PDA

View Full Version : Melvin Manhoef en de W.F.C.A richten KKC op.



FightProvider
23-02-2008, 13:39
Beste Sportschoolhouders, Trainers,

Graag wil ik jullie aandacht vragen voor het volgende;
In samenwerking met de W.F.C.A. ben ik, Melvin Manhoef, een nieuw initiatief begonnen voor de jeugdvechters, Kickbox Kids Championship.
KKC is een organisatie die zich gaat inzetten voor het kickboxen onder de jongeren t/m 15 jaar. In de loop der jaren is gebleken dat populariteit van de vechtsport onder de jeugd enorm is gegroeid. Wij willen dit stimuleren door professionele kickbox gala’s te organiseren voor de Kickbox Kids van Nederland. Alle wedstrijden vinden plaats onder toezicht van de W.F.C.A.

Wij bieden de jeugdvechters de mogelijkheid om in verschillende gewicht/leeftijd klassen uiteindelijk KKC kampioen te worden. Voor de KKC kampioenen komt er een speciale Kampioensgordel en wordt er een spaarrekening geopend in samenwerking met de ABN Amro met daarop het prijzengeld van € 2500,-- dat bestemd is voor hun eventuele studie en/of rijbewijs of andere doeleinden voor hun toekomst.

Alle jeugdvechters van uw sportschool kunnen zich aanmelden en deelnemen aan onze gala’s.
Aanmelden kun je doen op onze website www.kickboxkids.nl (http://www.kickboxkids.nl/) en is gratis.

Uit alle aanmeldingen wordt voor dit jaar een selectie gemaakt om in de meest voorkomende categorie een kampioenschap te houden. Zoals het er nu naar uit ziet zal het KKC kampioenschap dit jaar gehouden worden in de leeftijdscategorie 14/15 jaar, gewichtsklasse 49/51 kg.
Deze selectie houdt in dat je wordt uitgenodigd voor de voorrondes. Deze vinden plaats op 10 mei a.s. in het Zonnehuis te Amsterdam – Noord.
Geselecteerden betalen € 50,-- om mee te doen aan de KKC kampioenschappen, dit is tevens het lidmaatschap voor 2008/2009.
Zo maak je kans op de kampioensgordel met de daarbij behorende cheque ter waarde van € 2500,--

Alle vechters die zich hebben aangemeld en niet geselecteerd zijn, mogen deelnemen aan de gala’s en worden opgenomen in onze KKC ranking. Voor het komende seizoen 2008/2009 zullen we voor deze categorieën ook een KKC kampioenschap houden.
Dit jaar staan er nog 4 KKC gala’s op het programma. Ook de niet geselecteerde vechters krijgen zo de kans om regelmatig te vechten.

Van de KKC gala’s komen en uitgebreide reportages in gerenommeerde vechtsportbladen als de Royal Rumble en Ring Sports en op onze website www.kickboxkids.nl (http://www.kickboxkids.nl/) .

Op www.kickboxkids.nl (http://www.kickboxkids.nl/) vind u uitgebreide informatie over KKC en het aanmeldingsformulier waar u uw jeugdvechters (t/m 15 jaar) op kunt aanmelden of de vechters zichzelf kunnen aanmelden.
Het is tijd om de Kickbox Kids van Nederland serieus te nemen!

Met vriendelijke sportgroet,
Melvin Manhoef
Email: [email protected]
Website: www.kickboxkids.nl (http://www.kickboxkids.nl)


http://www.djqlick.com/VOORKANT_KKC_INTERNET.jpg

Jarno
23-02-2008, 14:53
Heel mooi initiatief, hoop dat het een succes wordt.

mossad
23-02-2008, 15:00
Op zich mooi initiatief hoewel ik het ook met Ernesto Hoost eens ben dat je op die leeftijd geen klappen voor je harses moet hebben.

Jarno
23-02-2008, 15:13
Bij de WFCA staat de veiligheid van het kind voorop, en dat zeg ik niet omdat ik daar zelf official ben. Mochten wedstrijden te ruw worden worden ze tijdig gebreakt en dergelijke. Er worden alle mogelijke maatregelen genomen om kinderen op een leuke en speelse manier in contact te laten komen met de sport.

54321
23-02-2008, 15:20
goed initiatief. vechten doen ze toch al, nu met dit ook goed gereguleerd!

Paganstars
24-02-2008, 14:42
vet initiatief!

Khanom Thom
24-02-2008, 14:48
Heel mooi initiatief, hoop dat het een succes wordt.

x2!!

Chico
24-02-2008, 16:54
wordt er een spaarrekening geopend in samenwerking met de ABN Amro met daarop het prijzengeld van € 2500,-- dat bestemd is voor hun eventuele studie en/of rijbewijs of andere doeleinden voor hun toekomst

goed initiatief... respect..

maar ben het ook wel met Mossad eens..

Mighty_Reza
24-02-2008, 22:34
zeker een goed initiatief!
Ook ik ben het ermee eens dat het voor kidzz niet helemaal goed is,
maar het gebeurt zo wie zo toch, dus is dit initiatief welkom!

Kijk naar Tyrone Spong, die is t/m z'n 15e jaar ook een paar keer
nederlands kampioen geworden. hoofdbescherming was toen ook al
verplicht, alhoewel Tyrone liever zonder knokte. Gelukkig doet ie dat
nu volop en hoe..... dat spreekt voor zich!

laat dit initiatief ervoor zorgen dat trainers heel scherp blijven op het
bewust omgaan met veiligheid voor de kidzz!

Toppie Mel
osu

chief108
25-02-2008, 07:23
:thup:

pdr
25-02-2008, 10:03
Ik vind het geen goede zaak. Kinderen horen niet in een ring thuis. Trainen vind ik prima mits dat onder goede begleiding wordt gedaan. Ik vind kickboksen een mooie sport maar ik verwerp het ideen om kinderen in een ring te laten vechten.

Raila Lama
25-02-2008, 12:32
Beste PDR,

Uit welk tijdperk komt u? Deze sport is dusdanig groeiende dat het ONvermijdelijk is om deze groep enthousiaste sporters te negeren!
Sporters die hard trainen en blijkbaar aanleg hebben om al hun talent te presenteren in wedstrijdvorm. Aan de ene kant geeft u aan dat de trainingen u inziens mag wat u betreft, mits onder goede begeleiding. Aan de andere kant kent u blijkbaar de bond W.F.C.A. niet!
En dan een door u totaal genegeerde factor in dit iniatief ; MELVIN MANHOEF! Een sporter in hart en nieren, die gewoon als een normale sporter een kwestie van vraag en aanbod invult door een professionele invulling te willen geven aan deze grote groep kinderen.

Ter vergelijkiing wil ik u meegeven dat het reeds meerdere malen is bewezen dat deze zeer snel groeiende sport VEEL MINDER blessures en agressie met zich mee brengt in vergelijking met een andere populaire sport; (veld-)voetbal.

Kortom; ik ben het eens met u dat het te alle tijden onder professionele begeleiding dient te geschieden, maar u slaat de plank volledig mis door een aantal keiharde feiten volledig te negeren! :thown:

wrestler_nl
25-02-2008, 12:41
Goed Idee....

SUCCES!!!

Chico
25-02-2008, 13:29
Beste PDR,

Uit welk tijdperk komt u? Deze sport is dusdanig groeiende dat het ONvermijdelijk is om deze groep enthousiaste sporters te negeren!
Sporters die hard trainen en blijkbaar aanleg hebben om al hun talent te presenteren in wedstrijdvorm. Aan de ene kant geeft u aan dat de trainingen u inziens mag wat u betreft, mits onder goede begeleiding. Aan de andere kant kent u blijkbaar de bond W.F.C.A. niet!
En dan een door u totaal genegeerde factor in dit iniatief ; MELVIN MANHOEF! Een sporter in hart en nieren, die gewoon als een normale sporter een kwestie van vraag en aanbod invult door een professionele invulling te willen geven aan deze grote groep kinderen.

Ter vergelijkiing wil ik u meegeven dat het reeds meerdere malen is bewezen dat deze zeer snel groeiende sport VEEL MINDER blessures en agressie met zich mee brengt in vergelijking met een andere populaire sport; (veld-)voetbal.

Kortom; ik ben het eens met u dat het te alle tijden onder professionele begeleiding dient te geschieden, maar u slaat de plank volledig mis door een aantal keiharde feiten volledig te negeren! :thown:

Beste Raila Lama,

Wilt alstublieft de heer PDR in zijn waarde laten. Hij mag zijn eigen mening hebben. De uwe wordt niet door allen gedeeld, het zal een goed iets zijn als u daar respect voor kunt opbrengen.

Met vriendelijke groeten,

Chico

pdr
25-02-2008, 13:47
Beste Raila Lama,

Ik kom gewoon uit het nu en ik gebruiken mijn gezonde verstand. En wat voor bond of wie het ook organiseerd dat maakt mij niet uit. Ik vind het een wezenlijk verschil ofdat iemand traint of daadwerkelijk in de ring staat. Ik vind dat kinderen niet in een ring thuis horen. Ik heb regelmatig wedstriden gezien van de jeugd en het gaat er behoorlijk hard aan toe. Het is natuurlijk nooit goed dat iemand klappen op zijn hoofd krijgt en al helemaal niet kinderen onder de 15 jaar. Ook al dragen ze bescherming. Ik vind de opmerking vraag en aanbod ook niet gepast. Je hebt ook nog iets als een morele verplichting. Tevens vraag ik me af welke feiten ik dan negeer. Ik wens je in ieder geval veel wijsheid toe

S.
25-02-2008, 13:56
Beste PDR,


Jaysis, chill out dude.

Tof voor die kids dat ze al van jongsaf aan goed begeleid worden op hun niveau. Zo komt idd veel toptalent bovendrijven ook.

123trisweat
25-02-2008, 14:09
Mijn eerste reactie is "Nee, kids horen niet in een ring tegen elkaar vechten met als doel elkaar knock out te slaan".

Laat me de advocaat van de duivel spelen (zal wel erg veel reacties uitlokken :))

- Aangezien het over onze kids gaat is het mijn inziens belangrijk een kritische houding aan te nemen.

- @raila lama , dat M. Manhoef een uitstekende sporter is staat buiten kijf. Maar of hij daarmee automatisch meteen een geschikte organisator/trainer is lijkt me te gemakkelijk.

vraag en aanbod invult door een professionele invulling te willen geven aan deze grote groep kinderen.
of gewoon een goed zakenman ;)


- om de vergelijking met voetbal aan te houden Hoe vaak komt het niet voor dat in de F'jes, het ene team met 7-0 of 10-0 wint. Als dit (groot verschil in talent/training) tijdens het kickboxen voor kinderen gebeurt lijkt me niet echt een leuk gezicht.
imani lijkt me bijv. erg talentvol
YouTube - imani (http://www.youtube.com/watch?v=DNzlWokcHHo)

- scheidsrechters nemen in Kickbox Kids Championship een hele belangrijke positie in

-
... het reeds meerdere malen is bewezen dat deze zeer snel groeiende sport VEEL MINDER blessures en agressie met zich mee brengt in vergelijking met een andere populaire sport; (veld-)voetbal
weet ik nog niet zo zeker
1/ absoluut of relatief aantal blessures
2/ of is dit o.b.v gemelde blessures. bij kickboxen it's all in the game bij voetbal niet.
3/ Maar wat me het meest stoort is het feit dat je voorbij gaat aan het feit dat de doelstellingen van de twee sporten totaal verschillend zijn. Met voetbal win je door een rond voorwerp minimaal 1 keer meer dan je tegenstander tussen 3 palen en een net te stoppen waarbij het fysiek pijn doen een bijkomstigheid is. Met een kickbox wedstrijd is het fysiek pijn doen van je tegenstander meer een doel.

-
... maar u slaat de plank volledig mis door een aantal keiharde feiten volledig te negeren
Ik zie niet welke keiharde feiten de veiligheid van de kids meer in acht nemen dan bij volwassenen (>16jaar).

- hersenen van een kid zijn in ontwikkeling

- net als met alcohol vind ik het niet heel erg pedagogisch verantwoord een wedstrijd (trainen vind ik een ander verhaal)

Anyway, een kritische houding omdat het over onze kids gaat lijkt me het belangrijkst.

schurem
25-02-2008, 16:20
Mijn eerste reactie is "Nee, kids horen niet in een ring tegen elkaar vechten met als doel elkaar knock out te slaan". <en daarna een hele bak argumenten>


De argumenten die je aanvoert zijn sterk. Maar we weten allemaal dat het helemaal niet om de KO hoeft te gaan. Kickboksen werkt ook gewoon met punten, en je kan die kleine mannekes heel educatief en pedagogisch verantwoord in de ring zetten imo. Ze hoeven elkaar niet kapot te maken, het is eerst en vooral sport. Deze boodschap moeten ze van trainers en scheidsrechters ingepeperd krijgen.
Vechtsport is volgens mij een heel gezond onderdeel van de opvoeding tot rustige, weerbare burgers die hun agressie kunnen kanaliseren. Een beetje trainer leert zijn jongens de belangrijke les dat als je erop kan slaan, dat nog niet betekent dat je dat ook moet doen.
"Only a warrior can choose pacifism"

Guillermo
25-02-2008, 17:16
Mooi initiatief, houd de kids tenminste van de straat. Maar ik vind het altijd een beetje ver gaan om ze mee te laten doen aan wedstrijden. Beetje trainen en sparren om een grondige basis voor later neer te zetten fijn, maar bij wedstrijden komt toch meer druk bij, letterlijk en figuurlijk. Rond 14-15 jaar zijn je botten/spieren nog niet volgroeid. Bij de doorsnee mens is dat rond 17-18 en sommige mensen zelf 20, dus push die kids niet te veel.

En mensen, please, om telkens te beweren dat met thai/kickboksen er veel minder blessures zijn dan bij voetbal of ander populaire sporten slaat nergens op, er zijn veel en veel meer voetballers dan thai/kickboksers dus is wel logisch dat er meer blessures zijn bij voetbal!

Anyway, reps voor de bond en maak er wat moois van. We hope for the best :thup:

Chico
25-02-2008, 17:31
Deze boodschap moeten ze van trainers en scheidsrechters ingepeperd krijgen.
nou moet ik zeggen dat ik niet bij superveel gyms ben binnen geweest maar termen als iemands kop verrot stampen zijn geen vreemde kreten in het kickboks/mma wereldje...

denk dat wat dat betreft de ethiek van de sport nog veel te doen is..

panther management
25-02-2008, 17:42
Mooi initiatief, en dit laat zien dat Manhoef hart heeft voor de sport en een bijdrage wilt leveren.
Wat belangrijk is om te weten dat er geen vergelijking getrokken kan worden met bijvoorbeeld voetbal.

Als een voetballer in een team speelt is het vanzelfsprekend dat je wedstrijden gaat doen,bij vechtsporten is het de kinderen eerst de etiketten aanleren respect,discpline,doorzetting vermogen ect,dan als de trainer en het kind ziet dat er een mogelijkheid is om deel te nemen aan wedstrijden zal dit in goed overleg gedaan worden.

Er wordt nergens beweerd dat elke kind dat aan kickboxen doet daadwerkelijk aan wedstrijd moet deelnemen.

Net zoals met topsport niet altijd bevorderlijk is voor iedereen is het ook niet weggelegd voor een ieder, kijk maar naar turnen of tennis enz

Nogmaals een mooi initiatief van een topper.

FOCUS
25-02-2008, 19:05
goed initiatief,
vind het lastig om een duidelijk standpunt in te nemen tav wedstrijden.
wel vind ik dat, door het hoge prijzengeld (!!!), er andere belangen meetellen dan de sportieve eer.
dat is op die leeftijd NOOIT een gewenste motivatie.
om meerdere redenen (overenthousiaste ouders, kinderen die zon bedrag horen kunnen niet relativeren, trainers die belang van prestatie boven gezondheid kind stellen etc., kinderen leren dat het om geld gaat..)


het idee is op zich goed, maar het gaat weer om de pegels, dat vind ik niet horen bij kinderen die opgroeien

Raila Lama
26-02-2008, 10:09
Beste Raila Lama,

Wilt alstublieft de heer PDR in zijn waarde laten. Hij mag zijn eigen mening hebben. De uwe wordt niet door allen gedeeld, het zal een goed iets zijn als u daar respect voor kunt opbrengen.

Met vriendelijke groeten,

Chico


Beste Pdr en Chico,

In 1ste instantie mijn excusses voor mijn 1ste zin. M.a.w. het is zeker niet mijn bedoeling geweest om 'PDR' te beledigen door te stellen uit welk tijdperk hij (of zij) komt. Mijn mening is puur een reactie op zijn stelling.

Tevens geef ik aan dat ik het VOLLEDIG eens ben met jullie argumentatie aangaande "de hersenontwikkelingen" van kinderen. Ik lees echter nergens iets over de verplichte beschermingen. De combinatie van deze bescherming en de professionele begeleiding ( WFCA ) zijn voor mij feiten die het mogelijk zouden moeten maken om voor diegene die wekelijks vooruitgang boeken met de trainingen, deel te nemen aan wedstrijden.

Ik heb voor heel veel argumenten het volste begrip. Voor mij persoonlijk betekend dit alleen dat er momenteel voldoende ingrediënten zijn om alle feiten op een schaal te zetten en vervolgens iets professioneels op te zetten of niet!
Tot slot ; het argument dat de initiatiefnemer(s) alleen op geld uit zijn, slaat volledig nergens op! Om dergelijk, veilig en transparant, initiatief te nemen zal alleen geld kosten. Je mag immers bij deze enthousiaste kinderen niets, maar dan ook niets aan het toeval over laten!

Oesh

El Bambino
26-02-2008, 10:32
Hmm heb erg mijn twijfels of het goed is voor de ontwikkeling van kinderen om aan wedstrijden mee te doen hoor.
En vraag me ook af of de kinderbescherming op de hoogte is van deze wedstrijden ?

Jochem
26-02-2008, 10:43
Hmm heb erg mijn twijfels of het goed is voor de ontwikkeling van kinderen om aan wedstrijden mee te doen hoor.
En vraag me ook af of de kinderbescherming op de hoogte is van deze wedstrijden ?

Lijkt me wel, aangezien op bijna elk kleiner gala eerst een paar jeugdpartijen zijn. Denk dat het goed is dat dit wat professioneler wordt aangepakt.

El Bambino
26-02-2008, 10:59
Lijkt me wel, aangezien op bijna elk kleiner gala eerst een paar jeugdpartijen zijn. Denk dat het goed is dat dit wat professioneler wordt aangepakt.

Als het zo is dan vind ik het ook goed hoor, ik had alleen twijfels over de risico's die kids kunnen oplopen tijdens deze partijen.
Maar ik neem aan dat het al onderzocht is door de experts en dat de kids geen risico's lopen op medisch gebieden.

anonymous001
26-02-2008, 11:09
Tot slot ; het argument dat de initiatiefnemer(s) alleen op geld uit zijn, slaat volledig nergens op! Om dergelijk, veilig en transparant, initiatief te nemen zal alleen geld kosten. Je mag immers bij deze enthousiaste kinderen niets, maar dan ook niets aan het toeval over laten!

Oesh

Maar wie zegt dat?

Ik heb 1 post gezien over het prijzengeld (van Focus). Dat leek me een goed punt. Lijkt me echt niet verantwoord om kinderen voor zulke bedragen te laten vechten.

Verder heb ik geloof ik niet zulke problemen met een kindercompetitie, mits het verantwoord gebeurt. Ik vind het er persoonlijk vaak niet uitzien (slechte matchups, en in het algemeen veel wild gemaai), maar dat is weer een andere kwestie.

bloody
26-02-2008, 12:39
echt een goed initiatief! Melvin misschien een idee, maar richt een club van 100 op en laat bekende vechters en mensen die dit graag willen 100 euro doneren zodat je een financiele buffer hebt. Als je met dit geld nou iets voor kika of een ander goed doel doet dan kom je ook gelijk positief in het nieuws. Moet je wel zelf even de krant of sbs 6 bellen en heb je gelijk van ht begin een goede media stunt.

suz-fairtex
26-02-2008, 15:10
Ik vind het wel een goed idee voor kids. Het is iets om op te concentreren, naar toe te werken, belangrijk voelen... als ze goede begeleiding hebben vanuit hun sportschool waarom niet.

Ik weet dat Thailand anders is dan Nederland maar hier is het zo normaal dat kinderen vechten. Ik zie ze hier elke week op een leeftijd van 7 jaar vechten, zonder bescherming, zonder bitje, de meeste gewoon 5 rondes 2 min.
En al zie je die kinderen hier trainen, het houd ze van de straat, ze hebben een doel om naar toe te werken, geeft ze disapline, zelfvertrouwen....

Ik ben erg benieuwd, ik hoop dat het goed gaat lopen. http://www.fighttalk.nl/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif http://www.fighttalk.nl/forum/images/smilies/icon_cool.gif

Kids Championship
http://www.fairtex.com/news.php?cat=2&nid=595

Lex
27-02-2008, 18:27
Er is ook een sport waar zeer jeugdige kids elkaar wel eens op hun nek laten vallen, verstikken, op elkaar vallen door krachtinzet en hun fragile ruggewervels op het spel zetten door de andere met alle geweld willen optillen......judo heet dat toch.


Gaan we met z'n allen nog door of..uuuhh, weet iemand nog iets meer.

anonymous001
26-03-2008, 10:41
Ik zat hier van de week nog eens over na te denken, toen ik twee van die jochies zag vechten, en hoewel ik het ok vind als kinderen tegen elkaar knokken, zelfs in competitie, vind ik het wel slecht als ze zo veel aandacht krijgen als ze op een gala uitkomen. De schijnwerpers, het opkomstmuziekje, honderden toeschouwers... Iets zegt me dat dat allemaal gewoon niet zo goed is voor kinderen die nog niet zo goed kunnen relativeren (hetzelfde geldt trouwens voor veel nieuwelingen: die staan er soms ook bij alsof ze aan een wereldtitelgevecht deelnemen). Laat ze gewoon in een sporthalletje tegen elkaar uitkomen, de ene club tegen de ander, ofzo.

El Bambino
26-03-2008, 11:10
Ik vind het een slechte plan en een slecht zaak voor de kinderen.Wat kinderen nodig hebben is aandacht, veel aandacht, veel liefde en een veilige onderkomen.Ik zie in deze sport geen veiligheid, geen lol en zeker geen liefde voor de kinderen.Kortom ik ben het niet mee eens dat kids aan wedstrijden meedoen!

Strange Cutbean
26-03-2008, 11:11
Ik vind het wel een goed idee voor kids. Het is iets om op te concentreren, naar toe te werken, belangrijk voelen... als ze goede begeleiding hebben vanuit hun sportschool waarom niet.

Ik weet dat Thailand anders is dan Nederland maar hier is het zo normaal dat kinderen vechten. Ik zie ze hier elke week op een leeftijd van 7 jaar vechten, zonder bescherming, zonder bitje, de meeste gewoon 5 rondes 2 min.
En al zie je die kinderen hier trainen, het houd ze van de straat, ze hebben een doel om naar toe te werken, geeft ze disapline, zelfvertrouwen....

Ik ben erg benieuwd, ik hoop dat het goed gaat lopen. http://www.fighttalk.nl/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif http://www.fighttalk.nl/forum/images/smilies/icon_cool.gif

Kids Championship
http://www.fairtex.com/news.php?cat=2&nid=595

Ik weet ook dat ik laatst een artikel van een, ik dacht Thaise site, heb gelezen dat ze het vechten van kinderen in Thailand aan banden willen leggen i.v.m. gezondheids risico's.
Ik persoonlijk vind het ook niets, trainen en dollen o.k. maar wedstrijden liever niet.
Vind 16 jong genoeg om te beginnen. Ik hoef er trouwens niet eens naar te kijken, fanatieke ouders naast de ring, huilende kinderen.

Let ook maar op, straks gebeurt er een keer een ongeluk, en dan heb je naast de schade aan het kind wat op zich natuurlijk het ergste is, ook heel veel schade aan de sport.
Immers media en politiek zullen hier dan op duiken met een ongekende gretigheid.
En misschien wel terecht ook.

Als ik het betreffende artikel weer gevonden heb, zal ik het hier posten.

FOCUS
26-03-2008, 11:13
Ik zat hier van de week nog eens over na te denken, toen ik twee van die jochies zag vechten, en hoewel ik het ok vind als kinderen tegen elkaar knokken, zelfs in competitie, vind ik het wel slecht als ze zo veel aandacht krijgen als ze op een gala uitkomen. De schijnwerpers, het opkomstmuziekje, honderden toeschouwers... Iets zegt me dat dat allemaal gewoon niet zo goed is voor kinderen die nog niet zo goed kunnen relativeren (hetzelfde geldt trouwens voor veel nieuwelingen: die staan er soms ook bij alsof ze aan een wereldtitelgevecht deelnemen). Laat ze gewoon in een sporthalletje tegen elkaar uitkomen, de ene club tegen de ander, ofzo.


x2

Lex
26-03-2008, 12:38
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk....desondanks zien we met z'n allen dat het toch wel gebeurd.

Dus de keuze die men hierin kan maken is of laat het gewoon gebeuren zoals het nu al gaat of zetten we er een bond op die toezicht en registratie op na houdt.

Voor ieder wat wils.

Doei doei

Strange Cutbean
26-03-2008, 13:36
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk....desondanks zien we met z'n allen dat het toch wel gebeurd.

Dus de keuze die men hierin kan maken is of laat het gewoon gebeuren zoals het nu al gaat of zetten we er een bond op die toezicht en registratie op na houdt.

Voor ieder wat wils.

Doei doei

Ik heb op zich in het algemeen best wel vertrouwen in de WFCA, in mijn ogen de beste bond in Nederland. Maar straks komt de MON met een kidskampioenschap, en dan de NKBB en dan en dan en dan.....

Maar Lex heeft gelijk, het komt er (helaas) toch wel.

FightingDutchman
26-03-2008, 13:44
Ik ben persoonlijk niet tegen jeugdwedstrijden, al vind ik het prijzengeld van 2500 duizend euro wel erg hoog. Het idee dat het op een spaarrekening komt om bijvoorbeeld studie etc van te betalen is een schitterend idee, maar kinderen zijn vaak niet in staat te bevatten hoe veel geld het is en waar het voor dient. Daarnaast lijkt me de (verkeerde) druk van ouders (alleen om het geld etc.) niet de bedoeling.

Verder denk ik dat het niet heel veel meer kwaad kan dan voetballen. Een bal koppen bij voetballen is minstens net zo schadelijk in mijn ogen (denk aan een bal die hoog de lucht in getrapt wordt en die een speler kopt) daarbij komt dat de vechtertjes in de ring ook nog eens protectie op hebben!

Ten slotten zien we deze wedstrijden momenteel al ontstaan dus is het beter dat het op een verantwoorde manier wordt gecontroleerd en opgezet.

Mijn conclusie is dan ook dat het een SUPER initiatief is en dat het geld misschien een minpuntje is ook al is het met goede bedoelingen gedaan! In ieder geval SUper veel succes met dit initiatief!!!!!

Jenny S
26-03-2008, 14:08
Ik zat hier van de week nog eens over na te denken, toen ik twee van die jochies zag vechten, en hoewel ik het ok vind als kinderen tegen elkaar knokken, zelfs in competitie, vind ik het wel slecht als ze zo veel aandacht krijgen als ze op een gala uitkomen. De schijnwerpers, het opkomstmuziekje, honderden toeschouwers... Iets zegt me dat dat allemaal gewoon niet zo goed is voor kinderen die nog niet zo goed kunnen relativeren (hetzelfde geldt trouwens voor veel nieuwelingen: die staan er soms ook bij alsof ze aan een wereldtitelgevecht deelnemen). Laat ze gewoon in een sporthalletje tegen elkaar uitkomen, de ene club tegen de ander, ofzo.

Ben het hier volledig mee eens

anonymous001
26-03-2008, 14:09
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk....desondanks zien we met z'n allen dat het toch wel gebeurd.

Dus de keuze die men hierin kan maken is of laat het gewoon gebeuren zoals het nu al gaat of zetten we er een bond op die toezicht en registratie op na houdt.

Voor ieder wat wils.

Doei doei

Daar heb je gelijk in. Het ging me ook niet per se om het initiatief van Manhoef, maar jeugdwedstrijden in het algemeen. Ik herinnerde me dat die discussie in dit topic gevoerd was, vandaar. Hoewel ik nog steeds liever een wat minder ambitieus opgezette bond had gezien...

Strange Cutbean
26-03-2008, 23:49
Veiligheid is eventueel over te twisten, maar dat JIJ geen lol ziet in deze sport, wil niet zeggen dat die kinderen er geen lol in zien. Als die kids het leuk vinden, is het toch goed (mits het op verantwoorde manier gebeurt)? En getuigt het dan wel van liefde voor je kind als je hem/haar iets ontneemt dat hij/zij leuk vindt? Als je kind kickboksen helemaal geweldig vindt en jij ontneemt dat...dat vind ik nou weer niet echt liefde voor je kind.


Als je kind het heerlijk vindt om iedere dag alleen maar fastfood te eten en alleen maar voor de t.v. te hangen, ontneem je hem dat dan niet omdat je anders niet van hem zou houden?
Van je kind houden betekend ook soms nee zeggen en het te laten wachten tot iets beter tot zijn recht komt.

Mack
27-03-2008, 00:51
Kunnen er geen wedstrijden voor kinderen worden georganiseerd, waarbij het verboden is om elkaar op het hoofd te raken?

F@dur
27-03-2008, 00:55
Op zich mooi initiatief hoewel ik het ook met Ernesto Hoost eens ben dat je op die leeftijd geen klappen voor je harses moet hebben.x2

Strange Cutbean
27-03-2008, 08:18
Enerzijds heb je een punt, maar anderzijds heb ik er een toevoeging bij gedaan he? "mits het op verantwoorde manier gebeurt". En elke dag fastfood eten en voor de t.v. hangen is niet verantwoord.

Dat was ook een beetje een "kort door de bocht" vergelijking.
Maar dan krijg je weer een twistpunt, wie bepaalt wat die verantwoorde manier is? De bond (welke van de vele die zich hier straks op gaan storten, het is bij het volwassenen kickboxing al een oncontroleerbaar zooitje), de ouders (met een blinde vlek genaamd: kinderen) of de trainer (je mag blij zijn dat je niet bij een soortement beunhaas terecht komt met je kind)

En wedstrijden zonder klappen naar het hoofd vind ik dan ook weer niets, ik moet gewoon wat te zeiken hebben, want dan is het "gewoon" karate.

Hé, laat ze dan met karate of een andere "softe" stijl beginnen daar zijn veel kickboxers mee groot geworden.

FightingDutchman
27-03-2008, 10:04
2,5 miljoen??? (;))

Hahaha 2,5 duizend.... Foutje :twak:

Maargoed, ik denk dat dit soort wedstrijden best op een veilige en verantwoorde manier kunnen plaatsvinden.....!