PDA

View Full Version : MMA Reglementen Matrix



Solar
10-03-2008, 12:13
Ik ben bezig met het maken van een MMA reglementen matrix voor op onze site.
De bedoeling is dat in één oogopslag duidelijk is wat de verschillen per bond zijn.
Met de reglementen er bij hou ik toch nog enkele gaten over.

Zouden jullie willen helpen om deze tabel compleet te maken?

Alvast bedankt.

http://www.team-impact.nl/images/Nieuws/Reglementen_Matrix.JPG

dimitri
10-03-2008, 12:16
Interessant. Ik vind de BKBMO regels op het eerste zicht het meeste steek houden (op rope escape en verbod op backfist na dan).

Ronald
10-03-2008, 12:43
Van "Shooto" zou ik "Shooto/WFCA" maken, aangezien de WFCA ook de Shooto regels hanteert.
Daarnaast zou je een onderverdeling kunnen maken in de verschillende Shootocategorieën (Shooto A, B, C en C+ geloof ik), niet in de kolom bedoel ik dan, maar in de rij. Maakt het wat completer en overzichtelijker.

Misschien ook de UFC er in meenemen omdat dat de meest toonaangevende organisatie is van dit moment. Geeft in dat geval goed de verschillen weer.

Misschien nog het aantal ronden en minuten erbij vermelden.

Wel of geen "stop don't move".

Wel of geen 8 tellen (bij Shooto amateurs geloof ik zelfs maar 5 tellen).

Zou je een slam trouwens niet tot het staande gevecht rekenen?

Naast hoofdbescherming kun je ook nog scheenbeschermers aangeven (Shooto amateurs).

Wel of geen 30-seconden regel (of vergelijkbaar iets).

Goed initiatief in ieder geval. Het is mooi als je dit soort regelverschillen overzichtelijk kunt presenteren.

chief108
10-03-2008, 12:50
Goed initiatief in ieder geval. Het is mooi als je dit soort regelverschillen overzichtelijk kunt presenteren.
x2

brengt weer wat duidelijkheid voor iedereen...

Solar
10-03-2008, 13:43
Van "Shooto" zou ik "Shooto/WFCA" maken, aangezien de WFCA ook de Shooto regels hanteert.
Daarnaast zou je een onderverdeling kunnen maken in de verschillende Shootocategorieën (Shooto A, B, C en C+ geloof ik), niet in de kolom bedoel ik dan, maar in de rij. Maakt het wat completer en overzichtelijker.

Misschien ook de UFC er in meenemen omdat dat de meest toonaangevende organisatie is van dit moment. Geeft in dat geval goed de verschillen weer.

Misschien nog het aantal ronden en minuten erbij vermelden.

Wel of geen "stop don't move".

Wel of geen 8 tellen (bij Shooto amateurs geloof ik zelfs maar 5 tellen).

Zou je een slam trouwens niet tot het staande gevecht rekenen?

Naast hoofdbescherming kun je ook nog scheenbeschermers aangeven (Shooto amateurs).

Wel of geen 30-seconden regel (of vergelijkbaar iets).

Goed initiatief in ieder geval. Het is mooi als je dit soort regelverschillen overzichtelijk kunt presenteren.

Thanks voor de input.
Een aantal punten die je aanhaalt hen ik inderdaad al overwogen.
- Ik vind het in de kolom aangeven vanaf welke klasse iets toegestaan is overzichtelijker dan vier keer zo veel kolommen maken.
- Die 60-seconderegel voeg ik toe
- Stop don't move voeg ik toe
- 8 tellen voeg ik toe.
- Rondetijden voeg ik ook toe.

De man van 14K
10-03-2008, 13:55
Ik kan me voorstellen dat je de regels nog wel eens door elkaar haalt. Dan is het handig om dit tijdens een wedstrijd bij je te hebben.
;)

Solar
10-03-2008, 14:01
Ik kan me voorstellen dat je de regels nog wel eens door elkaar haalt. Dan is het handig om dit tijdens een wedstrijd bij je te hebben.
;)

Ik wil het voor onze vechters zo gemakkelijk mogelijk maken.
Gezien het feit dat ik het tabelletje niet eens compleet kan maken, zegt eigenlijk al genoeg.
Het is bedoeld voor op onze site, maar ik denk dat er wel meer sportscholen zo'n tabelletje willen gebruiken.


Ik heb de tabel in de beginpost aangepast (even F5-en).

Iemand nog aanvullingen?

wrestler_nl
10-03-2008, 14:08
das handig zon tabel!!

Rammy
10-03-2008, 18:26
Erg handig Solar!
Zouden meer mensen moeten doen zulke dingen.
:thup:

Duncan
10-03-2008, 19:41
Bob,

Bij SHOOTO mag je vanaf de B-klasse knieen en trappen naar het lichaam tijdens het grondgevecht!
Of wanneer er sprake is van een grounded-fighter en een vechter die staat...

Solar
10-03-2008, 19:47
Bob,

Bij SHOOTO mag je vanaf de B-klasse knieen en trappen naar het lichaam tijdens het grondgevecht!
Of wanneer er sprake is van een grounded-fighter en een vechter die staat...

Thanks Mark, ik vul het morgen aan.
Weet je ook hoe het zit met Supplex worpen, nekklemmen en slammen bij Shooto?

Duncan
10-03-2008, 20:41
Thanks Mark, ik vul het morgen aan.
Weet je ook hoe het zit met Supplex worpen, nekklemmen en slammen bij Shooto?

Slams, neckcranks en crusifixes etc zijn toegestaan...supplexes durf ik niet met zekerheid te zeggen...


MarC

The Bulldog
10-03-2008, 21:22
Hele hele vette reps voor Rob...

super dit...

Jeru
10-03-2008, 21:43
Ik kan me voorstellen dat je de regels nog wel eens door elkaar haalt. Dan is het handig om dit tijdens een wedstrijd bij je te hebben. ;)

Hahaha juist ja. In je broekie altijd handig :lol:

Solar
10-03-2008, 22:42
Hele hele vette reps voor Rob...

super dit...


..euh Bob is het hè!

The Bulldog
10-03-2008, 23:14
ja dat zeg ik Rob Buig..... :):):):):)

Solar
11-03-2008, 09:38
Dankzij Marc Duncan en Dave Dagliesh weer een stukje verdergekomen.
--> F5

Er staan nog steeds wat lege plekken.
Iemand???

danial
11-03-2008, 14:47
Bij nover: OP GROND= geen trap naar hoofd en lichaam, geen knie naar hoofd en lichaam, A-klasse 2x5min (kan ook afgesproken worden op 3x5) en B-klas is nog niet duidelijk soms 3X3 en ook 2x3. Stop, don't move: JA
(Tenzij de regels in afgelopen maand verandert zijn, maar daar ga ik niet van uit)

Als ik het goed heb mag je bij IMA slammen. Nekklem mag WEL bij IMA

Solar
11-03-2008, 16:03
Bij nover: OP GROND= geen trap naar hoofd en lichaam, geen knie naar hoofd en lichaam, A-klasse 2x5min (kan ook afgesproken worden op 3x5) en B-klas is nog niet duidelijk soms 3X3 en ook 2x3. Stop, don't move: JA
(Tenzij de regels in afgelopen maand verandert zijn, maar daar ga ik niet van uit)

Als ik het goed heb mag je bij IMA slammen. Nekklem mag WEL bij IMA

Thanks, ik heb het weer aangevuld (F5)

Slammen bij IMA: Is dit nou toegestaan in alle klasses?
Knieën op de grond naar het lichaam bij de Nover: Mag dit ook niet bij A-partijen?

Wie maakt de bingokaart vol?

danial
11-03-2008, 16:10
Bij nover mag je helemaal geen knie naar het lichaam maken. Slammen bij IMA mag gewoon dat heb ik vaak gezien bij amateurs zelfs,
Supplex worpen mag ook gewoon, in ieder geval bij porf mag wel (IMA, WFCA)
Bij nover kan zelfs 1x10 min afgesproken worden. Maar tot nu toe is niet gebeurd volgens mij,

Trouwens, er is nog een bond: UMC, daar mag je ook elleboog gebruiken (niet op de grond)

Duncan
11-03-2008, 16:22
Bob,

In tegenstelling tot wat er in jouw matrix staat zijn trappen & knieen naar het hoofd tijdens het grondgevecht bij SHOOTO niet toegestaan. De grounded fighter mag wel naar het hoofd van een staand persoon trappen (upkicks)!

Solar
11-03-2008, 16:52
Bob,

In tegenstelling tot wat er in jouw matrix staat zijn trappen & knieen naar het hoofd tijdens het grondgevecht bij SHOOTO niet toegestaan. De grounded fighter mag wel naar het hoofd van een staand persoon trappen (upkicks)!

Ok, verkeerd begrepen, maar inmiddels aangepast.

De Matrix is vol!!!!

Klopt het nu ook?

Solar
13-03-2008, 09:46
Met dank aan Eric van Looijen:

'Stop don't move' en 8 tellen regel gelden niet bij de Nover/RINGS.
Rondetijden B-klasse is 2 x 5 of 3 x 3

Wederom aangepast!

niels
13-03-2008, 13:24
1 ding klopt nog niet.
Nover/Rings - Grondgevecht - Stoten naar het hoofd, is vanaf b klasse

danial
13-03-2008, 14:58
@solar B-klas is 2x3 of 3x3 tenzij het nu pas verandert is, in Enschede vocht je ook 2x3
@niels,stoten naar hoofd mag bij amateur ook. Nieuwe regel

Solar
13-03-2008, 17:04
@solar B-klas is 2x3 of 3x3 tenzij het nu pas verandert is, in Enschede vocht je ook 2x3
@niels,stoten naar hoofd mag bij amateur ook. Nieuwe regel

Ik weet het, maar volgens mij was het ook eigenlijk niet de bedoeling dat we 2 x 3 zouden vechten. er was ook wat verwarring hierover.
Gisteren contact gehad met Eric van Looijen (Nover) en die vertelde me dat het in de B 3 x 3 of 2 x 5 is

@Niels: Op de grond stoten naar het hoofd is inderdaad sinds kort toegestaan in alle klasses bij de Nover.

niels
13-03-2008, 18:33
Ow dat is wel heel vet.

Bosco Baracus
18-03-2008, 19:16
http://www.team-impact.nl/images/Nieuws/Reglementen_Matrix.JPG



Hier en Duitse versie van de MMA reglementen Matrix (misschien ook handig voor vechters die in het buitenland/Duitsland willen vechten):

http://shooto.lima-city.de/mmaregeln.jpg

lunatic
18-03-2008, 21:00
bij de IMA mag je wel elleboog technieken gebruiken naar het lichaam volgens mij. Weet dat ik ze toen heb gebruikt tegen Jan overduin.

Solar
28-03-2008, 16:41
De BKBMO heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd die ingaan per eerstvolgend gala:

- Op de grond stoten naar het hoofd toegestaan vanaf B (voorheen vanaf A)
- Rondetijd B: 2 x 5
- Rondetijd A: 3 x 5
- Rope escapes alleen in N en C (voorheen ook in B)

Ik heb het meteen aangepast in de matrix

Bron: Benny Rogmans.