PDA

View Full Version : BJJ Seminar Felipe Costa



remco pardoel
06-03-2008, 13:23
Morgen avond 19.00 uur
Pardoel Sports / Gracie barra Nederland
Paganinistraat 73
Oss

kosten: € 15,00

Solar
06-03-2008, 13:32
Ben er bij.

Christophe
06-03-2008, 15:00
Ik kan spijtig genoeg niet komen, maar dit is behoorlijk de moeite ... een echte aanrader! :thup:

renamer
06-03-2008, 16:19
zal er ook zijn:D

gr Ian

remco pardoel
08-03-2008, 12:18
Het was een leerzame seminar...
Felipe zal ook een serie van zijn technieken laten zien in de nieuwe mixfight. dan zullen de mensen het niet meer afzeggen voor een opvolgende maal :)

Felipe is naast een super Jiu Jitsuka ook nog eens een geweldig mens omdat hij in Rio een project opgezet heeft waar hij slechtziende / blinde kinderen Jiu Jitsu les geeft. Dit doet hij geheel belangeloos en wij hebben toegezegd dat bij de eerste officiele NK / ONK een kwart van het inschrijfgeld gaan doneren aan deze stichting

nicolas the red
08-03-2008, 13:30
cool! felipe is een geweldige kerel en leraar idd

Vision
08-03-2008, 16:23
Heel mooi initiatief :) En over Felipe heb je de volle 100% gelijk.
Heb wel een vraag nu voor Remco. Wat bedoel je met een "eerste officiele NK / ONK" ? :confused: We hebben toch al jaarlijks een open NK BJJ.

rene1970
08-03-2008, 17:55
jammer dat ik het nu pas lees..:crying:...mail me even seminarprogramma als je wilt Remco dan kan ik die alvast inplannen.

Justinian
08-03-2008, 18:47
Heel mooi initiatief :) En over Felipe heb je de volle 100% gelijk.
Heb wel een vraag nu voor Remco. Wat bedoel je met een "eerste officiele NK / ONK" ? :confused: We hebben toch al jaarlijks een open NK BJJ.
Er wordt een bond opgericht welke is aangesloten bij de wereldbond, vandaar.

Vision
08-03-2008, 18:58
Wereldbond? Er bestaan er al 3: ibjjf, cbjjo en cbjje. Ik vermoed dat je de ibjjf bedoeld, deze heeft het meest een internationaal karakter. Is wel een goed initiatief zolang er maar niet 50 bonden gaan ontstaan en iedereen zijn eigen NK gaat organiseren. :)

sebastiaan
08-03-2008, 18:59
Er wordt een bond opgericht welke is aangesloten bij de wereldbond, vandaar.

Dat is een hele mooie ontwikkeling denk ik. :)
Ik kon helaas niet bij het seminar zijn,wil het wel een keer doen.

Strange Cutbean
08-03-2008, 20:36
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een bond voor de gemiddelde individuele BBJ-er?

Ik zie alleen maar bobo's, politiek, marionetten, gekonkel en afsplitsingen. Je "moet" ineens lid worden van zo'n bond anders mag je niet meedoen aan hun tournooien of je band word niet gesanctioneerd. En als je dan meedoet aan een ander tournooi is dat ook alweer niet goed.

Probeer maar eens een bond op te richten die de toonaangevende BJJ scholen in Nederland bij elkaar krijgt. Er lopen er zat rond die niet met elkaar door één deur kunnen zelfs al was het een hangar-deur.

Of je krijgt een nationale selectie voor b.v. de mundials en als je dan bij de "verkeerde club" zit mag je niet mee. Of genuil over een bondscoach, welke club levert die? En die of die vechter wil niet onder die of die bondscoach.

Daarna krijg je nog fijn een richtingenstrijd tussen de "guard-jumpers" en de "cry-babie's" en het feest is helemaal compleet.

Of mensen die willen dat hun sport serieus wordt genomen en zelfs Olympisch wordt, dat is helemaal goed voor je bobo-status.

BJJ Olympisch? Dan wordt er door IOC zo aan de regels gesleuteld dat het een slap spelletje wordt. Net zoals ze het oude judo, waar vroeger veel meer mocht en het boksen, idem dito.

Volgens mij is Open NK zoals we die nu hebben een goed toernooi en ik vraag mij af wat een bond daaraan zou moeten veranderen.

Let maar op, als er straks één bond is heb je er binnen no-time een paar bij.
Misschien richt ik er zelf wel een op, geef ik mezelf direct een zwart band!

Ik wil gewoon trainen af en toe een wedstrijdje draaien en geen geld betalen voor kerngroepen, bobo's etc.

Maar ja, wie ben ik?

Jochem
08-03-2008, 23:29
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een bond voor de gemiddelde individuele BBJ-er?

Ik zie alleen maar bobo's, politiek, marionetten, gekonkel en afsplitsingen. Je "moet" ineens lid worden van zo'n bond anders mag je niet meedoen aan hun tournooien of je band word niet gesanctioneerd. En als je dan meedoet aan een ander tournooi is dat ook alweer niet goed.

Probeer maar eens een bond op te richten die de toonaangevende BJJ scholen in Nederland bij elkaar krijgt. Er lopen er zat rond die niet met elkaar door één deur kunnen zelfs al was het een hangar-deur.

Of je krijgt een nationale selectie voor b.v. de mundials en als je dan bij de "verkeerde club" zit mag je niet mee. Of genuil over een bondscoach, welke club levert die? En die of die vechter wil niet onder die of die bondscoach.

Daarna krijg je nog fijn een richtingenstrijd tussen de "guard-jumpers" en de "cry-babie's" en het feest is helemaal compleet.

Of mensen die willen dat hun sport serieus wordt genomen en zelfs Olympisch wordt, dat is helemaal goed voor je bobo-status.

BJJ Olympisch? Dan wordt er door IOC zo aan de regels gesleuteld dat het een slap spelletje wordt. Net zoals ze het oude judo, waar vroeger veel meer mocht en het boksen, idem dito.

Volgens mij is Open NK zoals we die nu hebben een goed toernooi en ik vraag mij af wat een bond daaraan zou moeten veranderen.

Let maar op, als er straks één bond is heb je er binnen no-time een paar bij.
Misschien richt ik er zelf wel een op, geef ik mezelf direct een zwart band!

Ik wil gewoon trainen af en toe een wedstrijdje draaien en geen geld betalen voor kerngroepen, bobo's etc.

Maar ja, wie ben ik?

Goed punt, maar een bond is ook nodig om groei in goede banen te lijden. Als het zo doorgaat staan er over een paar jaar 1000-en mensen op een bijv EK. Je moet dan toch landelijke qualifiers gaan houden, voor dat soort dingen zijn bonden handig. Scheidsrechters opleiden, en in de toekomst inderdaad mogelijk gezamenlijke trainingen voor toppers in NL. Ik hoop persoonlijk ook dat het daarbij blijft, maar Remco kennende heeft hij al helemaal geen zin in teveel regels vanuit een bond. Daar hebben we al genoeg slechte ervaringen mee bij klassiek Jiu Jitsu.

remco pardoel
09-03-2008, 13:38
IBJJF is goed qua organisatie en structuur...
need to say more...

Strange Cutbean
09-03-2008, 13:45
IBJJF is goed qua organisatie en structuur...
need to say more...

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een nationale aftakking daarvan dat automatisch ook is.