PDA

View Full Version : Mirko “Cro Cop” Filipovic Vows Return to the UFC



Tony
25-02-2008, 08:44
Although the recent news that Mirko “Cro Cop” Filipovic had been released from his UFC contract at first appeared to be a case of the UFC cutting its losses, the Croatian heavyweight vows that he’ll return to the organization.

Last week the upstart DREAM promotion, which was created by former PRIDE staffers and the MMA division of FEG’s K-1, announced that Filipovic had been released from the remaining three fights of his UFC contract and had signed with them. The UFC reportedly wanted Filipovic to restructure his lucrative deal (he was paid $350,000 for his debut at UFC 67) but ultimately allowed him to walk. Both sides maintain that the split was amicable.

After a successful career in PRIDE, Filipovic signed with the UFC and defeated Eddie Sanchez but then suffered upsets to Gabriel Gonzaga and Cheick Kongo. He stated that his decision to leave before a fourth fight took place in the UFC was partially because he was ready to fight now — but the UFC couldn’t schedule him for a bout anytime before May.

“I have already mentioned that I will take part in three fights for DREAM and that then I will return to the UFC,” Filipovic told the website javno.com. “And to all Internet know-it-alls, I say to put gloves on and to enter the ring or the cage themselves before insulting (any) fighter. I repeat, I am not avoiding the UFC, and will come back by the end of the year.“

Although Filipovic expects to go 3-0 before returning to the UFC, at least one opponent could present a problem: Fedor Emelianenko. Filipovic says he wants to fight the highly ranked Russian before returning to the UFC.

The two fighters met once before — at PRIDE Final Conflict 2005 — and Emelianenlo scored a unanimous-decision victory to snap Filipovic’s seven-fight win streak.

Although there’s been no official announcement about the fight, Emelianenko is signed to a non-exclusive deal with M-1 Global, and the organization at least initially seems open to the idea of allowing him to compete in DREAM — possibly in a co-promoted show.

Regardless, Filipovic says he just wants to get back on the winning track and redeem himself in the UFC.

“For the last two years I’ve been in some kind of mental blockade,” Filipovic said. “I was empty before fights, depressed, I hated myself.

“I’m sorry to have disappointed my English fans who welcomed me like a king. That’s why I want to come out in front of them again. I can’t turn back time, but my time will come again.“

Garcia
25-02-2008, 11:43
Erg goed nieuws. Ben altijd al een fan geweest van deze vechter, maar Fedor blijft nr 1!!!

wrestler_nl
25-02-2008, 12:16
mooi man....k hoop dat ie rematch tegen fedor eraan komt!!!!

RtoDeep
25-02-2008, 12:25
ik hoop dat fedor weer is echt getest gaat worden , want de laaste tijd zijn het nou niet echt de top vechters waar hij tegen uit komt

dus dit lijkt me wel wat

Tony
25-02-2008, 12:27
Voor diegene die niet weten wat er aan de hand was:

Breaking News: Mirko Joins DREAM [Feb 13, 2008] - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=79163)

nicolas the red
25-02-2008, 13:06
“For the last two years I’ve been in some kind of mental blockade,” Filipovic said. “I was empty before fights, depressed, I hated myself.“
pride OWGP is toch nog geen 2 jaar geleden? volgens mij is ie toch een stuk uit z'n nek aan het lullen.

Tony
25-02-2008, 13:09
Pride absolute tournament is idd anderhalf jaar geleden...

Tony
25-02-2008, 13:10
Stel je voor dat de match tegen fedor eraan komt... en stel dat crocop zou winnen... Dan heeft UFC wel mooi de absolute champion in huis.... Wel balen voor dana white dat ie dan die partij niet onder zijn licentie heeft.

Judas
25-02-2008, 13:21
Zie Fedor het liefst tegen de ''oude'' Crocop vechten. Dus laat hem maar eerst ff alles op een rijtje zetten en weer in de winning mood komen.

wrestler_nl
25-02-2008, 13:27
als ie ooit nog tegen fedor gaat vechten...hoop ik dat het net zo'n mooie partij word als hun eerste fight!!!

http://nl.youtube.com/watch?v=ABS4eUwhNyA&feature=related


Zo wil ik hem graag zien vechten tegen Fedor!!!

Tony
25-02-2008, 13:48
reps kerel.. super highlight

wrestler_nl
25-02-2008, 13:55
reps kerel.. super highlight


:thnx:

dimitri
25-02-2008, 16:21
Ik hoop dat hij terug aan de absolute top raakt, maar volgens mij komt hij niet meer terug naar UFC.

In Japan kan hij bergen geld verdienen door te vechten tegen nep-tegenstanders of tegen tegenstanders waar hij in het verleden al van won.

nicolas the red
25-02-2008, 16:44
yup zowel de ufc als crocop proberen zijn exit nu een beetje te maskeren maar het blijft wat het is: een afgang

FOCUS
25-02-2008, 19:08
zal alleen maar goed zijn, een paar partijen winnen
afwachten, hopen dat ie straks weer volop meedraait

The Bulldog
25-02-2008, 19:10
x2

Tony
25-02-2008, 19:14
x2

x10.000

WAR CROCOP!!!

(ja nog steeds)

chief108
25-02-2008, 19:53
yup zowel de ufc als crocop proberen zijn exit nu een beetje te maskeren maar het blijft wat het is: een afgang
yup...
iedereen had verwacht dat hij met 5 partijtjes wel ineens met de belt rond zou lopen...

maar dat liep *net* ff anders...

helaas....:(

TOON
25-02-2008, 20:11
balen ja! had het zo gehoopt!!

nu is het toch een beetje een aftocht met de staart tussen de benen, ook al zeggen ze dat hij weer teruggaat naar de UFC...

maar kan niet wachten tot de 'oude' Crocop weer opstaat!!

el bastardo
25-02-2008, 21:55
Ik denk dat we snel genoeg in de gaten zullen hebben welke kant het op zal gaan. Als hij daar ook al partijen gaat verliezen, denk ik dat het snel gedaan is met m en dat ie de handdoek gooit.
Hoop het echter niet!

FOCUS
25-02-2008, 23:07
iedere atleet moet zn topprestaties timen, zeker vandaag de dag.
hoe hoger de prestatie, hoe zorgvuldiger de voorbereiding.
Wil je het hoogste niveau halen en kunnen vasthouden, dan is dit vele malen zwaarder dan welke andere sport dan ook.
niet te vaak knallen, rust inbouwen voor lichaam en geest.
Helaas, contracten, managersdruk...
En.. vechters hebben naast een loodzwaar trainingsregime (in vergelijking met bv voetbal) ook nog te maken met blessures.
en last but not least; De mentale druk van een MMA vechter op dit niveau is zo giga hoog, zonder die mindset verlies je niet alleen de partij, je speelt dan met je leven.
Mirco zit misschien wel op een 'burnout' of iets wat erop lijkt????
Ook al lukt het hem niet meer om op zn oude niveau te komen,
dan nog vind ik het een van de beste vechters van de afgelopen jaren en hij heeft zn onsterfelijkheid allang bewezen:hooray:

'what we do in life echoes in eternity' [Maximus Decimus Meridius]

dimitri
26-02-2008, 08:34
iedere atleet moet zn topprestaties timen, zeker vandaag de dag.
hoe hoger de prestatie, hoe zorgvuldiger de voorbereiding.
Wil je het hoogste niveau halen en kunnen vasthouden, dan is dit vele malen zwaarder dan welke andere sport dan ook.
niet te vaak knallen, rust inbouwen voor lichaam en geest.
Helaas, contracten, managersdruk...
En.. vechters hebben naast een loodzwaar trainingsregime (in vergelijking met bv voetbal) ook nog te maken met blessures.
en last but not least; De mentale druk van een MMA vechter op dit niveau is zo giga hoog, zonder die mindset verlies je niet alleen de partij, je speelt dan met je leven.
Mirco zit misschien wel op een 'burnout' of iets wat erop lijkt????
Ook al lukt het hem niet meer om op zn oude niveau te komen,
dan nog vind ik het een van de beste vechters van de afgelopen jaren en hij heeft zn onsterfelijkheid allang bewezen:hooray:

'what we do in life echoes in eternity' [Maximus Decimus Meridius]

Op alle top atleten staat veel druk, ze hebben allemaal blessures en moeten op hun voeding letten. Mirco heeft als topper in K1 en Pride al bewezen hiermee overweg te kunnen. Het risico om op straat overreden te worden is volgens mij statistisch veel groter dan het risico om in de MMA ring te sterven.

Ik denk dat veel tegenstanders zijn spelletje gewoon door hebben. Zet druk op Mirko, en zorg dat hij achteruit moet gaan, en hij raakt in de problemen. Kijk maar hoe mannen als Fedor, Hunt, Kongo (buiten rd1) Crocop op de vlucht deden slaan. Crocop is niet echt een veelzijdige vechter en eens de tegenstander hem uit zijn element haalt kan hij weinig meer doen.

Zijn beste en meest bekende wapen, een LHK, die landt je op mensen die achteruit gaan, niet op mensen die continu naar voren komen.

Tony
26-02-2008, 09:06
iedere atleet moet zn topprestaties timen, zeker vandaag de dag.
hoe hoger de prestatie, hoe zorgvuldiger de voorbereiding.
Wil je het hoogste niveau halen en kunnen vasthouden, dan is dit vele malen zwaarder dan welke andere sport dan ook.
niet te vaak knallen, rust inbouwen voor lichaam en geest.
Helaas, contracten, managersdruk...
En.. vechters hebben naast een loodzwaar trainingsregime (in vergelijking met bv voetbal) ook nog te maken met blessures.
en last but not least; De mentale druk van een MMA vechter op dit niveau is zo giga hoog, zonder die mindset verlies je niet alleen de partij, je speelt dan met je leven.
Mirco zit misschien wel op een 'burnout' of iets wat erop lijkt????
Ook al lukt het hem niet meer om op zn oude niveau te komen,
dan nog vind ik het een van de beste vechters van de afgelopen jaren en hij heeft zn onsterfelijkheid allang bewezen:hooray:

'what we do in life echoes in eternity' [Maximus Decimus Meridius]

Spijker en koppen enzo... reps

Tony
26-02-2008, 09:07
Op alle top atleten staat veel druk, ze hebben allemaal blessures en moeten op hun voeding letten. Mirco heeft als topper in K1 en Pride al bewezen hiermee overweg te kunnen. Het risico om op straat overreden te worden is volgens mij statistisch veel groter dan het risico om in de MMA ring te sterven.

Ik denk dat veel tegenstanders zijn spelletje gewoon door hebben. Zet druk op Mirko, en zorg dat hij achteruit moet gaan, en hij raakt in de problemen. Kijk maar hoe mannen als Fedor, Hunt, Kongo (buiten rd1) Crocop op de vlucht deden slaan. Crocop is niet echt een veelzijdige vechter en eens de tegenstander hem uit zijn element haalt kan hij weinig meer doen.

Zijn beste en meest bekende wapen, een LHK, die landt je op mensen die achteruit gaan, niet op mensen die continu naar voren komen.

Ja, maar wat als crocop consistent zo kan vechten als toen ie voor de 2e keer tegen silva stond... Jeps, toen was crocop diegene die de lakens uitdeelde.. En Silva had helemaal niks in te brengen.

dimitri
26-02-2008, 09:10
Ja, maar wat als crocop consistent zo kan vechten als toen ie voor de 2e keer tegen silva stond... Jeps, toen was crocop diegene die de lakens uitdeelde.. En Silva had helemaal niks in te brengen.

Silva is veel kleiner, een slechtere striker en geen super worstelaar en kon Crocop niet naar achter drukken met stoten of takedown attempts.

Crocop had toen ook zijn "halo" nog, tegenstanders hadden schrik van hem. Nu wil elke HW of LHW in UFC er wel tegen vechten.

fedor
26-02-2008, 21:36
Ik denk dat veel tegenstanders zijn spelletje gewoon door hebben. Zet druk op Mirko, en zorg dat hij achteruit moet gaan, en hij raakt in de problemen. Kijk maar hoe mannen als Fedor, Hunt, Kongo (buiten rd1) Crocop op de vlucht deden slaan. Crocop is niet echt een veelzijdige vechter en eens de tegenstander hem uit zijn element haalt kan hij weinig meer doen.


Voor CC zelf en het MMA zou 't mooi zijn als ie weer in topvorm komt en we nog een tweede partij tegen Fedor krijgen. Ik hoop wel dat Fedor dan gewoon weer wint, en dit keer voortijdig, maar dat we wel een mooie partij te zien krijgen.

X2
Crocop legt heel veel druk op zichzelf, ik hoop dat 'ie er weer bovenop komt. Ik vind het wel raar dat wanneer je voelt dat je in zo'n dip zit, je om Fedor gaan vragen..misschien beter eerst op een ander nivo weer beginnen..

Vindt het ook geen slimme zet van de UFC want als Cropcop wel mag gaan waarom Randy dan niet..? Dat zal de advocaat van HDNet ook wel gaan gebruiken in de rechtzaak tegen de UFC.

Tony
26-02-2008, 22:53
Silva is veel kleiner, een slechtere striker en geen super worstelaar en kon Crocop niet naar achter drukken met stoten of takedown attempts.

Crocop had toen ook zijn "halo" nog, tegenstanders hadden schrik van hem. Nu wil elke HW of LHW in UFC er wel tegen vechten.

IK was één woordje vergeten..
ik zei "als crocop zo consistent kan vechten"... ik bedoelde eigenlijk "zo consistent naar voren kan vechten"..

Maargoed, dat terzijde..

silva was trouwens zwaarder dan crocop in dat gevecht.

Maar dat Halo effect wat je zegt... ja daar zit inderdaad wel iets in ja.

Mack
26-02-2008, 22:59
X2
Vindt het ook geen slimme zet van de UFC want als Cropcop wel mag gaan waarom Randy dan niet..? Dat zal de advocaat van HDNet ook wel gaan gebruiken in de rechtzaak tegen de UFC.

CC doet het met toestemming van de UFC...

Iggy
27-02-2008, 08:01
Vindt het ook geen slimme zet van de UFC want als Cropcop wel mag gaan waarom Randy dan niet..? Dat zal de advocaat van HDNet ook wel gaan gebruiken in de rechtzaak tegen de UFC.

Dat komt omdat crocop niet succesvol is bij de ufc en randy wel.

dimitri
27-02-2008, 08:49
CC heeft in samenspraak met UFC zijn contract beïndigd. beide partijen gingen akkoord. CC wou ergens anders gaan vechten, UFC wou geen 300k per gevecht meer betalen voor CC.

Randy heeft eenzijdig beslist om weg te gaan. Dat is contractbreuk.

De man van 14K
27-02-2008, 09:01
eenzijdig opzeggen is contractbreuk maar wij weten natuurlijk ook niet exact wat er in zijn contract staat

S.
28-02-2008, 13:28
iedere atleet moet zn topprestaties timen, zeker vandaag de dag.
hoe hoger de prestatie, hoe zorgvuldiger de voorbereiding.
Wil je het hoogste niveau halen en kunnen vasthouden, dan is dit vele malen zwaarder dan welke andere sport dan ook.
niet te vaak knallen, rust inbouwen voor lichaam en geest.
Helaas, contracten, managersdruk...
En.. vechters hebben naast een loodzwaar trainingsregime (in vergelijking met bv voetbal) ook nog te maken met blessures.
en last but not least; De mentale druk van een MMA vechter op dit niveau is zo giga hoog, zonder die mindset verlies je niet alleen de partij, je speelt dan met je leven.
Mirco zit misschien wel op een 'burnout' of iets wat erop lijkt????
Ook al lukt het hem niet meer om op zn oude niveau te komen,
dan nog vind ik het een van de beste vechters van de afgelopen jaren en hij heeft zn onsterfelijkheid allang bewezen:hooray:

'what we do in life echoes in eternity' [Maximus Decimus Meridius]

absoluut +1
Kritiek geven is altijd gemakkelijk, glorieus is het alvast niet maar een afgang vind ik overdreven. Mensen die op dergelijk topniveau presteren zijn op zich al bewonderenswaardig en zij hebben net als iedereen hun portie tegenslagen (echter ook meteen tentoongespreid aan de halve wereld).
Minder fijn wordt het wanneer zijn nieuwe plan niet zou slagen. Nog ff afwachten dus, 15 maart nadert... Het laatste officieel statement van CC echter:


Hi everyone, unfortunately I still have no opponent set for March 15. It seems that no one is willing to fight me on such a short notice. However, I'm confident that DREAM will find an opponent for me as I can't wait to fight again.
I really don't care who will they put me against, I just want to get in the ring and fight the best way I can.

More information from my camp will follow immediately upon an official fight announcement by DREAM. Thank you. MMA ID | CROCOP (http://www.mma-id.com/CROCOP/)

FOCUS
02-03-2008, 11:43
tis ook lastig hoor,
als je slecht voetbalt, degradeer je, op die manier blijven de machtsverhoudingen in verhouding.
Maar als je een paar keer goed slaag krijgt bij MMA op het hoogste niveau,
en je een tijdje rust neemt, verwacht men dat je weer als vanouds een wereldpartij neerzet. Terwijl je dan eigenlijk weer es wat makkelijkere partijen zou moeten draaien om weer te winnen en weer de 'flow' te krijgen.

redjuh
02-03-2008, 20:39
eerst moet ik fedor tegen couture en tegen barnett zien

The Bulldog
02-03-2008, 20:43
de partij tegen barnett duurt me eigenlijk ook te lang...

denk dat dat een hele interesante partij kan zijn...laat ze die eens even neerzetten..

Fedor gaf met de seminar aan dat hij waarschijnlijk Monson zou tegen komen binnenkort in de ring.

Maar CC - Fedor is natuurlijk ook een partij die als die net zo mooi als hun 1e treffen wordt super is!!!!!