PDA

View Full Version : DREAM a.s. zaterdag niet live te volgen



Judas
12-03-2008, 20:54
http://mmajunkie.com/news/3916/hdnet-to-air-xfl-not-dream-1-on-saturday.mma

"HDNet, a Mark Cuban-owned channel geared toward MMA coverage, will broadcast this weekend's Xtreme Fighting League event, but DREAM's inaugural show will not be carried by the all-high-definition cable station.

HDNet officials today told MMAjunkie.com that Saturday's "DREAM 1" event, which features the opening round of a lightweight grand prix and the DREAM debut of former UFC fighter Mirko "Cro Cop" Filipovic, has not been picked up for broadcast by the station."

Erg jammer weer. Had wel weer zin in een nachtje MMA:thown:

Jeru
12-03-2008, 21:11
Het wordt misschien wel uitgezonden op mma tv, maar is slechts een lange samenvatting volgens mij. Japanse uitzending van 2 uur. Het zou ook worden uitgezonden op een Koreaanse zender 3,5 uur maar daar heeft mma tv geen toegang toe :(

Evilman
12-03-2008, 21:13
zonde zeg!
heeft die petitie ook niets geholpen

remco pardoel
12-03-2008, 23:44
petitie???
moeilijke keuze....
een stel gratis kijkers .. of normale fans die er voor gaan betalen om de PPV of de dvd te mogen zien

Tony
13-03-2008, 10:40
petitie???
moeilijke keuze....
een stel gratis kijkers .. of normale fans die er voor gaan betalen om de PPV of de dvd te mogen zien

hehe wilde het al niet zeggen...

Jongens, MMA evenementen zijn behalve passie voor sport gewoon business..

dimitri
13-03-2008, 10:46
petitie???
moeilijke keuze....
een stel gratis kijkers .. of normale fans die er voor gaan betalen om de PPV of de dvd te mogen zien

Ja, maar hoeveel mensen in Europa betalen voor de PPV of voor de DVD (maanden nadat het even heeft plaatsgevonden)? Als een evenement gratis te zien is, dan heb je meer kijkers en dus meer inkomsten uit reclame.

Voor een niche-sport als MMA begrijp ik dat het momenteel niet rendabel is om het zo te doen, maar als je met PPV's blijft werken dan zal je nooit een groot publiek aanspreken.

klepsi
13-03-2008, 10:55
[quote=dimitri;519473]Ja, maar hoeveel mensen in Europa betalen voor de PPV of voor de DVD (maanden nadat het even heeft plaatsgevonden)? Als een evenement gratis te zien is, dan heb je meer kijkers en dus meer inkomsten uit reclame.

Voor een niche-sport als MMA begrijp ik dat het momenteel niet rendabel is om het zo te doen, [quote]

Je beantwoord jouw eigen vraag

klepsi
13-03-2008, 10:56
Ja, maar hoeveel mensen in Europa betalen voor de PPV of voor de DVD (maanden nadat het even heeft plaatsgevonden)? Als een evenement gratis te zien is, dan heb je meer kijkers en dus meer inkomsten uit reclame.

Voor een niche-sport als MMA begrijp ik dat het momenteel niet rendabel is om het zo te doen, maar als je met PPV's blijft werken dan zal je nooit een groot publiek aanspreken.

je beantwoord jouw eigen vraag

dimitri
13-03-2008, 11:55
je beantwoord jouw eigen vraag

Ik stelde geen vraag, maar toch bedankt voor je input.

Chico
13-03-2008, 12:00
ze moeten hier de ppv uitzenden.. :D

chief108
13-03-2008, 12:15
ze moeten hier de ppv uitzenden..
ben een groot voorstander van een mixfight.tv zender... :cool2:

dimitri
13-03-2008, 12:39
ze moeten hier de ppv uitzenden.. :D

Hoeveel van jullie zouden elke maand opnieuw 55 € neertellen voor de PPV?

remco pardoel
13-03-2008, 14:27
MMA is in Europa een niche sport omdat ze niet weten hoeveel kijkers er zijn
UFC is in de VS de 2e best bekeken show ... na de super bowl

Omdat ze weten hoeveel betalende kijkers er zijn en daar ook adverteerders / sponsors mee binnen kunnen halen

Normaal staat een ppv 25 per uitzending.. dan zal het hier tussen de € 10 - 15 gaan kosten

dimitri
13-03-2008, 14:35
MMA is in Europa een niche sport omdat ze niet weten hoeveel kijkers er zijn
UFC is in de VS de 2e best bekeken show ... na de super bowl

Omdat ze weten hoeveel betalende kijkers er zijn en daar ook adverteerders / sponsors mee binnen kunnen halen

Normaal staat een ppv 25 per uitzending.. dan zal het hier tussen de € 10 - 15 gaan kosten

UFC 82 PPV = 44,95 $, dus bijna tweemaal zoveel (55 € was wat te hoog geschat maar dichterbij dan 10 €).

Bovendien kan je UFC ook gaan bekijken in vele sportsbars, en kost het je dus veel minder zolang je maar een paar biertjes drinkt met wat maten. Zo'n sportsbars vind je hier in de lage landen niet echt veel.

Ook past PPV'en binnen de US cultuur, hier in Europa vind je dat nog veel minder denk ik. En aangezien het om events in de US gaat zijn ze dus enkel live te bekijken in het midden van de nacht. Niet echt voer voor het grote publiek dus. En voor een tape delayed event zou ik nooit volle pot gaan betalen.

Daarbij heeft UFC veel kijkers gewonnen met het gratis TUF en de gratis UFN's. Ander MMA organisaties bieden de content soms gratis aan (om met UFC te concurreren neem ik aan). HD net is is sommige staten en in heel Canada gratis te bekijken. Cage Rage is gratis als je provider Extreme Sports in het lijstje heeft staan.

remco pardoel
13-03-2008, 15:10
als je de essentie maar begrijpt.. dat je je met alles voor niks ook geen grotere shows kan maken ... met grotere sterren

zijn we het daar wel over eens
:-)

Want dat is wat ik bedoel....

ppv past in elke cultuur waar men dingen weet te waarderen...

dimitri
13-03-2008, 15:46
als je de essentie maar begrijpt.. dat je je met alles voor niks ook geen grotere shows kan maken ... met grotere sterren

zijn we het daar wel over eens
:-)

Want dat is wat ik bedoel....

ppv past in elke cultuur waar men dingen weet te waarderen...

Ik heb gisteren nog Bayer Munich - Anderlecht gekeken. Elke speler van Munchen, inclusief de bank, verdienen veel meer dan UFC vechters. Veel spelers van een kleiner team als Anderlecht verdienen meer dan Chuck & Co.

Ik heb deze match thuis gezien, op mijn tv, zonder daar iets voor te betalen. Waarom? Omdat de reclame-inkomsten & tv-rechten die de clubs binnenkrijgen als er maar genoeg mensen kijken véél hoger zijn dan wat ze voor een PPV zouden kunnen binnenkrijgen.

En wat nog beter is, is dat ik niet om de 5 minuten met een "Mickey's replay" om de oren geslagen werd :)

chief108
13-03-2008, 16:14
Cage Rage is gratis als je provider Extreme Sports in het lijstje heeft staan.
als Extreme Sports channel uit het pakket gaat, gaat de rest ook de deur weer uit :p

dimitri
13-03-2008, 16:23
als Extreme Sports channel uit het pakket gaat, gaat de rest ook de deur weer uit :p

En als m'n tv morgen implodeert, gaat alles de deur uit :p

renamer
13-03-2008, 18:47
Ik heb gisteren nog Bayer Munich - Anderlecht gekeken. Elke speler van Munchen, inclusief de bank, verdienen veel meer dan UFC vechters. Veel spelers van een kleiner team als Anderlecht verdienen meer dan Chuck & Co.

Ik heb deze match thuis gezien, op mijn tv, zonder daar iets voor te betalen. Waarom? Omdat de reclame-inkomsten & tv-rechten die de clubs binnenkrijgen als er maar genoeg mensen kijken véél hoger zijn dan wat ze voor een PPV zouden kunnen binnenkrijgen.

En wat nog beter is, is dat ik niet om de 5 minuten met een "Mickey's replay" om de oren geslagen werd :)

Niks tegen in te brengen..
als er een andere organizatie opstaat die het gewoon landelijk uitzend goed voor zijn vechters zorgt, een normale president heeft en op die manier probeert de ECHTE toppers binnen te halen dan denkt ik dat men de ufc wel eens heel snel vergeten zou kunnen zijn..

ufc is helaas gewoon door de ppv, nac, de reclames, Dana ect zijn eigen graf aan het graven..
wel jammer...

gr Ian

Mike
13-03-2008, 21:13
welke debiel zal er betalen voor de ruk card van dream?!!!?

domme actie van dream

beter hadden ze veel exposure geregeld en in een later stadium , wanner ze bekend zijn , geld gaan vragen en tv/sponsor deals sluiten.

dom dom dom

prima dan kijkt toch niemand naar die show, dat is pas slim zaken doen :) de marktwaarde van dream zal wel skyhigh gaan met 1000 kijkers

Mike
13-03-2008, 21:16
hoeveel kijkers er zijn
UFC is in de VS de 2e best bekeken show ... na de super bowl



hahaha ja en Ajax is kampioen van Europa:D


erhmmmmm nee dus


not even close

hoe kom je erbij?

Biiyen
13-03-2008, 21:23
MMA is in Europa een niche sport omdat ze niet weten hoeveel kijkers er zijn
UFC is in de VS de 2e best bekeken show ... na de super bowl

Omdat ze weten hoeveel betalende kijkers er zijn en daar ook adverteerders / sponsors mee binnen kunnen halen

Normaal staat een ppv 25 per uitzending.. dan zal het hier tussen de € 10 - 15 gaan kosten

No way, het is de tweeds beste "sports-entertainment" show, 1 is al sinds jaar en dag WWE jaarlijkse wrestlemania show. Dat is raar, maar waar UFC onder is ingedeeld. De amerikaanse sport wordt gedomineerd door de grote drie

1. Football met als hoogtepunt de superbowl
2. Basketball met als hoogtepunt de finals
3. Baseball met als hoogtepunt de finals

daarna volgt autoracen. UFC komt niet eens in de buurt van een reguliere live match die ppv wordt uitgezonden van een van de grote drie. Laat staan dat ze beter scoren als de indy500 of nascar racing.

Judas
13-03-2008, 22:20
welke debiel zal er betalen voor de ruk card van dream?!!!?

Vind eigenlijk best goede line-up. Sterker nog, beter dan menig UFC evenement!

micha
14-03-2008, 07:21
baseball is de best bekeken sport in de states en de pitchers zijn de best betaalde sporters ter wereld