PDA

View Full Version : Generaal pardon duurder dan gedacht.



Biiyen
16-02-2008, 12:43
Het kost meer bijstand dan gedacht...

Vinger opsteken, wie van de members had ook gedacht dat die pardonzoekers zouden gaan werken?

Generaal pardon duurder

Het generaal pardon voor asielzoekers kost meer bijstand dan verwacht. Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken ging eerder uit van ongeveer 35 miljoen euro op de langere termijn, maar heeft dit bijgesteld naar 45 miljoen euro. Dit maakte hij vandaag bekend.

http://schoorsteen.geenstijl.nl/adview.php?what=zone:10&n=a730365e (http://schoorsteen.geenstijl.nl/adclick.php?n=a730365e)
Ongeveer 27.500 asielzoekers mogen door de pardonregeling in Nederland blijven. Dit jaar zal dat 63 miljoen euro aan bijstandsuitkeringen kosten, volgend jaar 66 miljoen. In de daaropvolgende jaren 45 miljoen omdat mensen werk vinden.

Justinian
16-02-2008, 14:25
Beetje suggestieve vraagstelling Biiyen, maar dat zal uiteraard zo bedoeld zijn ;)

Ik moet je overigens even corrigeren: de asielzoekers om wie het hier gaat komen niet per definitie in aanmerking voor een paspoort, maar over het algemeen een verblijfsvergunning. Dat is toch echt iets anders. Veelal wordt de verblijfsvergunning voor een jaar afgegeven, als ik het goed heb.

Of iemand gaat werken zodra hij of zij een verblijfsvergunning krijgt is afhankelijk van meerdere factoren lijkt me. Ik bedoel, als je de taal in zijn geheel niet machtig bent dan kan zelfs het simpelste werk lastig zijn. Je hebt ook mensen die überhaupt niet meer kunnen werken, vanwege gezondheidsproblemen. Er zijn er ook zat die wel werken of studeren. En tenslotte heb je mensen die wel kunnen werken, maar niet willen werken. Tja, over welke percentages je dan praat? Geen idee.

Biiyen
16-02-2008, 16:43
Als dat soort luie uitvreter volk gewoon zou oprotten kon ik meer geld houden van mijn loon. Ik betaal van mijn loon elke maand 1,5 uitkeringen dus ik verwacht daar wat voor terug. Maar ik krijg er niks voor terug! Elke dag sta ik in de file, krijg geen enkele subsidie en moet alles maar zelf betalen en als dank krijg ik op de zaterdagmorgen van die leuke blauwe enveloppe dat ik na moet betalen.

En als ik wat wil? dan kan dan niet... Nee... dan ben ik ineens wel gelijk en gelden dezelfde regels. Wel met hun overheids jathanden diep in mijn jaszakken geld graaien maar aan de andere kant een dikke barriere opwerpen als je iets van hun wil.

Ik praat over dat percentage dat dus structureel 50 miljoen per jaar kost omdat ze lui zijn en denken dat aan de grens een bord staat met "Luilekkerland".

En nee, ik heb geen zijn om rationeel te denken, ik ben vanmorgen keihard gesandwiched door de belastingdienst.

Jochem
16-02-2008, 17:49
eerst zelf een rekensommetje doen voor je de krant napraat.

27.500 asielzoekers.
45 miljoen aan uitkeringen.
zeg 15000 per man per jaar. is dus 3000 man aan een uitkering.
25.000 man over, zeg dat de helft werkt en de andere helft voor de kids zorgt. Lage schatting vanzelfsprekend, een hoger percentage werkt wel.
12.500x 20K per jaar is 250 miljoen. 30% belastingen. 80 miljoen levert dit op.
Netto levert het dit generaal pardon NL dus 35 miljoen per jaar op. Alleen moet Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb wel zeuren om dit geld, omdat het NL systeem op budgetteren is gebaseerd.

chief108
16-02-2008, 18:31
ik ben vanmorgen keihard gesandwiched door de belastingdienst.
dat hoort erbij als je met de grote mensen gaat meedoen

de enige oplossing is om een beroep te zoeken waarbij je geen belasting betaald
maar dan moet je weer op de koop toenemen dat je gepakt kan worden en een paar jaar moet zitten

wel weer op de centen van de hardwerkende brave burgers natuurlijk
dat dan weer wel :p

Chico
17-02-2008, 16:21
go jochem :D

Paganstars
17-02-2008, 16:49
vertrouw de overheid gewoon niet!! alleen maar betalen maar er iets van terug zien ho maar!!

BBC
19-02-2008, 13:19
Als dat soort luie uitvreter volk gewoon zou oprotten kon ik meer geld houden van mijn loon. Ik betaal van mijn loon elke maand 1,5 uitkeringen dus ik verwacht daar wat voor terug. Maar ik krijg er niks voor terug! Elke dag sta ik in de file, krijg geen enkele subsidie en moet alles maar zelf betalen en als dank krijg ik op de zaterdagmorgen van die leuke blauwe enveloppe dat ik na moet betalen.


:crying:Boehoehoe.
Ik woon in één van de rijkste landen ter wereld. Neem een bad in drinkbaar water, kan rekenen op een geweldig sociaal vangnet van de overheid, kan rijden op snelwegen, gebruik maken van openbaar vervoer, politie, de post, hospitalen, enz...
Maar de boze asielzoekers (allemaal tuig) komen alles afpakken.
Fuck die luie uitvreters die hun land ontvluchten voor stomme redenen zoals de oorlog ontvluchten, een betere toekomst voor hun kinderen proberen maken, niet de cel indraaien voor een afwijkende mening of etnische achtergrond.
Ik zou principieel in m'n land blijven en langzaam verhongeren zodat hardwerkende Nederlanders zoals jij zeker geen tosti kaas minder moet eten.
Bedankt man, hartverwarmend om te zien dat er nog zoiets bestaat als solidariteit. Er zouden hier meer prachtexemplaren als jij moeten rondlopen.

Hughs and kisses,

BBC

PigDog
19-02-2008, 19:38
En nee, ik heb geen zijn om rationeel te denken, ik ben vanmorgen keihard gesandwiched door de belastingdienst.

Wat je niet verdient, kan je ook niet aan de belastingdienst betalen....
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.....

:whistling: