PDA

View Full Version : The best rules for Pro MMA are...?



Bosco Baracus
23-01-2008, 12:13
Pride - No Ellbows to the head, Knee to the Head of grounded opponent allowed, Stomps allowed, Soccerkicks allowed

Sengoku - No Ellbows to the head, Knee to the Head of grounded opponent allowed, No Stomps, No Soccerkicks

UFC - Ellbows to the head allowed, No Knee to the head of grounded opponent, No Stomps, No Soccerkicks

Cage Rage - Ellbows only in standing position to the head allowed, No Knee to the head of grounded opponent, No Stomps, No Soccerkicks

K-1 Heros - No Ellbows to the head, No Knee to the head of grounded opponent, No Stomps, No Soccerkicks


Which is the best rule set? What do you think?

wrestler_nl
23-01-2008, 12:21
PRIDE!!!! SOCCERKICKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

anonymous001
23-01-2008, 12:27
Toch maar Pride... Maar dan wel in een kooi...

Ellebogen voegen wat mij betreft weinig toe, en heel veel partijen kennen daardoor een teleurstellend einde.

Trappen naar de grond kan soms nare plaatjes opleveren, maar ik mis ze wel echt in de ufc. Voegt wel echt iets toe.

Shooto Holland
23-01-2008, 12:33
je vergeet SHOOTO (since 1985)!!

Chico
23-01-2008, 12:34
pride regels in de kooi met ellebogen :D

chief108
23-01-2008, 12:35
je vergeet SHOOTO (since 1985)!!
wat zijn de regels daar precies??

Tony
23-01-2008, 12:36
Sengoku regels (ken sengoku helemaal niet)..

Maarre, geen elbows... dus minder lelijke cuts --> stoppage
Maar wél knieen naar een downed opponent.. op deze manier krijgt een sidemount of north-south position weer een belangrijkere betekenis.
Geen stomps of soccerkicks... Ook al vind ik het te gek om te zien.. ik heb liever een unified MMA die qua regelgeving over de hele wereld toegepast kan worden. (nu maar hopen dat de NSAC die knieen gaat toestaan).

anonymous001
23-01-2008, 12:39
Sengoku regels (ken sengoku helemaal niet)..

Maarre, geen elbows... dus minder lelijke cuts --> stoppage
Maar wél knieen naar een downed opponent.. op deze manier krijgt een sidemount of north-south position weer een belangrijkere betekenis.
Geen stomps of soccerkicks... Ook al vind ik het te gek om te zien.. ik heb liever een unified MMA die qua regelgeving over de hele wereld toegepast kan worden. (nu maar hopen dat de NSAC die knieen gaat toestaan).

Shit, daar had ik niet over nagedacht... Zit wel wat in...

Iwan
23-01-2008, 12:48
I picked UFC but to be honest I think Shooto rules are the best for both the fighters (safety) and the audience.

Bosco Baracus
23-01-2008, 12:50
But K-1 Hero's Rules are near to the Shooto Rules...

phranq
23-01-2008, 13:07
Shooto regels zonder knock down rule... Gaat er niet alleen om wat het spectaculairste is om te zien maar wat ik persoonlijk veel belangrijker vind is de veiligheid en de gezondheid van de vechters...

Wheelie
23-01-2008, 13:17
Pride rules

Peete
23-01-2008, 13:19
Pride rules


x2

YoMarK
23-01-2008, 13:20
Ik snap het probleem van de elbows niet. Tuurlijk veroorzaakt dat vaak cuts die enorm bloeden, maar cuts zijn niet direct gevaarlijk voor de vechter. Bovendien moet hij zich gewoon niet laten raken. :)
Soccerkicks zijn geweldig om te zien, maar ook behoorlijk gevaarlijk.
Knien moet kunnen, ook op de grond.

Ellbows to the head allowed, Knee to the Head of grounded opponent allowed, No Stomps, No Soccerkicks

a.s.c.
23-01-2008, 13:24
Shooto regels zonder knock down rule... Gaat er niet alleen om wat het spectaculairste is om te zien maar wat ik persoonlijk veel belangrijker vind is de veiligheid en de gezondheid van de vechters...


X 2

Wat ik tevens goed vind aan Shooto zijn het formaat handschoenen. Niet alleen om scheurtjes tegen te gaan maar ook omdat je hierdoor staand toch (beter) de mogelijkheid krijgt combinaties te maken en fatsoenlijk te blokken (meer gevarieerd staand spel). Met kleinere handschoenen vind ik het te vaak alleen losse stoten wisselen.

barclay
23-01-2008, 13:29
X 2

Wat ik tevens goed vind aan Shooto zijn het formaat handschoenen. Niet alleen om scheurtjes tegen te gaan maar ook omdat je hierdoor staand toch (beter) de mogelijkheid krijgt combinaties te maken en fatsoenlijk te blokken (meer gevarieerd staand spel). Met kleinere handschoenen vind ik het te vaak alleen losse stoten wisselen.

ijsbier
23-01-2008, 13:49
Ik snap het probleem van de elbows niet. Tuurlijk veroorzaakt dat vaak cuts die enorm bloeden, maar cuts zijn niet direct gevaarlijk voor de vechter. Bovendien moet hij zich gewoon niet laten raken. :)


je gaat misschien niet gelijk ko aan een snee in je kop maar het is wel een zwaar onhygienische teringzooi die je krijgt. waardoor de partij weer gestopt moet worden(terecht, want wie wil er nou allerlei enge ziektes).

ik heb sengoku gestemd, maar het liefst zou ik een soort pride in een kooi zien zonder stomps. Soccerkicks vind ik wel ok, tis infeite niet veel anders dan een highkick voor je kop te krijgen. Maar stomps zijn gewoon te gevaarlijk, je hoofd wordt dan gewoon geplet tussen de vloer en iemands hiel.

Emilio
23-01-2008, 14:10
Ik heb realistisch gestemd en niet wat ik het liefst zie.

No way dat soccerkicks ooit zullen worden toegestaan in een universeel MMA regelement. Net als stomps. Ik denk dat knieen op het hoofd op de grond ook niet gelegaliseerd zullen worden omdat de sport mainstream moet worden en veel mensen dat soort beelden gewoon niet trekken. Ik denk dat we blij moeten zijn dat de UFC de ellebogen juist nog toestaat. Ik vond het ground en pound werk bij pride vaak niet zo heel impressive. Vaak was er geen ruimte om hard uit te halen terwijl er wel ruimte was voor een elleboog. dan kreeg je van die "trutterige" hammerfistjes.

Jochem
23-01-2008, 15:23
Wat mij betreft in een kooi met Elbows, Knees, footstomps en HEADBUTTS verdomme. Liefst ook bare-knuckle, dat is de shit.

MMA wordt nu iets te politiek correct. Sinds wanneer moet iedereen het kunnen kijken, en draait het om veiligheid. boooriiingg.

ashi76
23-01-2008, 15:31
Zonder twijfel Pride !

chief108
23-01-2008, 15:58
MMA wordt nu iets te politiek correct. Sinds wanneer moet iedereen het kunnen kijken
goed punt...

Tsuki
23-01-2008, 16:06
Jochem heeft zeker een punt met dat politiek correcte hahahahhaha

verder ga ik voor UFC, ik vind die stomps en soccerkicks too much ( naar het hoofd dan he op het lichaam vind ik ze wel kunnen )

anonymous001
23-01-2008, 16:07
Wat mij betreft in een kooi met Elbows, Knees, footstomps en HEADBUTTS verdomme. Liefst ook bare-knuckle, dat is de shit.

MMA wordt nu iets te politiek correct. Sinds wanneer moet iedereen het kunnen kijken, en draait het om veiligheid. boooriiingg.

Weet je die eerste partijen nog met kopstoten? Die waren pas fuckin' boring!:sleep1:

Op elkaar gaan liggen en net zo lang wachten tot er 1 leeggebloed is...

Spike_tm
23-01-2008, 16:21
Heb UFC gestemd. Van Pride de soccerkicks zijn ok, maar de stomps hoeft voor mij niet.
Mooiste zou zijn als ze knietjes en soccerkick zouden toestaan bij UFC.

Ritchie Vink
23-01-2008, 16:55
Pride + elbows
Realistisch(A)

marcelt
23-01-2008, 16:55
Soccer kicks en knie op de grond mis ik. Soms kijk je UFC, ligt iemand er helemaal klaar voor en mag diegene het niet doen. Maakt het onrealistischer. Alleen stomps vind ik te ver gaan voor de schedel.

Judas
23-01-2008, 17:33
Pride!!!

Jochem
23-01-2008, 17:38
Weet je die eerste partijen nog met kopstoten? Die waren pas fuckin' boring!:sleep1:

Op elkaar gaan liggen en net zo lang wachten tot er 1 leeggebloed is...

Was in mijn ogen meer een gebrek aan skill dan te wijten aan die kopstoten. Ik vind kopstoten een belangrijke toevoeging, vooral in de clinch. Nu staan ze vaak lang in de clinch tegen de kooi aan. Met kopstoten heb je dan een probleem. Op de grond heb je ook partijen als Vov. tegen nick nutter (1e keer) die er wel beter door worden.

Evilman
23-01-2008, 17:46
ik vind pride regels ook wel het meest relaxed..
geen ellebogen.. maar idd trappen naar het
hoofd op de grond hoeft voor mij dan weer niet.

en dan kom je redelijk in de buurt van shooto geloof ik.
of dat sengoku.

Tony
23-01-2008, 18:07
Sudoku regels zijn het beste :)
(gewoon, dat elk cijfertje maar 1 keer per regel mag voorkomen, jeweettoch)

thrillseekah
23-01-2008, 22:17
ik vind die kopstoten in de clinch toch wel iets toevoegen (kijk maar naar oude parijen van wandy)

ellebogen moet kunnen, stomps op het hoofd gaat me wat te ver. en die shooto handschoenen zijn idd wel goed

The Bulldog
23-01-2008, 22:42
X 2

Wat ik tevens goed vind aan Shooto zijn het formaat handschoenen. Niet alleen om scheurtjes tegen te gaan maar ook omdat je hierdoor staand toch (beter) de mogelijkheid krijgt combinaties te maken en fatsoenlijk te blokken (meer gevarieerd staand spel). Met kleinere handschoenen vind ik het te vaak alleen losse stoten wisselen.

X heel veel...

Garcia
24-01-2008, 10:20
Bare knuckles is zeker gaaf, maar ik denk niet dat de vechters daar echt op zitten te wachten. Kans op cuts en andere blessures is gewoon veel groter.
Soccer kicks op het lichaam zou ik wel toestaan, naar het hoofd gaat mij net iets te ver aangezien je iemand toch behoorlijk wat letsel kan aanbrengen met z'n kick. Stomps moet kunnen en elbows staand of liggend ook.

kickboxer1987
24-01-2008, 10:24
ufc rules with knee's to the head and body while on the ground. this gives sidemount and north south position a much more dominant role in the ground game.

soccer kicks and stomps are brutal! but also very dangerous.

lunatic
24-01-2008, 10:31
ufc rules with knee's to the head and body while on the ground. this gives sidemount and north south position a much more dominant role in the ground game.



mee eens.
en ook de handschoenen van de ufc :) lekker dun haha