PDA

View Full Version : Zenuwen doodslaan/schoppen



d3nniiss
05-02-2008, 13:54
Hallo,
Mijn vader komt uit een achterbuurt en vertelde mij dat hij de zenuwen van zijn knokkels en vreef altijd doodsloeg tegen muren en lantaarnpalen om zo deze plekken gevoeloos te maken. Ik zal dit graag ook willen i.v.m. MMA/kickboxing. Nu zijn mijn vragen...
-Wordt dit nog wel eens gedaan?
-Hoe kun je dit het beste doen?
-Zijn er buiten lantaarnpalen en muren/deuren nog andere manieren om dit te doen?
-Is het echt van groot belang?
-Zijn er hier mensen die dit ook doen?
Mijn vader wil geen antwoord geven op die vragen omdat hij niet over zijn jeugd wil praten.
Kan iemand mij hier mee helpen?
thx

http://www.mixfight.nl/forum/images/misc/progress.gif

The Persian Killer
05-02-2008, 14:11
het beste is met bamboo denk ik ...


http://www.junglephotos.com/africa/afplants/grasses/bamboo.jpg

The Bulldog
05-02-2008, 14:12
Lijktr me niet verstandig zulke acties te doen...

het heeft vooral met gewenning te maken in mijn ogen...

A-team
05-02-2008, 14:25
Je vader kijkt teveel bloodsport! In thailand hebben ze een middeltje daar voor, hoe het heet weet ik niet precies .....

Nopain85
05-02-2008, 14:27
Ik vind dit altijd zware bullshit , op de middelbare school deden gasten altijd stoer met dit soort praat van dat ze tegen een paal schoppen en hekken , boeiuh!!! .


Zover ik weet en vanuit mijn ervaring is dat gewoon wennen , trap kussens en bokszakken gewoon gebruiken , en vechten in de ring zal ook heel veel helpen .


en wat heeft dit eigenlijk te maken met dat je vader uit een achterbuurt komt?

Tony
05-02-2008, 14:30
Wat ik ooit eens begrepen heb is dat je idd je zenuwen tijdelijk kan "doden".. Helaas komt elke zenuw die je "doodt" in een nog meer gevoelige mate terug.

Vaak hoor je ook van die piratenverhalen van vechters die met een fles wijn over hun schenen rollen enzo... Je hebt er alleen geen ruk aan.

Wat wel bewezen is dat je door herhaaldelijk stoten en trappen je botstructuur op die plaatsen kan verharden.

Wellicht dat een kyokyshunkai karateka (Jan?) hier wat meer over kan vertellen.

Wheelie
05-02-2008, 14:56
Ik zou ook Bamboo gebruiken, Kurt Sloan style !!!

YouTube - Van Damme (http://www.youtube.com/watch?v=r6JIT3qZ1aM)

Iwan
05-02-2008, 15:03
Grote onzin, volgens mij krijg je zenuwen alleen maar dood door ze door te snijden of met derdegraadsbrandwonden. Niet te geloven dat dat soort straatvechtverhalen nog steeds de ronde doen...

FOCUS
05-02-2008, 15:12
probeer curare

MilfhunterMMA
05-02-2008, 15:27
dit is een oude indianentruc: je moet je benen in een gehaktmolen doen dan gaan de zenuwen dood

DennK
05-02-2008, 15:36
heb er weleens mensen over gehoord ja.. maar persoonlijk lijkt mij het niet slim! je zenuwen heb je nodig.. stel iemand houd een aansteker aan tegen je schenen.. dan voel je het niet eens.. dan heb je opeens 3e graads brandwond ofzo.. en als je zelf hard genoeg traint.. dan wen je vanzelf aan de pijn en kan je je pijngrens verhogen.

Justinian
05-02-2008, 15:49
Hallo Aaron ;)

Blub
05-02-2008, 15:51
:wacko: waarom zou je dit willen ivm MMA/kickboksen???

Je hebt sowieso toch handschoenen aan.

.... en bovendien is het gewoon bullshit.

Strange Cutbean
05-02-2008, 15:58
Ik kende vroeger (toen de schepen nog van hout waren en de mannen van ijzer i.p.v. nu andersom) ook wel lui die met lege flesjes op hun schenen trommelden.
Zij vertelden dat ze daarmee het vlies op hun scheenbeen dikker maakte en ongevoeliger voor pijn. Er zou een soort van hoornlaag over komen? Ik zelf was hier nooit zo voor en hield mij hier nooit mee op. Die gasten trapten trapte trouwens wel redelijk hard met de schenen tegen lantaarnpalen maar ze deden wel meer rare dingen. Een soort Jackass avant le letre!

Ach wij konden wel om ze lachen.

Lee Hottie # 1 fan
05-02-2008, 16:06
je zou ook kunnen overwegen om bij mij via PM.. een starterskitje te bestellen.

dit bevat.. oa. -deegroller om over de schenen te rollen tot ze gevoelloos worden.

2 bamboe totempalen.. (let op!! nu met gratis trapteller.)
2 b2 cementblokken met lederen stootplaat om de knokkels optimaal te beschermen.

ik hoor het wel

sportieve groet oesh.

The Bulldog
05-02-2008, 16:09
je zou ook kunnen overwegen om bij mij via PM.. een starterskitje te bestellen.

dit bevat.. oa. -deegroller om over de schenen te rollen tot ze gevoelloos worden.

2 bamboe totempalen.. (let op!! nu met gratis trapteller.)
2 b2 cementblokken met lederen stootplaat om de knokkels optimaal te beschermen.

ik hoor het wel

sportieve groet oesh.

REPS:thup:

The Bulldog
05-02-2008, 16:11
Hallo Aaron ;)

GVD Karels...ben ik er weer ingestonken....REPS

sven.
05-02-2008, 16:12
beetje zinloos als je genoeg traint wen je vanzelf aan die dinge het heeft niet egt veel met dode zenuwe temake meer met dat je went aan de pijn.

TheSkindo
05-02-2008, 16:13
Wel eems gehoord van scheenbeenvliesontsteking?

Garcia
05-02-2008, 16:15
Het is mijn inziens wel onzin om dit soort dingen te doen.

Alternatieven

- Opdrukken op een betonnen vloer op je knokkels.
- Boksen / trappen op een punchingbag zonder handschoenen / scheenbeschermers
- Ringervaring

Wat vroeger veel in japan gebruikt werd was het slaan in een ton met alleen water, of een ton met ijs. Geloof me, je handen worden kneiterhard maar pijnlijk is dit wel.

Succes.

Briant
05-02-2008, 16:18
Schoppen en slaan tegen lantaarnpalen etc geeft wel een stimulans voor artritis.

m12
05-02-2008, 16:31
gewoon lekker vaak op de zak trappen en gewoon trainen worden je schenen zowiezo harder

Solar
05-02-2008, 16:36
Hallo,
Mijn vader komt uit een achterbuurt en vertelde mij dat hij de zenuwen van zijn knokkels en vreef altijd doodsloeg tegen muren en lantaarnpalen om zo deze plekken gevoeloos te maken. Ik zal dit graag ook willen i.v.m. MMA/kickboxing. Nu zijn mijn vragen...
-Wordt dit nog wel eens gedaan?
-Hoe kun je dit het beste doen?
-Zijn er buiten lantaarnpalen en muren/deuren nog andere manieren om dit te doen?
-Is het echt van groot belang?
-Zijn er hier mensen die dit ook doen?
Mijn vader wil geen antwoord geven op die vragen omdat hij niet over zijn jeugd wil praten.
Kan iemand mij hier mee helpen?
thx


http://www.mixfight.nl/forum/images/misc/progress.gif


Als brave belastingbetaler heb ik liever niet dat je lantaarnpalen omver gaat schoppen of gaten in publieke gebouwen gaat slaan. Ik zou daarom ook de aanbieding van Len willen adviseren!

FOCUS
05-02-2008, 16:37
ik ken zon gast, die woonde op zon tropisch eiland en die ging zn handen harden door op kokosnoten te slaan enzo.
Het is belangrijk dat je het op blote voeten probeert, omdat je dan beter contact met de grond hebt.
De legende gaat dat hij op een nacht een meisje met twee vingers heeft gedood. Ze stopte opeens met ademhalen. Daarna werd ze onzichtbaar.

Jofeljoh!
05-02-2008, 17:03
Het enige goede advies is dit: Muay Thai 2000 - The Belt is in the Ring (http://members.aol.com/Thaiboxing2000/)



How do I condition my shins? It hurts so much when I train. How do I make my shins harder?

First, you must realize that a conditioned shin is one with deadened nerves. The shin is already hard and will unlikely get much harder. The key is to deaden the nerves so that you wouldn't feel the pain upon impact. However, you must also realize that you should not damage the shin bone while trying to deaden the nerves. This can be done only by practicing on the Thai pads and bags. The Thai pads and bags are softer than your shin bone while hard enough to damage the nerves on the skin above your shin bone with repeated impact. This process can take a while depending on how hard you train and how frequently you train. You must accept that in the beginning, it will be painful. You've just picked one of the most demanding sports in the world. There will be pain to go with it. This is only the beginning. The first time an opponent lands a hard Thai kick on your legs, you will get a wake up call more painful than shin conditioning. Mentally tell yourself that this is the initiation process. In time your shins will be properly conditioned. There are ointments that may alleviate some of the pain. Use them as needed. But understand that no oitment will make the process painless.

What I don't want to see any of you do is to try and take the shortcut at shin conditioning by using hard objects like wood or bottles. I was shocked to hear that some people were actually told by their trainers to take this route. If your trainer tells you to beat your shins with sticks or roll hard bottles on them, seek another Muay Thai gym. This is what will happen if you take these drastic measures. You will at first feel that your shins are conditioned fast. Why? Your nerves have been deadened fast so that you now feel little pain. But by using an object harder than your shin bone you've just damaged the bone too. Guess what will happen later in life? That's right, you will have to see a doctor for bone problems. This crazy method probably started from the myth that Thai boxers in Thailand kicked trees with their shins. The truth is long ago before the availability of pads and bags, Thai boxers kicked banana trees. The texture of a banana tree is rubbery and is softer than a person's shin. It is not like the wooden oak tree sitting in your backyard. The only thing as hard as or harder than your shin bone that you may one day hit are the shins, knees, and elbows of your opponents. And if you end up hurting your shin bone as a result of kicking into your opponents raised knee, then you may still suffer an injury. Just try to minimize injuries in training and save your luck for the ring. Most importantly, always consult a physician with your concerns. They know best.

Tsuki
05-02-2008, 17:08
TROLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

dat menneke zijn pa is zwaar cool ................... ;)

BLONDIE
05-02-2008, 17:15
ik ken zon gast, die woonde op zon tropisch eiland en die ging zn handen harden door op kokosnoten te slaan enzo.
Het is belangrijk dat je het op blote voeten probeert, omdat je dan beter contact met de grond hebt.
De legende gaat dat hij op een nacht een meisje met twee vingers heeft gedood. Ze stopte opeens met ademhalen. Daarna werd ze onzichtbaar.
Echt legendarisch deze man, kan niet onherkenbaar over straat en schijnt te zijn ondergedoken?

YoMarK
05-02-2008, 17:46
Tong po doet het ook!
YouTube - Vidéo Clip KICKBOXER (http://www.youtube.com/watch?v=SS-RJmxkiaQ)

dreamone
06-02-2008, 00:01
How to do hard body training | eHow.com
(http://www.ehow.com/how_2044653_do-hard-body-training.html)

jopke
06-02-2008, 00:09
ik vind het benen harden etc sowiezo dikke onzin!!

waarom zou je dit willen doen???

in de ring voel je toch niets!

gr jopke

Lee Hottie # 1 fan
06-02-2008, 14:21
je zou ook kunnen overwegen om bij mij via PM.. een starterskitje te bestellen.

dit bevat.. oa. -deegroller om over de schenen te rollen tot ze gevoelloos worden.

2 bamboe totempalen.. (let op!! nu met gratis trapteller.)
2 b2 cementblokken met lederen stootplaat om de knokkels optimaal te beschermen.

ik hoor het wel

sportieve groet oesh.

ik ben al door mijn volledige voorraad voor deze maand heen! en vanwege de grote vraag naar bamboo heeft het thaise ministerie van bosbouw de export stilgelegd, mede hier door heb ik een wachtlijst van 3 weken opgesteld.. dus de echte die-hard zal nog even geduld moeten hebben.

YoMarK
06-02-2008, 15:32
Dat zullen alleen de minder geinformeerde mensen denken.
Panda's eten namelijk alleen jonge bamboescheuten. Jonge bamboescheuten zijn uiteraard niet geschikt voor het betere zenuwwerk.

Pepe the Ice-Murderer
06-02-2008, 15:40
Ik denk niet dat het zo'n bullshit is. Ik herinner me mijn eerste thaibox trainingen nog en die eerste stoten en trappen op de zak waren echt heel pijnlijk! Na enkele weken was het haar op mijn schenen weg en mijn kneukels waren constant opgezwollen en uiteindelijk uitgedroogd. Dus tijdens gewone trainingen dood je je zenuwen ook hoor! Ik heb net bijna een volledig jaar stilgelegen en geloof me die eerste trainingen voel je dat je terug gevoel in je trap en stootplaatsen hebt hoor!
Ik denk niet dat je 's avonds op straat op muren of lantaarnpalen moet gaan meppen. Gewoon je trainer volgen zal volgens mij al meer dan genoeg zijn.
Je kan natuurlijk ook altijd de Rocky training proberen. Dan ga je naar de beenhouwer en vraag je of je op wat dode koeien mag slaan hé! :lol:
In ieder geval succes nog met je dode zenuwen.

Lee Hottie # 1 fan
06-02-2008, 15:43
Dat zullen alleen de minder geinformeerde mensen denken.
Panda's eten namelijk alleen jonge bamboescheuten. Jonge bamboescheuten zijn uiteraard niet geschikt voor het betere zenuwwerk.

Met jou kan ik praten

alleen het zo genaamde OER bamboe is geschikt.. dit is ook bij de Thaise toppers oa. Tong Poo gemeengoed.


dus voor de panda's geen gevaar.

Boxer
06-02-2008, 15:43
maaarrree...

Is er nu iemand die zeker weet hoe het zit?
Wen je eraan of sterven er echt zenuwen..???

(feit is namelijk wel dat op een zak trappen de eerste keren zeer doet en na jaren trainen voel je echt niets meer van..)

barclay
06-02-2008, 15:49
Breek je scheen en laat er een plaat achter zetten. Dat werkt ook als een tiet.

Tegenwoordig heb je ook tatoages die je zenuwen aantasten. Gewoon ff 2 balkjes laten zetten in de kleur van je vel.

Pas heb ik mijn bilspleet laten lazeren wegens te veel haargroei. Nu is mijn bilspleet geheel gevoelloos.

Ook een idee.

Succes vriend

barclay
06-02-2008, 15:57
Als je al zo'n idioot bent die zijn lichaam gaat slopen op muren en balken moet je dat zelf weten. Waarom harden? werk liever aan je techniek dan is dat niet nodig. Wel janken over een paar rondjes met de zak en dan zeker uren op een muur gaan slaan. Sorry hoor maar wat wil je nu?

barclay
06-02-2008, 16:00
Er zijn boxzakken van matsuru, niet meer nieuw te koop maar misschien op marktplaats. Die dingen zijn keihard. Garantie voor een paar eieren op je schenen.


Ik vind dit altijd zware bullshit , op de middelbare school deden gasten altijd stoer met dit soort praat van dat ze tegen een paal schoppen en hekken , boeiuh!!! .


Zover ik weet en vanuit mijn ervaring is dat gewoon wennen , trap kussens en bokszakken gewoon gebruiken , en vechten in de ring zal ook heel veel helpen .


en wat heeft dit eigenlijk te maken met dat je vader uit een achterbuurt komt?

barclay
06-02-2008, 16:02
Wat heeft het te maken trouwens dat je pa uit een achterbuurt komt??

Wil je daar iets mee zeggen?

Wat dan?

IQ?

Of wat?

B3 lik3 M3
06-02-2008, 16:35
LMAO @ iedereen die serieus antwoord!

sebastiaan
06-02-2008, 16:58
Ik heb wel schenen des doods? :D

JeMalleMoer
06-02-2008, 17:06
LMAO @ iedereen die serieus antwoord!

haha idd. Barcley zit zich zwaar op te winden achter zijn pctje :rotflmao:

dimitri
06-02-2008, 17:24
Hallo,
Mijn vader komt uit een achterbuurt en vertelde mij dat hij de zenuwen van zijn knokkels en vreef altijd doodsloeg tegen muren en lantaarnpalen om zo deze plekken gevoeloos te maken.

http://joebrower.com/PHILE_PILE/PIX/FR/smells_like_bullshit.jpg

Als je later graag super-arthritis krijgt, moet je vooral tegen muren en andere harde objecten gaan slaan. Zal je vast een super streetfighter van worden.

Voor MMA en boksen kan je handwraps + bokshandschoenen aandoen. Ik denk niet dat een Fedor tegen lantarenpalen zit aan te schurken om zich te harden...

chief108
07-02-2008, 09:05
beste manier is deze IMHO:
http://www.motleycrow.com/ImageHost/2004-12-30-hang-torture_loh-copy.jpg

FOCUS
07-02-2008, 10:21
beste manier is deze IMHO:
http://www.motleycrow.com/ImageHost/2004-12-30-hang-torture_loh-copy.jpg


Dat is ook een stuk humaner imo.
die panda die zal toch de jonge bamboescheutjes moeten laten staan, want die moeten uitgroeien tot ware zenuwkillers voor de echte kerels.
een honkbalknuppel kan je bijv. ook in alumium kopen.

Italian*Berlusconi*
07-02-2008, 10:29
jongens toch.. wat een reacties... en dat noemen zich leden van een vechtsport forum..iedereen weet toch dat dit niet noodzakelijk meer is? Antwoord op alles is de kraanvogel techniek van Sensei Mr Miyagi. De effectiviteit is oa te bewonderen in de volgende vechtsport documentaire:

http://www.sedaka.be/ebay_tiny/karate-kid-1.jpg

Simone
07-02-2008, 11:44
Ik zou het niet doen.. ik heb ooit eens een "dooie/gevoelloze" plek in mijn scheen gehad .. en dat was echt geen pretje ofzo. Opgelopen in een wedstrijd. Het leek wel heel handig maar als ik ermee trapte voelde het alsof er een brandende pan op stond.

dimitri
07-02-2008, 11:53
Deze thread was veel leuker geweest als hij, zoals ik eerst dacht, effectief over "Zeemeeuwen doodslaan/schoppen" had gegaan.

maartenjackie
07-02-2008, 12:39
gewoon een joranvanderslootje in een glas stoppen, word je vanzelf gevoelloos

Blub
07-02-2008, 16:21
Pas heb ik mijn bilspleet laten lazeren wegens te veel haargroei. Nu is mijn bilspleet geheel gevoelloos.


Ik ga ervan uit dat dit een grap is dus::thup:

anders wil ik niet weten waarom je daar nu zo blij mee bent :sick:

De man van 14K
07-02-2008, 16:28
-Zijn er hier mensen die dit ook doen?
Mijn vader wil geen antwoord geven op die vragen omdat hij niet over zijn jeugd wil praten.



http://www.mixfight.nl/forum/images/misc/progress.gif



Waarom wil jouw vader niet over zijn jeugd met je praten?

Ritchie Vink
07-02-2008, 16:42
Waarom wil jouw vader niet over zijn jeugd met je praten?

In de bak gezeten wegens vernieling:whistling: lantarenpalen e.d.

dimitri
07-02-2008, 16:50
In de bak gezeten wegens vernieling:whistling: lantarenpalen e.d.

LMAO

Simone
07-02-2008, 16:57
Was het toch niet helemaal gevoelloos ;)
haha nee klopt, niet bepaald :lol: maar het voelde als je erop drukte/erover heen ging als een verdoving van de tandarts !

Muay Thai Elite
07-02-2008, 17:09
Ik snap t niet.

thrillseekah
07-02-2008, 17:28
Ik ga ervan uit dat dit een grap is dus::thup:

anders wil ik niet weten waarom je daar nu zo blij mee bent :sick:

misschien een aanrader voor rosso?

barclay
07-02-2008, 17:54
Dat hij dat nodig heeft?




misschien een aanrader voor rosso?

De man van 14K
07-02-2008, 18:04
Sorry, ik was bezig mijn schenen gevoelloos te maken. waar hebben we het over?

Muay Thai Elite
07-02-2008, 18:35
Dat Simone een mooi chickie is..

Muay Thai Elite
07-02-2008, 18:44
LEAVE HER ALONE!!! :D

maartenjackie
07-02-2008, 18:45
http://www.lantaarnpaal.com/DSCN2758.jpg

die dingen doen toch geen vlieg kwaad?

maartenjackie
07-02-2008, 18:51
op dit soort figuren moet je slaan

http://farm1.static.flickr.com/39/82426652_ee6a9aac17.jpg?v=0

Muay Thai Elite
07-02-2008, 21:31
indd.. Wat denken die 2 hoeren wel nie!!!

Effective
07-02-2008, 21:50
Het zullen je dochters maar zijn...

Muay Thai Elite
07-02-2008, 22:15
Dan nog beter je vriendinnen...

Effective
07-02-2008, 22:24
maar het blijven toch je kinderen hè.. :D

Muay Thai Elite
07-02-2008, 22:31
Ja belachelijk.. en ik kan niet eens drinken en rijden door die kutdingen..

Lee Hottie # 1 fan
08-02-2008, 06:40
Sorry, ik was bezig mijn schenen gevoelloos te maken. waar hebben we het over?

over het wel en wee van panda beren in het algemeen. En die van Thaise Panda's in het bijzonder

Muay Thai Elite
08-02-2008, 15:11
Het gaat indd niet zo goed met ze, helaas.

dimitri
08-02-2008, 15:18
Die Joran heeft echt wel een kop om op te slaan

Simone
08-02-2008, 16:32
Het voelde als tandarts-verdoving maar ook alsof er een brandende pan op stond? Wat voor verdoving gebruikt jouw tandarts?
Neeeee . je begrijpt me verkeerd :lol: haha .. mijn tandarts is trouwens niet zo'n leuke man maar dat terzijde. Als ik ermee trapte, was het van binnen alsof er een brandende pan op stond, maarrr.. als ik erover heen wrijf.. voel je dat niet. Dat snap je toch wel?! :blush:

De man van 14K
08-02-2008, 17:26
maarre D3nniss, kom je er een beetje verder mee? Voel je nog wat?