PDA

View Full Version : Vrouw die tasjesdief doodreed vast



Judas
20-02-2008, 19:12
http://www.nos.nl/gfx/nosnl/iconen/bullit_sport.gifDe politie in Amsterdam heeft de vrouw opgepakt die drie jaar geleden een tasjesdief op een scooter doodreed. Dat heeft haar advocaat bekendgemaakt.

De vrouw was begin deze maand niet op de rechtszitting verschenen. De rechter had daarom opdracht gegeven haar te arresteren. In januari 2005 reed de vrouw met haar auto achteruit toen een jongen haar tas wilde stelen. De jongen kwam klem te zitten tussen de auto en een boom en overleed korte tijd later. De vrouw werd niet vervolgd.

Eind vorig jaar werd na een nieuw onderzoek toch besloten haar voor de rechter te brengen.

Zakt m'n broek weer van af:twak:

MB667
20-02-2008, 19:25
de aardige jongen moest ook nog voorkomen voor een gewelddadige gewapende overval volgens mij. de onschuld zelf was hij

wrestler_nl
20-02-2008, 19:27
onterecht!!!

De dikke nudist
20-02-2008, 19:59
Ze heeft iemand doodgereden peeps.

Ralph
20-02-2008, 20:16
ze is zelf niet op een rechtszitting gekomen.... ook niet bijster slim

Judas
20-02-2008, 20:39
ze is zelf niet op een rechtszitting gekomen.... ook niet bijster slim

Volgens haar advocaat was ze te bang om haar verhaal te komen doen en is ze psychisch zwak.

Kaun
20-02-2008, 22:40
tuurlijk moet die vrouw achter de tralies,,een tasje of iemands leven,,nog wel een behoorlijk verschil lijkt me,,come on zeg die gast was geen moordenaar ofzo

Tsuki
20-02-2008, 22:48
die vrouw verdiend een lintje ........... ze had er 2 x overheen moeten rijden

aliendwurf
20-02-2008, 22:53
die vrouw verdiend een lintje ........... ze had er 2 x overheen moeten rijden


X2

Hidman
20-02-2008, 22:56
Net op hart van nederland zeiden ze dat ze door 10 agenten opgepakt was...pff ze doen alsof ze een zware crimineel is, ze stond gewoon in de verkeerde versnelling!

The Bulldog
20-02-2008, 23:04
Het is zwaar klote dat dit iemand leven kost ...maar gezien de omstandigheden denk ik niet dat er enige opzet bij was...

Daarbij in combinatie met idd de nog lopende zaak van de overval en dan deze actie van de dief....sorry kan er geen medelijden mee hebben...

Vrouw een taakstraf geven voor het niet komen opdagen bij de zitting, maar voor de rest....klaar zo toch?????

Fr3ddy
20-02-2008, 23:12
Iedere tasjesdief zou doodgereden moeten worden.. nee, ik kan er niet mee zitten..

De dikke nudist
21-02-2008, 11:19
Oeh, wel veel harde mannen hiero.

Mike
21-02-2008, 14:58
als iemand jouw moeders tas berooft wil je diegene toch aanpakken

deze chick doet t zelf en rijdt die knakker per ongeluk dood.

eigen schuld voor die dief

echt een schande dat die vrouw vast zit. Prins Bernhard mis ik in deze tijden

Iwan
21-02-2008, 15:18
Risico van het vak zullen we maar zeggen...

Italian*Berlusconi*
21-02-2008, 15:21
ik had er net een discussie over hier op werk. Ik heb ook zoiets van goed voor die tasjes dief, klootzak verdient niks meer dan dat!
Counter van wat collega's is dat je nooit het recht in eigen handen mag nemen (wat dus niet duidelijk is of ze dit bewust had gedaan), hij speelt graag devils advocate.. op zich heeft hij daar een punt, maar ik zou diegene die mij berooft echt pijn doen (zacht uitgedrukt). Dubbel gevoel bij, aan de ene kant repz voor die vrouw, aan de andere kant wel beetje wild wild west als we het recht in eigen handen zouden nemen... en tja, de rechtsmaat in NL is weer een andere discussie over hoe slecht dat wel niet is.... Maar mijn gevoel zegt dat ik achter dit vrouwtje sta!!!!

Vale Tudo
21-02-2008, 15:24
Het is zwaar klote dat dit iemand leven kost ...maar gezien de omstandigheden denk ik niet dat er enige opzet bij was...

Daarbij in combinatie met idd de nog lopende zaak van de overval en dan deze actie van de dief....sorry kan er geen medelijden mee hebben...

Vrouw een taakstraf geven voor het niet komen opdagen bij de zitting, maar voor de rest....klaar zo toch?????

heel netjes verwoord!

X2!!

Mike
21-02-2008, 15:31
tis bovendien een vrouw , dat moet ook meewegen vind ik

die is veel kwetsbaarder en kan zich niet fysiek verdedigen, althans doorgaans dan he , ik weet dat hier wat dames posten die de dief ko hadden achtergelaten ;)

plus de jongen was zelf nalatig door geen helm te dragen, dood door eigenschuld vind ik

Blub
21-02-2008, 16:12
die vrouw verdiend een lintje ........... ze had er 2 x overheen moeten rijden

X3

Fr3ddy
21-02-2008, 16:55
tis bovendien een vrouw , dat moet ook meewegen vind ik

die is veel kwetsbaarder en kan zich niet fysiek verdedigen, althans doorgaans dan he , ik weet dat hier wat dames posten die de dief ko hadden achtergelaten ;)

plus de jongen was zelf nalatig door geen helm te dragen, dood door eigenschuld vind ik

Inderdaad! Vrouwen kunnen niet zo goed autorijden..

anonymous001
21-02-2008, 17:21
Zucht... :rolleyes:

Je kan best vinden dat ze twee, tien of meer keren over een stuk tuig heen had mogen rijden. En heel misschien is dat ook wel een begrijpelijke handeling. Of zelfs 'terecht' en 'eigen schuld'.

Maar dat betekent toch niet dat we doodslag niet moeten vervolgen?!?!

:boos::boos::boos:

Wat is dat voor een rechtssysteem, waar je zegt 'Tja, eigen schuld, he had it coming'

Hoe kan je nou serieus willen dat onze rechters op hun gevoel afgaan bij het vellen van een oordeel.

Nog een zucht...

eidos
21-02-2008, 17:31
Dertig maanden geëist in tasjesdiefzaak
Uitgegeven: 21 februari 2008 16:45
Laatst gewijzigd: 21 februari 2008 17:06

AMSTERDAM - Voor de rechtbank in Amsterdam heeft officier van justitie S. Hoogerheide donderdag dertig maanden gevangenisstraf geëist tegen de 46-jarige Germaine C..

In plaats van een medaille een eis van 30 maanden...compleet belachelijk!!!

Biiyen
21-02-2008, 17:46
Ik vind dat ze alle pro's en tegen's moeten afwegen en daarna tot de conclusie moeten komen dat ze een taakstraf krijgt en 3 maanden voorwaardelijk. Dat is een straf die zou passen bij het doodrijden van een kutjoch.

Die 3 jaar cel krijgt ze nooit, dat krijg je niet eens als je een kind ontvoerd, 3 jaar seksueel misbruikt en daarna dood bij de ouders in de tuin legt.

TheSkindo
21-02-2008, 17:59
Ben het vertrouwen in de Nederlandse wet al lang kwijt....Dit is bijna net zo'n mooi voorbeeld als Joran v/d Sloot....

anonymous001
21-02-2008, 18:07
En het zijn gewoon weer dezelfde mensen die bij andere topics pleiten voor hogere straffen... :twak:

Alleen straf voor stoute mensen! En dan heeeeel veel!

Guillermo
21-02-2008, 18:39
Ik zag het net ook op het nieuws, zielig voor haar maar dit is een afspiegeling van Nederland en waar wij naartoe gaan de komende 30 jaar.
Men gaat steeds meer het recht in eigen handen nemen en ik geef ze niet ongelijk.
Senario: had deze dame netjes aangifte gedaan, dan hadden ze mister Ali mischien nooit gepakt, ten tweede was deze dame een bom geld kwijt om al haar pasjes/papieren weer terug te krijgen, ten derde was ze teveel tijd kwijt bij het bureau van oom agentje voor de aangifte (die toch nergens op slaat)

Eigen rechter spelen is verkeerd maar een burger moet zijn/haar bezit kunnen verdedigen. Ik had Ali ook doodgereden hoor :whistling:

payap
22-02-2008, 14:17
Nederland glijden we af naar een bananenrepubliek zo ondertussen met ons rechtssysteem. Criminelen die wat overkomen is het rechtsysteem in rep en roer maar over slachtoffers hoor je niemand.

Die vrouw schijnt sindsdien konstant bedreigd te worden en heeft nooit meer in haar eigen huis kunnen wonen. Maar doen de heren niets aan.

De oorzaak van dit alles is dat die gozer die vrouw beroofde. Hij had haar gewoon met rust moeten laten dan was er ook niets gebeurd. Die vrouw heeft nergens omgevraagd.

barclay
22-02-2008, 15:06
Het was een ongeluk hoor!

Geen moord!


tuurlijk moet die vrouw achter de tralies,,een tasje of iemands leven,,nog wel een behoorlijk verschil lijkt me,,come on zeg die gast was geen moordenaar ofzo

barclay
22-02-2008, 15:17
Stel je voor. Die jongen was niet dood geweest dan was ie van zijn scooter afgestap en had hij die vrouw doodgeschopt!

Teminste dat denk ik refererend aan soortgelijke situaties die zich de afgelopen jaren hebben voorgedaan.


Goed zo!!!!!!! :thup::thup::thup:

Kaun
22-02-2008, 15:39
uhh jah,,want als je een tasje steelt ben je ook in staat iemand dood te schoppen,,logisch (Y) ,,die vrouw was een tasje kwijt geweest, de ouders/broers/zussen van die jongen missen nu iemand om wie ze geven,, keur absoluut niet goed wat die jongen deed maar om dan meteen een leven te beeindigen en dat dan ook terecht vinden, nou nee

barclay
22-02-2008, 15:49
Jij woont zeker in een dorp tussen de boeren?


Tijd voor een wake up call.

:twak:

Smell the coffee

Biatch !!




uhh jah,,want als je een tasje steelt ben je ook in staat iemand dood te schoppen,,logisch (Y) ,,die vrouw was een tasje kwijt geweest, de ouders/broers/zussen van die jongen missen nu iemand om wie ze geven,, keur absoluut niet goed wat die jongen deed maar om dan meteen een leven te beeindigen en dat dan ook terecht vinden, nou nee

Kaun
22-02-2008, 16:01
woon in een mooi dorp,,weinig boeren op zich,,maar heb wel leren relativeren,,leg je pakje sigaretten even weg en zoek het maar op in het woordenboek

Judas
22-02-2008, 16:04
uhh jah,,want als je een tasje steelt ben je ook in staat iemand dood te schoppen,,logisch (Y) ,,die vrouw was een tasje kwijt geweest, de ouders/broers/zussen van die jongen missen nu iemand om wie ze geven,, keur absoluut niet goed wat die jongen deed maar om dan meteen een leven te beeindigen en dat dan ook terecht vinden, nou nee

Die gozer was diezelfde dag voorgekomen voor een gewapende overval. Had dus duidelijk dikke schijt aan de maatschappij. En het bleef dus niet alleen bij tasjesroven. Aangezien de straffen in Nl geen indruk op hem maakte, zou het ook hoogstwaarschijnlijk van kwaad tot erger met hem gaan. Dus ja, erg jammer kan ik het niet vinden.

barclay
22-02-2008, 16:19
Zie je wel een dorp!

Dat moet genoeg zeggen. Dat slappe linkse gelul heb je vaak bij die emo-farmers.

geeft niks hoor ;)

Ga maar lekker dom lopen zeiken tegen je boerenvriendjes op vrijdagavond in het maisveld terwijl ze hun penis tussen je benen implementeren.

Ja zoek dat maar op in het woordenboek.



woon in een mooi dorp,,weinig boeren op zich,,maar heb wel leren relativeren,,leg je pakje sigaretten even weg en zoek het maar op in het woordenboek

Dennis
22-02-2008, 16:36
Risico van het vak zullen we maar zeggen...

En hier ben ik het nou helemaal mee eens!!!!

Kaun
22-02-2008, 16:40
toch snel je woordenboek gepakt om luxe woorden te zoeken?,,braaf manneke,, kruip eens achter dat keybord vandaan en ga wat van de wereld zien (niet via google held) ,,zul je merken dat niet elk dorp een boerendorp is,,dumbass

anonymous001
22-02-2008, 16:42
toch snel je woordenboek gepakt om luxe woorden te zoeken?,,braaf manneke,, kruip eens achter dat keybord vandaan en ga wat van de wereld zien (niet via google held) ,,zul je merken dat niet elk dorp een boerendorp is,,dumbass

Laat hem met rust.

Hij komt uit Zeeland.

Guillermo
22-02-2008, 16:48
Niks mis met boerendorpen hoor, die orgies in die schuren zijn masterlijk!:thup::thup:

barclay
22-02-2008, 17:10
Nee, Socragay

ik kom it breda maar zit op het cios in zeeland.





Laat hem met rust.

Hij komt uit Zeeland.

Judas
22-02-2008, 17:19
Niks mis met boerendorpen hoor, die orgies in die schuren zijn masterlijk!:thup::thup:

Was laatst uitgenodigd door wat dames uit Groningen voor een schuurfeest. Had het me net wat anders voorgesteld, maar het schijnt gewoon dus echt in een schuur te zijn :thup:

ICON
22-02-2008, 17:25
Nee, Socragay

ik kom it breda maar zit op het cios in zeeland.

leren ze je op t cios om zo stoer te praten dan?

je hoeft niet bij iedere post een scheldwoord te vermelden.
verder ben ik t met je eens:pimp:

anonymous001
23-02-2008, 09:29
Nee, Socragay

ik kom it breda maar zit op het cios in zeeland.

Hahahaha!!!:D

Jongen, waarom kies je nou net dat achtervoegsel?

Je had kunnen doen: Socraslet, Socrabitch, Socranep...

Barclay, je hebt nog veel te leren wat dissen betreft. Maar iedereen doet zijn best.

mdk
23-02-2008, 10:46
Die vrouw heeft al lang haar straf gehad.

Ze is meermalen bedreigd door de aanhang van die tasjesdief.
Ze zit al voor langere tijd ondergedoken vanwege die bedreigingen.
En is door dit voorval en de nasleep een emotioneel wrak geworden.

Als justitie nou eens net zoveel tijd zou spenderen aan het berechten van tasjesdieven als aan deze vrouw dan zou er vanaf nu geen tasjesdief meer aan denken om een tasje te stelen.

anonymous001
23-02-2008, 12:47
Die vrouw heeft al lang haar straf gehad.

Ze is meermalen bedreigd door de aanhang van die tasjesdief.
Ze zit al voor langere tijd ondergedoken vanwege die bedreigingen.
En is door dit voorval en de nasleep een emotioneel wrak geworden.

Als justitie nou eens net zoveel tijd zou spenderen aan het berechten van tasjesdieven als aan deze vrouw dan zou er vanaf nu geen tasjesdief meer aan denken om een tasje te stelen.

Ben het verder wel met je eens, maar als rechter kan je daar zo weinig mee. Als blijkt dat er sprake is van doodslag, dan moet je gewoon berechten. Als je dat niet doet, gaat het hele systeem naar de klote. Dat is hard, maar waar.

Ik vind ook dat dat tuig harder aangepakt zou moeten worden, en ik weet ook niet of ik zo'n gast in leven zou laten, maar als doodslag niet meer veroordeeld wordt, dan is het echt ieder voor zich. En zover zijn we toch zeker niet, hier.

mdk
23-02-2008, 13:15
Het is ook een moeilijk verhaal.

Als we de wet niet zwart op wit naleven wordt het i.d.d. een zooitje.
Maar op dit soort momenten vraag je je af waarom de wet niet veel meer duidelijkheid geeft in het berechten of ontzien van berechten van dit soort situaties.

Ronald
23-02-2008, 18:27
Zie je wel een dorp!

Dat moet genoeg zeggen. Dat slappe linkse gelul heb je vaak bij die emo-farmers.

geeft niks hoor ;)

Ga maar lekker dom lopen zeiken tegen je boerenvriendjes op vrijdagavond in het maisveld terwijl ze hun penis tussen je benen implementeren.

Ja zoek dat maar op in het woordenboek.
Barclay, ruzie maken kun je in the Pit doen. Houd hier de boel even schoon graag.

Vale Tudo
23-02-2008, 22:17
Was laatst uitgenodigd door wat dames uit Groningen voor een schuurfeest. Had het me net wat anders voorgesteld, maar het schijnt gewoon dus echt in een schuur te zijn :thup:

ja die dames belde net nog judas! :whistling:

Nopain85
23-02-2008, 22:30
Ben het vertrouwen in de Nederlandse wet al lang kwijt....Dit is bijna net zo'n mooi voorbeeld als Joran v/d Sloot....


Joran: Wat ik in de uitzending verteld hebt van peter r de vries was gelogen
Rechter: De heer van der sloot word niet vervolgd


Een duidelijke kut wet hier in NL

PigDog
24-02-2008, 19:54
Joran: Wat ik in de uitzending verteld hebt van peter r de vries was gelogen
Rechter: De heer van der sloot word niet vervolgd


Een duidelijke kut wet hier in NL


Denk het niet. De wet is niks mis mee. De wet is vrij duidelijk, en ik denk dat we goede rechters hebben. Ik denk ook dat als je inzage had in dossiers in plaats van de telegraaf, je misschien genuanceerder zou denken. Wij vernemen veel via de media, maar die is zelden objectief. Een rechter moet dat wel zijn. Ik denk dat die vrouw zich schuldig heeft gemaakt aan doodslag, maar gezien de omstandigheden waarin ze verkeerde, niet de volle mep moet krijgen. Niet eens de halve mep. Ik denk dat een rechter dit ook wel inziet. Maar misschien heeft ze al verklaard dat ze het express deed, maar is dit nooit publiekelijk gemaakt.
Zo zijn er nog veel vraagtekens. Maar iedereen die hier altijd te vuur en te zwaard trekt voor de vermeende te-lage-straffen in NL, moet maar eens bedenken of ze deze vrouw niet te zacht gaan straffen. Maar over die straf van de tasjesdief zijn we het gek genoeg bijna allemaal eens.
Hetzelfde is met Joran. Feit blijft dat justitie niet genoeg bewijs heeft om hem te berechten. Laten we daar vooral met zijn allen blij om zijn. Justitie mag keihard straffen als ze onomstotelijk bewijs hebben, maar niet omdat de media dat eist. En Peter R is (ook al zou hij als rechercheur willen worden gezien) gewoon een mediafiguur, die moet scoren met kijkcijfers. Laten we dat vooral niet verwarren met gerechterlijke onderzoeken en het beschermen van die onderzoeken.
Je zal maar onder dwang van de media berecht worden van iets dat je niet gedaan hebt.
Lijkt me meer rechtspraak van een bananen republiek.
Gelukkig leven we in een beschaafd land.

Justinian
24-02-2008, 20:14
Denk het niet. De wet is niks mis mee. De wet is vrij duidelijk, en ik denk dat we goede rechters hebben. Ik denk ook dat als je inzage had in dossiers in plaats van de telegraaf, je misschien genuanceerder zou denken. Wij vernemen veel via de media, maar die is zelden objectief. Een rechter moet dat wel zijn. Ik denk dat die vrouw zich schuldig heeft gemaakt aan doodslag, maar gezien de omstandigheden waarin ze verkeerde, niet de volle mep moet krijgen. Niet eens de halve mep. Ik denk dat een rechter dit ook wel inziet. Maar misschien heeft ze al verklaard dat ze het express deed, maar is dit nooit publiekelijk gemaakt.
Zo zijn er nog veel vraagtekens. Maar iedereen die hier altijd te vuur en te zwaard trekt voor de vermeende te-lage-straffen in NL, moet maar eens bedenken of ze deze vrouw niet te zacht gaan straffen. Maar over die straf van de tasjesdief zijn we het gek genoeg bijna allemaal eens.
Hetzelfde is met Joran. Feit blijft dat justitie niet genoeg bewijs heeft om hem te berechten. Laten we daar vooral met zijn allen blij om zijn. Justitie mag keihard straffen als ze onomstotelijk bewijs hebben, maar niet omdat de media dat eist. En Peter R is (ook al zou hij als rechercheur willen worden gezien) gewoon een mediafiguur, die moet scoren met kijkcijfers. Laten we dat vooral niet verwarren met gerechterlijke onderzoeken en het beschermen van die onderzoeken.
Je zal maar onder dwang van de media berecht worden van iets dat je niet gedaan hebt.
Lijkt me meer rechtspraak van een bananen republiek.
Gelukkig leven we in een beschaafd land.
Reps voor een genuanceerde post!