PDA

View Full Version : Fedor weg bij M-1, misschien toch naar UFC?



nicolas the red
07-03-2008, 09:08
haha wat een farce...


Don't consider a UFC fight between Fedor Emelianenko and Randy Couture dead just yet.
With Couture embroiled in a nasty legal dispute with the UFC and Emelianenko tied to M-1 Global's MMA franchise, the heavyweight dream matchup has long seemed to be the world's best bout that would never happen.
Now it could. Apy Echteld, one of Emelianenko's agents, confirmed what a source close to the situation previously told The Magazine: M-1 Global and Emelianenko will part ways some time in the next week, making the Russian a free agent. Divorce negotiations are ongoing right now, with a formal announcement likely for in the next few days. "Officially, yes, Fedor will be a free agent," Echteld says.
ESPN - ESPN The Magazine (http://sports.espn.go.com/espnmag/story?id=3280383)

123trisweat
07-03-2008, 09:19
pfff, newbie houdt het niet meer bij :(

Fedor Reality Soap gaat niet meer door???

En de Red dragons dan??

Vechters lijken wel op voetballers en hun contracten ;)

mdk
07-03-2008, 09:20
???

Hij heeft toch nog maar net een contract getekend bij M-1?
Wat is er allemaal aan de hand in MMA-land?
Hij gaat een beetje Crocop achterna, die vliegt ook van de ene naar de andere organisatie.
Zijn het tegenwoordig van die slappe contracten waardoor vechters maar heen en weer kunnen blijven vliegen of moeten de vechters een aardige zak geld op tafel leggen om weg te kunnen?

Jani
07-03-2008, 09:32
idd heel vreemd dit

alleen na alles wat dana white heeft gezecht over fedor,denk ik niet dat het de ufc word.

al hoop ik het natuurlijk wel,maar ik denk dat hij kiest voor dream

Tony
07-03-2008, 09:39
Even Michaels reaktie afwachten.. Wellicht dat hij dit nieuws kan bevestigen of ontkrachten.

S.
07-03-2008, 10:07
Hehe damn, the saga continues.
Die geruchten van CroCop vs Fedor op 31/12 krijgen zo wel meer vorm, kan dan evengoed bij Dream als bij UFC zijn, als UFC nu Fedor aantrekt en CroCop tegen dan terug is, na enkele wins in Dream.

zwiebertje
07-03-2008, 10:08
haha wat een farce...


ESPN - ESPN The Magazine (http://sports.espn.go.com/espnmag/story?id=3280383)

Uit betrouwbare bron , kunnen wij jullie melden dat er vannacht en gesprek is geweest tussen M-1 en de UFC.
Fedor die mede eigenaar is van M-1 heeft geen belang om over te stappen naar de UFC. Wat hij wel wil is en samenwerking aan gaan met de UFC om het gevecht tussen hem en Randy door te kunnen laten gaat.

anonymous001
07-03-2008, 10:09
Even Michaels reaktie afwachten.. Wellicht dat hij dit nieuws kan bevestigen of ontkrachten.

x2

Tony
07-03-2008, 10:53
Uit betrouwbare bron , kunnen wij jullie melden dat er vannacht en gesprek is geweest tussen M-1 en de UFC.
Fedor die mede eigenaar is van M-1 heeft geen belang om over te stappen naar de UFC. Wat hij wel wil is en samenwerking aan gaan met de UFC om het gevecht tussen hem en Randy door te kunnen laten gaat.

En in welke hoek moet ik jouw bron zoeken?
websiteje? Of rechtstreeks vanuit de organisatie?

Maargoed zou zeer zeker mooi zijn als de ufc wil samenwerken.. Maar ik geloof het niet zo snel.

MB667
07-03-2008, 10:56
Reactie management voor Fighttalk.nl:
Na wat navraag te hebben gedaan bij het Management van Fedor kregen wij te horen dat de aanbiedingen Fedor letterlijk om de oren vliegen. De contractsbasissen waar de M-1 mee werkt zijn sowieso nooit exclusieve contracten. Dit betekend dat een vechter die voor de M-1 vecht ook vrij is elders een partij te vechten. Zo geld dit ook voor Fedor. Fedor heeft de mogelijkheid om voor een andere organisatie uit te komen. Echter kan geen enkele organisatie een exclusief beroep op Fedor doen. Fedor is en blijft als mede-eigenaar van M-1 natuurlijk gebonden aan de M-1, echter is en blijft Fedor een sportman en wil hij zich niet tot een bepaald aantal tegenstanders laten beperken. Vandaar dat de keuze is gemaakt dat Fedor overal kan vechten. Op deze manier komt de partij Randy Couture vs Fedor Emelianenko wederom een stapje dichterbij

dimitri
07-03-2008, 11:02
Wanneer zal Fedor nu eens weten wat hij wil?

harry
07-03-2008, 11:09
Wanneer zal Fedor nu eens weten wat hij wil?

Zou hij dat niet weten denk je?

Pepe the Ice-Murderer
07-03-2008, 11:12
Let maar op, tegen volgend jaar zitten alle vorige Pride toppers die niet onder UFC contract staan bij DREAM.

Dat hele DREAM concept gaat volgens mij toch de opvolger van Pride worden. En de Japanners kennende zullen ze koste noch moeite sparen om hun afgang tegen Zuffa uit te wissen!

Die Fertitta had heel emotioneel verklaard, nadat Zuffa Pride had overgenomen, dat ufc en pride zouden samen werken. En dat hij voor alle droommatches ging zorgen...want hij was zelf toch ook zo'n grote MMA fan...Een jaar later was 't over en uit met Pride.
Ik denk dat de organisatie en DSE dit verlies willen uitwissen.

Let's hope, dat er terug een constante is in MMA land.

1 organization to rule them all :thup:

zwiebertje
07-03-2008, 11:14
En in welke hoek moet ik jouw bron zoeken?
websiteje? Of rechtstreeks vanuit de organisatie?

Maargoed zou zeer zeker mooi zijn als de ufc wil samenwerken.. Maar ik geloof het niet zo snel.


dit komt rechtsreeks uit de organisatie. , als er meer nieuws is zullen we dit bekent maken .

nicolas the red
07-03-2008, 11:19
Die Fertitta had heel emotioneel verklaard, nadat Zuffa Pride had overgenomen, dat ufc en pride zouden samen werken. En dat hij voor alle droommatches ging zorgen...want hij was zelf toch ook zo'n grote MMA fan...Een jaar later was 't over en uit met Pride.
Ik denk dat de organisatie en DSE dit verlies willen uitwissen.
euh... henderson vs rampage? henderson vs a. silva? wanderlei vs liddell? nogueira vs sylvia? shogun vs griffin? crocop vs iedereen? ik denk dat je niet mag klagen over droom matches.

dimitri
07-03-2008, 11:23
Zou hij dat niet weten denk je?

Nee. Wil hij geld? Wil hij tegen de beste tegenstanders vechten? Wil hij sambo trainen? Wil hij zijn teamgenoten aan fights helpen? ...

harry
07-03-2008, 11:39
Nee. Wil hij geld? Wil hij tegen de beste tegenstanders vechten? Wil hij sambo trainen? Wil hij zijn teamgenoten aan fights helpen? ...

Wat ik bedoelde te zeggen is dat iemand in die positie ws wel weet wat hij wil en doet.(ook al weten wij het niet)

En hij wil tegen Randy vechten vertelde hij

Godshands
07-03-2008, 11:57
euh... henderson vs rampage? henderson vs a. silva? wanderlei vs liddell? nogueira vs sylvia? shogun vs griffin? crocop vs iedereen? ik denk dat je niet mag klagen over droom matches.
offtopic: daar heb je wel gelijk in UFC heeft zeker mooie partijen laten zien. Alleen met Pride had je al die partijen op 1 avond:D, UFC doet daar een jaar over. Hooguit 1 of 2 echt interesante partijen op een avond.
Dat is overigens imo ook de reden dat Pride er niet meer is.Waarom zoveel super matchups op 1 card als je de boel ook kan uitverkopen met 1 a 2 top partijen.

ontopic:van sherdog afgeplukt
March 7, 2008
by Josh Gross ([email protected] ([email protected]))

Confirmation Thursday of a rumor that circulated for weeks has made Fedor Emelianenko (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?fighterID=1500) (Pictures (http://www.sherdog.com/news/picture_gallery.asp?f_id=1500@@Fedor Emelianenko)) the most sought-after free agent in mixed martial arts … again.

The move by Emelianenko, first reported by ESPN, immediately rekindled talk of the Russian heavyweight fighting in the UFC, perhaps even against Randy Couture (http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?fighterID=166) (Pictures (http://www.sherdog.com/news/picture_gallery.asp?f_id=166@@Randy Couture)).

Apy Echteld, who was hired as part of the European branch of M-1 Global and is a longtime manager of the 31-year-old Russian, told ESPN's Ryan Hockensmith that Emelianenko would be willing to restart contract negotiations with the UFC once the "divorce" is finalized.

M-1 CEO Monte Cox declined to comment on Thursday's news report, however he told Sherdog.com that M-1 and Emelianenko continue to share a "working relationship."

The question, then, is for how long?

According to one source that asked not to be identified, M-1 will likely expect Emelianenko to return a $1.5 million signing bonus he was paid last September. Negotiations should be finalized by Tuesday of next week, the same source said.

A free-agent Emelianenko could benefit from a deeper, more competitive bidding pool.

Newly minted with a historic TV deal from CBS, EliteXC would be "absolutely interested in Fedor if he was a free agent," Jeremy Lappen, the company's head of fighter operations, told Sherdog.com. "Of course, we're very friendly with Monte and have a close relationship with M-1 and would never step on their toes."

Mark Cuban, who has quickly turned HDNet into a desired premium-television destination for MMA fans, tempered expectations, telling Sherdog.com he doesn't plan on simply outspending competitors in an effort to sign the heavyweight.

"We always want to work with the best in the world," Cuban responded via e-mail. "That said, we aren't in the business of bidding wars. We are in the business of developing, promoting and supporting fighters and their careers and partnering with any and all who can help us accomplish that."

World Victory Road and Dream -- Japanese promoters attempting to establish themselves in Pride's wake -- could be Emelianenko suitors, though the MMA industry in that part of the world is not as strong as it was during the Russian's heyday.

Wildcard groups, such as the one apparently comprised of Oscar de la Hoya's Golden Boy Promotions and clothing apparel company Affliction, which sponsors Emelianenko and Couture, could enter the fray. An Affliction photo shoot featuring the heavyweight pair created quite a stir when shots and video of the fighters standing nose to nose hit the Internet.

Last October the newly formed M-1 Global, led by investor Mitchell Maxwell and Cox, announced at a New York news conference that they had won the war for the wandering Pride heavyweight king.

Emelianenko was expected to fight six times for $12 million over a two-year period for M-1. He fought just once since October, a co-promoted bout on New Year's Eve in Japan against an unranked opponent. Meanwhile M-1 has yet to produce its first event.

The Russian explained the decision against signing with the UFC came down largely to his opinion of the company's president.

"You cannot start a relationship with someone using those phrases," he said in New York, alluding to White's repeated description of Emelianenko's management as "crazy Russians."

Asked if he remained interested in signing Emelianenko (27-1-0, 1 NC) following a year of failed negotiations and a war of words that resulted in the promoter calling the No. 1-ranked heavyweight a "farce," White told ESPN: "Absolutely, 100 percent, in a heartbeat. People think he's the best -- I don't, not even close. But if it's somehow possible, I would make it happen."

"We're open to a discussion," Echteld responded to ESPN after learning of the UFC's potentially malleable position. "If everybody is willing to put a little wine in the water, then we have something to work with. There is space for this to happen."

Though Emelianenko's management, led by Vadim Finkelchtein and Echteld, expressed in late July that the UFC offer was extremely lucrative, it was also the most restrictive in terms of likeness rights, exclusivity and other points they did not want their fighter to concede.

The UFC chose not to budge either, leading to the creation of M-1 Global and what was thought to be the new home for Emelianenko.

A renegotiation for White would focus on getting Emelianenko in the Octagon across from Couture. While the UFC boss heavily favors "The Natural" in that matchup, the possibility of it taking place -- in the UFC or anywhere else -- is unknown while both sides battle in court over the status of Couture's contract.

After announcing his ill-fated deal with M-1 last fall, Emelianenko called Couture's challenge of the UFC "positive" and said he was "very proud that Couture made such a great decision."

It would be ironic if in the end the Russian signed with the UFC as a courtroom-tested Couture somehow freed himself from the most successful organization in MMA.

Wherever Fedor settles, fans will demand he fights the best challengers, starting with the 44-year-old former UFC champ.

chief108
07-03-2008, 11:59
Even Michaels reaktie afwachten.. Wellicht dat hij dit nieuws kan bevestigen of ontkrachten.
x3

Chico
07-03-2008, 12:06
offtopic: daar heb je wel gelijk in UFC heeft zeker mooie partijen laten zien. Alleen met Pride had je al die partijen op 1 avond:D, UFC doet daar een jaar over. Hooguit 1 of 2 echt interesante partijen op een avond.
ik vind dat je daar een beetje kort door de bocht gaat... ufc heeft vaak 1 of 2 partijen met bekende namen... maar de undercard gevechten zijn vaak ook goed...

El Bambino
07-03-2008, 12:09
Als het zo is dat Fedor zich niet laat vastleggen door een of ander Dictator (Dana White) bijvoorbeeld dan vind ik dat een hele goede zaak.
Mijn mening is dat iedere vechter zelfs moet besslissen tegen wie hij wil vechten en dat moet mogelijk zijn.
De slavenhandel in vechters is al eeuwen voorbij en wat dat betreft doet die UFC-concept me denken aan de film GLADIATOR !

Pepe the Ice-Murderer
07-03-2008, 12:12
Ja de UFC undercard gevechten zijn VAAK goed.

Een pride affiche was HELEMAAL goed.

Behalve dan freakshows zoals Giant Silva en consorten.

Maar toch liever drie vier keer per jaar een topaffiche die een topavond garandeert in Japan, dan 1x per jaar enkele toppartijen in de VS

Pepe the Ice-Murderer
07-03-2008, 12:15
euh... henderson vs rampage? henderson vs a. silva? wanderlei vs liddell? nogueira vs sylvia? shogun vs griffin? crocop vs iedereen? ik denk dat je niet mag klagen over droom matches.

Alle gevechten die je opsomt vielen onder UFC, niet onder Pride (behalve hendo-wandy dan)
Is dat samenwerken?? Nee dat is Pride doodknijpen en met de kampioenen gaan lopen!

rene37
07-03-2008, 12:25
Misschien is Fedor gewoon een lijstduwer.....

michaell
07-03-2008, 14:09
Even Michaels reaktie afwachten.. Wellicht dat hij dit nieuws kan bevestigen of ontkrachten.
Het is bullshit.

Tony
07-03-2008, 14:10
Hehe, duidelijke taal as always..

Bullshit nieuwsbericht dus.. Fedor still with M1 :)
mooi zo.

Over en uit!

chief108
07-03-2008, 14:31
mooi...

/thread

anonymous001
07-03-2008, 14:39
:lol:

Nou, daar hebben we toch maar mooi weer twee pagina's over volgeluld...

Boem Boem
07-03-2008, 19:05
Conclusie: er moet gewoon meer geknokt worden dan lullen.......

Osu

Chris

the boxer
07-03-2008, 19:12
Het is bullshit.

hahaha dat is duidelijk!!!

fedor
07-03-2008, 19:58
Het is bullshit.

horosho skazannyj moj brat ;)


Het is bullshit.
Nee. Wil hij geld? Wil hij tegen de beste tegenstanders vechten? Wil hij sambo trainen? Wil hij zijn teamgenoten aan fights helpen? ...
Geld heeft hij al
Ja
Ja
en Ja...de laatste 2 zijn altijd al struikelblokken geweest bij de UFC onderhandelingen heb ik begrepen..Amerikanen praten altijd alleen maar over exclusieve deals..iedereen daar wil "iets" hebben wat nergens anders te zien is..

Trouwens..zover ik heb begrepen heeft hij in mei een gevecht dus op dit moment wel even iets anders aan z'n hoofd dan die napoleon wannabee van de ufc

michaell
07-03-2008, 20:31
horosho skazannyj moj brat ;)

Bijna perfect Russisch :thup:

fedor
07-03-2008, 20:43
Bijna perfect Russisch :thup:

Ja ja..komt nu nog uit m'n vertaal machine website dus ik verbeeld me niets maar de plannen zijn echt daar ;)

Floris
07-03-2008, 21:16
"If everybody is willing to put a little wine in the water....''


Haha :D

fedor
07-03-2008, 22:38
Well if Dana White doesn't shoot he always misses ;)