PDA

View Full Version : Kooi gevechten op primetime



niels
29-02-2008, 11:45
Kooigevechten op prime-time in VS
door onze Telesportredactie

LOS ANGELES - Het Amerikaanse tv-station CBS gaat vanaf april op prime-time gewelddadige vechtsport uitzenden. De zender hoopt met het uizenden van de soms bloedige kooigevechten de kijkcijfers op zaterdagavond op te krikken.

In plaats van familieshows krijgen kijkers van CBS voortaan DIT voorgeschoteld.


Door het veranderende kijkgedrag van de Amerikanen is de zaterdagavond gedegradeerd tot een 'virtual dead zone'. Vechters als Kimbo Slice moet daar nu een eind aan maken.

De barbaarse vormen van vechtsport stonden in de jaren negentig ter discussie. Na de kritiek is de sport meer 'main stream' geworden. Bijten mag niet meer en ook de ogen en lies moeten buiten schot blijven.

De overwegend jonge, manlijke kijkers vormen een interessante doelgroep voor adverteerders op CBS

Bron:Kooigevechten op prime-time in VS - Sport: Voetbal, Schaatsen, Wielrennen, Tennis het snelste nieuws op Telesport.nl [frontpage] (http://www.telesport.nl/3430122/_Kooigevechten_op_prime-time_in_VS__.html?p=13,2)

The Bulldog
29-02-2008, 11:46
Tjonge jonge ..wat een goede reclame weer door deze krant....sukkels....

mado
29-02-2008, 11:48
Hehe, alles mag, maar je mag geen fuck zeggen

Tony
29-02-2008, 11:48
Negatieve reps voor deze tv zender... achterlijk gedoe..
bijten mag niet meer en de ogen en lies moeten ook buiten schot blijven..

Alsof voor de wél alles toegestaan is..
sjongejonge.

Ik waan me weer terug in 1994

Garcia
29-02-2008, 11:51
Jammer dat zo'n krant niet eerst research doet naar de oorsprong en cultuur omtrent deze sport.

Het enige wat ze weten te benadrukken is het wrede, bloedige en barbaarse aspect van deze gevechten wat natuurlijk overdreven is en mijn inziens ook compleet fout is.

Maar ik hoop dat er een zender is in NL die dit ook gaat uitzenden.

Marco
29-02-2008, 11:57
toch wel een doorbraak, op primetime...jammer idd dat in dit artikel alles weer negatief wordt benaderd..

Wheelie
29-02-2008, 12:36
WTF @ Bijten mag niet meer !!!!

Tony
29-02-2008, 12:42
Nopes.. daarom hebben ze nu ook van die bitjes in.. ;)

De dikke nudist
29-02-2008, 12:57
'k krijg er een beetje een wee gevoel in m'n maag van.

:thown:

MJOKKIE
29-02-2008, 13:07
Het is niet door de K-1-gekke sportredactie geschreven, al staat dat er wel boven. Zal ook direct gewijzigd worden. Wellicht wordt het helemaal verwijderd. Sportredactie vond de toon ook 'crap'.

leks
29-02-2008, 13:08
Achja telegraaf krant voor de schaapjes.

MMARuud
29-02-2008, 13:17
Beetje jammer van de reacties, vooral ook dit figuur dat denkt iets van vechtsport te weten

Dit is geen sport meer, er komt totaal geen techniek of vechtkunst bij kijken, slechts hersenloos elkaar verrot schoppen en slaan. Maar goed, zo vinden die amerikanen het het leukst. Een blote borst op tv en iedereen is geshockeerd, maar zodra mensen elkaar half dood trappen is het ineens een kijkcijfer kanon. Ik snap die mensen niet hoor! Wil je een mooie harde vechtsport? Kijk MUAY THAI!
geen techniek :S

klepsi
29-02-2008, 13:40
Stond gisteren ook wat over op de royalrumble site (met een iets andere toon)
http://royalrumble.nl/nederlands/nieuws/mma_gaat_mainstream_/

MJOKKIE
29-02-2008, 13:43
Heb ff reactie gestuurd

Geachte sportredactie,

Naar aanleiding van het artikel 'kooigevechten op primetime' is er veel commentaar op de verschillende vechtsportsites gekomen over de toonzetting en de inhoud van het artikel .
Kritieken varieerden van 'ik waan me weer in 1994'(toen in een kooigevecht nog echt 'alles' mocht) tot aan 'journalisten zijn luie ongeinformeerde randdebielen.
Dat is jammer daar de Telegraaf juist door haar structurele aandacht voor K-1 een goede naam in de almaar groeiende vechtsportwereld heeft opgebouwd.Wat je ook van bepaalde vechtsporten vind, het is niet meer weg te denken. Sportief niet, en commercieel niet. Sanda, chinees kickboksen (k-1 met bescherming) is zelfs demonstratiesport in Peking.

Dan over kooigevechten, freefight en al die andere verkeerd gekozen betitelingen. Kooigevechten hebben al jaren in ons land plaats, niet in een kooi, maar in een ring. Het heet MMA. Mixed Martial Arts. Judo, Jiu-JItsu, worstelen, boksen en thaiboksen worden er gecombineerd. Op hele duidelijke regels. De kooi komt barbaars over en dat is den beginne ook de bedoeling ervan geweest. Maar een kooi is veel veiliger dan een ring. Je kunt er namelijk niet uitvallen en met je hoofd op de bekertafel belanden. Het lijkt barbaars en er mag veel meer dan bij boksen bijvoorbeeld, maar wat is gezonder? 12 ronden lang op je hoofd gebeukt worden om alsnog k.o. gaan of binnen een paar minuten in een armklem belanden en opgeven. Uiteraard kan je ook in de kooi k.o gaan.

De grootste MMA organisatie is de Amerikaanse UFC. Zij organiseren maandelijks evenementen die allemaal zijn gesanctioneerd door de Nevada State Athletic Commission (NSAC). Tienduizenden bezoekers komen naar de wedstrijden en miljoenen kijkers zitten voor de buis. In de USA en in Engeland hebben zij het boksen allang van de eerste plaats verdreven (wellicht een interessant gegeven).

Dit is geen pleidooi in de zin van 'breng MMA op de voorpagina', maar is bedoeld ter informatie. Als er dan toch over bericht wordt, laat de Telegraaf dan, net als met K-1, in elk geval goed geinformeerd, en leidend zijn.

Mephisto
29-02-2008, 13:52
Reps!

Tony
29-02-2008, 14:01
Ik kan je niet reppen mjokkie.. maar je hebt ze wel verdiend.

anonymous001
29-02-2008, 14:07
Helaas wel nog wat kleine taalfouten (hoe perfecter de brief, hoe beter, wat betreft dit onderwerp), maar: reps! Het enige dat helpt is een verstandig en genuanceerd geluid te laten horen.

Wheelie
29-02-2008, 14:26
Reps voor mjokkie :thup:

Dennuz
29-02-2008, 14:29
Reps!

Pff, als ik die reacties lees van sommige lui daar moet ik zeggen dat ik wel de neiging krijg om vooroordelen te bevestigen en eroplos te beuken.. Zulke idioten kan ik echt slecht tegen..

BJJCORE
29-02-2008, 14:41
Nou dit kan toch niet hoor. Wat een schande... deze sport moet je ook niet uitzenden. Zo'n leeghoofd als een Kimbo die tegen een andere leeghoofd vecht. Er zijn ook geen normale goede trainers voor dit soort praktijken. Een bokstrainer weet waar hij het over heeft een MMA trainer doet maar gewoon een beetje wat hij hier en daar heeft geleerd..... Ik heb wel een keer wat gelezen over MMA en dat freefighten enzo maar ze slaan elkaar half dood. Ze worden gesponsord door drugsbaronnen...zelf gelezen. Een vriend van me is een keer gaan kijken bij zo'n Rings gala en die zei ook al dat ze elkaar half dood slaan en dat er die avond geen dode is gevallen was een wonder. Zelf kijk ik veel BJJ dus weet dus ook wel wat MMA is. Die reacties op de telegraaf zijn gewoon goed, want een normaal mens gaat niet in de ring staan voor een paar tientjes. Dit is toch ook geen voorbeeld voor onze kinderen.... Hier wordt altijd alles maar goed gepraat maar eigenlijk is het ook een sport voor hersenlozen.
Ik heb ongeveer tot UFC 7 gekeken en toen nog eens een keer UFC 15 dus ben aardig up to date, maar er zijn echt totaal haast geen regels. Mijn kinderen (als ik ze had) zouden mogen voetballen maar van dit soort gekte moeten ze ver weg blijven. Die gekke zwarte man gooit ook zijn mondstuk weg ...dat is pas dom. Dan kan die Kimbo of hoe hij ook heet de wereldkampioen zijn van de UFC...het is gewoon een op roids gestimuleerde androide. Kickboksen kan nog net maar dat MMA gaat gewoon te ver.....hoop dat het verbannen wordt.

BJJCORE
29-02-2008, 14:43
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Dit hierboven was dus wel even een geintje he peeps ;-) Maar ik dacht kijken hoe het klinkt als ik totaal niet nadenk en me gedraag als de gemiddelde persoon die er totaal geen verstand van heeft .... Peace out... ergerde me gewoon kapot aan de reacties in de telegraaf

MJOKKIE
29-02-2008, 16:26
Ik kan je niet reppen mjokkie.. maar je hebt ze wel verdiend.


Had natuurlijk wat goed te maken nadat ik die poll van achteren had genomen:)

anonymous001
29-02-2008, 16:39
Sorry BJJCORE had je neg reps gegeven, omdat je die andere post nog niet gepost had.

Hehehe... Ik zou jou daar bijna neg reps voor geven. Het leek me wel duidelijk, en de toevoeging dus overbodig. Maar goed.:whistling:

Iig pos reps voor BJJcore ter compensatie.

Tony
29-02-2008, 16:41
Lol.. bel het trauma team :D

Ach weet je.... Ik heb jullie alledrie maar even reps gegeven :P
Omdat het vrijdag is en ik bijna naar huis kan.. yey

chief108
29-02-2008, 17:18
Het is vrijdag, ik ben vrij, heb geen vrienden en verveel me dood vandaar...
ik ken het probleem....

heb gelukkig wel koud bier... :beerchug:

dat dan weer wel :lol:

Biiyen
29-02-2008, 18:47
Dat plaatje is ook wel HEEEEL erg..

Nu lijkt het net alsof Kimbo tank in de rug trapt... de waarheid is echter dat Tank net neer gaat op een directe of hoek en zich in een wanhoopspoging probeerd te klemmen aan het been van Kimbo, die op dat moment naar achter stapt om dat te voorkomen.

de schrijver van dit artikel is een sensatie zoeker en zijn enige doel is de sport zoveel mogelijk te schaden. Hier is niets objectiefs aan, eigenlijk is de schrijver gewoon een zielig figuur.

YoMarK
29-02-2008, 19:30
Wat een reacties ook zeg. Daar word ik vrij moedeloos van. :(

BJJCORE
29-02-2008, 22:20
hahaha geen probleem dudes...maar UFC 15 en... up to date hahaha ik dacht dat jullie gelijk wel zagen dat het een geintje was.
Maar serieus ik hoor dat dus echt om me heen. Iemand had laatst UFC 15 ofzo gekeken en die zei... "He man ik heb wat voor je. Jij doet toch ook die kroel sport enzo"... Ik zeg vannnuuhh "Ja man ik kroel me suf met me vrienden maareh wat heb je dan voor me"
Zegtie :"Dit komt uit illegaal circuit dus moet je voor jezelf houden hoor want die dingen die er op staan zijn illegaal "/
Dus ik dacht straatracen ofzo hahahaha is het gewoon UFC15 hahahahahaha :lol:
Maar zo zie je maar dat de gemiddelde nederlander dus echt denkt dat het illegaal is en men elkaars kop er af probeert te trappen als een piniata hahaha :D Maareh geen slechte reps meer geven hoor werd er emotioneel van hahahaha
Nou ik ben net klaar met mijn kroelsport dus ga nu even UFC Countdown kijken die wel up to date is....volgens mij was het Royce Gracie tegen Dan Severn ofzo hahahahaha
Laters peeps en enjoy Silva vs Henderson zaterdagnacht

chief108
29-02-2008, 23:20
proost...

is altijd wel weer afwachten hoe iemand reageert als je hem/ haar voor het eerst een MMA gevecht laat zien
over het algemeen kan men idd zich niet voorstellen dat dit:
a. legaal is
b. een sport
en
c. mensen dit leuk vinden om te doen of zelfs maar naar te kijken

vind ik opzich prima
al dat mainstream geneuzel is zo...... fucking mainstream

Paganstars
01-03-2008, 16:31
probeer me meisje aan te krijgen... maar die is iets te fijnbesnaard voor mma... ze snapt het wel, maar ze vint dat je een ander geen letsel mag toebrengen *f*ck heb ik weer een pacifist ;)*

MB667
01-03-2008, 16:40
nou biiyen, ben blij dat ze geen soccerkicks van pride als foto hebben gebruikt.hehe