 die geloof .. en grapjes over gaat maken ofzo .
tjah .. dan vind ik het normaal .. dat ze zulke dingen doen

en die islamite hadde geen probleem met NL .. Nl zoekt zelf die problemen op

natasja
22-01-2008, 15:15
daar ben ik het niet mee eens.
Iedereen mag geloven wat hij of zij wilt, maar het moet niet zo'n rare wending als nu krijgen.
Voor mij is het een pot nat en het zal me een worst wezen dat de een in dit geloofd en de ander in dat...
Vind het gewoon onzin dat dan alle moslims over de film vallen.
Misschien komen er teveel beelden in voor die de waarheid zijn en schamen ze zich daarvoor.
Straks komen alle doodsbedreigingen en worden er weer allerlei gebouwen aangevallen etc....

Vind je dat dan niet te ver gaan?

Muay Thai Elite
22-01-2008, 15:18
het is n geloof .. waar 1.4 miljard mensen in geloven ..
ik bedoel het is geen grap weet je ...
als je geen respect hebt 4 die geloof .. en grapjes over gaat maken ofzo .
tjah .. dan vind ik het normaal .. dat ze zulke dingen doen

en die islamite hadde geen probleem met NL .. Nl zoekt zelf die problemen op

*Zucht* We weten allang dat moslims 'het normaal' vinden dat mensen die ook maar IETS over de Islam/Koran te zeggen hebben dood moeten, maar het is elke keer weer schrijnend om te horen.

MB667
22-01-2008, 15:26
Repost maar ja.....

Dat de extreem fundamentale mensen daar qua geloof en handelen nog in de middeleeuwen zitten, weten we allemaal. Moeten we hun daar mee confronteren? Laat ze het daar maar lekker allemaal zelf regelen. Waarom moeten we ons daar mee bemoeien? Door dat filmpje van hem, die helemaal geen waarde heeft mbt tot verbetering tussen culturen in NL, ontstaat er alleen nog meer verdeeldheid in NL. Ook zal dit filmpje er toe kunnen leiden dat er acties in NL a la london en MAdrid plaats gaan vinden. Vrijheid van meningsuiting, ok, maar we weten toch al allemaal hoe Geert er over denkt. Zijn mening weten we al. Hij maakt NL niet veiliger door deze film. Geert bedankt met Nl dadelijk door die film veiliger te maken. yeah wright. Gooi maar lekker nog meer olie op het vuur. Dat vuurtje is in NL redelijk uitgeblust, maar die zal dadelijk wel flink aanwakkeren, in NL en buiten NL.

Iwan
22-01-2008, 17:47
het is n geloof .. waar 1.4 miljard mensen in geloven ..
ik bedoel het is geen grap weet je ...
als je geen respect hebt 4 die geloof .. en grapjes over gaat maken ofzo .
tjah .. dan vind ik het normaal .. dat ze zulke dingen doen

en die islamite hadde geen probleem met NL .. Nl zoekt zelf die problemen op

Dude alsjeblieft zeg...

Weet je hoe veel Amerikanen tegen Bush en zijn oorlogszuchtige politiek zijn?

Toch zien we bijna wekelijks op televisie Moslims hun Amerikaanse vlag verbranden. En Amerikanen zijn erg gesteld op hun stars and stripes.
Als ik jouw logica goed begrijp zou dus iedere Amerikaan achter die oorlog moeten staan en een hekel aan moslims hebben?
Misschien zijn bepaalde figuren iets te snel op hun oh zo lange tenen getrapt...

aliendwurf
22-01-2008, 18:18
Ze zijn in dat Iran natuurlijk ook compleet van de pot gerukt, ik zie de vlaggen in gedachten alweer ritueel verbrand worden voor de camera's van Reuters.....


...gevalletje Deense spotprents.



Beetje jammer dat Geertje het toch door wil zetten en/of uberhaubt met zo'n film komt, want wat wil hij er in godsnaam mee bereiken?
En het ergste vind ik nog dat hij de gevolgen echt wel in kan schatten(hoe fout die gevolgen ook mogen zijn), want hij is echt niet zo stom als het gros van zijn volgelingen.

Kim
22-01-2008, 18:22
Mijn persoonlijke mening is dat Iran er niks mee te maken heeft wat een politicus hier in Nederland nodig vind. En dan moeten ze helemaal niet gaan dreigen de betrekkingen te heroverwegen, want als de landen op die voet met elkaar om moeten gaan dan had Nederland zovéél betrekkingen met zovéél landen allang op mogen zeggen.
Dat slaat echt nergens op.

anonymous001
22-01-2008, 18:25
Mijn persoonlijke mening is dat Iran er niks mee te maken heeft wat een politicus hier in Nederland nodig vind. En dan moeten ze helemaal niet gaan dreigen de betrekkingen te heroverwegen, want als de landen op die voet met elkaar om moeten gaan dan had Nederland zovéél betrekkingen met zovéél landen allang op mogen zeggen.
Dat slaat echt nergens op.

Jij weet het, ik weet het, maar wie vertelt het Ahmadinejad?

chief108
22-01-2008, 19:36
Beetje jammer dat Geertje het toch door wil zetten en/of uberhaubt met zo'n film komt, want wat wil hij er in godsnaam mee bereiken?
En het ergste vind ik nog dat hij de gevolgen echt wel in kan schatten(hoe fout die gevolgen ook mogen zijn), want hij is echt niet zo stom als het gros van zijn volgelingen.
kan me alleen voorstellen dat hij er vanuit gaat dat dit hem meer stemmen op gaat leveren

verder zie ik het "nut" niet zo van die film

Tony
22-01-2008, 20:02
me neither..
k heb zo iets van.... de spanningen tussen moslims en de westerse wereld is er nu eenmaal.. ik vind het niet leuk. ik gun beiden partijen een leven met zoveel mogelijk vrijheid en geluk.. of je nu christen, moslim, agnost of deïst bent.

gooi dan aub ook geen olie op het vuur.. Die film is gegarandeerd zeer provocerend. En hij zal wellicht al helemaal niet objectief zijn. We weten allemaal dat hier sores van kan komen... waarom dan die film uitbrengen? Ipv provoceren kunnen we beter aan tafel gaan zetten.. want in tegenstelling tot veel anderen ben ik wél van mening dat praten kan helpen.

De man van 14K
22-01-2008, 20:07
Het 'nut' van die film ontgaat me, net zoals het constant stellen van zeer controversiële uitspraken. Misschien om uiterste aan de kaarten en aangezien NL een land van "de gulden middenweg" is gaan we misschien alleen op die manier wat meer naar rechts..
Aan de andere kant vind ik de opmerking van de Persian Killer te triest voor woorden en geeft dat wel aan hoe er over gedacht wordt door medelanders en vele andere moslim bewoners over de wereld.
Vooral deze zin: en die islamite hadde geen probleem met NL .. Nl zoekt zelf die problemen op.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat als er 1 persoon is waardoor Moslims zich gepikeerd voelen gelijk een heel land beschouwd wordt als haatdragend?
Bedankt; kan ik nog veilig in de metro morgen?

Dat JULLIE niets beters te doen hebben dan je druk te maken om de dingen die 1 man roept en meteen beginnen te dreigen geeft aan dat jullie ergens in de middel-eeuwen zijn blijven hangen.
Concentreer je maar eens op de situatie in je eigen land en als jullie dan eindelijk eens in de 20e eeuw arriveren mogen jullie pas weer met kernenergie spelen.
En neem gelijk een cursus Nederlands-schrijven nu je hier toch bent.

ijsbier
22-01-2008, 20:16
het is n geloof .. waar 1.4 miljard mensen in geloven ..
ik bedoel het is geen grap weet je ...
als je geen respect hebt 4 die geloof .. en grapjes over gaat maken ofzo .
tjah .. dan vind ik het normaal .. dat ze zulke dingen doen

en die islamite hadde geen probleem met NL .. Nl zoekt zelf die problemen op

Nou het is eigenlijk wel een grote grap, voor ene Mohammed dan, die is een aantal eeuwen geleden toch goed rijk geworden door te zeggen dat god hem een boodschap had gestuurd.
Jezus was tenminste gewoon gek.

maar tering hè, moeten wij als nederlanders/europeanen maar accepteren dat jullie hier in europa ons kunnen doden als wij de islam bekritiseren of zelfs kwetsen? Europa is geen islamitisch gebied en als je dat denkt kun je beter opflikkeren.

Vanaf de jaren zestig is het christendom goed op de hak genomen(terecht) en daar is bij mijn weten niemand voor vermoord. Opeens zouden we dat niet kunnen doen bij de islam, nou ik zou zeggen laat je ware aard zien en probeer ons maar te stoppen. Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn; ons een beetje te vertellen wat we hier wel en niet kunnen zeggen.

"the persian killer", dat klinkt alsof je uit Iran komt. Asielzoeker neem ik aan dus? Fijne manier om onze gastvrijheid te bedanken.

wrestler_nl
22-01-2008, 20:38
zo zie je maar weer........
Zelfs daar bemoeien ze zich ermee.
Wonen ze hier NEE dus moeten ze zich ermee bemoeien NEE..
Ik word er niet goed van...


Dat slaat dus echt HELEMAAL nergens op:thown::thown:.....
Als je het nieuws een beetje volgt zie ook dat Amerikanen elke keer Iran waarschuwen voor die nuclear atoomprogramma ofso...
Wonen die amerikanen daar NEE...Moeten ze zich ermee bemoeien NEE

aliendwurf
22-01-2008, 20:40
Dat slaat dus echt HELEMAAL nergens op:thown::thown:.....
Als je het nieuws een beetje volgt zie ook dat Amerikanen elke keer Iran waarschuwen voor die nuclear atoomprogramma ofso...
Wonen die amerikanen daar NEE...Moeten ze zich ermee bemoeien NEE


Klopt dus wel wat mij betreft, laat die amerikanen zich lekker op hun eigen land concentreren, daar is nog zat te doen dunkt mij.

wrestler_nl
22-01-2008, 20:42
daar ben ik het niet mee eens.
Iedereen mag geloven wat hij of zij wilt, maar het moet niet zo'n rare wending als nu krijgen.
Voor mij is het een pot nat en het zal me een worst wezen dat de een in dit geloofd en de ander in dat...
Vind het gewoon onzin dat dan alle moslims over de film vallen.
Misschien komen er teveel beelden in voor die de waarheid zijn en schamen ze zich daarvoor.
Straks komen alle doodsbedreigingen en worden er weer allerlei gebouwen aangevallen etc....

Vind je dat dan niet te ver gaan?

Ben jij het nichtje van geert wilders ofso ....Er zijn helemaal geen beelden van die film die waar zijn ...Die lul heeft het gewoon allemaal verzonnen..:thown:....Is ook een beetje logisch dat er doodbedreigingen komen....Wat zou je er van vinden als de moslims een film over jezus zouden maken...en dat ze hm daar belachelijk maken...christenen zouden dat toch ook niet respecteren...:thown::thown:

wrestler_nl
22-01-2008, 20:45
Klopt dus wel wat mij betreft, laat die amerikanen zich lekker op hun eigen land concentreren, daar is nog zat te doen dunkt mij.


X2:thup:

ijsbier
22-01-2008, 20:45
Dat slaat dus echt HELEMAAL nergens op:thown::thown:.....
Als je het nieuws een beetje volgt zie ook dat Amerikanen elke keer Iran waarschuwen voor die nuclear atoomprogramma ofso...
Wonen die amerikanen daar NEE...Moeten ze zich ermee bemoeien NEE

Dat is echt appels met peren vergelijken.

wrestler_nl
22-01-2008, 20:47
*Zucht* We weten allang dat moslims 'het normaal' vinden dat mensen die ook maar IETS over de Islam/Koran te zeggen hebben dood moeten, maar het is elke keer weer schrijnend om te horen.


daar ben ik het niet mee eens .....NIET alle moslims vinden dat normaal....maar alleen die extrimisten.....Ik vind dat soort lui ook niks ....maar het zijn zeker niet alle moslims!!!!!(dat je dat ff weet)

wrestler_nl
22-01-2008, 20:48
Dat is echt appels met peren vergelijken.


Waarom is het opeens appels met peren....Omdat het amerikanen zijn zeker...

wrestler_nl
22-01-2008, 21:00
Mijn persoonlijke mening is dat Iran er niks mee te maken heeft wat een politicus hier in Nederland nodig vind. En dan moeten ze helemaal niet gaan dreigen de betrekkingen te heroverwegen, want als de landen op die voet met elkaar om moeten gaan dan had Nederland zovéél betrekkingen met zovéél landen allang op mogen zeggen.
Dat slaat echt nergens op.


Ik heb het al eerder gezegd: maar waarom bemoeit amerika dan met iran....Dus amerika mag wel met andere landen bemoeien en iran niet...dat slaat dus nergens op!!

Eerst een beetje nadenken voordat je iets zegt!!

ijsbier
22-01-2008, 21:04
Ben jij het nichtje van geert wilders ofso ....Er zijn helemaal geen beelden van die film die waar zijn ...Die lul heeft het gewoon allemaal verzonnen..:thown:....Is ook een beetje logisch dat er doodbedreigingen komen....Wat zou je er van vinden als de moslims een film over jezus zouden maken...en dat ze hm daar belachelijk maken...christenen zouden dat toch ook niet respecteren...:thown::thown:

Dat is nou juist het punt, Gerard van het Reve heeft in een van zijn boeken tot in details beschreven hoe hij seks had met god die de gedaante had van een ezel. Was toen in de jaren 60 een groot schandaal, allemaal woedende christenen enzo, maar Gerard van het Reve is hier voor niet bedreigd en is onlanks op hoge leeftijd op natuurlijke wijze gestorven.

Hij is wel voor de rechter gesleept(vrijgesproken), maar ja dat is wat beschaafte mensen doen als ze het ergens niet mee eens zijn.

wrestler_nl
22-01-2008, 21:08
Dat is nou juist het punt, Gerard van het Reve heeft in een van zijn boeken tot in details beschreven hoe hij seks had met god die de gedaante had van een ezel. Was toen in de jaren 60 een groot schandaal, allemaal woedende christenen enzo, maar Gerard van het Reve is hier voor niet bedreigd en is onlanks op hoge leeftijd op natuurlijke wijze gestorven.

Hij is wel voor de rechter gesleept(vrijgesproken), maar ja dat is wat beschaafte mensen doen als ze het ergens niet mee eens zijn.


Gerard van het Reve kan me reet likken...ik ken die man niet eens....jij zegt wel dat hij niet bedreigd was....maarja tijden zijn veranderd!!!.. Er is nu veel meer spanning tussen islamitische landen en westerse landen...Denk daar maar eens overna

ijsbier
22-01-2008, 21:08
Waarom is het opeens appels met peren....Omdat het amerikanen zijn zeker...

nee omdat atoombommen iets compleet anders zijn dan dan beledigende filmpjes en tekeningen. :bash:

wrestler_nl
22-01-2008, 21:11
nee omdat atoombommen iets compleet anders zijn dan dan beledigende filmpjes en tekeningen. :bash:


ja..maar er is niet bewezen dat ze bommen ermee maken...je kunt ook met die nuclear programma medicijnen maken...en denk je nou zelf dat amerika zelf geen nuclear programma heeft...echt wel.

wrestler_nl
22-01-2008, 21:16
Het 'nut' van die film ontgaat me, net zoals het constant stellen van zeer controversiële uitspraken. Misschien om uiterste aan de kaarten en aangezien NL een land van "de gulden middenweg" is gaan we misschien alleen op die manier wat meer naar rechts..
Aan de andere kant vind ik de opmerking van de Persian Killer te triest voor woorden en geeft dat wel aan hoe er over gedacht wordt door medelanders en vele andere moslim bewoners over de wereld.
Vooral deze zin: en die islamite hadde geen probleem met NL .. Nl zoekt zelf die problemen op.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat als er 1 persoon is waardoor Moslims zich gepikeerd voelen gelijk een heel land beschouwd wordt als haatdragend?
Bedankt; kan ik nog veilig in de metro morgen?

Dat JULLIE niets beters te doen hebben dan je druk te maken om de dingen die 1 man roept en meteen beginnen te dreigen geeft aan dat jullie ergens in de middel-eeuwen zijn blijven hangen.
Concentreer je maar eens op de situatie in je eigen land en als jullie dan eindelijk eens in de 20e eeuw arriveren mogen jullie pas weer met kernenergie spelen.
En neem gelijk een cursus Nederlands-schrijven nu je hier toch bent.


Dat was echt een onnodige opmerking....je begrijpt toch wat hij bedoelt...of niey soms!!!
we maken toch geen nederlands examen ofso..!

ijsbier
22-01-2008, 21:35
Gerard van het Reve kan me reet likken...ik ken die man niet eens.... goed argument man....



jij zegt wel dat hij niet bedreigd was....maarja tijden zijn veranderd!!!.. Er is nu veel meer spanning tussen islamitische landen en westerse landen...Denk daar maar eens overna

nou geweldig! laten we ons maar vooral als een stel dhimmi's gedragen en ons vanuit een land als Iran ,waar vrouwen worden opgehangen als ze vreemdgaan, laten vertellen wat we wel een niet mogen zeggen. :finger:

met zo'n instelling kom je echt nergens.

wrestler_nl
22-01-2008, 21:40
goed argument man....



nou geweldig! laten we ons maar vooral als een stel dhimmi's gedragen en ons vanuit een land als Iran ,waar vrouwen worden opgehangen als ze vreemdgaan, laten vertellen wat we wel een niet mogen zeggen. :finger:

met zo'n instelling kom je echt nergens.


dat klopt dus niet..dat vrouwen worden opgehangen als ze vreemdgaan...ik weet niet wie je dat heeft verteld...en trouwens iran heeft ook niemand vertelt wat nederland wel of niet mag doen....En waarom bemoeit nederland met irak/afghanistan...waarom sturen ze soldaten naar irak/afganistan voor oorlog.....en waarom bemoeit amerika met alles!!!!

ijsbier
22-01-2008, 21:42
ja..maar er is niet bewezen dat ze bommen ermee maken...je kunt ook met die nuclear programma medicijnen maken...en denk je nou zelf dat amerika zelf geen nuclear programma heeft...echt wel.

Met een nucleair programma medicijnen maken? hahah post-natale abortus medicijnen zeker.

ze zouden het kunnen gebruiken als brandstof, wat in het geval van iran een beetje vreemd zou zijn aangezien ze nogal wat olie hebben.

Muay Thai Elite
22-01-2008, 21:48
Ik zeg: skeit aan Iran..




Zooo, slotje erop!

wrestler_nl
22-01-2008, 21:50
Met een nucleair programma medicijnen maken? hahah post-natale abortus medicijnen zeker.

ze zouden het kunnen gebruiken als brandstof, wat in het geval van iran een beetje vreemd zou zijn aangezien ze nogal wat olie hebben.


Ja daar zit ik fout dat ze medicijnen ermee kunnen maken....maar eigelijk die nuclear programma van iran bestaat al sinds 1950..met de hulp van Amerika hebben ze het opgericht...Maar na de islamitische revolutie in iran (1979) was iran ermee gestopt en nu zijn ze er weer mee begonnen ( al een aantal jaren) en nu is Amerika opeens tegen die programma!!!:eek:

ijsbier
22-01-2008, 21:55
Maar na de islamitische revolutie in iran (1979) was iran ermee gestopt en nu zijn ze er weer mee begonnen ( al een aantal jaren) en nu is Amerika opeens tegen die programma!!!:eek:

ja, omdat daar sinds 1979 een stel gekken aan de macht zijn.

natasja
22-01-2008, 21:55
Dat slaat dus echt HELEMAAL nergens op:thown::thown:.....
Als je het nieuws een beetje volgt zie ook dat Amerikanen elke keer Iran waarschuwen voor die nuclear atoomprogramma ofso...
Wonen die amerikanen daar NEE...Moeten ze zich ermee bemoeien NEE

Een atoomprogramma is wel even iets anders dan een film vind ik zo.
Oh ja en ik ben geen nichtje hoor van Geert hahaha, moest er wel om lachen....

wrestler_nl
22-01-2008, 21:59
Een atoomprogramma is wel even iets anders dan een film vind ik zo.
Oh ja en ik ben geen nichtje hoor van Geert hahaha, moest er wel om lachen....


jij vind toch dat andere landen niet met nederland moet bemoeien .....nou dan vind ik dat amerika niet met iran mag bemoeien!!!!!:boos:

wrestler_nl
22-01-2008, 22:01
ja, omdat daar sinds 1979 een stel gekken aan de macht zijn.


Dus je bedoelt gewoon dat moslims gek zijn...nou ik vind dat wilders gekker is om zo n film te maken..

Judas
22-01-2008, 22:03
jij vind toch dat andere landen niet met nederland moet bemoeien .....nou dan vind ik dat amerika niet met iran mag bemoeien!!!!!:boos:

Hoe kan je dat in godsnaam ,met elkaar vergelijken man? Nederland loopt niet openlijk te dreigen om andere landen van de map te vegen, Iran wel.

natasja
22-01-2008, 22:04
jij vind toch dat andere landen niet met nederland moet bemoeien .....nou dan vind ik dat amerika niet met iran mag bemoeien!!!!!:boos:

dat is je goed recht, maar ik vind het een rare vergelijking.
Jij woont toch ook in Nederland. Dus waarom maak je je dan druk over Iran.
Als je je in wilt zetten voor dat land, dan moet je dat daar doen....

Judas
22-01-2008, 22:04
Dus je bedoelt gewoon dat moslims gek zijn...nou ik vind dat wilders gekker is om zo n film te maken..

Nee, want hij heeft het over de machthebbers in Iran. Dat zijn dan ook echt gehersenspoelde fundamentalisten. Daar hebben gewonde moslims niks mee te maken.

Muay Thai Elite
22-01-2008, 22:05
Ik dacht trouwens dat Iran voortaan Tsechie en Slowakije heette.....?

wrestler_nl
22-01-2008, 22:06
dat is je goed recht, maar ik vind het een rare vergelijking.
Jij woont toch ook in Nederland. Dus waarom maak je je dan druk over Iran.
Als je je in wilt zetten voor dat land, dan moet je dat daar doen....


ik woon NIET in nederland...ik woon in engeland!!

wrestler_nl
22-01-2008, 22:07
Nederland loopt niet openlijk te dreigen om andere landen van de map te vegen, Iran wel.


Daar weet ik dus echt niets van!!!welke land wou iran dan van de map vegen

Judas
22-01-2008, 22:08
Daar weet ik dus echt niets van!!!welke land wou iran dan van de map vegen

Israel

natasja
22-01-2008, 22:10
ik woon NIET in nederland...ik woon in engeland!!
oooooooooooooooh dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wrestler_nl
22-01-2008, 22:11
Israel


daar weet ik niets van.....maar daar mogen ze ook alleen over dromen..wanneer zeiden ze dat dan?? En hoe wouden ze het dan van de map vegen....ISRAEL overnemen ofso????

wrestler_nl
22-01-2008, 22:11
oooooooooooooooh dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


;););)

ijsbier
22-01-2008, 22:12
Dus je bedoelt gewoon dat moslims gek zijn...nou ik vind dat wilders gekker is om zo n film te maken..

Ik bedoel eigenlijk meer dat de machthebbers in Teheren aardig gestoord zijn. of vind je het zo'n prachtregime daar?

Wilders heeft vooralsnog niemand laten executeren en heeft ook nooit gezegd dat te willen doen.

wrestler_nl
22-01-2008, 22:13
Ik dacht trouwens dat Iran voortaan Tsechie en Slowakije heette.....?

Dat slaat dus echt nergens op:eek::eek:

wrestler_nl
22-01-2008, 22:14
Ik bedoel eigenlijk meer dat de machthebbers in Teheren aardig gestoord zijn. of vind je het zo'n prachtregime daar?

Wilders heeft vooralsnog niemand laten executeren en heeft ook nooit gezegd dat te willen doen.


Ik vind het ook een rotregime...maar ze doen dat niet per se omdat ze MOSLIMS zijn,denk ik!

ik bedoel met ahmadinejad kom je ook niet ver!!

ijsbier
22-01-2008, 22:17
sorry maar ik heb het gevoel dat ik met iemand zit te praten die straal bezopen is...

Judas
22-01-2008, 22:18
daar weet ik niets van.....maar daar mogen ze ook alleen over dromen..wanneer zeiden ze dat dan?? En hoe wouden ze het dan van de map vegen....ISRAEL overnemen ofso????

Was een tijdje terug meerdere malen in het nieuws. Had die Ahmadinejad aantal keren tijdens toespraken geroepen. Zal kijken of ik link kan vinden.
Dat is dus ook 1 van de redenen dat ze zo "bang" zijn voor Iran met kernwapens. Israel is maar een klein land, dus met de juiste wapens is het niet zo moeilijk om ze van de kaart te vegen.
Israel zou achter de schermen ook al helemaal klaar zijn voor een preventieve aanval, ze kunnen Iran onmogelijk de eerste(nucleaire) klap laten uitdelen...

Judas
22-01-2008, 22:21
Hier een link:
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/10/27/wiran27.xml

wrestler_nl
22-01-2008, 22:22
sorry maar ik heb het gevoel dat ik met iemand zit te praten die straal bezopen is...


Waarom vind je dat dan...iedereen heeft toch zn eigen mening ofniet soms...ik heb eigelijk meer het gevoel dat jij dronke bent...:thown::thown::thown::thown::thown:

wrestler_nl
22-01-2008, 22:24
Hier een link:
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/10/27/wiran27.xml


ik geloof je wel...maar toch bedankt voor die link

ik ga hm ff lezen

De dikke nudist
22-01-2008, 22:44
WARNING!!!
Behemoth post coming through.
Please back off... Back the fuck off.


Dit soort threads... zo weinig rede of redelijkheid.



Vooral deze zin: en die islamite hadde geen probleem met NL .. Nl zoekt zelf die problemen op.
In zekere zin begrijp ik (hoe ongenuanceerd ook) deze uitspraak wel.
Geloof is mensen hun eigen zaak, leave it the fuck alone.
Met m'n gappies die gelovig zijn maak ik geloof nooit een issue, hoewel ik nogal fel tegen godsdienst ben. Waarom? It's none of my business.
En omgekeerd vallen zij mij niet lastig.

En om even te anticiperen op degene die gaat zeggen; "ja, maar ik heb last van die vreemde gebruiken"
Als iemand iets doet waar jij last van hebt stap je op die persoon af en vraag je vriendelijk of die persoon zijn bezigheden eventueel elders kan voortzetten. Wat is daar moeilijk aan?
En nogmaals anticiperen op; "en de straatterroristen dan?"
"Straatterroristen"... ow, dat klinkt ruig zeg. Als je die gassies tegenkomt en je komt levend weg heb je een stoer verhaal over een epische strijd om aan je kleinkinderen te vertellen.:rolleyes:

"Straatterroristen" zijn gewoon onopgevoede straatschoffies, stakkertjes, knulletjes.
Waar gaat de wereld heen als getrainde politiemensen niet eens een groepje veertienjarige stakkertjes met bicolor Nike-jassen en bontkraagjes in toom kan houden?
Met degelijk politiewerk en eventueel uit huis plaatsing in een internaat of heropvoedingskamp was dit "straatterrorisme" geen issue geweest. Maar dan had het niet zo interessant geklonken natuurlijk...

Wat wil je daarmee zeggen? Dat als er 1 persoon is waardoor Moslims zich gepikeerd voelen gelijk een heel land beschouwd wordt als haatdragend?
Bedankt; kan ik nog veilig in de metro morgen?

Lees het volgende goed, dit is een juweeltje.:cool2:

Wilders vertegenwoordigd een heleboel mensen, hij is immers gekozen. Dus verander die 1 (één) persoon maar in vijftigduizend (wilde gok, berustend op niks maar ik vrees dat ik nog veel te laag zit).

Dus om jouw uitspraak nu even beter, preciezer en genuanceerder uit te drukken: "(...)als er vijftigduizend mensen zijn waardoor Moslims zich gepikeerd voelen gelijk een heel land (wordt) beschouwd als haatdragend?"

Wait a minute... wait a effin' minute... huh?.. wat?
Een minderheid van de ene groep heeft negatieve gevoelens jegens een andere groep? En nu wordt er aangenomen dat in plaats van een minderheid juist de meerderheid of tenminste een groot deel van die groep die gevoelens deelt?

Oh, ik snap het al, je voelt je bevooroordeeld.
Da's niet leuk hè?

Ik hoop maar dat de vergelijking overkomt.

Het komt hier op neer:
Domme motherfuckers aan beide zijden lopen problemen te zoeken waar dan weer anderen uit misplaatste solidariteit in mee gaan.




Europa is geen islamitisch gebied en als je dat denkt kun je beter opflikkeren.
Europa is toch de prachtige vrije wereld? Als er toevallig meer Moslims dan Christenen komen te wonen (zeer onwaarschijnlijk) kan het inderdaad worden beschouwd als een "Islamitisch gebied".
Als je dat wil tegenhouden/veranderen heet dat religieuze zuivering, en dan sta je daar met je mooie "westerse" normen en waarden over gelijkheid enzo die kennelijk niks betekenen tenzij je ze kan gebruiken om je eigen misplaatste superioriteitsgevoel te ondersteunen door met een beschuldigend vingertje naar anderen te wijzen.

Vanaf de jaren zestig is het christendom goed op de hak genomen(terecht) en daar is bij mijn weten niemand voor vermoord. Opeens zouden we dat niet kunnen doen bij de islam, nou ik zou zeggen laat je ware aard zien en probeer ons maar te stoppen. Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn; ons een beetje te vertellen wat we hier wel en niet kunnen zeggen.
Waarom wil je persé dat mensen het accepteren dat je ze beledigd?
Als Christenen niet willen dat hun geloof in het openbaar wordt afgezeken moet dat net zo goed worden gerespecteerd.

Ik persoonlijk zeg graag "godverdomme", zowel in positieve als negatieve zin.
Voorbeeld negatief: (ik stoot m'n kleine teen 'snachts) "AAAH!!! GODVERDOMMUUUUH!!!".
Voorbeeld positief: "Die chick had goeie tieten, ey, dat wil JIJ niet weten... (grijnzend) god-ver-domme.

Maar als ik met een gelovige gabber ben dan hou ik daar rekening mee en onthoud ik me van godslastering ondanks dat ik er nog nooit op ben aangesproken.
Respect voor je medemens heet dat.
Dat je je eigen geloof tot een grap hebt laten verworden betekend nog niet dat anderen dat ook moeten laten gebeuren.

"the persian killer", dat klinkt alsof je uit Iran komt. Asielzoeker neem ik aan dus? Fijne manier om onze gastvrijheid te bedanken.
Naast dat deze uitspraak (en je hele houding in feite) jouw beeld van niet geboren Nederlanders als niet hier horend en in een onderdanige positie ten opzichte van de geboren Nederlanders behorend bevestigd is het ook gewoon kinderachtig als je PK's achtergrond niet kent.

Nog een wijze spreuk om in je zak te steken:
Mensen die dankbaarheid eisen zijn je vrienden niet, want geven doe je uit liefde, en geeft iemand niet uit liefde wees dan op je hoede.

Met een nucleair programma medicijnen maken? hahah post-natale abortus medicijnen zeker.
Wel eens van medische isotopen gehoord lieve schat? Kennelijk niet.




daar ben ik het niet mee eens .....NIET alle moslims vinden dat normaal....maar alleen die extrimisten.....Ik vind dat soort lui ook niks ....maar het zijn zeker niet alle moslims!!!!!(dat je dat ff weet)
Geef het op, deze gasten denken dat het nieuws een weerspiegeling is van de samenleving.
Zo loopt shit uit de klauwen: er is een probleem. Het komt in de krant. De lezers vinden het nieuws. De media vinden het nieuws dat de lezers het nieuws vinden en berichten er nog meer over. De burgers voelen zich in hun in eerste instantie door de media aangedragen mening gesteund en maken nog meer heisa. Die heisa komt in het nieuws. Anderen hebben last van die heisa. Dat die anderen last hebben van de heisa komt ook in het nieuws, enz. enz. enz.
En uiteindelijk moeten straks alle Moslims rekenschap afleggen voor wat een man die duidelijk bevooroordeeld is in een vage film beweert over een duizenden jaren oude tekst.

Way to go...










End of thread
(maar dat zal wel niet)

Dennis
22-01-2008, 22:46
Met een nucleair programma medicijnen maken? hahah post-natale abortus medicijnen zeker.

Ze zouden het kunnen gebruiken als brandstof, wat in het geval van iran een beetje vreemd zou zijn aangezien ze nogal wat olie hebben.

Het merkwaardige is dat het nog waar is ook, brandstof voor de auto's is in Iran moeilijk te verkrijgen. Ze hebben wel genoeg ruwe olie daar, maar te weinig raffinage capaciteiten.

ff googlen levert genoeg links op bijv.
Iran's refinery problem reflects global fuel shortage | Middle East Oil and Gas (http://www.ameinfo.com/128562.html)

En als we het toch over brandstof hebben, wanneer gaan de Wilders aanhangers stoppen met auto rijden aangezien het merendeel van de brandstof uit het middenoosten komt.
Of blijven jullie de moslims in het middenoosten sponseren door wekelijks als junkies naar de benzinepomp te rijden.

Muay Thai Elite
22-01-2008, 23:19
Doei homoos (zo doen we dat in Iran....)
http://www.blieb.nl/data/subdomain/16/article/20060301162344_iran_gay.jpg
Stoer he?

De vrouwen begraven we, dan gaan we ze met Pasen weer zoeken
http://gregoriusnekschot.nl/blog/media/stoning2.gif
Gewoon omdat het kan

Rechten voor vrouwen? Wat is da nou voor onzin....
http://www.amnesty.nl/afbeeldingen/wereldnieuws/steniging_Iran.jpg
Gewoon niet verkracht worden, is dat nou zo moeilijk?


Jammer van die 'betrekkingen' man.................. :(

Biiyen
22-01-2008, 23:24
Iran kan de pestpokken krijgen, hun president is een malloot en hun samenleving is een dictatuur. Dus.... waar hebben we het over? Komt op mij over als een klein kind dat met je in discussie wil gaan.

Biiyen
22-01-2008, 23:26
Jammer van die 'betrekkingen' man.................. :(


Shit man... ik lig er helemaal wakker van... Iran wil de banden verbreken... "Pooooh hey", zou Tommie zeggen.

Dat is een klap die komen we nooit meer te boven... :D

ijsbier
23-01-2008, 00:04
Europa is toch de prachtige vrije wereld? Als er toevallig meer Moslims dan Christenen komen te wonen (zeer onwaarschijnlijk) kan het inderdaad worden beschouwd als een "Islamitisch gebied".
Als je dat wil tegenhouden/veranderen heet dat religieuze zuivering, en dan sta je daar met je mooie "westerse" normen en waarden over gelijkheid enzo die kennelijk niks betekenen tenzij je ze kan gebruiken om je eigen misplaatste superioriteitsgevoel te ondersteunen door met een beschuldigend vingertje naar anderen te wijzen.

Ik heb het niet eens gehad over moslims in europa, ik heb het over een of andere lul in het midden oosten die wel even denkt te kunnen vertellen wat hier wel of niet gezegd kan worden.





Vanaf de jaren zestig is het christendom goed op de hak genomen(terecht) en daar is bij mijn weten niemand voor vermoord. Opeens zouden we dat niet kunnen doen bij de islam, nou ik zou zeggen laat je ware aard zien en probeer ons maar te stoppen. Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn; ons een beetje te vertellen wat we hier wel en niet kunnen zeggen.

Waarom wil je persé dat mensen het accepteren dat je ze beledigd?
Als Christenen niet willen dat hun geloof in het openbaar wordt afgezeken moet dat net zo goed worden gerespecteerd.

Ik persoonlijk zeg graag "godverdomme", zowel in positieve als negatieve zin.
Voorbeeld negatief: (ik stoot m'n kleine teen 'snachts) "AAAH!!! GODVERDOMMUUUUH!!!".
Voorbeeld positief: "Die chick had goeie tieten, ey, dat wil JIJ niet weten... (grijnzend) god-ver-domme.

Maar als ik met een gelovige gabber ben dan hou ik daar rekening mee en onthoud ik me van godslastering ondanks dat ik er nog nooit op ben aangesproken.
Respect voor je medemens heet dat.
Dat je je eigen geloof tot een grap hebt laten verworden betekend nog niet dat anderen dat ook moeten laten gebeuren.

Als mensen zich beledigd voelen moeten ze maar naar de naar de rechter gaan, dat vind ik prima. Maarja kennelijk moeten sommige mensen laten zien dat hun geloof geen "grap" is door daarvoor iemand te vermoorden.




"the persian killer", dat klinkt alsof je uit Iran komt. Asielzoeker neem ik aan dus? Fijne manier om onze gastvrijheid te bedanken.

Naast dat deze uitspraak (en je hele houding in feite) jouw beeld van niet geboren Nederlanders als niet hier horend en in een onderdanige positie ten opzichte van de geboren Nederlanders behorend bevestigd is het ook gewoon kinderachtig als je PK's achtergrond niet kent.

Nog een wijze spreuk om in je zak te steken:
Mensen die dankbaarheid eisen zijn je vrienden niet, want geven doe je uit liefde, en geeft iemand niet uit liefde wees dan op je hoede.

goed, ik ken PK's achtergond niet, het is maar een aanname die ik heb gedaan. Maar in het geval dat mijn aanname juist zou zijn vind ik het nou niet van veel liefde voor je nieuwe vaderland getuigen als je dingen gaat zeggen als dat het normaal is dat je vermoord wordt omdat je moslims beledigt. Ik eis geen dankbaarheid, maar ik verwacht wel dat mensen niet dit soort dingen gaan uitkramen:


het is n geloof .. waar 1.4 miljard mensen in geloven ..
ik bedoel het is geen grap weet je ...
als je geen respect hebt 4 die geloof .. en grapjes over gaat maken ofzo .
tjah .. dan vind ik het normaal .. dat ze zulke dingen doen

en die islamite hadde geen probleem met NL .. Nl zoekt zelf die problemen op


Wel eens van medische isotopen gehoord lieve schat? Kennelijk niet.
ok daar heb je gelijk, maar het is geen reden om een heel nucleair programma te starten, als het alleen om de medicijnen zou gaan kunnen ze die beter gewoon kopen.

ijsbier
23-01-2008, 00:18
Het merkwaardige is dat het nog waar is ook, brandstof voor de auto's is in Iran moeilijk te verkrijgen. Ze hebben wel genoeg ruwe olie daar, maar te weinig raffinage capaciteiten.

ff googlen levert genoeg links op bijv.
Iran's refinery problem reflects global fuel shortage | Middle East Oil and Gas (http://www.ameinfo.com/128562.html)

En als we het toch over brandstof hebben, wanneer gaan de Wilders aanhangers stoppen met auto rijden aangezien het merendeel van de brandstof uit het middenoosten komt.
Of blijven jullie de moslims in het middenoosten sponseren door wekelijks als junkies naar de benzinepomp te rijden.

ok, goed. het zou alsnog een stuk logischer zijn om dan gewoon meer rafinaderijen te bouwen...

Ik denk trouwens niet dat de keuze echt aan wilders aanhangers is hoe ze naar hun werk moeten. het is de schuld van de linkse politiek dat we zo weinig kerncentrales hebben. anders reden we wel in electrische auto's.

Mike
23-01-2008, 00:31
wat geertje niet lukte met ongenuanceerde generalisaties en grove beledigingen probeert hij nu te doen met zn film en het lukt hem aardig. We staan nu bijna internationaal op de kaart als anti-Islam. Wilders heeft zn internationale rel bijna klaar , hij krijgt straks alle aandacht. Woopdi fucking doo , en wij zitten straks met het bloed......... Hij is vast erg blij met de reactie uit Iran, dat is zijn "masterplan" en nu roept die vast , zie je nou wel, ze bedreigen me om de film. pfffffffffffffffffft ik ben zo wildersmoe. ik poep op die gast en ik ben mega rechts........

t was eerst gewoon een grap die wilders maar er schijnen nu gewoon echt mensen te zijn die hem serieus nemen en hem zelfs slim vinden. tja.........das best eng

Guillermo
23-01-2008, 03:10
t was eerst gewoon een grap die wilders maar er schijnen nu gewoon echt mensen te zijn die hem serieus nemen en hem zelfs slim vinden. tja.........das best eng

x4

chief108
23-01-2008, 07:27
ik ben zo wildersmoe. ik poep op die gast

t was eerst gewoon een grap die wilders maar er schijnen nu gewoon echt mensen te zijn die hem serieus nemen en hem zelfs slim vinden. tja.........das best eng
ik zeg nix, anders gaat Smikeje huilen/ me weer bedreigen ofzo

maar je hebt wel voor 100% gelijk natuurlijk :lol:

chief108
23-01-2008, 07:40
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_4840_114be2a2c61abd7e08f0479c15532ceb0 aa59b4b.gif

De man van 14K
23-01-2008, 09:26
WARNING!!!
Behemoth post coming through.
Please back off... Back the fuck off.


Dit soort threads... zo weinig rede of redelijkheid.



End of thread
(maar dat zal wel niet)

.
Een heel verhaal maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat de waarheid in het midden is? of dat we meer begrip en tolerantie voor elkaar moeten hebben?
ben je een SP stemmer?

Kim
23-01-2008, 09:40
Ik heb het al eerder gezegd: maar waarom bemoeit amerika dan met iran....Dus amerika mag wel met andere landen bemoeien en iran niet...dat slaat dus nergens op!!

Eerst een beetje nadenken voordat je iets zegt!!

Amerika bemoeit zich met Iran omdat het nucleire programme heel de wereld aangaat, een film die Wilders maakt over de Islam, gaat die dan ook in één keer heel de wereld aan?
En wat ben jij trouwens een obstinaat mannetje zeg....

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 10:20
Amerika bemoeit zich met Iran omdat het nucleire programme heel de wereld aangaat, een film die Wilders maakt over de Islam, gaat die dan ook in één keer heel de wereld aan?
En wat ben jij trouwens een obstinaat mannetje zeg....

die film van Wilders gaat ook de hele wereld aan, want hij pakt bewust die groep mensen die wereldwijd verspreid (Dus niet alleen de extremisten maar hij pakt gelijk de hele groep) zijn en die daarop gaan reageren (hoop natuurlijk niet met geweld, maar er gaat een reactie komen natuurlijk wereldwijd)
Dat jullie zo anti islam zijn moet niet inhouden dat er oogkleppen op gedaan worden...toch? Je ziet aan de reacties toch wereldwijd dat dit verder niks met NL te maken heeft, maar dhr Wilders een hele cultuur kleineerd en beledigd nav een groep extremisten binnen die cultuur.

De man van 14K
23-01-2008, 10:24
De term Anti-islam is een aanname die je nu zelf maakt.
Het nut van de film van Geert ontgaat me en het merendeel van de mensen in NL roept; ach laat maar lullen...
Vervolgens komt een compleet land in opstand die vervolgens geheel Nederland generaliseren en aanvallen daarop.

MB667
23-01-2008, 10:37
we weten eigenlijk allemaal nog steeds niet wat er aan bod komt in die film, is het een echte anti islam film waar moslims worden beledigd, of komen er gewoon waarheden in de film voor. Dat weten we niet. Feiten weergeven betekent niet direct dat iets anti islam is.

Het nut van de film ontgaat me nog steeds hoor, of er nu feiten of beledigingen in de film voorkomen, aangezien het in de middeleeuwen ook not done was om sommige mensen met hun leugens en hun doen te confronteren. Onnozele actie/feiten weergevende actie = overdreven/mensendodende reactie in dit geval.

anonymous001
23-01-2008, 10:41
sorry maar ik heb het gevoel dat ik met iemand zit te praten die straal bezopen is...

En? Al een beetje bijgeslapen, inmiddels?

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 10:53
Vervolgens komt een compleet land in opstand die vervolgens geheel Nederland generaliseren en aanvallen daarop.

Wilders doet toch precies hetzelfde??

Iwan
23-01-2008, 11:16
Wilders doet toch precies hetzelfde??

Volgens mij niet hoor. Trouwens, heb jij die film al gezien dan?

wrestler_nl
23-01-2008, 11:26
'Wilders wellicht even Nederland uit'

AMSTERDAM - Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra heeft Geert Wilders verteld dat hij na het verschijnen van zijn Koran-film mogelijk even uit Nederland moet verdwijnen.
http://www.nu.nl/img.db/1402519+s(120!x120!)
Dat blijkt uit een opiniestuk van de PVV-voorman in de Volkskrant woensdag.
Wilders vraagt zich af of hij eenzelfde reactie had opgeroepen als hij een film zou maken om "het fascistoïde karakter van de Bijbel" aan te tonen in plaats van een film over de Koran. http://m.fr.2mdn.net/1372803/pixel.gif
"Had de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding mij dan donderdag verteld dat het niet is uitgesloten dat ik na het verschijnen van de film naar het buitenland moet vertrekken?" vraagt hij zich vervolgens af.

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 11:42
Volgens mij niet hoor. Trouwens, heb jij die film al gezien dan?

ik had het over het generaliseren van een bevolkings groep, en reageerde op Rosso zijn bericht "Vervolgens komt een compleet land in opstand die vervolgens geheel Nederland generaliseren."

En nee, heb de film niet gezien natuurlijk maar ben er reuze benieuwd naar geworden.

jan sensei kyokushin
23-01-2008, 11:50
Osu forum broeders en zusters ik doe aan de sport martial art budo en niet aan Politiek , want dan blijf je bezig met dat zootje in den haag !!

opzouten met die gasten



sportgroeten

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 11:52
Osu forum broeders en zusters ik doe aan de sport martial art budo en niet aan Politiek , want dan blijf je bezig met dat zootje in den haag !!

opzouten met die gasten



sportgroeten

daarom staan deze discussies ook in het offtopic gedeelte ;)
Maar je hebt helemaal gelijk! opzouten met die gasten!~!

Kim
23-01-2008, 12:01
Iedereen loopt zo te zeiken over die film en dat is nu precies de bedoeling, publiciteit en nog eens publiciteit.
Niemand weet nog wat er in die film komt, en tóch valt iedereen erover. Wat zijn we toch weer snel op onze tere zieltjes getrapt want o wee als er wat over de Islam gezegd wordt.
En dan kunnen mensen wel blijven komen met de argumenten: 'wat als die film over het Christendom gaat, hoe zouden de Christenen reageren?' nou dat zal ik je vertellen dan gebeurd er helemaal niks.
En ik ben van mening dat Wilders helemaal niemand beledigd, ten minste, ik heb nog nooit een uitspraak gehoord die beledigend was.
En mensen moeten ook eens nadenken of het nou werkelijk zo erg is om te zeggen dat de Koran verboden moet worden, de Bijbel is in genoeg landen verboden! En o jee wat is het erg om te zeggen dat er een tsunami van islamisering aan de gang is want we moeten een godsdienst niet met een natuurrramp vergelijken, weet je: sommige mensen zijn gewoon van de pot gerukt!!!

Muay Thai Elite
23-01-2008, 12:09
Om daar even op terug te komen: ik heb Wilders indd nog nooit iets beledigends horen zeggen over moslims. Hij heeft t altijd constructief gebracht. (Voor degene die nu begint te miepen: GEEF VOORBEELDEN!)

anonymous001
23-01-2008, 12:11
Om daar even op terug te komen: ik heb Wilders indd nog nooit iets beledigends horen zeggen over moslims. Hij heeft t altijd constructief gebracht. (Voor degene die nu begint te miepen: GEEF VOORBEELDEN!)

:D

'Constructief'

Voorbeeld: Koran verbieden.

Muay Thai Elite
23-01-2008, 12:11
ja ??

De man van 14K
23-01-2008, 12:14
ik had het over het generaliseren van een bevolkings groep, en reageerde op Rosso zijn bericht "Vervolgens komt een compleet land in opstand die vervolgens geheel Nederland generaliseren."

En nee, heb de film niet gezien natuurlijk maar ben er reuze benieuwd naar geworden.


ik weet dat je op mij reageerde IB ;),
1 inwoner van land maakt film, heel ander land reageert en is boos op heel land waar de filmmaker woont.
Daar klopt iets niet, als ze klachten hebben; OK, maar begin niet meteen een heel land te bedreigen.

Muay Thai Elite
23-01-2008, 12:14
Dat bedoel ik nou, dat is geen belediging gericht aan moslims. Dat maken moslims er zelf van. Bovendien heeft Wilders dat helemaal NOOIT zo gezegd: hij heeft voorgesteld de koran in Nederland te verbieden. En om het hele 'zielige-moslim' verhaal ff om te draaien: Is de koran dan niet een belediging van ongelovigen (waar er in Nederland gruwelijk veel van zijn?) In feite wordt ik doodgewenst in dat boek, lekkr idee is dat..

De media verdraaien leuk die woorden, en dan ineens wil hij de koran afschaffen..... Sufferds..

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 12:21
islamisering... hoor je wel wat je zegt... dat woord alleen al is zo'n bullshit en komt volgens mij echt voort uit angst voor iets bij de mensen die dat zeggen / het woord gebruiken.

Wilders moet met gelijke maten meten, niet al zijn energy in 1 groep steken maar alles en iedereen over 1 kam scheren. Hij heeft het puur enkel alleen maar over de islam en de moslim (jongeren) die problemen veroorzaken, net of de problemen in NL allemaal verdwijnen als de moslims er niet meer zouden zijn hier. Come on.
Vrijheids van meninguitting heb je hier, zie oa deze discussie dus wees er blij mee en geniet ervan.
Je moet gewoon niet hele bevolkings groepen gaan lopen afzeiken, kleineren, beledigen omdat er binnen die groep een groep extremisten zit. Pak de problemen eruit en los die op.

Kim
23-01-2008, 12:24
@ Italian, ik weet niet of jij wel eens naar die debatten op tv kijkt, maar wat jij zegt over dat hij het enkel en alleen over moslims heeft is gewoon bullshit.

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 12:50
@ Italian, ik weet niet of jij wel eens naar die debatten op tv kijkt, maar wat jij zegt over dat hij het enkel en alleen over moslims heeft is gewoon bullshit.

Ik heb veel van zijn 'debatten' gevolgd op tv, maar het kwam altijd terug op 1 onderwerp naast zijn andere punten. Ga je mij nu vertellen dat de basis van de PVV / Wilders niks met dit onderwerp te maken heeft?

Kim
23-01-2008, 12:51
Ik heb veel van zijn 'debatten' gevolgd op tv, maar het kwam altijd terug op 1 onderwerp naast zijn andere punten. Ga je mij nu vertellen dat de basis van de PVV / Wilders niks met dit onderwerp te maken heeft?

nee, staat dat er dan?

barclay
23-01-2008, 12:53
Shit man die foto's van MTE zeggen voor mij genoeg.

Iemands vrijheid houd op waar die van een ander in gevaar komt.

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 12:58
nee, staat dat er dan?

het gaat mij erom dat hij steeds terug komt op 1 punt, en de rest dan laat voor wat het is.
Zijn prioriteit zijn de allochtonen, en niet de problematiek in NL qua recessie etc, capiche?

Kim
23-01-2008, 12:59
ieder zijn specialisaties, capiche

PigDog
23-01-2008, 13:07
Dat bedoel ik nou, dat is geen belediging gericht aan moslims. Dat maken moslims er zelf van. Bovendien heeft Wilders dat helemaal NOOIT zo gezegd: hij heeft voorgesteld de koran in Nederland te verbieden. En om het hele 'zielige-moslim' verhaal ff om te draaien: Is de koran dan niet een belediging van ongelovigen (waar er in Nederland gruwelijk veel van zijn?) In feite wordt ik doodgewenst in dat boek, lekkr idee is dat..

De media verdraaien leuk die woorden, en dan ineens wil hij de koran afschaffen..... Sufferds..

Het voorstel om de koran te verbieden is natuurlijk een héél dom voorstel in een land waar vrijheid van geloof een grondrecht is, net zoals vrijheid van meningsuiting waar de Wilders-fans zo mee dwepen. En dan raak je meteen de kern van het Wilders verhaal. Veel van zijn voorstellen zijn regelrecht in strijd met de wet, zullen het dus nooit halen, en dat is ook nooit zijn bedoeling. Hij gebruikt voorstellen om statements te maken in de hoop dat er een paar garnalenbreinen dit serieus nemen. Nou, bij de laatste stemronde is duidelijk geworden hoeveel dat er zijn.
Maar eigenlijk staat hij daar zijn en onze tijd te verdoen. Welke motie van Wilders heeft het ooit gehaald? Sommigen worden niet eens serieus genomen. En hij kost een Fortuyn aan beveiliging. Dus Nederland: word wakker en kies een politicus die misschien minder radicaal is maar wel wat bereikt. Die zijn er ook aan de rechterkant van de politiek...

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 13:08
Spreek je zelf dan aub niet tegen. ;)

paar jaar terug was ik het redelijk met hem en oa Fortuyn eens, ook met uitspraken die zij maakten etc, het probleem met Wilders is dat hij door draaft op 1 punt, allochtonen / moslims, alle problemen worden daar door veroorzaakt en opgelost door de moslims te beperken in hun waarden.
Ik hoor hem niet komen met goed werkbare oplossingen, oa voor de probleem jongeren (in het algemeen, dus niet alleen met moslim achter grond), de staatskas, nl'dse politiek etc.

chief108
23-01-2008, 13:13
hij kost een Fortuyn aan beveiliging.
:rotflmao:

Kim
23-01-2008, 13:14
Ik ben het er ook mee eens dat het voornamelijk de Islam is waar hij het over heeft, maar niet dat dat het enige is.

PigDog
23-01-2008, 13:20
Nee, hij heeft het ook wel eens over Marokkanen zonder de islam erbij te betrekken.......

De man van 14K
23-01-2008, 13:25
Met islamisering of islamificatie wordt het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische (http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam) religie bedoeld of een neologisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Neologisme) dat een vergroting uitdrukt van de naleving van de islam door een samenleving die al grotendeels bestaat uit moslims (http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim).


Dit is een proces wat in werking is en waarbij iedereen hier erkent dat het problemen met zich meebrengt. Dat betekend niet dat Islam an-sich een bedreiging is maar dat het niet strookt met onze uitgangspunten, normen of waarden. Anders was er uberhaubt geen sprake van een veranderinsgproces.

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 13:27
Met islamisering of islamificatie wordt het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische (http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam) religie bedoeld of een neologisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Neologisme) dat een vergroting uitdrukt van de naleving van de islam door een samenleving die al grotendeels bestaat uit moslims (http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim).


Dit is een proces wat in werking is en waarbij iedereen hier erkent dat het problemen met zich meebrengt. Dat betekend niet dat Islam an-sich een bedreiging is maar dat het niet strookt met onze uitgangspunten, normen of waarden. Anders was er uberhaubt geen sprake van een veranderinsgproces.

Hoe strookt het niet met 'onze' uitgangspunten, normen of waarden dan?
1 van die punten is toch vrijheid van menings uitting (waar leg je de grens), vrijheid van godsdienst (wederom waar leg je de grens) etc? of niet?

Muay Thai Elite
23-01-2008, 13:29
Nee, hij heeft het ook wel eens over Marokkanen zonder de islam erbij te betrekken.......

Precies ! :D Hoe ist verder op je stage Pigdog? ;)

KO TKO
23-01-2008, 13:32
Om daar even op terug te komen: ik heb Wilders indd nog nooit iets beledigends horen zeggen over moslims. Hij heeft t altijd constructief gebracht. (Voor degene die nu begint te miepen: GEEF VOORBEELDEN!)

Hij ( Wilders ) noemde de Koran een fascistisch boek en "het islamitische Mein Kampf"

Ja, het heilige boek van meer dan 1 miljard mensen met Hitlers boek te vergelijken is niet beledigend.



" de islamitische invasie " - Wilders

Volgens Wikipedia is 5,3% van de bevolking Moslim, DUS 94,7% VAN DE BEVOLKING VAN NEDERLAND IS NIET MOSLIM. Wilders heeft gelijk Nederland Islamiseert, er is een tsunami ( een natuur ramp ) van Islam.

" Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking. " van Wikipedia.

Dit is zorgwekkend, de Islamitische tsunami moet inderdaad gestopt worden.

De man van 14K
23-01-2008, 13:49
Hoe strookt het niet met 'onze' uitgangspunten, normen of waarden dan?
1 van die punten is toch vrijheid van menings uitting (waar leg je de grens), vrijheid van godsdienst (wederom waar leg je de grens) etc? of niet?

Veel westerlingen maken zich ongerust over de voorkeur die een deel van de in het Westen wonende moslims aangeeft om zich aan de islamitische wetgeving, de sharia te onderwerpen. Veel moslims aanvaarden de westerse wetgeving niet, omdat die vaak indruist tegen koraan en de bijbel.Het teruggrijpen naar oude religieuze opvattingen wordt in het Westen als een vorm van achteruitgang gezien

Judas
23-01-2008, 14:00
Hij ( Wilders ) noemde de Koran een fascistisch boek en "het islamitische Mein Kampf"

Ja, het heilige boek van meer dan 1 miljard mensen met Hitlers boek te vergelijken is niet beledigend.



" de islamitische invasie " - Wilders

Volgens Wikipedia is 5,3% van de bevolking Moslim, DUS 94,7% VAN DE BEVOLKING VAN NEDERLAND IS NIET MOSLIM. Wilders heeft gelijk Nederland Islamiseert, er is een tsunami ( een natuur ramp ) van Islam.

" Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking. " van Wikipedia.

Dit is zorgwekkend, de Islamitische tsunami moet inderdaad gestopt worden.

Tot je naar een stad gaat. Dan ligt het percentage ff wat hoger.
Meest voorkomende naam hier in Amsterdam is Mohammed....

Muay Thai Elite
23-01-2008, 14:03
Hij ( Wilders ) noemde de Koran een fascistisch boek en "het islamitische Mein Kampf"

Ja, het heilige boek van meer dan 1 miljard mensen met Hitlers boek te vergelijken is niet beledigend.



" de islamitische invasie " - Wilders

Volgens Wikipedia is 5,3% van de bevolking Moslim, DUS 94,7% VAN DE BEVOLKING VAN NEDERLAND IS NIET MOSLIM. Wilders heeft gelijk Nederland Islamiseert, er is een tsunami ( een natuur ramp ) van Islam.

" Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking. " van Wikipedia.

Dit is zorgwekkend, de Islamitische tsunami moet inderdaad gestopt worden.

Damn, dat maakt t alleen maar erger. In dit 5,3 % zit dus waarschijnlijk ong. 90% die al s een geweldsdelict heeft gepleegd? Kan niet anders toch, als ik opsporing verzocht, het nieuws, de kranten, vermist, peter r de vries en internet moet geloven?

Chico
23-01-2008, 14:13
ik heb tot en met pagina 3 gelezen (011 je bent een held)... maar waar het voor mij op neer komt is dat Wilders de islam in zijn totaliteit wil aanpakken, niet de extremiteiten... dan krijg je ook ruzie met de geintegreerde en progressieve moslims...

als je een film gaat maken over de excessen van het christendom zoals zich dat bv in de vs afspeelt (of afspeelde.. hoeveel christenen zaten/zitten wel niet bij de kkk?) dan krijg je ook de amerikaanse ambassade op je dak..

of maak een film over de excessen van de joden in de gazastrook.. hoe snel heb je dan problemen met de israelische ambassade... het CIDI telt het "hamas hamas alle joden aan het gas" bij voetbalwedstrijden al als gevallen van anti semitisme..

Elk geloof heeft lange tenen als je continue de hele groep als zodanig aanpakt.. Wilders is zo ongenuanceerd als de tyfus...

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 14:18
ik heb tot en met pagina 3 gelezen (011 je bent een held)... maar waar het voor mij op neer komt is dat Wilders de islam in zijn totaliteit wil aanpakken, niet de extremiteiten... dan krijg je ook ruzie met de geintegreerde en progressieve moslims...

als je een film gaat maken over de excessen van het christendom zoals zich dat bv in de vs afspeelt (of afspeelde.. hoeveel christenen zaten/zitten wel niet bij de kkk?) dan krijg je ook de amerikaanse ambassade op je dak..

of maak een film over de excessen van de joden in de gazastrook.. hoe snel heb je dan problemen met de israelische ambassade... het CIDI telt het "hamas hamas alle joden aan het gas" bij voetbalwedstrijden al als gevallen van anti semitisme..

Elk geloof heeft lange tenen als je continue de hele groep als zodanig aanpakt.. Wilders is zo ongenuanceerd als de tyfus...


ik dank u vriendelijk.

Chico
23-01-2008, 14:20
Oh en iran kan trouwens wat mij betreft ook de pot op... het beleid dat daar gevoerd word heeft in mijn ogen heel weinig te maken met de islam zoals ik het heb leren kennen via vrienden van me...

en iran/nederland en vs/iran is geen appels met peren vergelijken.. het is allebei inmening in binnenlandse zaken... of het nou gaat over personen of beleid.. het valt onder de eigen soevereiniteit... daar hebben andere landen niets mee te maken...

Irak heeft zover ik weet nooit het non-proliferatieverdrag getekent... en toch is daar ingegrepen omdat men o.a atoomwapens zou maken... volgens het internationaal recht zou dat niet moeten kunnen... maar internationaal recht gaat alleen maar op wanneer westerse landen het niet eens zijn met andermans beleid...

De VS stond laatst op de canadese lijst van landen die martelen.. er werd meteen diplomatieke druk door de vs gezet op de canadese regering om de vs eraf te halen.. tot zo ver nette en eerlijke politiek in het westen

@ Italian sjeweettok ;)

Edit: het mooiste van wilders is dat zijn partij van de vrijheid van alles wil verbieden... daar gaat je vrijheid ;)

De man van 14K
23-01-2008, 14:47
bedankt Chico, Topic closed.

Italian*Berlusconi*
23-01-2008, 14:56
Edit: het mooiste van wilders is dat zijn partij van de vrijheid van alles wil verbieden... daar gaat je vrijheid ;)

tja...dat roep ik dus ook al tijden maar niemand die daarop reageert... het is toch zo belangrijk die vrijheid van meninsguitting? of juist niet als je het er niet mee eens bent?? hoe krom klinkt dat haha.. dat vind ik het mooie van deze discussie...

Jarno
23-01-2008, 15:38
Het is eigenlijk wel humor dat de topic starter een bommetje neer legt, verder zelf niet meer reageerd. En deze topic inmiddels weer 5 pagina's met het zelfde welles nietes Wilders bullshit vol staat.

wrestler_nl
23-01-2008, 15:49
WARNING!!!
Behemoth post coming through.
Please back off... Back the fuck off.


Dit soort threads... zo weinig rede of redelijkheid.


Quote:
Originally Posted by Rosso
Vooral deze zin: en die islamite hadde geen probleem met NL .. Nl zoekt zelf die problemen op.
In zekere zin begrijp ik (hoe ongenuanceerd ook) deze uitspraak wel.
Geloof is mensen hun eigen zaak, leave it the fuck alone.
Met m'n gappies die gelovig zijn maak ik geloof nooit een issue, hoewel ik nogal fel tegen godsdienst ben. Waarom? It's none of my business.
En omgekeerd vallen zij mij niet lastig.

En om even te anticiperen op degene die gaat zeggen; "ja, maar ik heb last van die vreemde gebruiken"
Als iemand iets doet waar jij last van hebt stap je op die persoon af en vraag je vriendelijk of die persoon zijn bezigheden eventueel elders kan voortzetten. Wat is daar moeilijk aan?
En nogmaals anticiperen op; "en de straatterroristen dan?"
"Straatterroristen"... ow, dat klinkt ruig zeg. Als je die gassies tegenkomt en je komt levend weg heb je een stoer verhaal over een epische strijd om aan je kleinkinderen te vertellen.:rolleyes:

"Straatterroristen" zijn gewoon onopgevoede straatschoffies, stakkertjes, knulletjes.
Waar gaat de wereld heen als getrainde politiemensen niet eens een groepje veertienjarige stakkertjes met bicolor Nike-jassen en bontkraagjes in toom kan houden?
Met degelijk politiewerk en eventueel uit huis plaatsing in een internaat of heropvoedingskamp was dit "straatterrorisme" geen issue geweest. Maar dan had het niet zo interessant geklonken natuurlijk...

Wat wil je daarmee zeggen? Dat als er 1 persoon is waardoor Moslims zich gepikeerd voelen gelijk een heel land beschouwd wordt als haatdragend?
Bedankt; kan ik nog veilig in de metro morgen?

Lees het volgende goed, dit is een juweeltje.:cool2:

Wilders vertegenwoordigd een heleboel mensen, hij is immers gekozen. Dus verander die 1 (één) persoon maar in vijftigduizend (wilde gok, berustend op niks maar ik vrees dat ik nog veel te laag zit).

Dus om jouw uitspraak nu even beter, preciezer en genuanceerder uit te drukken: "(...)als er vijftigduizend mensen zijn waardoor Moslims zich gepikeerd voelen gelijk een heel land (wordt) beschouwd als haatdragend?"

Wait a minute... wait a effin' minute... huh?.. wat?
Een minderheid van de ene groep heeft negatieve gevoelens jegens een andere groep? En nu wordt er aangenomen dat in plaats van een minderheid juist de meerderheid of tenminste een groot deel van die groep die gevoelens deelt?

Oh, ik snap het al, je voelt je bevooroordeeld.
Da's niet leuk hè?

Ik hoop maar dat de vergelijking overkomt.

Het komt hier op neer:
Domme motherfuckers aan beide zijden lopen problemen te zoeken waar dan weer anderen uit misplaatste solidariteit in mee gaan.

Quote:
Originally Posted by ijsbier
Europa is geen islamitisch gebied en als je dat denkt kun je beter opflikkeren.
Europa is toch de prachtige vrije wereld? Als er toevallig meer Moslims dan Christenen komen te wonen (zeer onwaarschijnlijk) kan het inderdaad worden beschouwd als een "Islamitisch gebied".
Als je dat wil tegenhouden/veranderen heet dat religieuze zuivering, en dan sta je daar met je mooie "westerse" normen en waarden over gelijkheid enzo die kennelijk niks betekenen tenzij je ze kan gebruiken om je eigen misplaatste superioriteitsgevoel te ondersteunen door met een beschuldigend vingertje naar anderen te wijzen.

Vanaf de jaren zestig is het christendom goed op de hak genomen(terecht) en daar is bij mijn weten niemand voor vermoord. Opeens zouden we dat niet kunnen doen bij de islam, nou ik zou zeggen laat je ware aard zien en probeer ons maar te stoppen. Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn; ons een beetje te vertellen wat we hier wel en niet kunnen zeggen.
Waarom wil je persé dat mensen het accepteren dat je ze beledigd?
Als Christenen niet willen dat hun geloof in het openbaar wordt afgezeken moet dat net zo goed worden gerespecteerd.

Ik persoonlijk zeg graag "godverdomme", zowel in positieve als negatieve zin.
Voorbeeld negatief: (ik stoot m'n kleine teen 'snachts) "AAAH!!! GODVERDOMMUUUUH!!!".
Voorbeeld positief: "Die chick had goeie tieten, ey, dat wil JIJ niet weten... (grijnzend) god-ver-domme.

Maar als ik met een gelovige gabber ben dan hou ik daar rekening mee en onthoud ik me van godslastering ondanks dat ik er nog nooit op ben aangesproken.
Respect voor je medemens heet dat.
Dat je je eigen geloof tot een grap hebt laten verworden betekend nog niet dat anderen dat ook moeten laten gebeuren.

"the persian killer", dat klinkt alsof je uit Iran komt. Asielzoeker neem ik aan dus? Fijne manier om onze gastvrijheid te bedanken.
Naast dat deze uitspraak (en je hele houding in feite) jouw beeld van niet geboren Nederlanders als niet hier horend en in een onderdanige positie ten opzichte van de geboren Nederlanders behorend bevestigd is het ook gewoon kinderachtig als je PK's achtergrond niet kent.

Nog een wijze spreuk om in je zak te steken:
Mensen die dankbaarheid eisen zijn je vrienden niet, want geven doe je uit liefde, en geeft iemand niet uit liefde wees dan op je hoede.

Met een nucleair programma medicijnen maken? hahah post-natale abortus medicijnen zeker.
Wel eens van medische isotopen gehoord lieve schat? Kennelijk niet.



Quote:
Originally Posted by wrestler_nl
daar ben ik het niet mee eens .....NIET alle moslims vinden dat normaal....maar alleen die extrimisten.....Ik vind dat soort lui ook niks ....maar het zijn zeker niet alle moslims!!!!!(dat je dat ff weet)
Geef het op, deze gasten denken dat het nieuws een weerspiegeling is van de samenleving.
Zo loopt shit uit de klauwen: er is een probleem. Het komt in de krant. De lezers vinden het nieuws. De media vinden het nieuws dat de lezers het nieuws vinden en berichten er nog meer over. De burgers voelen zich in hun in eerste instantie door de media aangedragen mening gesteund en maken nog meer heisa. Die heisa komt in het nieuws. Anderen hebben last van die heisa. Dat die anderen last hebben van de heisa komt ook in het nieuws, enz. enz. enz.
En uiteindelijk moeten straks alle Moslims rekenschap afleggen voor wat een man die duidelijk bevooroordeeld is in een vage film beweert over een duizenden jaren oude tekst.

Way to go...










End of thread
(maar dat zal wel niet)


DIKKE REPS!!!

wrestler_nl
23-01-2008, 15:57
Doei homoos (zo doen we dat in Iran....)
http://www.blieb.nl/data/subdomain/16/article/20060301162344_iran_gay.jpg
Stoer he?

De vrouwen begraven we, dan gaan we ze met Pasen weer zoeken
http://gregoriusnekschot.nl/blog/media/stoning2.gif
Gewoon omdat het kan

Rechten voor vrouwen? Wat is da nou voor onzin....
http://www.amnesty.nl/afbeeldingen/wereldnieuws/steniging_Iran.jpg
Gewoon niet verkracht worden, is dat nou zo moeilijk?


Jammer van die 'betrekkingen' man.................. :(


Die tweede foto is echt NIET in Iran...Die eerste is zeker van iran...die derde is volgens mij ook niet in iran...MAAR DIE TWEEDE ZEKER NIET....DIE EERSTE IS WEL IN IRAN

anonymous001
23-01-2008, 16:04
DIKKE REPS!!!

Ik vind het ook een hele mooie reactie, maar toch wel een stuk subtieler dan de post van Persian Killer verdient. Die stelde toch dat het 'normaal' was dat Iran zo reageert als het doet. De 'reden' hiervan: in Iran wonen moslims, en de film gaat ook over moslims.:eek:

Ik vind het niet zo raar dat een aantal mensen daar over valt. Verder wordt er weer een hoop langs elkaar heen geluld. En heb ik zoveel manke vergelijkingen gezien dat een eerste wereldoorlogparade er bleekjes bij afsteekt.

Overigens is het gewoon aantoonbaar niet waar dat je dezelfde ellende krijgt als je het Jodendom of Christendom beledigt. Zie Gerard Reve, zie Life of Brian, zie elke ex-Joodse komiek van de laatste honderd jaar. Ik verbind daar verder geen conclusies aan, maar het is wel zo.

wrestler_nl
23-01-2008, 16:06
Amerika bemoeit zich met Iran omdat het nucleire programme heel de wereld aangaat, een film die Wilders maakt over de Islam, gaat die dan ook in één keer heel de wereld aan?
En wat ben jij trouwens een obstinaat mannetje zeg....


Die film gaat ook heel de wereld aan...want in bijna elke land wonen moslims .....En wilders probeert Islam schandalig maken....door domme beelden in zn film te zetten!!!!!

MB667
23-01-2008, 16:10
Die film moet nog gemaakt worden, we weten toch niet wat er in die film komt. Pas als de film uit is kunnen we zien of hij bezig is met de islam te beledigen, of dat hij gewoon met feiten aan komt zitten, die idd tot verbetering vatbaar mogen zijn.

Mickey
23-01-2008, 16:11
* delete post *

Laat ook motherfucking maar. Het schiet echt niet op.
Aan beide kanten van de lijn heb je mongolen. De wereld zit er vol mee.

Never underestimate the power of stupidity in large groups.

Soms hoop ik bijna (ondanks dat ik een Atheist ben) dat er zoiets als een dag des oordeels bestaat. Seriously. En dat ze een IQ test afnemen aan de pearly gates. Ik kan je verklappen dat er een paar hier er niet door gaan komen.

wrestler_nl
23-01-2008, 16:12
Iedereen loopt zo te zeiken over die film en dat is nu precies de bedoeling, publiciteit en nog eens publiciteit.
Niemand weet nog wat er in die film komt, en tóch valt iedereen erover. Wat zijn we toch weer snel op onze tere zieltjes getrapt want o wee als er wat over de Islam gezegd wordt.
En dan kunnen mensen wel blijven komen met de argumenten: 'wat als die film over het Christendom gaat, hoe zouden de Christenen reageren?' nou dat zal ik je vertellen dan gebeurd er helemaal niks.
En ik ben van mening dat Wilders helemaal niemand beledigd, ten minste, ik heb nog nooit een uitspraak gehoord die beledigend was.
En mensen moeten ook eens nadenken of het nou werkelijk zo erg is om te zeggen dat de Koran verboden moet worden, de Bijbel is in genoeg landen verboden! En o jee wat is het erg om te zeggen dat er een tsunami van islamisering aan de gang is want we moeten een godsdienst niet met een natuurrramp vergelijken, weet je: sommige mensen zijn gewoon van de pot gerukt!!!


in welke landen is de bijbel dan verboden..ik denk echt dat het in geen een land is verboden!!!

De man van 14K
23-01-2008, 16:13
Gaat die film straks heel ergens anders over. haha

Mickey
23-01-2008, 16:14
in welke landen is de bijbel dan verboden..ik denk echt dat het in geen een land is verboden!!!

In een paar fundamenteel moslim landen.
Staan zelfs lijfstraffen op.

*edit nuancering*

Mickey
23-01-2008, 16:19
Btw.. Ik zie aan beide zijden van de discussie een paar punten worden aangehaald die niet helemaal waar zijn.

Wat betreft het vermeende nucleaire programma van Iran: Er is een paar weken een rapport uitgekomen in the states waar 16 agencies aan mee hebben gewerkt:


The NIE (http://www.slate.com/id/2179084/)—which was signed by all 16 U.S. intelligence agencies—concluded "with high confidence" that Iran had "halted its nuclear weapons program" back in the fall of 2003.

Bush pusht desondanks nog altijd de oorlogs agenda.
Bush undercuts American credibility, again. - By Fred Kaplan - Slate Magazine (http://www.slate.com/id/2182071/)

Iran is geen lekkertje.. Maar de States ook niet in deze.

aliendwurf
23-01-2008, 16:22
* delete post *

Laat ook motherfucking maar. Het schiet echt niet op.
Aan beide kanten van de lijn heb je mongolen. De wereld zit er vol mee.

Never underestimate the power of stupidity in large groups.

Soms hoop ik bijna (ondanks dat ik een Atheist ben) dat er zoiets als een dag des oordeels bestaat. Seriously. En dat ze een IQ test afnemen aan de pearly gates. Ik kan je verklappen dat er een paar hier er niet door gaan komen.


Ik heb het altijd al gezegd, het zou een zegen zijn als pak'm beet 80% van de wereldbevolking zich massaal zou verhangen...

wrestler_nl
23-01-2008, 16:22
Dat bedoel ik nou, dat is geen belediging gericht aan moslims. Dat maken moslims er zelf van. Bovendien heeft Wilders dat helemaal NOOIT zo gezegd: hij heeft voorgesteld de koran in Nederland te verbieden. En om het hele 'zielige-moslim' verhaal ff om te draaien: Is de koran dan niet een belediging van ongelovigen (waar er in Nederland gruwelijk veel van zijn?) In feite wordt ik doodgewenst in dat boek, lekkr idee is dat..

De media verdraaien leuk die woorden, en dan ineens wil hij de koran afschaffen..... Sufferds..


je word helemaal niet doodgewenst in de koran....ook al ben je atheist...hij zij ook dat de koran op die boek van hitler leek ofso.(zoiets???)....vind dat geen beledeging??

wrestler_nl
23-01-2008, 16:26
In een paar fundamenteel moslim landen.
Staan zelfs lijfstraffen op.

*edit nuancering*


Zoals??????

in iran is het gewoon legaal...

anonymous001
23-01-2008, 16:26
:DDe WAO, ofzo.
Gaat die film straks heel ergens anders over. haha

KO TKO
23-01-2008, 16:29
In een paar fundamenteel moslim landen.
Staan zelfs lijfstraffen op.

*edit nuancering*

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is nergens de bijbel verboden. Het wordt in sommige moslim landen niet gewaardeerd, dat sommige organisatie's moslims proberen te bekeren en/ of bijbels gaan uitdelen.

Muay Thai Elite
23-01-2008, 16:38
je word helemaal niet doodgewenst in de koran....ook al ben je atheist...hij zij ook dat de koran op die boek van hitler leek ofso.(zoiets???)....vind dat geen beledeging??

Get ur drink on

Judas
23-01-2008, 17:36
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is nergens de bijbel verboden. Het wordt in sommige moslim landen niet gewaardeerd, dat sommige organisatie's moslims proberen te bekeren en/ of bijbels gaan uitdelen.

Je bent in sommige landen je leven niet zeker als je ervoor uitkomt christen te zijn, thats all...

KO TKO
23-01-2008, 19:17
Je bent in sommige landen je leven niet zeker als je ervoor uitkomt christen te zijn, thats all...

Welke landen ?

PigDog
23-01-2008, 19:24
Precies ! :D Hoe ist verder op je stage Pigdog? ;)

Ja goed, zal ik maar zeggen. We hebben het hoofdstuk "spaanse inquisitie" afgesloten en zijn nu begonnen aan "landen met een democratie en vrijheid van meningsuiting".

Heb nog een paar interessante stukken die je kan lezen over dit paradijs, ik geef je de boekenlijst:

USA: Dead wrong -- The case of Nanon Williams, child offender facing execution on flawed evidence (AI Index: AMR 51/002/2004)

USA: “Where is the compassion?” – The imminent execution of Scott Panetti, mentally ill offender (AI Index: AMR 51/011/2004)

USA: Another Texas injustice -- The case of Kelsey Patterson, mentally ill man facing execution (AI Index: AMR 51/047/2004)

USA: Osvaldo Torres, Mexican national denied consular rights, scheduled to die (AI Index: AMR 51/057/2004)

USA: Undermining security -- violations of human dignity, the rule of law and the National Security Strategy in ‘war on terror’ detentions (AI Index: AMR 51/061/2004)

USA: An open letter to President George W. Bush on the question of torture and cruel, inhuman or degrading treatment (AI Index: AMR 51/078/2004)

USA: Appealing for justice -- Supreme Court hears arguments against the detention of Yaser Esam Hamdi and José Padilla (AI Index: AMR 51/065/2004)

USA: Restoring the rule of law -- The right of Guantánamo detainees to judicial review of the lawfulness of their detention (AI Index: AMR 51/093/2004)

USA: A deepening stain on US justice (AI Index: AMR 51/130/2004)

USA: Human dignity denied – Torture and accountability in the ‘war on terror’ (AI Index: AMR 51/145/2004)

USA: Guantánamo: Military commissions -- Amnesty International observer’s notes, No. 3 – Proceedings suspended following order by US federal judge (AI Index: AMR 51/157/2004)

USA: Excessive and lethal force? Amnesty International’s concerns about deaths and ill-treatment involving police use of tasers (AI Index: AMR 51/139/2004)

USA: Proclamations are not enough, double standards must end – More than words needed this Human Rights Day (AI Index: AMR 51/171/2004)

O ja: hoe heet dat spreekwoord ook al weer? Roomser dan de paus?

:cool2:

Muay Thai Elite
23-01-2008, 19:40
Hoe kan ik die ooit vinden zonder ISBN?

The Persian Killer
23-01-2008, 19:56
WARNING!!!
Behemoth post coming through.
Please back off... Back the fuck off.


Dit soort threads... zo weinig rede of redelijkheid.




End of thread
(maar dat zal wel niet)


x2

die mensen weten geen shit over islam .. en weten geen shit over iran...
als je over islam iets wil weten .. moet je niet naar die mensen( terroristen ) kijken ..
begin ma met boeken te lezen ..
het is ten strengste verboden in islam om iemand te vermoorden of zelfmoord te plegen...
De mensen die andere mensen het leven zuur maken (van tasjes rovers tot terroristen) en zeggen moslim te zijn praten ontzettende ONZIN.

Het enige wat Wilders doet is haatzaaien tussen de bevolking. Hij beledigd de moslims en die reageren weer daarop. Gelukkig zijn er genoeg mensen van verschillende kleuren, afkomst, geloof die elkaar wel begrijpen. Alles wat marrokaanse jongeren doen wordt in de schoenen van de Islam geschoven. jullie weten niks over islam . Hebbe jullie weleens iets over de Islam gelezen ??? Aan julliee berichten te lezen, is je IQ, net als Wilders niet hoog. In elke land heb je nou eenmaal veel domme mensen en hij speelt daarop. Jullie weten geen fuck over de Islam maar hebben wel een mening, waar is jullie mening op onderbouwd???
Een vrouw met een hoofddoek en een man met een baard zien jullie als terroristen!!!
Sommige mensen kunnen, mogen kleine kinderen en onschuldige mensen vermoorden, die krijgen veel lof van de media en thuis een lintje maar owee als een of ander psycho zichzelf opblaast(wat een van de grootste zondes is in de Islam), gelijk Islamterrorisme enz. Weet je wat het probleem is, die psycho en sommige mensen in nederland weten niets over de Islam.
Een moslim mag geen onschuldige mensen vermoorden, hij mag niet voor God spelen of voor rechter.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting, jammer alleen dat sommige mensen daar beledigen onder verstaan

Judas
23-01-2008, 20:12
Welke landen ?

Delen van Palestijnse gebieden, Indonesie, Irak. De Kopten hebben het in Egypte ook niet echt makkelijk. En in meer landen worden ze het leven zuur gemaakt.
Erg jammer, want verleden heeft bewezen dat het wel mogelijk om voor moslims, chistenen en joden tamelijk vreedzaam naast mekaar te leven.
Libanon was wat dat betreft een model voor het hele Midden-Oosten. Christenen en moslims leefden in harmonie tussenen naast elkaar. Dat is helaas wel veranderd...

Judas
23-01-2008, 20:20
x2

die mensen weten geen shit over islam .. en weten geen shit over iran...
als je over islam iets wil weten .. moet je niet naar die mensen( terroristen ) kijken ..
begin ma met boeken te lezen ..
het is ten strengste verboden in islam om iemand te vermoorden of zelfmoord te plegen...
De mensen die andere mensen het leven zuur maken (van tasjes rovers tot terroristen) en zeggen moslim te zijn praten ontzettende ONZIN.

Het enige wat Wilders doet is haatzaaien tussen de bevolking. Hij beledigd de moslims en die reageren weer daarop. Gelukkig zijn er genoeg mensen van verschillende kleuren, afkomst, geloof die elkaar wel begrijpen. Alles wat marrokaanse jongeren doen wordt in de schoenen van de Islam geschoven. jullie weten niks over islam . Hebbe jullie weleens iets over de Islam gelezen ??? Aan julliee berichten te lezen, is je IQ, net als Wilders niet hoog. In elke land heb je nou eenmaal veel domme mensen en hij speelt daarop. Jullie weten geen fuck over de Islam maar hebben wel een mening, waar is jullie mening op onderbouwd???
Een vrouw met een hoofddoek en een man met een baard zien jullie als terroristen!!!
Sommige mensen kunnen, mogen kleine kinderen en onschuldige mensen vermoorden, die krijgen veel lof van de media en thuis een lintje maar owee als een of ander psycho zichzelf opblaast(wat een van de grootste zondes is in de Islam), gelijk Islamterrorisme enz. Weet je wat het probleem is, die psycho en sommige mensen in nederland weten niets over de Islam.
Een moslim mag geen onschuldige mensen vermoorden, hij mag niet voor God spelen of voor rechter.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting, jammer alleen dat sommige mensen daar beledigen onder verstaan

Ben het deels eens met je post, maar buiten dat spreek je jezelf wel tegen. Je zegt hierboven dat het ten strengste verboden is om mensen te vermoorden, maar op pagina 1 zeg je het normaal te vinden dat mensen vermoord worden...

adam
23-01-2008, 21:05
Nederland lijkt America soms, wil hij het tegen regering nemen, of gewone burgers... ik las in krant laatste nog:
Uit onderzoek bleek dat Iraanse mensen, meest intelligente zijn, en in Nederland hebben ze het beste geïntegreerd
IRAANSE STUDENTEN GEWEIGERD

Ministers Plasterk en Verhagen vragen de Nederlandse universiteiten en HBO’s om “waakzaamheid” en “grote terughoudendheid” bij het toelaten van Iraanse studenten. De Universiteit Twente gooide daarmee haar poorten dicht voor alle binnenkomende Iraniërs (studenten en medewerkers) en de TU Eindhoven vraagt de AIVD om een verklaring die niet wordt gegeven. Er zijn ook voorbeelden bekend van promovendi die in Eindhoven zijn geweigerd louter vanwege hun nationaliteit. Gelukkig doen niet alle universiteiten aan deze waanzin mee: de TU Delft en de Rijksuniversiteit Groningen sluiten Iraniërs niet structureel uit.
Deze maatregel komt voort uit de resolutie 1737 van de Veiligheidsraad, waarin de lidstaten worden opgedragen voorzichtig te zijn met het overbrengen van proliferatiegevoelige informatie naar Iran; dat wil zeggen informatie die zou kunnen leiden tot het vervaardigen dan wel verspreiden van kernwapens. Aan de Nederlandse universiteiten wordt weliswaar nucleaire technologie gedoceerd, maar de elementaire kennis die een Iraanse student in de collegezalen kan opdoen heeft geen toegevoegde waarde voor het Iraanse nucleaire programma. We praten hier over algemeen toegankelijke kennis die in de gemiddelde studieboeken en op internet aanwezig is.
Waar het in feite om gaat, is kennis en informatie over destructieve aspecten van kerntechnologie. Het lijkt ons dan ook verstandig om deze gevoelige informatie in Nederland adequaat af te schermen in plaats van Iraniërs in de verdachtenhoek te plaatsten; het mogelijke gevaar dat van dit type informatie uitgaat, laat zich immers niet beperken tot één nationaliteit.
Wij vinden deze maatregel van het kabinet stigmatiserend en discriminerend voor Iraniërs als bevolkingsgroep. In een rechtstaat is men onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt; structurele uitsluiting van een bevolkingsgroep past daar niet bij. We maken ons ook zorgen om de negatieve gevolgen die deze maatregel kan veroorzaken voor de ruim 28.000 Iraanse Nederlanders, van wie velen momenteel aan de hogescholen en universiteiten studeren, promoveren of anderszins werkzaam zijn.
Wij roepen hierbij het Nederlandse kabinet, in het bijzonder minister Plasterk, op deze kwestie zodanig te herzien dat categorische uitsluiting van Iraanse studenten en wetenschappers definitief van de baan is en de academische vrijheid gewaarborgd blijft.

FOCUS
23-01-2008, 22:20
Onwetendheid>Angst>Agressie

ik vind dat Persian Killer het werkelijke probleem perfect verwoord

The Persian Killer
23-01-2008, 22:42
Ben het deels eens met je post, maar buiten dat spreek je jezelf wel tegen. Je zegt hierboven dat het ten strengste verboden is om mensen te vermoorden, maar op pagina 1 zeg je het normaal te vinden dat mensen vermoord worden...


Ik bedoelde niet dat moslims wilders moeten vermoorden maar dat ze recht hebben om te protesteren tegen die film!!

wrestler_nl
23-01-2008, 23:10
Delen van Palestijnse gebieden, Indonesie, Irak. De Kopten hebben het in Egypte ook niet echt makkelijk. En in meer landen worden ze het leven zuur gemaakt.
Erg jammer, want verleden heeft bewezen dat het wel mogelijk om voor moslims, chistenen en joden tamelijk vreedzaam naast mekaar te leven.
Libanon was wat dat betreft een model voor het hele Midden-Oosten. Christenen en moslims leefden in harmonie tussenen naast elkaar. Dat is helaas wel veranderd...


dat klopt volgens mij niet....christenen en moslims leven nog steeds in harmonie tussen elkaar & de meeste haten elkaar niet eens .....Shia (moslims) en Sunni(moslims) leefden ooit in harmonie tussen en naast elkaar...en nu zeker niet meer...NU haten ze elkaar...en vermoorden elkaar...dat vind ik jammer!!!:crying:

anoniem gg
23-01-2008, 23:42
x2

die mensen weten geen shit over islam .. en weten geen shit over iran...
als je over islam iets wil weten .. moet je niet naar die mensen( terroristen ) kijken ..
begin ma met boeken te lezen ..
het is ten strengste verboden in islam om iemand te vermoorden of zelfmoord te plegen...
De mensen die andere mensen het leven zuur maken (van tasjes rovers tot terroristen) en zeggen moslim te zijn praten ontzettende ONZIN.

Het enige wat Wilders doet is haatzaaien tussen de bevolking. Hij beledigd de moslims en die reageren weer daarop. Gelukkig zijn er genoeg mensen van verschillende kleuren, afkomst, geloof die elkaar wel begrijpen. Alles wat marrokaanse jongeren doen wordt in de schoenen van de Islam geschoven. jullie weten niks over islam . Hebbe jullie weleens iets over de Islam gelezen ??? Aan julliee berichten te lezen, is je IQ, net als Wilders niet hoog. In elke land heb je nou eenmaal veel domme mensen en hij speelt daarop. Jullie weten geen fuck over de Islam maar hebben wel een mening, waar is jullie mening op onderbouwd???
Een vrouw met een hoofddoek en een man met een baard zien jullie als terroristen!!!
Sommige mensen kunnen, mogen kleine kinderen en onschuldige mensen vermoorden, die krijgen veel lof van de media en thuis een lintje maar owee als een of ander psycho zichzelf opblaast(wat een van de grootste zondes is in de Islam), gelijk Islamterrorisme enz. Weet je wat het probleem is, die psycho en sommige mensen in nederland weten niets over de Islam.
Een moslim mag geen onschuldige mensen vermoorden, hij mag niet voor God spelen of voor rechter.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting, jammer alleen dat sommige mensen daar beledigen onder verstaan

Dus als je een boek leest weet je alles over islam???? Als je Nostradamus leest (bekende profeet zonder geloof) en Stephen King zijn ook leuke boeken of het boek van Robert Ludlum zeer goeie schrijver!
Wat is jouw definitie van domme mensen? mensen die een boek lezen en hun hele leven richten naar het geschreven woord van iemand anders die goed kon schrijven?
Niemand mag mensen vermoorden in welk land dan ook, zoiets heeft normen en waarden en heeft niks met geloof te maken.
het probleem is dat het moslim geloof achter loopt en daardoor veel problemen veroorzaakt, als mensen gaan moorden vanwege een cartoon of dat men wordt beledigd (al hebben ze gelijk of niet) is toch geen reden voor iemand te veroordelen voor wat dan ook, veroordeel je ook komieken als Hans Theeuwen of Theo Maasen en de makers van de movie Life of Brian wordt de spot gedreven met Christelijk geloof), heb je al gehoord over wereld wijde rellen en landen die het land gaan boycotten vanwege een film of komiek of een cartoon tekenaar?



Het moslim geloof is 500 jaar jonger dat het christelijk geloof, pas de laatste honderd jaar is geloof voor veel westerlingen op een veel lager pitje komen te staan. Je heb hier Hans Teeuwen een komiek die zegt dat hij de liefde heeft bedreven met onze koninklijke familie, en Theo Maasen een andere komiek, likt een marie beeld on stage. Theo maakte een liedje om dat hij tegen de arrestatie was van een aantal rappers, die in hun rap; parlements leden hadden bedreigd, Het verschil is dat wij westerlingen dat als een vorm van sarcasme kunnen zien, humor, we hebben gezien wat er gebeurde toen er cartoons kwamen over Mohammed of een engelse lerares die les gaf in de Sudan werdt tot 15 dagen gevangenis straf veroordeeld omdat een kind in haar klas haar Teddy beer de naam Mohammed had gegeven, een groot deel van de bevolking schreeuwde zelfs dat ze vermoord moest worden.

Shalman Rhusdie schreef een boek en er werdt een fatwa over hem uitgesproken, Theo van Gogh werdt vermoord, Hirshi Ali opde vlucht, waarom al deze aggressie? Een van de redenen moet zijn dat met gewoon in veel gevallen nog 500 jaar achter loopt. Als wij westerlingen iets anders deden of zeiden dan was toegestaan door de khatolieken tijdens de spaanse inquisitie was je ook verzekerd van een zeer pijnlijke dood.
Democratie is goed en vrijheid van meningsuiting is geweldig, als je daar niet tegen komt waarom ga je dan wonen in een gebied waar vrijheid van meningsuiting heel gewoon is?
Ik kijk er ook niet van op dat ze in de Sudan die lerares ter dood willen veroordelen, men weet gewoon niet beter.
Waarom grenzen open, waar gaat onze cultuur heen? Hier wonen? geen problem, leer de taal, werk, betaal belasting en pas je aan.
In Duitsland zijn inmiddels een aantal kerken omgebouwd tot discotheken, men heft eenvoudig te weinig geld voor het voortbestaan van die kerken. In Nederland zien we dit ook steeds meer terwijl re en veelvoud van moskeen worden gebouwd, opzich niks op tegen. Maar een miljoen moslims nu in Nederland plus gezins heriniging plus veel meer kinderen per gezin als een gemiddeld Nederlands gezin gaat een probleem vormen. Als er democratisch meer moslims kiezen voor een islamitische staat, zou u als nederlander willen leven in Nederland onder die” regels”?

Onverklaarbaar dat biljoenen mensen geloven in boeken wat met de hand geschreven is, verbeterd is en vele malen vertaald is en dat men leeft naar dit geschreven woord van honderden jaren geleden?
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen bang worden van mensen die hun leven wijden aan een boek, en sommige een zodanige interpertatie er op na houden om het geschreven woordt te zien al een reden om anders denkenden te vermoorden! Waarom gaan mensen niet een dialoog aan met bv Wilders als hij uitspraken uit de Koran doet die niet waar zijn? Zoals Pim Fortuyn dat deed met een imam, hij zei: je mag mij een vuile nicht noemen als ik mag vinden dat jouw geloof achterlijk is. Deze man werdt vergeleken met oa Hitler etc, door onze politieke partijen in Nederland. Als je de Koran leest lijkt het voor sommige mensen wel een novel van Stephen King, dat is gewoon een mening een interpetatie van een individu, waarom maken mensen zich daar zo druk om? Je kunt net zo goed in Nostradamus geloven, zou je ook een profeet kunnen noemen. Geloof zou voor steun moeten zijn, maar nooit een middel om anderen iets op te leggen of anders denkenden anders te behandelen. Als je hier films wilt verbieden en anders denkenden over je geloof veroordeeld,, dan hoor je niet in deze maatschappij. Je kunt dan beter in Iran of Afghanistan gaan wonen waar 99% van de bevolking er net zo over denkt. Als je het als moslim gek vindt dat steeds meer westerlingen problemen hebben met de houding van alochtonen en aanpassingsproblemen en zelfs bang worden, is dat niet zo gek. Als men beelden ziet van enorme menigte moslims die mensen vermoorden vanwege cartoons en hier in Nederland mensen vermoorden en bedreigen omdat men anders denkt of spreekt over hun geloof is dat gewoon beangstigend!

Godsdienst is het opium van het volk en indien verkeerd begrepen de oorzaak van vele oorlogen.

Niet lang geleden is er een proef gedaan met 10 leerlingen van een universiteit.Al deze studenten kregen een helm met een camera op hun hoofd. Deze mensen heeft men toen een bos in gestuurd en langs een crime scene laten lopen die daar opzettenlijk was opgezet. De scene was afgezet met gele linten er stond een bewaker met een geweer en er lagen twee mensen op de grond. Na een tijdje kwamen alle studenten langs deze scene en observeeerden wat ze zagen. Tien dagen later werden zei aan een leugendetector geplaatsts en er warden vragen gesteld, het bleek date een persoon echt kon vertellen wat hij volgens zijn camera helm had gezien. Er was zelfs een persoon die beweerde dat hij 4 bewakers had gezien en 3 slachtoffers? Hij werdt niet betrapt op een leugen en geloofde dus “heilig” in wat hij zei. En geloofde gezien te hebben. Zelfs toen ze hem met zijn camera helm confronteerde!
Conclusie: dit is 10 dagen oud met een camera en leugendetector, wat zegt dit over een oud geschreven boeken als bijbel en Koran, wat vele malen vertaald is………………………..?

Zo was er vlak na de tweede wereld oorlog een groep militairen die elke keer dmv vliegtuig en boot allemaal etenswaren en kleren kregen toegestuurd ergens in New Zealand. De inheems bevolking snapte hier niks van en gingen al snel achter bureau’s zitten bidden en met papieren op en neer lopen, zei dachten werkelijk als de “goden” op deze manier werden aanbeden , dat zei hun levensbehoefte op deze manier zouden krijgen! Conclusie: wat men niet begrijpt wordt als snel als goddenlijk ervaren.

Zo was en stam in Zuid America die werdt bezocht door een dubbel dekker vliegtuig 60 jaar gelden, de arme braziliaanse indianen die daar woonde hadden nog nooit een vliegtuig gezien. Toen deze “piloten” uit hun vliegtuig stapte, zijn zei twee uur gebleven onder de bevolking en lieten daar een aantal westerse artiekelen zien en gaven deze als geschenken. Twintig jaar later zijn diezelfde piloten terug gekeerd wat schetste hun verbazing: De stam had een vliegtuig van hout na gebouwd en dat werdt meerdere malen door diverse stammen aanbeden. Conclusie: Zelfs als men weet wat men gezien heeft maar het niet begrijpt, wordt het goddenlijk verklaard.

Vroeger waren er vele middeleeuwse dorpen en steden, daar was dan een soort van “burgemeester” in die tijd gewoon een machtsmisbruiker is een beter woord. Deze hadden besloten dat als je wilde trouwen de vrouw eerst een nacht met de “burgemeester” moest slapen en ontmaagd moest worden. Wie komt hier nu op? Juist de mensen die de macht hadden en geil waren en die dat o.a onder geloof en regels oplegde aan het volk! (film bravehart kun je zo een voorbeeld zien) Conclusie: mensen die weten dat bange mensen of dwalende mensen ergens bij willen horen en eigenlijk alles blindelings doen wat je van ze wilt, kijk naar Waco,en Jim Jones (stichte Jownstown 900 volgelingen pleegde massale zelfmoord , de kinderen kregen cyancali drank het eerste toegediend).

Waar komen alle maagden vandaan in de Koran als je je bewijst dan???? Wie komt er met zulke uitspraken was de schrijver van de Koran of een van de vele vertalers pervers? Had hij een obsessie naar maagden? Overigens is het wel zo dat je heel veel maagden wilt, voor het martelaarschap? Misschien als het fabeltje echt waar zou zijn. zouden het wel hele dikke lelijke maagden kunnen zijn, of lelijke stinkende maagden, stel je voor? Conclusie: in die tijd was een maagd het beste wat je dus blijkbaar kon overkomen, daarom kon je dus iemand bijna alles laten doen, in die tijd als hij voor ogen had dat zijn belonging heel veel maagden waren, vochten ze zich letterlijk dood. De kruisridders begonnen ook door zo’n fabeltje, er werdt hun verteld door de paus notabene, dat het ok was om te moorden als ze het beloofde land maar terug veroverde. Er werdt zelfs beloofd dat ze veel extra’s konden verwachten in de hemel, als ze hun leven gaven voor de kerk. Diezelfde kruis ridders weren later opgepakt voor landverraad omdat de huidige koning een enorme schuld had. Het was dus voor die koning een koud kunstje om een fabeltje de wereld in te helpen dat al deze kruisridders duivels aanbidders waren. Hup alle nobele ridders gearresteerd, gemarteld en ter dood veroordeeld en de schuld die de koning had, tja…………………….

Quote Bas Boon:Als er biljoenen mensen geloven in o.a het Christenlijk geloof, Islam of Khatoliek en er zou een "echt" geloof bij zijn, dan geloven er nog steeds biljoenen mensen in een luchtkasteel!

wrestler_nl
23-01-2008, 23:47
Dus als je een boek leest weet je alles over islam???? Als je Nostradamus leest (bekende profeet zonder geloof) en Stephen King zijn ook leuke boeken of het boek van Robert Ludlum zeer goeie schrijver!
Wat is jouw definitie van domme mensen? mensen die een boek lezen en hun hele leven richten naar het geschreven woord van iemand anders die goed kon schrijven?
Niemand mag mensen vermoorden in welk land dan ook, zoiets heeft normen en waarden en heeft niks met geloof te maken.



kan je niet lezen wat the persian killer heeft geschreven ofso.....hij heeft geschreven 'het is ten strengste verboden in islam om iemand te vermoorden of zelfmoord te plegen...' HET MAG NIET ISLAM!!!!

Gulo gulo
24-01-2008, 00:10
Volgens mij verbiedt ieder geloof het vermoorden van mensen. Mensen geven alleen hun eigen draai aan geloof en kiezen vaak voor een eigen interpretatie.

PigDog
24-01-2008, 06:40
Quote Bas Boon:Als er biljoenen mensen geloven in o.a het Christenlijk geloof, Islam of Khatoliek en er zou een "echt" geloof bij zijn, dan geloven er nog steeds biljoenen mensen in een luchtkasteel!

Dat is niet helemaal waar, Bas. Vele geloven gaan over dezelfde god, alleen word er een totaal andere invulling aan gegeven. Zo is in de koran een boek over Jezus, alleen geloven zij niet dat hij de zoon van god was, maar een profeet, net zoals Mohammed. Als god over alles beschikt, zou zijn zoon niet via een aardse vrouw ter wereld hoeven te komen, en zou zijn zoon automatisch ook een god zijn. (daar hebben ze overigens wel een punt.)
Alleen het traditionele boedhisme wijkt af van de andere geloven, omdat boedha gewoon een levend mens is geweest.
Voor de rest zijn heilige boeken verschillende verhalen over hetzelfde thema.
Als je gelooft, zou het dus best kunnen zijn dat moslims en christenen in dezelfde hemel komen.
De ultieme nachtmerrie van Geert W.
:D

MB667
24-01-2008, 07:40
Geloofsverhalen zijn slaapverwekkend. Bas Boon zegt het goed, maar om een nog beter beeld te krijgen dient men toch Zeitgeist eigenlijk te kijken. Dat doen ze toch niet (de erg religieuze mensen op deze aardkloot, christenen en moslim (etc)), vandaar dat ik ook niets met hun te maken wil hebben, als ik die mensen ook niet ken, ze hebben oogkleppen op en een andere mening als hun geloof is heiligschennis. Ik heb vrienden die moslim zijn/ waren, die wel zeitgeist hebben gezien en die vonden het een op waarheid berustte documentaire.

ZEITGEIST, The Movie - Official Release - Full Film (http://video.google.nl/videoplay?docid=5547481422995115331)

Kep er laatst nog iemand mee bekeert. Een christelijke wel te verstaan. Geen grap.

Zoek en gij zult vinden.

Ik ben een nieuw soort prediker als ik in het café het woordje geloof hoor ;)

anoniem gg
24-01-2008, 08:44
Dat is niet helemaal waar, Bas. Vele geloven gaan over dezelfde god, alleen word er een totaal andere invulling aan gegeven. Zo is in de koran een boek over Jezus, alleen geloven zij niet dat hij de zoon van god was, maar een profeet, net zoals Mohammed. Als god over alles beschikt, zou zijn zoon niet via een aardse vrouw ter wereld hoeven te komen, en zou zijn zoon automatisch ook een god zijn. (daar hebben ze overigens wel een punt.)
Alleen het traditionele boedhisme wijkt af van de andere geloven, omdat boedha gewoon een levend mens is geweest.
Voor de rest zijn heilige boeken verschillende verhalen over hetzelfde thema.
Als je gelooft, zou het dus best kunnen zijn dat moslims en christenen in dezelfde hemel komen.
De ultieme nachtmerrie van Geert W.
:D

Je bedoelt het Whallehala van de Vikingen met de god Thor en Odin etc of de god crom in de tijd van de Barbaren? De Egyptenaren hadden ook meerdere goden. De Maya's hadden er ook een hoop, deze geloven waren er allemaal voor Christ en Mohammed. Oh tuurlijk Mohammed en Jezus waren geen levende mensen en de heilige boeken zijn afgeworpen door engelen die uit de hemel neerdaalde met backpacks vol bijbels en koran's!

anoniem gg
24-01-2008, 09:05
Ik vindt het ook afstotelijk als mensen mij iets proberen aan te doen, het gaat niet om mensen te veroordelen maar om de veroordelingen of afgunst en angst te voorkomen. Hele landen worden extremistisch op dit moment en mensen worden bang (heb je een aantal voorbeelden gegeven) dat deze enorme groep het voor goed bedoelde moslims verpest is jammer, maar is wel de waarheid. Zonder hoofddoek met mooi krullend lang haar en een rok zullen ze je waarswchijnlijk niet snel in stukken willen snijden eerder de liefde willen bedrijven! Als je inderdaad de energie aan jezelf wilt besteden waarom besteden dan zo ongeloofelijk veel mensen veel tijd aan geloof. De hele dag een hoofddoek, bidden moskeen, geen voorbehoedsmiddelen enorme gezinnen en en en...............

Einstein was in het principe ook een profeet veel van zijn tekening en ideen werden pas later verwezenlijkt, waarom respecteer en aanbid men Nostradamus niet of Merlijn of andere genoemde, velen hebben acurate voorspellingen gedaan door de jaren heen. Wanneer gaat iemand de Koran gaan lezen dan , hoe oud was je? Wat gebeurde er dat je zo door een door mens geschreven boek gegrepen werdt. Waarschijnlijk als je eerste boek Nostradamus was geweest had je daat nu “ steun in gevonden” in de kink op he GG forum staat iets over 2012 , hier staat o.a wat einstein vondt van van dit verhaal, anders denkenden waren op de brandstapel waren terecht gekomen (tolerant he zo’n geloof).

Geloof kan levensgevaarlijk zijn , de meesten zeggen zelf: ik ben er 100% van overtuigd?????? Dat is dus geen geloof meer maar een obsessie! Geloof is iets wat je doet in bv Merlijn, je denkt dat hij heeft bestaan maar je kunt het niet bewijzen al lees je tien boeken over Arthur en ronde tafels! Ik zeg niet dat de wereld vergaat in 2012, velen denken dat het het begin is van een nieuwe cyclus, iedereen geeft zijn eigen interpertatie. Als die planeet inderdaad op een lijn gaat staat met de aarde, kan dat grote gevolgen hebben. Wij weten dat de maan bv de getijden bepaald, groot verschil in diverse landen bv ep en vloed! Overigens zijn er heel veel overeenkomsten in die maya kalenders en bijbel en koran en egyptische verhalen etc: mijn verklaring is dat het door de overname is van de Sumirische ( dit rijk was er lang voor Christes en Mohammed) tablets waar uitvoerig alles al werdt beschreven voor de bijbel en de koran er waren. Wij zouden slaven kunnen zijn geweest van Giants die vroeger op aarde zijn neergestreken van een andere planeet. Misschien zitten we zelfs wel in een soort matrix die zich elke keer herhaalt. Misschien kunnen mensen over tientallen jaren tijdreizen en kan iemand een “ heilig” boek samen stellen via internet en kranten. In een van de passage’s van Nostradmus in een voorspelling voor deze tijd staat one men (duidelijk in engels een andere taal). Maar waarom zou ik of andere alles willen weten? Wat zou een god daarin kunnen betekenen? Als je ouders geen moslim waren, welke gebeurtenis heeft zo een indruk op jouw gemaakt dat geloof zo belangrijk voor je is geworden? Kon je iets niet begrijpen, is een geliefde overleden of een familie lid, ben je misbruikt? Hoe kwan je ermee in aanmerking dan? Door een andere moslim of een verdwaalde katoliek die toevallig ipv een bijbel een koran had meegenomen en die aan jouw heeft weggegeven? Die woede , angst en onwetenheid wordt gevoed door geloof, als je de geschiedenis boeken erop na leest zul je zien dat 80 tot 90% geloof de oorzaak is van alle oorlogen! Vreemd dat je vol woede bent want wat doen die mensen jouw geloof aan, als je steun zoekt en geloof voorjezelf hebt maakt het toch niks uit wat een ander doet? Als je met een hoofddoek gaat lopen en dat is een symbool voor een moslim en vele andere zijn bang voor aanslagen of door de media gehersenspoel,t kun je toch rot reacties verwachten? Waarom niet wachten tot het overwaait of in Iran gaan wonen of Afganistan dan heb je dat probleem toch niet!

Als mijn ouders worden afgeslacht probeer ik te achterhalen wie dat waren en zou ik als eerste reactie ook het heft in eigen handen nemen (als het een leeuw was schoot ik die door het hoofd). Als ik ze nu niet kan vinden ga ik toch ook niet naar mekka waar men de Haji doet om mijzelf op te blazen tussen twee miljoen moslims, wat hebben die mensen ermee te maken? Kijk ik vindt het ook niet correct wat er gebeurt in Israel en Palastine. Maar nu komen we weer op een bekend punt, wat is er uit Arabie gekomen buiten zand olie en geloof, alladins wonderlamp? Kijk als mensen stil willen blijven staan en leven volgens het stenen tijdperk (door extreme geloofsovertuiging ik haalde India laatst aan, waar de rat en koe heilig is en de rat de helft van de hele graan vooraad van het land opeet en de graan vooraad ook nog eens besmet) moet je iemand die het beter heeft niet veroordelen. Ja het land is toen van die Palastijnen afgepakt en dat is niet eerlijk, probeer het op een andere manier, hebben ze nu met die eeuwige oorlog iets berijkt, nee! Daar zijn ze alle twee schuldig aan, het is de ego en angst van de mens die het zover laat komen. Ik heb je in mijn voorgaande stukken beschreven wat er met Nederland en Europa is gebeurt na de 80 jarige oorlog, vooruitgang en de landen hebben geleerd van de geschiedenis. Is een Nederlander nog kwaad op een Fransman vanwege Napoleon?Of kwaad op een Duitser vanwege de tweede wereld oorlog? Haten Jappeners alle Amerikanen vanwege twee atoombommen die zijn gegooid in 45? Die hebben toch wel het meest recht op klagen vindt je niet? Het is altijd geloof tegen geloof geweest, dat was de oorzaak van het vergaan van het Egyptische rijk vele goden aanbidden en toen zei weer iemand maar een god aanbidden en toen werden die anderren weer heel boos die heel veel goden aanbaden. Zo geld dat ook voor het Romeinse rijk het Sumirische rijk, het maja rijk etc!

De regels van de islam en het trouwen van vier vrouwen, heb ik beschreven met een vers van de Koran en waarom dat zo is, waarom antwoord je daar niet op? Kun je mij even laten weten welk punt in de Koran jij leest, waarschijnlijk het ik dan een andere vertaling, dat zou wat zijn zeg?
Kijk dan moet je een mormoon worden of inderdaad in Arabie gaan leven, maar jaloezie zal de overhand krijgen, ik kan ook met heel veel vrouwen de liefde bedrijven puur voor de lust en toch van mijn eigen vrouw of vriendin houden dat zal een vrouw niet begrijpen en andersom ook niet. De mens doet altijd aannamens, ik zal het wel slechter doen dan die andere vrouwen denk een vrouw dan. Of die kerel denk dat hij niet goed genoeg is of men is gewoon angstig elkaar kwijt te raken, weinige kunnne daar boven staan (kijk naar bloedwraak in moslim geloof). Ik zal niet ontkennen dat ik tot een van die personen behoord (wil wel met 10 vrouwen trouwen) ,hahahahahaha ik vindt er niks verkeerds aan, alleen is mijn beschrijving anders, mijn koran komt uit malysia, misschien dat ze daar een andere vertaling hebben! Er staat waarom maar vier vrouwen en waarom alleen rijken met vier vrouwen mogen trouwen omdat die een vrouw kunnen onderhouden (excuus in de koran (hoe kan het ook anders) is oorlog en weduwen)!!

Kritieken die moordend zijn is niet erg zoalng je in jezelf gelooft en de resultaten voorjelzelf tevreden zijn, zoals ik al eerder vermelde afgunst en jaloezie en veronderstellingen en angst overheersd bij grote groepen van elke bevolking. Is het Christendom aan het vergaan en zo ja, is dat erg voor die voormalig Christenen? Ik denk gewoon dat de mens van nu meer te doen heeft dan zijn leven in te richten naar door mens geschreven boeken van duizenden jaren gelden, wat eerst vele malen is overgeschreven en toen vele malen in verschillende talen is vertaald. Zelfs China heeft een soort van geboorte beperking, iedereen weet dat er steeds meer mensen komen die allemaal voedsel en water nodig hebben en leefbenodigdheden. Dus ziektes en oorlogen zijn blijkbaar nodig om de balans te houden. Geen gezinnen van 10 kinderen, zoals Obama in America zei in zijn presidentsverkiezingen, als een een zwarte moeder in een ghetto wijk ben,t moet je geen vijf kinderen baren, de komiek Chirs Rock zei het wat directer STOP FUCKING!

Waarom voelt iemand zich bv pas compleet met een hoofddoek? Jouw geloof is dus minder sterk als je je gezondheid vooropstelt door minder beledigingen of vroeg of laat een steen tegen je hoofd van een andere onozele racist? Waarom niet voorkomen en thuis je geloof beoefenen. Je mag in nederland ook niet met een Ninja pak over straat, moet je voorstellen dat er een soort van astronauten geloof komt en dat de helft van de bevolking met een intergraal helm op loopt? Maakt mij nog niets uit want dat zouden ze in mijn ogen zelf moeten weten maar ik kan me voorstellen dat velen dat beangstigend zullen vinden ! helmaal als die gasten met hun helmen de hele tijd op het nieuws zijn omdat ze wat opblazen. Gabbertjes in Nederland droegen veel Londsdale kleding die veel door skinheads werdt gedragen, er waren een paar incidenten met mensen die deze kleding droegen, huppa Nederland verboed die kleding???? Zelfde geld voor een nederlands vaggetje op een groen bomber jasje dat mag niet meer in nederland. Wel iemand met een Bob marley muts maar niet iemand met een groens bomber jasje met nederlands vlagetje?? Zo zielig zijn wij al in nederland en dat is allemaal verpest door geloof en daar lijdt jij nu ook onder. Alhoewel wat heet lijden? Gewoon andere jas aan doen of een zonder vlaggetje, regels zijn regels of ze nou eerlijk zijn of niet!

Als ik in de put zit probeer ik er zelf snel weer uit te klimmen of ik visualiseer dat ik al weer uit de put ben. Als ik heel hard diep in die put ga bidden zonder zelf een poging te doen eruit te komen, gebeurt er niks (misschien wel met jouw geloof dat weet ik niet kan ik niet beoordelen) Wat zijn jouw plichten dan, een hoofddoek dragen? Andere ongelovigen en bange mensen nog banger maken door nog meer fanatisme te tonen voor je geloof?

De wereld is niet eerlijk, maar ik ben nooit een voorstander geweest van de grenzen open te gooien, voor de handel wel, maar de resultaten zijn schrikbarend! Het maakt mij niet uit of een moslim wel of niet belasting betaald of dat 90% al hun geld naar marroco stuurt,. Ik help mijn oma of familie gewoon eerst klaar! En heb liever niet te doen met geloofsfanaten of sektes of ze nu met intergraal helmen rondlopen of niet! Pas je gewoon aan aan de huidige maatschappij. Een vrouw wil met een minirok, masscara en hogge hakken demonstreren in Theran voor de rechten van de vrouw, zie je dat al gebeuren?

Tuurlijk ben je een mens en zo zal ik je ook zien en behandelen intergraal helm , hoofddoek of hanekam, hopenlijk kan jezelf meer bergip opbrengen voor de angst van de mensen hier bv in nederland of andere Europese landen. Dezelfde bange mensen “fundamentalist” die jouw eigen geloof kapot en belachelijk aan het maken zijn en daar zijn heel veel moslims nu heel kwaad over? Als je zo kwaad bent heb dan begrip voor deze onwetende angstige bewoners van je eigen volk en het nederlandse volk. Als die hoofddoek zoveel haat oproept, doe hem lekker af en ga thuis als je wilt met een ninja pak aanzitten of op de wc met een atronautenhelm!

PigDog
24-01-2008, 10:38
Je bedoelt het Whallehala van de Vikingen met de god Thor en Odin etc of de god crom in de tijd van de Barbaren? De Egyptenaren hadden ook meerdere goden. De Maya's hadden er ook een hoop, deze geloven waren er allemaal voor Christ en Mohammed. Oh tuurlijk Mohammed en Jezus waren geen levende mensen en de heilige boeken zijn afgeworpen door engelen die uit de hemel neerdaalde met backpacks vol bijbels en koran's!

Nee, ik bedoel de grote, hedendaagse geloofstromingen.
Als jij iemand kan vinden die nu nog in Wodan, Ra of Popecatpetl gelooft, ben je the King. En dat kan niet, want die titel mag Elvis houden.
Natuurlijk heb je voor elke geloofstroming nog duizenden aftakkingen, met hun eigen versie van een heilig boek, maar het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. En nergens wordt er beweerd dat een godheid zelf een boek heeft zitten schrijven, laat staan laten verspreiden.
Die engelen, die bij mij op zondagochtend voor de deur staan met hun bijbel, hebben een zijscheiding in hun haar en een bril op. En een schoen met stalen neus....

anonymous001
24-01-2008, 10:41
Nee, ik bedoel de grote, hedendaagse geloofstromingen.
Als jij iemand kan vinden die nu nog in Wodan, Ra of Popecatpetl gelooft, ben je the King. En dat kan niet, want die titel mag Elvis houden.
Natuurlijk heb je voor elke geloofstroming nog duizenden aftakkingen, met hun eigen versie van een heilig boek, maar het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. En nergens wordt er beweerd dat een godheid zelf een boek heeft zitten schrijven, laat staan laten verspreiden.
Die engelen, die bij mij op zondagochtend voor de deur staan met hun bijbel, hebben een zijscheiding in hun haar en een bril op. En een schoen met stalen neus....

En atheisme dan? Komt dat ook op hetzelfde neer? Of telt die niet mee?

PigDog
24-01-2008, 10:48
En atheisme dan? Komt dat ook op hetzelfde neer? Of telt die niet mee?

Het atheïsme is de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden, of in een nauwere betekenis, het niet aannemen van het bestaan van god(en). Het is het tegenovergestelde van theïsme.

Het woord atheïsme komt van het Grieks: het voorvoegsel 'α' (a) betekent 'niet' en het woord 'θεος' (theos) betekent 'god' of 'godheid'.




Stel je vraag nou nog eens?

anonymous001
24-01-2008, 10:55
Het atheïsme is de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden, of in een nauwere betekenis, het niet aannemen van het bestaan van god(en). Het is het tegenovergestelde van theïsme.

Het woord atheïsme komt van het Grieks: het voorvoegsel 'α' (a) betekent 'niet' en het woord 'θεος' (theos) betekent 'god' of 'godheid'.




Stel je vraag nou nog eens?

Het punt van Bas Boon was dat als een geloof juist is (bv. Islam), dat alle anderen dan in een luchtkasteel geloven. Daar reageerde jij op met te zeggen dat de verschillende hedendaagse geloven misschien op hetzelfde neerkomen, en dan gelooft iedereen in hetzelfde.

Welnu als het atheisme juist is, geloven alle anderen nog steeds in een luchtkasteel, en andersom. Dus iedereen gelooft helemaal niet in hetzelfde. Ik denk dat Christenen en Moslims niet naar dezelfde hemel gaan, omdat er niet zoiets is als een hemel...

PigDog
24-01-2008, 13:36
OOO, bedoel je dat zo!
Wel dat is nu geloven, hé? Ik geloof niet dat atheïsten ergens in geloven, ze denken gewoon dat het leven stopt, en je door de maaien word opgegeten.
Als je het zeker weet, ben je de man.

Maar de quote van Bas ging over geloof, en als je athëist bent, sluit je jezelf dus uit in deze discussie. Het ging volgens mij niet over het wel of niet geloven.....
Ook leuk, maar andere topic.

De man van 14K
24-01-2008, 13:43
ik geloof in in wereld waarin de mensen gelijk zijn en geen oorlog door geloof is, wat ben ik dan?

Influcted
24-01-2008, 13:45
ik geloof in in wereld waarin de mensen gelijk zijn en geen oorlog door geloof is, wat ben ik dan?

Onwetend over het tweede gedeelte.

Italian*Berlusconi*
24-01-2008, 13:47
ik geloof in in wereld waarin de mensen gelijk zijn en geen oorlog door geloof is, wat ben ik dan?

dan ben je volgens mij een beetje onrealistisch als je daar in gelooft ;) maar zou een goede godsdienst zijn of nie? ;)

Maar helaas is dat niet het geval... :( hoe graag ik het ook zou willen geloven en meemaken.

PigDog
24-01-2008, 13:50
ik geloof in in wereld waarin de mensen gelijk zijn en geen oorlog door geloof is, wat ben ik dan?


Dan denk ik dat je hersens aangetast zijn door die klodder zaad die in je r....
ehh dat je 14K rijker bent geworden....

:whistling:

anonymous001
24-01-2008, 13:58
OOO, bedoel je dat zo!
Wel dat is nu geloven, hé? Ik geloof niet dat atheïsten ergens in geloven, ze denken gewoon dat het leven stopt, en je door de maaien word opgegeten.
Als je het zeker weet, ben je de man.

Maar de quote van Bas ging over geloof, en als je athëist bent, sluit je jezelf dus uit in deze discussie. Het ging volgens mij niet over het wel of niet geloven.....
Ook leuk, maar andere topic.

Sluit ik mezelf in deze discussie uit?! Hoe dat zo?

Als een Christen gelooft in Jezus Christus en de God uit de Bijbel, en moeten we dat respecteren. Als ik denk van niet krijg ik te horen dat ik 'de man' ben.

Nee, ik denk van niet. Waarom vraag je niet aan al die gelovigen 'of ze het zo zeker weten'? Iedereen mag van mij zijn eigen weg vinden, maar ga me niet vertellen dat hoe ik er over denk geen levensbeschouwing is.

En hoezo andere topic? Het ging toch over luchtkastelen. Als er geen God is, Jezus Christus een hippie met waanbeelden, en Mohammed een geile beer met te veel vrije tijd, dan geloven er toch miljarden in luchtkastelen, of niet dan? Nog even afgezien van het feit dat al die gelovigen het Helemaal Niet eens zijn, zelfs niet binnen 'een' religie.

En inderdaad: ik denk dat als ik dood ben, het verhaal over is. Blij toe. Eindelijk van dat gezeik af.

Muay Thai Elite
24-01-2008, 14:00
Mensen die niet geloven mogen geen mening hebben, is toch logisch? Pigdog heeft gesproken.

PigDog
24-01-2008, 14:18
Pfff, moeilijk hoor. We lullen langs elkaar heen. Als 2 mensen een discussie hebben over welke drop het lekkerste is, en jij komt aan dat chocolade ook fijn is, dan sluit dat niet aan op de discussie, toch?

Wie jij respecteerd en wat jij als levensbeschouwing hebt, is totaal irrelevant. Ik ben de laatste die zegt wat jij moet doen. Sterker nog: de allerlaatste.

@MTE: trek een jurk aan.

De man van 14K
24-01-2008, 14:21
Dan denk ik dat je hersens aangetast zijn door die klodder zaad die in je r....
ehh dat je 14K rijker bent geworden....

:whistling:


Hahaaa :rotflmao: van alle voorspelbare reacties was deze het grappigst

Muay Thai Elite
24-01-2008, 14:36
@MTE: trek een jurk aan.

Daar zie jij me graag in he, stinkerd!

anonymous001
24-01-2008, 16:04
Pfff, moeilijk hoor. We lullen langs elkaar heen. Als 2 mensen een discussie hebben over welke drop het lekkerste is, en jij komt aan dat chocolade ook fijn is, dan sluit dat niet aan op de discussie, toch?

Wie jij respecteerd en wat jij als levensbeschouwing hebt, is totaal irrelevant. Ik ben de laatste die zegt wat jij moet doen. Sterker nog: de allerlaatste.

@MTE: trek een jurk aan.

Ik geloof het ook. Jij hebt het over drop, wij hadden het over de vraag of miljarden mensen het 'verkeerde' geloof aanhangen.

Maar laat maar...

PigDog
24-01-2008, 19:49
Ik geloof het ook. Jij hebt het over drop, wij hadden het over de vraag of miljarden mensen het 'verkeerde' geloof aanhangen.

Maar laat maar...

Welja, draai het gewoon even om!
Wij hadden het over dat miljarden mensen het "verkeerde" geloof aanhangen, en jij hebt het ineens over mensen die niet geloven. Dan zeg ik dat die niet meedoen, want als je niet gelooft, kun je ook niet het verkeerde geloof aanhangen.
Begin jij het op jezelf te betrekken en weet ik wat je er allemaal niet bijhaald (respect, hippies, geile beren en meer van die kwatsj)
Probeer ik het je nog eens op hurkhoogte uit te leggen, ga je mijn kinderlijke voorbeeldje (zodat het voor jou ook begrijpelijk is) zitten misbruiken om een punt te maken.
Vertel me nou eens: hoe kan ik het je nu duidelijk maken?
Zeg niet dat ik er geen energie in stop, want ik heb nu al teveel onzinberichten aan je besteed.
Hoezo laat maar!

Nog één keer: Bas en ik hadden het over verschillende geloven, en jij komt met atheïsme. Dat is geen geloof, sterker nog het is het tegenovergestelde.
Als je dus nergens in gelooft (chocolade), kun je dus ook niet bij de groep gelovigen zitten die het fout heeft.(diverse soorten drop)
Of je moet geloven of niet zijn we het denk ik, wel eens met elkaar maar dat staat buiten deze discussie.
Dat is een andere topic.
We hadden (nogmaals) het over gelovigen, en dus niet over ongelovigen.

Ik vind je een aanwinst op dit forum, maar deze keer heb je niet goed in de gaten waar mijn berichtje voor Bas over ging.
Alsjeblieft, lees het nog even na, voordat je weer met een drop-antwoord komt.

The Bulldog
24-01-2008, 21:18
LEkker een film maken die een hele grote bevolkings groep zwaar beledigen...

Daarna lekker aanslagen gaan plegen en mensen verwoorden...

Daarna van elkaar zeggen dat ze onderontwikkeld en bekromepen zijn...

en de circel is weer rond....

De nut van de film ontgaat me...behalve het provoceren

de bemoeienis van een buitenlandse regering ontgaat me ook....

met andere woorden.....


erg zonde van de tijd, goede betrekkingen en de zuurstof...

anonymous001
25-01-2008, 10:41
Hier ging het om:




Quote Bas Boon:Als er biljoenen mensen geloven in o.a het Christenlijk geloof, Islam of Khatoliek en er zou een "echt" geloof bij zijn, dan geloven er nog steeds biljoenen mensen in een luchtkasteel!

Misschien bedoelt hij hiermee te zeggen dat geloof sowieso onzin is, of misschien dat in ieder geval de meeste geloven onzin zijn. Dit was de reactie:


Dat is niet helemaal waar, Bas. Vele geloven gaan over dezelfde god, alleen word er een totaal andere invulling aan gegeven. Zo is in de koran een boek over Jezus, alleen geloven zij niet dat hij de zoon van god was, maar een profeet, net zoals Mohammed. Als god over alles beschikt, zou zijn zoon niet via een aardse vrouw ter wereld hoeven te komen, en zou zijn zoon automatisch ook een god zijn. (daar hebben ze overigens wel een punt.)
Alleen het traditionele boedhisme wijkt af van de andere geloven, omdat boedha gewoon een levend mens is geweest.
Voor de rest zijn heilige boeken verschillende verhalen over hetzelfde thema.
Als je gelooft, zou het dus best kunnen zijn dat moslims en christenen in dezelfde hemel komen.
De ultieme nachtmerrie van Geert W.
:D

Vergeet even de vraag of atheisme hier relevant is (ik denk van wel omdat het allemaal levensbeschouwingen zijn, maar goed dat wordt een eindeloze discussie over terminologie). Ik denk dat je te makkelijk over de verschillen heen stapt, en dat probeerde ik te illustreren met het atheisme-voorbeeld: daar is het duidelijk dat men het wel degelijk oneens is. Maar ook binnen religies. Je noemt al het Boedhisme. Dat is een leuk voorbeeld, omdat daarvan mensen zich ook afvragen of het wel een religie is.

Maar ook de andere religies zijn niet alleen God + hemel (veel christenen geloven trouwens niet in de hemel, en nog meer niet in een hel) + profeet. Als de een naar de hel gaat voor het eten van varkensvlees en het drinken van alcohol, dan de ander toch ook? Als de een zegt dat een goed Christen met meerdere vrouwen trouwt, en de ander zegt dat dit een zonde is, dan heeft er toch 1 gelijk? En ik vind het nogal een verschil maken of Jezus de Zoon van God is, of slechts een mens...

Als twee mensen iets tegengestelds beweren, heeft er maar 1 gelijk.

Boxer
25-01-2008, 15:33
ga me ook even bemoeien:

dacht dat het ging om de film van Geert Wilders? (als die al bestaat trouwens want daar is toch nog helemaal niets over uitgelekt wel? daar moeten dan toch mensen aan werken en in acteren? Kan me niet voorstellen dat die keurig alles geheim zouden houden....als je begrijpt wat ik bedoel)

aan de andere kant, gelukkig maar dat er nog zoveel gediscussieerd wordt, daar is niet in alle samenlevingen ruimte voor en dan gaan mensen rare dingen doen.

anoniem gg
25-01-2008, 17:55
Hier ging het om:



Misschien bedoelt hij hiermee te zeggen dat geloof sowieso onzin is, of misschien dat in ieder geval de meeste geloven onzin zijn. Dit was de reactie:



Vergeet even de vraag of atheisme hier relevant is (ik denk van wel omdat het allemaal levensbeschouwingen zijn, maar goed dat wordt een eindeloze discussie over terminologie). Ik denk dat je te makkelijk over de verschillen heen stapt, en dat probeerde ik te illustreren met het atheisme-voorbeeld: daar is het duidelijk dat men het wel degelijk oneens is. Maar ook binnen religies. Je noemt al het Boedhisme. Dat is een leuk voorbeeld, omdat daarvan mensen zich ook afvragen of het wel een religie is.

Maar ook de andere religies zijn niet alleen God + hemel (veel christenen geloven trouwens niet in de hemel, en nog meer niet in een hel) + profeet. Als de een naar de hel gaat voor het eten van varkensvlees en het drinken van alcohol, dan de ander toch ook? Als de een zegt dat een goed Christen met meerdere vrouwen trouwt, en de ander zegt dat dit een zonde is, dan heeft er toch 1 gelijk? En ik vind het nogal een verschil maken of Jezus de Zoon van God is, of slechts een mens...

Als twee mensen iets tegengestelds beweren, heeft er maar 1 gelijk.
Ik heb ook een geloof dat heet het bas boon geloof:

1 heel hard werken
2 gezond leven
3 sporten
4 geen alchol, drugs
5 veel sex
6 kerk en geloof gescheiden
7 vrouwen met mooie benen verplicht mini rok in de zomer (winter mag ook)
8 geen minimum loon
9 geen uitkeringen
10 geen aow

PigDog
25-01-2008, 21:19
Ik heb ook een geloof dat heet het bas boon geloof:

1 heel hard werken
2 gezond leven
3 sporten
4 geen alchol, drugs
5 veel sex
6 kerk en geloof gescheiden
7 vrouwen met mooie benen verplicht mini rok in de zomer (winter mag ook)
8 geen minimum loon
9 geen uitkeringen
10 geen aow

Als je punt 6 en 7 buiten beschouwing laat zou je nog meer moslim zijn dan Osama Bin laden, da's dan wel weer grappig.
:eek:

chief108
25-01-2008, 21:22
:rotflmao:

PigDog
25-01-2008, 21:26
Als twee mensen iets tegengestelds beweren, heeft er maar 1 gelijk.

Een amerikaan en een rus deden een hardloopwedstrijd. De wedstrijd was politiek beladen in de tijd van de koude oorlog. De rus won nipt. In de Pravda stond: De rus werd gemakkelijk eerste en de amerikaan veruit laatste. In the Washington Times stond met grote letters: De amerikaan werd net tweede en de rus liep een miserabele enerlaatste plaats.

Tegengestelde beweringen, maar allebei gelijk......

:whistling:

adam
25-01-2008, 22:11
Een amerikaan en een rus deden een hardloopwedstrijd. De wedstrijd was politiek beladen in de tijd van de koude oorlog. De rus won nipt. In de Pravda stond: De rus werd gemakkelijk eerste en de amerikaan veruit laatste. In the Washington Times stond met grote letters: De amerikaan werd net tweede en de rus liep een miserabele enerlaatste plaats.

Tegengestelde beweringen, maar allebei gelijk......

:whistling:
HAHAHA, TOPPIEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeee

Muay Thai Elite
25-01-2008, 22:43
Een amerikaan en een rus deden een hardloopwedstrijd. De wedstrijd was politiek beladen in de tijd van de koude oorlog. De rus won nipt. In de Pravda stond: De rus werd gemakkelijk eerste en de amerikaan veruit laatste. In the Washington Times stond met grote letters: De amerikaan werd net tweede en de rus liep een miserabele enerlaatste plaats.

Tegengestelde beweringen, maar allebei gelijk......

:whistling:


Echt weer Pigdoggelul eerste klas, maargoed..

anoniem gg
25-01-2008, 23:58
Als je punt 6 en 7 buiten beschouwing laat zou je nog meer moslim zijn dan Osama Bin laden, da's dan wel weer grappig.
:eek:


Drijf niet de spot met mijn geloof wat denk je wel, Illl killl youuuuu

KO TKO
26-01-2008, 00:56
Als je punt 6 en 7 buiten beschouwing laat zou je nog meer moslim zijn dan Osama Bin laden, da's dan wel weer grappig.
:eek:

x2

wrestler_nl
26-01-2008, 01:20
x3...!!

anoniem gg
26-01-2008, 09:28
x2

Je moet mijn geloof niet vergelijken met het moslim geloof, mijn geloof is gebasseerd op de waarheid, ik weet het zeker!

adam
26-01-2008, 13:47
Ik vind je geloof echt niks, want ik weet zeker dat je jeniet aan alle regels houd, hoe hard je ook gaat roepen hier

Influcted
26-01-2008, 14:05
Ik vind je geloof echt niks, want ik weet zeker dat je jeniet aan alle regels houd, hoe hard je ook gaat roepen hier

Hij haalt regel 5 sowieso niet.

Muay Thai Elite
26-01-2008, 14:18
:D

chief108
26-01-2008, 14:32
touché...

Biiyen
26-01-2008, 18:02
Hij haalt regel 5 sowieso niet.

Regel 5 is sowieso brak, dieren hebben sex en mensen hebben seks. Dus als hij veel sex heeft dan zal Bas thuis wel zijn teef flink afraggen.

aliendwurf
26-01-2008, 18:13
Regel 5 is sowieso brak, dieren hebben sex en mensen hebben seks. Dus als hij veel sex heeft dan zal Bas thuis wel zijn teef flink afraggen.


:rotflmao:

Nopain85
26-01-2008, 18:49
Wat mij altijd zo opvalt , is dat je echt niks mag zeggen over het geloof moslims , al is het positief dan vatten hun het meestal nog negatief op.


Al vind ik zelf ook dat die film van wilders alleen maar voor meer problemen gaat zorgen en dus niet nodig is.

anoniem gg
27-01-2008, 00:40
Hij haalt regel 5 sowieso niet.

De mensen die mij kennen, weten dat ik deze regels niet verbreek en deze heel mijn leven al na leef, speciaal regel 5

RedDawn
30-01-2008, 15:59
in welke landen is de bijbel dan verboden..ik denk echt dat het in geen een land is verboden!!!


In veel islamistische landen mag je andere geloven niet in de openbaarheid belijden.

Bijvoorbeeld in Saoedie Arabie worden bijbels in de schredder geduwd, zijn kerken verboden en mag je niet eens valentijnsdag vieren omdat ze denken dat het een of andere christelijk feestdag is.

Boxer
30-01-2008, 16:23
Je moet mijn geloof niet vergelijken met het moslim geloof, mijn geloof is gebasseerd op de waarheid, ik weet het zeker!

kan me een goeie uitspraak van Hans Teeuwen herinneren (bij de meiden van Helal): " dat het vooral storend is dat alle geloven pretenderen een patent op de waarheid te hebben" (of iets er heel dichtbij)

RedDawn
30-01-2008, 16:30
je word helemaal niet doodgewenst in de koran....ook al ben je atheist...hij zij ook dat de koran op die boek van hitler leek ofso.(zoiets???)....vind dat geen beledeging??


Tuurlijk wordt je niet doodgewenst in de koran. Echt niet hoor!

Ik heb heb even snel gebladerd. Een paar voorbeelden.

In soera 32, 22 staat: 'En wie doet meer onrecht dan wie gemaand wordt door de tekenen van zijn Heer en zich daarvan afwendt? Wij zullen tuchtiging oefenen aan boosgezinden.'

In soera 9, 67 wordt zelfs met een razzia gedreigd onder onschuldigen: 'Gij zijt ongelovig geworden na geloofd te hebben. Indien Wij al een groep vergeven, zo straffen Wij een andere groep, omdat zij boosgezinden waren.'

Ook in de soera's 2, 3, 47 en 63 worden afvalligen bedreigd. Tenslotte zullen 'hun harten worden verzegeld, zodat zij geen begrip meer hebben'.

Ongelovigen zijn in de koran vaak nog slechter af dan de afvalligen: 'Zij die ongelovig zijn, niet zullen hun bezittingen noch hun kinderen hun iets baten bij God. Dat zijn lieden van het Vuur, eeuwig levend daarin.'

Of: 'Wij zullen de ongelovige op zijn neus een merkteken plaatsen.'

Of: 'Wanneer de ongelovigen op een benarde plaats in hem neder geworpen worden, aan elkander gekoppeld, roepen zij aldaar om vernietiging. Roept heden niet éénmaal om vernietiging, maar roept vele malen om vernietiging.'

En in de koran worden joden en christenen trouwens ook nog vergeleken met varkens en apen. Zie bijvoorbeeld soera 2, 5 en 7. Ook niet echt respectvol of niet?

De dikke nudist
30-01-2008, 16:38
Tuurlijk wordt je niet doodgewenst in de koran. Echt niet hoor!

Ik heb heb even snel gebladerd. Een paar voorbeelden.

In soera 32, 22 staat: 'En wie doet meer onrecht dan wie gemaand wordt door de tekenen van zijn Heer en zich daarvan afwendt? Wij zullen tuchtiging oefenen aan boosgezinden.'

In soera 9, 67 wordt zelfs met een razzia gedreigd onder onschuldigen: 'Gij zijt ongelovig geworden na geloofd te hebben. Indien Wij al een groep vergeven, zo straffen Wij een andere groep, omdat zij boosgezinden waren.'

Ook in de soera's 2, 3, 47 en 63 worden afvalligen bedreigd. Tenslotte zullen 'hun harten worden verzegeld, zodat zij geen begrip meer hebben'.

Ongelovigen zijn in de koran vaak nog slechter af dan de afvalligen: 'Zij die ongelovig zijn, niet zullen hun bezittingen noch hun kinderen hun iets baten bij God. Dat zijn lieden van het Vuur, eeuwig levend daarin.'

Of: 'Wij zullen de ongelovige op zijn neus een merkteken plaatsen.'

Of: 'Wanneer de ongelovigen op een benarde plaats in hem neder geworpen worden, aan elkander gekoppeld, roepen zij aldaar om vernietiging. Roept heden niet éénmaal om vernietiging, maar roept vele malen om vernietiging.'

En in de koran worden joden en christenen trouwens ook nog vergeleken met varkens en apen. Zie bijvoorbeeld soera 2, 5 en 7. Ook niet echt respectvol of niet?
En wie wil je hiervoor aansprakelijk stellen?

RedDawn
30-01-2008, 16:47
En wie wil je hiervoor aansprakelijk stellen?

Het gaat erom dat iemand zei dat zulke dingen niet in de Koran staan.

Bovendien laten de citaten zien hoe hypocriet moslims kunnen zijn. Wel eeuwenlang anders- en niet-gelovigen met de dood bedreigen, vervolgen en vermoorden, maar opeens diep beledigt zijn als er een cartoon of een film verschijnt die ze niet bevalt.

Met christenen is trouwens hetzelfde laken en pak.

chief108
30-01-2008, 16:51
Met christenen is trouwens hetzelfde laken en pak.
:stupid:

anoniem gg
01-02-2008, 08:18
:stupid:
Was!

chief108
01-02-2008, 08:27
nee hoor
is

nicolas the red
01-02-2008, 11:42
Met christenen is trouwens hetzelfde laken en pak.
amen. religion = opium for the masses.

chief108
01-02-2008, 12:11
:stupid:

nicolas the red
01-02-2008, 13:50
net ff de hele discussie doorgelezen en gemerkt dat deheer bas boon mijn stelling reeds vermeldde een paar pagina's terug. bij deze excuses voor mijn gebrek aan originaliteit. en om het goed te maken een andere leuke:

humanity is the devil.



en al dat gezeik over god kan je (of rosso, voor 14k) in je reet schuiven.

dimitri
01-02-2008, 14:30
Alle goden bestaan vooral omdat veel mensen niet kunnen bevatten dat er na het leven niets is. Als mensen zouden geloven dat ze na hun dood wormenvoer zijn, en niet meer, zouden er misschien al een hoop minder problemen op de wereld zijn.

Toch stel ik me vragen bij mensen die een profeet aanbidden die het met een 8-jarig meisje doet. Of mensen die ok vinden om in de naam van hun geloof verkrachte vrouwen te stenigen omdat ze geen -tig mannelijke getuigen van de feiten kunnen vinden. Of die het normaal vinden om iemand met de dood te bedreigen omdat er in een boek iets over hun god staat.

Ik denk dan ook dat de veronderstelling dat alle culturen evenwaardig zijn niet klopt. Zeker als een volledige religie iets fundamenteels belangrijk als de verlichting totaal aan zich voorbij zien gaan.


Bovendien laten de citaten zien hoe hypocriet moslims kunnen zijn. Wel eeuwenlang anders- en niet-gelovigen met de dood bedreigen, vervolgen en vermoorden, maar opeens diep beledigt zijn als er een cartoon of een film verschijnt die ze niet bevalt.

Met christenen is trouwens hetzelfde laken en pak.

Er is wel degelijk een verschil tussen hoe christenen vandaag de dag op zo'n dingen reageren, en hoe moslims erop reageren. Of vind jij van niet?

Dus toch niet van hetzelfde laken een broek.

dimitri
01-02-2008, 14:30
Alle goden bestaan vooral omdat veel mensen niet kunnen bevatten dat er na het leven niets is. Als mensen zouden geloven dat ze na hun dood wormenvoer zijn, en niet meer, zouden er misschien al een hoop minder problemen op de wereld zijn.

Toch stel ik me vragen bij mensen die een profeet aanbidden die het met een 8-jarig meisje doet. Of mensen die ok vinden om in de naam van hun geloof verkrachtte vrouwen te stenigen omdat ze geen -tig mannelijke getuigen van de feiten kunnen vinden. Of die het normaal vinden om iemand met de dood te bedreigen omdat er in een boek iets over hun god staat.

Ik denk dan ook dat de veronderstelling dat alle culturen evenwaardig zijn niet klopt. Zeker als een volledige religie iets fundamenteels belangrijk als de verlichting totaal aan zich voorbij zien gaan.


Bovendien laten de citaten zien hoe hypocriet moslims kunnen zijn. Wel eeuwenlang anders- en niet-gelovigen met de dood bedreigen, vervolgen en vermoorden, maar opeens diep beledigt zijn als er een cartoon of een film verschijnt die ze niet bevalt.

Met christenen is trouwens hetzelfde laken en pak.

Er is wel degelijk een verschil tussen hoe christenen vandaag de dag op zo'n dingen reageren, en hoe moslims erop reageren. Of vind jij van niet?

Dus toch niet van hetzelfde laken een broek.

redjuh
01-02-2008, 14:37
people... who gives a flying fuck about wilders or iran?!?!?

anoniem gg
02-02-2008, 09:21
people... who gives a flying fuck about wilders or iran?!?!?

Je zou je af moeten vragen of je een fuck geeft over hoe jij en wij nu leven, wat we gewend zijn en wat er gaat veranderen of aan het veranderen is?

anoniem gg
02-02-2008, 09:22
net ff de hele discussie doorgelezen en gemerkt dat deheer bas boon mijn stelling reeds vermeldde een paar pagina's terug. bij deze excuses voor mijn gebrek aan originaliteit. en om het goed te maken een andere leuke:

humanity is the devil.



en al dat gezeik over god kan je (of rosso, voor 14k) in je reet schuiven.

Once you must live by the sword you will......................

Wheelie
02-02-2008, 19:08
Tuurlijk wordt je niet doodgewenst in de koran. Echt niet hoor!

Ik heb heb even snel gebladerd. Een paar voorbeelden.

In soera 32, 22 staat: 'En wie doet meer onrecht dan wie gemaand wordt door de tekenen van zijn Heer en zich daarvan afwendt? Wij zullen tuchtiging oefenen aan boosgezinden.'

In soera 9, 67 wordt zelfs met een razzia gedreigd onder onschuldigen: 'Gij zijt ongelovig geworden na geloofd te hebben. Indien Wij al een groep vergeven, zo straffen Wij een andere groep, omdat zij boosgezinden waren.'

Ook in de soera's 2, 3, 47 en 63 worden afvalligen bedreigd. Tenslotte zullen 'hun harten worden verzegeld, zodat zij geen begrip meer hebben'.

Ongelovigen zijn in de koran vaak nog slechter af dan de afvalligen: 'Zij die ongelovig zijn, niet zullen hun bezittingen noch hun kinderen hun iets baten bij God. Dat zijn lieden van het Vuur, eeuwig levend daarin.'

Of: 'Wij zullen de ongelovige op zijn neus een merkteken plaatsen.'

Of: 'Wanneer de ongelovigen op een benarde plaats in hem neder geworpen worden, aan elkander gekoppeld, roepen zij aldaar om vernietiging. Roept heden niet éénmaal om vernietiging, maar roept vele malen om vernietiging.'

En in de koran worden joden en christenen trouwens ook nog vergeleken met varkens en apen. Zie bijvoorbeeld soera 2, 5 en 7. Ook niet echt respectvol of niet?

Volgens mij is dat dan verkeerd vertaald ;)

anoniem gg
02-02-2008, 19:29
Volgens mij is dat dan verkeerd vertaald ;)

Wheelie, vindt je mijn taal lijken op bijbels geleuter of geouwehoer uit de Koran?
Ik stelde normale vragen in normaal Nederlands, niet appels met peren vergelijken!

De dikke nudist
02-02-2008, 21:02
Het gaat erom dat iemand zei dat zulke dingen niet in de Koran staan.

Bovendien laten de citaten zien hoe hypocriet moslims kunnen zijn. Wel eeuwenlang anders- en niet-gelovigen met de dood bedreigen, vervolgen en vermoorden, maar opeens diep beledigt zijn als er een cartoon of een film verschijnt die ze niet bevalt.

Dus Moslims mogen hier niet zeuren omdat vroeger of ergens anders mensen uit naam van de Islam verkeerde dingen doen/deden?
Dat heet generaliseren/over één kam scheren.

Your logic is busted.

anoniem gg
02-02-2008, 21:14
Dus Moslims mogen hier niet zeuren omdat vroeger of ergens anders mensen uit naam van de Islam verkeerde dingen doen/deden?
Dat heet generaliseren/over één kam scheren.

Your logic is busted.

Zeuren, is wat anders dan mensen doden vanwege een cartoon of van Gogh in zijn borst doodsteken of Stegeman doodtrappen omdat je beledigd bent en vooral vele zelfmoordcommando's die zoveel mogelijk mensen opblazen!

Je vergelijking slaat dus als een tang op een varken.

Een boek van honderden jaren gelden als een koran of bijbel velen malen vertaald en in het begin overgeschreven, waar biljoenen mensen in geloven (in mijn ogen is dat ok ,zolang je anders denkende maar niet veroordeeld, wil bekeren of veroordeeld en kerk en staat gescheiden blijven) en velen op een extreme manier hun leven daardoor laten beinvloeden, is wat anders dan een paar regels van mij met een normale vraag, waar niks beledigends in staat!

De dikke nudist
02-02-2008, 21:30
Zeuren, is wat anders dan mensen doden vanwege een cartoon of van Gogh in zijn borst doodsteken of Stegeman doodtrappen omdat je beledigd bent en vooral vele zelfmoordcommando's die zoveel mogelijk mensen opblazen!

Je vergelijking slaat dus als een tang op een varken.

Lohlzurr :lol:

Als jij het woord "zeuren" in mijn vergelijking gaat vervangen door opblazen/doodtrappen slaat het idd. nergens meer op.
Maar dat is dan jouw verdienste, niet de mijne.

gniffel... :rolleyes:

anoniem gg
02-02-2008, 21:43
Lohlzurr :lol:

Als jij het woord "zeuren" in mijn vergelijking gaat vervangen door opblazen/doodtrappen slaat het idd. nergens meer op.
Maar dat is dan jouw verdienste, niet de mijne.

gniffel... :rolleyes:


Kun je nagaan dat er biljoenen mensen zijn die boeken geloven van honderden jaren geleden en misschien wordt het door biljoenen mensen fout geiterperteerd (zoals jij nu zelf vindt, over een kleine reactie die jezelf hebt geplaatst)?

dat is hun verdienste niet de mijne.

PigDog
19-02-2008, 19:56
Kun je nagaan dat er biljoenen mensen zijn die boeken geloven van honderden jaren geleden en misschien wordt het door biljoenen mensen fout geiterperteerd (zoals jij nu zelf vindt, over een kleine reactie die jezelf hebt geplaatst)?

dat is hun verdienste niet de mijne.

Sorry, ik ben effe op wintersport geweest, kom terug, kijk naar mijn favo topics en zie dat we het nu ineens over kunstmatige inseminatie van een geit hebben?
Watz kebeurt?

aliendwurf
19-02-2008, 20:27
:thup: