PDA

View Full Version : Interview Ali Gunyar



payap
18-02-2008, 23:21
By Jose Stephen


Interview Ali Gunyar

Ali Gunyar staat op 2 maart a.s. in Almere tegen de sterke Fransman Farid Villaume tijdens Slamm!! Nederland VS Thailand IV. Een paar maanden geleden had Ali na een partij die naar zijn inziens had moeten winnen geen zin meer in het spelletje en besloot zijn handschoenen aan de wilgen te hangen. Maar het bloed gaat waar het niet kruipen kan en Ali besloot erover heen te stappen en door te gaan met vechten. Op 2 maart a.s. zal hij dan ook echt aan de bak moeten tegen beroemde Farid Vilaume.


http://img340.imageshack.us/img340/5092/ali05zm4.jpg


Ali na de partij tegen Faldir Chabari had je besloten om je handschoenen aan de wilgen te hangen wie of wat heeft je overgehaald om dat toch niet te doen ?

Na de partij was het voor mij de zoveelste teleurstelling, ik had het echt even gezien. Als ik eerlijk moet zijn, zijn het mensen/vrienden die mij meteen hebben gebeld of gemaild om me te steunen en dat ik zeker niet moest stoppen. Dit heeft me wel goed gedaan en mij aan het denken gezet. Ben ook meteen op protest gegaan tegen de uitslag wat ik eigenlijk nooit deed eerst.


Heel veel mensen vonden jou reactie na de partij tegen Chabari overdreven hoe zie jij dit zelf ?

Ze vonden het misschien overdreven dat ik wilde stoppen, maar grotendeels waren de mensen het wel overeens met het punt waar het over ging. Achteraf denk ik gewoon, ik heb iets aangekaard wat er in deze wereld vaak verkeerd gaat en heb hierin ook heel veel steun gekregen en dat is voor mij al genoeg.

Ik had een punt en daar heb ik voor gevochten, bij deze wedstrijd was dat dus de uitslag die niet klopte, inmiddels hebben de Japanners bekend dat ze een fout hebben gemaakt, maar ze hebben de partij NO CONTEST verklaard.
Voor mij is het al genoeg dat ze hun fout bekennen en de mensen die daar waren en de partij waarschijnlijk op televisie gaan zien, kunnen zien wie de betere was.


http://img507.imageshack.us/img507/4857/ali02ny4.jpg

Stoort het je dat je op een forum werd bekritiseerd en dat men vind dat je te kort komt voor de echt top ?

Wat er op fora’s wordt bekritiseerd stoor ik me al helemaal niet aan. Er zijn natuurlijk mensen die dat vinden of hopen dat ik er niet tussen hoor. Het gaat er mij om hoe ik me voel. Maar op het moment voel ik me goed en in al die jaren dat ik meedraai in deze wereld zijn er weinig momenten geweest dat ik aan mezelf twijfelde. Ik denk dat ik al vaak genoeg heb bewezen waar ik wel hoor.


Op 2 maart as tijdens Nederland vs Thailand IV vecht je tegen Farid Villaume een goede vechter met een Thaise stijl hoe zie jij deze partij ?

Ik zie deze partij als al mijn andere partijen. Ik vind Villaume een top vechter, maar wil je de beste zijn in deze sport moet je gewoon van de beste winnen. Zo heb ik er altijd over gedacht en denk er nog steeds zo over.


http://img507.imageshack.us/img507/2285/ali01kd9.jpg


Ben je onder de indruk van zijn staat van dienst ?

Ik heb respect voor hem wat hij allemaal bereikt heeft in deze sport, maar ik heb tegen meer toppers gevochten net als hij.


Ben jij blij dat deze partij gewoon normaal 5 rondes duurt ?

Voor mij maakt het niet zoveel uit of het nou 3 rondes duurt of 5 rondes, je moet als vechter zijnde toch ervoor zorgen dat je conditie optimaal is. Het is alleen iets anders vechten met 5 rondes, je hebt meer bedenktijd en kan je krachten wat verdelen in een partij met 3 rondes heb je dit bijna niet je moet dan vanaf het begin aan gaan gassen.


Hoe belangrijk is de steun van jouw vechters in de aanloop naar deze partij ?

Heel belangrijk, maar niet alleen naar deze partij maar voor elke partij. Het zijn juist onze vechters waar ik heel veel moed en kracht uit haal en nog steeds heel veel van leer.


Ga jij vlammen tijdens deze partij ?

Ja absoluut, probeer dat elke partij te doen. Of dat me lukt laat ik aan de liefhebbers over, dit zal wel een partij kunnen worden waar lang over nagepraat wordt.


Ga jij op trainingskamp voor deze partij ?

Nee, ik ga niet speciaal op trainingskamp. Ik train zoals ik altijd doe en probeer mijn top weer te bereiken mentaal en lichamelijk.


Had jij liever ook een thaise tegenstander gehad ?

Het had voor mij niks uitgemaakt, ik vind het wel leuk om tegen Villaume te vechten, hij is wel de Europeaan waar veel thaise vechters een nachtmerrie over hebben gehad misschien wel nog steeds hebben. In eerste instantie was het ook niet bekend tegen wie ik moest en het was waarschijnlijk een Thai, maar dit werd uiteindelijk dus Farid Villaume (bijna een THAI) haha.


http://img507.imageshack.us/img507/6167/ali04rc9.jpg


Tegen welke Thai had je het liefst gevochten en waaorm deze keuze ?

Wij kennen alleen maar de bekende thais, maar er zijn daar zoveel goede thais. Het wordt wel cliche maar had voor mij echt niet uitgemaakt. Het zou wel een eer zijn om tegen thais als Buakaw, Yoksenklai, Orono etc te kunnen vechten. Ik vind deze thais heel sterk niet alleen techniek en kracht maar ze zijn tactiesch ook nog eens super goed en daar houd ik wel een beetje van.


Wat vindt jij van het Nederland VS Thailand concept van Slamm ?

Succesvol! Ik denk dat ze zich al meerdere keren hebben bewezen. Het wordt ook alleen maar beter zo te zien. Ik wens ze ook heel veel succes voor de toekomst.


Heb jij andere partijen in het vooruitzicht ?

Ja, ik heb wel wat partijen vast of waar nog over wordt onderhandeld. Mijn partijen die op het moment 100% vast staan zijn na 2 maart, 24 maart Westervoort vs William Diender en 24 mei Tilburg vs Albert Kraus. En in ?? Juni in Duitsland vs Mark Vogel.


Komt er een rematch tussen jou en Faldir ?

Als Faldir, mensen en promotors die partij graag weer willen zien kan het wel komen ja. Nogmaals voor mij maakt het niet zoveel uit.


http://img340.imageshack.us/img340/5156/ali03py2.jpg


Waarrom deed jij niet mee aan het K-1 max final qualification op 17 feb jl ?

Dat weet ik niet, ik ben er ook niet voor gevraagd ofzo. Volgens mij was het ook in de tijd dat mijn toekomst nog niet bekend was. Maar ik denk dat je dat aan de promoters moet vragen.


Met welke vechter uit jouw stal spar je het meest voor deze partij ?

Ik spar met al mijn wedstrijdvechters van jong tot oud, licht of zwaar maakt niet uit. Het is wel leuk want als ze tegen mij staan doen ze altijd een schepje bovenop dat ik extra allert moet zijn. Tegen het einde van mijn voorbereiding zijn het toch onze A en B jongens waar ik het meest mee spar zoals; Petro Sedarous, Ruben Narain, Aizdin Amezian, Cagri Ermis, Harrie Lodewijks, Emin Ozbasi, Angelo Wilkens en meer......


Komen er weer bussen uit Eindhoven om jou te steunen ?

Er komen altijd wel veel supporters met mij mee ja. Voor hun doen we het eigenlijk ook allemaal. Ik denk dat het deze keer ook wel gezellig druk wordt met mijn aanhang.


2 MAART 2008 AD, ALMERE ALI GUNYAR VS FARID VILLAUME


http://img340.imageshack.us/img340/4641/ben6wd7.jpg

Wheelie
18-02-2008, 23:57
Leuk interview, bedankt ;)

Solar
19-02-2008, 00:25
Mooi interview.

Op Slamm ben ik er niet bij, maar in Westervoort zekerrr!

Go Ali!!

Getto
19-02-2008, 16:21
In een woord topvechter.

Richelieu
19-02-2008, 16:27
Ben erg benieuwd wat Gunyar gaat laten zien op Slamm!! Topvechter met veel ervaring!

Hendy
19-02-2008, 18:04
leuk interview !

De man van 14K
19-02-2008, 18:39
http://www.youtube.com/watch?v=zr-TAJi-waY

even een paar highlites uit de partij tegen Chahbari