PDA

View Full Version : Breaking News: Mirko Joins DREAM [Feb 13, 2008]



Tony
13-02-2008, 10:33
Breaking News: Mirko Joins DREAM [Feb 13, 2008]
Nokaut.com Staff
Breaking News: Mirko Joins DREAM

PRIDE's 2006 Open-Weight Grand Prix champion Mirko "Cro Cop" Filipovic has officially parted ways with the UFC and signed with DREAM - a new collaborative effort between FEG (K-1, HERO'S) and former DSE staff (PRIDE).

The new event is a drastic change following new creative leadership over HERO's. FEG is hoping to bring new life to their MMA show and the addition of former DSE staff is what they are looking for.

At an official press conference on Wednesday the promotion announced that "Cro Cop" had joined their ranks and would be fighting on their upcoming March 15 card. No opponent was named.

Specific details surrounding his departure from the UFC are currently unknown.

Filipovic (22-6-2) signed with the UFC following his first major championship - winning PRIDE's 2006 Open-Weight Grand Prix. He made his UFC debut against Eddie Sanchez in February of 2007. Following his TKO win he lost his next two fights - succumbing to a head kick KO from Gabriel Gonzaga and dropping a decision to Cheick Kongo.

Prior to his 1-2 run in the UFC, "Cro Cop" was considered the number two heavyweight in the world. The Croatian striker holds wins over former UFC heavyweight champion and PRIDE's 2006 Open-Weight Grand Prix finalist Josh Barnett, Olympic Judo gold medalist Hidehiko Yoshida, Aleskander Emelianenko, former PRIDE middleweight champion Wanderlei Silva, Igor Vovchanchyn, Kevin Randleman, Mark Coleman, Heath Herring, Kazuyuki Fujita, Japanese superstar and MMA legend Kazushi Sakuraba, and Ikuhisa Minowa.

S.
13-02-2008, 10:53
En morgen nog meer updates

MMA ID | CROCOP (http://www.mma-id.com/CROCOP/?mod=blog&uid=35&blid=169)

Biiyen
13-02-2008, 11:42
Hij heeft nog 3 fights left op zijn UFC contract dus in hoeverre mag hij wel weg van de UFC. Als hij toch weggaat dan heeft Dana gewonnen en zal hij Mirco afserveren als een nobody die niet goed genoeg is voor de UFC. Ik hoop dat het BS is en hij gewoon zijn contract uitdient. Zo niet is het een zwaktebod van Mirco .

wrestler_nl
13-02-2008, 11:44
Hij heeft nog 3 fights left op zijn UFC contract dus in hoeverre mag hij wel weg van de UFC. Als hij toch weggaat dan heeft Dana gewonnen en zal hij Mirco afserveren als een nobody die niet goed genoeg is voor de UFC. Ik hoop dat het BS is en hij gewoon zijn contract uitdient. Zo niet is het een zwaktebod van Mirco .


x2!!!!:eek:

BBC
13-02-2008, 11:47
Kan hij gewoon terug aan de roids gaan. Zonder gaat het niet zo lekker blijkbaar.

Tony
13-02-2008, 11:53
Hij heeft nog 3 fights left op zijn UFC contract dus in hoeverre mag hij wel weg van de UFC. Als hij toch weggaat dan heeft Dana gewonnen en zal hij Mirco afserveren als een nobody die niet goed genoeg is voor de UFC. Ik hoop dat het BS is en hij gewoon zijn contract uitdient. Zo niet is het een zwaktebod van Mirco .

Het contract van dana is gecancelled omdat crocop te duur was voor hetgeen hij waard was binnen de ufc.. (hij is gecontacteerd voor fokking veel geld alszijnde de #2 heavyweight in de wereld)... nnu is crocop 1-2 in de ufc en dus laten ze hem gaan.

crocop gaat nu vechten voor DREAMS. Is weer terug in de saitama super arena. Heeft weer zijn volle motivatie terug. En zit bij een organisatie die hij wel weet te waarderen.

Ik zeg super aktie van crocop en gun hem het allerbeste.

nicolas the red
13-02-2008, 11:53
yup terug aan de roids en japanse tomato cans KO meppen

maar wel terug entertainment van de bovenste plank! :thup:

Tony
13-02-2008, 11:55
Sorry vind dat je CC echt te kort doet..

CC heeft gewonnen van:
Barnett (2x)
Randleman
Coleman
Yoshida
Silva
Alexander Emelianenko
Minowa
Waterman
Vovchanchyn
herring
fujita 2x
Sakuraba


Ik bedoel.. WTF.. Cans?

CC is een topper.. punt

De man van 14K
13-02-2008, 12:00
Ik heb nog nooit van DREAMS gehoord.. is dit nieuw? Wie vechten daar nog meer??

dtgerald
13-02-2008, 12:04
Mooi allemaal terug naar Japan.Gewoon in de ring op Pride regels.

wrestler_nl
13-02-2008, 12:04
Ik heb nog nooit van DREAMS gehoord.. is dit nieuw? Wie vechten daar nog meer??


ik heb er nog nooit van gehoord...volgens mij is het een nieuw organisatie!!!!:)

Jani
13-02-2008, 12:06
Ik heb nog nooit van DREAMS gehoord.. is dit nieuw? Wie vechten daar nog meer??

het is een combinatie van k1 heros en de oude staf van pride
(hetzelfde als yarenoka op nye)

hun samen organiseren ook de lw grand prix
Dream announces Lightweight GP - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=79164)


ik zeg crocop tegen semmy schild op mma regels

MilfhunterMMA
13-02-2008, 12:19
dit is echt kutnieuws. ik had m zo graag nog een paar ufc hw's zien afrossen.

De man van 14K
13-02-2008, 13:11
Zal wel aan mijn gebrekkige kennis op het vlak van doping liggen maar ik zie CC niet echt als een riod user?

FOCUS
13-02-2008, 13:11
grmpf..:mad:


is bij UFC niet anders


Cro Cop mag wel ff wat meer RESTECP krijgen:boos:



Herman Brood: Als je wint heb je vrienden, rijen dik ...

S.
13-02-2008, 13:15
Als CC fan ben ik blij hem weer aan't werk te zien en ik hoop nu echt dat ie er meer zin in heeft en het beter doet dan in de UFC.
Uiteraard is't op zich geen goeie zaak dat UFC hem niet ligt, en jammer genoeg een stap achteruit ja want UFC is nog steeds de nummer 1 MMA organisatie. Toch neemt dat niet weg dat CC een topper blijft, hij moet gewoon doen wat hem 't beste ligt.

MilfhunterMMA
13-02-2008, 13:16
Inderdaad.. Dat was ook mijn eerste gedachte toen veel oude pride dudes klappen kregen in de UFC.

dit gaat maar ten dele op. Mirco verloor volgens mij niet doordat hij te weinig uithoudingsvermorgen had. hetzelfde geldt voor silva. en dan henderson tegen rampage? de enige voor wie dit op zou kunnen gaan is shogun denk ik.

Tony
13-02-2008, 13:22
grmpf..:mad:


is bij UFC niet anders


Cro Cop mag wel ff wat meer RESTECP krijgen:boos:



Herman Brood: Als je wint heb je vrienden, rijen dik ...

Helemaal mee eensch... Nadat CC verloor van Gonzaga had crocop er ineens 100.000 fans minder bij. CC was op zijn retour bla bla bla. Toen decision verloren van Kongo en toen had ie helemaal tig fans minder.

Ik zeg WAR CROCOP.. en dat minstens 1x per maand gedurende afgelopen 3 jaar...

CC blijft een topper en ik zie hem persoonlijk liever in topvorm en gemotiveerd voor het japanse publiek dan als een verslagen marionet in de poppenkast van dana white... ook al is dat de nummero 1 organisatie at the moment.

The Bulldog
13-02-2008, 13:23
CC ziet er zwaarder uit dan eerder in pride...niet echt een teken dat hij toen wel gebruikte...

Vette bullshit om te zeggen cans...ik vind het persoonlijk wel jammer dat hij de UFC niet probeert te overtuigen...maar ja moet ook plezier blijven houden..

Door het gebrek aan stop don`t move en dus constante doorgaan hebben de pride boys wel even een tempo versnelling door te maken...

Ik zeg zonde want CC maakte zeker wel kans imo in de UFC...maar ja je moet wel om kunnen schakelen natuurlijk

Tony
13-02-2008, 13:23
Zal wel aan mijn gebrekkige kennis op het vlak van doping liggen maar ik zie CC niet echt als een riod user?

Ook al ben ik een huge CC fan... Ik sluit echt niet uit dat hij roids gebruikt heeft...
Van de ene kant denk ik... welke topatleet gebruikt er geen roids? En dan is het niet om een 2e bob sap te worden.. maar eerder gewoon voor een beter herstel.

nicolas the red
13-02-2008, 13:26
Sorry vind dat je CC echt te kort doet..

CC heeft gewonnen van:
Barnett (2x)
Randleman
Coleman
Yoshida
Silva
Alexander Emelianenko
Minowa
Waterman
Vovchanchyn
herring
fujita 2x
Sakuraba


barnett: 1x injury, 1x eye poke
randleman: ok
coleman: passé
yoshida: te licht
silva: te licht
alex: ok
minowa: veel te licht
waterman: tja
vovchanchyn: ok
herring: mwah
fujita: mwah
sakuraba: te licht

van de échte grote (fedor, nog) heeft ie nooit gewonnen

denk ook niet dat het per sé aan de steroids ligt, de ring ligt hem gewoon veel beter als kickbokser. in de cage zou ie blijven verliezen.

versta me niet verkeerd he, ik zie em dolgraag vechten. niks zo spectaculair als een LHK van mirko. maar je moet alles wel kunnen relativeren.

MilfhunterMMA
13-02-2008, 13:27
welke topatleet gebruikt er geen roids

die zijn er zat.

bloody
13-02-2008, 13:30
ik ben het gerommel van organisaties zat. ik mis pride....

tap-out
13-02-2008, 13:33
zonder roids, in een kooi op unified rules.....heel ander spelletje.

voorbeeld 1:
Wanderlei zag er slecht uit tegen chuck (krijg je van stoppen met roids), op een gegeven moment lag chuck na een stoot op de grond en twijfelde wanderlei even, hij mocht immers geen soccerkick uitvoeren.

voorbeeld 2:
shogun deed het HEEL slecht tegen forrest, wederom denk ik dat het komt door het stoppen met roids.

zolang er binnen mma geen uniformiteit is wat betref: regelgeving ,setting (kooi of ring) en testen op roids kunnen wij eigenlijk niet eens spreken van 1 sport.

naar mijn mening zijn het 2 sporten:

1) noord amerikaans mma

en

2) japans mma

Daarom vind ik ook dat Randy en Fedor 2X moeten vechten, 1 keer in een kooi op unified rules en een keer in een ring op "pride" regels.

Ik denk namelijk dat Randy het wint in een kooi en fedor in een ring.

anderson silva en Rampage hadden al ervaring in de kooi voordat ze naar UFC gingen.
silva (cage rage)
rampage (king of the cage, nog voor zijn pride tijd - en 1 gevecht in WFA)

NOG doet het overal goed vanwege zijn abnormaal stevige kin (naast zijn top mentaliteit), dit zal echter niet lang meer duren, hij gaat steeds meer achteruit en moet opassen voor ernstige hersen en oogbeschadiging. Ik vind het trouwens raar dat hij mag vechten terwijl hij bijna blind is aan 1 oog.

maar weer ff ontopic:
Ik denk dat Mirko hier een goed besluit heeft genomen omdat hij dus blijkbaar niet geschikt is voor noord amerikaans mma.

Als je goed bent in 1 versie van mma betekent dus niet automatisch dat je goed bent in de andere versie.

gi grappling en no gi grappling lijken ook veel op elkaar, vaak als je goed bent met gi zul je ook (redelijk) goed zijn zonder. Dit is echter geen gegeven. Er zijn genoeg mensen die wel goed zijn met gi maar waardeloos zonder of andersom. Ik denkt dat we het zo moeten bekijken, en niet als een teken van zwakte van Mirko.

Tony
13-02-2008, 13:34
die zijn er zat.

Paralympics en special olympics niet meegeteld ;)

tap-out
13-02-2008, 13:39
vraag me af of dat Fedor trouwens bij deze nieuwe org mag vechten van M1. Lijkt me lijk om fedor crocop 2 te zien.

123trisweat
13-02-2008, 13:50
1) noord amerikaans mma

en

2) japans mma

Daarom vind ik ook dat Randy en Fedor 2X moeten vechten, 1 keer in een kooi op unified rules en een keer in een ring op "pride" regels.



Hier kan ik me steeds meer in vinden, kooi vs ring MMA (= zaal vs veld voetbal).

In het geval Crocop vind ik het wel heel jammer
- dat hij zich niet wilt/kan bewijzen in de kooi
- de roids gedacht toch in me opkwam.
- dana geen les krijgt in nederigheid, maar wellicht juist meer gelijk heeft
- de gedachte dat hij over zijn top is
- of dit echt wel Crocop is of een web ding
- dat een contract ook in dit geval geen waarde lijkt te hebben.
- ik weer een nieuwe MMA organisatie moet leren kennen

Tony
13-02-2008, 13:50
barnett: 1x injury, 1x eye poke
randleman: ok
coleman: passé
yoshida: te licht
silva: te licht
alex: ok
minowa: veel te licht
waterman: tja
vovchanchyn: ok
herring: mwah
fujita: mwah
sakuraba: te licht

van de échte grote (fedor, nog) heeft ie nooit gewonnen

denk ook niet dat het per sé aan de steroids ligt, de ring ligt hem gewoon veel beter als kickbokser. in de cage zou ie blijven verliezen.

versta me niet verkeerd he, ik zie em dolgraag vechten. niks zo spectaculair als een LHK van mirko. maar je moet alles wel kunnen relativeren.

Randleman was een goeie win... (rematch)

Coleman passé.. Vind ik niet.. althans niet destijds. Coleman's takedowns en GNP waren nog altijd een van de beste in het circuit. En coleman kreeg hem niet down.

Yoshida: te licht? Volgens sherdog is yoshida 2 kilo zwaarder dan CC (atm).. destijds zal het verschil niet meer dan een kilootje of 6 zijn geweest.

Silva: te licht? Komop hey,t was een open weight toernooit.. plus Silva woog 96 kilo ten tijde van het event... Scheelt echt net niks met CC. (paar kilootjes)

Alex Emelianenko: dit was een dikke overwinning voor CC

Minowa te licht: Ben ik wel met je eens

Waterman, tja? Niet met je eens: komop, waterman weegt 130kg.. heeft gruwelijke takedowns en goeie submission skills en is 15 - 5 - 2. waterman heeft top pancrase partijen gedraaid en Waterman heeft randleman en ricco rodrigues verslagen. Ik vind waterman zeker geen can.

Vovchanchyn: CC versloeg hem in zijn prime years.. Gruwelijke overwinning van CC

herring mwah: Herring was in die tijden toch echt wel een retegoeie mma vechter hoor. Hij was zeker niet van het niveau CC.. maar hij was verre van een Can.

Fujita mwah: Daar doe je fujita te kort mee...beetje zelfde verhaal als herring...

Sakuraba te licht: Mee eens.. maar dit was CC's 4e mma partij (tegen de gracie hunter)


En na het gevecht van crocop tegen fedor moet je al helemaal er mee eens zijn dat van alle vechters die fedor verslagen heeft Crocop zijn moeilijkste was van allemaal (zegt fedor zelf)

KO TKO
13-02-2008, 15:12
Ik vind het jammer dat hij zich niet in de UFC bewezen heeft. Met zijn kickboksen en takedown defence zou hij toch een top vechter in de UFC kunnen zijn.

Misschien zou hij zich toen moeten aansluiten bij een Amerikaans MMA team. Om te wennen aan de kooi en aan die style van vechten daar.

MilfhunterMMA
13-02-2008, 15:22
zonder roids, in een kooi op unified rules.....heel ander spelletje.

voorbeeld 1:
Wanderlei zag er slecht uit tegen chuck (krijg je van stoppen met roids), op een gegeven moment lag chuck na een stoot op de grond en twijfelde wanderlei even, hij mocht immers geen soccerkick uitvoeren.

voorbeeld 2:
shogun deed het HEEL slecht tegen forrest, wederom denk ik dat het komt door het stoppen met roids.

zolang er binnen mma geen uniformiteit is wat betref: regelgeving ,setting (kooi of ring) en testen op roids kunnen wij eigenlijk niet eens spreken van 1 sport.

naar mijn mening zijn het 2 sporten:

1) noord amerikaans mma

en

2) japans mma

Daarom vind ik ook dat Randy en Fedor 2X moeten vechten, 1 keer in een kooi op unified rules en een keer in een ring op "pride" regels.

Ik denk namelijk dat Randy het wint in een kooi en fedor in een ring.

anderson silva en Rampage hadden al ervaring in de kooi voordat ze naar UFC gingen.
silva (cage rage)
rampage (king of the cage, nog voor zijn pride tijd - en 1 gevecht in WFA)

NOG doet het overal goed vanwege zijn abnormaal stevige kin (naast zijn top mentaliteit), dit zal echter niet lang meer duren, hij gaat steeds meer achteruit en moet opassen voor ernstige hersen en oogbeschadiging. Ik vind het trouwens raar dat hij mag vechten terwijl hij bijna blind is aan 1 oog.

maar weer ff ontopic:
Ik denk dat Mirko hier een goed besluit heeft genomen omdat hij dus blijkbaar niet geschikt is voor noord amerikaans mma.

Als je goed bent in 1 versie van mma betekent dus niet automatisch dat je goed bent in de andere versie.

gi grappling en no gi grappling lijken ook veel op elkaar, vaak als je goed bent met gi zul je ook (redelijk) goed zijn zonder. Dit is echter geen gegeven. Er zijn genoeg mensen die wel goed zijn met gi maar waardeloos zonder of andersom. Ik denkt dat we het zo moeten bekijken, en niet als een teken van zwakte van Mirko.

wederom een post met veeeeeel te voorbarige conclusies.

wrestler_nl
13-02-2008, 15:28
PRIDE FC 2006 Open Weight Grand Prix Champion, Mirko “Cro Cop” Filipovic, will no longer compete inside the Octagon, signing an undisclosed contract with the newly-minted DREAM promotion, according to Nokaut.com (http://www.nokaut.com/?id=12&solo_news=1357&.).
He will fight on March 15 against a yet to be named opponent. Lightweights J.Z. Calvan and Shinya Aoki will also fight on the card — it was the only other match announced for the debut show, according to WrestlingObserver.com (http://www.wrestlingobserver.com/wo/news/headlines/default.asp?aID=22061).
The Croatian still had two fights remaining on a UFC contract that he signed with much fanfare and high expectations toward the tail end of 2006. No details were provided regarding how or the reason he was released from his contract.
However, speculation has swirled that after two losses in three fights the UFC was not willing to pay him the base $350,000 to compete on under card matches (he more than likely pocketed more than that.)
Dave Meltzer indicated in the print edition of the Wrestling Observer newsletter recently that UFC officials were trying to negotiate a new deal that would pay him less … perhaps the “deadline” UFC President Dana White mentioned earlier this month.
Since his Octagon debut against Eddie Sanchez, Cro Cop looked uncomfortable and listless in his new surroundings. And even though he won that fight, he went on to drop his next two bouts — a knockout loss to Gabriel Gonzaga and a lackluster unanimous decision defeat to Cheick Kongo.
It was a far cry from the devastating striker who made a name for himself decapitating people half a world away in Japan. It was also a major disappointment for fans who expected Cro Cop to soar to the top of the heavyweight division.
Oh well.
DREAM is a new collaborative effort between FEG (K-1, HERO’S) and former Dream Stage Entertainment staff (Pride), according to the announcement. Cro Cop was a star in K-1 prior to becoming a star on Pride FC. And he’s still extremely popular in Japan.
He’ll look to regain his old form; however, unless Cro Cop returns to the UFC before he retires he might always be remembered, at least here in the states, for what he didn’t do in the Octagon rather than what he accomplished outside of it.

dimitri
13-02-2008, 15:28
Crocop's probleem is dat iedereen nu wel doorheeft hoe ze hem moeten verslaan. Vanaf het moment dat de tegenstander echt druk naar voor zet, en niet bang achteruit gaat uit schrik voor de LHK heeft CC een groot probleem.

anonymous001
13-02-2008, 15:37
wederom een post met veeeeeel te voorbarige conclusies.

x2...

De man van 14K
13-02-2008, 15:44
however, unless Cro Cop returns to the UFC before he retires he might always be remembered, at least here in the states, for what he didn’t do in the Octagon rather than what he accomplished outside of it.


Dit zit mij ook dwars.. CC heeft unfinished business in de UFC! maar ja.. het zal er niet inzitten..

nicolas the red
13-02-2008, 16:02
spijtige zaak inderdaad. ik ben blij dat er terug grote MMA events zijn in japan want die zie ik veel liever dan de UFC, maar toch gaat er altijd een wrange nasmaak zijn vanaf nu als we crocop zien vechten.

Biiyen
13-02-2008, 18:11
grmpf..:mad:


is bij UFC niet anders


Cro Cop mag wel ff wat meer RESTECP krijgen:boos:



Herman Brood: Als je wint heb je vrienden, rijen dik ...

Nee, ben ik het niet mee eens. Als je ergens voor gaat dan moet je het ook afmaken. Voor zijn match tegen Kongo zei hij: "Ik ga iedereen laten zien wie Mirco CroCop is". Nu gaat hij ineens weg...

Hij krijgt respect, en ik kijk zeker als hij vecht, maar Mirco is imo geen nummer 2 t/m 10 van de wereld meer, al heeft hij 100 Dream/K1 belts om ze middel hangen.

The Bulldog
13-02-2008, 18:19
Nee, ben ik het niet mee eens. Als je ergens voor gaat dan moet je het ook afmaken. Voor zijn match tegen Kongo zei hij: "Ik ga iedereen laten zien wie Mirco CroCop is". Nu gaat hij ineens weg...

Hij krijgt respect, en ik kijk zeker als hij vecht, maar Mirco is imo geen nummer 2 t/m 10 van de wereld meer, al heeft hij 100 Dream/K1 belts om ze middel hangen.

Mee eens!!!!

Hij lijkt de competitie te ontwijken...

Bij K-1 toen hij steeds net de finale niet won...

Bij pride toen hij de HW titel niet pakte en genoegen moest nemen met de OW GP.

En nu weer...ik snap het ook niet...weet zeker dat hij na een complete voorbereiding met Hypo en goede BJJ/Worstelaars een kans maakt in de UFC...

Hij zal als hij champ wordt champ van het alternatief worden ....


MAAR....een match tegen ALLISTAIR zit er nu wel in ...en daar kijk ik persoonlijk echt vreselijk naar uit...

Tony
13-02-2008, 18:21
Iedereen heeft het erover dat CC _weggaat_... Maar CC gaat niet weg... CC MOET weg. Zijn contract is beëindigd door DW/Zuffa. Het is in elk geval niet CC's keuze.

En CC had net zo goed kunnen zeggen van: Ik stop er nu ook mee. MAar dat doet ie niet. Wie weet staat ie binnen een jaar tegenover Fedor. En als CC's mindset in orde is is hij nog altijd de enige vechter op deze planeet die zou kunnen winnen van Fedor.

En mocht het ooit zover komen dat CC weet te winnen van Fedor.. Dan hoor je iedereen weer zeggen: "Ik ben altijd fan geweest van crocop ... bla bla"

Deze post is niet expliciet naar jou gericht Biiyen.

The Bulldog
13-02-2008, 18:37
Even voor de duidelijkheid..

ik post boven je dat ik zeker weet dat hij de UFC kan hebben met de juiste voorbereiding..

Ik vind hem een wereld vechter....vind het alleen jammer dat hij steeds switcht....je hebt wel weer gelijk over de mogelijkheid dat hij tegen Fedor uit kan komen...


2 mooie partijen in het verschiet...WOEHAA!!!

MilfhunterMMA
13-02-2008, 18:37
Iedereen heeft het erover dat CC _weggaat_... Maar CC gaat niet weg... CC MOET weg. Zijn contract is beëindigd door DW/Zuffa. Het is in elk geval niet CC's keuze.

En CC had net zo goed kunnen zeggen van: Ik stop er nu ook mee. MAar dat doet ie niet. Wie weet staat ie binnen een jaar tegenover Fedor. En als CC's mindset in orde is is hij nog altijd de enige vechter op deze planeet die zou kunnen winnen van Fedor.

En mocht het ooit zover komen dat CC weet te winnen van Fedor.. Dan hoor je iedereen weer zeggen: "Ik ben altijd fan geweest van crocop ... bla bla"

Deze post is niet expliciet naar jou gericht Biiyen.

moest weg? contract is contract toch? zelfs white zal zich daar aan moeten houden?

The Bulldog
13-02-2008, 18:39
Nope UFC heeft het recht contracten per direct op te zeggen, maar de vechter niet...
krom??? ...ja...
maar hij heeft er zelf voor getekend dus....

Tony
13-02-2008, 18:44
Even voor de duidelijkheid..

ik post boven je dat ik zeker weet dat hij de UFC kan hebben met de juiste voorbereiding..

Ik vind hem een wereld vechter....vind het alleen jammer dat hij steeds switcht....je hebt wel weer gelijk over de mogelijkheid dat hij tegen Fedor uit kan komen...


2 mooie partijen in het verschiet...WOEHAA!!!

had jouw post nog niet gelezen... Onze posts hebben mekaar gekruist ;)

MilfhunterMMA
13-02-2008, 18:45
Nope UFC heeft het recht contracten per direct op te zeggen, maar de vechter niet...
krom??? ...ja...
maar hij heeft er zelf voor getekend dus....

oh excuses, was hier niet van op de hoogte. is er geen vechtersvakbond ofzo waardoor deze beschermd kunnen worden tegen zulk soort grappen?

Tony
13-02-2008, 18:47
Ok dan... De verklaring van alles



From Cindy Ortiz on the UG

From: CindyO
Date: 02/13/08 06:02 AM
Member Since: 02/10/2006
4234 Total Posts Ignore User


I just talked to DW and this is what he had to say:
The split was amicable and the terms were decided on in advance. Cro Cops $350k (plus bonuses) contract had a clause in it stating that if he lost two consecutive fights Zuffa had the right to void the existing agreement and negotiate a new one.

CC never dreamed that he would be so overwhelmed by the level of competition he has faced in the UFC so far and and the losses have impacted him mentally.

The UFC did NOT cut Cro Cop from the roster nor did they threaten to make him sit out until his contract expired if he didn't take the pay cut deal.

Rather than negotiate a new contract with the UFC right now (and risk racking up more losses), Cro Cop wants to get a couple of tune up fights (and wins) in some of the smaller shows (no more tune up matches for him in the UFC) in hopes of rebuilding his confidence and getting himself back on track.

DW understood completely and supported Cro Cop in his decision. The last thing DW wants to do is shell out a six-figure purse to a fighter that isn't fighting worth a dayum. Even though it would have been lower than the original figure, it would still be a waste of money and resources.

Cro Cops ultimate goal is to win the UFC HW championship belt and DW believes he still has the potential to accomplish that goal. CC's plan when he signed with the UFC was, "I will become Champion after three matches. I will need two and a half or three months off between each match. I expect to hold the UFC belt by the Summer. Then I want Pride Champion Fedor Emelianenko, Vs Me the UFC Heavyweight Champion on New Years Eve."


Ok, verhaal is simpel. Ten eerste, CC heeft de UFC zwaar onderschat en heeft dit toegegeven. De 2 losses hebben een zware impact op hem gemaakt. Mentaal zat het allemaal niet goed.

Na 2 opeenvolgende losses treed er een clausule in het contract in werking. Dit houdt in dat na die 2 losses het contract opnieuw opgesteld wordt met andere voorwaarden en minder geld etc etc.

Crocop wilt nog steeds voor de belt gaan in de UFC maar is bang dat ie weer een loss krijgt omdat het mentaal gewoon een bende bij hem is. Dus, mooie deal tussen Dana White en Crocop... Crocop mag ff paar partijtjes bij Dream gaan knokken.. soort van opwarmers om het mentaal weer op een rijtje te krijgen. Zodra CC weer fris achter de oren is krijgt ie een nieuwe kans bij de UFC.

Ik vind het een mooie oplossing.

Tony
13-02-2008, 18:50
Trouwens als die mail van Cindy Ortiz echt waar is... dan moet ik ook heeeeel eerlijk bekennen dat ik REPS voor DW heb...

al met al staat Dana nog zwaar bij me in de min... Maar dit is toch wel een positieve reps.

The Bulldog
13-02-2008, 18:57
Als dit de oplossing is...dan wordt het zeker leuk...ben benieuwd wat er allemaal van waar is...

Tony
13-02-2008, 18:59
Nou, als die mail echt van Cindy Ortiz is... dan ga er maar vanuit dat het waar is. Zij is zo'n UFC insider... Zij zit ook achter een nieuwe tv show van de ufc of zoiets.

anonymous001
13-02-2008, 19:01
Trouwens als die mail van Cindy Ortiz echt waar is... dan moet ik ook heeeeel eerlijk bekennen dat ik REPS voor DW heb...

al met al staat Dana nog zwaar bij me in de min... Maar dit is toch wel een positieve reps.

Ik vind het nog steeds geldwolverig klinken...

Zo goedkoop mogelijk (gratis) een vechter niet definitief te hoeven laten gaan. Wat is daar zo bewonderenswaardig aan?

En die contracten van de UFC zijn echt niet van deze tijd. Exploitatie is het. Ook al verdienen de meeste vechters meer dan genoeg geld bij de UFC, Dana leunt gewoon achter over en incasseert over hun ruggen heen...

Tony
13-02-2008, 19:05
Feit is dat CC ontzettend/relatief veel verdiend met zijn contract... (logisch, hij was de nummer 2 hw in de world).. Nu weet ie niet te presteren. Clausule in contract zegt dan: We kunnen je eruit flikkeren als je wil.

Dana heeft hem een nieuw contract aangeboden met iets minder geld. Maar hij kwam dan weer direct tegen een topper.

CC's keuze was om eerst ff wat opwarmers te draaien. Dat kon niet binnen de UFC.. maar wel bij anderen/DREAM. DAna zegt: Ok prima, dan ga je daar maar ff naar toe.

Normaal zou Dana zeggen: Kerel, dan flikker je maar op. Voor jou tien anderen.

Punt is dat DW nog steeds in CC geloofd en daarom geeft ie hem de kans.

TOON
13-02-2008, 19:10
CC is een topper alleen jammer dat hij zn kans in de UFC niet heeft gegrepen... en dat roids verhaal of alleen in een ring mma kunnen vechten en niet in een kooi... daar geloof ik niet zo in, als CC net zo had gevochten als zn beste Pride wedstrijden had hij ook in de UFC gewonnen...

Biiyen
13-02-2008, 19:36
Inside Info:

CroCops contract and exit from UFC (http://www.mma.tv/TUF/index.cfm?ac=ListMessages&PID=1&TID=1222163&FID=1&pc=125)

From: CindyO (http://www.mma.tv/TUF/index.cfm?ac=ListMessages&PID=1&TID=1222163&FID=1&pc=125) http://www.mma.tv/images/icons/new_mail.gif (http://www.mma.tv/TUF/mail/index.cfm?ac=Compose&toUID=214828)
Date: 02/13/08 06:02 AM
Member Since: 02/10/2006
4234 Total Posts Ignore User (http://www.mma.tv/TUF/MCP.cfm?ac=IgnoreUser&UID=214828)

I just talked to DW and this is what he had to say: The split was amicable and the terms were decided on in advance. Cro Cops $350k (plus bonuses) contract had a clause in it stating that if he lost two consecutive fights Zuffa had the right to void the existing agreement and negotiate a new one.
CC never dreamed that he would be so overwhelmed by the level of competition he has faced in the UFC so far and and the losses have impacted him mentally.
The UFC did NOT cut Cro Cop from the roster nor did they threaten to make him sit out until his contract expired if he didn't take the pay cut deal.
Rather than negotiate a new contract with the UFC right now (and risk racking up more losses), Cro Cop wants to get a couple of tune up fights (and wins) in some of the smaller shows (no more tune up matches for him in the UFC) in hopes of rebuilding his confidence and getting himself back on track.
DW understood completely and supported Cro Cop in his decision. The last thing DW wants to do is shell out a six-figure purse to a fighter that isn't fighting worth a dayum. Even though it would have been lower than the original figure, it would still be a waste of money and resources.
Cro Cops ultimate goal is to win the UFC HW championship belt and DW believes he still has the potential to accomplish that goal. CC's plan when he signed with the UFC was, "I will become Champion after three matches. I will need two and a half or three months off between each match. I expect to hold the UFC belt by the Summer. Then I want Pride Champion Fedor Emelianenko, Vs Me the UFC Heavyweight Champion on New Years Eve."

Tony
13-02-2008, 19:49
Zie vorige pagina Biiyen ;)
repost :)

bloody
13-02-2008, 20:06
tering wat een wijze taal maar ik ben het wel met je eens!


zonder roids, in een kooi op unified rules.....heel ander spelletje.

voorbeeld 1:
Wanderlei zag er slecht uit tegen chuck (krijg je van stoppen met roids), op een gegeven moment lag chuck na een stoot op de grond en twijfelde wanderlei even, hij mocht immers geen soccerkick uitvoeren.

voorbeeld 2:
shogun deed het HEEL slecht tegen forrest, wederom denk ik dat het komt door het stoppen met roids.

zolang er binnen mma geen uniformiteit is wat betref: regelgeving ,setting (kooi of ring) en testen op roids kunnen wij eigenlijk niet eens spreken van 1 sport.

naar mijn mening zijn het 2 sporten:

1) noord amerikaans mma

en

2) japans mma

Daarom vind ik ook dat Randy en Fedor 2X moeten vechten, 1 keer in een kooi op unified rules en een keer in een ring op "pride" regels.

Ik denk namelijk dat Randy het wint in een kooi en fedor in een ring.

anderson silva en Rampage hadden al ervaring in de kooi voordat ze naar UFC gingen.
silva (cage rage)
rampage (king of the cage, nog voor zijn pride tijd - en 1 gevecht in WFA)

NOG doet het overal goed vanwege zijn abnormaal stevige kin (naast zijn top mentaliteit), dit zal echter niet lang meer duren, hij gaat steeds meer achteruit en moet opassen voor ernstige hersen en oogbeschadiging. Ik vind het trouwens raar dat hij mag vechten terwijl hij bijna blind is aan 1 oog.

maar weer ff ontopic:
Ik denk dat Mirko hier een goed besluit heeft genomen omdat hij dus blijkbaar niet geschikt is voor noord amerikaans mma.

Als je goed bent in 1 versie van mma betekent dus niet automatisch dat je goed bent in de andere versie.

gi grappling en no gi grappling lijken ook veel op elkaar, vaak als je goed bent met gi zul je ook (redelijk) goed zijn zonder. Dit is echter geen gegeven. Er zijn genoeg mensen die wel goed zijn met gi maar waardeloos zonder of andersom. Ik denkt dat we het zo moeten bekijken, en niet als een teken van zwakte van Mirko.

Judas
13-02-2008, 21:04
Silva: te licht? Komop hey,t was een open weight toernooit.. plus Silva woog 96 kilo ten tijde van het event... Scheelt echt net niks met CC. (paar kilootjes)


Sterker nog, Wanderlei was zwaarder dan CC in hun partij in OWGP.

barclay
13-02-2008, 21:06
Wat zijn roids?:blush:

De dikke nudist
13-02-2008, 21:15
Herman Brood: Als je wint heb je vrienden, rijen dik ...


Ik dacht dat het was: "rij je dik" lol.

Om maar even héééééél off-topic te gaan.

Evilman
13-02-2008, 21:23
Sorry vind dat je CC echt te kort doet..

CC heeft gewonnen van:
Barnett (2x)
Randleman
Coleman
Yoshida
Silva
Alexander Emelianenko
Minowa
Waterman
Vovchanchyn
herring
fujita 2x
Sakuraba


Ik bedoel.. WTF.. Cans?

CC is een topper.. punt

Er staan in die lijst wel n paar lui
die niet zo imposant zijn als n veel lichtere minowa,
naast degene de meer legit zijn.
Maar naast zn overwinningen vind ik zn gevechten
tegen fedor en minotauro ondanks verlies ook zeer
noemenswaardig! loss ok, maar hij deed het super
tegen de nr1 en 2!

En toch denk ik dat hij in de ring meer op zn plek
is maar ze niet kunnen rennen voor zn strikes.

123trisweat
13-02-2008, 21:23
@barclay

[Ste]roids

Tony
14-02-2008, 10:33
Lol lol lol

http://www.paxlie.nl/fok/hi_dana.jpg

MB667
14-02-2008, 10:41
veel pride vechters hebben zich vergist in de ufc. Voor de pride vechters waren de kooi en de ufcregels een soort van onbekend terrein, terwijl de ufc tegenstanders van de pride vechters thuis wedstrijden vochten. Wanneer er dadelijk weer grote toernooien in japan gaan plaatsvinden, zal het weer de omgekeerde wereld zijn, de ufc vechters vechten in japan op onbekend terrein, en zullen dan daar weer niet zo goed mee om kunnen gaan......

MB667
14-02-2008, 10:44
Cro Cop Leaves UFC Fighters Reactions (http://www.punchdrunkgamer.com/index.php?option=com_content&view=article&id=129&Itemid=0)

uwheerser
14-02-2008, 10:52
Mooi allemaal terug naar Japan.Gewoon in de ring op Pride regels.
X2!!

MB667
14-02-2008, 10:54
Mirkos manager Ken Imai:
Ken Imai:
"In japan the press concferences are often helt in front of the fans. For all of them, Mirkos appearance was a very emotional experience."
"Only 3 hours before the conference we recieved a letter from the UFC president Dana White, were it was confirmed that UFC are willing to break the contract with Mirko under one condition, that Mirko returns to the UFC when hes ready"

And Mirko wants to, he confirmed it himself to us, return to the UFC.


Mirko Crocop:
"I will continue to train in the cage that i have in my gym, cause im going back to the UFC. I went because i couldnt wait anymore. I asked to fight as soon as possible, on the 1 of March, but they offered my to fight in may or later. I wantet a rematch with Gonzaga in Zagreb (capital of Croatia), but he lost to Werdum and it therefore never happened. Im in great shape, I have bulked up, I way 105 kg and I want to fight as soon as possible."


And if he wants to fight again as soon as possible (UFC), he will need to finish his new contract without a mistake.

"Mirko is not allowed to loose. After 3 wins all the doors will be open"

Amongst the wishes will certainly be a rematch with Fedor, but he will have to fight like thunder from 15 of March if he wants to deserve that fight.

Mirko knows that a lot of people will say that hes running from the octagon.

"In my last 2 fights i mentally blocked. Before the fights i was empty, depressive and I hated myself"

CC wants to fight in the UK again:
"im sorry for dissapointing my engslish fans who recieved my as a king. And therfore i want to fight in front of them again. I cant go back in time, but my time will come again"


Source (croatian newspaper):

Sportal.hr - Pobjede vode prema Fjodoru (http://www.sportal.hr/vld/sportal/ostalo/borilacki/3013000/index.do;jsessionid=CA58293AAFCF34D8F06502A1B82136 8D.2)

WAAR CROCOP

Tony
14-02-2008, 10:59
Crocop de mensch... thanks

Ben blij dat ie lekker gebulkt heeft en zich weer wat beter voelt.

Laat hem nou binnen dream maar eerst een aantal dromen van andere vechters verpesten (door een highkick) :)

CC komt wel terug...

Wel heftige clausule dat ie niet MAG verliezen.. en dat pas na die straight wins ie weer een normaal contract krijgt.

De man van 14K
14-02-2008, 11:09
Zelfs Congo heeft het over juice.. ik zie het echt niet aan CC af. Gebruiken zoveel ex pride vechters dan? ik sta er echt van te kijken eigenlijk.

RtoDeep
14-02-2008, 11:16
Zelfs Congo heeft het over juice.. ik zie het echt niet aan CC af. Gebruiken zoveel ex pride vechters dan? ik sta er echt van te kijken eigenlijk.

niet van alle juice`s is het doel alleen maar te groeien he ;)

Blub
14-02-2008, 11:17
Er worden zelfs in Honkbal/bowlen en waterpolo roids gebruikt, eigenlijk
in elke sport wel op het hoogste niveau.

Er zijn zoveel verschillende roids, echt niet allemaal bedoeld om zoveel
mogelijk spiermassa te kweken. Denk aan herstel/uithoudingsvermogen/kracht.

Denk je nu echt dat deze sport clean is?

Tony
14-02-2008, 11:24
Zelfs Congo heeft het over juice.. ik zie het echt niet aan CC af. Gebruiken zoveel ex pride vechters dan? ik sta er echt van te kijken eigenlijk.

Wel grappig om dat te horen van een andere grote juicer..

Vind het een domme opmerking van Kongo.. Goeie reclame voor deze sport not. Hij kan beter gewoon zijn mond houden.

RtoDeep
14-02-2008, 11:55
Wel grappig om dat te horen van een andere grote juicer..

Vind het een domme opmerking van Kongo.. Goeie reclame voor deze sport not. Hij kan beter gewoon zijn mond houden.

zeker waar

nicolas the red
14-02-2008, 11:56
veel pride vechters hebben zich vergist in de ufc. Voor de pride vechters waren de kooi en de ufcregels een soort van onbekend terrein, terwijl de ufc tegenstanders van de pride vechters thuis wedstrijden vochten. Wanneer er dadelijk weer grote toernooien in japan gaan plaatsvinden, zal het weer de omgekeerde wereld zijn, de ufc vechters vechten in japan op onbekend terrein, en zullen dan daar weer niet zo goed mee om kunnen gaan......

en jij denkt dat dana white z'n vechters naar japan gaat sturen... dream on

BBC
14-02-2008, 12:06
Zelfs Congo heeft het over juice.. ik zie het echt niet aan CC af. Gebruiken zoveel ex pride vechters dan? ik sta er echt van te kijken eigenlijk.

Dan Henderson heeft het tussen de lijnen door onlangs toegegeven in een interview. Iedereen gebruikte in Japan. Er waren gewoonweg geen controles. Waarom zou je het dan niet doen?
In de UFC wordt er zeker en vast ook gebruikt, maar regelmatig lopen er vechters tegen de lamp. Blijf er van overtuigd dat roids een belangrijke rol spelen in het min of meer falen van de priders in UFC.

De man van 14K
14-02-2008, 13:27
Er worden zelfs in Honkbal/bowlen en waterpolo roids gebruikt, eigenlijk
in elke sport wel op het hoogste niveau.

Er zijn zoveel verschillende roids, echt niet allemaal bedoeld om zoveel
mogelijk spiermassa te kweken. Denk aan herstel/uithoudingsvermogen/kracht.

Denk je nu echt dat deze sport clean is?


Nee tuurlijk niet, maar ik dacht dat ze in Japan ook gewoon controleerden.
Ik weet er sterioden zijn die zich binden aan de androgene ontvanger in de spiercel, waarna ze overgaan tot het omzetten van eiwitten. Daardoor neemt je spiermassa toe (daar duidde ik eigenljik op)

Dan zijn er nog andere steroïden die zich niet of nauwelijks binden aan de androgene receptor maar in staat zijn ervoor te zorgen dat het spierweefsel niet wordt afgebroken wanneer het lichaam glutamine aan de spieren wil onttrekken en ook dat heeft volgens mij toch ook een uiterlijk resultaat (meer massa)

Bij jongens als Mark "roidrage'' Coleman, Randleman en natuurlijk Congo is duidelijk te zien dat de 'juicen' bij CC en Fedor (??) zie je dat er niet af..
Daarnaast kan ik het niet zo zijn dat CC zo belabberd knokte vanwegen het gebrek aan... Dat gaat er gewoon niet in bij me!
Als hij rond zijn prime-pride tijd tegen Gonzage had gestaan, had hij Gonzaga eruit getrapt daar ben ik van overtuigd.

wrestler_nl
14-02-2008, 13:49
ik ben nu een beetje in de war..!!!

dus hij (cro cop) gaat een paar gozers slopen in japan om zn zelfvertrouwen op te bouwen....en dan komt ie weer terug naar de ufc, om het nog een keer te proberen!!!

of heb ik het verkeerd begrepen!???

Tony
14-02-2008, 13:54
ik ben nu een beetje in de war..!!!

dus hij (cro cop) gaat een paar gozers slopen in japan om zn zelfvertrouwen op te bouwen....en dan komt ie weer terug naar de ufc, om het nog een keer te proberen!!!

of heb ik het verkeerd begrepen!???



Zo is het maar net kerel... (wel een erg korte versie van het verhaal, maar daar komt het wel op neer ja)

Tony
14-02-2008, 13:56
Ik meen gelezen te hebben dat Fedor Sem noemt als zwaarste tegenstander.

Klopt, dat heeft Fedor ooit gezegd, maar dat is inmiddels weer achterhaald. Fedor-schilt is al zo lang geleden.

wrestler_nl
14-02-2008, 13:57
Zo is het maar net kerel... (wel een erg korte versie van het verhaal, maar daar komt het wel op neer ja)


dan vind ik het eerlijk gezegd wel een goed idee:thup:

MilfhunterMMA
14-02-2008, 14:02
Voor mij persoonlijk probeer ik het simpel te houden. Al die roid verhalen zijn voor 95 % speculatief en door enkelen worden deze geruchten als harde feiten gebracht. Verder wordt er enorm gegeneraliseerd, waarmee je cleane vechters ernstig tekort doen (als 1 pride vechter het heeft gebruikt, hebben ze allemaal roids gebruikt, zo doet men vermoeden). Voor mij hebben deze roid geruchten geen enkele waarde met als gevolg dat ik elke vechter onschuldig beschouw tot het tegendeel is bewezen (excuses voor de clichés).

S.
14-02-2008, 16:04
Mirkos manager Ken Imai:

[...]
Source (croatian newspaper):

Sportal.hr (http://www.sportal.hr/vld/sportal/ostalo/borilacki/3013000/index.do;jsessionid=CA58293AAFCF34D8F06502A1B82136 8D.2)



Yiha, nice. Het zit allemaal wel beter in elkaar dan op het eerste gezicht leek. Zou wel zalig zijn moest CroCop nu zowel mentaal als fysiek pieken, 3 tegenstanders bij Dream moeiteloos inpakken en vervolgens bij UFC de belt gaan halen...
(Maak me nu niet wakker)

Emilio
14-02-2008, 16:20
ik vind het maar zwak.

De grote CC die de hele HW divisie van de UFC wel ff leeg zou slaan kiest er nu weer voor om in japan tegen een opgewarmd lijkje te gaan.


Zet hem dan tegen Manhoef als echte test.

mdk
14-02-2008, 16:29
grmpf..:mad:


is bij UFC niet anders


Cro Cop mag wel ff wat meer RESTECP krijgen:boos:



Herman Brood: Als je wint heb je vrienden, rijen dik ...

x2!

tap-out
14-02-2008, 17:42
En als ze nou de eerste keer meteen in de kooi doen en Fedor sloopt Randy daar? Moeten ze dan nog een keer in een ring of is dat overbodig?

ja, dan is dat "overbodig".
Dan verslaat hij randy immers op zijn eigen gebied, hoewel een rematch altijd leuk blijft bij zulke toppers.

Mack
15-02-2008, 11:38
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als CC ook in Japan begint te verliezen....

Tony
15-02-2008, 11:47
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als CC ook in Japan begint te verliezen....

Dát is nu precies het scenario waar ik nu liever niet aan denk :(

S.
18-02-2008, 16:02
CroCop heeft zelf via enkele blogs vragen beantwoord die hem de laatste dagen werden gesteld door fans. Hij reageert op het hele UFC/Dream verhaal, de uitlatingen van Kongo over "juices" en op algemene vragen van fans,
bij "blogs" op MMA ID | CROCOP (http://www.mma-id.com/CROCOP/)