PDA

View Full Version : Wanderlei about Jardine and stepping down a weightclass



Pepe the Ice-Murderer
20-02-2008, 01:54
WANDERLEI SILVA MULLS HIS UFC FUTURE
Tuesday, February 19, 2008 - by Ivan Canello & Ken Pishna - MMAWeekly.com

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/5727-LiddellWanderleiUFC79IMG_5469.jpg
The rumors about Wanderlei Silva’s next Ultimate Fighting Championship bout have been gaining momentum lately and the Brazilian’s latest blog entry on his official website will only fan the flames.

After taking some time to travel with his family to Brazil, Silva has returned to the U.S. and is starting to talk about his next fight and surprisingly, a possible move down in weight classes to the middleweight division.

"I just got home to Vegas and I am going to the UFC office to know about my next fight,” said Silva.

“I’m thinking about my next opponent who’s probably going to be (Keith) Jardine. I found him a good choice after his victory over Chuck Liddell.” He also said, “I think that would be a very good opponent because our styles match very good.”

Though he added, “…there’s nothing official yet.”

Jardine has been the name most often mentioned for Silva’s likely return in May at UFC 84 in Las Vegas. His blog entry seems to confirm that is the bout being discussed not only by fans, but also by the UFC officials.

Despite the prospect of Keith Jardine on the horizon, Silva has another fighter on his mind, Dan Henderson. Along with a Henderson rematch, he mentioned a possible drop in weight classes as well.

“On the other hand, we have Anderson Silva vs. Dan Henderson, which will a very good fight. If Henderson wins that fight, I wouldn't think twice to drop down my weight to face him again,” stated Silva. “I respect him a lot, but I have him inside my throat since our last fight because I wasn't in my best day on that occasion.”

The two faced each other at Pride Fighting Championships final event in America in February of 2007. Henderson knocked out Silva two minutes into the third round.

“I am thinking seriously (about changing) my weight class in the UFC because I am too short and the athletes in my weight class are 1.90 meters (6’3”) tall. At the moment, I am 1.80 meters (5’11”),” he stated.

“I’ve being waiting, but I haven’t grown any taller. I think my size will be this one!”

Silva would be one of the larger fighters at middleweight and there are plenty of opponents that would provide prominent match-ups. The obvious marquee bouts would be against fellow Brazilian and current champion Anderson Silva or the rematch with Henderson. But en route to either of those fights, there are other potential fights with Nate Marquardt, Rich Franklin, Yushin Okami, or the returning Evan Tanner.

So it sounds as if there may be a future for the “Axe Murderer” in the lighter weight class, but considering his tone about the possibility of a bout with Jardine, it appears that any move will likely wait until sometime after May.


Ik denk dat het goed is voor Silva om terug wat gewicht te verliezen. Ik had eerder al op dit forum vernoemd dat ik hem sinds zijn gewichtstoename zwakker vond presteren. Blijkbaar leest hij ook mixfight :thup:

Jeru
20-02-2008, 08:16
Hij geeft gelukkig zelf al antwoord ;)

“I’ve being waiting, but I haven’t grown any taller. I think my size will be this one!”

chief108
20-02-2008, 08:46
Blijkbaar leest hij ook mixfight
duhhh....

al die knokkers hebben een accountje hier en de RSS feed op hun pda

Tony
20-02-2008, 09:18
No shit sherlock :lol:

Maar dat van dat gewicht was ook het eerste dat me opviel... "at the moment i am 1,80m, but i'm eating a lot of spinach and brinta, so in my next fight i will be 1,92m :D

dimitri
20-02-2008, 09:48
Zowel Wanderlei als Shogun zijn als middelweights begonnen iirc. Zal ook wel dichter bij hun natuurlijke gewicht liggen dus.

90kg voor 1m80 is veel.

YoMarK
20-02-2008, 10:08
Daarna in de MW klasse tegen Rich Franklin, Yushin Okami en Anderson Silva die ook allemaal een stuk groter zijn dan Wanderlei. Daar schiet ie niet zoveel mee op.

Een Jardine maar eens kennis laten maken met zijn vuisten, en daarna verder kijken. :thup:


Ik denk dat het goed is voor Silva om terug wat gewicht te verliezen. Ik had eerder al op dit forum vernoemd dat ik hem sinds zijn gewichtstoename zwakker vond presteren.

Wanderlei heeft nooit in een andere klasse gevochten dan 93kg toch.

dimitri
20-02-2008, 10:11
Wandy heeft als HW gevochten (en woog toen zwaarder dan Crocop btw). En hij is volgens mij begonnen als MW, kijk maar naar die oude pre-Pride gevechten van hem, zeker dat hij niet veel meer dan 80kg weegt.

YoMarK
20-02-2008, 10:15
Inderdaad wel als HW tegen Hunt, Cro Cop en Fujita waar hij wel zwaarder zal zijn geweest.

De man van 14K
20-02-2008, 10:30
Met dit soort info, begin ik ook steeds meer aan de 'natuurlijke'waardes te denken die je nodig heb om in de HW te vechten in de UFC waar gecontroleerd wordt. ik kan me voorstellen dat je niet veel kracht erbij krijgt als je dat niet op natuurlijke wijze bereikt (of zie ik dat verkeerd?)

nicolas the red
20-02-2008, 10:56
Wandy heeft als HW gevochten (en woog toen zwaarder dan Crocop btw). En hij is volgens mij begonnen als MW, kijk maar naar die oude pre-Pride gevechten van hem, zeker dat hij niet veel meer dan 80kg weegt.

in pride was hij "middleweight" wat overeenkomt met "light heavyweight" in de ufc. andere benaming maar volgens mij heeft ie wel altijd in dezelfde gewichtsklasse gevochten, buiten de pride open weight GP dan.

dimitri
20-02-2008, 14:50
in pride was hij "middleweight" wat overeenkomt met "light heavyweight" in de ufc. andere benaming maar volgens mij heeft ie wel altijd in dezelfde gewichtsklasse gevochten, buiten de pride open weight GP dan.

Zoals ik zei, binnen Pride was hij steeds LHW (hetgeen bij Pride idd MW heette). Maar kijk eens naar zijn gevechten van voor Pride, toen hij begon. Niet te vergelijken met hoe hij in Pride (en UFC) in de ring stapte. In die IVC en BVF gevechten die hij voor Pride heeft gehad woog hij zeker minder dan nu.

YouTube - Wanderlei Silva vs Dilson Filho (http://youtube.com/watch?v=dnKDKorEk9s)

barclay
20-02-2008, 15:14
vet hoor




Zoals ik zei, binnen Pride was hij steeds LHW (hetgeen bij Pride idd MW heette). Maar kijk eens naar zijn gevechten van voor Pride, toen hij begon. Niet te vergelijken met hoe hij in Pride (en UFC) in de ring stapte. In die IVC en BVF gevechten die hij voor Pride heeft gehad woog hij zeker minder dan nu.

YouTube - Wanderlei Silva vs Dilson Filho (http://youtube.com/watch?v=dnKDKorEk9s)

MMA Fan
20-02-2008, 16:48
Daarna in de MW klasse tegen Rich Franklin, Yushin Okami en Anderson Silva die ook allemaal een stuk groter zijn dan Wanderlei. Daar schiet ie niet zoveel mee op..

X2
Silva en Franklin zijn net zo groot als die Liddell enzo........
Schiet ie inderdaad niks mee op

dimitri
20-02-2008, 17:24
X2
Silva en Franklin zijn net zo groot als die Liddell enzo........
Schiet ie inderdaad niks mee op

Fedor is zo'n 3cm groter dan Wanderlei. Moet hij volgens jou ook bij de welterweights gaan vechten? Of kan hij met veel geluk misschien van een MW of een LHW winnen.

Jochem
20-02-2008, 17:28
Ik zou Fedor inderdaad graag 1 weightclass naar beneden zien komen!

nicolas the red
20-02-2008, 17:32
never gonna happen. zijn zwemband is z'n beste wapen.

dimitri
20-02-2008, 17:33
Ik zou Fedor inderdaad graag 1 weightclass naar beneden zien komen!

Dat kan wel, maar hij is en blijft competitief als HW. En niet alleen al grapplend. Crocop wist niet hoe snel hij achteruit moest peddelen om Fedor's stoten te vermijden toen ze tegen elkaar vochten.

En volgens Nog was die zwemband inderdaad zijn beste wapen, hij zei dat hij geen vat kreeg op Fedor omdat het een dikkertje was.

Vale Tudo
20-02-2008, 19:23
wand is denk ik helaas over zijn top heen, heeft verder niks met gewichtsklasses te maken.....

MilfhunterMMA
20-02-2008, 23:08
En volgens Nog was die zwemband inderdaad zijn beste wapen, hij zei dat hij geen vat kreeg op Fedor omdat het een dikkertje was.

gelukkig had sylvia een six-pack