PDA

View Full Version : Bas Rutten over Kimbo's baard



Tony
20-02-2008, 13:55
Van het Fok! MMA topic:



Hey guys! First I thought that it was a joke, but now I read that people actually really believe that the beard absorbs punches? Man, I couldn't write this message for about 5 minutes, I was laughing so uncontrollably hard, its really one of the dumbest things I have ever heard!

A person that I work with got an email from somebody saying that I shouldn’t train N******, yep the N word, more dumb stuff that goes along with people like that, and also that Kimbo cheated because his beard would absorb the punches. I told my friend not to react on it because obviously it was an 8 year old kid or somebody on the same brain level, I mean, the beard absorbs the shock?

I wish that we had to do the Nat Geo episode MMA science again. We cut of a bunch of hair of Kimbo’s beard and glue it on the head of the crash test dummy (you must see by now that if you “picture this” that it really is unbelievably dumb right?) than let Tito elbow, and me hit the head, measure the impact, take the hair of and do it again.
Do you really think that will be making a difference? If you think that, you probably also think that Superman is real (his hair is really strong), because that's where it probably comes from, people who think that comics are real.

This is a beard from hair for crying out loud. If you believe this than you have to believe also that Kimbo has also less speed because the beard is not aerodynamic and will slow his head movement down, so that will make up for the impact absorbing BS, hahaha, man, they should glue some hair on air bags, people now will survive the crash because the one layer of beard took the impact away.

I picked up my family late yesterday evening from the airport; they had a later flight than me coming back from Miami. I asked my wife and my 11 year old if Kimbo was cheating because the beard would take away the impact of a punch (I REALLY didn’t make any judgments, just asked them point blanc), they asked me if I was serious and I told them that I read it on the internet, the reaction was a big laugh, not even an answer yes or no. Just to mention one more time, my daughter is 11 years old.

But, if you want to be right, OK, there will be of course a miniscule difference, if they have the equipment to measure such small differences on such great impact, I think it will be about the same as hitting something, than put a plastic bag over it and hit it again.p

dimitri
20-02-2008, 14:01
Kan wel zijn volgens Bas, maar sommige boxing federations staat geen baarden zoals die van Kimbo toe. Ik ben er zeker van dat Bas dit ook wel weet.

Maar hij is in deze niet meteen onpartijdig denk ik.

Iwan
20-02-2008, 14:11
Kan wel zijn volgens Bas, maar sommige boxing federations staat geen baarden zoals die van Kimbo toe. Ik ben er zeker van dat Bas dit ook wel weet.

Maar hij is in deze niet meteen onpartijdig denk ik.

Weet je toevallig ook waarom baarden soms niet zijn toegestaan? Zou wel interessant zijn om te weten.

Evilman
20-02-2008, 14:15
gevaar voor terrorisme in de ring :ala:

barclay
20-02-2008, 14:25
gevaar voor terrorisme in de ring :ala:

MilfhunterMMA
20-02-2008, 14:46
Weet je toevallig ook waarom baarden soms niet zijn toegestaan? Zou wel interessant zijn om te weten.

misschien omdat het zicht op de kin wordt ontnomen? en omdat het met grondvechten niet fijn is om zo'n tosse in je gezicht te hebben?

De man van 14K
20-02-2008, 15:05
je vriendin is toch ook smooth? ;)

Iwan
20-02-2008, 15:10
Trouwens wel typisch dat uitgerekend na deze partij er gezeik komt over Kimo's baard. Ik bedoel wat heeft Tank aan z'n kin hangen dan?

dimitri
20-02-2008, 15:24
Weet je toevallig ook waarom baarden soms niet zijn toegestaan? Zou wel interessant zijn om te weten.

Vervelend voor tegenstander tijdens clinchen, en risico indien haartjes/stoppels in de ogen van de tegenstander komen.

Een lange baard als die van Kimbo is misschien geen probleem (afhankelijk van federatie), een hardere stoppelbaard wel.

Dalton
20-02-2008, 15:25
Weet je toevallig ook waarom baarden soms niet zijn toegestaan? Zou wel interessant zijn om te weten.

Bij het olympisch boksen moet het "gelaat glad geschoren" zijn. Regelmatg bij wedstrijden geweest waar één van de boksers zich nog snel even moest scheren. Reden is volgens mij het openschuren van de huid van de tegenstander is een clinch-situatie.

Ik begrijp volledig dat Bas Rutten er heel wat voor over heeft om Kimbo zijn baard te laten houden. Onafhankelijk van de vraag of hij geen / weinig / veel talent heeft is Kimbo momenteel hoofdzakelijk een marketingproject die op alle mogelijke vlakken gehyped wordt. Kimbo zonder baard is zal ongetwijfeld precies hetzelfde vechten maar het "plaatje" is anders, minder interessant en veel minder waard.

Iwan
20-02-2008, 15:43
Bij het olympisch boksen moet het "gelaat glad geschoren" zijn. Regelmatg bij wedstrijden geweest waar één van de boksers zich nog snel even moest scheren. Reden is volgens mij het openschuren van de huid van de tegenstander is een clinch-situatie.

Ik begrijp volledig dat Bas Rutten er heel wat voor over heeft om Kimbo zijn baard te laten houden. Onafhankelijk van de vraag of hij geen / weinig / veel talent heeft is Kimbo momenteel hoofdzakelijk een marketingproject die op alle mogelijke vlakken gehyped wordt. Kimbo zonder baard is zal ongetwijfeld precies hetzelfde vechten maar het "plaatje" is anders, minder interessant en veel minder waard.

Duidelijk.

Wie weet heeft Kimbo onder die baard totaal geen kin zitten, of mischien wel een vette hazelip hahaha!
:thup:

Biiyen
20-02-2008, 17:52
Dat het geen verschil maakt is natuurlijk onzin... Het maakt wel degelijk verschil, Door zo'n baard werkt als eens spons bij heveige transpiratie. Als je de baard raakt dan is de kans dat de handschoen wegglijdt en zijn doel mist vele malen groter. Daarbij is het ook zo zo als hier eerder aangegeven dat je niet ziet waar de kin begint en stopt waardoor je minder gericht een KO punch kan geven.

Ook dempt het wel degelijk want voordat de baard is ingedrukt moet je eerst het water dat tussen de vele miljoenen haren zit naar buiten drukken en we weten allemaal dat dit ook het principe van hydrolica is. Natuurlijk zit het water niet op een plek en is het niet zo veel maar opgeteld bij het niet goed kunnen zien en het wegglijden is het effect wel degelijk meetbaar.

Dus het hebben van een dikke kimbo baard heeft dus wel degelijk zijn voordeel bij een gevecht.

De dikke nudist
20-02-2008, 18:45
Dat het geen verschil maakt is natuurlijk onzin... Het maakt wel degelijk verschil, Door zo'n baard werkt als eens spons bij heveige transpiratie. Als je de baard raakt dan is de kans dat de handschoen wegglijdt en zijn doel mist vele malen groter. Daarbij is het ook zo zo als hier eerder aangegeven dat je niet ziet waar de kin begint en stopt waardoor je minder gericht een KO punch kan geven.

Ook dempt het wel degelijk want voordat de baard is ingedrukt moet je eerst het water dat tussen de vele miljoenen haren zit naar buiten drukken en we weten allemaal dat dit ook het principe van hydrolica is. Natuurlijk zit het water niet op een plek en is het niet zo veel maar opgeteld bij het niet goed kunnen zien en het wegglijden is het effect wel degelijk meetbaar.

Dus het hebben van een dikke kimbo baard heeft dus wel degelijk zijn voordeel bij een gevecht.
Gast, als je niet eens weet hoe je "hydraulica" schrijft moet je er mischien niet over beginnen. lol.

Ten tweede is een zweterige smoel een stuk gladder dan een volle baard volgens mij.

Maar ik gun je het voordeel van de twijfel en neem aan dat je een grapje maakte.

detje
21-02-2008, 02:17
Al die willen te kaap'ren varen
Moeten mannen met baarden zijn


Jan, Piert, Joris en Corneel
Die hebben baarden, die hebben baarden

eidos
21-02-2008, 09:41
http://www.thehollandring.com/images/hr-sinterklaas.jpg

no one can hit me..!!!!

chief108
21-02-2008, 10:27
van de Nederlandse boksbond: 1 (http://www.boksen.nl/download/reglementen/Wedstrijdreglement-Olympisch-boksen.htm)

115.4.
UITERLIJK:
115.4.1.
Het is de bokser verboden zijn bovenlichaam en/of armen in te vetten;
115.4.2.
Het dragen van een snor is toegestaan; verder dient het gelaat glad geschoren te zijn;
115.4.3.
Boksers met een lange haardracht dienen middels een haarband ervoor zorg te dragen, dat zij of hun tegenstander hierdoor niet worden gehinderd.
115.5.
Indien aan één der leden in dit artikel niet wordt voldaan, zal de funge*rende scheidsrechter de partij verbieden, zonodig definitief waarvan aante*kening wordt gemaakt op het Proces-verbaal, dan wel tot de betrokken bokser alsnog aan de betreffende bepaling(en) voldoet.

staat niet bij *waarom* je gladgeschoren moet zijn.... :wink:

Tsuki
21-02-2008, 10:48
ik bedoel waar hebben we het over ............... echt

MB667
21-02-2008, 12:59
http://www.thehollandring.com/images/hr-sinterklaas.jpg

no one can hit me..!!!!


lol

reps

Iwan
21-02-2008, 13:16
http://www.thehollandring.com/images/hr-sinterklaas.jpg

no one can hit me..!!!!

Shit, ik zie gelijk de beruchte Sinterklaasscene voor me van Jiskefet...:eek:

Solar
21-02-2008, 15:30
they should glue some hair on air bags:thup: :D

Ritchie Vink
21-02-2008, 16:31
1+1=4:scratch:

Dus vrouwenboksen heeft veel meer ko's :freaky: