PDA

View Full Version : Voorbeelden succesvolle beginners van 30+ in mma?



FrankUNL
12-03-2008, 11:44
Ik zou graag willen weten of jullie voorbeelden kennen van mensen die na hun dertigste begonnen zijn met trainen en met suces hebben deelgenomen aan MMA?
Of zijn dat er te veel om op te noemen?

Ook zou ik graag willen weten hoe lang het duurt om vanaf niveau 0 voldoende conditie op te bouwen om op amateur niveau aan een wedstrijd deel te nemen?

De dikke nudist
12-03-2008, 11:46
And the story unfolds...

edit: 30+ is zeker niet te oud. En aangezien jij al getraind bent heb je al een streepje voor.

Jeru
12-03-2008, 11:47
Niet helemaal 30+ maar Joop Kasteel liep ook tegen de 30 toen hij pas begon. En niet geheel zonder succes ;)

KO TKO
12-03-2008, 12:21
Randy Couture begon volgens mij toen hij 33 was, maar hij was toen al een goede worstelaar en worstelen is nuttig in MMA.

Hij is de UFC LHW en HW champion geweest.

Chico
12-03-2008, 12:38
gewoon doen...

Ga trainen.. wanneer jij je goed voelt, in conditie en sterk en wanneer je trainer je er klaar voor vindt ga je eens een partij proberen..

chief108
12-03-2008, 12:41
gewoon doen...

Ga trainen.. wanneer jij je goed voelt, in conditie en sterk en wanneer je trainer je er klaar voor vindt ga je eens een partij proberen..
:stupid:

wrestler_nl
12-03-2008, 12:42
Randy Couture begon volgens mij toen hij 33 was, maar hij was toen al een goede worstelaar en worstelen is nuttig in MMA.

Hij is de UFC LHW en HW champion geweest.


mark coleman volgens mij ook!!

FrankUNL
12-03-2008, 13:34
Bedankt.
En hoe lang moet je ongeveer uithoudingsvermogen trainen om een beetje in vorm te zijn voor een amateurwedstrijd? (Dus vanaf ongetraind, ik bedoel niet wedstrijdvoorbereiding in de vorm van periodisering).

Tony
12-03-2008, 14:41
Mischien beetje cliché.. maar ik denk niet dat iemand jouw een antwoord kan geven.. Het ligt er maar net aan hoe jij traint...

Wat voor de ene hard trainen is, is voor de ander een peuleschil.
(en wat voor een ander een peuleschil is, is voor mij meestal keihard afzien :lol: )

chief108
12-03-2008, 15:08
er is op het forum nog wel een thread van twee gasten die de ring in gingen met maar 3 maanden voorbereiding?

gestart door Underdog
zoek maar... :p

FrankUNL
12-03-2008, 15:22
er is op het forum nog wel een thread van twee gasten die de ring in gingen met maar 3 maanden voorbereiding?

gestart door Underdog
zoek maar... :p


Bedankt!
Pfffff... gevonden: http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=74625&page=5
(was even zoeken).

chief108
12-03-2008, 15:25
:thup:

je eerste reps verdiend!!!

barclay
12-03-2008, 15:36
Zou je dat trouwens wel doen ik lees net in een andere threat dat je liever geen klapjes op je hoofd krijgt.

ivm hersenbeschadiging en zo.

Maar succes!



Mischien beetje cliché.. maar ik denk niet dat iemand jouw een antwoord kan geven.. Het ligt er maar net aan hoe jij traint...

Wat voor de ene hard trainen is, is voor de ander een peuleschil.
(en wat voor een ander een peuleschil is, is voor mij meestal keihard afzien :lol: )

FrankUNL
12-03-2008, 15:44
Zou je dat trouwens wel doen ik lees net in een andere threat dat je liever geen klapjes op je hoofd krijgt.

ivm hersenbeschadiging en zo.

Maar succes!

Werk dan ook aan een 100% verdediging :)
Vond het filmpje op http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=77300&page=2

Zijn alle amateurwedstrijden zo claustrofobisch?

Publiek bijna tegen ring en standaard boxring. Niet dat ik zo heel veel ruimte nodig heb, maar toch.

Effective
12-03-2008, 16:46
Zijn alle amateurwedstrijden zo claustrofobisch?

Publiek bijna tegen ring en standaard boxring. Niet dat ik zo heel veel ruimte nodig heb, maar toch.

Neuj, volgens mij is dit in een sportschool en is er daarom niet veel ruimte. (correct me if i'm wrong) Maar die ring is standaard, omdat hier niet in een kooi mag worden gevochten.

Bagheera
12-03-2008, 16:59
Na je dertigste beginnen is niet verkeerd hoor :)
Alleen noemen de kiddies je opa in de gym....

dimitri
12-03-2008, 17:04
Nee, 30 is al te oud.

Je kan beter de eendjes in het park wat brood gaan voeren en zorgen dat je onderweg niet van de stoep afdondert.

FrankUNL
12-03-2008, 17:15
Na je dertigste beginnen is niet verkeerd hoor :)
Alleen noemen de kiddies je opa in de gym....

Ben ik al gewend, zo noemt barclay me.

Wat betreft de regels (http://www.cagefight.nl/regels.php),manipulatie van vingers staat niet vermeld, en ook neerwaartsetechnieken met de punt van de elleboog niet? En met je knie landen op de tegenstander (vlak nadat je deze gevloerd hebt)?

Of zijn ze die hier vergeten?

De dikke nudist
12-03-2008, 17:15
Werk dan ook aan een 100% verdediging :)
Vond het filmpje op http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=77300&page=2

Zijn alle amateurwedstrijden zo claustrofobisch?

Publiek bijna tegen ring en standaard boxring. Niet dat ik zo heel veel ruimte nodig heb, maar toch.
Claustrofobisch?

Gezellig zul je bedoelen. :thup:
Op die kleinere gala's zit iedereen V.I.P.

Als het goed is gaat een amateur partij over 2x3min.. Is goed te doen toch?

Op welk gewicht zit je trouwens?

Jochem
12-03-2008, 17:16
het grote nadeel van 30+ is dat je je eigen kont overhandigd kan krijgen door iemand die de helft van je leeftijd is. lijkt me vervelend.

FrankUNL
12-03-2008, 17:18
het grote nadeel van 30+ is dat je je eigen kont overhandigd kan krijgen door iemand die de helft van je leeftijd is. lijkt me vervelend.

Ik ga niet tegen minderjarigen vechten, he.

Mijn gewicht is iets onder de 80kg trouwens, 011.

De dikke nudist
12-03-2008, 17:21
Als je maar lang genoeg traint is de kans idd. groot dat je je ass handed krijgt door een knulletje, een meisje of een ouwe gast. :lol:

WARRR FRANKUNL!!!

dimitri
12-03-2008, 17:26
Hoe zwaar ben jij O11?

:)

FrankUNL
12-03-2008, 17:27
Wat betreft de regels (Cagefight.nl de officiele cagefight site! (http://www.cagefight.nl/regels.php) ) manipulatie van vingers staat niet vermeld, en ook neerwaartsetechnieken met de punt van de elleboog niet? En met je knie landen op de tegenstander (vlak nadat je deze gevloerd hebt)?

Of zijn ze die hier vergeten?

Nou, nou? (lekker topic kicken)

Edit: Of weet iemand een betere weergave van het reglement?

De dikke nudist
12-03-2008, 18:20
Hoe zwaar ben jij O11?

:)
I'd crush him like a bug.;)

Biiyen
12-03-2008, 18:34
waarom willen mensen altijd direct een doel stellen als "Wedstrijd draaien".?

Ga eerst maar eens een periode met regelmaat trainen. Als je dat lukt, want dat is vaak al een te grote hindernis, kun je gaan nadenken over wedstrijden. Doordat je dan al een periode bezig bent kun jij, of beter gezegd je trainer, inschatten wat je mogelijkheden zijn. En je trainer is daarvoor de aangewezen persoon, want mensen op een forum weten geeneens hoe je heet ofzo.

Maar was het bij thaiboksen niet zo dat je voor je 30ste al eens gevochten moest hebben anders kon je het vergeten? Mij staat zo een discussie bij van hier of op ma-skills/shoto.

De dikke nudist
12-03-2008, 18:43
waarom willen mensen altijd direct een doel stellen als "Wedstrijd draaien".?

Ga eerst maar eens een periode met regelmaat trainen. Als je dat lukt, want dat is vaak al een te grote hindernis, kun je gaan nadenken over wedstrijden. Doordat je dan al een periode bezig bent kun jij, of beter gezegd je trainer, inschatten wat je mogelijkheden zijn. En je trainer is daarvoor de aangewezen persoon, want mensen op een forum weten geeneens hoe je heet ofzo.

Maar was het bij thaiboksen niet zo dat je voor je 30ste al eens gevochten moest hebben anders kon je het vergeten? Mij staat zo een discussie bij van hier of op ma-skills/shoto.
Frank doet al aan zelfverdediging als ik het goed heb.

The Bulldog
12-03-2008, 18:47
het grote nadeel van 30+ is dat je je eigen kont overhandigd kan krijgen door iemand die de helft van je leeftijd is. lijkt me vervelend.

Ik ben ook op mijn 30 begonnen ....niet echt met succes nog hahaha

maar jochem heeft gelijk...klop krijgen van een pikkie van 19 is frustrerend...(al is ie 2.12m)..

:twak::twak::twak::twak:

Gewoon doen...lekker beginnen...het gaat om het plezier en er het beste van maken....
dan wordt geen wereld topper so what>>>>>

renamer
12-03-2008, 19:05
Ik ben ook op mijn 30 begonnen ....niet echt met succes nog hahaha






je vecht in de A klasse.. lijkt me toch al een hele prestatie he... dus nie miepen;)

anonymous001
12-03-2008, 19:08
Maar was het bij thaiboksen niet zo dat je voor je 30ste al eens gevochten moest hebben anders kon je het vergeten? Mij staat zo een discussie bij van hier of op ma-skills/shoto.

Dacht dat je dan gelijk in de C-klasse moest.

FrankUNL
12-03-2008, 19:36
Ben ik al gewend, zo noemt barclay me.

Wat betreft de regels (http://www.cagefight.nl/regels.php (http://www.cagefight.nl/regels.php ) manipulatie) ) manipulatie van vingers staat niet vermeld, en ook neerwaartsetechnieken met de punt van de elleboog niet? En met je knie landen op de tegenstander (vlak nadat je deze gevloerd hebt)?

Of zijn ze die hier vergeten?

Geruststellende reacties!

Quote mezelf weer even voor de bovenstaande vraag. Is off-topic, maar is mijn topic he.

anonymous001
12-03-2008, 19:38
Geruststellende reacties!

Quote mezelf weer even voor de bovenstaande vraag. Is off-topic, maar is mijn topic he.

Wat bedoel je met 'neerwaartse technieken'?

De dikke nudist
12-03-2008, 19:40
Geen manipulatie van kleine gewrichten (tenen, vingers).
En een knee-drop is niet toegestaan, zeker niet op amateur level.

Edit: ellebogen zijn ook niet toegestaan trouwens.

FrankUNL
12-03-2008, 19:43
Wat bedoel je met 'neerwaartse technieken'?

Elleboog op rug bij staande tegenstander. Zie dat 011 al aangegeven heeft dat ellebogen sowieso verboden zijn.

De dikke nudist
12-03-2008, 19:53
Elleboog op rug bij staande tegenstander. Zie dat 011 al aangegeven heeft dat ellebogen sowieso verboden zijn.
Ja. we gaan even iemand's rugwervel een nieuwe locatie geven. :thown:

Illegal attacks in SHOOTO:
i) head butting
ii) elbow blows
(iii) blows with a hand except the knuckle part (open hands blow or chop blows)
(iv) blows to the spine
(v) any attacks to the fingers
(vi) blows to the opponent in ground position (definition of ground position is where more than three limbs, either knees and or hands, touch the mat, or the back or abdomen touches the mat)
b. Ill mannered acts;
(i) bitting or pressing with the teeth
(ii) scratch with the nails
(iii) putting into the eyes, nostrils or ear holes the fingers
(iv) taking the skin with the fingers
(v) pulling the hair, nose or ears
(vi) catching the wear
(vii) attacks and defences using the ropes, corner or mat
(viii) attacks to a knocked down opponent
(ix) pushing an opponent out of the ring or off the mat
(x) disobeying the referee?s instructions
(xi) offensive language or insult to an opponent or a referee

FrankUNL
12-03-2008, 20:12
Ja. we gaan even iemand's rugwervel een nieuwe locatie geven. :thown:


Verwachte al wel dat het inderdaad niet op de ruggegraat zou mogen. Zo humaan ben ik nu ook wel weer.:)



(vi) blows to the opponent in ground position (definition of ground position is where more than three limbs, either knees and or hands, touch the mat, or the back or abdomen touches the mat)


"more then three" zou dus 4 of meer zijn?



(viii) attacks to a knocked down opponent


Wat gebeurt er dan bij een knock down?

De dikke nudist
12-03-2008, 20:20
Een tegenstander op één knie is vaak ook in ground position.
Maar dat kan verschilen per organisatie.

Wat gebeurt er dan bij een knock down?
8 tellen.

Ronald
12-03-2008, 22:35
Maar was het bij thaiboksen niet zo dat je voor je 30ste al eens gevochten moest hebben anders kon je het vergeten? Mij staat zo een discussie bij van hier of op ma-skills/shoto.
Dat verschilt per bond. Er zijn idd bonden waar dat (in ieder geval vroeger) het geval is.